eitaa logo
گزیده خبرها
54 دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
6.1هزار ویدیو
265 فایل
یک مؤمن برای در امان ماندن از آفات پیچیده آخرالزمان، در کنار دغدغه تدبیر معیشت، دغدغه ولایت پذیری را نیز دارد. این کانال، سعی دارد در جهت عمل به دستور رهبری، مبنی بر مهاجه با امیدزدایی دشمن و مخفی کردن نقاط امید، به نشر اخبار امید افرین و بصیرت زا بپردازد
مشاهده در ایتا
دانلود
آمار مشارکت مردم در عرضه اولیه ها از این نمودار خیلی چیزها میشه فهمید...☺️ @arzeh_avalieh
سوره بقره آیه 254.mp3
1.71M
💠تفسیر قرآن کریم: سوره بقره آیه 254 🔸حجت الاسلام قرائتی @ahlolbait
💠تفسیر آیه 254 سوره بقره 🔹يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فِيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ وَ الْكافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ‌ 🔸اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از آنچه به شما روزى داده‌ايم انفاق كنيد، پيش از آنكه روزى فرا رسد كه نه خريد و فروشى در آن است و نه دوستى و نه شفاعتى، و (بدانيد كه) كافران همان ستمگران هستند. (كه هم به خود ستم مى‌كنند وهم به ديگران.) 🔰نکته ها در اين آيه خداوند اهرم‌هايى را براى تشويق مردم به انفاق بكار برده است، الف: آنچه دارى، ما به تو داديم از خودت نيست. «رَزَقْناكُمْ» ب: مقدارى از آنچه دارى كمك كن، نه همه را. «مِمَّا» ج: اين انفاق براى قيامت تو، از هر دوستى بهتر است. «يَأْتِيَ يَوْمٌ ...» 🔰پیام ها 1- قبل از دستور، مردم را با احترام صدا زنيم. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا» 2- استفاده از فرصت‌ها در كارهاى خير، ارزش است. «مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ» 3- محروم كردن امروز، محروم شدن فرداست. اگر امروز انفاق وبخششى صورت نگيرد، در آن روز هم محبّت و دوستى و وساطتى در بين نخواهد بود. «أَنْفِقُوا ... يَوْمٌ لا بَيْعٌ فِيهِ ...» 4- ياد معاد، عاملى براى تشويق به انفاق است. «أَنْفِقُوا ... يَأْتِيَ يَوْمٌ ...» 5- يكى از راههاى ايجاد روحيّه‌ى سخاوت، توجّه به دستِ خالى بودن انسان در قيامت است. «لا بَيْعٌ فِيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ» 6- بخل، نشانه‌ى كفران نعمت وكفر به وعده‌هاى الهى است. «انفقوا ... والكافرون» 7- كفر، نمونه‌ى بارز ظلم است. «الْكافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ» 📗 تفسیر نور (حجت الاسلام قرائتی) @ahlolbait
💠عسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ 🔹بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما خیر است 📗 آیه 216 @ahlolbait
🔴 *می‌ترسم کسانی که در جهاد تبیین مشارکت نمی‌کنند جزو خاذلین قرار بگیرند* ⬅️ دین با حکومت و دولت باقی نمی‌ماند؛ اگرچه دولت رسول‌خدا(ص) و حکومت عدل علی(ع) باشد! ⬅️ دین با زبان همۀ مؤمنین باقی می‌ماند؛ وقتی حرف دین بر زبان همه جاری شد، دین باقی می‌ماند ⁉️چرا با این‌همه طرفدار انقلاب، حزب‌اللهی‌ها فکر می‌کنند وضع دارد خراب‌تر می‌شود؟ ✅چون انقلابی‌ها ساکتند لذا کمتر به‌نظر می‌رسند! 🔻با این‌همه آدم خوب و فهمیدۀ جامعۀ ما، فضای مجازی باید محلّ تهدید دشمن باشد نه ما! 🔻طبق آیۀ قرآن، وقتی ولیّ امر جامعه یک «امر جامع» را مطرح کرد باید برنامۀ زندگی ما بر اساس آن تغییر کند 🔻با پاسخ دادن به یک شبهه می‌توانی نامت را جزو مجاهدین ثبت کنی؛ مثل عمّار! ____ خیلی از آدم‌های خوب و معتقد نمی‌دانند که «امر جامع» چیست؛ با اینکه در قرآن تصریح شده «...وَ إِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ» وقتی پیامبر(ص) یک مسألۀ مهمِ دارای اولویّت در جامعه را اعلام می‌کند، کسی نباید از نزد پیامبر(ص) برود مگر اینکه اجازه بگیرد؛ این آداب اطاعت از ولیّ خدا را نشان می‌دهد. تقاضای بنده این است که این آیه قرآن را در مساجدمان نصب کنیم تا همه با آن آشنا بشوند. وقتی ولیّ‌فقیه یک امر جامعی را مطرح می‌کند، انسان مؤمن، امر جامع را رها نمی‌کند که دنبال کارِ خودش برود بلکه برنامۀ زندگی‌اش را بر اساس آن، تغییر می‌دهد. الآن ولیِّ امر جامعۀ مسلمین یک امر جامع به‌نام «جهاد تبیین» را مطرح کرده و فرموده: جهاد تبیین، واجبِ فوریِ عینی است! این باید در زندگی و برنامه‌های ما تفاوت ایجاد کند، متأسفانه خیلی‌ها برنامۀ زندگی‌شان را تغییر نداده‌اند تا به جهاد تبیین برسند! طلبه‌ای که بعد از امرِ جامع «جهاد تبیین»، برنامۀ زندگی و کار و تحصیلش هیچ تغییری نکرده، آیا می‌تواند به مردم، دین یاد بدهد! ⁉️من چه‌کار می‌توانم انجام بدهم؟ ✅مثلاً یک گوشیِ موبایل دستم هست، لااقل می‌توانم چهار تا پیام بگذارم، لایک کنم، چند تا پیام را فوروارد کنم، یا می‌توانم برای چهارتا صفحه، فالوور بشوم، بالأخره باید یک حرکتی انجام بدهم! ✅قرآن می‌فرماید: اگر ایمانت خیری نرسانده باشد، روز قیامت این ایمان به‌دردت نمی‌خورد! «لا يَنْفَعُ نَفْساً إيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ في‏ إيمانِها خَيْراً» امام‌باقر(ع) فرمود: منظور از این خیر، نصرت امام است؛ ⬅️ یعنی ایمانش باید به ما اهل‌بیت (یا به خطّ اهل‌بیت) کمک کرده باشد، کمک با زبان هم مثل کمک با شمشیر است! با اینکه هر سال طرفداران انقلاب از نظر کمّی و کیفی بهتر و بیشتر از سال قبل می‌شوند اما اکثر حزب‌اللهی‌ها فکر می‌کنند که هر روز دارد وضع خرابتر می‌شود، چرا؟ چون همه ساکتند! در تظاهرات‌ها که جمع می‌شوند، می‌گویند «عجب جمعیّتی! این‌همه محجّبه، این‌همه انقلابی!» چرا تعجّب می‌کنند؟ چون وقت‌های دیگر، همه خاموشند، لذا معلوم نیست که تعدادشان زیاد است. ✅پیامبر(ص) به عمّار یاسر که در مقابل شبهه‌افکنی یهودیان مدینه ایستاد جوابشان را داد، می‌فرماید: «فَأَنْتَ مِنَ الْمُجَاهِدِينَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الْفَاضِلِينَ» شما هم می‌توانید همین‌طوری، نام خود را جزو مجاهدین در راه خدا ثبت کنید. دین با کلاسِ اصول عقائد و با تبلیغ توسّط علما و اهل حوزه باقی نمی‌ماند. دین با دولت و حکومت هم باقی نمی‌ماند؛ اگرچه دولت رسول‌خدا(ص) و حکومت عدل علی(ع) باشد! دین با زبان همۀ مؤمنین باقی می‌ماند؛ وقتی حرف دین بر زبان همه جاری شد، باقی خواهد ماند. ⬅️آدم حزب‌اللهی منتظر نشسته و می‌گوید: اگر اوضاع اقتصادی خوب بشود، إن‌شاءالله همه انقلابی می‌شوند! حکومت علی(ع) که مشکل اقتصادی نداشت. ⁉️پس چرا آن‌گونه شد؟ حضرت می‌فرماید: چون شما در مقابل باطل، ساکت ماندید و نگفتید «این غلط است» لذا امثال معاویه بر شما مسلّط می‌شوند. با این‌همه آدمِ خوب و فهمیده‌ای که در جامعۀ ما هست و با این فضای مجازی که در اختیار همه است؛ نه‌تنها فضای مجازی نباید محلّ تهدید جامعۀ ما باشد بلکه باید محلّ تهدید دشمن باشد، و محلّ فرصت ما باشد؛ البته اگر این ساکتین از خواب بیدار بشوند! خدا برخی از ساکتین-البته نه همۀ آنها- را در قرآن لعنت می‌کند چرا؟ چون یک جایی باید یک حرفی را بزند، اما نمی‌زند. ✅می‌ترسم کسانی که در جهاد تبیین مشارکت نکردند و بر این امر جامع مقیم نشدند، خدای ناکرده جزو خاذلین قرار بگیرند. شاید تقصیر ما طلبه‌های حوزه است که دین را بد معرّفی کرده‌ایم؛ طوری معرّفی کرده‌ایم که جوان مؤمن، نماز می‌خواند امّا دین را تبلیغ نمی‌کند! ✒️علیرضا پناهیان- به کانال روشنگری 23 بپیوندید 👇🏻: https://chat.whatsapp.com/IlzwoIfe0SI0Jd7wYz5G3g
☑️امروز و فردا بدون محدودیت یارانه ثبت نام کنید 🔸متقاضیان دریافت یارانه می‌توانند امروز و فردا بدون محدودیت مربوط به شماره کارت ملی نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 🔸طی زمانبندی صورت گرفته جهت ثبت نام از جاماندگان از یارانه نقدی، امروز ۳۱ اردیبهشت و فردا اول خردادماه، متقاضیان می‌توانند بدون رعایت شماره آخر کد ملی برای ثبت نام اقدام کنند. 🔸با اتمام این دو روز، اگر همچنان کسانی از ثبت نام جامانده باشند، باید منتظر باشند تا سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان دیگری را مشخص و اعلام کند. -------------- ☑️اولین نفر از قم با خبر شوید اخبارموثق |جذاب |فوری قـم👇 💢 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
mnshavy(166).mp3_89623.mp3
965K
📢 هر روز با یک صفحه از کلام نور صفحه ۱۶۶ ‌💚 @harrozbaqoran💚
📢 هر روز با یک صفحه از کلام نور صفحه ۱۶۶ ‌💚 @harrozbaqoran💚
🌷پیامبر مهربانی ها(ص): نشانه‌ی داشتن خداوند دوست داشتن یاد خداست. 📗بحارالانوار، ج۶۹ ص۲۵۲ ___ 🌸 خداوند به داود عليه السلام فرمود: مرا دوست بدار و مرا در نظر مخلوقاتِ من نيز بگردان. گفت: پروردگارا باشد. من تو را دوست دارم ولى چگونه تو را محبوبِ آفريدگانت بسازم؟ فرمود: نزد آنان هاى مرا ياد كن. يقينا وقتى نعمت هاى مرا براى آنان ياد كردى مرا دوست خواهند داشت. 📗بحارالانوار ج۱۳ ص۳۸ ‌💚 @harrozbaqoran💚
انواع حق النفس ۱- مشارطه : بعد از نماز صبح ۲- مراقبه : در طول روز ۳- محاسبه : قبل از خواب ‌💚 @harrozbaqoran💚
🌷امام باقر علیه السلام: هرکس به آنچه می‌داند عمل کند، خداوند آنچه را نمی‌داند به او خواهد آموخت. 📗بحار ج۷۵ ص۱۸۹ ‌💚 @harrozbaqoran💚
برای سلامتی مهدی فاطمه علیهما السلام یک صلوات بفرستید☺️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠شیطان شصت سال از ما میوه گرفته خبردار نشدیم‼️ 🔸مرحوم آیت الله فاطمی نیا (ره) @ahlolbait
🔅به من گوش کن! 🔻 هدف زنان و مردان از متفاوت است؛ مردها با حرف زدن، خود را مطرح کرده، به تبادل اطلاعات می‌پردازند، ولی زنان با حرف زدن، و خود را بیان می‌کنند و دقیقا به همین سبب است که زن‌ها گاهی یک تجربه را چندبار باز می‌گویند. ⚠️ گاهی مرد با گفتن جمله‌ی «این را که قبلاً گفته‌ای» به تندی حرف همسرش را قطع می‌کند. اما همسر نیاز دارد که با طرح دوباره‌ی موضوع، تنش عاطفی‌ای را که بر اثر آن تجربه در دلش پدید آمده است، تخلیه کند. 📕 برگرفته از کتاب «هوای فاصله سرد است»؛ خداحافظی با اختلافات خانوادگی 📖 ص ۱۱ 👤 مجتبی حیدری #⃣ ❤️ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌های مربوط به حوزه خانواده و تربیت فرزند) https://eitaa.com/joinchat/1740308544Cd389dd4353
💠 والی حکمت 🔹 صدرالمتألّهین نظیر دیگر حكما نبود؛ مرحوم میرابوالقاسم فندرسکی ذوق عرفانی داشت، در عصر میرداماد مُدرس رسمی حوزه اصفهان بود، مرحوم شیخ بهایی هم همین طور، اینها ذوق عرفانی داشتند؛ اما ذوق در حد چشیدن است و نه نوشیدن! 🔹 اینكه چهار قرن حكیمانی را به دنبال خود بكشد، برای آن است كه او شد. خواستم ببینم كه مرحوم صدرالمتألّهین در حكمت چه كرد، گفتم نقدترین و واضح ترین مثَل برای تقریب ممثَّل این است: همان كاری كه (رضوان الله علیه) در محدوده فقاهت با فقه كرد و شد امام، صدرالمتألّهین هم همان کار را کرد؛ او ولی حكمت است نه حكیم، او است نه حكیم. 🔹 همه حكمای بزرگی که در این چهار قرن آمدند كه كم هم نبودند، افرادی مثل مرحوم ملاعلی نوری و فرزندش، بعد ملاعبدالله زنوزی و فرزندش، بعد مرحوم آقا علی حكیم كه بسیاری از اساتید ما به یك واسطه یا دو واسطه در محضر او درس خواندند و بزرگان دیگر، همه اینها شدند امت چنین امامی! اینها خیلی تلاش كردند كه چیز تازه ای ارائه كنند، نشد، بعد به امامت او تن در دادند. ‌‌چنین نبود كه تنها سید مشایخ ما حكیم جلوه (قدس سره) در برابر حرکت جوهری ایستاده باشد، بلکه از همان اوایل مرحوم ملا رجبعلی تبریزی در برابر حرکت جوهری ایستاد، شاگرد بلافصل مرحوم صدرالمتألّهین یعنی مرحوم ملاعبدالرزاق لاهیجی در برابر حركت جوهری ایستاد، معاصرانش در برابر حركت جوهری ایستادند، مرحوم میرابوالقاسم فندرسکی در رد حركت جوهری رساله ای نوشت، میرداماد حرکت جوهری را نپذیرفت، دیگران نپذیرفتند؛ اساتید او رد كردند، شاگردان او رد كردند، معاصران او رد كردند ولی او خود را تثبیت كرد و این نیست مگر برای اینكه خود متحول شد. چنین حكیمی را می ‌گویند ؛ او است، است كه این معارف از جان او می ‌جوشد. 📚 سخنرانی در همایش حكمت متعالیه و صدر المتألهین تاریخ: 1378/03/02 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 پیام استاد حجت السلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی به مناسبت روز بزرگداشت حکیم صدرالمتالهین. آپارات: https://aparat.com/v/BtYde 🆔 @m_vaezjavadi
💠 کار پهلوانانه ملاصدرا آزادسازی علم بود 🔸 از منظر صدرالمتألهین اسلام و قطب خردورزی، دانش ‌ورزی و دانشمندی، است. اگر قطب به اسارت برود و به بند کشیده شود، نه آن ملت را می‌چشد و نه آن مملکت از فیض آزادی طرفی می‌ بندد. 🔸 بر اثر ناکام بودن محققان در نبود رشته ، این دو مفهوم دست و بال علم را بسته است، در اثر برخی از خودی ‌ها، علم به بند کشیده شده و از طرفی دیگر، در جریان روز، علم را به بند دیگر کشیدند و آن را برای رفع نیاز زندگی می ‌دانند، می ‌گویند کار به واقع نداریم می‌ خواهیم مشکل ما با علم حل شود و در صدد کشف حقیقت علم نیستیم. 🔸 صدرالمتألهین را هم از سیاه ‌چال ماهیت به‌ درآورد و هم عنوان کرد که علم، متحرک است و عالِم متحرک است؛ بدین‌معنا او علم را به ‌مثابه حرکت جوهری تعریف کرد که به اوج می ‌رسد، او همچنین عقل را دانست و نه و در این مفهوم عقل است. متن کامل پیام: http://news.esra.ir/ https://b2n.ir/a36941 📚 پیام به همایش صدر المتألهین ملا صدرا ـ سال 1399 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 326 🔸 رهایی از فکر گناه مصداق ذکر: ... امام صادق (علیه السلام) می‌ فرماید: کسی که زیاد به یاد خدا باشد، خدا او را در سایه بهشتش جای دهد.[1] نکته: كثرت ذكر خدا، دشمن او را دفع و منع می‌ کند؛ زیرا ابلیس با همه سپاه و ستاد داخلی و خارجی خود در صدد وسوسه و نفوذ در حریم دل است که با ذكرِ مدام می ‌توان او را رجم كرد و مانع نفوذ او شد، چنانکه از آسیب‌های او نیز رافع است؛ زیرا اگر در اثر سستی شخص، شیطان در او نفوذ كرد می ‌توان اثر تلخ پدید آمده را با کثرت ذکر رفع كرد، همچنین وسیله جذب است؛ زیرا جذب یاد خدا نسبت به بنده، مرهون یاد خدا بودن است، بنابراین باید دائماً به یاد پروردگار بود، تا از این بركات فراوان بهره‌مند شد.[2] اگر چنین شد، خوف الهی سراسر وجودش را فرا گیرد و دلش نرم و درونش آرام گردد و اشک شوقش از دیده فرو ریزد. هركه دریاهای اشكش حاصل است گو بیا كو در خور این منزل است وانكه او را دیده خون‏بار نیست گو برو كو را بَرِ ما كار نیست[3] [1] . مَنْ أَكْثَرَ ذِكْرَ اللَّهِ أَظَلَّهُ اللَّهُ فِى جَنَّتهِ (الكافی، ج2، ص500). [2] . ر.ك: تسنیم، ج7، ص555. [3] . منطق الطیر، ص256. 📚 مفاتیح الحیات ص 221 🆔 @a_javadiamoli_esra