فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سیسال است که نخوابیدهام🎥
🔰 سرباز قاسم سلیمانی (رحمه اللّه)
💯 من متعلّق به آن سپاهی هستم که نمیخوابد و نباید بخوابد...
#فیلم
#حاج_قاسم_سلیمانی
#انقلاب_اسلامی
#سپاه_اسلام
#جهاد
@Arshiv_Gholam
📌ما نبايد تصوّر اين را بكنيم كه اين ابرقدرتها از ما دست برداشتهاند. ملّتى كه مىخواهد زنده باشد و مىخواهد مستقل باشد و نوكر نباشد، وابسته نباشد و مىخواهد آزاد باشد و تحت سلطه نباشد، اين ملّت بايد مهيّا باشد براى همه چيز. اگر راحت طلبى را مىخواهد ملّت، از زمان محمّد رضا بهتر از همه اين بود كه ظهر بيايند نماز بخوانند با امام جماعتشان و امام جماعت برود سراغ كارش و شما برويد سراغ كسبتان.
امام خمینی (رحمه اللّه)
📔صحيفه امام، ج14، ص 522
#کتاب
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
@Arshiv_Gholam
🔰ني، [الغيبة]، للنعماني اِبْنُ عُقْدَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلصَّبَّاحِ عَنْ أَبِي عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْحَضْرَمِيِّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عَبْدِ اَلْحَمِيدِ قَالَ أَخْبَرَنِي مَنْ سَمِعَ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) يَقُولُ:
🔻إِذَا خَرَجَ اَلْقَائِمُ خَرَجَ مِنْ هَذَا اَلْأَمْرِ مَنْ كَانَ يَرَى أَنَّهُ مِنْ أَهْلِهِ وَ دَخَلَ فِي سُنَّةِ عَبَدَةِ اَلشَّمْسِ وَ اَلْقَمَرِ.
📜بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۶۳
#حدیث
#بحار_الانوار
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
33.4K
🔰سئوال⁉️
سلام بر استاد بزرگوار،
درشروع مطالعه چه دعایی بخوانیم که فهممان از مطلب زیادشود و در حافظهمان بماند و بر چه معصومی متوسّل بشویم؟
✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)...
#صوت
#سخنرانی
#استاد_فقیهی
#مطالعه
#حافظه
#توسل
@Arshiv_Gholam
@faghihiseyyedahmad
بی سبب نیست همه در حرمش می ریزند
دست بی دست به هنگام کرم باز تر است
«علی اکبر لطیفیان»
#شعر
#مدح
#روضه_روز
#حضرت_عباس
@Arshiv_Gholam
🔰داستان محمّد بن ابى بكر
🔻مداينى از أصحاب خود روايت كند كه از إقامت محمّد بن أبىبكر در مصر، هنوز يك ماه نگذشته بود كه نزد آن گروه كه از بيعت با على، خود را به يك سو كشيده بودند و قيس بن سعد نيز با آنها كنار آمده بود، كس فرستاد و گفت:
يا در طاعت ما داخل شويد يا از بلاد ما بيرون رويد.
🟡 آنان جواب دادند كه چنين كه تو مىگويى نكنيم، ولى ما را مهلت ده تا بنگريم كه كار به كجا خواهد كشيد و براى نبرد با ما شتاب مكن.
🟢 محمّد بن أبىبكر نپذيرفت. آنان نيز بسيج نيرو كردند و آماده پيكار شدند. سپس جنگ صفّين واقع شد و آنان در انديشه سرنوشت محمّد بودند. چون خبر پيروزى معاويه و مردم شام را شنيدند كه حكومت نصيب آنان شد و على (علیه السّلام) و اهل عراق از مقابل معاويه و شاميان بازگشتند، آنان نيز بر محمّد بن أبىبكر دلير شدند و بدگويى آغاز كردند.
🟣 محمّد چنان ديد حارث بن جمهان بلوى را با گروهى به سوى آنان فرستاد و يزيد بن حارث از بنى كنانه هم در ميان ايشان بود. جنگى در گرفت و او كشته شد. سپس مردى از قبيله كلب را فرستاد او را نيز كشتند.
🔵 معاوية بن حديج سكسكى خروج كرد و مردم را به خونخواهى عثمان دعوت كرد. جمعى ديگر هم با او هم آواز شدند و مصر بر محمّد بن أبىبكر برآشفت. اين خبر به على (علیه السّلام) رسيد.
💠 على (علیه السّلام) گفت براى مصر تنها دو مرد در خور بودند. يكى همان دوست ما كه ديروز عزلش كردم، يعنى قيس بن سعد، ديگرى مالك بن الحارث الاشتر.
💯على (علیه السّلام) هنگامى كه از صفّين بازگرديد مالك را به محل امارتش، جزيره، فرستاد و قيس بن سعد را گفت كه تو با من بمان و فرمانده شرطه من باش تا از گرفتارى اين حكومت آسوده شويم. سپس لشكر به آذربايجان فرستم و قيس بن سعد رئيس شرطه او بود.
🟠 چون كار حكومت به پايان رسيد به مالك اشتر، كه در آن روزها در نصيبين بود، نامه نوشت:
«أمّا بعد، تو از كسانى هستى كه در بر پاى داشتن دين پشتيبانيش را مىجويم و گناهكارانى را كه باد غرور در سر دارند به او فرو مىكوبم و رخنههاى مرزهاى ملك را كه از آنها بيم تجاوز دشمن است به او فرو مىبندم. من محمّد بن أبىبكر را امارت مصر دادم. گروهى بر او خروج كردهاند كه او جوانى نوخاسته است. نه در جنگها تجربهاى دارد و نه در ديگر كارها آزموده است. نزد من بيا تا بنگريم كه چه بايدمان كرد و يكى از كسانى را كه مورد اعتماد و خيرخواه توست به جاى خود بگمار، و السّلام».
ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي
📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 92 و 93
#کتاب
#الغارات
#ابراهیم_بن_هلال_ثقفی
@Arshiv_Gholam
🔰در صفات علماء حقّه:
📌بارى شمّهاى از صفات علماء آخرت كه مقابل علماء سوء هستند و اهل دنيا، ذكر مىشود تا هر كسى خود را مربّى و اهل علم آخرت نداند و آن چند چيز است:
1⃣ الأوّل اينكه بايد زاهد در دنيا باشد، معناى زهد رفع علقه قلبيّه است كه لازمه آن رفع علاقه ظاهريه افتاده است، زيرا كه اقلّ مراتب علم، علم به حقارت دنيا است و كدورت آن و فناء آن و علم به جلالت آخرت است و صفاى آن و بقاى آن، و همچنين بايد فهميده باشد كه دنيا و آخرت ضرّتان هستند، جمعشان نشايد،
✔️ پس اگر مطلب اوّلى را نفهميده باشد و احمقاه، عالم يعنى چه، و اگر بزرگى ثانى را نفهميده و اعتقاد ندارد، وا كفراه، و اگر جمع نشدن اين دو را نفهميده ايضا وازندقتاه، و اگر همه را فهميده، اعتقاد هم دارد، ليكن از عهده نفس خود برنمىآيد. فهو اسير الشّهوة و مثل هذه النّفوس غير قابلة من إن تعدّ فى درجة العلماء
📜تذكرة المتقين، ص 67 و 68
#کتاب
#تذکره_المتقین
#شیخ_محمد_بهاری
@Arshiv_Gholam
🔰ميرزا محمّد بدخشانى (مذكور در ج ۱ ص ۲۲۹)، در «مفتاح النّجا» گويد:
🔻آياتى كه در شأن أميرالمؤمنين علىّ بن أبى طالب (كرّم اللّه وجهه) نازل شده بسيار زياد است، به حدّى كه من نميتوانم إحاطه به همه آنها حاصل نمايم، ناچار لبّ لباب (نخبه آنها را) در اين كتاب وارد نمودم...
علّامه عبدالحسین أمینی
📖ترجمه الغدیر، ج۲، ص ۱۰۱
#کتاب
#الغدیر
#علامه_امینی
@Arshiv_Gholam
📌اين يك ديكتاتورى است كه انسان بخواهد آن چيزى را كه خودش فكر كرده است ديگران از او بىجهت قبول بكنند...مىخواهد كه آن مطلبى را كه مىفهمد به همه تحميل كند و ديگران را وادار كند به اينكه قبول بكنند. از اينجا شروع مىشود.
امام خمینی (رحمه اللّه)
📔صحيفه امام، ج14، ص 91
#کتاب
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
@Arshiv_Gholam
AUD-20220331-WA0001.mp3
6.37M
🎙ذکر أباعبداللّه (علیه السّلام)🎙
🔰 کربلایی حسین ایزدخواه
#صوت
#سینه_زنی
#حسین_ایزدخواه
@Arshiv_Gholam
🔰عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنِ ابْنِ مُسْكَانَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ:
🔻أَيُّمَا رَجُلٍ مِنْ شِيعَتِنَا أَتَى رَجُلًا مِنْ إِخْوَانِهِ فَاسْتَعَانَ بِهِ فِي حَاجَتِهِ فَلَمْ يُعِنْهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ إِلَّا ابْتَلَاهُ اللَّهُ بِأَنْ يَقْضِيَ حَوَائِجَ غَيْرِهِ مِنْ أَعْدَائِنَا، يُعَذِّبُهُ اللَّهُ عَلَيْهَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ.
📜الكافي، ج2، ص 366
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
📌و شما بايد بدانيد كه اگر خداى نخواسته اين جمهورى اسلامى شكست خورد، شكست براى همه مسلمين در همه اعصار است.
امام خمینی (رحمه اللّه)
📔صحيفه امام، ج14، ص 142
#کتاب
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
@Arshiv_Gholam
701.1K
🔰سئوال⁉️
سلام
وقت بخیر استاد
بنده تکبّر و عجب رو درون خودم احساس میکنم و دلم میخواد از ریشه حل بشه و تفکّرم درست بشه.
در همین راستا به دو حدیث برخورد کردم که مضامین شان این بود
۱-غرور از خود کم بینی است، بنده أصلاً متوجّه ارتباط غرور و خود کم بینی نمیشم.
۲- خودپسندی باعث رسیدن به عزّت است، این حدیث از جهتی برام قابل فهمه، چون به نظرم در واقع از جهتی خودپسندی به نظرم نوعی مثبت اندیشی است، أمّا اگر مبنای حدیث این هست، پس چرا خودپسندی مذمّت شده است و اگر مبنای حدیث این نیست، پس بر چه اساس این رو گفتن؟
✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)...
#صوت
#سخنرانی
#استاد_فقیهی
#تکبر
#غرور
#فهم_حدیث
@Arshiv_Gholam
@faghihiseyyedahmad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا