eitaa logo
ابلاغ غدیر
245 دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
10.3هزار ویدیو
4.4هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش مبانی امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750016918 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘لحظه شیعه شدن عالم بزرگ و مشهور اهل سنت آصف علی گیلانی از علمای برجسته اهل پاکستان 📽اینجا در آپارات استبصار ببینید❗️ ✅بنیاد بین المللی استبصار @estebsar_ir Estebsar.ir💯
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 پاسخ به شبهه ولادت امیرالمومنین علیه السلام در بت خانه 🎙 ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ پخش اینترنتی:🔻 www.valiasr-aj.tv وبسایت رسمی:🔻 (www.valiasr-aj.com) تلگرام:🔻 https://t.me/valiasr_tv ایتا: 🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
💠 امام اهل سنت چه کسی است؟!... 📝آیت الله حسینی قزوینی ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ کانال رسمی آیت الله استاد حسینی قزوینی🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
🔰توصیف دروغ عالم اهل سنت از عقیده شیعیان در خصوص نبوت و امامت ⬅️ یکی از مشکلات جهان اسلام که همواره می‌تواند به سوء تفاهم و درگیری‌های مذهبی ختم شود، تهمت‌هایی است که مخالفین به مذهب شیعه وارد می‌کنند. این تهمت‌ها که گاهی حتی شیعه هم پیدا نمی‌شود که به آن عقیده داشته باشد منجر به تکفیرها و کشتاری می‌شود که هدف از این نوع اتهامات را نمایان می‌سازد! برای مثال ابن قتیبه دینوری عقیده به شراکت امیرالمؤمنین علیه السلام در نبوت را به شیعیان نسبت می‌دهد و می‌گوید: وقد رأیت هؤلاء أیضاً حین رأوا غلو الرافضة فی حب علی وتقدیمه على ما قدمه رسول الله صلى الله علیه وسلم وصحابته علیه وادعاءهم له شرکة النبی صلى الله علیه وسلم فی نبوته... من دیدم که این‌ها (نواصب) زمانی که غلو روافض در حب علی بن ابی طالب و برتری دادنش بر آن کسی که رسول الله (صلی الله علیه و آله) و اصحابش وی را بر علی برتری داده‌اند و ادعای روافض مبنی بر شریک بودن علی در نبوت پیامبر (صلی الله علیه و آله) را دیدند... 📚 الدینوری، الاختلاف فی اللفظ والرد على الجهمیة والمشبهة ص۵۴ ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ کانال رسمی آیت الله استاد حسینی قزوینی🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
8.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 اگر نقش ایران را در آینده جهان نمی‌شناسید، نه «زمان‌شناسی» می‌دانید، نه «دشمن‌شناسی»! حتی اگر دانشمندِ علوم اسلامی باشید! منبع : استغاثه | 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
هدایت شده از مغز خاکستری
8.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در مراسمات و محافل انجمن حجتیه اجازه گذاشتن کوچکترین تصویری از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم رو نمیدن 🔺 این سخنان چند سال قبل وحید جلیلی رو 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
هدایت شده از مغز خاکستری
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایرانی ها شلوار پاتون نمیذارن😁ما سوریه و اکراین نیستیم 😉 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فضلیت و برتری (عج) بر حضرت مسیح(ع) در کلام اهل سنت 🎙حجة الاسلام محمدرضا هاشمی 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
هدایت شده از مرکز رسانه ای سدید
✳️ اینجا آمریکاست! 🔹یه معلم ۳۴ ساله در نیوجرسی دستگیر شده. چرا؟ چون از شاگرد ۱۱ ساله‌اش باردار شده! 🔸این معلم بچه‌ای رو به دنیا میاره که خیلی شبیه به شاگرد ۱۱ ساله‌اش بوده! 🔹بعد از پیگیری و شکایت خونواده دانش‌آموز، متوجه میشن که این معلم رابطه جنسی با این شاگرد رو از ۱۱ سالگی شروع کرده و وقتی ۱۳ ساله میشه از او فرزندی به دنیا میاره! ┄┅┅═❅❅ ❇️ ❅❅═┅┅┄ در عضو شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1919877395Cbf746dc687
بررسی اشکالات سران سقیفه به شخصیت امیرالمومنین علیه‌السلام قسمت سوم (پاسخ به اشکال اول) ✍🏻موافقین سقیفه برای اثبات حقانیت ابابکر برای خلافت از سوی به کهولت سن ابابکر استناد می‌کردند و از سوی به جوان بودن امیرالمومنین «علیه‌السلام» برای تصدی خلافت اشکال می‌کردند: برای پاسخ به این اشکال: زمان ابلاغ سوره برائت که پیامبر«صلی‌الله‌علیه‌واله» ابتدا ابابکر را راهی کردند ولی در ادامه به دستور خداوند متعال ابابکر برگردانده شد و امیرالمومنین «علیه‌السلام» فرستاده شد در این قضیه با اینکه ابابکر کهولت سن داشت ولی معیار برای انتخاب نشد 🔺عنْ حبشي عَنْ عَلِيٍّ قَالَ: " لَمَّا نَزَلَتْ عَشْرُ آيَاتٍ من براءة دعا رسول الله أَبَا بَكْرٍ فَبَعَثَهُ بِهَا لِيَقْرَأَهَا عَلَى أَهْلِ مَكَّةَ ثُمَّ دَعَانِي فَقَالَ لِي: أَدْرِكْ أَبَا بَكْرٍ فَحَيْثُ لَحِقْتَهُ فَخُذِ الْكِتَابَ مِنْهُ فَاذْهَبْ بِهِ إِلَى أَهْلِ مَكَّةَ فَاقْرَأْهُ عَلَيْهِمْ، فَلَحِقْتُهُ بِالْجُحْفَةِ فَأَخَذْتُ الْكِتَابَ مِنْهُ وَرَجَعَ أَبُو بَكْرٍ)1 🔸ابن کثیر نقل می‌کند: زمانی که ده آیه ابتداء سوره برائت نازل شد، پیامبر«صلی‌الله‌علیه‌واله» ابتدا ابابکر را فراخواند و که آیات را برای اهل مکه قرائت کند ولی در ادامه به امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند به سمت ابابکر برو و آیات را از وی بگیر و خود آنان را بر اهل مکه قرائت کن امیرالمومنین علیه‌السلام در جحفه به ابابکر رسید و آیات را از وی پس گرفت و ابابکر به مدینه بازگشت. ✍🏻چند روز قبل از وفات پیامبر صلی‌الله‌علیه‌واله دستور دادند که تمام بزرگان انصار و مهاجر ذیل لواء و فرماندهی اسامه بن زید، به نبرد روم برودند در حالی که سن اسامه؛ 18، 19، یا 20 سال بیشتر نبود. 🔺فلَمْ يَبْقَ أَحَدٌ مِنْ وُجُوهِ الْمُهَاجِرِينَ الْأَوَّلِينَ وَالْأَنْصَارِ إِلَّا انْتُدِبَ فِي تِلْكَ الْغَزْوَةِ فِيهِمْ أَبُو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ وَعُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ وَأَبُو عُبَيْدَةَ بْنُ الْجَرَّاحِ)2 🔸ابن سعد نقل می‌کند: وقتی لشگر اسامه اعزام شد هیچ کسی از بزرگان مهاجرین و انصار باقی نماند مگر اینکه در زیر لواء و فرماندهی اسامه فراخوانده شده بود من جمله ابابکر و عمر و ابوعبیده الجراح. ✍🏻چرا زمان جنگ خیبر و احد و بدر که هیچ کسی توان رویارویی با جنگجویان عرب را نداشت، و تنها کسی که راهی میدان می‌شد و قتال العرب بود امیرالمومنین علیه‌السلام بود چرا در آن زمان کم سنی ملاک نبود؟ الف: قال فأردت أن أقول: كان رسول الله صلّى الله عليه وسلّم يبعثه فينطح كبشها فلم يستصغره، أفتستصغره أنت وصاحبك؟ ) 🔸راغب نقل می‌کند: زمانی که عمر نزد ابن عباس از جوان بودن امیرالمومنین «علیه‌السلام» سخن به میان أورد، ابن عباس: خواستم به او بگویم، پیامبر«صلی‌الله علیه‌واله» او را می‌فرستاد و او پهلوان عرب را مضروب می‌ساخت پس پیامبر«صلی‌الله‌علیه‌واله» ایشان را کوچک نشمردند؛ حال تو و رفیقت او را کوچک می شمارید؟ ب: وقال عمر لعبد الله بن عبّاس: أتدري ما منع الناس من ابن عمّك أن [يولّوه هذا الأمر؟ قال: ما أدري، قال عمر: لحداثة سنّه. قال: فقد كان يوم بدر أحدثهم سنّا، يقدّمونه في المؤازرة ويؤخرونه في الإمامة.)4 🔸نقل شده است: عمر به ابن عباس گفت می‌دانی چرا مردم پسر عمویت را به خلافت نپذیرفتند؟ ابن عباس گفت خیر عمر، به خاطر جوان بودن او ابن عباس گفت : در روز بدر نیز کم سال ترین آنان بود ولی پیامبر «صلی الله‌علیه‌واله» او را در نبرد جلو انداخت، ولی در امامت کنار می‌زنند؟ ج: هلا استحدثتم سنة يوم الخندق إذ خرج عمرو بن عبدود، و قد كعم عنه الأبطال، و تأخرت عنه الأشياخ، و يوم بدر إذ كان يقط الأقران قطا)5 🔸در روایتی دیگری ابن عباس پاسخ داد: چرا سن او را در نبرد خندق آن هنگام که عمرو بن عبدود به میدان آمد در حالی که پهلوانان از پیکار با او خودداری می‌کردند و بزرگسالان از او دوری گزیدند و نیز در جنگ بدر که جنگاوران را دور می کرد، کم نشماردند؟ 📚منابع: 1: البدايه والنهايه ج 7 ص 394 2: طبقات الکبری ج 2 ص 190 3: محاضرات الأدباء ج 2 ص 496 4: أخبار الدولة العباسية 129. 5: تاریخ یعقوبی ج 2 ص 159 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
➖بررسی اشکالات سران سقیفه به شخصیت امیرالمومنین علیه‌السلام قسمت چهارم ( بیان اشکال دوم) ✍🏻 یکی از اشکالاتی که سران سقیقه به شخصیت نازنین امیرالمومنین«علیه‌السلام» گرفتند: «اهل‌مزاح» بودن امیرالمومنین «علیه‌السلام» بود به گزاراشات پیش رو دقت کنید: 1️⃣: وَ لَوْ لاَ ثَلاَثٌ هُنَّ فِيهِ مَا كَانَ لِهَذَا اَلْأَمْرِ مِنْ أَحَدٍ سِوَاهُ قُلْتُمَا هُنَّ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ قَال لْكَثْرَةُ دُعَابَتُهُ)1 🔸عمربن‌الخطاب، خطاب به ابن عباس: اگر سه خصلت در علی‌بن‌ابی‌طالب نبود هیچ کسی بغیر از او لایق خلافت نبود: عمر یکی از آن سه خصلت را اهل مزاح بودن نام می‌برد 2️⃣: إِنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ خَرَجَ ذَاتَ يَوْمٍ- فَإِذَا هُوَ بِمَجْلِسٍ فِيهِ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع وَ عُثْمَانُ وَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ وَ طَلْحَةُ وَ الزُّبَيْرُ فَقَالَ عُمَرُ أَ كُلُّكُمْ يُحَدِّثُ نَفْسَهُ بِالْإِمَارَةِ بَعْدِي فَقَالَ الزُّبَيْرُ كُلُّنَا يُحَدِّثُ نَفْسَهُ بِالْإِمَارَةِ بَعْدَكَ وَ يَرَاهَا لَهُ أَهْلًا فَمَا الَّذِي أَنْكَرْتَ فَقَالَ عُمَرُ أَ فَلَا أُحَدِّثُكُمْ بِمَا عِنْدِي فِيكُمْ فَسَكَتُوا فَقَالَ عُمَرُ أَ لَا أُحَدِّثُكُمْ عَنْكُمْ فَسَكَتُوا- فَقَالَ لَهُ الزُّبَيْرُ حَدِّثْنَا وَ أَمَّا أَنْتَ يَا عَلِيُّ فَإِنَّكَ صَاحِبُ بِطَالَةٍ وَ مِزَاحٍ‏)2 🔸بن مخرمه كندى گويد: روزى عمر بن خطّاب بيرون شد و گذارش به مجلسى افتاد كه على بن ابى طالب (علیه السلام) و عثمان و عبد الرّحمن و طلحه و زبير در آن بودند، عمر گفت: بنظر مى‏رسد هر كدام از شما براى خلافت پس از من با خود سخن دارد؟ زبير گفت: آرى هر كدام ما جهت خلافت پس از تو با خود سخن دارد و خويش را اهل آن مى‏داند، تو چه انكارى دارى؟ عمر گفت: نظر خودم را براى شما نگويم؟ آنان سكوت كردند، عمر گفت: شما را از (وضع و سرنوشت) خودتان خبر ندهم؟ آنان سكوت كردند، زبير به‌او گفت: بگو عمر گفت: و امّا تو اى على هرزه گو و شوخ طبع هستى. ✍🏻بیان لاطائلات سران سقیفه توسط معاویه و پسر نابغه: 3️⃣عجَباً لِابْنِ النَّابِغَةِ يَزْعُمُ لِأَهْلِ الشَّامِ أَنَّ فِيَّ دُعَابَةً وَ أَنِّي امْرُؤٌ تِلْعَابَةٌ أُعَافِسُ وَ أُمَارِسُ‏ لَقَدْ قَالَ بَاطِلًا وَ نَطَقَ آثِما)3 🔸امیرالمومنین «علیه‌السلام»: عجب است که پسر نابغه(عمرو العاص): بمردم شام دروغ می گوید، كه من مردى شوخ هستم و بسيار بازى گوش و به شوخى و بازى ممارست دارم، نادرست سخن گفته و باين گفتار گناه كار است‏ 4️⃣قال معاوية لقيس بن سعد رحم الله أبا حسن فلقد كان هشا بشا ذا فكاهة)4 🔸معاویه به قیس بن سعد در مقام عیب جوئی از امیرالمومنین «علیه السلام» گفت: او اهل مزاح و گشاده رو است. 👇🏻منشا این اباطیل👇🏻 🔺فأما ما كان يقوله عمرو بن العاص في علي ع لأهل الشام إن فيه دعابة يروم أن يعيبه بذلك عندهم فأصل ذلك كلمة قالها عمر فتلقفها حتى جعلها أعداؤه عيبا له و طعنا عليه.)5 🔸ابن ابی الحدید: اصل و اساس آنچه عمرو العاص برای اهل شام می گفت که علی شوخ طبع است و بدین وسیله دنبال عیب جویی از آن حضرت بود از سخنان عمر بن الخطاب نشات گرفته بود و امر تا آنجا پیش رفت که دشمنان آن حضرت آن را به عنوان ایراد و طعنی بر ایشان قرار دادند. 📚منابع: 1: فرائد السمطین: ج1ص335 2: امالی مرحوم مفید: 62 3: نهج البلاغه: 115 4: ابن ابی الحدید:ج1ص 25 5: ابن‌ابی‌الحدید:ج 6ص326. ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
دلیل تظاهر سران سقیفه به اسلام 🛑و لَقَدْ قَالَ مَوْلَانَا زَيْنُ الْعَابِدِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: «وَ اللَّهِ لَوْ تَمَكَّنَ الْقَوْمُ أَنْ طَلَبُوا الْمُلْكَ بِغَيْرِ التَّعَلُّقِ بِاسْمِ رِسَالَتِهِ كَانُوا قَدْ عَدَلُوا عَنْ نُبُوَّتِهِ».1 🔸امام سجاد علیه‌السلام فرمودند: اگر برای سران سقیفه ممکن بود که با چیزی بغیر از تظاهر به اسلام و نبوبت رسول خدا«صلی‌الله‌علیه‌واله» حکومت را به دست بگیرند، قطعا از نبوت حضرتش عدول نموده و انكار رسالت آن حضرت مى‏نمودند. 👇🏻طمع آن دو نفر👇🏻 🔺 بلْ أَسْلَمَا طَمَعاً وَ ذَلِكَ بِأَنَّهُمَا كَانَا يُجَالِسَانِ الْيَهُودَ وَ يَسْتَخْبِرَانِهِمْ عَمَّا كَانُوا يَجِدُونَ فِي التَّوْرَاةِ وَ فِي سَائِرِ الْكُتُبِ الْمُتَقَدِّمَةِ النَّاطِقَةِ بِالْمَلَاحِمِ مِنْ حَالٍ إِلَى حَالٍ مِنْ قِصَّةِ مُحَمَّدٍ ص وَ مِنْ عَوَاقِبِ أَمْرِهِ فَكَانَتِ الْيَهُودُ تَذْكُرُ أَنَّ مُحَمَّداً يُسَلَّطُ عَلَى الْعَرَبِ كَمَا كَانَ بُخْتَ‏نَصَّرُ سُلِّطَ عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ وَ لَا بُدَّ لَهُ مِنَ الظَّفَرِ بِالْعَرَبِ كَمَا ظَفِرَ بُخْتَ‏نَصَّرُ بِبَنِي إِسْرَائِيلَ غَيْرَ أَنَّهُ كَاذِبٌ فِي دَعْوَاهُ « أَنَّهُ نَبِيٌّ فَأَتَيَا مُحَمَّداً فَسَاعَدَاهُ عَلَى شَهَادَةِ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ بَايَعَاهُ طَمَعاً فِي أَنْ يَنَالَ كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِنْ جِهَتِهِ وَلَايَةَ بَلَد)2 🔰 سعد‌بن‌عبدالله از وجود نازنین امام زمان «عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف»نقل می‌کند: اسلام آن دو از روى طمع بوده است زيرا آنها با يهوديان مجالست داشتند و از آنها از پيشگويي‌هاى تورات و ساير كتب پيشينيان و داستان محمّد صلّى‌اللَّه‌عليه‌وآله‌وسلّم و پايان كار او خبر كرده بودند و آنها يادآور مى‏شدند كه محمّد بر عرب مسلّط مى‏شود همچنان كه بخت‌نصر بر بنى اسرائيل مسلّط شد و از پيروزى او بر عرب گريزى نيست همچنان كه از پيروزى بخت نصر بر بنى‌اسرائيل گريزى نبود جز آنکه بخت‌نصر در دعوى نبوّت خود دروغگو بود. پس به نزد محمّد آمدند و با او در اداى شهادت لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ همراهى كردند و به طمع آنكه چون امور او استقرار يافت و احوالش استقامت گرفت به هر يك حكومت شهرى خواهد رسيد. 📚منابع: 1: کشف المحجه 126 2: کمال الدین ج 2 ص 463 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi