eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مَالِكِ بْنِ عَطِيَّةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِذَا كَانَ الْقَوْمُ ثَلَاثَةً فَلَا يَتَنَاجَى مِنْهُمُ اثْنَانِ دُونَ صَاحِبِهِمَا فَإِنَّ فِي ذَلِكَ مَا يَحْزُنُهُ وَ يُؤْذِيهِ. الكافي، ج‏2، ص 660 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): مَنْ عَرَضَ لِأَخِيهِ الْمُسْلِمِ الْمُتَكَلِّمِ فِي حَدِيثِهِ فَكَأَنَّمَا خَدَشَ وَجْهَهُ. الكافي، ج‏2، ص 660 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) إِذَا دَخَلَ مَنْزِلًا قَعَدَ فِي أَدْنَى الْمَجْلِسِ إِلَيْهِ حِينَ يَدْخُلُ. الكافي، ج‏2، ص 662 @Arshiv_Gholam
990711-02.mp3
6.46M
مناجات و روضه (چه می خواهد لب تشنه...) هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam
990711-03.mp3
3.73M
زمینه (آقا کجایی...) هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam
990711-05.mp3
2.78M
توسّل پایانی هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam
انسان از بی نهایت سرمایه برخوردار است، پس بی نهایت ادامه خواهد داشت و برای این بی نهایت راه، باید إستعدادهایش را بارور کند. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 26 @Arshiv_Gholam
"بَابُ الدُّعَابَةِ وَ الضَّحِكِ" 1. مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُعَمَّرِ بْنِ خَلَّادٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ (علیه السّلام) فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ الرَّجُلُ يَكُونُ مَعَ الْقَوْمِ فَيَجْرِي بَيْنَهُمْ كَلَامٌ يَمْزَحُونَ وَ يَضْحَكُونَ، فَقَالَ لَا بَأْسَ مَا لَمْ يَكُنْ، فَظَنَنْتُ أَنَّهُ عَنَى الْفُحْشَ. ثُمَّ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) كَانَ يَأْتِيهِ الْأَعْرَابِيُّ فَيُهْدِي لَهُ الْهَدِيَّةَ ثُمَّ يَقُولُ مَكَانَهُ أَعْطِنَا ثَمَنَ هَدِيَّتِنَا فَيَضْحَكُ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله)، وَ كَانَ إِذَا اغْتَمَّ يَقُولُ مَا فَعَلَ الْأَعْرَابِيُّ لَيْتَهُ أَتَانَا. 2. عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ شَرِيفِ بْنِ سَابِقٍ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ أَبِي قُرَّةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَا مِنْ مُؤْمِنٍ إِلَّا وَ فِيهِ دُعَابَةٌ، قُلْتُ وَ مَا الدُّعَابَةُ؟ قَالَ الْمِزَاحُ. 3. عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ يَحْيَى بْنِ سَلَّامٍ عَنْ يُوسُفَ بْنِ يَعْقُوبَ عَنْ صَالِحِ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ يُونُسَ الشَّيْبَانِيِّ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): كَيْفَ مُدَاعَبَةُ بَعْضِكُمْ بَعْضاً؟ قُلْتُ قَلِيلٌ، قَالَ فَلَا تَفْعَلُوا فَإِنَّ الْمُدَاعَبَةَ مِنْ حُسْنِ الْخُلُقِ وَ إِنَّكَ لَتُدْخِلُ بِهَا السُّرُورَ عَلَى أَخِيكَ وَ لَقَدْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) يُدَاعِبُ الرَّجُلَ يُرِيدُ أَنْ يَسُرَّهُ. الكافي، ج‏2، ص 663 @Arshiv_Gholam
5- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ كُلَيْبٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: ضَحِكُ الْمُؤْمِنِ تَبَسُّمٌ. 6- عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مَنْصُورٍ عَنْ حَرِيزٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: كَثْرَةُ الضَّحِكِ تُمِيتُ الْقَلْبَ وَ قَالَ كَثْرَةُ الضَّحِكِ تَمِيثُ الدِّينَ كَمَا يَمِيثُ الْمَاءُ الْمِلْحَ. الكافي، ج‏2، ص 664 @Arshiv_Gholam
طرح سئوال برای حرکت فکری، راهی است که پیامبران از آن جا رفته اند و قرآن از آن خبر می دهد و می‌بینیم سئوال هایی را که تلنگرهای محرّک فکر هستند و در قرآن به کار گرفته شده اند...مربّی آگاه آن نیست که به جای أفراد فکر بکند و إستدلال کند و بفهمد و ببیند. مربّی آگاه کسی است که چشم أفراد را باز می کند و پرده ها را کنار می زند و فکر را حرکت می دهد تا أفراد إستدلال ها را بیابند و بفهمند و زیبایی ها را ببیند. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 57 @Arshiv_Gholam
اگر تو به أندازه ای که به اتاق ها و دستشویی هایت می رسی، به دلت و به خودت سر می کشیدی، دل تو و سینه تو، طور سینا بود. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 61 @Arshiv_Gholam
برای تهیّه نیرو باید به افراد، آگاهی و شخصیّت داد و سپس این شخصیّت های آگاه را به وحدت رسانید. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 65 @Arshiv_Gholam
14. مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحَجَّالِ عَنْ دَاوُدَ بْنِ فَرْقَدٍ وَ عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ وَ ثَعْلَبَةَ رَفَعُوهُ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ وَ أَبِي جَعْفَرٍ أَوْ أَحَدِهِمَا (علیهما السّلام) قَالَ: كَثْرَةُ الْمِزَاحِ تَذْهَبُ بِمَاءِ الْوَجْهِ وَ كَثْرَةُ الضَّحِكِ تَمُجُّ الْإِيمَانَ مَجّاً. 20- عَنْهُ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ الْجَهْمِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مِهْزَمٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْأَوَّلِ (علیه السّلام) قَالَ: كَانَ يَحْيَى بْنُ زَكَرِيَّا (علیه السّلام) يَبْكِي وَ لَا يَضْحَكُ وَ كَانَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ (علیه السّلام) يَضْحَكُ وَ يَبْكِي وَ كَانَ الَّذِي يَصْنَعُ عِيسَى (علیه السّلام) أَفْضَلَ مِنَ الَّذِي كَانَ يَصْنَعُ يَحْيَى (علیه السّلام). الكافي، ج‏2، ص 665 @Arshiv_Gholam
می گویم از کنار زیارت نرفته ها بالا گرفته کار زیارت نرفته ها اشک و نگاه حسرت و تصویر کربلا این است روزگار زیارت نرفته ها در روز أربعین همه ما را شناختند با نام مستعار "زیارت نرفته ها" أمّا هزارمرتبه شکر خدا که هست مشهد در إختیار زیارت نرفته ها باب الحسین قسمت آنان که رفته اند باب الرّضا قرار زیارت نرفته ها گفتند شاعران همه از حال زائران این هم به إفتخار زیارت نرفته ها "علی رضایی" @Arshiv_Gholam
هر شب جمعه صدای مادر آید از حرم من تمام عمر دنبال صدای مادرم می زند ناله بُنَیَّ کو لباس کهنه ات؟ کو سرت کو حنجرت کو یاورت کو دخترم؟ بشکند دست کسی که دست بر مویت زده گیسویت خاکی شد و من خاک می ریزم سرم هرچه می گردم چرا ترکیب جسمت جور نیست سال ها دنبال آن أنگشت بی أنگشترم مثل من پیشانیت با تیزی سنگی شکست درد می گیرد کنار تو دوباره پیکرم پیش چشمانم تو را با حوصله سر می برند پیکر تو زیر و رو شد پیش چشمان ترم "قاسم نعمتی" @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ عَمِّهِ يَعْقُوبَ‏ بْنِ سَالِمٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنِ الْكَاهِلِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: إِنَّ يَعْقُوبَ (علیه السّلام) لَمَّا ذَهَبَ مِنْهُ بِنْيَامِينُ نَادَى يَا رَبِّ أَ مَا تَرْحَمُنِي أَذْهَبْتَ عَيْنَيَّ وَ أَذْهَبْتَ ابْنَيَّ؟ فَأَوْحَى اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَوْ أَمَتُّهُمَا لَأَحْيَيْتُهُمَا لَكَ حَتَّى أَجْمَعَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُمَا وَ لَكِنْ تَذْكُرُ الشَّاةَ الَّتِي ذَبَحْتَهَا وَ شَوَيْتَهَا وَ أَكَلْتَ وَ فُلَانٌ وَ فُلَانٌ إِلَى جَانِبِكَ صَائِمٌ لَمْ تُنِلْهُ مِنْهَا شَيْئاً. وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى قَالَ: فَكَانَ بَعْدَ ذَلِكَ يَعْقُوبُ (علیه السّلام) يُنَادِي مُنَادِيهِ كُلَّ غَدَاةٍ مِنْ مَنْزِلِهِ عَلَى فَرْسَخٍ أَلَا مَنْ أَرَادَ الْغَدَاءَ فَلْيَأْتِ إِلَى يَعْقُوبَ وَ إِذَا أَمْسَى نَادَى أَلَا مَنْ أَرَادَ الْعَشَاءَ فَلْيَأْتِ إِلَى يَعْقُوبَ. الكافي، ج‏2، ص 666 @Arshiv_Gholam
در ملکیّت إعتباری، شخص بنا به قراردادی که یک عدّه از أفراد بین خودشان پذیرفته اند، مالک شناخته می شود؛ لذا إمکان دارد در جوامع گوناگون متفاوت باشد...أمّا مالکیّت حقیقی، ناشی از یک نوع رابطه تکوینی است که در آن، هستی مملوک، برگرفته از هستی مالکش می باشد و در واقع او مخلوق مالک است و مالک، علّت هستی بخش اوست. در چنین مالکیّتی، قرار دادی وجود ندارد که مملوک متعلّق به مالک باشد؛ بلکه مملوک حقیقتاً و تکویناً متعلّق به مالک بوده، تمام هستی خود را وامدار اوست. استاد محمّد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 42 @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) قرائت قرآن زیارت آل یس حدیث خوانی روضه و سینه زنی جمعه، 18 مهر 1399 ساعت 19:30 خیابان شهید صدوقی(زنبیل آباد)، کوچه 1، پلاک ۵۵، طبقه دوّم، منزل سروش. "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَبِي رَجَاءٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: حُسْنُ الْجِوَارِ يَزِيدُ فِي الرِّزْقِ. عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدَانَ عَنْ أَبِي مَسْعُودٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): حُسْنُ الْجِوَارِ زِيَادَةٌ فِي الْأَعْمَارِ وَ عِمَارَةُ الدِّيَارِ. الكافي، ج‏2، ص 666 و 667 @Arshiv_Gholam
چگونه می گردد که ما برای مالکین إعتباری هرگونه تصرّف را حقّ آن ها می دانیم و أمّا نسبت به مالک حقیقی تصرّفات را حق خداوند نمی دانیم؟ حتماً در مالک حقیقی به طریق أولی حقّ هرگونه تصرّف وجود دارد. با این بیان، مخلوق، ملک خالق است و باید هر تصرّفی در ملک با إجازه مالک باشد. طبیعتاً یکی از تصرّفات نحوه حاکمیّت و حکومت می باشد که این هم متعلّق به خداوند متعال است و اوست که باید بگوید چه کسی و به چه کیفیّتی حقّ حاکمیّت دارد. استاد محمّد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 43 @Arshiv_Gholam
چِل روز می شود که شدم جبرئیلِ تو ذبح عظیم گشتی و گشتم خلیلِ تو چِل روز می شود که فقط زار می زنم کوچه به کوچه نام تو را جار می زنم چِل روز می شود که بدون توأم حسین حالا پی نتیجه ی خونِ توأم حسین چِل روز می شود که حسینِ همه شدم حیدر شدم، حسن شدم و فاطمه شدم مردم به جنگ نائبة الحیدر آمدند در پیش من، تمام، به زانو در آمدند آثار مرگ در بدنم هست یا حسین پس روز أربعینِ منم هست یا حسین آبی که تر نکرد لبِ تشنه ی تو را حالا نصیب خاکِ مزارت شده أخا چِل روز پیش بود همین جا سرت شکست این جا دل من و پدر و مادرت شکست چِل روز پیش بود به گودال رفتی و... از پشت، نیزه خوردی و از حال رفتی و... از تَلّ زینبیّه رسیدم که وای وای بالا سرت نشستم و دیدم که وای وای نیزه زِ جای جای تنِ تو در آمده حتّی لباس های تنِ تو در آمده جمعیّتی که بود به گودال جا نشد یک ضربه و دو ضربه، ولی سر جدا نشد دیدم کسی حسینِ مرا نحر می کند آقای عالمینِ مرا نحر می کند من را ببخش دست به گیسوی تو زدند من را ببخش چکمه به پهلوی تو زدند فرصت نشد زِ خاک بگیرم سر تو را فرصت نشد در آورم أنگشترِ تو را می خواستم ببوسمت أمّا مرا زدند ناراحتم کنارِ تو با پا مرا زدند بین من و تو فاصله ها سَد شدند آه با اسب از روی بدنت رَد شدند آه در شهرِ کوفه بود که بال و پَرَم شکست نزدیک خانه ی پدریّ ام سَرَم شکست وای از عبور کردنِ مثل غلام ها وای از نگاه های سَرِ پُشتِ بام ها باور نمی کنی که سرم سایبان نداشت؟! در إزدحام، مَحمِلِ من پاسبان نداشت؟! تا شهر شام رفتم و معجر نداشتم تقصیر من چه بود؟ برادر نداشتم از بس رسید سنگ به سمت جَبینِ من نزدیک بود پاره شود آستین من "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
عقل به جهت دیگری هم به ما أمر می کند که در تمام أمور و از جمله در حاکمیّت به سراغ باری تعالی برویم و آن اینکه خداوند تنها کسی است که از جوانب سعادت انسان به طور کامل خبر دارد و می تواند انسان را به سعادت واقعی خود برساند. او هم خالق ماست و هم آگاه به مصالح ماست و هم دارای هوا و هوس نیست تا به نفع خود حکم کند. استاد محمّد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 44 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ صَالِحِ بْنِ حَمْزَةَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عَبْدٍ صَالِحٍ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ: لَيْسَ حُسْنُ الْجِوَارِ كَفَّ الْأَذَى وَ لَكِنَّ حُسْنَ الْجِوَارِ صَبْرُكَ عَلَى الْأَذَى. عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْبَجَلِيِّ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ الْوَصَّافِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): مَا آمَنَ بِي مَنْ بَاتَ شَبْعَانَ وَ جَارُهُ جَائِعٌ قَالَ وَ مَا مِنْ أَهْلِ قَرْيَةٍ يَبِيتُ وَ فِيهِمْ جَائِعٌ يَنْظُرُ اللَّهُ إِلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ عِكْرِمَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): كُلُّ أَرْبَعِينَ دَاراً جِيرَانٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ يَمِينِهِ وَ عَنْ شِمَالِهِ. الكافي، ج‏2، ص 667 و 668 و 669 @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) شنبه و یکشنبه، 19 و 20 مهر 1399 ساعت 19:30 قم، میدان آزادگان، بلوار شهید عابدی، خ انصارالحسین، انتهای انصارالحسین، بلوار شهید شیرازی، خ شهید جهان آرا، ک3، پ11، منزل بدرلو. "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
990718-04.mp3
5.94M
پیش زمینه (این خیمه به اون خیمه...) هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam