eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
250 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
وَ رُوِيَ‏ أَنَّ جَبْرَئِيلَ أَتَى النَّبِيَّ (صلّی اللّه علیه و آله) فَسَأَلَ عَنْ خَدِيجَةَ فَلَمْ يَجِدْهَا فَقَالَ إِذَا جَاءَتْ فَأَخْبِرْهَا أَنَّ رَبَّهَا يُقْرِئُهَا السَّلَامَ. و روايت شده است كه جبرئيل به حضور پيامبر (صلّی اللّه علیه و آله) آمد و در مورد خديجه (رضي اللّه عنها) سؤال كرد و در آن هنگام خديجه در خانه نبود. جبريل عرض کرد "چون خديجه آمد به او خبر بده كه خدايش به او سلام مى‏رساند". بحار الأنوار، ج‏16، ص 8 @Arshiv_Gholam
چون شنیدیم و می دانیم که در فروع دین باید به متخصّص رجوع کرد و متخصّص را شناخت و دنبالش رفت، خیال کردیم که دین همه جایش همین جور است، درحالی که درست به عکس است...دین اساساً با آگاهی و بصیرت است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 409 @Arshiv_Gholam
همه بايد متأسّف باشيم كه اين انقلاب دير پيروز شد. اگر اين انقلاب سى سال پيش پيروز مى‏شد، وضع حوزه‏ ها غير از اين بود. البته روحانيت خوب عمل كرد و فقه اسلام را كه فقه جعفرى است با مجاهدت‏ هاى زياد زنده نگاه داشت، ولى بالأخره محصور شده بودند در همان جهت فقهى، ولى همان را خوب عمل كردند. اشكال به ما اين بود كه به غير از مسائل عبادى فقه هيچ كارى نمى‏كرديم. حوزه ‏ها در زمينه‏ هاى ديگر حركتى نداشتند. تازه علماى بزرگ هم منبر نمى‏رفتند و تبليغى كه اساس كار است انجام نمى‏دادند. وضع فلسفه هم به صورت امروز نبود. آقاى شاه‏آبادى (رحمة اللَّه عليه) مى‏گفت، مرحوم آقا ميرزا على اكبر يزدى كه يكى از فلاسفه بزرگ و مردى عالم و صادق و پرهيزكار بود وقتى فوت كرد شخصى براى تعريف از او در منبر گفت، خودم ديدم كه او قرآن مى‏خواند. وضع‏ حوزه ‏ها اين گونه بود. علوم رياضى يا ساير علوم يا نبود يا كم بود. اصولاً كسى به اين فكر نبود كه چه چيزهايى باشد و چه چيزهايى نباشد. حركت در حوزه ‏ها نبود. حوزه كسى را به عنوان مبلّغ اعزام نمى‏كرد. البته افراد، خودشان براى تبليغ مى‏رفتند ولى حوزه كسى را نمى‏فرستاد. اعزام به خارج كه در ذهن‏ ها نبود و هيچ كس هم فكر نمى‏كرد كه امكان دارد كسى را به خارج فرستاد. ولى بحمداللَّه امروز در حوزه ‏ها اين مسائل حل شده است. من باز عرض مى‏كنم كه فقه را نبايد فراموش كرد. فقه به همان صورتى كه بوده است بايد باشد. "فقه جواهرى" بايد تقويت شود. بايد حوزه ‏ها وقت وافرشان را صرف فقه و اصول و فلسفه و مباحثه كنند زيرا فقه در رأس دروس است، ولى مسائل ديگر هم مهم است كه بايد به آن ها عمل شود. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 71 و 72 @Arshiv_Gholam
وَ عَنْ عَلِيٍّ (علیه السّلام) قَالَ: ذَكَرَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) خَدِيجَةَ يَوْماً وَ هُوَ عِنْدَ نِسَائِهِ فَبَكَى، فَقَالَتْ عَائِشَةُ مَا يُبْكِيكَ عَلَى عَجُوزٍ حَمْرَاءَ مِنْ عَجَائِزِ بَنِي أَسَدٍ؟ فَقَالَ صَدَّقَتْنِي إِذْ كَذَّبْتُمْ وَ آمَنَتْ بِي إِذْ كَفَرْتُمْ وَ وَلَدَتْ لِي إِذْ عَقَمْتُمْ، قَالَتْ عَائِشَةُ فَمَا زِلْتُ أَتَقَرَّبُ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) بِذِكْرِهَا. از امير المؤمنين (علیه السّلام) روایت شده است كه يك روزى رسول اللَّه (صلّی اللّه علیه و آله) ياد فرمود خديجه را در پيش زنان خود و گريست، عايشه گفت چرا گریه میکنی بر پير زن سرخى از پير زنان بنى اسد؟ آن حضرت فرمود كه او تصديق كرد مرا وقتى كه شما تكذيب مي كردید و ايمان آورد به من در محلّى‏ كه شما كافر بوديد و فرزند آورد از براى من و شما همه عقيم و نازاينده بوديد، عايشه گويد كه ما دائم تقرب مي جستيم بر رسول اللَّه (صلّی اللّه علیه و آله) به ذكر خديجه. بحار الأنوار، ج‏16، ص 8 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیانات رهبری در جمع مسئولین حوزه در خصوص لزوم توجّه به عرفان عملی در کنار عرفان نظری ضمن بیان خاطره ای از مرحوم امام خمینی (رحمه اللّه)🎥 "نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنِ ابْنِ بَقَّاحٍ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): إِذَا الْتَقَيْتُمْ فَتَلَاقَوْا بِالتَّسْلِيمِ وَ التَّصَافُحِ وَ إِذَا تَفَرَّقْتُمْ فَتَفَرَّقُوا بِالاسْتِغْفَارِ. رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمود: چون به يكديگر برخورديد با سلام كردن و مصافحه برخورديد، و چون از يك ديگر جدا شويد با آمرزش (استغفار) خواهى جدا شويد. الكافي، ج‏2، ص 181 @Arshiv_Gholam
یک روایتی از قول پیغمبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله) نقل شده که مضمون این روایت این است که هر قومی، هر ملّتی، یک نقطه ضعفی دارد که از آن نقطه ضعف، وضعش بد خواهد شد؛ نقطه ی ضعف امّت من مال است...ارزش های مادّی باید ارزش های درجه دو، سه، پنج باشد، نه ارزش های درجه یک...بیخود نیست امیرالمؤمنین (علیه السّلام) در نهج البلاغه اینقدر روی زهد تأکید و تکیه می کند...اگر جامعه اسلامی اسیر دنیاطلبی نمی شد، پول برایش اینقدر قیمت پیدا نمی کرد، ارزش ها همه محو ارزش مال دنیا نمی شد، آن خلافت ها به وجود نمی آمد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 145 تا 147 @Arshiv_Gholam
روضه3.mp3
7.72M
🎙جواب چوب تو را با زبان زینب داد چنین بلاغت دندان شکن ندیده کسی🎙 "کربلایی حسن حسینخانی و کربلایی علی کرمی" @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ صَفْوَانَ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ نَاجِيَةَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) إِنَّ الْمُغِيرَةَ يَقُولُ "إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَا يُبْتَلَى بِالْجُذَامِ وَ لَا بِالْبَرَصِ وَ لَا بِكَذَا وَ لَا بِكَذَا"، فَقَالَ إِنْ كَانَ لَغَافِلًا عَنْ صَاحِبِ يَاسِينَ إِنَّهُ كَانَ مُكَنَّعاً، ثُمَّ رُدَّ أَصَابِعُهُ، فَقَالَ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى تَكْنِيعِهِ أَتَاهُمْ فَأَنْذَرَهُمْ ثُمَّ عَادَ إِلَيْهِمْ مِنَ الْغَدِ فَقَتَلُوهُ، ثُمَّ قَالَ إِنَّ الْمُؤْمِنَ يُبْتَلَى بِكُلِّ بَلِيَّةٍ وَ يَمُوتُ بِكُلِّ مِيتَةٍ إِلَّا أَنَّهُ لَا يَقْتُلُ نَفْسَهُ. ناجيه گويد به امام باقر (عليه السّلام) عرض كردم مغيره مي گويد "مؤمن به مرض جذام و پيسى و امثال آن مبتلا نمي شود"، فرمود: او از صاحب ياسين (حبيب نجّار كه داستانش در سوره يس مذكور است) غافل است كه دستش چلاق بود، سپس امام انگشتان خود را برگردانيد (به شكل انگشتان چلاق)، آنگاه فرمود: گويا اكنون او را مى‏بينم كه با دست چلاقش نزد آن ها آمده و اندرزشان مي دهد، سپس فردا نزد آن ها آمد و ايشان او را كشتند، آنگاه امام فرمود: مؤمن به هر بلائى مبتلا مى‏شود و به هر مرگى مي ميرد ولى خودكشى نمي كند. الكافي، ج‏2، ص 254 @Arshiv_Gholam
لب ما و قصّه زلف تو، چه توهّمی، چه حكایتی! تو و سر زدن به خیال ما، چه ترحّمی، چه عنایتی! به نماز صبح و شبت سلام، و به نور در نَسَبت سلام و به خال كنج لبت سلام، كه نشسته با چه ملاحتی به جمال، وارث كوثری، به خدا محمّد دیگری به روایتی خود حیدری، چه شباهتی، چه اصالتی! بلَغ‌العُلی به كمال تو، كشَف‌الدُّجی به جمال تو به تو و قشنگی خال تو، صلوات هر دم و ساعتی شده پر دو چشم در ازل، یكی از شراب و یكی عسل نظرت چه كرده در این غزل، كه چنین گرفته قرابتی تو كه آینه تو كه آیتی، تو كه آبروی عبادتی تو كه با دل همه راحتی، تو قیام كن كه قیامتی زد اگر كسی درِ خانه‌ات، دل ماست كرده بهانه‌ات همه جا گرفته نشانه‌ات، به چه حسرتی، به چه حالتی! نه مرا نبین، رصدم نكن، و نظر به خوب و بدم نكن ز درت بیا و ردم نكن، تو كه آستان سخاوتی "قاسم صرّافان" @Arshiv_Gholam
شما مى‏بينيد كه امروز همه تبليغات دنيا بر ضدّ اسلام است؛ با اسم ضدّيت با جمهورى اسلامى اصل اسلام را محكوم مى‏كنند. صورت اسلام را به يك صورت ديگرى در آورده ‏اند كه غير واقعيت اوست. پيشتر احتياج به زبان، زبان هاى خارجى نبود، امروز احتياج است به اين، يعنى جزو برنامه تبليغات مدارس بايد زبان باشد، زبان هاى زنده دنيا، آن هايى كه در همه دنيا شايع‏ تر است. اين بايد يكى از چيزهايى باشد كه در مدارس دينى ما كه مى‏خواهند تبليغ بكنند، اين امروز محلّ احتياج است‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 103 و 104 @Arshiv_Gholam
ما چرا امروز وقتی که صحبت دین می شود، اوّل توحید را مطرح نمی کنیم؟...چرا گویندگان دینی به جای آن که از توحید شروع کنند، فکراً و عملاً؛ می پردازند به مسائل فرعی و درجه دو و سه؟...آن بحث های مفصّل گسترده کلامی درباره خصوصیات معارف دست دوّم و سوّم و چهارم اسلامی را بگذارید برای آن روزی که کار دیگری نداشته باشیم، لاأقل این کارهای اوّلی را حل کرده باشیم. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 410 تا 413 @Arshiv_Gholam
"إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ"، از تمام موعظه ‏ها خداى تبارك و تعالى انتخاب كرده اين يك موعظه را "قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ" يعنى همين يكى را من موعظه مى‏كنم، چون همه چيز تو اينجاست "إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ" همه چيز در قيام للَّه است. قيام للَّه معرفت اللَّه مى‏آورد. قيام للَّه فدايى براى اللَّه مى‏آورد. قيام للَّه فداكارى براى اسلام مى‏آورد. همه چيز در اين قيام للَّه است، و لهذا تنها موعظه ‏اى كه انتخاب كرده خداى تبارك و تعالى از بين موعظه‏ ها همين موعظه است كه "أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏" اجتماعى و انفرادى قيام للَّه بكنيد. انفرادى براى وصول به معرفت اللَّه، اجتماعى براى وصول به مقاصد اللَّه. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 126 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ نُوحِ بْنِ شُعَيْبٍ عَنْ أَبِي دَاوُدَ الْمُسْتَرِقِّ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): دُعِيَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) إِلَى طَعَامٍ فَلَمَّا دَخَلَ مَنْزِلَ الرَّجُلِ نَظَرَ إِلَى دَجَاجَةٍ فَوْقَ حَائِطٍ قَدْ بَاضَتْ فَتَقَعُ الْبَيْضَةُ عَلَى وَتِدٍ فِي حَائِطٍ فَثَبَتَتْ عَلَيْهِ وَ لَمْ تَسْقُطْ وَ لَمْ تَنْكَسِرْ فَتَعَجَّبَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) مِنْهَا، فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ أَ عَجِبْتَ مِنْ هَذِهِ الْبَيْضَةِ فَوَ الَّذِي بَعَثَكَ بِالْحَقِّ مَا رُزِئْتُ شَيْئاً قَطُّ؟ قَالَ فَنَهَضَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) وَ لَمْ يَأْكُلْ مِنْ طَعَامِهِ شَيْئاً وَ قَالَ مَنْ لَمْ يُرْزَأْ فَمَا لِلَّهِ فِيهِ مِنْ حَاجَةٍ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: پيغمبر (صلّى اللَّه عليه و آله) را براى طعام دعوت كردند، چون به منزل مرد ميزبان در آمد، مرغى را ديد كه روى ديوار تخم مي گذاشت، سپس تخم مرغ افتاد و روى ميخى قرار گرفت، نه به زمين افتاد و نه بشكست، پيغمبر (صلّى اللَّه عليه و آله) از آن منظره در شگفت شد، مرد عرض كرد: از اين تخم مرغ تعجب مي كنى؟ سوگند به آن كه تو را به حق مبعوث ساخته كه من هرگز بلائى نديده‏ ام. رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) برخاست و غذاى او را نخورد و فرمود: كسى كه بلائى نبيند، خدا به او نيازى ندارد (لطف و توجّهى ندارد). الكافي، ج‏2، ص 256 @Arshiv_Gholam
سیّدالسّاجدین (علیه السّلام): اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ وَفِّقْنَا فِي يَوْمِنَا هَذَا وَ لَيْلَتِنَا هَذِهِ وَ فِي جَمِيعِ أَيَّامِنَا لِاسْتِعْمَالِ الْخَيْرِ، وَ هِجْرَانِ الشَّرِّ، وَ شُكْرِ النِّعَمِ، وَ اتِّبَاعِ السُّنَنِ، وَ مُجَانَبَةِ الْبِدَعِ، وَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ، وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَ حِيَاطَةِ الْإِسْلَامِ، وَ انْتِقَاصِ الْبَاطِلِ وَ إِذْلَالِهِ، وَ نُصْرَةِ الْحَقِّ وَ إِعْزَازِهِ، وَ إِرْشَادِ الضَّالِّ، وَ مُعَاوَنَةِ الضَّعِيفِ، وَ إِدْرَاكِ اللَّهِيف‏. الصحيفة السجادية، دعای ششم، ص 50 @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی و ذاکرین نوجوان دوشنبه 3 آبان 1400 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
به دقّت گوش کن انگار چیزی بر زمین افتاد سکوت شب شکست و در همه دنیا طنین افتاد گمانم این صدای بر زمین افتادن بت هاست یکی اللّه اکبر گفت و اینک در جهان غوغاست خدایا کیست بت های جهان را واژگون کرده؟ شکوه چیست تاج سروران را سرنگون کرده؟ خبر آمد که در ایران ترک برداشت ایوانی سراسیمه پرید از خواب، شاهنشاه ساسانی مدائن را ببین! انگشت بر لب مانده از حیرت که این بی طاقتی در طاق کسری نیست بی علّت کسی خاموش کرده آتش شرکی مسلّم را کدامین نور تا این حد دگرگون کرده عالم را خدا تعریف دیگر یافت این هم یک خوش آمد بود چنین تغییر در دنیا فقط کار محمّد بود رسوم جاهلیت را به هم زد وقت میلادش رسید و استجابت شد دعای خیر اجدادش گرفته آسمان انبیاء یک عمر نور از او سخن گفتند در تورات، انجیل و زبور از او نشان دادند تنها قدری از اوج مقامش را رسولانی که وقت معجزه بردند نامش را پر از عجزیم وقتی بوده اعجازش کلام اللّه چه جای مدح؟ خرما بر نخیل و دست ما کوتاه رسید از چشمه آفاق جان تازه ای آورد برای مردم دنیا جهان تازه ای آورد به نام زن کرامت داد، دریا را به صحراء برد مقام دختران را با کلام خویش بالا برد نصیب او به غیر از ناسپاسی ها نشد آری لبش یک بار هم أمّا به نفرین وا نشد آری نبیّ آمد ولی افسوس قدرش را ندانستند نه، قدرش را به جز زهرا و جز مولا، ندانستند علی در یاری تنهایی احمد مصمّم ماند ولی اللّه اعظم با رسول اللّه اکرم ماند "مجید تال" @Arshiv_Gholam
ببینید امّت ها و کشور هایی را که به سخن پیامبر گوش فراندادند، عاقبتشان چه شد، محکوم به زوالند. صحبت، صحبت معجزه هم نیست، البته در روزگار اوّل معجزات می آمده؛ چون زود باید از بین می رفتند...أمّا به طور کلّی تا آخر دنیا این است...نابود شدن امّت، به معنای نابود شدن تشکیلات ملّی آنهاست...هضم می شوند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 414 و 415 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عُثْمَانَ النَّوَّاءِ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَبْتَلِي الْمُؤْمِنَ بِكُلِّ بَلِيَّةٍ وَ يُمِيتُهُ بِكُلِّ مِيتَةٍ وَ لَا يَبْتَلِيهِ بِذَهَابِ عَقْلِهِ، أَ مَا تَرَى أَيُّوبَ كَيْفَ سُلِّطَ إِبْلِيسُ عَلَى مَالِهِ وَ عَلَى وُلْدِهِ وَ عَلَى أَهْلِهِ وَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ مِنْهُ وَ لَمْ يُسَلَّطْ عَلَى عَقْلِهِ تُرِكَ لَهُ‏ لِيُوَحِّدَ اللَّهَ بِهِ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: خداى (عزّ و جلّ) مؤمن را به هر بلائى مبتلاء كند و به هر مرگى بميراند، ولى به رفتن عقلش مبتلاء نكند، مگر أيّوب را نمى‏بينى كه خدا چگونه شيطان را بر مال و فرزند و همسر او و هر چه داشت مسلّط كرد، ولى بر عقلش مسلّط نكرد تا با آن خدا را به يگانگى بپرستد. الكافي، ج‏2، ص 256 @Arshiv_Gholam
بايد اتّكايتان فقط به خدا باشد، و اين نمى‏شود مگر اينكه از نفسانيات بكاهيد. منشأ اختلافات از هواى نفس است. هر كجا اختلاف بين خودتان ديديد، مطمئن باشيد كه از هواى نفس سرچشمه گرفته است. البته اختلاف بين انبياء و افراد مقابل آن ها و اسلام و كفر هميشه بوده است، ولى‏ آن اختلاف از عبوديت سرچشمه مى‏گيرد. شما اختلافاتى را كه از نفسانيت سرچشمه مى‏گيرد بايد از بين ببريد و مطمئن باشيد كه اگر كارهايتان از الوهيت سرچشمه نگيرد و از وحدت اسلامى بيرون برويد، مخذول مى‏شويد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 134 و 135 @Arshiv_Gholam
019.wav
2.94M
🎙روضه حضرت رقیه (سلام اللّه علیها)🎙 "حاج حسن خلج" @Arshiv_Gholam
دعای هشتم صحیفه سجّادیه.pdf
209.3K
🕯دعای هشتم صحیفه سجّادیه🕯 💡پناه بردن به خدا از امور ناپسند و اخلاق زشت و افعال مذموم💡 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یاد این دو بیتی افتادم: من شدم عاشق تو یا تو شدی عاشق من؟ لطف ارباب به نوکر چه زیاد است زیاد یک نفر گفت "حسین" اشک همه درآمد نمک نام تو دلبر، چه زیاد است زیاد "استاد علیرضا پناهیان" @Arshiv_Gholam