eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
نظارت فقیه در ناحیه تقنین و اجراء باید همراه دو أمر باشد تا اطمینان به نِصاب دینی این حکومت پیدا کنیم: اوّل: نظارت او دارای ضمانت اجرایی باشد... دوّم: نظارت او باید از نوع پیشگیری باشد، نه صرفاً از نوع درمان... استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 164 @Arshiv_Gholam
اساس اصلاحات این است که ما با فقر و فساد و تبعیض مبارزه کنیم. هر اصلاحاتی اگر واقعا اصلاحات باشد بر محور این می چرخد. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 19 @Arshiv_Gholam
کتاب "سلوک اخلاقی طرح های برگرفته از کتاب و سنّت" به قلم استاد امیر غنوی، به همّت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است. سلوک مستند، دغدغه کسانی است که نیاز به وحی و رسول را باور کرده و سلوک را جز در پی رسول باور ندارند. دغدغه استناد نشان از ترس خسارت دارد. سلوک نامه ها کمتر از نعمت نقد برخوردار شده اند و بیشتر تأثیر روانی و رفتاری آن ها مورد توجّه بوده است. مشکلات سلوک نامه هایی که با ادّعای استناد همراه میباشد بیشتر است؛ چرا که سنجش استناد طرح، محتاج مهارت های فقیهان است که در فضای مسابقه ای و عاطفی مباحث اخلاقی کمتر می توان شاهد آن بود. افزون بر این، پذیرش استناد به مثابه معیار، فضای بهتری را ایجاد می کند؛ زیرا نقد مستندات بحث اخلاقی و به حوزه تفکر کشاندن و روش های اثبات و تحلیل دلالت کلام را به میان می آورد. ✍ أثری از استاد امیر غنوی. 📚 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی. @Arshiv_Gholam
زمینه(1).mp3
7.77M
🎙آخه چرا سر به زیری پیش زهراء🎙 "کربلایی حسن عطایی" @Arshiv_Gholam
bdf962c424074d8eeeb6146c07ebbee5f2483ef9.mp3
6.39M
🎙وسط شعله کینه حسودا🎙 "کربلایی سیّد مجید بنی فاطمه" @Arshiv_Gholam
Taheri Shab 21 Moharam 94-04.mp3
9.51M
🎙آقا تو دلم دریای غمه🎙 "کربلایی حسین طاهری" @Arshiv_Gholam
یکی از نشانه های تکذیب دین، این است که انسان در مقابل فقر فقیران و محرومان بی تفاوت باشد و احساس مسئولیّت نکند...نمی شود منتظر ماند تا برنامه های اجتماعی به ثمر برسد و شاهد محرومیّت محرومان و فقر گرسنگان در جامعه بود؛ این وظیفه خود مردم و همه کسانی است که می توانند در این راه تلاش کنند. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 20 @Arshiv_Gholam
بعضی گمان می کنند که اگر از مرجعی تقلید کنند که آن مرجع ولایت فقیه را قبول ندارد، به این معناست که باید با ولایت فقیه مبارزه کرد و یا لاأقل نسبت به آن بی تفاوت بود. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 165 @Arshiv_Gholam
هر نوع نقش آفرینی سلایق در نظریه پردازی را نباید ملازم با نسبی بودن نظریه ها دانست. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 99 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ يُونُسَ عَنْ أَبِي الْمَأْمُونِ الْحَارِثِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) مَا حَقُّ الْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ؟ قَالَ إِنَّ مِنْ حَقِّ الْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ الْمَوَدَّةَ لَهُ فِي صَدْرِهِ وَ الْمُوَاسَاةَ لَهُ فِي مَالِهِ وَ الْخَلَفَ لَهُ فِي أَهْلِهِ وَ النُّصْرَةَ لَهُ عَلَى مَنْ ظَلَمَهُ وَ إِنْ كَانَ نَافِلَةٌ فِي الْمُسْلِمِينَ وَ كَانَ غَائِباً أَخَذَ لَهُ بِنَصِيبِهِ وَ إِذَا مَاتَ الزِّيَارَةَ إِلَى قَبْرِهِ وَ أَنْ لَا يَظْلِمَهُ وَ أَنْ لَا يَغُشَّهُ وَ أَنْ لَا يَخُونَهُ وَ أَنْ لَا يَخْذُلَهُ وَ أَنْ لَا يُكَذِّبَهُ وَ أَنْ لَا يَقُولَ لَهُ أُفٍّ وَ إِذَا قَالَ لَهُ أُفٍّ فَلَيْسَ بَيْنَهُمَا وَلَايَةٌ وَ إِذَا قَالَ لَهُ أَنْتَ عَدُوِّي فَقَدْ كَفَرَ أَحَدُهُمَا وَ إِذَا اتَّهَمَهُ انْمَاثَ الْإِيمَانُ فِي قَلْبِهِ كَمَا يَنْمَاثُ الْمِلْحُ فِي الْمَاءِ. الكافي، ج‏2، ص 171 @Arshiv_Gholam
کتاب حاضر به بررسی طرح هایی از مراحل سلوک اختصاص دارد که در روایات معصومین (علیهم السّلام) به آن ها اشاره شده است. این طرح ها برگرفته از سه الگوی رواییِ درجات اسلام، درجات زهد و مناجات خمسة عشر است. در مطالعه دو الگوی نخست، علاوه بر اثبات صدور و تحلیل محتوای روایات و ترسیم طرح، ساختار اندیشه اخلاق اسلام از دو زاویه متفاوت ارائه شده است. در طرح سوم از مناجات های خمسه عشر استفاده شده، و درباره این موضوع بحث شده که آیا از ترتیب عناوین موجود در این مناجات ها می توان طرحی برای سلوک به دست آورد؟ ✍ أثری از استاد امیر غنوی. 📚 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی. @Arshiv_Gholam
2_213249932314804313.ogg
1.58M
🎙من از دیار حبیبم🎙 "حاج منصور ارضی" @Arshiv_Gholam
1_18565442.mp3
2.99M
🎙روزا بی تو شبیه شام تاره🎙 "شیخ جعفر ناصری" "حاج محمود کریمی" @Arshiv_Gholam
004_1.mp3
5.55M
🎙زمان زمانِ عجیبی است🎙 "حاج منصور ارضی" @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: ذاکرین أهلبیت (علیهم السّلام) دوشنبـــــه 4 اسفند 1399 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
هیچ کسی مثل تو وجود ندارد مثل تو و سفره ی تو جود ندارد باز بینداز سمت ما نظرت را نوکر دربار کن غلام درت را جای تو عرش است و خاک قابل تو نیست این طرفی کرده ای چرا گذرت را؟! بعد چهل سال گریه کردن و هجران این همه خوشحال کرده ای پدرت را! سر شده غم ها و عاقبت شده وقتش تا بگذارد به روی سینه سرت را وای اگر وا شود ز چهره نقابت پُر کنی از کشته کشته دور و برت را شهر پُر است از حسود، حرز بینداز یا که عوض کن مسیر رهگذرت را در همه مولودهای قوم پیمبر هیچ کسی نیست از تو با برکت تر لطف تو را از أزل زیاد نوشتند آینه ات را خدا نژاد نوشتند خاک سر راه تو بهانه ی خلق است خاک مرا از همین بلاد نوشتند ایل و تبار مرا مرید نوشتند ایل و تبار تو را مُراد نوشتند هر چه خدا جود داشت داد به دستت نام تو را این چنین، جواد نوشتند یا کرم و یا جواد عبد تو هستم حضرت باب الجواد عبد تو هستم هفت زمین در خور کبوتر تو نیست غیر بلندای عرش بستر تو نیست وقت نماز شبت تجلّی اللّه هیچ کسی جز خدا در بر تو نیست خواست پدر بوسه اش برای تو باشد خوب شد این که کسی برادر تو نیست گر چه علی اکبرِ امامِ رضایی زخم ولی بر ضریح پیکر تو نیست این شب جمعه بده جواب همه را آب مگر مهریه ی مادر تو نیست از چه علی اصغر از فرات ننوشید از چه از آن مایه ی حیات ننوشید @Arshiv_Gholam
در تنظیم برنامه های کشور أصلی ترین مسئله عبارت است از رفع فقر و محرومیّت و نجات طبقات مستضعف و محروم و پابرهنگان...همه برنامه های اقتصادی و تولیدی و سازندگی و رونق اقتصادی، باید به این هدف متوجّه باشد و تنها در این صورت است که این برنامه ها، درست و قابل قبول است. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 22 @Arshiv_Gholam
نباید شهرت را ملازم با حقانیّت و صحّت تلقّی کرد. هرگز اکثریّت نشانه حقانیّت نیست. پذیرش یک نظریه از سوی اکثریّت و شهرت یک نظریه ممکن است معلول عوامل فرانظریه ای و فرامعرفتی باشد. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 101 @Arshiv_Gholam
در اسلام، احکام فراوانی وجود دارد که فردی نمی باشد؛ بلکه کاملاً اجتماعی است. این احکام بدون وجود حکومت، قابل اجراء نیست؛ یعنی لازمه اجرای این احکام، تشکیل حکومت است. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 175 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَجْلَانَ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) فَدَخَلَ رَجُلٌ فَسَلَّمَ فَسَأَلَهُ كَيْفَ مَنْ خَلَّفْتَ مِنْ إِخْوَانِكَ؟ قَالَ فَأَحْسَنَ الثَّنَاءَ وَ زَكَّى وَ أَطْرَى، فَقَالَ لَهُ كَيْفَ عِيَادَةُ أَغْنِيَائِهِمْ عَلَى فُقَرَائِهِمْ؟ فَقَالَ قَلِيلَةٌ، قَالَ وَ كَيْفَ مُشَاهَدَةُ أَغْنِيَائِهِمْ لِفُقَرَائِهِمْ؟ قَالَ قَلِيلَةٌ، قَالَ فَكَيْفَ صِلَةُ أَغْنِيَائِهِمْ لِفُقَرَائِهِمْ فِي ذَاتِ أَيْدِيهِمْ؟ فَقَالَ إِنَّكَ لَتَذْكُرُ أَخْلَاقاً قَلَّ مَا هِيَ فِيمَنْ عِنْدَنَا، قَالَ فَقَالَ فَكَيْفَ تَزْعُمُ هَؤُلَاءِ أَنَّهُمْ شِيعَةٌ. أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ النَّضْرِ عَنْ أَبِي إِسْمَاعِيلَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ الشِّيعَةَ عِنْدَنَا كَثِيرٌ، فَقَالَ فَهَلْ يَعْطِفُ الْغَنِيُّ عَلَى الْفَقِيرِ وَ هَلْ يَتَجَاوَزُ الْمُحْسِنُ عَنِ الْمُسِي‏ءِ وَ يَتَوَاسَوْنَ؟ فَقُلْتُ لَا، فَقَالَ لَيْسَ هَؤُلَاءِ شِيعَةً، الشِّيعَةُ مَنْ يَفْعَلُ هَذَا. الكافي، ج‏2، ص 173 @Arshiv_Gholam
این کتاب در سه فصل سامان یافته است. فصل اوّل به بحث از کلّیاتی اختصاص دارد که ناظر بر مجموع کار است؛ مباحثی در تفاوت رویکرد فلسفی و عرفانی و تعامل میان آن دو، پیدایش نحله­ های تلفیقی و در نهایت تعیین أسلوب مناسب برای نقد طرح ­های سلوکی حکیمان و عارفان. طرح ­های عارفان در فصل دوّم بررسی شده که بخش نخست آن گفتگویی است از پیشینه ­ها و ریشه­ های این طرح ­ها در قرآن و حدیث و همچنین سنّت عارفان در برخورد با آیات و روایات. بحث پایانی این بخش، توضیحی است تفصیلی از معنای حال و مقام در سخن عارفان. این بحث حاوی نکاتی است کلیدی که برای فهم طرح ­های سلوکی اهل عرفان، توجّه به آن ضروری است.  فصل سوّم از طرح ­های معدود حکیمان حکایت دارد. ریشه ­های و پیشینه ­ها در این فصل نیز نخستین بخش را به خود اختصاص می­دهد. بخش ­های بعدی به تحلیل و نقّـادی طرح ­های اهل حکمت پرداخته و از طرح ­های مسکویه، ابن ­سینا و خواجه نصیرالدّین طوسی گفتگو می­ کند. آخرین طرح از آن صدرالدّین شیرازی است. ✍ أثری از استاد امیر غنوی. 📚 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی. @Arshiv_Gholam
1_635573405
3.66M
🎙یاربّ سببی سازد که یارم به سلامت🎙 "حاج حسن خلج" @Arshiv_Gholam
2017-12-15 233802.mp3
10.96M
🎙ز دست عشق در عالم هیاهوست🎙 "شهید غلامعلی رجبی (جندقی)" @Arshiv_Gholam