eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
هر دم ز آه حسرت تو آه می کشم با مقتل شهادت تو آه می کشم در آرزوی یک سحر کربلای تو در حسرت زیارت تو آه می کشم اصلاً سلام من به امید جواب توست با شوق یک اجابت تو، آه می کشم ای رحمت وسیع خدایی، نگاه کن در آرزوی رحمت تو آه می کشم قربان آیه آیه ی لب های زخمی ات دائم برای غربت تو آه می کشم با یاد ساربان و عقیق یمانی ات با لحظه های غارت تو آه می کشم با یاد خیزران و لب چوب خورده ات با آن همه مصیبت تو آه می کشم "وحید محمدی" @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: الْفَقْرُ الْمَوْتُ الْأَحْمَرُ، فَقُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) الْفَقْرُ مِنَ الدِّينَارِ وَ الدِّرْهَمِ؟ فَقَالَ لَا وَ لَكِنْ مِنَ الدِّينِ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: فقر مرگ سرخ است، راوى گويد به امام صادق (عليه السّلام) عرض كردم: مقصود نداشتن دينار و درهم است؟ فرمود: نه؛ بلكه فقر و نداشتن دين است. الكافي، ج‏2، ص 266 @Arshiv_Gholam
دعای پانزدهم صحیفه سجّادیه.pdf
176.3K
🕯دعای پانزدهم صحیفه سجّادیه🕯 💡 دعای آن حضرت در زمانی که بیار میشد یا سختی و بلایی فرود می آمد💡 @Arshiv_Gholam
🔰جلسه هفتگی هیأت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام)🔰 قرائت قرآن زیارت آل یاسین روایت خوانی توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) پذیرایی ⏳ جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 19 🌐مکان: قم، بلوار جمهوری، کوچه 16، پلاک 15، منزل حاج آقا تنها. "خانوادگی" @kh_ashabalhosein @Arshiv_Gholam
🏴السّلامُ علیکِ یا بنتَ موسَی بنِ جَعفر🏴 🔹سخنرانی: حجّت الإسلام قاسمی 🔸مرثیه خوانی: شیخ غلامعلي بدرلو ⏳زمان: پنجشنبه 27 آبان 1400 ساعت 16 🌐مکان: قم، خیابان بسیج، خیابان شهید تراب نجف‌زاده، بین کوچه 9 و 11، پلاک 59، منزل برادر سلیمانی. "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
در روزگار رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله) کتاب و سنّت مکتوب نشده بوده اند. بله، کتاب مکتوب بوده أمّا نه به صورتی که ما امروز می شناسیم...سنّت اصلاً مکتوب نشده بود، نه به طور پراکنده مثل قرآن و نه به هیچ شکل دیگر. سنّت در حالی که منبع دوّم اسلام بود، فقط در سینه مسلمانان آن روزگار نگه داشته شده بود. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 154 @Arshiv_Gholam
و بنده يك مسئله ‏اى را كه در نظر دارم و لازم مى‏دانم كه به همه ملّت اين مسئله را عرض كنم، و درباره او احساس خطر مى‏كنم و ناراحتى دارم، آن اين است كه ما در مسأله سابق كه بعضي ها راجع به شوراى نگهبان صحبت هايى كرده بودند احساس كرديم كه وظيفه هست ما مسئله را يك طورى حلّش كنيم، و مهم اين بود كه من از اختلافات كه داشت پيدا مى‏شد خائف بودم. مع الأسف اين نصيحتى كه من كردم كه اختلافات قطع بشود، نمى‏دانم چه دست هاى مرموزى در كار است كه همان را موجب اختلافات قرار دادند. در چندين روز پيش يك اعلاميه ‏اى آوردند اينجا كه من ديدم، بدون امضا البته، اين اعلاميه بى‏اشكال يا از يك آدم بى‏عقلى صادر شده است و يا از يك آدم شيطانى، يا از يك دوست نادان، يا از دشمن شيطان. و او اينكه، آن مطلبى را كه من راجع به شوراى محترم نگهبان نوشته بودم بالايش طبع كرده بودند و در ذيلش با يك عبارت زننده ‏اى گفته بودند كه اين آقايان ‏اند كه فلان هستند، و اسماء اشخاص محترم و متعهّد كه بعضى از اين ها را من در طول انقلاب مى‏شناسم، فعاليت كردند، كتك خوردند، زجر كشيدند، حبس رفتند و با انقلاب بودند تا حالا. آن چيزى كه من را نگران مى‏كند اين است كه دنبال هر مطلبى يك شيطان هم پيدا مى‏شود كه مى‏خواهد آن را منحرف كند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 475 و 476 @Arshiv_Gholam
حال بکاء و دیده ی گریانمان بده بغض مدام و اشک فراوانمان بده این چشم ها که بوی شهادت نمی دهد چشمی شبیه چشم شهیدانمان بده همّت برای توبه و ترک گناه نیست أمّا بیا و قلب پشیمانمان بده حال خراب این دل ما را درست کن در بین روضه حال پریشانمان بده دل مرده ایم بس که حرم را ندیده ایم یک یا حسین دم بده و جانمان بده حالا که راه کرب و بلا بسته، لطف کن برگ برات شاه خراسانمان بده ما و پناهِ درگهِ سلطانِ عالمین خط امان ز بار گناهانمان بده جان مؤذّن حرم، اذن زیارتِ پائین پای حضرت جانانمان بده قربان آن پدر که ز داغ پسر خمید داغی دگر شبیه علی اکبرش ندید "وحید محمدی" @Arshiv_Gholam
در به درم شبیه دل از دست داده ها تاول زده ست پاى من از دست جاده ها در این طریق خار بیابانم آرزوست در آبله ست آبروى ما پیاده ها باید بى اختیار به پاى تو سجده کرد وقت ارادت است، نه وقت اراده ها احسان گهى به دادن و گاهى ندادن است دیدیم داده هاى تو را در نداده ها عین کرامت است همین که نشسته اند ارباب زاده ها بغل بنده زاده ها با شیله پیله عاشقى امکان پذیر نیست قربان دوست داشتن صاف و ساده ها ما خانوادتاً وهب خانوادت ایم قربان خانواده تو همه خانواده ها از من به جاى کلب حرم استفاده کن شاید از این حرم ببرم استفاده ها "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
🕯دوباره آمده ام تا به من بها بدهی🕯 🔰سخنرانی: شیخ غلامعلي بدرلو 🔰مرثیه خوانی: کربلایی سعید شعبانی ⏳زمان: شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 19:30 🌐مکان: قم، بلوار امام خمینی (رحمه اللّه)، خیابان خیّام، کوچه 15، مسجد امام حسن عسگری (علیه السّلام). @Arshiv_Gholam
السّلام ای بدن مثله گرما دیده السّلام ای سر مجروح کلیسا دیده با چه وضعی ته گودال کشاندند تو را ما شنیدیم ولی زینب کبری دیده زینت دوش نبیّ بودی و بی وجدان ها سر بریدند و گرفتند تو را نادیده ای که شد مهریه ی مادر تو آب فرات ترک روی لبت را لب دریا دیده؟! خنجر انداخت مسیحی و مسلمان برگشت به گمانم ته گودال مسیحا دیده ای عزیزی که تنت پیش همه عریان شد بر سر پیرهنت فاطمه دعوا دیده دختری که همه ی دل خوشی اش بابا بود عوض دیدن بابا، سر بابا دیده "رضا قربانی، گروه یا مظلوم" @Arshiv_Gholam
أمّا مسئله بانك از مسائل مهمّى است كه چنانچه ربا از بانك حذف نشود، مشمول آيه شريفه و روايات كثيره مى‏شويم كه آيه شريفه مى‏فرمايد كسانى كه ربا مى‏خورند اين ها اعلام جنگ با خدا و پيغمبر مى‏كنند. اين تعبير در كم جايى واقع شده است كه اعلان جنگ است بين كسانى كه مى‏خواهند ربا بخورند با خدا و پيغمبر. روايات بسيار ما داريم كه هيچ جاى شبهه در اين روايات نيست كه در بعضى از آن ها تعبيرى شده است كه شايد براى هيچ چيز نشده است كه يك درهم ربا شدّتش بيشتر است از اين كه هفتاد زنا بكند كسى با محرم خودش، با عمّه خودش، با خاله خودش، با خواهر خودش. و اگر چنانچه ربا در يك كشورى مثل كشور ما خداى نخواسته، باز در بانكش، در تجارتش، در بين مردمش باشد، ما نمى‏توانيم بگوييم كه ما جمهوريمان جمهورى اسلامى است، محتواى جمهورى، اسلامى است. از اين جهت بايد كارشناسان، علماء در اين مسئله بسيار فعاليت كنند، دقّت كنند كه ما را از اين گرفتارى نجات بدهند، و ملّت هم بايد توجّه بكنند به اين كه مواجه هستند با يك همچو چيزى كه قرآن كريم مى‏فرمايد "فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ" اعلام جنگ بكنيد با خدا. و اگر چنانچه بانكدارى به آن معنايى كه در جاهاى ديگر هست رواج پيدا بكند، مردم از صنعت و كار و ساير چيزها بازمى‏مانند، مى‏نشينند توى خانه ‏شان و پولشان برايشان كار مى‏كند و حال آن كه پول نبايد كار بكند. پس اصلاح بانك هم يكى از امور بسيار مهمّ است، چنانچه اصلاح اقتصاد و ماليات و أمثال ذلك هم بسيار اهمّيت دارد. بايد مجريان امور در هر جا كه هستند متعهّد به اسلام باشند كارهایى را كه مجلس بايد بكند، محوّل به اوست. كارهايى را شوراى نگهبان بايد بكند، محوّل به اوست. بعد از اين كه آن مرحله‏ ها گذشت و افتاد به دست قوّه اجرايى، قوّه اجرايى مهم است. ممكن است قانون بسيار خوب باشد وارد بشود در دست مجري ها و بد اجرا بشود. شايد غالباً اين طور باشد كه قوانين را حالا در ايران كه الآن همه قوانينش قوانين اسلامى است، سابق هم ممكن بود قانون را در وضع قانونيش خوب درست كنند، لكن وقتى به دست يك عده خائن مى‏دادند او روى افكار خودش عمل مى‏كرد؛ وقتى هم يك رشوه ‏اى به بالاترها مى‏دادند، ديگر صحبتى نبود. امروز شما بايد وضعتان وضع اسلام باشد. اگر بخواهيد در مقابل قدرت هاى بزرگى كه هم چشم طمع به كشور شما دوخته ‏اند و با صراحت اين مسائل را مى‏گويند، اگر بخواهيد كه استقامت كنيد و پايدارى كنيد، بايد مجريان امور در هر جا كه هستند، در دادگسترى، در وزارت ماليه، در بانك ها، اين ها اشخاصى باشند كه اسلامى باشند و متعهّد به اسلام باشند و بدانند كه اگر چنانچه ما در يك جايى از اين جاها رو به شكست برويم، كم كم اين سرايت مى‏كند شكست در جاهاى ديگر و خداى نخواسته يك وقت مى‏بينيد كه كشور ما به هم ريخته شده است، وضع مالى‏اش و وضع بانكى‏اش و وضع كشاورزى‏اش و وضع هاى ديگرش، آن روز است كه آن ها به مقاصد خودشان مى‏توانند برسند. الآن كه مى‏بينيد كه همه با ما مخالف هستند، براى اين كه شماها مى‏خواهيد اسلامى عمل بكنيد. كشور شما مى‏خواهد اسلامى عمل بكند، و آن ها اين را مخالف با مقاصد خودشان مى‏دانند. معنى حذف ربا به معنى‏اى است كه اگر توسعه پيدا كند و از ايران به جاهاى ديگر برود بانكدارها و آن هايى كه مى‏خواهند مال ‏هاى مردم را بخورند و از بين ببرند، آن ها دستشان كوتاه مى‏شود و لهذا با يك همچو رويه ‏اى مخالفند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 434 و 435 @Arshiv_Gholam
تجربه اسلامی کجرو به حتم روزی سقوط می کند؛ چرا که کجرو است. تجربه کجرو هرچند اسلامی باشد، باید یک روزی سقوط کند...این تجربه یک روزی سقوط می کند و تجربه ای دیگر که آشکارا اهل کفر است، جای آن را می گیرد. وقتی این تجربه کفرآمیز آشکار از راه می رسد، با امّتی سست رویارو می شود که در برابر کفر هرگز پایدار نیست. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 156 @Arshiv_Gholam
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ سَعْدَانَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ لِلْقَلْبِ أُذُنَيْنِ فَإِذَا هَمَّ الْعَبْدُ بِذَنْبٍ قَالَ لَهُ رُوحُ الْإِيمَانِ لَا تَفْعَلْ وَ قَالَ لَهُ الشَّيْطَانُ افْعَلْ وَ إِذَا كَانَ عَلَى بَطْنِهَا نُزِعَ مِنْهُ رُوحُ الْإِيمَانِ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: قلب دو گوش دارد، زمانی که بنده قصد گناهى كند، روح ايمان (فرشته يا عقل يا نيروى ايمان) به او گويد: نكن، و شيطان به او گويد: بكن؛ و هر گاه (مشغول ارتكاب گناه شود، مثل اينكه) روى شكم زن زانيه افتاده باشد، روح ايمان از او بر كنار شود. الكافي، ج‏2، ص 267 @Arshiv_Gholam
همه انسان ها در همه جای دنیا و در همه شرایط دنبال سعادت و خوشبختی و لذّت و خوشی هستند...تنها تفاوت انسان ها در این است که گاهی سعادت واقعی خود را اشتباه تشخیص می دهند، یا در هنگام عمل از سعادت واقعی خود که می شناسند، غافل شده و آن را با چیز دیگری اشتباه می کنند...پیامبران الهی انسان ها را به چیزی جز خوشی و سعادت دعوت نکرده اند...بلکه گفته اند بیا به جای این لذّت پیش پا افتاده به دنبال لذّت های حقیقی و ارزشمند باش. شیخ محمد حسن وکیلی بی نهایت، ج1، ص 35 و 36 @Arshiv_Gholam
"پيام به ملّت ايران" زمان: 25 ارديبهشت 1363 مكان: تهران، جماران‏ موضوع: جايگاه رفيع شوراى نگهبان و خطر تضعيف آن‏ بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم‏ چنانچه مشاهده مى‏شود پس از انتخابات مرحله اوّل از دوره دوّم مجلس شوراى اسلامى، افرادى كه نظريه شوراى محترم نگهبان در ابطال يا تأييد بعضى حوزه ‏ها موافق ميل‏شان نبوده است دست به شايعه افكنى زده و اعضاى محترم شوراى نگهبان (أيّدهم اللَّه تعالى) را كه حافظ مصالح اسلام و مسلمين هستند، تضعيف و يا خداى ناكرده توهين مى‏نمايند و به پخش اعلاميه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده‏ اند، غافل از آن كه پيامد چنين اعمال و جوسازى‏ها آن هم در دوره دوّم مجلس و نگذشتن سالى چند از انقلاب چه خواهد بود. اميد است چنين اعمال، بى‏توجّه به نتايج ناروا و اسف‏بار آن باشد. معلوم نيست در صدر مشروطيت در دوره اوّل با فقهاى ناظر به قوانين اين نحو عمل شده باشد. در آن زمان به تدريج فقها را از مجلس بيرون راندند و به سر اين ملّت آن آوردند كه ديديم. من به اين آقايان هشدار مى‏دهم كه تضعيف و توهين به فقهاى شوراى نگهبان امرى خطرناك براى كشور و اسلام است. هميشه انحرافات به تدريج در يك رژيم وارد مى‏شود و در آخر، رژيمى را ساقط مى‏نمايد. لازم است همه به طور أكيد به مصالح اسلام و مسلمين توجّه كنيم و به قوانين، هر چند مخالف نظر و سليقه شخصى‏مان باشد احترام بگذاريم و به اين جمهورى نوپا كه مورد هجوم قدرت‏ ها و ابرقدرت ‏هاست وفادار باشيم. در خاتمه بايد بگويم كه حضرات آقايان فقهاى شوراى نگهبان را با آشنائى و شناخت تعيين كردم و احترام به آنان و حفظ مقامشان را لازم مى‏دانم و اميد آن دارم كه اين نحو امور تكرار نشود. و به شوراى نگهبان تذكّر مى‏دهم كه در كار خود استوار باشيد و با قاطعيت و دقّت عمل فرماييد و به خداى متعال اتّكال كنيد. از خداوند تعالى عنايت و رحمت براى ملّت عزيز را خواستارم. روح اللَّه الموسوي الخمينى‏ صحيفه امام، ج‏18، ص 431 و 432 @Arshiv_Gholam
آخر این درد جدایی کار دستم می دهد آخر این سر به هوایی کار دستم می دهد لحظه هایی که نباشم یاد تو بد می شوم لحظه های بی خدایی کار دستم می دهد مطمئنّم روز محشر آه حسرت می کشم این سحر ها بی دعایی، کار دستم می دهد آسمانی نیستم چون چشم هایم پاک نیست این خطای چشم، جایی کار دستم می دهد عابسم کن، خالصم کن، بین این روضه خودت عاقبت پُر مدّعایی کار دستم می دهد کاسه ی من را خودت با اشک پُر کن یا حسین چشم خشک من خدایی کار دستم می دهد ای فدای دختری که با سرِ بر نیزه گفت ای پدر جان این جدایی کار دستم می دهد گیر افتادم میان زجر و شمر و حرمله تنگنای کوچه هایی کار دستم می دهد معجرم را سفت با دستم گرفتم بر سرم آه امّا بی حیایی، کار دستم می دهد "وحید محمدی" @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَا مِنْ مُؤْمِنٍ إِلَّا وَ لِقَلْبِهِ أُذُنَانِ فِي جَوْفِهِ، أُذُنٌ يَنْفُثُ فِيهَا الْوَسْوَاسُ الْخَنَّاسُ وَ أُذُنٌ يَنْفُثُ فِيهَا الْمَلَكُ، فَيُؤَيِّدُ اللَّهُ الْمُؤْمِنَ بِالْمَلَكِ فَذَلِكَ قَوْلُهُ "وَ أَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ". امام صادق (عليه السّلام) فرمود: مؤمنى نيست جز آن كه قلبش از درون دو گوش دارد، گوشى كه وسواس خنّاس در آن دمد و گوشى كه فرشته در آن دمد، و خدا مؤمن را به وسیله فرشته تقويت كند، و همين است گفتار خداى تعالى "آن ها را به وسيله روحى از جانب خود تقويت كرده است". الكافي، ج‏2، ص 267 @Arshiv_Gholam
سیّدالسّاجدین (علیه السّلام): (19) قَدْ تَرَى يَا إِلَهِي، فَيْضَ دَمْعِي مِنْ خِيفَتِكَ، وَ وَجِيبَ قَلْبِي مِنْ خَشْيَتِكَ، وَ انْتِقَاضَ جَوَارِحِي مِنْ هَيْبَتِكَ (20) كُلُّ ذَلِكَ حَيَاءٌ مِنْكَ لِسُوءِ عَمَلِي، وَ لِذَاكَ خَمَدَ صَوْتِي عَنِ الْجَأْرِ إِلَيْكَ، وَ كَلَّ لِسَانِي عَنْ مُنَاجَاتِكَ. (21) يَا إِلَهِي فَلَكَ الْحَمْدُ فَكَمْ مِنْ عَائِبَةٍ سَتَرْتَهَا عَلَيَّ فَلَمْ تَفْضَحْنِي، وَ كَمْ مِنْ ذَنْبٍ غَطَّيْتَهُ عَلَيَّ فَلَمْ تَشْهَرْنِي، وَ كَمْ مِنْ شَائِبَةٍ أَلْمَمْتُ بِهَا فَلَمْ تَهْتِكْ عَنِّي سِتْرَهَا، وَ لَمْ تُقَلِّدْنِي مَكْرُوهَ شَنَارِهَا، وَ لَمْ تُبْدِ سَوْءَاتِهَا لِمَنْ يَلْتَمِسُ مَعَايِبِي مِنْ جِيرَتِي، وَ حَسَدَةِ نِعْمَتِكَ عِنْدِي (22) ثُمَّ لَمْ يَنْهَنِي ذَلِكَ عَنْ أَنْ جَرَيْتُ إِلَى سُوءِ مَا عَهِدْتَ مِنِّي! (23) فَمَنْ أَجْهَلُ مِنِّي، يَا إِلَهِي، بِرُشْدِهِ وَ مَنْ أَغْفَلُ مِنِّي عَنْ حَظِّهِ وَ مَنْ أَبْعَدُ مِنِّي مِنِ اسْتِصْلَاحِ نَفْسِهِ حِينَ أُنْفِقُ مَا أَجْرَيْتَ عَلَيَّ مِنْ رِزْقِكَ فِيمَا نَهَيْتَنِي عَنْهُ مِنْ مَعْصِيَتِكَ وَ مَنْ أَبْعَدُ غَوْراً فِي الْبَاطِلِ، وَ أَشَدُّ إِقْدَاماً عَلَى السُّوءِ مِنِّي حِينَ أَقِفُ بَيْنَ دَعْوَتِكَ وَ دَعْوَةِ الشَّيْطَانِ فَأَتَّبِعُ دَعْوَتَهُ عَلَى غَيْرِ عَمًى مِنِّي فِي مَعْرِفَةٍ بِهِ وَ لَا نِسْيَانٍ مِنْ حِفْظِي لَهُ‏ (24) وَ أَنَا حِينَئِذٍ مُوقِنٌ بِأَنَّ مُنْتَهَى دَعْوَتِكَ إِلَى الْجَنَّةِ، وَ مُنْتَهَى دَعْوَتِهِ إِلَي النَّارِ. (25) سُبْحَانَكَ!! مَا أَعْجَبَ مَا أَشْهَدُ بِهِ عَلَى نَفْسِي، وَ أُعَدِّدُهُ مِنْ مَكْتُومِ أَمْرِي‏. الصحيفة السجادية، دعای شانزدهم، ص 81 و 82 @Arshiv_Gholam
🕯بیرق شریف کفیل الزّینب (علیه السّلام)🕯 🔰سخنرانی: حجّت الإسلام أدیب کاشانی 🔰مرثیه خوانی: کربلایی علی اکبر سلحشور کربلایی علی اصغر سلحشور شیخ غلامعلي بدرلو ⏳زمان: دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 20:15 🌐مکان: قم، خیابان صفائیه، کوچه 37، فرعی 4، پلاک 18. @Arshiv_Gholamع
عقل انسان می گوید همواره به دنبال لذّت حداکثری باش؛ یعنی در هر کاری گذشته و حال و آینده و ظاهر و باطن و زندگی فردی و جمعی خود را در نظر بیاور و دقّت کن در مجموع این کار لذّتش بیشتر از رنج است، یا رنجش بیشتر از لذّت. شیخ محمد حسن وکیلی بی نهایت، ج1، ص 37 @Arshiv_Gholam