eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
248 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
کثرت و کمیت جریان نفاق در صدر اسلام چگونه است؟ خدا در قرآن اینجوری از کثرت نفاق یاد میکنه و به کمیت این گروه اشاره میکنه: (الأحزاب، 60) لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فيها إِلاَّ قَليلا البته اگر منافقان و كسانى كه در دل‏هايشان مرض (ضعف ايمان يا حب گناه) است و شايعه‏پراكنان در شهر كه در مردم ايجاد اضطراب مى‏كنند، (از افسادشان) دست بر ندارند حتما تو را بر ضدّ آنها برمى‏انگيزيم (تا دستور تبعيد آنها را صادر نمايى) آن گاه در اين شهر جز اندك مدتى مجاور تو نخواهند بود.
مرحوم طبرسی متوفی 588 در احتجاج نقل میکنه که پیامبر فرمود از جبرئیل خواستم من رو از ابلاغ همگانی و بیعت گرفتن همگانی از مردم برای مولا معاف کنه. چون... وَ سَأَلْتُ جَبْرَئِيلَ أَنْ يَسْتَعْفِيَ لِي عَنْ تَبْلِيغِ ذَلِكَ إِلَيْكُمْ أَيُّهَا النَّاسُ لِعِلْمِي بِقِلَّةِ الْمُتَّقِينَ وَ كَثْرَةِ الْمُنَافِقِينَ وَ إِدْغَالِ الْآثِمِينَ وَ خَتْلِ الْمُسْتَهْزِءِينَ بِالْإِسْلَام‏ الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج‏1، ص 59
در راستای حضور قابل توجه منافقین در جامعه اسلامی، آیت الله جوادی آملی در جلسه اول تفسیر سوره برائت، مطلبی رو از قول مرحوم علامه طباطبائی نقل میکنن: یک بیان نورانی حضرت امیر(سلام الله علیه) در نهج البلاغه دارد که آن بیان را المیزان خوب تشریح کرد. حضرت در نهج البلاغه دارد: «النَّاسُ‏ مَعَ‏ الْمُلُوکِ‏ وَ الدُّنْیَا»؛[16] عده‌ای از مردم که گرایش نفاقی دارند، اینها با دستگاه حکومتی نزدیک می‌شوند که منافعشان حفظ بشود که بعدها سعدی دارد: «النّاسُ عَلی دِینِ مُلُوکِهِم»[17] این در بیان نهج البلاغه است: «النَّاسُ‏ مَعَ‏ الْمُلُوکِ‏ وَ الدُّنْیَا». سیدنا الاستاد یک تحلیل خیلی عمیق دارد؛ می‌فرماید تقریباً یک سوم مردم مدینه منافق بودند. اینها در کارشکنی‌های سیاسی حضور داشتند برابر آیه 52 سوره «مائده» که خواندیم. در بی‌ادبی‌ها و حرمت‌شکنی‌ها قصه إفک را راه انداختند که آنجا مشخص است که ﴿تَحْسَبُونَهُ هَیِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظیمٌ﴾. در جریان ترور کردن و فتک پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در قصّه برگشت از تبوک که آن هم قابل انکار نیست. جمعیتشان قابل توجه، دسیسه‌شان قابل انکار نیست، بدطینتی اینها، بی‌حیثیتی اینها مشخص است. همین که حضرت رحلت کرده است و سقیفه به پا شد، تمام کارشکنی‌های نفاق منافقان رخت بربست. یا باید بگوییم این جمعیت زیاد یک روزه از بین رفتند، اینکه نیست. یا برگشتند مثل سلمان و اباذر مؤمن شدند، این هم که نیست. یا با سقیفه ساختند و این هم همه هست؛ لذا بعد از تشکیل سقیفه ما منافقی در مدینه نداشتیم. این تحلیل خیلی ارزنده است. گرچه متنش در نهج البلاغه است که «النَّاسُ‏ مَعَ‏ الْمُلُوکِ‏ وَ الدُّنْیَا»؛ اما تحلیل خیلی حکیمانه است. فرمود اینها کجا رفتند؟ جمعیتشان یک نفر و دو نفر نبودند که ما بگوییم مُردند! یک سوم این طور بودند شما هیچ یعنی هیچ! هیچ اثری از نفاق بعد از سقیفه نمی‌بینید. همه آنها سر کار آمدند، این خطر هست. https://javadi.esra.ir/fa/w/%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%81%D9%82%D9%88%D9%86-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-1-1397/01/29-
👥ضرورت تبیین اندیشه‌های سلفی‌گری ایرانی 🎙سخنرانان: آیت الله سیدمحمد حسینی‌قزوینی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی 📚همراه با رونمایی از مجموعه آثار «نقد اندیشه سلفی‌گری ایرانی» 📆زمان: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ 📌مکان: بنیاد بین‌المللی امامت 🌐https://emamat.org 🆔@Emamat_net 🆔@Emamat_IF تلگرام اینستاگرام آپارات
رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی _ اندیشکده راهبردی سعداء.pdf
29.41M
کتاب «رئیس جمهور تراز انقلاب» 📚 پژوهش اندیشکده سعداء ویژه انتخابات ۱۴۰۳ با موضوع: ✅ محورهای تبیین شخصیت و دستاوردهای دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
🏴مجلس روضه شهادت امام باقر علیه السّلام🏴 ♦️سخنرانی و مرثیه‌سرایی: شیخ غلامعلي بدرلو ⏳زمان: جمعه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ 🌐مکان: قم، بنیاد، شهرک ایثار، خیابان شقایق، کوچه ۹، پ۶ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
عامه و امام باقر علیه السلام.docx
14.1K
نظر برخی بزرگان اهل تسنّن در مورد امام باقر علیه السّلام... باقر العلم، سیّد، فقیه، یصلح للخلافة و . . .
دلگیرم از خودم که دلم گیر یار نیست اصلاً برای آمدنش بی قرار نیست گیرم رسید روز وصالش چه فایده؟! وقتی که "دل" به شوق وصالش دچار نیست روزی هزار بار دلش را شکسته‌ام این‌گونه زیستن، ادبِ انتظار نیست همسایه‌ای گرسنه و اهل محله خواب یعنی در این محله کسی سفره‌دار نیست؟! امروز اگر که توبه نکردم، چه می‌کنم فردا که زیر خاک، مرا اختیار نیست! باید که گردگیری دل کرد و گریه کرد گریه برای عاشق دلداده عار نیست ای دل به هوش باش و ببین چرخ روزگار خالی ز لطف و رحمت پروردگار نیست وای از مزار و غمکده‌ی باقرالعلوم یک سایه‌بان به گستره‌ی آن مزار نیست حجاج، مکه‌اند و به روز شهادتش یک شیعه در مجاورت آن دیار نیست محمدجواد شیرازی
امامت و ولایت روح دیانت.pdf
5.21M
📚 کتاب امامت و ولایت روح دیانت 📥 دانلود pdf کتاب امامت و ولایت روح دیانت 🔻 http://www.valiasr-aj.com/persian/valiasr-aj/pdf/7982.pdf 🔸معرفی اجمالی اثر 📖 کتاب امامت و ولایت روح دیانت کتابی ارزشمند نوشته آیت الله حسینی قزوینی که به ادله خلافت و امامت الهی حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام پرداخته است و با ادله متقن از کتب اهل سنت جانشینی بلافصل و امامت الهی آن حضرت را اثبات می‌نماید. 💠 از جمله ویژگی‌های این کتاب شیوه استناد به کتب اهل سنت است که اسکن مطالب علمای اهل سنت در بحث خلافت و جانشینی بلافصل حضرت امیرالمومنین در این کتاب جمع آوری شده است. 📌 جهت آشنایی کامل با کتاب مذکور می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید🔻 https://hosseiniqazvini.com/fa/shownews.php?idnews=7982 ____<<<>>>_____ @valiasraj_tv وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com) ایتا: 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
یه تشکّر از صدا و سیما بابت برنامه‌های خوبی که برای شناخت بیشتر کاندیداها ترتیب داده...خصوصاً برنامه میز گرد...😊
🕯مراسم قرائت دعای عرفه🕯 قرائت دعای عرفه: شیخ غلامعلي بدرلو ⏳یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ 🌐 قم، بلوار أمین، مقابل صدا و سیما، مسجد المهدی (عجّل اللّه فرجه). https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
747_44567588927458.pdf
1.82M
متن دعای غرفه مناسب گوشی همراه
أمّا در مورد کارشکنی‌های پنهانی حداقل یه طیف قابل توجّهی از منافقین به همین آیه اشاره می‌کنم... وَمِمَّنۡ حَوۡلَكُم مِّنَ ٱلۡأَعۡرَابِ مُنَٰفِقُونَۖ وَمِنۡ أَهۡلِ ٱلۡمَدِينَةِ مَرَدُواْ عَلَى ٱلنِّفَاقِ لَا تَعۡلَمُهُمۡۖ نَحۡنُ نَعۡلَمُهُمۡۚ سَنُعَذِّبُهُم مَّرَّتَيۡنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَىٰ عَذَابٍ عَظِيمࣲ (توبه، ۱۰۱) و گروهى از باديه‌نشينانى كه پيرامونتان هستند منافق‌اند؛ و نيز گروهى از اهل مدينه بر نفاق خو گرفته‌اند، تو آنان را نمى‌شناسى ما آنان را مى‌شناسيم... اگه شناسایی اینا برای نخبگان جامعه مشکل باشه...از عموم جامعه و مردم عادی چه انتظاری هست؟
با خاطر همین تفاوت‌هایی که بین کفّار و منافقین هست، نوع مقابله با جریان نفاق پنهان متفاوت از نوع مقابله با جریان کفر صریح میشه... منافق افکار عمومی جامعه رو با خودش همراه کرده...کسب وجاهت اجتماعی کرده...لذا بدنه جامعه ازش حمایت می‌کنه...دشمنی منافق برا مردم باورپذیر نیست... نمیشه باهاش جنگید... حتّی نمیشه بر علیهش موضع‌گیری صریح کرد...
به همین نکته مرحوم شیخ مفید اشاره می‌کنن... (المسألة السابعة و الأربعون) و سأل عن قوله تعالى‏ «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ‏»، فقال ما رأيناه جاهد المنافقين فما الوجه في ذلك؟ و الجواب‏ أن الجهاد على ضربين جهاد بالسيف و جهاد باللسان و كان الجهاد بالسيف‏ مفروضا على النبي ص للكفار الذين ظاهروا بالكفر و الشرك و كان جهاد اللسان‏ مفروضا عليه للمنافقين و قد أدى الفرضين معا، فجاهد الكفار بالسيف‏ و جاهد المنافقين باللسان كما فرض عليه. المسائل العكبرية؛ ص115
پیامبر نمیتونه موضع‌گیری صریح بکنه... هم به خاطر حرفه‌ای بودن این طیف از منافقین و هم به خاطر عدم تعبّد عموم جامعه نسبت به پیامبر و هم به جهت فراهم شدن بستر امتحان... به چند نمونه اشاره میکنم برای اینکه مردم نسبت به پیامبر تعبّد تام ندارند...خصوصاً در مسائلی که بیان حضرت با منافع و علایقشون در تزاحم باشه...