eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
43.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تخریب مولا🎥 🔰 شیخ محمّد مهدی طبّاخیان ✉️ جسارت و بی‌ادبی معاویه به أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) ♦️در جنگ رسانه‌ای، معاویه مشغول به اتّهام‌زنی و نفرت پراکنی علیه مولا می‌شود... @Arshiv_Gholam @m_mahdi_tabakhian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥غریب صداش بزن🎥 🔰 کربلایی حسن حسینخانی دل خسته پر زده خداروشکر می‌رسی تو سرزده خداروشکر یه سال و نیمه که من منتظرم شب دیدار اومده خداروشکر جون من برادرم حسین من همه عشق و باورم حسین من إنّا للّه می‌خونم برا خودم بیا بالای سرم حسین من حق داری گردن من یه عالمه هر چی روضه بخونم بازم کمه تو که از هر کسی بهتر می‌دونی روز مرگ من ده محرمّه می‌دونم آخر احساسی داداش می‌دونم که خیلی حسّاسی داداش خیلی پیر شدم تو این یک سال و نیم بگو زینبت رو می‌شناسی داداش هم پرم شکسته باور می‌کنی؟ هم سرم شکسته باور می‌کنی؟ زیره بار غصّه و غم به خدا کمرم شکسته باور می‌کنی؟ رنگ من پریده مثله مادرت قد من خمیده مثله مادرت به موی سپید فاطمه قسم نفسم بریده مثله مادرت غم و درد و محنت رو یادمه همه زخمای تنت رو یادمه تو خیال کردی فراموش می‌کنم نیزه‌ی در دهنت رو یادمه دلمو به تو سپردم یادته؟ داشتم از غصّه می‌مردم یادته؟ جلوی چشم یه عدّه اجنبی از سنان کشیده خوردم یادته؟ علمت همیشه روی دوشمه روضه‌هات دلیل هر خروشمه می‌برید سرت رو قهقهه می‌زد به خدا هنوز صداش تو گوشمه می‌خوای از اهل حرم برات بگم؟ می‌خوای از بال و پرم برات بگم؟ نفسم بند اومده، نمی‌تونم بسه یا اینکه بازم برات بگم؟ بیا تا به گریه‌هام امون بدم بیا تا که بازومو نشون بدم بیا تا که دیگه جای پیرهنت خودتو بغل کنم و جون بدم «علیرضا خاکساری» @Arshiv_Gholam
📌عمده اين است كه اين خوف‌هايى كه اين‌ها ايجاد كردند در دل ملّت‌ها، اين شكسته بشود. 🔹از جمله چيزهايى كه خيلى به آن دامن‏زده بودند و مى‏ترساندند همه را، اين معنا بود كه اين دو تا قدرت بزرگى كه الآن در عالَم هست، از اين دو قدرت نمى‏شود أصلاً كسى احتمال بدهد كه كنار برود و خودش مستقل باشد؛ حتماً يا بايد در بلوك شرق باشد يا در بلوك غرب، از اين دو حال هيچ نمى‏شود خارج شد؛ اگر يك وقتى كسى بخواهد خيال اين معنا را بكند كه خودش هم يك آدمى است، خودش هم مستقل است، اين يك خيال غلطى است كه همان تصوّرات است، واقعيت نمى‏تواند داشته باشد، لكن وقتى كه كم كم ملّت‌ها به خود آمدند، فهميدند كه نه، به آن طورها نيست‏. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏13، ص 303 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 بحث سر ملّت آمریکا و مردم آمریکا نیست، آن‌ها هم مثل بقیه مردمند؛ بحث سر رژیم آمریکا است، بحث سر دولت آمریکا است. نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) 📘عهد مشترک، ص 250 @Arshiv_Gholam
🔰 در ادامه‌ی بحث الگو شدن علم تجربی... 🔻پیامدهای الگو شدن علم تجربی: 4⃣ ورود نظریّه پیشرفت: 💠 این اندیشه عبارت است از اینکه انسان در همه زمینه های نظری و عملی، ره به بهبود است، و همیشه آینده از گذشته بهتر است و تاریخ انسان سیر صعودی طی می‌کند... 🛡نظریّه ترقّی و پیشرفت، انسان جدید را در عرصه‌ی نظر و عمل، رفاه مادّی، بهره‌برداری از زندگی (خوراک، پوشاک، مسکن، تعلیم و تربیت) و . . . برتر از انسان قدیم می‌داند و معتقد است این سیر، رو به ترقّی و بهبودی بیشتر است. بنابراین این نظریّه، هر آنچه جدید است (أعمّ از اندیشه، رفتار، کالا و . . .) بهتر و مطلوب‌تر از گونه قدیمی آن است. ⚔ تقابل اصلی این اندیشه با دین است... ⭕️ ادامه دارد... استاد مهدی مشکی 📚درآمدی بر مبانی و فرآیند شکل گیری مدرنیته، ص ۱۲۲ تا ۱۲۴ @Arshiv_Gholam
🔰مردم بصره پس از شكست در جنگ جمل به اطاعت على (علیه السّلام) در آمدند و بيعت كردند، جز بنى ناجيه كه بر ضدّ على به لشكرگاه رفتند. 🔻على (علیه السّلام) يكى از أصحاب خود را با سواران بر سرشان فرستاد. آن مرد بيامد و پرسيد: چرا مى‏خواهيد بجنگيد، در حالى كه جز شما همه بيعت كرده‏اند و به اطاعت آمده‏اند؟ 🔹در اين حال بنى ناجيه سه گروه شدند: 1⃣ گروهى گفتند كه ما مسيحى بوديم و اسلام آورديم و با مردم ديگر در اين فتنه شركت جستيم، اكنون مانند ديگران بيعت مى‏كنيم. گفت: از آنان دست بدارند. 2⃣ گروه ديگرى گفتند كه ما مسيحى هستيم و اسلام نياورده بوديم اين قوم به جنگ آمدند ما نيز همراه آنان شديم، زيرا ما را مجبور كردند و ما خود نمى‏خواستيم. چون شكست خوردند، ما هم همان كرديم كه آن‌ها كردند. حال به شما جزيه مى‏دهيم همچنان كه زين پيش به آنان جزيه مى‏داديم. فرمان داد كه از آنان نيز دست بدارند. 3⃣ گروه سوّم گفتند كه ما مسيحى بوديم، اسلام آورديم ولى از اسلام خوشمان نيامد بار ديگر به مسيحيت بازگشتيم، اكنون چون ديگر مسيحيان به شما جزيه مى‏دهيم. آن فرمانده گفت: نه، بايد توبه كنيد و به اسلام بازگرديد. ولى آنان نپذيرفتند. پس مردانشان را كشت و زن و فرزندشان اسير كرد و نزد على (علیه السّلام) آورد. ⭕️ ادامه دارد... ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص ۱۲۰ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰در ادامه‌ی أصناف مغرورین... 📌 به فلان بگو چون عامل به اين كتابى كه نوشته‏اى نيستى قد ملئت الخافقين كفراً و نفاقاً، يا تنها نفاقاً دارد بارى إلّا جهل و غرور چيزى نيست، لاسيّما بعضى كه صنعت تركيب كلمات دارند در تشبيهات و استعارات و تزيين الفاظ استادند از براى تكثير رغبت مردم و تحصيل مريدين از عوام كالأنعام و به جهت اين مطلب مى‏زنند اخبار و آيات را بعضى به بعضى و مداخله مى‏دهند كلمات خارجه از قوانين شرع و عقل را، باك ندارند از نقل دروغ و حكايات عجيبه و غريبه حرصاً فيه من حصول وقع كلماته و مقالته فى الصّدور. 🛎 و نقل شبهاتى را مى‏كنند كه جايز نيست نقل آن‌ها، و از اذهان نمى‏توانند به آسانى رفع كنند، و غرور عوام را زياد مى‏كنند، از جهت رجاء و جرئتشان بر معاصى كلّا و ربّ الكعبة اينكه چنين اشخاصى سالك مسلك هدايت باشند و ايقاظ يكى از جهالت كرده باشند چه اينكه ضررشان ابقى و ادوم است و فسادشان اكثر و اعظم بل هم أشرّ النّاس و أخزيهم من الخنّاس‏. 📜تذكرة المتقين، ص 79 و 80 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 بنده دلم می‌خواهد این جوانان و دانشجویان ما، چه دختر، چه پسر، و حتّی دانش آموزان مدارس، روی این ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنند و تحلیل بدهند. گیرم که تحلیلی هم بدهند که خلاف واقع باشد؛ باشد. خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر‌سیاسی کنند. نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) 📘عهد مشترک، ص 255 @Arshiv_Gholam
🔰سَهْلٌ عَنِ اِبْنِ فَضَّالٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ وَ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ بُكَيْرٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) يَقُولُ: 🔻اَلْحَمْدُ لِلَّهِ صَارَتْ فِرْقَةٌ مُرْجِئَةً وَ صَارَتْ فِرْقَةٌ حَرُورِيَّةً وَ صَارَتْ فِرْقَةٌ قَدَرِيَّةً وَ سُمِّيتُمُ اَلتُّرَابِيَّةَ وَ شِيعَةَ عَلِيٍّ، 💠 أَمَا وَ اَللَّهِ مَا هُوَ إِلاَّ اَللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ رَسُولُهُ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ آلُ رَسُولِ اَللَّهِ (عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ) وَ شِيعَةُ آلِ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ مَا اَلنَّاسُ إِلاَّ هُمْ، 💡كَانَ عَلِيٌّ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) أَفْضَلَ اَلنَّاسِ بَعْدَ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ أَوْلَى اَلنَّاسِ بِالنَّاسِ حَتَّى قَالَهَا ثَلاَثاً. 🔹سعيد بن يسار گويد شنيدم از امام صادق (عليه السّلام) كه مي‌فرمود: ستايش خاصّ خدا است، دسته‌اى مرجئة شدند، و دسته‌اى حرورية (و خوارج) گشتند، و دسته‌اى قدريه شدند، و شما را نيز ترابية (منسوب به أبوتراب كنيۀ مولا) و شيعۀ على ناميدند، به خدا سوگند كه آن (يعنى حق و حقيقت) نيست جز خداى يگانه كه شريك ندارد، و رسول او (صلّى اللّه عليه و آله) و خاندان رسول خدا (عليهم السّلام) و شيعيان رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله)، و نيستند ساير مردم جز همان (كه هستند)، على (عليه السّلام) برترين مردم بود پس از رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) و سزاوارترين مردم بود نسبت به آن‌ها، و سه بار در اين جمله را تكرار فرمود. 📜الکافي، ج ۸، ص ۸۰ 🔦بیان مرحوم مجلسی (رحمه اللّه) ذیل روایت فوق در مرآة العقول:👇 📌قوله (عليه السّلام): 1⃣ مرجئة، الإرجاء: التأخير، و قد يطلق المرجئة على كلّ من أخّر أميرالمؤمنين (عليه السّلام) عن مرتبته إلى الرّابع، و قال الجزري: هم فرقة من فرق الإسلام يعتقدون، أنّه لا يضرّ مع الأيمان معصية كما لا ينفع مع الكفر طاعة، سمّوا مرجئة لاعتقادهم أنّ اللّه تعالى أرجأ تعذيبهم على المعاصي أي أخّره عنهم، و المرجئة تهمز و لا تهمز، و كلاهما بمعنى التأخير. 2⃣ قوله (عليه السّلام): حرورية، قال الجزري: الحرورية، طائفة من الخوارج، نسبوا إلى حروراء بالمدّ و القصر، و هو موضع قريب من الكوفة، كان أوّل مجتمعهم، و تحكيمهم فيها و هم أحد الخوارج الّذين قاتلهم عليّ (كرّم اللّه وجهه). 3⃣ قوله (عليه السّلام): قدرية، قد تطلق القدرية على القائلين بقدرة العبد و استقلاله، و أن لا مدخل للّه في أفعال العباد بوجه و هم أكثر المعتزلة، و قد تطلق على الأشاعرة القائلين بضدّ ذلك، و أن أفعال العباد مخلوقة للّه، و تقع بتقديره تعالى بلا مدخلية لقدرة العبد ذلك، و الأوّل أكثر استعمالاً في أخبارنا و هما باطلان، و الواسطة الّتي هي الأمر بين الأمرين هي الحقّ و قد مرّ تحقيق ذلك في كتاب التوحيد. 4⃣ قوله (عليه السّلام): ما هو إلّا اللّه أي ليس الحقّ و العارف بالحقّ إلّا اللّه، و رسوله و الأئمّة و شيعتهم. 📜مرآة العقول، جلد ۲۵، صفحه ۱۸۳ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حسین بی تو من أصلاً پسر نمی‌خواهم🎥 🔰 کربلایی علی کرمی 🔻دو تا نیزه هم تو کمتر می‌خوری... @Arshiv_Gholam
45.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جایگاه جنگ صفّین🎥 🔰 شیخ محمّد مهدی طبّاخیان 📺 روزهای یکشنبه و پنجشنبه، برنامه تلویزیونی صبحانه ایرانی، از شبکه دو، حوالی ساعت ۹ 📌صفّین یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ و دولت علوی... @Arshiv_Gholam @m_mahdi_tabakhian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مراحل فریضه فراموش شده🎥 🔰 آیت اللّه دکتر شهید بهشتی (رحمه اللّه) 📈 مراحل امر به معروف و نهی از منکر... @Arshiv_Gholam
🔰 ادامه‌ی بحث سنن إلهی... 4⃣ ایجاد رعب و وحشت در دل کفّار: ⚔ در تقابل حقّ و باطل، پيروزى اهل حقّ، در گرو امدادهاى غيبى و تأييدات الهى است. 💡سؤالى كه در اين جا مطرح مى‌شود اين است كه اين امدادها و تأييدات به چه روش يا روش‌هايى صورت مى‌پذيرد؟ 🔻امدادها و تأييدات الهى را مى‌توان به دو دسته كلّى تقسيم كرد. ☑️ نخست، آن دسته از امدادها و تأييداتى است كه جنبه باطنى و روحى و روانى دارد؛ ☑️ دوّم، آن دسته از امدادها و تأييداتى است كه جنبه بيرونى و ظاهرى دارد. 💠 روش‌هاى امداد باطنى و روحى: «ايجاد رعب در دل كفّار» ♨️ يكى از روش‌هاى امداد باطنى و روحى كه خداوند براى امداد اهل حقّ و شكست اهل باطل به كار مى‌گيرد، إلقاى رعب و ايجاد ترس در دل‌هاى كفّار و مشركان است... 🔸سَنُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ بِما أَشْرَكُوا بِاللّهِ ما لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطاناً (سورة آل عمران، آیة ۱۵۱)؛ 🔹به زودى در دل‌هاى كسانى كه كفر ورزيدند هراس افكنيم، زيرا چيزى را با خدا شريك گردانيده‌اند كه بر (حقانيت) آن (خداوند) دليلى نازل نكرده است. در آيه اى ديگر خداوند عامل پيروزى مسلمانان را اين گونه بيان مى‌كند: 🔸إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلائِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا الَّذِينَ آمَنُوا سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ فَاضْرِبُوا فَوْقَ الأَْعْناقِ وَ اضْرِبُوا مِنْهُمْ كُلَّ بَنان (سورة الأنفال، آیة ۱۲)؛ 🔹(و به ياد آر) زمانى را كه پروردگارت به فرشتگان وحى كرد كه من با شما هستم، پس كسانى را كه ايمان آورده‌اند ثابت قدم بداريد. به زودى در دل كافران هراس خواهيم افكند، پس فرازِ گردن‌ها را بزنيد و همه سر انگشتانشان را قطع كنيد. هم چنين خداوند در مورد آن چه در گذشته اتّفاق افتاده و با كمك خود سبب پيروزى مسلمانان و شكست كفّار شده است چنين مى‌فرمايد: 🔸وَ رَدَّ اللّهُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِغَيْظِهِمْ لَمْ يَنالُوا خَيْراً وَ كَفَى اللّهُ الْمُؤْمِنِينَ الْقِتالَ وَ كانَ اللّهُ قَوِيًّا عَزِيزاً * وَ أَنْزَلَ الَّذِينَ ظاهَرُوهُمْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ مِنْ صَياصِيهِمْ وَ قَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَرِيقاً تَقْتُلُونَ وَ تَأْسِرُونَ فَرِيقاً * وَ أَوْرَثَكُمْ أَرْضَهُمْ وَ دِيارَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ وَ أَرْضاً لَمْ تَطَؤُها وَ كانَ اللّهُ عَلى كُلِّ شَيْء قَدِيراً (سورة الأحزاب، آیة ۲۵ إلی ۲۷)؛ 🔹و خداوند آنان را كه كفر ورزيده‌اند، بى آن كه به مالى رسيده باشند، به غيظ (و حسرت) برگرداند، و خدا مؤمنان را در (كار) جنگ كفايت نمود، و خدا همواره نيرومند شكست ناپذير است. و كسانى از اهل كتاب را كه با (مشركان) هم‌پشتى كرده بودند از دژهاشان فرود آورد و در دل هاشان هراس افكند (تا آن كه) گروهى از آنان را بكشتيد و گروهى را اسير كرديد؛ و زمينشان و خانه‌ها و اموالشان و زمين هايى را كه بر آن قدم ننهاده بوديد به شما ميراث داد، و خدا همواره بر هر چيزى توانا است. در آيه اى ديگر نيز با اِخبار از گذشته مى‌فرمايد: 🔸هُوَ الَّذِى أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ مِنْ دِيارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ما ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ مانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللّهِ فَأَتاهُمُ اللّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَ قَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَ أَيْدِى الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يا أُولِي الأَْبْصارِ (سورة الحشر، آیة ۲)؛ 🔹او است كسى كه از ميان اهل كتاب كسانى را كه كفر ورزيدند در نخستين اخراج (از مدينه) بيرون كرد؛ (در حالى كه) شما گمان نمى‌كرديد كه از خانه هاشان بيرون روند و خودشان (هم) گمان داشتند دژهاشان در برابر خدا مانع آن‌ها خواهد بود، و(لى) خداوند از آن جايى كه گمان نمى‌بردند به سويشان آمد و در دل هاشان هراس افكند (به طورى كه) به دست خودشان و دست مؤمنان خانه‌هاى خود را خراب مى‌كردند. پس اى صاحبان بينش و بصيرت پند گيريد. علّامه محمّدتقی مصباح یزدی (رحمه اللّه) 📚جنگ و جهاد در قرآن @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گریه کن تو را به قیامت حساب نیست آنجا که هست نام تو حرف از عذاب نیست شرط و شروط در کرم تو ندیده‌اند در بخشش کریم، حساب و کتاب نیست اى راه اتّصال خلایق به آسمان أصلاً دعاى بى تو مرا مستجاب نیست جنّت براى اوست، برادر خطا مکن کارش کرامت است به فکر ثواب نیست یک روضه با کنایه نوشتم براى تو جعده به هیچ‌ وجه شبیه رباب نیست «کرامت نعمت زاده» @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روضه.mp3
2.8M
🎙السّلام ای حرم بی‌زائر🎙 📌مدح و روضه 🏴مراسم تخریب قبور أئمّه بقیع (علیهم السّلام) @Arshiv_Gholam
زمینه.mp3
2.14M
🎙العجل بقیّة اللّه🎙 📌زمینه 🏴مراسم تخریب قبور أئمّه بقیع (علیهم السّلام) @Arshiv_Gholam
دنیا میگذره.mp3
1.21M
🎙دنیا میگذره🎙 📌شور 🏴مراسم تخریب قبور أئمّه بقیع (علیهم السّلام) @Arshiv_Gholam
ذکر .mp3
600.7K
🎙ذکر أباعبداللّه (علیه السّلام)🎙 📌شور 🏴مراسم تخریب قبور أئمّه بقیع (علیهم السّلام) @Arshiv_Gholam
مناجات پایانی.mp3
985.8K
🎙کارش کرامت است به فکر ثواب نیست🎙 📌مناجات پایانی 🏴مراسم تخریب قبور أئمّه بقیع (علیهم السّلام) @Arshiv_Gholam