پ.ن: بیاید امروز به خودمون فکر کنیم
به این که چه عیب هایی داریم
و سعی کنیم اصلاحشون کنیم:)
آرزو
امام صادق علیه السلام: محبوبترین دوستانم نزد من کسی است که عیبهای مرا به من هدیه دهد
معلم دینی با همون مهربونی همیشگی در حالی که کلاس پر از زمزمه و حرف بود گفت بچه ها گوش کنید این حدیث از امام صادق خیلی زیباست
و حدیث رو بلند خوند
هیچ وقت سعی نمیکرد با تلخی یا جذبه بچه ها رو ساکت کنه برای همین یادمه در تمام کلاس هاش زمزمه حرف های دو سه تا از دانش آموزا میان صحبت هاش شنیده میشد
بعد از خوندن حدیث گفت بچه ها شما بخواید یه هدیه رو به دوستتون بدید چطوری میدید؟
همینطوری پرت میکنید جلوش؟
یا توی یه روزنامه ی مچاله میپیچید و بهش میدید؟
یکی از بچه ها گفت وقتی امام صادق میگن عیب رو هدیه کنیم یعنی نباید انتقادمون رو جوری بگیم که اون فرد اذیت بشه باید به قشنگ ترین شکل انتقادمون رو بیان کنیم
معلم حرف هاش رو ادامه داد درست میگی، بچه ها ما وقتی میخوایم به کسی هدیه بدیم هدیه رو توی یه کاغذ کادو قشنگ میپیچیم و مرتب و خیلی با احترام و ادب هدیه میکنیم
هدیه کردن عیب ها هم یعنی همین
یعنی با زیبا ترین کلام ها و ملایم ترین روش ها عیب ها رو به همدیگه هدیه بدیم...
پ.ن: و منی که دلم برای نصیحت های کوتاهش که با شوخی و خنده و گفت و گو همراه بود تنگ شده:)
هر بار که احساس میکنم تب دارم یاد فکت هایی که در بچگی بیان میکردم میافتم و فکر به این که اطرافیانم چطور من رو تحمل کردن://////
وقتی از اول زندگیم تا اینجا رو مرور میکنم
با تمام وجودم درک میکنم که خدا چطور هوامو داشته
چطور در مرحله مرحله ی زندگیم حواسش بهم بوده و بهترین اتفاقات رو برام رقم زده
از لحظه ی تولدم من رو در بهترین مکان ها و شرایط نگه داشته
به خودم میگم پس چرا الان نگرانی؟
نگران فردا و فردا ها
در تمام اون زمان هایی که تو توانایی کنترل هیچی رو نداشتی خدا برات زندگیت رو کنترل کرد
حالا که یکم بزرگ شدی و فکر میکنی میتونی چیزی رو کنترل کنی به نظرت خدا رهات میکنه؟
به نظرت خدایی که هیچ وقت رهات نکرده قراره رهات کنه که انقدر برای آینده ات نگرانی و دست و پا میزنی؟
همه چیز رو بسپر دست خدا
اونی که بر هر کاری تواناست
اونی که بهتر از تو میدونه چی درسته
و اونی که از همه برات مهربون تره
آرزو
وقتی از اول زندگیم تا اینجا رو مرور میکنم با تمام وجودم درک میکنم که خدا چطور هوامو داشته چطور در م
اینو اینجا نوشتم که یه تلنگری باشه برای شما
زندگی تون رو مرور کنید و ببینید چطور خدا هواتون رو داشته
شاید حکمت بعضی از اتفاقات رو متوجه نشید
اما برای همون چیز های کوچیکی که درک میکنید شکرگذار باشید تا یاد بگیرید با نگاه دیگری همه چیز رو تماشا کنید:)))
برای یک درونگرا وقتی حالش خوب نیست
اشتباه ترین کاری که میتونید انجام بدید اینه که بخواید باهاش حرف بزنید تا حالش خوب بشه:)
پیشنهاد میکنم کنارش باشید اما با فاصله و حریم مشخص
اگه خواست حرف بزنه گوش کنید اما خودتون بحث رو شروع نکنید
اگه میخواد تنها باشه دور و برش نباشید و اجازه بدید با تنهاییش حالش خوب بشه