🔹خداوند در باره بنی اسرائیل می فرماید ( وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا )
🔹چرا بنی اسرائیل منحرف شد؟ چون دین را به عنوان ابزار پذیرفتند نه راهی برای تکامل.
▪️ آنها به موسی ایمان آوردند ولی ایمانی که با نگاه مادی بود به عنوان مثال در سوره اعراف آیه ۱۳۸ آنها به موسی گفتند
( قَالُوا يَا مُوسَى اجْعَلْ لَنَا إِلَٰهًا كَمَا لَهُمْ آلِهَةٌ ۚ قَالَ إِنَّكُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ )
🔹 آیا میشود خدای ماهم خدای دیدنی شود لذا با این جهلی که آنها داشتند خداوند فرمود آنها دو بار در زمین فساد میکنند و باعث علو کبیر می شوند
بنی اسرائیل از موسی پرسیدند اون دو گروهی که به مقابله با کافران بنی اسرائیل برمیخیزند چه کسانی هستند که به نسل آینده بگوییم تا منحرف نشوند
▪️ گفت گروه اول پیامبر آخرالزمان است لذا آنها اوصاف بیشتری را پرسیدند و وقتی اطلاعاتشان کامل تر شد بر دو گروه شدند:
🔸 گروه اول از یهود تصمیم به ترور فیزیکی خاندان پیامبر گرفتند تا به دنیا میآید
🔸 ولی گروه دوم که عاقل تر بودند گفتن نفوذ میکنیم به پوشش دین تا دین را بزنیم به همین دلیل است که یهود ۱۰ سال قبل از بعثت پیامیر ،اولی ( لعنت الله علیه ) را آموزش داد تا بتواند نفوذ کند در پوشش دین.
🔸اما گروه دوم را حضرت موسی اینطور معرفی کرد که آن ها از شیعیان همان داماد پیامبر آخرالزمان هستند و امام صادق علیه السلام هم در مورد گروه دوم ۳ مرتبه فرمودند و ( والله هم اهل قم ) یعنی اهل ایران.
( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ) مائده _۵۴
در جنگ اعراب به ایران حضرت علی علیه السلام و فرزندان گرامیشان شرکت نداشتند ولی حضرت علی (ع )
سلمان فارسی را به عنوان یک نماینده در این جنگ فرستاد ولی هدف آن حضرت از فرستادن سلمان نشان دادن چهره واقعی دین بود لذا وقتی که به ایرانی ها گفتند که مسلمانان در راه جنگ با شما هستند گفتند ما اسلام را پذیرفته ایم و از مضمون آن اطلاع داریم و جنگی با مسلمانان نداریم لذا تسلیم شدند .
🔹اما سعد بن ابی وقاص دستور را تا همه آنها را گردن زدند با مشاهده این داستان عده ای که باقی مانده بودند در قلعه الموت قزوین جمع شدند چون نفوذ به این قلعه خیلی سخت بود سلمان به فرمانده لشکر گفت اجازه بدهید تا من با آنها صحبت کنم وقتی که سلمان نزدیک در قلعه شد از قدرت تکوینی استفاده کرد و تیر هایی که به سمت سلمان پرتاب می شد به او برخورد نکرد
🔹پهلوانان دانستند که این شخص انسان بزرگی است و آن را به قلعه راه دادند و سلمان از آنها دعوت به پذیرش اسلام کرد و اسلام دارای رفت را به آنها معرفی کرد و در مرحله بعد هدف شوم اعراب را که نشان دادن جلوه خشن از دین بود را به آنها توضیح داد و همه آنها متوجه شدند که قضیه از چه قرار است و بعد مانع کشتار آنها شد و در پایان وقتی اسراء ایرانی را در مدینه بردند حضرت با آنها خیلی مهربانانه رفتار کرد و این رأفت حضرت باعث شد حب علی و اولاد علی علیه السلام در دل ایران و ایرانی شکل بگیرد.
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
2005. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
17.6M
✳️ درس بیستم
🔰قسمت پنجم
🔻 طاغوتهای پنهان در لباس دین
🔷 تکرار جلوه سوم: حاکمیت سیاست و ثروت به جای شایستهسالاری
🔹گفته شد تمام پنج جلوهای در دوران طاغوتهای آشکار شکل گرفت در دوران طاغوتهای پنهان هم شکل میگیرد ولی در پوشش دین تا به اینجا دو جلوه با درایت حضرت علی علیه السلام خنثی شد.
🔹 در مقابله با جلوه دوم حضرت با رأفتی که در جاهای مختلف که در تاریخ بیان شده است از خود نشان دادند تفکر خشونت در پوشش دین را خنثی کردند و مدیریت با رأفت اسلامی را اثبات کردند.
🔹حال که مردم رفته رفته به حضرت روی میآوردند کارگردانان پشت صحنه تصمیم جدید گرفتند و دومی را هم کنار زدند و او را ترور کردند و گفتند باید کسی روی کار بیاید که سیاست داشته باشد.
🔹لذا جلوه سوم یعنی حاکمیت نیرنگ و سیاسی کاری در پوشش دین به جای صداقت و شفافیت شکل گرفت.
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
2006. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
16.31M
✳️ درس بیستم
🔰قسمت ششم
🔻 طاغوتهای پنهان در لباس دین
🔹نقشه جبهه کفر این بود که امامت را تبدیل به خلافت کنند و خلافت را تبدیل به سلطنت کنند تا همین رویه باقی بماند.
لذا سومی را روی تخت نشاندند و این در حالی بود که معاویه هم از نزدیکان سومی بود
🔴 شبهه: عده ای می گویند آل أبی سفیان با پیامبر فامیل بودند و دعوای آنها فامیلی و خانوادگی بود بلکه دعوای امام حسن با معاویه و امام حسین با یزید یک دعوای فامیلی بود !
🟢 جواب: وقتی اجداد پیامبر را مورد بررسی قرار می دهیم عبد مناف فرزند قصی بن کلاب دو فرزند داشت به نام هاشم و عبد شمس
فرزندان هاشم عبارتند از عبدالمطلب عبدالله و پیامبر (ص)
فرزند دیگر عبدالمناف عبدشمس بود که أمیه فرزند عبد شمس بود و دو پسر داشت به نام ابوالعاص و ابوسفیان .
ابوالعاص فرزندی داشت به نام عفوان و عثمان پسر عفوان بود معاویه هم پسر ابوسفیان بود
❓اما سوال این جاست که بنی امیه از کجا به این خاندان ملحق می شوند ؟
✅وقتی این سلسله اجداد به صورت ترتیبی مشاهده می کنیم درست است اما ماجرا این است که امیه فرزند عبدشمس نبود بلکه به عنوان پسرخوانده او را از فلسطین برای عبدشمس آورده بودند...
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
✅ادامه جواب شبهه ..
▪️امیه بعد از رحلت عبدشمس با هاشم وارد اختلاف سختی می شود و به او هتک حرمت می کند لذا او را ده سال به فلسطین تبعید می کنند تا بعداً بیاید و سلطنت را در اسلام پایه ریزی کند بعد هم به مکه می آید دارای زن و فرزند می شود که ابوسفیان فرزندش حاکمیت مکه را قبل از اسلام به دست می گیرد .
🔸تاثیر گفتمان سوم این بود که مردم فرهنگ سیاسی کاری و رابطه بازی و تبعیض در اجتماع مسلمین به واسطه دین را پذیرفته بودند و این یک فرهنگ شده بود برای آنها .
▪️چینش این فرهنگ ها آن هم به مدت ۲۵ سال کار را برای حضرت علی علیه السلام سخت میکرد و در آن ۵ سال خلافت حضرت می توانست با قدرت تکوینی خلافتی الهی را پایه ریزی کند اما این جهل مردم بود که باید درمان می شد لذامقابله با جهل آنها سخت بود و درمانش برای حضرت کار آسانی نبود.
▪️کشته شدن و حذف شدن در فرهنگ ائمه نبود بلکه آنها در فکر مقابله با گفتمانهای باطل بودند نه دشمنی با خود شخص لذا باید آن گفتمان را رسوا می کردند. حضرت علی علیه السلام باید نشان میداد سیاستی که مبنی بر شفافیت است درست است.
▪️ وقتی مردم از اختلاف طبقاتی به سومی حمله کردند و سومی توسط دامادش ترور شد بعد از به خلافت رسیدن حضرت علی ( ع ) سه جنگ پرهزینه ترتیب دادند که اینها زمینهی شود برای به خلافت رسیدن معاویه .
▪️معاویه استاندار معزول شام بود و به واسطه یهود پشتوانه اقتصادی قوی داشت و همانطور که یهود در مسیحیت آن زمان دخالت کرد و انجیل را تحریف کرد و عرصه کلیسا را به دست گرفت به معاویه هم اینطور دیکته کرد که به عقاید کاری نداشته باش و کارآمدی اقتصادی خود را نشان بده تا جای فضائل را بگیرد.
▪️وقتی که جنگ صفین شکل گرفت مردم به جای اینکه نیرنگ زدن معاویه و عمروعاص را ببینند گفتند هم علی مقصر از هم معاویه .
▪️لذاگفتند علی باید کنار برود تا ارزانی شود تا اختلاف طبقاتی نباشد لذا در اینجا طرح قتل حضرت را آن هم در شب قدر کشیدند تا بلکه ثواب بیشتری هم برسند.
▪️تلاش های حضرت علی علیه السلام برای بیدار کردن جاهلان مفید فایده نبود و دیگر حضرت باید با فدا کردن جان خود آنها را از جهل بیرون می آورد .
🔹در مرحله بعد طرح صلح معاویه با امام حسن علیه السلام چهره معاویه را بر مردم آشکار کرد
▪️چون یزید را جانشین خودش معرفی کرد در جریان صلح امام حسن علیه السلام تنها راهی که حضرت می توانست گفتمان آنها را رسوا کند پیشنهاد همین صلح نامه بود که توسط خود امام حسن پیشنهاد شد لذا کشتن معاویه توسط امام حسن علیه السلام فایده ای نداشت چون مردم و حتی یاران امام حسن باور کرده بودند که معاویه شخص کارآمدی است .
https://eitaa.com/archive_dinefetri
2007. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
13.92M
✳️ درس بیستم
🔰قسمت هفتم
🔻 طاغوتهای پنهان در لباس دین
▪️وقتی معاویه طرح صلح را با جانشینی یزید نقض کرد ،
نماد چهارم یعنی حاکمیت صنعت و توسعه اقتصادی در پوشش دین به جای تحکیم پایه های فضائل و توسعه اعتقادی شکست خورد و یزید با جلوه پنجم یعنی با شعار توسعه فرهنگی و آزادی به میدان آمد.
▪️ حاکمیت جاهلیت فرهنگی در پوشش دین به جای فرهنگی الهی و سنت نبوی شکل گرفت و یزید به صورت آشکارا فسق و فجور می کرد اما در لباس دین که فرهنگ ابتذال و تساهل شکل بگیرد
▪️لذا در اینجا مردم به عصر جاهلیت برگشتند و رقص و آواز و موسیقی رواج زیادی پیدا کرد در متن و ظاهری از دین مانده بود
✅نکته: اگر امام حسن با معاویه جنگ می کردند و کشته می شدند گفتند خروج کرده همان کاری که امام حسین هم با اینکه در زمان معاویه ۱۰ سال امامت را بر عهده داشتند نکردند چون اگر امام حسین هم با معاویه جنگ می کرد و شهید می شد خونش هدر می رفت ولی در زمان یزید امام حسین علیه السلام خروج کردند و با اینکه هدف شان حاکمیت الهی بود اما می دانست شهید می شود ولی خدا اراده کرده بود که امام حسین علیه السلام را شهید ببیند و فرزندانش را به صورت اسیر ببیند .
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔹نقاب اسلامیت از چهره یزید کنار رفته بود ولی نقاب انسانیت هنوز باقی مانده.
🔹 حال باید امام حسین علیه السلام با فدا کردن خود و خانوادهاش این نقاب انسانیت یزید را هم کنار میبرد تا مردم بیدار شوند.
🔹یزید دیگر نمیتوانست ادعا کند که من انسان هستم چون امام حسین علیه السلام را کشت و فرزندانش را اسیر کرد و دیگر نمیتوانست ادعا کند که من مسلمان هستم چون حتی به فرزند خردسال امام آب نداد.
🔹 لذا در کربلا وقتی که اجنه به کمک امام حسین علیه السلام آمدند امام در آنها تصرف تکوینی کردند تا آن جنها غافل شوند و این اراده خدا و امام حسین علیه السلام بود و امام حسین علیه السلام هم تنها با جان خود میتوانست جلوه یزید و یزیدیان را رسوا کند
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
2008. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
10.76M
✳️ درس بیستم
🔰قسمت هشتم
🔻 طاغوتهای پنهان در لباس دین
🔹 اظهار تشنگی در کربلا برای تحریک عواطف انسانی بود. در واقع ابزاری بود برای هدایتی که امام حسین علیه السلام میخواست نه اینکه درخواست آب و کمک کند.
🔹 زیارت عاشورا به عنوان منشور تفکر امام حسین علیه السلام مبتنی بر دو شاخصه سلام و برائت است.
🔹 سلام بر امام یعنی سلام بر گفتمان او و لعن یعنی برائت از تفکر طاغوتها است
لذا در فراز آخر زیارت عاشورا میخوانیم:
اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّی وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ (الْعَنِ) الثَّانِیَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً
این فراز یعنی لعن ۵ جلوهای که در پوشش دین بود (طاغوتهای پنهان در پوشش دین)
🔹 در ادامه میخوانیم:
وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً
یعنی برائت از مجریان تفکرات طاغوتهای پنهان در پوشش دین که سه گروه هستند:
🔹۱ _ عبيد الله بن زیاد نماد اوباش بی اصل و نسب (ابن مرجانه)
🔹۲ _عمر بن سعد نماد روحانیون جاهطلب
🔹۳_شمر نماد رزمندگان دنیاطلب
🔸و بعد میگوییم:
وَ آلَ اَبی سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلی یَوْمِ الْقِیمَةِ
که اینها پشتیبانان طاغوتهای پنهان بودند یعنی:
🔹۱_ آل ابی سفیان نماد احزاب زر مدار (پشتیبانان اقتصادی)
🔹۲_ آل زیاد نماد احزاب زور مدار (پشتیبانان نظامی)
🔹۳_آل مروان نماد احزاب تزویر محور (پشتیبانان سیاسی)
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
2009. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.mp3
11.31M
✳️ درس بیستم
🔰قسمت نهم
🔻 طاغوتهای پنهان در لباس دین
🔹 پوشش های دینی در تابوت های بعدی بعد از شهادت امام حسین علیه السلام شدید تر و ضخیم تر بود تا روزی شوند مثل بنی عباس.
▪️بنی عباس با شعار الرضا من آل محمد به میدان میآیند و این یعنی مردم می دانستند که باید حکومت به خط اصلی خودش بازگردد آنها سوء استفاده می کنند برای قدرت طلبی خودشان.
🔹ایجاد آگاهی در دوران های بعدی برای ائمه سختتر بود لذا شرایط مخصوصاً در دوران هارون و مامون خیلی سخت بود و جهل مردم بیشتر
🔹 روش تمام ائمه این بود که با طاغوت های پنهان به طور غیرمستقیم مبارزه کنند همان کاری که امام رضا علیه السلام یعنی در ظاهر ولیعهدی را پذیرفت
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔸درس بیست و یکم #دین_فطری
🔻 عصر غیبت، هجوم همه جلوههای طاغوت
سه قسمت
▪️#استاد_سید_هادی_عظیمی
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
2101. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
11.54M
✳️ درس بیست و یکم
🔰قسمت اول
🔻 عصر غیبت و هجوم همه جلوههای طاغوت
🔹عصر غیبت دورانی است که همه جلوههای طاغوتی بر انسان هجوم میآورد و این آخرین راهی است که ابلیس دارد.
▪️شیطان تمام تیرهایی را که در گذشته در دورههای انبیا و ائمه به صورت آشکار و پنهان بر بشر عرضه میکرد در این دوره همه را باهم عرضه میکند تا انسان را در یک تنگنایی قرار بدهد که دیگر در مقابل این همه تیر، نتواند دوام بیاورد و ناگزیر باشد که منطق ابلیس را بپذیرد. ابلیس گمان میکند که میتواند بالاخره با تحقق آخرین راه، به هدفش که حاکمیت بر کل کره زمین است برسد.
▪️لذا عصر غیبت، دورهای پرخطر است و پر از معادلات پیچیده و چند مجهولی است.
▪️ پیامبر (ص) فرمود: از قوم فارس مردمی میآیند که دین را جهانی میکند و از ملامت ملامت کننده باکی ندارند.
▪️اگر ما در این زمان میشنویم که عدهای بتهایی را که خود میتراشیدند عبادت میکردند؛ آنها را به تمسخر می گیریم ولی الان بازیگرها و فوتبالیستها برای مردم بت شدهاند.
یعنی امروزه تمدن بتها به شکل دیگر وجود دارد.
🔸هرچند با این تمدن شیطان نمیتواند یک تمدن جهانی درست کنند ولی آخرین تلاشهای خود را هم انجام میدهد؛ لذا ممکن است بتپرستی به شکل امروز پیروان زیادی داشته باشد ولی بلاخره محکوم به شکست است.
🔹 ابرقدرتها امروز هم وجود دارند. ابرقدرتهای ظاهری کسانی هستند که زندگی اشرافی دارند و آن عدهای از مردم دلشان میخواهد شبیه آنها شوند و این یعنی پذیرش قبول حاکمیت ظواهر.
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
2102. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
15.05M
✳️ درس بیست و یکم
🔰قسمت دوم
🔻 عصر غیبت و هجوم دگرباره همهی جلوههای طاغوت
🔹 هجوم دوباره تمدن بتها
بتهای امروز جامعه برخی بازیگرها و سوپر استارها هستند. همانطور که حضرت علی علیه السلام در برابر خدا در نهایت خضوع و توجه بود؛ مردم امروز هم در مقابل این بازیگرهای رسانهای در نهایت توجه و خضوع هستند
◾️ امام صادق علیه السلام میفرماید: اگر هر کسی که به صحبت ناطقی گوش کند و توجه نماید پس او را بنده شده است، پس باید بنگریم ببینیم که آن از ابلیس میگوید یا از خداوند.
▪️امروزه بتهای دیگر، بازیکنان تیمهای ورزشی هستند به طوری که عدهای برای یک امضا گرفتن از آنها بخش قابل توجهی از وقت خود را هدر می دهند.
درمان این بت و سوپراستار پرستی توجه به گفتمان حضرت نوح نبی الله است یعنی گفتمان زندگی بر اساس توجه به خدا و ایمان به او.
ایمان به گفتمان نوح یعنی وارد کردن این گفتمان در زندگی خود، نه صرف اینکه بدانیم نوح علیه السلام چنین گفتمانی داشته است.
🔹 هجوم دوباره تمدن نمرودها
امروزه نمرود زمان ما همان آمریکاست و هر قدرت نظامی که مردم را وادار میکند که این قدرت را بپذیرید.
در این برهه از زمان برای درمان باید به گفتمان حضرت ابراهیم خلیل الله که زندگی بر اساس دوستی با خداست توجه کنیم؛ نه دوستی با آمریکا و ابر قدرتها؛ یعنی حتی حاضر بشویم با منجنیق در آتش افکنده شویم ولی دست دوستی به ابرقدرتها ندهیم.
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔹 هجوم دوباره تمدن فرعونها
فرعونهای امروز ابر قدرتهای رسانهای هستندکه ما را وادار میکنند این تمدنهای سیاسی را بپذیریم تا برده رسانهها شویم لذا باید درگیر این دجالی نباشیم که همه معصومین به وجود آن هشدار دادهاند که وارد خانهی همه مومنین میشود و از هر تار موی او موسیقی نواخته میشود. همه اینها امروز اتفاق افتادهاند و دجال یعنی بسیار گمراه کننده. 🔹برای درمان در این هجوم، در این زمان باید توجه کنیم به گفتمان موسی که انسان کلیم الله بود. یعنی زندگی بر اساس کلام خدا، توجه به قرآن و عمل به آموزههای قرآن؛ نه توجه به رسانههای شیطانی تحت فرمان ابلیس (با تو گر خواهی سخن گوید خدا قرآن بخوان) 🔹هجوم دگر باره تمدنهای علم و اقتصادمحور صهیونیستهای زمان ما همان ابر قدرتهای علمی و اقتصادی هستند بر اساس جلوههای واقعی موثری در جهان. به طور مثال امروزه مدرکگرایی برای جوانها طوری مورد اهمیت واقع شده که به کل از تهذیب غافل شدهاند و باصطلاح علمزده شدهاند. 🔹 راه درمان در برابر این هجوم، توجه کردن به گفتمان عیسی روح الله است یعنی تحصیل باید همراه با تهذیب و تزکیه مقدم بر تعلیم باشد. 🔹 هجوم دگرباره تمدن بر اساس جاهلیت تمدن دیگر تمدن جاهلیت است و نشانه بازتولید آن این است که امروزه عدهای زندگی می کنند برای رسیدن به شهرت و کسب محبوبیت اجتماعی. لذا حاکمیت سلبریتیها را پذیرفتهاند و انسانهای متقی کنار زده شدهاند . ✳️ به عنوان نمونه کارهایی انجام میدهند تا مورد توجه قرار بگیرند محبوب شوند مثل رخدادهایی که در گینس ثبت میشوند. بلندترین ناخن، بلندترین مو و چیزهای دیگر که نتیجه اینها عمل به آداب و رسوم غربی است. در صورت نرسیدن به محبوبیت و ... این سرخوردگی علت روی آوردن به عوامل تخدیر فکر و عقل و روح میشود. 🔹 در اینجا باید ایمان به گفتمان حضرت محمد ص داشته باشیم که انسان حبیب الله بود یعنی زندگی بر اساس محبوبیت نزد خدا نه محبوبیت در نزد مردم. https://eitaa.com/archive_dinefetri
2103. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
14.1M
✳️ درس بیست و یکم
🔰قسمت سوم
🔻 عصر غیبت و هجوم همه جلوههای طاغوت آشکار و پنهان در لباس دین
🔹 یکی از تکالیف ما برای ظهور حرکت به سوی حاکمیت دینی است. این حرکت با انقلاب مردم ایران شکل گرفت و در حدیث مشهوری پيامبر صلي الله عليه و آله میفرماید: يَخرُجُ مِنَ المَشرِقِ اناس فيُوَطِّئونَ لِلمَهدِيِ سُلطانَهُ؛
مردمى از مشرق قيام مىكنند و زمينه حكومت مهدى را فراهم مىآورند .
▪️ چالشهای مقابل حاکمیت دینی: در مقابل این حاکمیت دینی چالشهایی وجود دارد که مردم حتماً باید آن چالشها را بشناسند تا گمراه نشوند و همه مشکلات را به پای نظام ننویسند.
▪️ اولین چالش، چالش استکبار جهانی که همان نماد فرعونهاست و عدهای میخواهند این حکومت را زمین بزنند .
▪️ دومین چالش: چالش قارون یعنی مرفهین بیدرد است.
▪️چالش سوم: چالش دیگر برصیصای عابد است یعنی کسانی که مدعی معنویت هستند و میگویند کاری با سیاست نداشته باشید و فقط دیندار باشید و عدهای از جوانها این حرف را باور میکنند که در نتیجه میشوند برصیصای عابد.
▪️چالش چهارم: چالش نفوذیهای منافق هستند که به عشق قدرت رسیدن از مردم رای می گیرند.
🟢 در قسمت بعد بحث طاغوتهای پنهان در پوشش دین را بیان میکنیم.👇👇
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔹اولین طاغوت پنهان در لباس دین: حاکمیت ظواهر به جای فضایل بود که در عصر حضور ائمه، مسئولین کاخنشینی هستند که زندگی اشرافی دارند و عدهای از مردم کم بصیرت هم از آنها حمایت میکنند.
امروزه هم عدهای که مدعی منتقد ولایت هستند میگویند: چرا با این افراد برخورد مستقیم نمیکنید و کنارشان نمیزنید؛ در حالی که باید مانند حضرت علی علیه السلام به صورت غیرمستقیم با این افراد برخورد کرد و الّا این انقلاب دچار فروپاشی میشود.
▪️دومین طاغوت پنهان در لباس دین: حاکمیت قدرت و خشونت به جای رأفت و رحمت بود.
امروز مسئولینی که به اسم انقلاب عمدا با خشونت با مردم برخورد میکنند و باعث بدبینی مردم به دین و نظام میشوند که البته همین تندروهای دیروز، امروز مدعی آزادی شدهاند. همان مسئولینی که مردم را به پای میز مذاکره بردند و آنها را میترسانند.
مردمی که بصیرت و قدرت تحلیل ندارند، عامل مشکلات را رهبری میدانند.
▪️سومین طاغوت پنهان در لباس دین: حاکمیت نیرنگ و سیاسیکاری به جای شفافیت و صداقت و شایسته سالاری است که در این زمان مسئولین به طوری عرصه را بر مردم تنگ کردند تا با شعار آزادی، رای بیاورند.
▪️چهارمین طاغوت پنهان در لباس دین: حاکمیت اقتصاد محور در پوشش دین به جای تحکیم پایههای اخلاقی و اعتقادی است.
در زمان ما مسئولین با شعار رفاه پای کار آمدند ولی اقتصاد لیبرالی را حاکم کردند. مسئولینی که برای باز کردن قفل با کلید آمریکا جلو رفتند و مردم را به روحانیت و دین بدبین کردند اینها کسانی بودند که در لباس دین و لباس روحانیت این کار را کردند.
▫️ بله اگر رضا شاه ثروت را غارت کرد اینها هم ثروت مردم را غارت کردند هم ایمان مردم را.
▪️ پنجمین طاغوت پنهان در لباس دین: حاکمیت احیاء فرهنگ جاهلی است.
امروزه مسئولینی که با دفاع از موسیقی و ادبیات غرب از مردم رای جمع میکنند و حتی عدهای از آنها گفتند موسیقی مظلوم است.
🔸لذا بهترین درمان برای طاغوتهای پنهان در لباس دین، ولایت مداری و دشمن شناسی است.
ولایت مداری یعنی پذیرش حاکمیت الهی در جامعه و عمل به سبک زندگی الهی به همراه برائت از دشمنان.
دشمنشناسی همان کاری است که حضرت علی علیه السلام در آن زمان خودشان انجام دادند و دشمن را به مردم شناساندند.
🟢 نکته آخر، ظهور زمانی اتفاق میافتد که این منافقین پنهان و آشکار به زیر کشیده شوند در این صورت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مردم را دیگر منتظر نخواهد گذاشت و خواهد آمد. ان شاء الله
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
2200. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
23.18M
✳️ درس بیست و دوم
🔻 عصر ظهور و عصر رجعت
🔹هدف ابلیس تحریک نفس به امیال و شهوات و در نهایت سقوط انسان است به وسیله طاغوتها از طریق ایجاد تمدن مادی
دورههای تکامل انسان:
▪️۱_ عصر انبیاء: دوره مبارزه با طاغوتهای آشکار
▪️۲_ عصر حضور ائمه: دوره مبارزه با طاغوتهای پنهان
▪️۳_ عصر غیبت: دوره هجوم تمام طاغوتهای آشکار و پنهان
▪️۴_عصر ظهور: دوره نابودی طاغوتها و شیاطین و برپایی حاکمیت جهانی صالحان به وسیله آخرین حجت الهی
▪️۵_عصر رجعت: دوره غلبه بر نفس و فرصت نهایت تکامل برای انسان در دنیا
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔷 اما عصر ظهور :
❓چرا خداوند دیگر رسولی نمیفرستد تا با حربههای آشکار و پنهان ابلیس مبارزه کند؟
▪️ چون خداوند در دوران طاغوتهای آشکار و پنهان هرچه را لازم بوده به واسطه انبیا و ائمه علیهم السلام به ما یاد داده و حالا نوبت عمل مردم به آموزههای فرا گرفته شده از آنهاست. در این صورت عصر ظهور فرا میرسد و چون تاریخ مصرف تفکر طاغوت به پایان رسیده طاغوتها نابود میشوند؛ اما نه به واسطه زور. چون اگر به واسطه زور و قدرت تکوینی طاغوتها نابود میشدند در زمان
حضرت علی علیه السلام هم چنین کاری شدنی بود؛ ولی باید اعتبار تفکر طاغوتی در دل اغلب مردم شکسته شود تا طاغوتها نابود شوند.
🔹 فلسفه و چرایی عصر ظهور
▪️ ۱_ تحقق حاکمیت جهانی
▪️ ۲_ آماده شدن زمینه برای تکامل تمام انسانها
این دو هدف در واقع بر میگردد به جلوه رحمانیت و اصالت الاحسان خداوند؛ لذا ظهور مصداق تکمیل لطف حضرت حق است برای صالحان.
▪️دلایل نقلی بر حتمیت عصر ظهور:
🔹۱_حیات دوباره
اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ ُيحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها قَدْ بَينَا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ (حدید،۱۷)
امام صادق (عليه السلام) فرمود: مراد این است که خداوند زمین را به واسطه عدالت حضرت مهدي عج در دوران ظهورش زنده خواهد کرد پس از آن که به سبب ستم سردمداران گمراهي مرده باشد.
(الغيبة نعمانی، ص ۳۲)
▪️۲_ غلبه اسلام بر جمیع ادیان
▫️يرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ الله بأفواههم و يأبَى اللهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهَ وَ لَو كَرِهَ الْكافِرُون.
▫️هوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بالهدی ليُظْهِرَهُ عَلَى الَّدِينِ كُلِهِ وَ لُو كَرِه المشرکون.
ابوبصیر میگوید از امام صادق (علیه السلام) در مورد آیه فوق پرسیدم فرمود: قسم به خدا! هنوز تأویل آن نیامده و تأویل آن نمیآید تا اینکه قائم خروج کند. پس هنگامی که قائم خروج کرد؛ کافری به خدا و مشرکی به امام باقی نمیماند مگر اینکه خروج او را کراهت دارد و حتی اگر کافر یا مشرکی در دل سنگی پنهان شده باشد آن سنگ میگوید ای مؤمن درون من کافری هست؛ مرا بشکن و او را بکش
(كمال الدين و تمام النعمة، ج ۲، باب ۵۸، ح ۷)
🔹۳_بندگان صالح وارثان زمین
وَ لَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثها عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ (أنبياء، ۱۰۵)
امام باقر (عليه السلام) فرمود: «مقصود از بندگان شایستهای که زمین را به ارث میبرند امام مهدي و ياران او هستند.»
تفسیر قمی، ج ۲، ص ۵۲
https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔹۴_خلافت مؤمنان وعده الهى
(وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُم وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتَ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرض كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مَنْ قَبْلِهِم وَ لَيُمَكِنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمْ الَّذي ارتضى لَهُم وَ لَيُبَدِّلَنَّهُم مِن بَعْدِ خَوفِهِمْ اَمَناً يَعْبُدُونَنى لا يُشْرِكُون بى شيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُون)
سوره نور آیه ۵۵
▫️امام صادق (عليه السلام) درباره آیه فوق فرمود:
تأویل و مصداق این آیه هنوز نیامده است هنگامی که قائم ما قیام کند کسی که او را درک می کند تأویل این آیه را میبیند. هر آینه دین محمد ص به هر جایی که شب برسد میرسد (همه کره زمین)، به صورتی که هیچ مشرکی بر روی زمین نخواهد بود؛ همانگونه که خداوند فرمود: یعبدوننی لا يُشركون بي شيئاً .
(بحار الانوار ج ۵۱ ص۴۱)
🔹۵_وراثت و پیشوایی مستضعفان
وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ(قصص۵)
▫️امام علی (علیه السلام) فرمود مقصود از مستضعفان خاندان پیامبرند خداوند پس از تلاش و رنجشان «مهدي» این دودمان را برميانگيزد و آنان را به اوج شکوه و عزت و اقتدار میرساند و دشمنانشان را به سختی ذليل میسازد.»
(الغيبة طوسی،ص۱۸۴، ح۱۴۳)
🔹۶_ ذخيره الهى
بَقِيَّةُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنتُم مُؤْمِنِينَ وَمَا أَنَا عَلَيْكُمْ بحفيظ (هود۸۶)
▫️امام باقر (عليه السلام) فرمود: وقتى [امام مهدی] ظهور کند بر دیوار کعبه تکیه زند و اولین سخنی که بر زبان جاری کند این آیه است. سپس میفرمايد: «انا بَقِيةُ اللهِ فِي أَرْضِهِ وَ خَليفَتُهُ وَ حُجَّتُهُ عَلَيْكُمْ» پس هر کسی بخواهد بر او سلام کند، بگوید: السَّلامُ عَلَيْكَ يا بَقِيةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ .
(كمال الدين ج۱، باب ۳۲، ص۶۹۳، ح۱۶)
❗️حتی در تمام ادیان الهی به ظهور وعده حتمی داده شده؛ در یهود، مسیحیت، زرتشت
❓زمان ظهور چه وقت است؟
آیا ائمه عليهم السلام زمان ظهور را میدانند؟ بله، زیرا آنها خبر از علم غیب دارند.
❓چرا وقت دقیق ظهور مشخص نشده؟
برای ایجاد امید در همه زمانها و زمینهسازی ظهور در همه زمانها و قرار نگرفتن انسان در جبر تاریخی و از بین نرفتن اختیار انسان وقت دقیق ظهور مشخص نشده اما علایم و نشانههای آن به صورت خاص بیان شده است.
❓ویژگیهای عصر ظهور که دوران طلایی است چیست و چه اتفاقاتی در آن میافتد؟
به برخی از آن ویژگها اشاره میکنیم:
▪️۱_ دوران طلوع آفتاب فضایل در حاکمیت مطلق تمدن الهی بر تمام زمین یعنی در عصر ظهور نه تنها امام زمان علیه السلام؛ بلکه تمام فضائل حاکم میشوند. یعنی معیار حاکمیت فضائل است, معیار صداقت است
▪️۲_ عصر آشکار شدن و ظهور کارآمدی فضایل در عرصه مدیریت جهانی یعنی همه مردم جهان به این باور رسیدند که اهل فضائل میتوانند مدیریت کنند و ناکارآمدی اهل رذائل آشکار میشود و این اتفاق یک باور قلبی برای تمام مردم میشود.
▪️۳_ در عصر ظهور همه مردم به دنبال تقویت بعد معنوی هستند و تمام هم و غم آنها میشود. چون وقتی این اتفاق بیفتد انسانها به مقام تصرف در عالم ماده میرسند، طی الارض و طی السماء میکنند همانطور که در این آیه شریفه خداوند فرموده است: أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ (لقمان ۲۰)
▪️۴_ در عصر ظهور مردم از علوم ماورایی آگاه میشوند و تا زمان ظهور از تمام علوم دو حرف آن آشکار شده است و بقیه در عصر ظهور آشکار میشود.
▪️۵_ در عصر ظهور چشم دل مردم از زیورهای دنیوی سیر میشود، در روایت داریم که امام زمان عجل الله امر میکند که آسمان باران زر سرخ ببارد و آنقدر زیاد میشود که مانند سنگهای معمولی روی زمین میشود و دیگر کسی به آن توجه نمیکند.
▪️۶_ همه ابزارهای مادی از کار میافتند؛ چون با پیشرفت انسان ابزارها ناکار آمد میشوند مثلاً انسان وقتی میبیند که به جایی رسیده است دیگر با هواپیما سفر نمیکند.
۷_ در عصر ظهور عقول مردم به تکامل میرسد و انگیزه آنها برای رشد و اتصال بینهایت قوی میشود.
https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔷 عصر رجعت، دوره غلبه بر نفس
🔹وقتی ابلیس گردن زده میشود نوبت به اولین مانع یعنی نفس میرسد؛ چون وقتی کفر به طاغوت پیدا کردیم، ائمه بر میگردند تا به ما یاد بدهند که چگونه میشود بر نفس غلبه کرد.
از ابتدا هم رسالت ائمه همین بوده لکن چون در عرصه حاکمیت قرار نگرفتند نتوانستند این مهم را اجرایی کنند و حالا برمیگردند تا آن را عملی کنند لذا عصر رجعت و حکومت أئمه در این عصر خیلی طولانی میشود.
اولین معصوم در عصر رجعت امام حسین علیه السلام است که برمیگردد.
به خاطر پیوند مردم با حضرت و عظمت کاری که انجام داده بود و به دلیل اینکه قیام امام حسین علیه السلام آغاز قیام ظهور بوده است.
🔹اینطور نیست که بگوییم ائمه برمیگردند تا حقی که از آنها سلب شده دوباره آن حق را بگیرند و حکومت کنند. خیر، بلکه ائمه حکومت را تکلیفی برای خود میدانند و مردم را از این حق منتفع میکنند و الا این حکومت برای آنها یک تکلیف است نه یک حق گرفتنی .
❓چرا در عصر رجعت حاکمیت ائمه طولانی میشود.
🔸چون غلبه بر نفس خیلی سخت است و مدت زیادی زمان میبرد. طوری که آخرین رجعت کننده پیامبر است و آخرین فردی که از دنیا میرود هم پیامبر است. یعنی همه را عروج می دهد و خود آخرین نفری است که عروج کننده است.
▪️در دوران رجعت هر کس که عالیترین رتبه یکی از صفات خدا را گرفته باشد برمیگردد لذا مومنان محض و کافران محض باز میگردند.
▪️اما فلسفه برگشت کافران محض این است که به اشتباه خود اعتراف کنند که در این صورت از عذاب توبیخی آنها برداشته میشود و از مخلد بودن نجات پیدا میکنند اما عذاب درمانی آنها پابرجاست و اگر توبه نکنند و باز تکبر ورزند توسط امام زمان عجل الله کشته خواهند شد.
در عین حال برای پیروان آنها هم فرصت ایجاد میشود.
نکته: دو رجعت اتفاق میافتد
_ یک رجعت در عصر ظهور است که کفار و مومنین محض بر میگردند
_ یک رجعت بعد از ظهور است که ائمه برمیگردند و حکومت میکنند.
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔸 درس بیست و سوم #دین_فطری
🔻 پیش نیازهای حرکت به سوی بینهایت
▪️#استاد سید هادی عظیمی
https://eitaa.com/dinefetri
23. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
16.59M
✳️ درس بیست و سوم
🔻 پیش نیازهای حرکت به سوی بینهایت
حال که مسیر روشن شده باید بدانیم که چگونه حرکت کنیم تا به بینهایت برسیم؟
این مباحث نظری بودند و حال باید چگونگی مبارزه با موانع (نفس، شیطان و طاغوت) که همه عملیاتی هستند را بررسی کنیم.
🔹 چگونگی حرکت در مسیر صفت خدا
▫️ الف: مقدمات و شرایط حرکت
▫️ب: گامهای عملیاتی برای حرکت (در درس بعدی بررسی میشود)
🔹مقدمات و شرایط حرکت:
▫️۱_ رفع موانع روانی
▫️۲_ ایجاد انگیزه و تصمیم جدی برای حرکت
✅ موانع روانی حرکت در مسیر صفات خدا
🔸مانع اول_ ما هرگز به بینهایت نمیرسیم.
_ مصداق آن ناامیدی است.
_ برای رفع ناامیدی باید توجه داشته باشیم به رحمت بینهایت الهی
🔸مانع دوم_ راه رسیدن به صفات الهی و خدایی شدن سخت است ولی گناه و حرکت به سوی جهنم آسان است
_ مصداق آن راحت طلبیست.
_ برای رفع این مانع باید بدانیم انجام فضائل آسان است چون فطری است؛ اگر هم سخت شده باشد توجه به لذت بی نهایت و درک آن باعث قوی شدن انگیزه انسان می شود و آسان جلوه میکند
🔸 مانع سوم _ امکانات و وسایل برای حرکت ما وجود ندارد
_ مصداق آن ناشکری است.
_ برای رفع این مانع باید توجه به امکانات حرکت داشته باشیم
_ مواردی هستند که برای آسان شدن حرکت ما نقش آفرینی میکنند 👇👇
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
▪️نقش عوامل ماورایی ملائکه و نیروهای ملکوتی برای آسان شدن حرکت
▪️نقش توجه خداوند به ظرفیتهای متفاوت انسان برای آسان شدن حرکت ( لایکلف الله نفسا الا وسعها )
▪️نقش عوامل تربیتی و خانوادگی برای آسان شدن حرکت مانند نقش همسر، استاد و مربی
▪️ نقش عوامل محیطی برای آسان شدن حرکت مثل محل زندگی، مسجد، هجرت از محیط آلوده، و نقش تغذیه حلال برای آسان شدن حرکت
🔶 مانع چهارم _ کیفیت حرکت را نمیدانیم
_ مصداق آن جهل است.
_ برای رفع این مانع به امکانات و کیفیت حرکت توجه کنیم
✅ایجاد انگیزه و تصمیم جدی برای حرکت:
سیر ایجاد انگیزه تا رسیدن به معبود به این ترتیب است:
▪️شعور: باعث احساس خطر و خسران بزرگ از ناحیه محدودیتهای دنیا و فانی بودن آن میشود
▪️تعقل: باعث پیدا کردن راه نجات میشود
▪️تعبد: وحی راه نجات را نشان میدهد و عشق و انگیزه برای اتصال به بینهایت پیدا میشود. درنتیجه باعث همراهی و مودت با مقربان به بینهایت و آخر الأمر تعبد (پذیرفتن نقشه راه) را به ارمغان میآورد.
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔶درس بیست و چهارم#دین_فطری
🔸#گام_های_عملیاتی حرکت به سوی بی نهایت
▪️#استاد_سید_هادی_عظیمی
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
24. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
17.27M
🔰 درس بیست و چهارم
🔻گامهای عملیاتی حرکت به سوی بینهایت
▪️۱_ انتخاب راه: در انتخاب راه انسان باید تلاش کند تا صفتی از صفات پسندیده را انتخاب و خودس را به درجه اعلای آن برساند مثل رحم و مهربانی، صداقت و راستگویی، احترام به والدین و بالاترین آن که شهادت است
▪️۲_ عهد و پیمان با خداوند پیامبر و ائمه عليهم السلام و تعيين جریمه برای تخلف
▪️۳_دعا و درخواست برای رسیدن به مراتب عالی در آن صفت
_ طلب توفیق از خدا برای اتصال به خودش
_ دعا باید از سر اضطرار باشد مثل انسانی که در حال غرق شدن است و تمام زندگی او در گرو یک نفس کشیدن است
▪️۴_ توسل به اولیاء الله و تمسک به سیره آنها
_ حکمت توسل و زیارت این است که باید برای رسیدن به مودت باشد
▪️۵_اهتمام به انجام مناسك با توجه به نقش آنها برای تکامل
▪️۶_خالص کردن نیت و تطهیر آن از شرك (منافع دنیوی)
▪️۷_ استفاده از تمام ظرفیت فرصتهای کوچک برای کاشت فضایل
یعنی اگر غذا میخوریم هدفمان این باشد که از انرژی آن برای خدمت استفاده کنیم
اگر ازدواج میکنیم هدفمان این باشد تا از فرصتهای آن برای تکامل بهره ببریم.
▪️۸_ تلاش برای ارتقاء درجه فضایل با درخواست و اسقبال از زمینههای سخت و دشوار
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
25. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
13.46M
🔰 درس بیست و پنجم
🔻تلاش برای ایجاد حاکمیت الهی
🔹ادامه گامهای عملی حرکت در مسیر بینهایت
▪️۹_ تلاش برای رشد فضایل در جامعه با ایجاد حاکمیت الهی
⬅️ایجاد حکومت دینی با هدف تحقق حکومت جهانی صالحان
⬅️رساندن همه آحاد بشر به آخرین درجه در تمام رشته های فضایل
🔹عرصههای تلاش برای رشد فضایل در جامعه و تحقق حاکمیت جهانی صالحان:
▪️۱- عرصه زندگی شخصی
_ تحصیل تقوی برای اثرگذاری بر جامعه و تسریع در تحقق حاکمیت جهان
_ تحصیل علم برای خدمت به ترویج دین و تحقق حاکمیت آن
_ تحصیل مال برای خدمت به دین و تحقق حاکمیت آن
▪️۲ _ عرصه خانواده :
_ احترام به والدین و اطاعت از آنها و پذیرش ولایت پدر بر فرزندان
_ حفظ جایگاه مرد و زن در خانواده و پذیرش ولایت مرد بر همسر در امور اقتصادی و اجتماعی
_ پذیرش نقش برتر زن در امور تربیت و مدیریت او در عرصه داخلی خانواده
_ تربیت فرزندان صالح
▪️۳_ عرصه اقوام و خویشاوندان:
_ صله رحم با انفاق و انذار نسبت به خطر انحراف (نهی از منکر)
_ حمایت از امامت عقلا و افراد متقی فامیل
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
▪️۴- عرصه محله
_ حفظ سنگر مساجد و حمایت از امام جماعت عادل مسجد و همکاری با او
_ تشکیل جلسات مذهبی و تبلیغی
_ ترویج معروف
▪️۵_ عرصه شهر
_ حفظ سنگر نماز جمعه و حمایت از امام جمعه صالح و عادل شهر با شرکت در نماز
_ مشارکت در فعالیت فرهنگی برای حفظ چهره اسلامی شهر
▪️۶_ عرصه کشور
_ حمایت از امامت و زعامت ولی فقیه در جامعه در عصر غیبت
_ شرکت در جهاد اقتصادی، سازندگی، نظامی و سیاسی
_ شرکت در راهپیمائیها،
_ شرکت انتخابات (با دقت در انتخاب فرد اصلح و مؤمن)
_ حمایت از تولید داخلی
▪️۷_ عرصه جهان
_ حمایت از امامت جهانی امام زمان (عج)
_ حمایت از ملتهای مظلوم جهان
_ اعتراض و فریاد علیه حاکمیت ظالمان (مشرکان، کافران و منافقان)
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
🔶درس بیست و ششم #دین_فطری
🔸#استقامت در برابر موانع حاکمیت الهی و مبارزه با موانع
▪️#استاد_سید_هادی_عظیمی
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
26. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
14.47M
✳️ درس بیست و ششم (درس آخر)
🔻استقامت در برابر موانع حاکمیت الهی و مبارزه با موانع
🔹ادامه گامهای عملی حرکت در مسیر بینهایت
🔸۱۰_استقامت در برابر موانع حاکمیت الهی و مبارزه با آنها
✅- خطر طاغوت
- جایگاه مبارزه با طاغوت در رسیدن به کمال
- ارزش جهاد
- نقش مبارزه با طاغوت در قوی شدن اراده برای مبارزه با نفس
- نقش مبارزه با طاغوت در جبران گناهان گذشته
- نقش طاغوت در ایجاد زمینه برای رشد همه انسانها و پیامد عدم مبارزه با طاغوت
🔷 چگونگی مبارزه
▪️۱_کفر به تفکر طاغوت (تخطئه و رد تفکر طاغوت)
▪️۲_ راضی نبودن به حکومت طاغوت و تلاش برای حاکمیت امام عادل
▪️۳_ راضی نبودن به حیات طاغوت
▪️۴_اعتراض به طاغوت
▪️۵_ مبارزه و جهاد علیه طاغوت
https://eitaa.com/dinefetri
https://eitaa.com/archive_dinefetri
هدایت شده از دین فطری - استاد عظیمی
🔰 آشنایی با دین فطری
✅ اهمیت دین در زندگی انسان بر کسی پوشیده نیست. کمال انسان در سایهی عمل به دستورات دینی محقق میشود و تمام ناهنجاریها و جنایتهای تاریخ بشر که موجب محرومیتها و مصیبتهای فراوان شده است، ناشی از بیدینی است.
⚠️ اما خطر بیدینی هرچه باشد، از خطر دینداری ناقص، بیشتر نیست؛ زیرا که اگر نتیجهی حالت نخست، گمراهی باشد، در وضع دینداری ناقص، هم گمراهی است و هم گمراه کننده دیگران؛ و مصداق «خسر الدنیا و الاخره».
❌ در وضعیت دینداری ناقص، هر چند هوای نفس سهم بهسزایی دارد، اما نباید از نقش جهالتی که در اثر آموزش غلط دین ایجاد می شود، غافل بود.
👈 چه بسیارند انسانهایی که اگر دین بهصورت صحیح و فطری به آنها آموزش داده شود، هرگز گمراه نمیشوند و یا کمتر دچار گمراهی میشوند؛ بنابراین اگر نقش آموزش دین از خود دین، بیشتر نباشد، کمتر نیست؛ خصوصاً در این زمانه که دشمنان از این خلأ برای افزایش هجمههای خود استفاده میبرند.
دین فطری 👉 آموزش دین براساس فطرت