eitaa logo
ابلاغ غدیر
255 دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
10هزار ویدیو
4.1هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750009541 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این آقا، جناب شیرازی، سخنگوی اتحادیه پوشاک هستند که در برنامهٔ زمانه شبکه دو، این چنین وقیحانه و طلبکار صحبت نموده برای بانوان محجبه تعیین تکلیف می‌کند. وقتی جای ارزشها و ضدارزشها را عوض کردیم، باید هم منتظر باشیم یک سلیطه در پیاده‌رو به بانوی محجبه‌ای تنه بزند و یک بی‌شعور در سیمای جمهوری اسلامی، طعنه نثار کند! ظاهراً تولید پوشش مناسب و ممانعت از عرضهٔ مانتوی جلوباز و چسبان برای این آقا خیلی سخت و گران آمده است! 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
هدایت شده از فرقه نیوز
پیام حمایت گروهک افراطی «حرکت مهاجرین اهل سنت ایران» در حمایت از فتنه «تکفیری - ترکی» در سوریه ❌ البته مواضع و اقدامات این گروهک افراطی، هیچ ارتباطی با ایران ندارد. ⚠️رصد فعالیت‌های این گروهک نشان می‌دهد که آن‌ها به گروهک‌های تکفیری سلفی نزدیکند و تنها عبارت عاریه‌ای «اهل سنت ایران» را برای سرپوش نهادن بر جنایات خود و جنگ رسانه‌ای و موجه نشان دادن چهره تکفیری خود استفاده کرده‌اند./ مسلمنا @ferghenews_com
هدایت شده از فرقه نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آیا امکان دارد فرشتهٔ وحی بر غیر از انبیاء الهی مانند حضرت فاطمه زهرا (س) نازل شود؟ ♦️پاسخ استاد محمدی با استناد به آیات قرآن کریم، به نزول فرشتهٔ وحی بر حضرت فاطمه زهرا (س) پس از رحلت رسول گرامی اسلام را ببینید... @ferghenews_com
شیخ مشهور وهابی: ابوجهل و ابولهب و سایر مشرکین، موحد خالص بودند و ذره‌ای شرک نورزیدند! یکی از ادعاهای عجیب وهابیون دفاع از توحید ربوبی مشرکین مکه است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که همین وهابیت مسلمانان را به هر بهانه‌ای تکفیر و از دایره توحید اخراج می‌کنند! برای نمونه محمد احمد باشمیل که دارای مکتوبات و مسئولیت‌های متعددی بوده است در کتاب خود ذیل تیتر توحید ابوجهل و ابولهب‌ می‌نویسد: توحید أبی جهل وأبی لهب: أبو جهل وأبو لهب ومن على دینهم من المشرکین، کانوا یؤمنون بالله ویوحدونه فی الربوبیة خالقاً ورازقاً، محییا وممیتا، ضاراً ونافعاً، لا یشرکون به فی ذلک شیئاً. توحید ابوجهل و ابولهب: ابوجهل و ابولهب و سایر کسانی از مشرکین که بر دین آنان بودند، به خداوند ایمان داشتند و در ربوبیت و رازق بودن و زنده ساختن و میراندن و سود و ضرر رساندن او را یکتا و یگانه می‌دانستند و در آن مورد ذره‌ای به خداوند شرک نمی‌ورزیدند. 📚 کیف نفهم التوحید ص۱۲ حالا اگر چنین ادعایی مضحک به نظر می‌رسد باید دانست در ادامه می‌گوید: فقلت له: لیس هذا عجیبا ولا غریبا، بل هذا هو الواقع الذی ستعرفه وستسلم به (إن شاء الله) عندما تنکشف لک الحقائق جلیة... من به او (که این ادعا را عجیب و غریب می‌پندارد) می‌گویم: این عجیب و غریب نیست بلکه همان حقیقتی است که ان‌شاءالله وقتی حقایق آشکار برای تو مشخص می‌گردد آن را خواهی دانست و خواهی پذیرفت... 📚 کیف نفهم التوحید ص۱۲ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
13.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : در داشتن خانه های مدینه ⬅️ یکی از شبهات وهابیت برای انکار هجوم به بیت وحی این است که خانه‌های مدینه اصلا در نداشته‌اند. در این کلیپ آیت الله حسینی قزوینی به این شبهه وهابیت پاسخ می‌دهد. 🎙آیت الله حسینی قزوینی ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
نشست علمي 4.mp3
17.89M
✳️ نشست علمی - پاسخگویی به شبهات تاریخی 🔰سلسله مباحث بررسی و شيوه پاسخ به شبهات مخالفین مکتب تشیع. ⬅️ فایل صوتی جلسه چهارم نشست علمی با ارائه و کارشناسی آیت الله حسینی قزوینی با موضوع: نقد صفری فروشانی «بررسی و تحلیل شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)» 📌همراه با پرسش و پاسخ 📌برای مشاهده فایل تصویری صوت فوق، به آدرس ذیل مراجعه کنید🔽 https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=15455 ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ کانال رسمی آیت الله استاد حسینی قزوینی https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
✳️حقیقتی در خصوص علم امیرالمؤمنین که به ابن الوزیر یمانی، عالم اهل سنت اثبات شده و آن را اعلام می‌کند ⬅️ أنَّه قد ثبت أنّ أمیرَ المؤمنین علیًّا - علیه السلام - أعلمُ هذه الأمة بعدَ رسول الله - صلى الله علیه وسلم - ... ثابت شده است که امیرالمؤمنین علی علیه السلام بعد از پیامبر، اعلم امت است... 📚 العواصم والقواصم فی الذب عن سنة أبی القاسم ج۱ ص۴۴۴ با این نوع تصریحات مخالفین شیعه، باز هم مشخص می‌شود چرا شیعیان پیرو امیرالمؤمنین علیه السلام بوده و او را مقدم بر دیگران بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله می‌دانند. ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
هدایت شده از  علم الحدیث
چرا بلال برای خلفای غاصب اذان نگفت؟ ✍️شخصیتی همانند بلال که موذن اختصاصی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در سفر و غیر سفر بوده است اگر برای کسی بعد از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله اذان می‌گفت دلالت بر قبول خلافت غاصبین توسط بلال می‌کرد لذا دلیل اول عدم عقیده به خلافت غاصبین است. 👇عاقبت بخیری بلال👇 🔺َرحِمَ اللَّهُ بِلَالًا فَإِنَّهُ كَانَ يُحِبُّنَا أَهْلَ الْبَيْت‏)1 🔸امام صادق علیه‌السلام: خدا بلال را رحمت کندزیرا مُحب ما اهل البیت علیهم‌السلام بود 👇دلیل دوم👇 🔺و روي أنه كان وجه الامتناع تكليفهم إياه ترك حي على خير العمل‏)2 مرحوم مجلسی: دلیل امتناع بلال از اذان گفتن این بود که اهالی سقیفه گفتن حَیِّ عَلی خَیرِ العَمل را در اذان ممنوع کرده بودند. ✍سال قبل مبحثی حول حذف "حَیِّ عَلی خَیرِ العَمل" انجام دادیم قسمت اول قسمت دوم قسمت سوم قسمت چهارم 👇نکته👇 هر گاه قیام و انقلابی از سوی شیعیان انجام می‌شد یکی از نشانه‌هایی که به وسیله آن تشیع خود را اعلام می‌کردند عبارت حی علی خیر العمل در اذان بود. هر گاه دولتی شیعی شکل می‌گرفت در اذان رسمی‌شان حیّعله گفته می‌شد و وقتی غیر شیعیان حاکم می‌شدند آن را حذف می‌کردند.)3.4.5 ✍: عیسوند 📚منابع: 1:الاخصاص ۷۳ 2: روضة المتقین ج 2 ص 257 3: تاريخ الإسلام و وفيات المشاهير و الأعلام ج‏30ص11 4: الکامل في التاريخ،ج‏8ص590 5: مقاتل الطالبيين،ص:375 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظره طرف شیعه: ابومحمد عراقی طرف‌اهل‌تسنن: عثمان خمیس موضوع: آزار و اذیت‌های عائشه و حفصه نسبت به وجود نازنین پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
مصحف حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قسمت اول (مشخصات مصحف) 🛑أبِي بَصِيرٍ، قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) عَنْ مُصْحَفِ فَاطِمَةَ (صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهَا)، فَقَالَ: أُنْزِلَ عَلَيْهَا بَعْدَ مَوْتِ أَبِيهَا. فَقُلْتُ: فَفِيهِ شَيْ‏ءٌ مِنَ الْقُرْآنِ؟ قَالَ: مَا فِيهِ شَيْ‏ءٌ مِنَ الْقُرْآنِ. قَالَ: قُلْتُ: فَصِفْهُ لِي. قَالَ: لَهُ دَفَّتَانِ مِنْ زَبَرْجَدَتَيْنِ عَلَى طُولِ الْوَرَقِ وَ عَرْضِهِ حَمْرَاوَيْنِ. قُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ صِفْ لِي وَرَقَهُ. قَالَ: وَرَقُهُ مِنْ دُرٍّ أَبْيَضَ قِيلَ لَهُ: (كُنْ) فَكَانَ. قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، فَمَا فِيهِ؟ قَالَ: فِيهِ خَبَرُ مَا كَانَ، وَ خَبَرُ مَا يَكُونُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، وَ فِيهِ خَبَرُ سَمَاءٍ سَمَاءٍ، وَ عَدَدُ مَا فِي سَمَاءٍ سَمَاءٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ، وَ غَيْرُ ذَلِكَ، وَ عَدَدُ كُلِّ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مُرْسَلًا وَ غَيْرَ مُرْسَلٍ، وَ أَسْمَاؤُهُمْ، وَ أَسْمَاءُ الَّذِينَ أُرْسِلُوا إِلَيْهِمْ، وَ أَسْمَاءُ مَنْ كَذَّبَ وَ مَنْ أَجَابَ مِنْهُمْ، وَ فِيهِ أَسْمَاءُ جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْكَافِرِينَ، مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ، وَ أَسْمَاءُ الْبُلْدَانِ، وَ صِفَةُ- كُلِّ بَلَدٍ فِي شَرْقِ الْأَرْضِ وَ غَرْبِهَا، وَ عَدَدُ مَا فِيهَا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ، وَ عَدَدُ مَا فِيهَا مِنَ الْكَافِرِينَ، وَ صِفَةُ كُلِّ مَنْ كَذَّبَ، وَ صِفَةُ الْقُرُونِ الْأُوَلى وَ قِصَصُهُمْ، وَ مَنْ وُلِّيَ مِنَ الطَّوَاغِيتِ وَ مُدَّةُ مُلْكِهِمْ وَ عَدَدُهُمْ، وَ فِيهِ أَسْمَاءُ الْأَئِمَّةِ وَ صِفَتُهُمْ، وَ مَا يَمْلِكُ وَاحِداً وَاحِداً، وَ فِيهِ صِفَةُ كَرَّاتِهِمْ، وَ فِيهِ صِفَةُ جَمِيعِ مَنْ تَرَدَّدَ فِي الْأَدْوَارِ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ. قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ كَمِ الْأَدْوَارُ؟ قَالَ: خَمْسُونَ أَلْفَ عَامٍ، وَ هِيَ سَبْعَةُ أَدْوَارٍ؛ وَ فِيهِ أَسْمَاءُ جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مِن‏ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ آجَالُهُمْ، وَ صِفَةُ أَهْلِ الْجَنَّةِ، وَ عَدَدُ مَنْ يَدْخُلُهَا، وَ عَدَدُ مَنْ يَدْخُلُ النَّارَ، وَ أَسْمَاءُ هَؤُلَاءِ وَ أَسْمَاءُ هَؤُلَاءِ، وَ فِيهِ عِلْمُ الْقُرْآنِ كَمَا أُنْزِلَ، وَ عِلْمُ التَّوْرَاةِ كَمَا أُنْزِلَتْ، وَ عِلْمُ الْإِنْجِيلِ، وَ الزَّبُورِ ، وَ عَدَدُ كُلِّ شَجَرَةٍ وَ مَدَرَةٍ فِي جَمِيعِ الْبِلَادِ. 🔰ابی بصیر می‌گوید: از امام باقر، ابا جعفر محمد بن علی (علیه‌السلام) درباره مصحف فاطمه (سلام‌الله علیها) پرسیدم. ایشان فرمودند: این مصحف بعد از فوت پدرش بر او نازل شده است.گفتم: آیا در آن چیزی از قرآن وجود دارد؟ فرمود: در آن هیچ‌چیز از قرآن نیست. گفتم: پس توصیفش را برای من بگو. فرمود: مصحف دو جلد از زبرجد دارد که به رنگ قرمز و به شکل طولی و عرضی است. گفتم: فدای تو شوم، ورق آن را برایم توصیف کن. فرمود: ورق‌هایش از درّ سفید است که به او گفته شده: «باش» و او بوده است. گفتم: فدای تو شوم، پس در آن چه چیزی هست؟ فرمود: در آن اخبار گذشته و آینده تا روز قیامت است، همچنین اخبار آسمان‌ها و تعداد ملائکه در هر آسمان و جزئیات دیگر، و تعداد همه مخلوقاتی که خداوند فرستاده و فرستاده نشده‌اند، و نام آنها، و نام کسانی که به سوی آنها فرستاده شده‌اند، و نام کسانی که رد کردند و کسانی که پاسخ دادند. در آن، نام تمام مخلوقات مؤمن و کافر، از اولین ها و آخرین ها، و نام کشورها، و توصیف هر کشوری در شرق و غرب زمین، و تعداد مؤمنان و کافران در آن کشورها، و توصیف هر کسی که رد کرده، و توصیف قرون اولیه و داستان‌های آنها، و حکومت طاغوت‌ها و مدت سلطنت آنها و تعدادشان، و در آن، نام ائمه و توصیف آنها و آنچه را که هر یک از آنها مالکی‌اش هستند، و توصیف کارهای آنها، و توصیف همه کسانی که در دوران‌ها آمده‌اند از اولی‌ها و آخری‌ها وجود دارد. سپس گفتم: فدای تو شوم، تعداد این دوران‌ها چند است؟ فرمود: پنجاه‌هزار سال است که در واقع هفت دوران است. و در آن، نام تمام خلق خدا از اولی‌ها و آخری‌ها و مدت عمرشان، و توصیف اهل بهشت، و تعداد کسانی که به بهشت وارد می‌شوند و تعداد کسانی که به آتش می‌روند و نام آن‌ها وجود دارد. و همچنین در آن، علم قرآن طبق آنچه نازل شده، علم تورات طبق آنچه نازل شده، علم انجیل و زبور، و تعداد هر درخت و گیاه در تمام بلاد نیز آمده است. 📚: دلائل الامامة 105 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
مصحف حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قسمت دوم (عاقبت مصحف) 🛑و لَقَدْ كَانَتْ (صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهَا) طَاعَتُهَا مَفْرُوضَةً عَلَى جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مِنَ الْجِنِّ، وَ الْإِنْسِ، وَ الطَّيْرِ، وَ الْبَهَائِمِ ، وَ الْأَنْبِيَاءِ، وَ الْمَلَائِكَةِ. فَقُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ فَلَمَّا مَضَتْ إِلَى مَنْ صَارَ ذَلِكَ الْمُصْحَفُ؟ فَقَالَ: دَفَعْتُهُ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فَلَمَّا مَضَى صَارَ إِلَى الْحَسَنِ، ثُمَّ إِلَى الْحُسَيْنِ، ثُمَّ عِنْدَ أَهْلِهِ حَتَّى يَدْفَعُوهُ إِلَى صَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ. فَقُلْتُ: إِنَّ هَذَا الْعِلْمَ كَثِيرٌ! فَقَالَ: يَا أَبَا مُحَمَّدٍ، إِنَّ هَذَا الَّذِي وَصَفْتُهُ لَكَ لَفِي وَرَقَتَيْنِ مِنْ أَوَّلِهِ، وَ مَا وَصَفْتُ لَكَ بَعْدَ مَا فِي الْوَرَقَةِ الثَّالِثَةِ ، وَ لَا تَكَلَّمْتُ بِحَرْفٍ مِنْه‏ 🔰امام باقر علیه السلام فرمودند: اطاعت از فاطمه (سلام‌الله علیها) بر تمام مخلوقات خداوند از جن و انس، پرندگان، چهارپایان، پیامبران و ملایکه واجب بود. سپس من پرسیدم: فدای تو شوم، این مصحف پس از وفات فاطمه (سلام‌الله علیها) به چه کسی رسید؟ فرمود: آن را به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) سپردند، و پس از ایشان به حسن (علیه‌السلام) و سپس به حسین (علیه‌السلام) منتقل شد و اکنون در نزد اهلش است تا به صاحب این امر (امام زمان) تسلیم شود.(یعنی میراث امامت است) گفتم: این علم بسیار زیاد است! فرمود: ای ابا محمد، آنچه را که توصیف کرده‌ام در دو ورق اول موجود است و آنچه را که درباره ورقه سوم گفتم، و من سخنی از آن نگفته‌ام. 📚: دلائل الامامة 105 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
َ➖مصحف حضرت زهراسلام‌الله‌علیها قسمت سوم (چگونگی نگارش این مصحف) 🛑قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ تَظْهَرُ الزَّنَادِقَةُ فِي سَنَةِ ثَمَانٍ وَ عِشْرِينَ وَ مِائَةٍ وَ ذَلِكَ أَنِّي نَظَرْتُ فِي مُصْحَفِ فَاطِمَةَ ع قَالَ قُلْتُ وَ مَا مُصْحَفُ فَاطِمَةَ قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى لَمَّا قَبَضَ نَبِيَّهُ ص دَخَلَ عَلَى فَاطِمَةَ ع مِنْ وَفَاتِهِ مِنَ الْحُزْنِ مَا لَا يَعْلَمُهُ إِلَّا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَأَرْسَلَ اللَّهُ إِلَيْهَا مَلَكاً يُسَلِّي غَمَّهَا وَ يُحَدِّثُهَا فَشَكَتْ ذَلِكَ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَالَ إِذَا أَحْسَسْتِ بِذَلِكِ وَ سَمِعْتِ الصَّوْتَ قُولِي لِي فَأَعْلَمَتْهُ بِذَلِكَ فَجَعَلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يَكْتُبُ كُلَّ مَا سَمِعَ- حَتَّى أَثْبَتَ مِنْ ذَلِكَ مُصْحَفاً قَالَ ثُمَّ قَالَ أَمَا إِنَّهُ لَيْسَ فِيهِ شَيْ‏ءٌ مِنَ الْحَلَالَ وَ الْحَرَامِ وَ لَكِنْ فِيهِ عِلْمُ مَا يَكُونُ. 🔰حماد بن عيسى گويد: شنيدم از امام صادق عليه‌السلام كه فرمود: زنادقه در سال صد و بيست و هشت ظهور كنند من اين مطلب را در مصحف فاطمه عليهاالسلام ديدم، عرضكردم: مصحف فاطمه عليها‌السلام چيست؟ فرمود: چون خداى تعالى پيغمبرش صلّى‌اللَّه‌عليه‌وآله را قبض روح فرمود، فاطمه عليها‌السلام را از وفات آن حضرت اندوهى گرفت كه جز خداى عز و جل مقدارش را نداند، بدان جهت خدا فرشته‏اى برايش فرستاد كه او را دلدارى دهد و با او سخن گويد، فاطمه از اين داستان به‌امير المؤمنين عليه‌السلام‏ شكايت كرد (يعنى گزارش داد و يا شكايتش از نظر ننوشتن سخنان فرشته بود) على عليه السلام فرمود: چون آمدن فرشته را احساس كردى و صدايش را شنيدى، بمن بگو، پس فاطمه به‌امير المؤمنين عليه السلام خبر داد و آن حضرت هر چه مي‌شنيد مي‌نوشت، تا آنكه از آن سخنان مصحفى ساخت، اما در آن مصحف چيزى از حلال و حرام نيست(فقهی نیست)، بلكه در آن علم به پيش آمدهاى آينده است. 📚: الکافي: ج 1 ص 240 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
َ➖مصحف حضرت زهراسلام‌الله‌علیها قسمت چهارم (مصحف یکی از منابع علم اهل‌البیت علیهم‌السلام ) 🛑عنْ فُضَيْلِ بْنِ سُكَّرَةَ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ يَا فُضَيْلُ أَ تَدْرِي فِي أَيِّ شَيْ‏ءٍ كُنْتُ أَنْظُرُ قُبَيْلُ قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ كُنْتُ أَنْظُرُ فِي كِتَابِ فَاطِمَةَ ع لَيْسَ مِنْ مَلِكٍ يَمْلِكُ الْأَرْضَ إِلَّا وَ هُوَ مَكْتُوبٌ فِيهِ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيهِ وَ مَا وَجَدْتُ لِوُلْدِ الْحَسَنِ فِيهِ شَيْئاً. 🔰فضيل بن سكرة گويد: بر امام صادق عليه السلام وارد شدم، فرمود اى فضيل ميدانى اندكى پيش چه مطالعه ميكردم؟ عرضكردم: نه، فرمود: كتاب فاطمه عليها السلام را مطالعه ميكردم، تمام سلاطينى كه در زمين فرمانروائى ميكنند، بنام خود و نام پدرانشان در آن نوشته است و من براى فرزندان حسن چيزى در آن نديدم‏ 👇🏻نکته👇🏻 روایت شریف اشاره به «محمد بن عبدالله بن الحسن علیه السلام_سادات حسني_» معروف به «نفس زکیه» و خروجش بر منصور دوانیقی حاکم عباسي دارد. 📚: الکافي: ج 1 ص 242 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
منابع علوم اهل‌البیت‌علیهم‌السلام 🛑عُمَرَ الْحَلَبِيِّ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنِّي أَسْأَلُكَ عَنْ مَسْأَلَةٍ هَاهُنَا أَحَدٌ يَسْمَعُ كَلَامِي قَالَ فَرَفَعَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع سِتْراً بَيْنَهُ وَ بَيْنَ بَيْتٍ آخَرَ فَاطَّلَعَ فِيهِ ثُمَّ قَالَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ سَلْ عَمَّا بَدَا لَكَ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ شِيعَتَكَ يَتَحَدَّثُونَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص عَلَّمَ عَلِيّاً ع بَاباً يُفْتَحُ لَهُ مِنْهُ أَلْفُ بَابٍ قَالَ فَقَالَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ عَلَّمَ رَسُولُ اللَّهِ ص- عَلِيّاً ع أَلْفَ بَابٍ يُفْتَحُ مِنْ كُلِّ بَابٍ أَلْفُ بَابٍ قَالَ قُلْتُ هَذَا وَ اللَّهِ الْعِلْمُ قَالَ فَنَكَتَ سَاعَةً فِي الْأَرْضِ ثُمَّ قَالَ إِنَّهُ لَعِلْمٌ وَ مَا هُوَ بِذَاكَ قَالَ ثُمَّ قَالَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ وَ إِنَّ عِنْدَنَا الْجَامِعَةَ وَ مَا يُدْرِيهِمْ مَا الْجَامِعَةُ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ مَا الْجَامِعَةُ قَالَ صَحِيفَةٌ طُولُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعاً بِذِرَاعِ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ إِمْلَائِهِ مِنْ فَلْقِ فِيهِ وَ خَطِّ عَلِيٍّ بِيَمِينِهِ فِيهَا كُلُّ حَلَالٍ وَ حَرَامٍ وَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ يَحْتَاجُ النَّاسُ إِلَيْهِ حَتَّى الْأَرْشُ فِي الْخَدْشِ وَ ضَرَبَ بِيَدِهِ إِلَيَّ فَقَالَ تَأْذَنُ لِي يَا أَبَا مُحَمَّدٍ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّمَا أَنَا لَكَ فَاصْنَعْ مَا شِئْتَ قَالَ فَغَمَزَنِي بِيَدِهِ وَ قَالَ حَتَّى أَرْشُ هَذَا كَأَنَّهُ مُغْضَبٌ قَالَ قُلْتُ هَذَا وَ اللَّهِ الْعِلْمُ قَالَ إِنَّهُ لَعِلْمٌ وَ لَيْسَ بِذَاكَ ثُمَّ سَكَتَ سَاعَةً ثُمَّ قَالَ وَ إِنَّ عِنْدَنَا الْجَفْرَ 🔰ابى بصير گويد: خدمت امام صادق (علیه‌السلام) رسيدم و عرض‏: كردم: قربانت، مى‏خواهم از شما پرسشى خصوصى كنم، در اينجا كسى هست كه سخن مرا بشنود؟ گويد: امام پرده‏اى كه ميان او و اتاق ديگرى آويخته بود بالا زد و سرى در آن كشيد(که نامحرمی نباشد)، و سپس فرمود: اى ابو محمد، از هر چه خواهى بپرس، گويد: گفتم: قربانت، شيعيان باز مى‏گويند كه: رسول خدا (صلیه الله علیه و اله) به على (علیه السلام) بابى از دانش آموخته كه از آن هزار باب براى وى گشوده شده؟ گويد: فرمود: اى ابا محمد، رسول خدا (صلیه الله علیه و اله) به على (علیه السلام) هزار باب آموخت كه از هر باب آن هزار باب گشوده مى‏شد، گويد: گفتم: بخدا علم اين است، ساعتى آن حضرت سر انگشت به زمين زد و سپس فرمود: محققاً اين علم است ولى باز آن علم كامل و نهائى نيست و به راستى 👈جامعه نزد ما است و مردم چه مى‏فهمند كه جامعه چيست؟ گويد: گفتم: قربانت، جامعه چيست؟ فرمود: يك دفترى است كه هفتاد ذراع به ذراع رسول خدا (صلیه الله علیه و اله) درازا دارد و به املاء آن حضرت است كه از زبان خود بيان كرده و على (علیه السلام) به دست خود نوشته، هر حلال و حرام و هر چه مورد نياز مردم باشد در آن است تا برسد به حكم ارش يك خراش در تن، و دست بر من زد و فرمود: اى ابو محمد، به من اجازه مى‏دهى؟ گويد: عرض كردم: قربانت، من در اختيار شما هستم هر چه خواهيد بكنيد، گويد: يك وشكنى از من گرفت و فرمود: حتى ارش اين عمل هم در آن ذكر شده و در اين حال چهره خشمگينى داشت، گويد: گفتم: به خدا علم اين است، فرمود: اين هم علم است ولى باز علم نهائى و كامل نيست و ساعتى خاموش شد و باز فرمود: و به راستى در نزد ما است 👈 جفر و چه مى‏فهمند كه جفر چيست؟ گويد: عرض كردم كه: جفر چيست؟ فرمود: يك ظرفى است از پوست كه در آن است علم انبياء و اوصياء و علم دانشمندان گذشته از بنى اسرائيل، گويد: گفتم: به راستى اين است همان علم كامل، فرمود: اين هم علمى است ولى باز آن علم نهائى و كامل نيست، و ساعتى خاموش شد و باز فرمود: به راستى نزد ما است 👈مصحف فاطمه (علیها السلام) و چه مى‏فهمند كه مصحف فاطمه چيست؟ گويد: گفتم: مصحف فاطمه (علیها السلام) چيست؟ فرمود: سه برابر اين قرآنى كه ميان شما است در آن است و به خدا يك كلمه از اين قرآن شما هم در آن نيست، گويد: گفتم: به خدا علم كامل اين است، فَرمود: اين هم علمى است ولى آن علم نهائى و كامل نيست، و ساعتى خاموش شد و باز فرمود: به راستى در نزد ما است علم آنچه بوده و علم هر چه خواهد بود تا قيام ساعت، گويد: گفتم: قربانت بخدا علم نهائى اين است، فرمود: اين هم علمى است ولى آن علم نهائى نيست، گويد: عرض كردم: قربانت، پس علم نهائى و كامل چيست؟ فرمود: آن علمى كه در هر شب و هر روز نسبت به كارى دنبال كارى و چيزى دنبال چيزى پديد شود تا روز قيامت. 📚: الکافی ج ۱ ص ۵۹۴ ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
امام زمان حضرت زهراسلام‌الله‌علیها کیست؟ ✍مخالفین شیعه در منابع معتبر خود احادیثی با این مضمون که هر کس بر امیر و حاکم زمان خویش خروج کند و بمیرد همچون مرگ جاهلی از دنیا رفته است؛ را بیان می‌کنند. 🔺مَنْ خَرَجَ مِنَ الطَّاعَةِ، وَفَارَقَ الْجَمَاعَةَ، ثُمَّ مَاتَ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً)۱ 🔸هر کسی از طاعت خلیفه خود خارج شود به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است 🔺مَنْ كَرِهَ مِنْ أَمِيرِهِ شَيْئًا فَلْيَصْبِرْ، فَإِنَّهُ مَنْ خَرَجَ مِنَ السُّلْطَانِ شِبْرًا مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً)۲ 🔸هرکس چیز بدی از خلیفه‌اش ببیند باید صبرکند و اگر به اندازه‌ی وجبی از طاعت خلیفه خروج کند به مرگ جاهلی مرده است. 👇رضایت خدا👇 ✍مخالفین برا ین امر اذعان دارند که رضایت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها رضایت خداوند و غضبش غضب خداوند متعال را به دنبال خواهد داشت. 🔺أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي، فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغبَنِي)۳ 🔸پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله: فاطمه پاره تن من است هر کسی او را خشمگین کند مرا خشمیگن کرده است و هر کسی مرا خشمیگن کنید خدا را خشمگین کرده است 👇خشم حضرت👇 ✍بر طبق همین روایات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیهادر حالی از دنیا رفتند که نسبت به ابوبکر و عمر غضبناک و خشمگین بودند 🔺فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَهَجَرَتْ أَبَا بَكْرٍ، فَلَمْ تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ)4 🔸حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نسبت به ابابکر خشمگین شد و تا زمانی که زنده بودند با ابابکر صحبت نکردند 🔺انی اشهد الله و ملائکه انکما اسخطانی و ما ارضیتمانی لان لقیت النبی لاشکونما)۵ 🔸خداوند و ملائکه او را شاهد و گواه می‌گیرم که شما دو نفر(ابوبکر و عمر) مرا به غضب آوردید و رضایت مرا فراهم ننمودید، اگر پیغمبر را ملاقات کنم حتماً از شما شکایت خواهم کرد 👇نتیجه نهائی👇 🔺فمن قال بإمامة أبي بكر لا محيص له عن القول بأن سيدة نساء العالمين ومن طهرها الله في كتابه من كل رجس ، وقال النبي في فضلها ما قال ، قد ماتت ميتة جاهلية! وميتة كفر وضلال ونفاق!. ولا أظن ملحدا وزنديقا رضي بهذا القول الشنيع)۶ 🔸علامه مجلسی: هرکس که قائل به خلافت ابوبکر باشد راهی جز این ندارد که بگوید حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها که پاک‌ترین زنان عالم است و در قرآن از رجس و پلیدی دور شده است به مرگ جاهلی مرده است . و من گمان نمی‌کنم که هیچکس جز شخص ملحد و زندیق به این سخن شنیع راضی باشد. ✍عیسوند 📚منابع ۱. صحیح مسلم ج۳ ص ۱۴۷۶. ۲. صحیح بخاری ج۹ ص ۵۹. ۳. صحیح بخاري ج5 ص21 4. صحیح بخاری ج ۴ ص۷۹ ۵.الامامه و السیاسه ص ۱۴ ۶: بحار ج۲۹ ص۳۳۲ ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
شرح خطبه فدکیه ✍متعلق به مرحوم علامه مجلسی این کتاب قسمتی از کتاب شریف بحارالانوار است ولی بخاطر موضوع خاص بودنش جداگانه چاپ شده است. مرحوم مجلسی در این کتاب ابتداء خطبه فدکیه‌ را به خوبی شرح می‌زند 👈و در انتهاء: هفت نکته کمرشکن و بسیار نکته سنج نسبت به دستگاه سقیفه بیان می‌کند. الان چندتا از ابواب کتاب رو مطالعه کردم عجیب دلنشینه. توصیه می‌کنم مطالعه کنید(ترجمه نشده) ✍عیسوند ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
پاسخ به شبهه وقتی فاطمیه می‌رسد وهایت شروع به پمپاژ شبهه می‌کنند یکی از شبهاتی که هر ساله بُلد میکند این شبهه است: 👈 مگر نه اینکه شجاعت و غیرت علی‌بن‌ابی‌طالب علیهما‌السلام زبان زَد عام و خاص بوده است و هست پس چگونه امکان دارد جلوی او به همسرشان جسارت و هتک حرمت کنند ولی ایشان کاری نکنند: 📣برای جواب به این شبهه ما سه دلیل برای سکوت داریم👇 🔻 جواب اول: وصیت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌واله 🔻جواب دوم: نبود اعوان و انصار 🔻 جواب سوم : از بین رفتن اسلام واقعی. 👈ان‌شاءالله ادله این سه قسم را به ترتیب بیان می‌کنیم ✍️: عیسوند ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
اقدام نظامی امیرالمومنین علیه‌السلام ✍️امیرالمومنین علیه‌السلام هیچ وقت در برابر غصب خلافت سکوت نکردند تا جائی‌که در ابتدا قصد اقدام نظامی نیز داشتند 👈در بحث بیعت با امیر المومنین علیه‌السلام اصطلاحی به نام َ «حَلْقِ الرَّأْس»‏ یا «محَلِّقِين» وجود دارد َ «حَلْقِ الرَّأْس»‏ به معنای تراشیدن موی سر است . 👈«محَلِّقِين‏» هم به کسانی گفته می شود که موی سر خود را تراشیده اند. 🛑عنْ وُهَيْبِ بْنِ حَفْصٍ، عَنْ أَبِي بَصِيرٍ، عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه‌السلام) قَالَ: جَاءَ الْمُهَاجِرُونَ وَ الْأَنْصَارُ وَ غَيْرُهُمْ بَعْدَ ذَلِكَ إِلَى عَلِيٍّ (علیه السلام) فَقَالُوا لَهُ: أَنْتَ وَ اللَّهِ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَنْتَ وَ اللَّهِ أَحَقُّ النَّاسِ وَ أَوْلَاهُمْ بِالنَّبِيِّ (علیهم‌السلام) هَلُمَّ يَدَكَ نُبَايِعْكَ فَوَ اللَّهِ لَنَمُوتَنَّ قُدَّامَكَ! فَقَالَ عَلِيٌّ (علیه‌السلام): إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ فَاغْدُوا غَداً عَلَيَّ مُحَلِّقِينَ! فَحَلَقَ عَلِيٌّ (علیه السلام) وَ حَلَقَ سَلْمَانُ وَ حَلَقَ مِقْدَادُ وَ حَلَقَ أَبُو ذَرٍّ وَ لَمْ يَحْلِقْ غَيْرُهُمْ ثُمَّ انْصَرَفُوا فَجَاءُوا مَرَّةً أُخْرَى بَعْدَ ذَلِكَ، فَقَالُوا لَهُ أَنْتَ وَ اللَّهِ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَنْتَ أَحَقُّ النَّاسِ وَ أَوْلَاهُمْ بِالنَّبِيِّ (علیه السلام) هَلُمَّ يَدَكَ نُبَايِعْكَ وَ حَلَفُوا! فَقَالَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ فَاغْدُوا عَلَيَّ مُحَلِّقِينَ! فَمَا حَلَقَ إِلَّا هَؤُلَاءِ الثَّلَاثَةَ. قُلْتُ: فَمَا كَانَ فِيهِمْ عَمَّارٌ فَقَالَ: لَا. قُلْتُ: فَعَمَّارٌ مِنْ أَهْلِ الرَّدَّةِ فَقَالَ: إِنَّ عَمَّاراً قَدْ قَاتَلَ مَعَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ بَعْدُ. 🔰امام باقر علیه‌السلام نقل می‌کند: که مهاجرین و انصار و غیر این دو گروه نزد امیر المومنین علیه‌السلام آمدند و گفتند که به خدا قسم امیرالمومنین هستی و تو از همه مردم احق و اولی به نبی الله هستی . دستت را جلو بیاور تا با تو بیعت کنیم. و ما پیش مرگ تو هستیم امام علی علیه‌السلام فرمودند: اگر شما راست می‌گویید فردا حلق راس کنید{ موی سر را بتراشید} و فردا بیایید . فردا شد فقط امیر المومنین علیه‌السلام و سلمان و ابوذر و مقداد حلق راس کردند . و غیر اینان کسی حلق راس نکرد . دوباره همان گروه‌ها آمدند و همان حرف‌های روز قبل را تکرار کردند باز امیر المومنین علیه‌السلام همان شرط حلق راس را بیان فرمودند . ولی جز همان افراد خاص کسی حلق راس نکرد . 📚:اختیار الرجال: ص۸ ح 18 👇نکته👇 ✍🏻در این روایت به خوبی نمایان است که امیرالمومنین علیه‌السلام قصد اقدام نظامی را داشتند ولی شرایط اقدام نظامی مهیا نبوده است لذا دست به قبضه شمشیر نبردند 👈غاصبین خلافت با چیزی جز اقدام نظامی حاضر به بازپس دادن حق نبودند ✍️عیسوند ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
چرا امیرالمومنین علیه‌السلام اقدام‌نظامی نکردند توصیه به صبر قسمت اول 🛑عَنْ أَبِي الْحَسَنِ ع قَالَ سَأَلْتُ أَبِي فَقُلْتُ لَهُ مَا كَانَ بَعْدَ إِفَاقَتِهِ ص قَالَ دَخَلَ عَلَيْهِ النِّسَاءُ يَبْكِينَ وَ ارْتَفَعَتِ الْأَصْوَاتُ وَ ضَجَّ النَّاسُ بِالْبَابِ الْمُهَاجِرُونَ وَ الْأَنْصَارُ قَالَ عَلِيٌّ ع فَبَيْنَا أَنَا كَذَلِكَ إِذْ نُودِيَ أَيْنَ عَلِيٌّ فَأَقْبَلْتُ حَتَّى دَخَلْتُ إِلَيْهِ فَانْكَبَبْتُ عَلَيْهِ فَقَالَ لِي يَا أَخِي فَهَّمَكَ اللَّهُ وَ سَدَّدَكَ وَ وَفَّقَكَ‏ وَ أَرْشَدَكَ وَ أَعَانَكَ وَ غَفَرَ ذَنْبَكَ وَ رَفَعَ ذِكْرَكَ ثُمَّ قَالَ يَا أَخِي إِنَّ الْقَوْمَ سَيَشْغَلُهُمْ عَنِّي مَا يُرِيدُونَ مِنْ عَرَضِ الدُّنْيَا وَ هُمْ عَلَيْهِ قَادِرُونَ فَلَا يَشْغَلُكَ عَنِّي مَا شَغَلَهُمْ فَإِنَّمَا مَثَلُكَ فِي الْأُمَّةِ مَثَلُ الْكَعْبَةِ نَصَبَهَا اللَّهُ عَلَماً وَ إِنَّمَا تُؤْتَى مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ وَ نَادٍ سَحِيقٍ وَ إِنَّمَا أَنْتَ الْعَلَمُ عَلَمُ الْهُدَى وَ نُورُ الدِّينِ وَ هُوَ نُورُ اللَّهِ يَا أَخِي وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ لَقَدْ قَدَّمْتُ إِلَيْهِمْ بِالْوَعِيدِ وَ لَقَدْ أَخْبَرْتُ رَجُلًا رَجُلًا بِمَا افْتَرَضَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنْ حَقِّكَ وَ أَلْزَمَهُمْ مِنْ طَاعَتِكَ فَكُلٌّ أَجَابَ إِلَيْكَ وَ سَلَّمَ الْأَمْرَ إِلَيْكَ وَ إِنِّي لَأَعْرِفُ خِلَافَ قَوْلِهِمْ فَإِذَا قُبِضْتُ وَ فَرَغْتَ مِنْ جَمِيعِ مَا وَصَّيْتُكَ بِهِ وَ غَيَّبْتَنِي فِي قَبْرِي فَالْزَمْ بَيْتَكَ وَ اجْمَعِ الْقُرْآنَ عَلَى تَأْلِيفِهِ وَ الْفَرَائِضَ وَ الْأَحْكَامَ عَلَى تَنْزِيلِهِ ثُمَّ امْضِ ذَلِكَ عَلَى عَزَائِمِهِ وَ عَلَى مَا أَمَرْتُكَ بِهِ وَ👈 عَلَيْكَ بِالصَّبْرِ عَلَى مَا يَنْزِلُ بِكَ مِنْهُمْ حَتَّى تَقْدَمَ عَلَي‏ 🔰امام کاظم علیه‌السلام می فرماید: از پدرم امام صادق علیه‌السلام سوال کردم : پس از به هوش آمدن رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌واله چه اتفاقی افتاد؟ زن‌ها داخل شدند و شروع به گریه کردند مهاجرین و انصار جمع شدند و اظهار غم و اندوه می‌کردند امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند ناآگاه من را صدا زدند، وارد شدم و خودم را روی بدن پیامبر صلی‌الله‌علیه وآله انداختم، پیامبر صلی‌الله‌علیه‌واله فرمودن: برادرم این مردم مرا رها خواهند کرد و به دنیای خودشان مشغول خواهند شد ولی تو را از رسیدگی به من باز ندارد، مثل تو در بین این امت مثل کعبه است که خدا آنرا نشانه قرار داده است تا از راه‌های دور نزد آن بیایند..... پس چون من از دنیا رفتم و از آنچه به تو وصیت کردم فارغ شدی و بدنم را در قبر گذاشتی، در خانه‌ات بشین و قرآن را آنگونه دستور داده‌ام، بر اساس واجبات و احکام و ترتیب نزول جمع آوری کن، 👈تو را به صبر در برابر آنچه از این گروه به تو و فاطمه سلام الله علیها خواهد رسید سفارش میکنم صبر کن تا بر من وارد شوی 📚:طرف من الأنباء و المناقب ج ۱، ص ۱۶۱ ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
چرا امیرالمومنین علیه‌السلام اقدام‌نظامی نکردند توصیه به صبر قسمت اول 🛑عَنْ أَبِي الْحَسَنِ ع قَالَ سَأَلْتُ أَبِي فَقُلْتُ لَهُ مَا كَانَ بَعْدَ إِفَاقَتِهِ ص قَالَ دَخَلَ عَلَيْهِ النِّسَاءُ يَبْكِينَ وَ ارْتَفَعَتِ الْأَصْوَاتُ وَ ضَجَّ النَّاسُ بِالْبَابِ الْمُهَاجِرُونَ وَ الْأَنْصَارُ قَالَ عَلِيٌّ ع فَبَيْنَا أَنَا كَذَلِكَ إِذْ نُودِيَ أَيْنَ عَلِيٌّ فَأَقْبَلْتُ حَتَّى دَخَلْتُ إِلَيْهِ فَانْكَبَبْتُ عَلَيْهِ فَقَالَ لِي يَا أَخِي فَهَّمَكَ اللَّهُ وَ سَدَّدَكَ وَ وَفَّقَكَ‏ وَ أَرْشَدَكَ وَ أَعَانَكَ وَ غَفَرَ ذَنْبَكَ وَ رَفَعَ ذِكْرَكَ ثُمَّ قَالَ يَا أَخِي إِنَّ الْقَوْمَ سَيَشْغَلُهُمْ عَنِّي مَا يُرِيدُونَ مِنْ عَرَضِ الدُّنْيَا وَ هُمْ عَلَيْهِ قَادِرُونَ فَلَا يَشْغَلُكَ عَنِّي مَا شَغَلَهُمْ فَإِنَّمَا مَثَلُكَ فِي الْأُمَّةِ مَثَلُ الْكَعْبَةِ نَصَبَهَا اللَّهُ عَلَماً وَ إِنَّمَا تُؤْتَى مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ وَ نَادٍ سَحِيقٍ وَ إِنَّمَا أَنْتَ الْعَلَمُ عَلَمُ الْهُدَى وَ نُورُ الدِّينِ وَ هُوَ نُورُ اللَّهِ يَا أَخِي وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ لَقَدْ قَدَّمْتُ إِلَيْهِمْ بِالْوَعِيدِ وَ لَقَدْ أَخْبَرْتُ رَجُلًا رَجُلًا بِمَا افْتَرَضَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنْ حَقِّكَ وَ أَلْزَمَهُمْ مِنْ طَاعَتِكَ فَكُلٌّ أَجَابَ إِلَيْكَ وَ سَلَّمَ الْأَمْرَ إِلَيْكَ وَ إِنِّي لَأَعْرِفُ خِلَافَ قَوْلِهِمْ فَإِذَا قُبِضْتُ وَ فَرَغْتَ مِنْ جَمِيعِ مَا وَصَّيْتُكَ بِهِ وَ غَيَّبْتَنِي فِي قَبْرِي فَالْزَمْ بَيْتَكَ وَ اجْمَعِ الْقُرْآنَ عَلَى تَأْلِيفِهِ وَ الْفَرَائِضَ وَ الْأَحْكَامَ عَلَى تَنْزِيلِهِ ثُمَّ امْضِ ذَلِكَ عَلَى عَزَائِمِهِ وَ عَلَى مَا أَمَرْتُكَ بِهِ وَ👈 عَلَيْكَ بِالصَّبْرِ عَلَى مَا يَنْزِلُ بِكَ مِنْهُمْ حَتَّى تَقْدَمَ عَلَي‏ 🔰امام کاظم علیه‌السلام می فرماید: از پدرم امام صادق علیه‌السلام سوال کردم : پس از به هوش آمدن رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌واله چه اتفاقی افتاد؟ زن‌ها داخل شدند و شروع به گریه کردند مهاجرین و انصار جمع شدند و اظهار غم و اندوه می‌کردند امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند ناآگاه من را صدا زدند، وارد شدم و خودم را روی بدن پیامبر صلی‌الله‌علیه وآله انداختم، پیامبر صلی‌الله‌علیه‌واله فرمودن: برادرم این مردم مرا رها خواهند کرد و به دنیای خودشان مشغول خواهند شد ولی تو را از رسیدگی به من باز ندارد، مثل تو در بین این امت مثل کعبه است که خدا آنرا نشانه قرار داده است تا از راه‌های دور نزد آن بیایند..... پس چون من از دنیا رفتم و از آنچه به تو وصیت کردم فارغ شدی و بدنم را در قبر گذاشتی، در خانه‌ات بشین و قرآن را آنگونه دستور داده‌ام، بر اساس واجبات و احکام و ترتیب نزول جمع آوری کن، 👈تو را به صبر در برابر آنچه از این گروه به تو و فاطمه سلام الله علیها خواهد رسید سفارش میکنم صبر کن تا بر من وارد شوی 📚:طرف من الأنباء و المناقب ج ۱، ص ۱۶۱ ♻️کانال:علم الحدیث @mirasehadisi
19.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مناظره طرف شیعه : آقای حسینوند طرف اهل تسنن: مولوی سالاری پور موضوع: حمله به خانه وحی قسمت : اول ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
19.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مناظره طرف شیعه : آقای حسینوند طرف اهل تسنن: مولوی سالاری پور موضوع: حمله به خانه وحی قسمت : اول ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
حمله به خانه.m4a
19.26M
قسمت دوم مناظره طرف شیعه: جناب آقای حسینوند طرف اهل تسنن: مولوی قندابی موضوع: حمله به بیت وحی ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
حمله به خانه.m4a
19.26M
قسمت دوم مناظره طرف شیعه: جناب آقای حسینوند طرف اهل تسنن: مولوی قندابی موضوع: حمله به بیت وحی ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
۲۵_توهم میراث داری پیامبر (ص)بنابرخود ارث گذاری 📌 «ثم التفت الی اهل المجلس» یعنی چون دختر پیامبر متوجه جمع حاضر شد، .... : بیایید این جمله را تحلیل و آنالیز مفهومی کنیم خصوصا با کمک از رویدادهای زمانی و قراپن بیرونی: تنها دختر پیامبر که معصومه و عالمه و فهیمه بود یعنی دارای دانش های خاص و تخصصی بود، ۱۰ روز پس از رحلت پیامبر و حوادث فشرده و سیاه و شگفت آن، وارد مسجد النبی شده است. بستر این ورود هم رویداد غصب فدک است. این ده روز بشدت سیاه و تاریک همگی نشان تغییر هویت و ماهیت جمع حاضر است. حتی اگر آنان در آغاز خطبه حضرت اشکی هم بریزند، ولی گویا چنان مسخ شده اند که دیگر امیدی به همراهی آنان نیست. در این صورت آنان بر گرد خلیفه ای جمع شدند که فضیلتی نداشت جز سن بالا و قدمت اسلام نسبت به خودشان ، بدین جهت خودشان هم دنبال این بودند که در این ساختار جدید که با زمان پیامبر ص تفاوت داشت، برای خود اسم و رسمی درست کنند. و چون از کیفیت و معنویت در آنها خبر نبود بدیهی بود که به سوی سابقه سازی عددی و اماری بروند و «اسلام کیلویی» مبتنی بر پرونده سازی های جعلی بسازند و با حذف ارزش های واقعی، کنتور میزان حضور فیزیکی در کنار پیامبر یا میزان نزدیکی قبیله ای یا ... را طراحی کنند. در این شرایط است که چون حضرت زهرا س به سوی اهل مجلس رو می کند، با درک و فهم عمق حال و آینده این جریان نوپدید، به جای حمله مستقیم به آن،‌غیر مستقیم آن را به چالش می کشاند ✅ بنیادبین المللی استبصار @estebsar_ir Estebsar.ir 💯
🔘عبدالله زاهدی از نیک شهر استان سیستان وبلوچستانکتب اهل تسنن شیعه ام کرد✨ به حدیثی در بخاری برخوردم که پیامبر فرمودند:«بعد از من فتنه ها رخ می دهد» صحابه پرسیدن:«آنوقت به چه کسی مراجعه کنیم؟» رسول الله فرمودند:«به علی بن ابی طالب علیه السلام» برایم سوال شد که چرا پیامبر بقیه را نفرمودند و چرا ما علی علیه السلام را با این فضیلت خلیفه چهارم گذاشتیم❗️ بعد به آیه مباهله و احادیث آن برخوردم تامل نمودم و وقتی تحقیقاتم به پایان رسید، یقین به تشیع کردم و مکتب اهلبیت علیهم السلام را اختیار نمودم. 💻اینجا در سایت استبصار بخوانید❗️ ✅ بنیادبین المللی استبصار @estebsar_ir Estebsar.ir 💯
۲۶_عبودیت معیار میراث داری پیامبر (ص) 📌 حضرت زهرا(س) چون متوجه اهل مجلس شد: اولین جمله ای که خطاب به آنان به کار برد، جمله ای بود که در سیر طبیعی خطبه از توحید و نبوت (و امامت)، به آن می رسید: و آن کلمه «عباد الله» بود. چرا که وقتی نظام هستی بر اساس توحید معرفی شد و آنگاه برترین انسان و پیامبر با صفت عبودیت معرفی شد، بدیهی است که مدعی یاری و یاوری او و مدعی هم صحبتی او هم به جای لقب صحابه ، بهترین لقب برایشان «بلندای بندگی» خواهد بود. در این راستا حضرت خود نظام بندگی را برای صحابه به علت درک پیامبر و آموزه ها و تعالیم او در یک نظامواره از تکالیف و ماموریت ها و مسئولیت های اختصاصی تعریف می کند که هم شووءن فردی آنها و هم ساحت اجتماعی و سیاسی آنها را شامل شده و هم به زمان حال آنها می پردازد و هم به آینده. با این نظامواره ای که شرط مهم حفظ آنلاین را دارد، حضرت ترسیمی از بندگی و صحابه بنده محور دارد که دیگر دیگر ادعای صحابی بودن با این معیارها به راحتی و آسانی نخواهد بود. و به ویژه اگر بین زمان حال با زمان پیامبر تفاوت ایجاد شود هم باعث حبط اعمال گذشته خواهد بود نه اینکه هم صحبتی با پیامبر یک ارزش ذاتی لایتغیر به حساب آید. چرا که وقتی اصل عبودیت مابسته به حفظ و اتصال آنلاین است، صحابه بودن هم که فرع آن است به طریق اولی چنین خواهد بود. ✅ بنیادبین المللی استبصار @estebsar_ir Estebsar.ir 💯