هدایت شده از پشتیبان انقلاب
فاطمه.mp3
26.54M
مرثیهسرایی (فاطمه) دختر شهید مدافعحرم الیاس چگینی بر پیکر پدرش در امیر آباد نو بویین زهرا💔
هدایت شده از آثار پاکروان
🍃♥️🍃 #وحدت_حوزه و دانشگاه ق 1 🍃♥️🍃
✅مقدمه
روز 27آذرماه، یادآور عروج سرخِ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح است. او پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل رحمه الله برخاسته بود.
تلاشهای زیادی برای ایجاد وحدت انجام داد. به پاس فعالیتهای چشمگیر آن شهید والامقام، روز 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است. روحاش شاد و راهاش پر رهرو باد.
✅وحدت برای جبران عقب ماندهگیها
جامعه اسلامي ايران براي پيشرفت متعالي و جبران عقب ماندگيهای علمي خود نياز به يك اراده ملي و بسيج عمومي دارد كه با سرعت و دقت بيشتري نسبت به پيشرفت جهاني گام بردارد. يعني نبايد اعمال و رفتار ما در اين زمان حساس باعث شود كه بهجاي پيشرفت با سرعت بالا، از سطح پيشرفت جهاني، در جا زده و يا سال به سال عقبتر بمانيم.
كليد اين پيشرفت متعالي را بايد مراكز علمي و پژوهشي كشور تهيه و قفلهاي بسته را باز كنند. باز شدن هر قفلِ بستهاي يكي از مشكلات اصلي كشور را حل و باز شدن قفلهاي بعدي را آسان مینمايد.
بزرگترين مراكز پژوهشي و علمي كشور عبارتند از: حوزه و دانشگاه. حوزه و دانشگاه از نهادهای اصلی اداره کشور هستند. همكاري و هماهنگي این دو نقش تعين كننده در پيشرفت متعالي كشور دارد. حوزه در حل مشكلات معنوي (اولويت اول) و دانشگاه در حل مشكلات مادي (اولويت اول) در جامعه اسلامي ايفاي نقش ميكنند.(ادامه در قسمت 2)
🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا)
#لبیک_یا_خامنه_ای #تقویت_انقلاب_اسلامی. #حفظ_اسلام #حفظ_انقلاب #حفظ_حجاب #زن_زندگی_زهرایی. #ما_ملت_امام_حسینم
توجه: استفاده در کانالها و گروهها با حفظ امانت، صلواتی است.
نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
هدایت شده از آثار پاکروان
🍃♥️🍃 #وحدت_حوزه و دانشگاه ق 2 🍃♥️🍃
به نظرم تنها راه وحدت بين حوزه و دانشگاه اين است كه اعتماد عميق بين اعضاي اين دو نهاد بوجود آيد، بطوري كه منجر به توليد محصولات قابل قبول براي همديگر باشد، تا با اشتياق کامل از نظرات هم استفاده كنند.
محصول اصلي دانشگاه توليد علوم تجربي و فني و پرورش متخصص است، عملکرد دانشگاهییان بايد چنان منطقي باشد كه حوزهويان بدون كوچكترين شك و ترديد استقبال كنند.
محصول حوزه ابلاغ پيام الهي است. حوزهويان بايد چنان باشند كه بتوانند ارزشهای (اهداف قرآن ) الهی را طوري اطلاع رساني كنند كه دانشگاهیيان هم استقبال كنند.
علم و ارزش دو بال پيشرفت متعالي جامعه هستند كه با تكروي، عدم هماهنگي و همكاري آنها، جوامع زير قابل تصور است.
1ـ کشور قفط از لحاظ ديني پيشرفت كند و از نظر علمي عقب بماند: چنين جامعهاي در نهايت دچار شكست خواهد شد. چرا كه گسترش دين بدون توجه به علم باعث بوجود آمدن جامعهاي ميشود كه مشكلات حل نشدني فراواني گريبان گير آن ميشود. ذات دين الهی هم با چنين جامعهای مخالف است. بعضي از جوامع شرقي چنين هستند.
2ـ فقط از لحاظ علمي پيشرفت كند و از دریافت ارزشهای دين الهی كمبود داشته باشد: در اين صورت نيز جامعه دچار شكست خواهد شد. چنين جامعهاي به خاطر كمبود معنويات و ارزشهای اصیل دچار بحران ميشود. نمونه آن بعضي از جوامع غربي است كه يك طرفه رشد يافتهاند. (ادامه در قسمت 3)
🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا)
#لبیک_یا_خامنه_ای #تقویت_انقلاب_اسلامی. #حفظ_اسلام #حفظ_انقلاب #حفظ_حجاب #زن_زندگی_زهرایی. #ما_ملت_امام_حسینم
توجه: استفاده در کانالها و گروهها با حفظ امانت، صلواتی است.
نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
هدایت شده از ادبیات مواِپا
🍃♥️🍃 #وحدت_حوزه و دانشگاه ق 3🍃♥️🍃
هر يك از جوامع فوق به علت عدم حضور ديگري مشكلات مخصوص به خود را دارد.
3ـ نزاع هميشگي بين اين حوزه و دانشگاه: در اين حالت هر كدام موجب ايستايي و ركود همديگر ميشوند. هر دو حضور ضعيف در جامعه دارند. در نتيجه دو مركز تخريب شده وجود خواهند داشت. چنين جامعهاي بسوي پيشرفت حركت نميكند كه هيچ، بلكه پسروي هم مينمايد.
4ـ هماهنگي و همدلي بین حوزه و دانشگاه: در چنين حالت در جامعه هر دو حضور پر رنگ و قوي دارند. يكي در تقويت ديگري ميكوشد و همديگر را تقويت مينمايند. با كمك و ياري یکی موجب رشد و شكوفايي ديگري ميشود. نقاط ضعف يكديگر را محترمانه حل مينمايند. در اين حالت جامعه به سوي پيشرفت متعالي گامهای بلند بر ميدارد و همه امت و ملت راضي خواهند بود.
جامعه براي پيشرفت متعالي به محصولات هر دو نهاد نياز دارد. بايد چنان هماهنگ باشند كه ملت با جان و دل خريدار محصولات هر كدام از آنها باشد.
يكي از بهترين راه توليد محصول مشترك اين است كه يكي قبل از ارسال محصول خود به بازار جامعه، اول هماهنگي لازم را در بين خودشان انجام بدهند و بعد در بين متخصصين طرف ديگر مطرح و مورد نقد و بررسي قرار بدهند. به عبارت ديگر، اول خودشان محاسن و معايب خروجي خود را مورد ارزيابي قرار دهند و معايب آن را برطرف نمایند، بعد محصول را به متخصصين بال ديگر عرضه نماييد، تا عيوب احتمالي که ناآگاهانه در لابلای محصول مانده، برطرف شود. به عنوان مثال: اگر نظريهاي در دانشگاه مطرح و ارائه شد، اول خود دانشگاه، خود را يك نقاد فرض كنند و به نقد سختگیرانه آن محصول بپرازند. یعنی نظريه خود را با ديد انتقادي بررسي نمايند. اگر متوجه شدند كه قسمتي از آن ايراد دارد. خودشان برطرف كنند، حوزويیان هم همچنين. در اين صورت نه خروجي حوزه با علوم دانشگاهي تضاد پيدا ميكند و نه خروجي دانشگاه با مسلمات ديني به تعارض كشيده ميشود. (ادامه در قسمت 4)
🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا)
#لبیک_یا_خامنه_ای #تقویت_انقلاب_اسلامی. #حفظ_اسلام #حفظ_انقلاب #حفظ_حجاب #زن_زندگی_زهرایی. #ما_ملت_امام_حسینم
توجه: استفاده در کانالها و گروهها با حفظ امانت، صلواتی است.
نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan
هدایت شده از آثار پاکروان
🍃♥️🍃 #وحدت_حوزه و دانشگاه ق 4🍃♥️🍃
شایسته نیست يكي خروجی خود را بدون اطلاع دیگری (محصول خود را) انتشار و سعی نماید آن را در جامعه جا بیاندازد، آن موقع بال دیگر آن را مورد نقد قرار دهد. این کار باعث موضعگيري متقابل میشود. تا زماني كه محصولات هر دو مصرف داخلي (خود و طرفدارانش) دارد و براي ديگري قابل استفاده نيست. بحث وحدت حوزه و دانشگاه بيمورد است به عبارت ديگر تا زماني كه حوزه محصول خود را خود مصرف ميكند و محصولات دانشگاه را قبول ندارد و يا بالعكس، وحدتي حاصل نخواهد شد.
در رابطه با وحدت حوزه ودانشگاه توجه به چند نكته اساسي ضروري ميباشد:
نكته اول: اولين اقداماتي كه بايد انجام شود شناسايي محلهاي تفرقه و اختلاف است. با شناسايي آنها و جمع آوري روشهاي وحدت آفرين، بهترين و مناسبترين راه حل را استخراج، انتخاب و اجرا كرد.
نكته دوم: تدريس روحاني در دانشگاه و يا دكتر در حوزه مشكل را حل نميكند. چون اگر روحاني فقط مباني علم را مثل ديگر اساتيد براي دانشجويان بيان نمايد. او هم مانند آنهاست با اين تفاوت كه لباس روحانيت را در تن دارد و دكتري كه از دانشگاه براي تدريس طلبهها ميرود او يك روحاني است اما بدون لباس. آنچه مد نظر است توافق بين تئوريها و نظريههاي مطرح در دو مركز است. تا زماني كه تئوريها و نظريههاي يكي براي ديگري مورد پذيرش قرار نگيرد، وحد ت ايجاد نميشود. منظور از محصول مشترك تئوريها و نظريههاي قابل جمع است كه مورد پذيرش هر دو مركز میشود. (ادامه در قسمت ق 5)
🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا)
#لبیک_یا_خامنه_ای #تقویت_انقلاب_اسلامی. #حفظ_اسلام #حفظ_انقلاب #حفظ_حجاب #زن_زندگی_زهرایی. #ما_ملت_امام_حسینم
توجه: استفاده در کانالها و گروهها با حفظ امانت، صلواتی است.
نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan