eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
004_1.mp3
5.55M
🎙زمان زمانِ عجیبی است🎙 "حاج منصور ارضی" @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: ذاکرین أهلبیت (علیهم السّلام) دوشنبـــــه 4 اسفند 1399 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
هیچ کسی مثل تو وجود ندارد مثل تو و سفره ی تو جود ندارد باز بینداز سمت ما نظرت را نوکر دربار کن غلام درت را جای تو عرش است و خاک قابل تو نیست این طرفی کرده ای چرا گذرت را؟! بعد چهل سال گریه کردن و هجران این همه خوشحال کرده ای پدرت را! سر شده غم ها و عاقبت شده وقتش تا بگذارد به روی سینه سرت را وای اگر وا شود ز چهره نقابت پُر کنی از کشته کشته دور و برت را شهر پُر است از حسود، حرز بینداز یا که عوض کن مسیر رهگذرت را در همه مولودهای قوم پیمبر هیچ کسی نیست از تو با برکت تر لطف تو را از أزل زیاد نوشتند آینه ات را خدا نژاد نوشتند خاک سر راه تو بهانه ی خلق است خاک مرا از همین بلاد نوشتند ایل و تبار مرا مرید نوشتند ایل و تبار تو را مُراد نوشتند هر چه خدا جود داشت داد به دستت نام تو را این چنین، جواد نوشتند یا کرم و یا جواد عبد تو هستم حضرت باب الجواد عبد تو هستم هفت زمین در خور کبوتر تو نیست غیر بلندای عرش بستر تو نیست وقت نماز شبت تجلّی اللّه هیچ کسی جز خدا در بر تو نیست خواست پدر بوسه اش برای تو باشد خوب شد این که کسی برادر تو نیست گر چه علی اکبرِ امامِ رضایی زخم ولی بر ضریح پیکر تو نیست این شب جمعه بده جواب همه را آب مگر مهریه ی مادر تو نیست از چه علی اصغر از فرات ننوشید از چه از آن مایه ی حیات ننوشید @Arshiv_Gholam
در تنظیم برنامه های کشور أصلی ترین مسئله عبارت است از رفع فقر و محرومیّت و نجات طبقات مستضعف و محروم و پابرهنگان...همه برنامه های اقتصادی و تولیدی و سازندگی و رونق اقتصادی، باید به این هدف متوجّه باشد و تنها در این صورت است که این برنامه ها، درست و قابل قبول است. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 22 @Arshiv_Gholam
نباید شهرت را ملازم با حقانیّت و صحّت تلقّی کرد. هرگز اکثریّت نشانه حقانیّت نیست. پذیرش یک نظریه از سوی اکثریّت و شهرت یک نظریه ممکن است معلول عوامل فرانظریه ای و فرامعرفتی باشد. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 101 @Arshiv_Gholam
در اسلام، احکام فراوانی وجود دارد که فردی نمی باشد؛ بلکه کاملاً اجتماعی است. این احکام بدون وجود حکومت، قابل اجراء نیست؛ یعنی لازمه اجرای این احکام، تشکیل حکومت است. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 175 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَجْلَانَ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) فَدَخَلَ رَجُلٌ فَسَلَّمَ فَسَأَلَهُ كَيْفَ مَنْ خَلَّفْتَ مِنْ إِخْوَانِكَ؟ قَالَ فَأَحْسَنَ الثَّنَاءَ وَ زَكَّى وَ أَطْرَى، فَقَالَ لَهُ كَيْفَ عِيَادَةُ أَغْنِيَائِهِمْ عَلَى فُقَرَائِهِمْ؟ فَقَالَ قَلِيلَةٌ، قَالَ وَ كَيْفَ مُشَاهَدَةُ أَغْنِيَائِهِمْ لِفُقَرَائِهِمْ؟ قَالَ قَلِيلَةٌ، قَالَ فَكَيْفَ صِلَةُ أَغْنِيَائِهِمْ لِفُقَرَائِهِمْ فِي ذَاتِ أَيْدِيهِمْ؟ فَقَالَ إِنَّكَ لَتَذْكُرُ أَخْلَاقاً قَلَّ مَا هِيَ فِيمَنْ عِنْدَنَا، قَالَ فَقَالَ فَكَيْفَ تَزْعُمُ هَؤُلَاءِ أَنَّهُمْ شِيعَةٌ. أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ النَّضْرِ عَنْ أَبِي إِسْمَاعِيلَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ الشِّيعَةَ عِنْدَنَا كَثِيرٌ، فَقَالَ فَهَلْ يَعْطِفُ الْغَنِيُّ عَلَى الْفَقِيرِ وَ هَلْ يَتَجَاوَزُ الْمُحْسِنُ عَنِ الْمُسِي‏ءِ وَ يَتَوَاسَوْنَ؟ فَقُلْتُ لَا، فَقَالَ لَيْسَ هَؤُلَاءِ شِيعَةً، الشِّيعَةُ مَنْ يَفْعَلُ هَذَا. الكافي، ج‏2، ص 173 @Arshiv_Gholam
این کتاب در سه فصل سامان یافته است. فصل اوّل به بحث از کلّیاتی اختصاص دارد که ناظر بر مجموع کار است؛ مباحثی در تفاوت رویکرد فلسفی و عرفانی و تعامل میان آن دو، پیدایش نحله­ های تلفیقی و در نهایت تعیین أسلوب مناسب برای نقد طرح ­های سلوکی حکیمان و عارفان. طرح ­های عارفان در فصل دوّم بررسی شده که بخش نخست آن گفتگویی است از پیشینه ­ها و ریشه­ های این طرح ­ها در قرآن و حدیث و همچنین سنّت عارفان در برخورد با آیات و روایات. بحث پایانی این بخش، توضیحی است تفصیلی از معنای حال و مقام در سخن عارفان. این بحث حاوی نکاتی است کلیدی که برای فهم طرح ­های سلوکی اهل عرفان، توجّه به آن ضروری است.  فصل سوّم از طرح ­های معدود حکیمان حکایت دارد. ریشه ­های و پیشینه ­ها در این فصل نیز نخستین بخش را به خود اختصاص می­دهد. بخش ­های بعدی به تحلیل و نقّـادی طرح ­های اهل حکمت پرداخته و از طرح ­های مسکویه، ابن ­سینا و خواجه نصیرالدّین طوسی گفتگو می­ کند. آخرین طرح از آن صدرالدّین شیرازی است. ✍ أثری از استاد امیر غنوی. 📚 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی. @Arshiv_Gholam
1_635573405
3.66M
🎙یاربّ سببی سازد که یارم به سلامت🎙 "حاج حسن خلج" @Arshiv_Gholam
2017-12-15 233802.mp3
10.96M
🎙ز دست عشق در عالم هیاهوست🎙 "شهید غلامعلی رجبی (جندقی)" @Arshiv_Gholam
229527_327.mp3
7.49M
🎙چرا آواره کوه و بیابانم؟🎙 "حاج میثم مطیعی" @Arshiv_Gholam
2017-11-30 162512(1).mp3
13.63M
🎙اللّهمّ ارزقنا حرم🎙 "مرتضی پارسا" @Arshiv_Gholam
یکی از عواملی که نمی گذارد دست کسانی که توانایی کمک دارند به یاری فقر دراز شود، روحیه ی مصرف گرایی و تجمّل در جامعه است. برای جامعه، بلای بزرگی است که میل به مصرف، روز به روز در آن زیاد شود و همه به بیشتر مصرف کردن، بیشتر خوردن، متنوّع تر خوردن، متنوّع تر پوشیدن و دنبال نشانه های مُد و هر چیز تازه برای وسایل زندگی و تجمّلات آن رفتن، تشویق شوند. چه ثروت ها و پول هایی که در این راه ها هدر می رود و از مصرف شدن در جایی که موجب رضای خدا و رفع مشکلات جمعی از مردم است، باز می ماند. اسراف، روز به روز شکاف بین فقر و غنی را بیشتر و عمیق تر می کند. یکی از چیز هایی که لازم است مردم برای خود وظیفه بدانند، اجتناب از اسراف است. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 24 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ مُسْكَانَ وَ سَمَاعَةَ جَمِيعاً عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: لَمْ تَتَوَاخَوْا عَلَى هَذَا الْأَمْرِ وَ إِنَّمَا تَعَارَفْتُمْ عَلَيْهِ. الكافي، ج‏2، ص 169 @Arshiv_Gholam
مقصود ما در بحث از قاعده تسامح، روایات، آن هم خبر های واحد هستند؛ چرا که تسامح به معنای مذکور تنها در باب أخبار آحاد امکان جریان دارد...خبر واحد است که اوّلاً درباره حجّیّت آن اختلاف است و ثانیاً قائلان به حجّیّت و اعتبار خبر واحد تنها خبری را معتبر می دانند که دقّت های سندی در مورد آن به کمال رسیده باشد؛ آن گاه طرفداران قاعده تسامح، از میان این اخبار، خبرهایی را که دلالت بر سنن دارند، استثناء کرده، تسامح سندی درباره آن‌ها روا می دارند. استاد محمدتقی اسلامی اخلاق اسلامی و کاربست قاعده تسامح در أدلّه سنن، ص 30 @Arshiv_Gholam
به عقیده ما پرسش های أصلی پژوهشی در علوم انسانی عبارتند از: 1. پرسش از چیستی (ناظر به مقام تعریف) 2. پرسش از چگونگی (ناظر به مقام توصیف) 3. پرسش از چرایی (ناظر به مقام تبیین) 4. پرسش از معنایابی (ناظر به مقام تفسیر) 5. پرسش از وضعیّت آینده (ناظر به مقام پیش بینی) 6. پرسش از ارزشمندی و خوبی یا بدی (ناظر به مقام ارزشیابی) 7. پرسش از چگونگی جهت دهی و کنترل (ناظر به مقام کنترل) ...هر کدام از آن ها را باید با روش خاصّی پاسخ گفت. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص127 @Arshiv_Gholam
15749-60546.mp3
623.1K
🎙ای از همه لب تشنه تر آهسته تر🎙 "شهید سیّد مجتبی علمدار" @Arshiv_Gholam
13930813154037743400691.mp3
5.25M
🎙ببار ای بارون ببار🎙 "حاج محمود کریمی" @Arshiv_Gholam
2017-12-16 233903.mp3
13.17M
🎙از أزل تا روز محشر دوستت دارم حسین🎙 "کربلایی سیّد محمّد جوادی" @Arshiv_Gholam
arzi.ashoora.mp3
5.84M
🎙زیارت عاشوراء🎙 "حاج منصور ارضی" @Arshiv_Gholam
بحث اصلی کتاب "حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد" پاسخ به شبهات درباره رابطه دین و سیاست، ضرورت حکومت اسلامی و تبیین ولایت فقیه است. نویسنده در این کتاب، با قلمی روان و استدلال های مناسب، در 24 درس به موضوعاتی چون ضرورت و اهمیّت بحث درباره حکومت اسلامی، حکومت مشروع و مشروعیّت حکومت، رابطه دین و سیاست، رابطه آزادی و حکومت اسلامی، تبیین دموکراسی و نقد آن، ضرورت تشکیل حکومت اسلامی، اثبات ولایت فقیه جامع الشّرایط، پاسخ به شبهات درباره ولایت فقیه، تبیین مفهومی ولایت فقیه، تبیین محدوده اختیارات حکومت اسلامی و ولایت فقیه، تبیین معنای مطلقه در ولایت مطلقه فقیه، بررسی شبهات درباره ولایت مطلقه فقیه، نقش مردم در مشروعیّت بخشی به نظام اسلامی، نقش مردم در انتخابات، مردم سالاری دینی (جمهوری اسلامی) و تفاوت آن با دموکراسی، مشکلات جامعه در حاکمیّت ولایت فقیه و پاسخ به شبهاتی درباره رهبری می پردازد. ✍ أثری از استاد محمّد نجفی. 📚 نشر معارف. @Arshiv_Gholam
جوانان اجتماعات خانوادگی تشکیل دهند و کمک های افراد خانواده را جمع کنند و در درجه اوّل به مصرف فقراء و نادار های همان خانواده و فامیل برسانند واگر نیاز نبود به فقرای دیگر رسیدگی کنند. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 25 @Arshiv_Gholam
این که اندیشمندان و صاحب نظران در ابتدای کار، روش شناسی خود را نمی گویند؛ غیر از آن است که گردآوری و داوری و تولید علم فاقد روش است. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 104 @Arshiv_Gholam
به دو علّت دست به تألیف این کتاب (فهرست شیخ طوسی) زدم: علّت اوّل این بود که دیدم جماعتی از محدّثان بزرگ طایفه شیعه برای کتاب های أصحاب و یاران ما و أصولی که روایت نموده اند، فهرست هایی ندشته اند، ولی هیچ کدام کار کاملی انجام نداده اند...علّت دوّم تشویق و ترغیب شیخ فاضل بود... استاد اکبر ترابی شهرضایی پژوهشی در علم رجال، ص 96 و 97 @Arshiv_Gholam