eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
بالا گرفت شعله ی داغ تو با تنور تاج سرم، سر تو کجا و کجا تنور باید خدا به خیر کند انتهاش را وقتی که هست سهم‌ سرت ابتدا تنور خولی امان نداد سرت را بغل کنم حالا به جای من شده حاجت روا تنور خولی نداد پاسخ این پرسش مرا آخر میان این همه جا پس چرا تنور؟! زد روی صورتش زن خولی همین که دید افتاده ردّ خون گلوی‌ تو تا تنور کاری که با تن تو سه روز آفتاب کرد آورد یک شبه به سرت آن بلا تنور در کربلا نبود اگر از غذا خبر در کوفه بود منزل تو از قضا تنور خاکستری که بر سر و‌ رویت نشسته است کار عجوزه‌ی سر بام است یا تنور؟! حجم سر تو کم شده و داد میزنم ای بی وفا زمانه و ای بی حیا تنور نانی نخورده ایم به یاد سرت حسین هر جا که دیده ایم من و بچّه ها تنور جز روی دامنم همه جا سر گذاشتی نیزه، درخت، طشت طلا، زیر پا، تنور «رضا قربانی، گروه یا مظلوم» @Arshiv_Gholam
💠بدان كه انسان سه حال دارد بالنّسبه به معاصى: حالى دارد پيش از ارتكاب به معصيت، و حالى دارد در حين عمل، و حالى دارد بعد از عمل، و احكام اين هر سه عمل مختلف است. 1⃣ أمّا قبل از ارتكاب به عمل بايد أخبار خوف بر خودش بخواند، بلكه خودش را منصرف نمايد بگويد به خود: شايد اين عمل را مرتكب شدى «إنّى لا أغفر لك أبداً» را مستحق گرديدى، زيرا كه ميان عبد و مولا اندازه‏اى هست از مخالفت كه تا آن حد صلاحيت عفو را دارد و اگر از آن حد گذشت العياذ باللّه مولا او را عاق خواهد فرمود كه ديگر قابل آمرزش نيست و رحم بر او خلاف مقتضاى حكمت است. در هر معصيتى اين احتمال گذشتن از حدّ، قائم است، بايد انسان خود را بترساند تا برگردد. 2⃣ و همچنين در حال معصيت بايد بيشتر خود را بترساند، زيرا كه ملك الملوك جلّ شأنه العظيم ايستاده حاضر و ناظر و بنده او در حضور مقدّسش هتك حرمت او را مى‏كند...در آن حال بايد خيلى خائف و لرزان باشد، از هر جاى عمل برگردد، خوب است. 3⃣ و اگر نستجير باللّه شهوت غالب آمد و برنگشت معصيت را كرد بعد از كردن پشيمان شد، حالا ديگر وقت خواندن اخبار رجاء است بر خود تا اين‏كه شيطان ملعون او را مأيوس نكند از توبه، و نگويد كار تو ديگر إصلاح‏پذير نيست، تو توبه را شكستى عن عمد و إلتفات، ديگر چه توبه‏اي است مى‏كنى؟ اين هم مثل آن، يقين بداند كه اين از آن بدبخت است، بلكه كليه هر خيالى كه نتيجه آن اين است كه عمل مكن، آن خيال از شيطان است. بايد كه بگويد مولاى من كريم است، خودش فرموده: يأس از رحمت من از معاصى كبيره است، چطور من به در خانه او نروم، باز اگر رحم كند، اوست كه او راحم من لا راحم له است. او از كثرت جودش اسم مبارك خود را وهّاب گذاشته و در نزد حسن ظنّ عبد مؤمن است. نديدى قاتل حمزه سيّد الشّهداء (سلام اللّه عليه) را قبول فرمود؟ 🔘...از اين كلمات كه دلالت صريحه دارند بر اين‏كه همين قدر باشد كه انسان ياغى نباشد كه ترحّم بر او قبيح باشد، او را رحمت فرا مى‏گيرد. خبر نبوى (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) است كه اگر كسى هفتاد پيغمبر كشته باشد، و توبه كند توبه او قبول است. 🔻پس نبايد از رحمت واسعه خداوندى جلّ و علا مأيوس شود و تقاعد از توبه بنمايد زيرا كه باز اگر كار درست شود، با رو به خدا كردن درست مى‏شود، نشنيده‏اى: بازا، بازا، هرآنچه هستى بازا گر كافر و گبر و بت‏پرستى بازا كاين درگه ما درگه نوميدى نيست صد بار اگر توبه شكستى بازا 📜تذكرة المتّقين، ص 11 تا 13 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ نگاهی به آموزه های بابیان و بهائیان، فراماسون ها و برخی غرب گرایان در عصر قاجار نشان میدهد که هدف همه این جریان ها، مبارزه با مبانی دینی جامعه و وابسته کردن آن به استعمار غرب بوده است. دکتر موسی نجفی تاریخ معاصر ایران، ص 191 @Arshiv_Gholam
آهی کشیدی و رخ آیینه مات شد اشک زلال چشم تو آب حیات شد خون دل تو خون دلم را به شیشه کرد تا از تو خواستم بنویسم دوات شد این شهر را ادامه دهی، آب می برد بانو بقیع از ابر دو چشمت فرات شد ای نوحه خوان ممتدِ از صبح تا به ظهر قدری نفس بگیر که وقت صلاة شد وقت قنوت، اشک تو افتاد روی خاک فردا خبر رسید که آنجا قنات شد او ماند و دختران یتیم قبیله اش امّ البنین بی پسر، امّ البنات شد آری پسر، قمر به شب مؤمنین که شد مادر، ستاره ی سحر مؤمنات شد «سید میلاد حسنی» @Arshiv_Gholam
💡وقایع تاریخی متعلّق به گذشته است؛ ولی اندیشه هایی که از دل آن وقایع بیرون می‌آیند، متعلّق به گذشته نیست. دکتر موسی نجفی کتاب بصیرت تاریخی، ص 18 @Arshiv_Gholam
4_5866375742320807690.mp3
16.32M
🎙مادرم کنیز فضّه🎙 🔰 کربلایی سیّد رضا نریمانی @Arshiv_Gholam
🔆 اسلام برای کشتن نیامده، بلکه آمده است تا به انسان‌ها حیات و زندگی بدهد، أمّا زندگی حقّ همه است؛ لذا اگر برخی بخواهند در مقابل انسانیت و حیات جمعی بایستند، باید با آن‌ها مبارزه کرد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 114 @Arshiv_Gholam
⚠️ آن‌ها که به جنگ و جهاد پشت کرده و از مقابل دشمن گریخته بودند، برای پذیرش توبه شان، باید به میدان جنگ برمیگشتند؛ نه اینکه در حال گریز بگویند "أستغفراللّه". سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 177 @Arshiv_Gholam
🔰و يكفي في جلالة قدرها و نبالة شأنها ما ورد في بعض الأخبار من أنّها دخلت على الحسين (عليه السّلام) و كان يقرأ القرآن، فوضع القرآن على الأرض، و قام لها إجلالا. 📜عوالم العلوم و المعارف و الأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال، ج‏11، ص 956 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔸مَنْ ظَلَمَ مَظْلِمَةً أُخِذَ بِهَا فِي نَفْسِهِ أَوْ فِي مَالِهِ أَوْ فِي وُلْدِهِ. 🔹نيز حضرت صادق (عليه السّلام) فرمود: هر كه ستم به كسى كند به همان ستم گرفتار شود، در خودش باشد يا در مالش يا در فرزندش. 📜الكافي، ج‏2، ص 332 @Arshiv_Gholam
هر گرفتاری سراغ آستانش را گرفت رزق و روزیِ تمام خاندانش را گرفت خوش به حالِ سائلی که سائلِ عبّاس شد خوش به حال آن که از عبّاس نانش را گرفت روزِ محشر دست هايش دستگيري مي كند دستِ خود را داد دستِ دوستانش را گرفت هيچ كس اندازه ي عبّاس شرمنده نشد كربلا بدجور از او امتحانش را گرفت از خجالت آب شد، آب آورِ كرب و بلا عصرِ تاسوعا امان نامه امانش را گرفت چشم هايش پاسبان هاي بَناتِ خيمه بود حرمله با تير چشمِ پاسبانش را گرفت تيرها در پيكرش وقتِ زمين خوردن شكست بس كه خون رفت از تنش آخر توانش را گرفت صارَ کَالْقُنْفُذ برايِ تيرها جايي نماند ناگهان سر نيزه اي حجمِ دهانش را گرفت قتل او کار عمود آهن و نیزه نبود تیرهایی که به مشکش خورد جانش را گرفت از بغل تا که سرش را بر سر نیزه زدند گریه های ناتمامی خواهرانش را گرفت «رضا قربانی، گروه یا مظلوم» @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️نمازى كه از روح جهاد خالى باشد، جز شيرى بى يال و دم و شكم نيست و كيست كه از چنين شيرى در وحشت باشد؟ شهيد‌ سیّد مرتضی آوينى (رحمه اللّه) "گفتار متن فيلم خنجر و شقايق" @Arshiv_Gholam
💠اینکه می‌گویند ملّی گراها و مذهبی ها، این یک تقسیم تحمیلی از سمت به اصطلاح ملّی گراها است...این‌ها غرب گرا هستند؛ در حقیقت ملّی گرا ما هستیم. دکتر موسی نجفی کتاب بصیرت تاریخی، ص 26 @Arshiv_Gholam
یک عمر زنده باش ولیکن شهید باش هر دم پی حماسه و عزمی جدید باش حتّی اگر تمام جهان غرق تیرگی‌ست چون ماه در سراسر شب روسفید باش یک لحظه از امید دلت را تهی مکن أمّا ز هرچه غیر خدا ناامید باش چون سرو، سرفراز میان ستمگران در خلوت و نماز ولی مثل بید باش بر دست اهل صدق بزن بوسه چون نسیم بر قامت نفاق چو توفان، شدید باش در ماتم حسین علی گریه کن ولی در فکر محو این همه شمر و یزید باش @Arshiv_Gholam
🔰كفاك في فضلها و معرفتها (عليها السّلام) احتجاج الصّادق (عليه السّلام) بفعلها و عملها في حادثة الطفّ كما في «الجواهر» في جواز شقّ الثوب على الأب و الأخ و عدمه؛ 🔻عن الصّادق (عليه السّلام): و لقد شققن الجيوب و لطمن الخدود الفاطميّات على الحسين بن عليّ (عليهما السّلام)، و على مثله تلطم الخدود و تشقّ الجيوب. 🔻قال صاحب الجواهر (رحمه اللّه): إذ من المعلوم فيهنّ بناته و أخواته. 📜عوالم العلوم و المعارف و الأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال، ج‏11، ص 956 @Arshiv_Gholam
عن جعفر بن محمّد (عليه السّلام) قال: 🔸من جالس أهل الريب فهو مريب. 🔹امام صادق (عليه السّلام) فرمود: كسي كه با اهل شك بنشيند، خودش نيز شكّاك است (یعنی شکّاک می‌شود). 📜صفات الشیعه، حدیث16 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا