eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
250 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
أمّا آقایونی که تو تشییع نبودن...دیگه معلومه...اسم نمی‌برم...یا از سر خجالت نیومدید...چون رو سیاهیش موند برا ذغال...یا چش نداشتید توجّه مردمو به اونی که کلّی براش زدید ببینید...یا زورتون اومد و دارید سینه‌خیز می‌رید (آدم سخت میتونن از گذشتشون که کلّی براش تلاش کردن و عمرشون رو واسش صرف کردن اظهار ندامت کنن)...بیایید عذرخواهی کنید...هم از مردم هم از شهید...علنی توهین کردی...علنی باید بگی پشیمونی... البته اگه پشیمون باشید و سقیفه تشکیل نداده باشید...
نگید ضدّ وحدت داره صحبت می‌کنه...اینا خودشون از وفاق ملّی و اتّحاد جامعه خارج شدن... بعدم وحدت قاعده داره...ضابطه داره...وحدت مطلق رو‌ هیچ کس قائل‌ نیس...وحدت بر سر اصول...سر انقلاب و انقلابی بودن...سر مکتب علاوه بر این، معنی وحدت، لزوما دهن بستن نیس...وحدت اجتماعی در عین تبیین حق و روشنگری و رسواکردن منافق قابل تحققه...
وَ فِي اَلْخَبَرِ عَنِ اَلرَّسُولِ: إِذَا أَحَبَّ اَللَّهُ عَبْداً حَبَّبَهُ إِلَى خَلْقِهِ. (الصراط المستقيم إلی مستحقی التقديم، ج ۲، ص ۵۱) مَنْ يُطِعِ اَلرَّسُولَ فَقَدْ أَطٰاعَ اَللّٰهَ ثُمَّ قَرَّبَهُ مِنْ قُلُوبِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ حَبَّبَهُ إِلَيْهِمْ (إرشاد القلوب، ج ۲، ص ۴۰۶)
جامعه‌شناسیِ بی‌خدا چگونه می‌تواند صحنه‌ای که خدا رقم زده است را تحلیل کند؟
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دور بزن دور بزن!! نباید به مردم بی‌احترامی شه مولا در عهدنامه مالک أشتر، فرمود: ...وَ أَمَّا بَعْدُ فَلاَ تُطَوِّلَنَّ اِحْتِجَابَكَ عَنْ رَعِيَّتِكَ فَإِنَّ اِحْتِجَابَ اَلْوُلاَةِ عَنِ اَلرَّعِيَّةِ شُعْبَةٌ مِنَ اَلضِّيقِ وَ قِلَّةُ عِلْمٍ بِالْأُمُورِ وَ اَلاِحْتِجَابُ مِنْهُمْ يَقْطَعُ عَنْهُمْ عِلْمَ مَا اِحْتَجَبُوا دُونَهُ فَيَصْغُرُ عِنْدَهُمُ اَلْكَبِيرُ وَ يَعْظُمُ اَلصَّغِيرُ وَ يَقْبُحُ اَلْحَسَنُ وَ يَحْسُنُ اَلْقَبِيحُ وَ يُشَابُ اَلْحَقُّ بِالْبَاطِلِ... مبادا بسيار از ملّت خود در پرده و دور باشى، زيرا در پرده بودن واليان از رعيت يك تنگدلى و كم توجّهى است به كارها، در پس پرده بودن حاكم آن‌ها را از واقعيت به دور مي‌كند و بزرگ را نزد آنان كوچك و خرد مي‌نمايد و كوچك را بزرگ و زشت را زيبا مي‌كند و زيبا را زشت و حق و باطل را به هم آلوده مي‌كند... تحف العقول، ج ۱، ص ۱۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ان شاء اللّه یادمون می‌مونه... اینارو دارم میفرستم برا پس فردا که انتخابات میشه دوباره دور نخوریم...سریع فراموش نکنیم...
بعضیا سریع متوجّه میشن... ولی أمان از اون طیفی که فهمیدنشون خیلی هزینه می‌بره... دشمن رو سادگی و جهل و تساهل و تسامح و بی‌دقّتی بعضی از ما حساب باز کرده... ان شاء اللّه جادّه‌صاف‌کن دشمن نباشیم... سربسته...
خستگی نمی شناخت... ▪️ویژه برنامه شهادت سیدالشهدای خدمت و هیئت همراه 🔻سخنران: شیخ غلامعلی بدرلو 🔻بانوای: کربلایی یاسر یزدانی 📅شنبه ۵ خردادماه ١۴٠٣، بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌 میثم جنوبی، کوچه ٣٠، مسجد امام حسن عسکری علیه السلام 🔰هیئت جوانان متوسل به امام حسن عسکری علیه السلام
سیّد السّاجدین علیه السّلام فرمود هیچ روزی برای پیامبر سخت‌تر از روز جنگ أحد نبود. چرا؟ حضرت فرمود چون در این روز، حمزة علیه السّلام به شهادت رسید. ینی بین همه وقایعی که تو أحد رخ داده، اونی که روز أحد رو برا پیامبر شدیدترین روز کرد، شهادت جناب حمزة علیه السّلامه... بعد حضرت فرمود بعد از روز أحد، سخت‌ترین روز برای رسول خدا، روز جنگ موته بود. چرا؟ حضرت فرمود چون تو این روز، پیامبر، جعفر بن أبی طالب علیه السّلام رو از دست داد. چون جناب جعفر علیه السّلام به شهادت رسید... ویژگی این دو شخصیّت چیه که بین همه اتّفاقات دیگه در روز أحد و موته، فقدان اینها برجسته میشه و به چشم میاد...؟ نَظَرَ سَيِّدُ اَلْعَابِدِينَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ إِلَى عُبَيْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبَّاسِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فَاسْتَعْبَرَ، ثُمَّ قَالَ مَا مِنْ يَوْمٍ أَشَدَّ عَلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مِنْ يَوْمِ أُحُدٍ قُتِلَ فِيهِ عَمُّهُ حَمْزَةُ بْنُ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ أَسَدُ اَللَّهِ وَ أَسَدُ رَسُولِهِ، وَ بَعْدَهُ يَوْمَ مُؤْتَةَ قُتِلَ فِيهِ اِبْنُ عَمِّهِ جَعْفَرُ بْنُ أَبِي طَالِبٍ... الأمالی (للصدوق)، ج ۱، ص ۴۶۲
🔰ادامه بحث وی در ذیل می‌­نویسد: «باید دانست که همگی ملّت‌ها هفتاد و سه­‌اند، یکی از آن سنّت و جماعت و هفتاد و دو سوای آن در اصل شش گروه­‌اند: رافضیه، خارجیه، جبریه، قدریه، جهمیه، مرجئه، و هر گروهی از این‌ها این است: فرقه‌های «رافضیه» شامل دوازده فرقه‌اند بدین شرح: علویه، ابدیه، شیعیه، اسحاقیه، زیدیه، عباسیه، امامیه، ناوسیه، تناسخیه، لاعنیه، راجعیه و مرتضیه…» دهخدا در محتوایی که ذیل دو واژه: شیعه و امامیه به دست می‌­دهد، دقّت لازم را مصروف نداشته است. تنها به دو نمونه از این موارد اکتفا می­‌شود. نخست، او در مدخل شیعه این­ چنین می‌نگارد: «شیعه در اصطلاح کسانی را می­‌گویند که علی بن أبی طالب پسرعمّ و داماد پیغمبر را پس از او خلیفه می‌­دانند و عمل آنان را که در سقیفه بنی ساعدة گرد آمدند و ابوبکر بن ابی قحافه را به خلافت پیغمبر برگزیدند، تصویب نمی‌­کنند. این اختلاف کلمه پس از مرگ رسول (ص) و هنگام تعیین جانشین او بین مسلمانان پدید آمد و عدّه‌­ای بر انتخاب ابوبکر اعتراض کردند. از جمله این معترضان علی (ع) بود و جماعتی از صحابه مانند عمّاربن یاسر، اباذر غفاری ، سلمان فارسی، جابر بن عبداللّه، عبّاس بن عبدالمطّلب، أبیّ بن کعب حذیفة و جز آنان، و بدین طریق در اوان رحلت رسول (ص) دست‌ه­ای کوچک در امر جانشینی از مسلمانان دیگر جدا شدند و همان هسته ایجاد فرقه‌ای بزرگ به نام شیعه گردید.» ✍محمّدتقی یارمحمّدیان 📌ادامه دارد... 📚https://emamat.org/andishe-1454/ 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
سدیر میگه محضر امام باقر علیه السلام بودیم. بحث اتفاقات بعد از شهادت پیامبر مطرح شد و اینکه مردم مولا رو تنها گذاشتن و مباحثی از این دست. یکی از بین جمع عرضه داشت که آقاجان چرا بنی هاشم از مولا حمایت و پشتیبانی نکردند؟ مگه بنی هاشم تو جامعه اسلامی نبودند؟ حضرت فرمود آدمای موثر از بنی هاشم دیگه نبودند. دو نفر بودند. عباس و عقیل. اینها هم ضعیف و خار بودند. تازه مسلمون بودند. سابقه خوب و خاصی نداشتند. از آزادشده های فتح مکه بودند. از طلقاء بودند. اگه به جای اینها، حمزه و جعفر بودند، اولی و دومی نمیتونستند خلافت رو غصب کنند... عَنْ سَدِيرٍ قَالَ: كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَذَكَرْنَا مَا أَحْدَثَ اَلنَّاسُ بَعْدَ نَبِيِّهِمْ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اِسْتِذْلاَلَهُمْ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ اَلْقَوْمِ أَصْلَحَكَ اَللَّهُ فَأَيْنَ كَانَ عِزُّ بَنِي هَاشِمٍ وَ مَا كَانُوا فِيهِ مِنَ اَلْعَدَدِ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ مَنْ كَانَ بَقِيَ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ إِنَّمَا كَانَ جَعْفَرٌ وَ حَمْزَةُ فَمَضَيَا وَ بَقِيَ مَعَهُ رَجُلاَنِ ضَعِيفَانِ ذَلِيلاَنِ حَدِيثَا عَهْدٍ بِالْإِسْلاَمِ عَبَّاسٌ وَ عَقِيلٌ وَ كَانَا مِنَ اَلطُّلَقَاءِ أَمَا وَ اَللَّهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَ جَعْفَراً كَانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلاَ إِلَى مَا وَصَلاَ إِلَيْهِ وَ لَوْ كَانَا شَاهِدَيْهِمَا لَأَتْلَفَا نَفْسَيْهِمَا. الکافي، ج ۸، ص ۱۸۹
بود و نبود این آدما مهم میشه...هم برای جبهه حق هم برای جبهه باطل... اگه باشن حامی رهبران جبهه دینی هستن و عامل دلگرمی مومنین...در مقابل مایه عذاب جبهه طاغوت هستن... اگه نباشن رهبران جبهه حق غصه دار و فساق و طواغیت خوشحال میشن... چون کارآمد هستن چون به درد بخور هستند لذا نبودشون حس میشه چون باری به دوش میکشن نه اینکه باری به دوش باشن چون اهل دردن چون شب و روز ندارن چون عافیت طلب نیستن چون فقط خودشون رو نمیبینن چون اهل جهادن چون فهمیدن این دنیا جای استراحت نیست چون میشه بهشون اعتماد کرد چون کف میدون هستن جریان سازن اولویت ها رو میفهمن گوش به حرف ولی هستن دلسوزن لذا فرمود وقتی یه عالم ربانی از دنیا میره رخنه ای ایجاد میشه که یکی مثل خودش فقط میتونه جاشو پر کنه... دل مولا برا اینا تنگ میشه... نبود اینها اشک مومنین رو درمیاره.. دشمن هم دنبال زدن ایناس... چون میدونه کار جبهه حق رو اینا دارن پیش میبرن...
قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام: الْمُؤْمِنُ الْعَالِمُ أَعْظَمُ أَجْراً مِنَ الصَّائِمِ الْقَائِمِ الْغَازِي فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ إِذَا مَاتَ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ‏ءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج‏1، ص 5
ما به چه کار مولا میایم؟ یه عزیزی میگفت اگه میخوای ببینی چقدر مهمی، ببین اگه نباشی چی میشه؟
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 انتشار نخستین‌بار 📹 نماهنگ | خداوند "ابراهیم" را دوست داشت 👆 بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی و تصاویری از تشییع میلیونی و همراهانش بر دستان ملّت ایران ✏️ چه کسی این سرمایه‌ی اجتماعی نظام را آورد در چشم دنیا؟ آقای رئیسی! ایشان کرد این کار را... 📥 سایت | آپارات 💻 Farsi.khamenei.ir/live
🔰طوری زندگی کن که مرگ مزاحم زندگی تو نباشد. آنگونه بمیر که زندگی ساز باشی، شاید بتوانی در کنار فاطمه باشی! 📜نامه های بلوغ، ص۱۳۹ مرحوم استاد علی صفائی حائری (عین.صاد)