eitaa logo
هیئت دانشجویی علوم پزشکی اردبیل
187 دنبال‌کننده
536 عکس
40 ویدیو
1 فایل
هیئت انصارالمهدی (عج) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛ خادمین اهل بیت علیهم السلام جلسات هفتگی : دوشنبه ها؛ از ساعت ۱۸:۳۰
مشاهده در ایتا
دانلود
" صَلَّیَ اللّهُ عَلَیکْ یا اَباعَبدِاللّهِ الْحُسَینْ " |مراسم سوم شهادت رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی و یاران همراهش همراه با قرائت دعای کمیل 🗓️ پنجشنبه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ 🕗 بعداز اقامه جماعت نماز مغرب و عشاء؛ از ساعت ۲۰:۰۰ الی ۲۱:۰۰ 🕌 مسجد امام علی علیه السلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل @arums_ansarolmahdi
🟠 انجمن علمی قرآن و سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار می‌کند: سمینار "آشنایی سنتی یا صنعتی^^ مسئله اینست" با حضور مهمان ویژه دکتر سعید عزیزی استاد و روانشناس مطرح کشوری 🔸همراه با پذیرایی ویژه 🔸قرعه کشی جوایز و مسابقات جذاب 🔸گواهی حضور 🗓 شنبه ۵ خرداد ۱۶ الی ۱۹:۳۰ 📍 متعاقباً اعلام خواهد شد 🔴هزینه ثبت نام : 100,000تومان با تخفیف ویژه هفته خوابگاه ها دانشجویان علوم پزشکی اردبیل با تخفیف 75 درصدی: 25,000تومان سایر دانشجویان ، اساتید و کارکنان با تخفیف 50 درصدی: 50,000تومان 🔻هزینه دریافتی به دلیل مشخص شدن تعداد شرکت کنندگان و ظرفیت محدود می باشد 🔻برای نهایی شدن و تکمیل فرایند ثبت نام فیش واریزی را به آیدی زیر ارسال کنید @QSArumsadmin ⚠ظرفیت محدود 🖇شرکت برای عموم دانشجویان (سراسری، آزاد، محقق، فرهنگیان، بالین و.....)، اساتید، فارغ‌التحصیلان، و کارمندان دانشگاه های سرتاسر استان اردبیل مجاز می‌باشد
هَر‌کَـس‌سـوره‌جُـمعـه‌را‌دَر‌هَر‌شَـبِ‌جـُمعـه بِخـوانَد کَـفاره گُـناهان مٰـا بِینِ دو جُـمعـه خواهَـد بود «امام‌صادق‌علیـه‌السلام‌» @arums_ansarolmahdi
✨️تفسیر آیه روز یَتوفّى » از «وَفى » به معناى دریافت كامل امرى است و در مورد مرگ به معناى گرفتن جان به طور كامل است. سؤال: در آیه ى 61 سوره ى انعام مى فرماید: «توفّته رسلنا» فرشتگان ما جان را مى گیرند و در آیه ى 11 سوره ى سجده مى فرماید: «یتوفّاكم ملك الموت» ملك الموت جان شما را مى گیرد و این آیه مى فرماید: خدا جان ها را مى گیرد، كدام صحیح است؟ پاسخ: امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند براى عزرائیل «ملك الموت» یاورانى از فرشتگان قرار داده است كه جان مردم را مى گیرند و تحویل او مى دهند و او جان ها را با آنچه شخصاً قبض كرده به خدا تحویل مى دهد. در حدیث مى خوانیم: به هنگام خواب روح در بدن مى ماند ولى نفس به آسمان مى رود و رابطه میان نفس و روح مثل رابطه خورشید و شعاع خورشید است. اگر خدا بخواهد و مرگش رسیده باشد روح نیز از بدن جدا و به نفس مى پیوندد وگرنه نفس از آسمان نازل و به روح ملحق مى شود. سؤال: هنگام مرگ كه روح از بدن جدا مى شود كجا مى رود؟ پاسخ: هنگام مرگ، روح به بدنى مثل همین بدن كه نامش قالب مثالى است ملحق و در برزخ با آن بدن، كامیاب یا عذاب مى شود و در خواب نیز، روح با همان بدن سبك و قالب مثالى رؤیا مى بیند و به اطراف مى رود. جسم انسان در حكم یك اتومبیل و روح در حكم راننده ى آن است؛ گاهى هم ماشین روشن است و هم راننده پشت فرمان، كه این، حالت بیدارى است. گاهى ماشین روشن است ولى راننده پیاده مى شود و مى رود كه این حالت خواب است. زیرا قلب و معده و كلیه كار مى كنند ولى روح جدا مى شود و به بَدَنى مشابه ملحق شده و به اطراف مى رود. این همان بدنى است كه ما در رؤیاهاى خود با آن سیر و سفر مى كنیم و قالب مثالى نام گذارى شده و به قدرى سبك و چابك است كه بدون واسطه مى تواند در آسمان ها پرواز و در اقیانوس ها شنا و در یك لحظه به اطراف دنیا برود. گاهى هم ماشین خاموش و هم راننده جدا مى شود كه این حالت مرگ است. در سخنان پیشوایان دینى نیز مرگ و قیامت، به خواب و بیدارى مثال زده شده است. در حدیث مى خوانیم: «كما تنومون تموتون» همان گونه كه مى خوابید مى میرید و همان گونه كه بیدار مى شوید زنده مى گردید. لقمانِ حكیم به فرزندش مى گفت: اگر قدرت داشتى خواب و بیدارى را از خود دور كنى خواهى توانست مرگ و معاد را هم از خود دور نمایى! پی نوشت : به سبب اهمیت شرح تفسیر ، ضمیمه شد. @arums_ansarolmahdi
اگر اندیشه مرگ نباشد و زندگی تا بی‌نهایت ممتد فرض شود، آنگاه هیچ درکی از مسئولیت، اولویت و فوریت در زندگی نخواهد بود. ابوسعید ابوالخیر را پرسیدند از تفسیر این خبر که: "تفکّر ساعة خيرٌ من عبادة سنة". شیخ ما گفت: "یک ساعت اندیشه از نیستی خویش بهتر از یک سال عبادت به اندیشه‌ی هستی خویش." ✍️وحید یامین پور @arums_ansarolmahdi
" صَلَّیَ اللّهُ عَلَیکْ یا اَباعَبدِاللّهِ الْحُسَینْ " |مراسم روضه هفتگی - سخنران: حجـت‌الـاسـلام -بانوای: مـادحیـن‌اهـل‌بیـت‌(ع) 🗓️ دوشنبه ۷ خردادماه ماه ۱۴۰۳ 🕗 بعداز اقامه جماعت نماز مغرب و عشاء از ساعت ۲۰:۱۵ 🕌 مسجد امام علی علیه السلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل @arums_ansarolmahdi
✨️ آیه ی روز كلمه ى «اَخ» در عربى هم به معناى برادر، هم به معناى ملازم و همراه مى باشد. مثل «اَخو السفر» به كسى كه پیوسته در سفر است، و «اَخو الكَرَم» كه به انسان كریم گفته مى شود. برادرى گاهى نسبى است، گاهى مسلكى ومرامى؛ اسرافكاران برادران مسلكى شیطانند. «اِخوان الشیاطین» یعنى كسانى كه در مسیر شیطان و همراه اویند. در قرآن، پیوسته از وسوسه یا ولایت شیطان بر افراد، سخن به میان آمده است، اما تنها موردى كه «اِخوان الشیاطین» آمده این آیه است، یعنى اسرافكاران همكار شیطانند، نه تحت امر او. پس كار از وسوسه شدن گذشته و به مرحله ى همكارى و معاونت رسیده است. چنانكه در جاى دیگر آمده است: «نُقیّض له شیطاناً فهو له قرین» «تَبذیر»، گرچه بیشتر در مسائل مالى است، ولى در مورد نعمت هاى دیگر نیز وجود دارد، مانند هدر دادن عمر و جوانى، به كار گرفتن فكر، چشم، گوش و زبان در راه ناصحیح، سپردن مسئولیّت ها به افراد ناصالح، پذیرش مسئولیّت بدون داشتن لیاقت و بیش از حد توان و ظرفیّت، آموزش و آموختن مطالب غیر ضرورى وغیر مفید و امثال اینها. ۷خرداد ماه ۱۴۰۳ www.zenderoid.ir @arums_ansarolmahdi
✨️ آیه ی روز افراد با تقوى داراى ویژگى هاى ذیل هستند: - صبر در برابر مشكلات، صبر بر ترك گناهان و صبر بر انجام واجبات. - صداقت در گفتار و رفتار. - خضوع وفروتنى در انجام دستورات، بدون غرور و خود برتربینى. - انفاق از هر چه خداوند به آنان روزى كرده است. - مناجات هاى سحرى و آمرزش خواهى از خداوند. آرى! سحر مناسب ترین زمان براى دعاست. در برخى روایات آمده است: اگر كسى یكسال به طور مداوم، در قنوت نماز شب هفتاد مرتبه استغفار كند، مشمول این آیه مى شود. ابى بصیر از امام صادق علیه السلام درباره ى «المستغفرین بالسحار» پرسید، حضرت فرمودند: رسول خداصلى الله علیه وآله در نماز وتر هفتاد مرتبه استغفار مى كرد. مفضل بن عمر مى گوید به امام صادق علیه السلام عرض كردم: نماز شب من فوت مى شود و من بعد از نماز صبح آن را قضا مى كنم؟ حضرت فرمودند: اشكالى ندارد، ولى آن را براى خانواده ات آشكار نكن، چون آن را سنّت مى پندارند و در این صورت عمل به گفتار خداوند: «المستغفرین بالاسحار» را ابطال مى كند. ۸ خردادماه ۱۴۰۳ www.zenderoid.ir @arums_ansarolmahdi
✨️ آیه ی روز " وَقود " به معناى مادّه ى سوختنى است. وسیله ى آتش زایى دوزخ دو چیز است: سنگ ها و انسان ها؛ «وقودها الناس و الحجارة» خصلت ها و افكار و اعمال، هویّت انسان را دگرگون مى كند و انسان به سوخت آتش تبدیل و خود عامل سوختن خود مى شود. غیر او هیچ كس، نه در دنیا و نه در آخرت، نیازهاى واقعى انسان را تأمین نمى كند و انسان در هر حال به او نیازمند است. ۹خرداد ۱۴۰۳ www.zenderoid.ir @arums_ansarolmahdi
✨️ آیه ی روز امام باقر علیه السلام ذیل این آیه فرمود: زكات واجب را علنى پرداخت كنید، ولى زكات مستحبّ را مخفیانه بدهید. شاید دلیل این باشد كه زكات واجب یك وظیفه عمومى، معمولى و دور از ریا است. گرچه آیه در مورد كمك هاى مالى است، ولى در فرهنگ اسلام، به هر كار خیرى صدقه گفته مى شود. حتّى اگر سنگى را از میان راه مسلمین كنار زدیم، صدقه است. بنابراین كمك به محرومان از طریق علم و آبرو و وساطت نیز صدقه مى باشد. انفاقِ علنى، سبب تشویق دیگران و رفع تهمت بخل از انسان و یك نوع تبلیغ عملى است. «فنعمّاهى» شما باید به سراغ فقرا بروید، نه آنكه آنان به سراغ شما بیایند. «تؤتوها الفقراء» و نفرمود: «یأتكم الفقراء» انفاقِ پنهانى، از ریا و خودنمایى دور و به اخلاص نزدیك است و آبروى گیرنده صدقه را محفوظ نگه مى دارد. «فهو خیر لكم» كمك به فقرا، بخشى از گناهان صغیره را مى بخشد. «یكفّر عنكم من سیئاتكم» «سیّئات» در قرآن در برابر گناهان كبیره آمده وبه گناهان صغیره گفته مى شود. آن چه مهم است علم خداست، نه اطلاع و آگاهى مردم. «واللّه بما تعملون خبیر» ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ www.zenderoid.ir @arums_ansarolmahdi
هَر‌کَـس‌سـوره‌جُـمعـه‌را‌دَر‌هَر‌شَـبِ‌جـُمعـه بِخـوانَد کَـفاره گُـناهان مٰـا بِینِ دو جُـمعـه خواهَـد بود «امام‌صادق‌علیـه‌السلام‌» @arums_ansarolmahdi
✨️آیه ی روز این آیه،كسانى راكه پیمان شكنى مى كنند،به پنج نوع قهر الهى تهدید مى كند:بى بهرگى در آخرت، محرومیّت از خطاب الهى، محرومیّت از نظر لطف الهى،محرومیّت از پاكى از گناه و گرفتارى به عذاب دردناك. در روایات شیعه و سنّى آمده است كه رسول خدا (ص) فرمودند:«لا ایمان لِمَن لااَمان له و لا دین لِمَن لاعهد له»كسى كه مراعات امانت نكند، ایمان ندارد و آن كسى كه به عهد خویش وفادار نباشد بى دین است. در بعضى روایات آمده است كه مراد از«عهد اللّه»،حقایق مربوط به پیامبر اسلام در تورات است كه به دست عالمان یهود تحریف گشته است. مقایسه كنیم وضع كسانى راكه ازجانب خداوند به آنها سلام داده مى شود؛«سلامٌ قولاً من ربّ رحیم» با كسانى كه خدا هیچ سخنى با آنان نگوید؛ «لایكلّمهم اللّه» واگر ناله اى سر دهند با جمله ى «اخسئوا فیها ولاتكلمون» خفه مى شوند. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هر كس با سوگند، مال و ثروت برادرش را به ناحق بخورد، مورد غضب الهى است. سپس این آیه را تلاوت نمودند. حضرت على (ع) فرمودند: مراد از نگاه خداوند در قیامت؛ «لاینظر الیهم» نگاه رحمت است، (نه نگاه با چشم). ۱۳خردادماه ۱۴۰۳ @arums_ansarolmahdi
📣 🏴مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) ▪️سخنران: حجت الاسلام واحدی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ▪️مداح: کربلایی نعمتی ⚫️زمان: یکشنبه 13 خردادماه ساعت 11 صبح ▪️مکان: مسجد امام علی (ع) دانشگاه ◼️از اساتید محترم،کارکنان گرامی و دانشجویان عزیز جهت شرکت در این مراسم معنوی دعوت بعمل می آید. ▪️روابط عمومی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل 💫 @arums_nahad
" صَلَّیَ اللّهُ عَلَیکْ یا اَباعَبدِاللّهِ الْحُسَینْ " |مراسم روضه هفتگی - سخنران: حجـت‌الـاسـلام -بانوای: مـادحیـن‌اهـل‌بیـت‌(ع) 🗓️ دوشنبه ۱۴خردادماه ماه ۱۴۰۳ 🕗 از ساعت ۱۸:۳۰ 🕌 مسجد امام علی علیه السلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل @arums_ansarolmahdi
✨️آیه ی روز - براى افراد غافل، هشدار و انذار مهمتر از بشارت است. «انّا انذرناكم» - دلیل غفلت آن است كه مردم، قیامت را دور مى پندارند. «عذاباً قریباً» - پشیمانى، دلیل بر اختیار انسان است. «یا لیتنى كنت تراباً» - در قیامت، انسان ناظر بر عملكرد خویش است. «ینظر المرء ما قدّمت یداه» - سرنوشت اخروى هر كس به دست خود اوست. «ینظر المرء ما قدّمت یداه» - خاك یك دانه مى گیرد، یك خوشه مى دهد، ولى كفّار صدها دلیل و برهان مى شنوند ولى یكى را نمى پذیرند. پس خاك بر كافر برترى دارد. «كنت تراباً» ۱۴خردادماه۱۴۰۳ www.zenderoid.ir @arums_ansarolmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی (ره) می‌ فرمودند: ما هیچ نیستیم؛ هرچه که هست از اوست اشتباه ما این‌ است که خیال می‌ کنیم ما هم چیزی هستیم ما همه‌ در حجابیم‌ اگر این حجاب برداشته شود؛ معلوم می‌شود غیر از او کسی و چیزی نیست ... سالروز رحلت امام خمینی (ره) تسلیت باد @arums_ansarolmahdi
✨️تفسیر آیه ی روز این آیه، رابطه ى مؤمنان با یكدیگر را همچون رابطه ى دو برادر دانسته كه در این تعبیر نكاتى نهفته است، از جمله: الف) دوستى دو برادر، عمیق و پایدار است. ب) دوستى دو برادر، متقابل است، نه یك سویه. ج) دوستى دو برادر، بر اساس فطرت و طبیعت است، نه جاذبه هاى مادى و دنیوى. د) دو برادر در برابر بیگانه، یگانه اند وبازوى یكدیگر. ه) اصل و ریشه دو برادر یكى است. و) توجّه به برادرى مایه ى گذشت و چشم پوشى است. ز) در شادى او شاد و در غم او غمگین است. امروزه براى اظهار علاقه، كلمات رفیق، دوست، هم شهرى و هم وطن بكار مى رود، امّا اسلام كلمه برادر را بكار برده كه عمیق ترین واژه هاست. در حدیث، دو برادر دینى به دو دست تشبیه شده اند كه یكدیگر را شستشو مى دهند. در این آیه و آیه ى قبل، سه بار فرمان «اصلحوا» تكرار شده كه نشانه ى توجّه اسلام به برقرارى صلح و دوستى میان افراد جامعه است. در آیه قبل فرمود: «فاصلحوا... و اقسطوا» به عدالت، صلح برقرار كنید و این آیه مى فرماید: «فاصلحوا... و اتّقوا» در برقرارى صلح، از خدا بترسید. اگر شما را به عنوان میانجى پذیرفتند، خدا را در نظر بگیرید و حكم دهید، نه آنكه اصلاح شما، مایه ى ظلم و ستم به یكى از طرفین گردد. اخوّت و برادرى از امتیازات اسلام آن است كه اصلاحات را از ریشه شروع مى كند. مثلا مى فرماید: «اِنّ العِزّة لِلّه جَمیعاً» تمام عزّت براى خداست، چرا به خاطر كسب عزّت به سراغ این و آن مى روید؟ یا مى فرماید: «انّ القوّة لِلّه جَمیعاً» تمام قدرت ها از اوست، چرا هر ساعتى دور یك نفر مى چرخید!؟ در این آیه نیز مى فرماید: همه ى مؤمنان با یكدیگر برادرند، بعد مى فرماید: اكنون كه همه برادر هستید، قهر و جدال چرا؟ همه با هم دوست باشید. بنابراین براى اصلاح رفتار فرد و جامعه باید مبناى فكرى و اعتقادى آنان را اصلاح كرد. طرح برادرى واُخوّت وبكارگیرى این واژه، از ابتكارات اسلام است. در صدر اسلام پیامبرصلى الله علیه وآله به همراه هفتصد و چهل نفر در منطقه ى «نخیله» حضور داشتند كه جبرئیل نازل شد و فرمود: خداوند میان فرشتگان عقد برادرى بسته است، حضرت نیز میان اصحابش عقد اُخوّت بست و هر كس با كسى برادر مى شد. @arums_ansarolmahdi