فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم از طرف سرباز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم از طرف گل نرگس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم از طرف گل نرگس
📡📡📡📡📡📡📡📡📡📡📡📡
"اطلاعیه"
#عملیات_تبیین_و_روایت_ثامن۲۵
موضوع ؛ #قهرمان_شهیدم
با رویکرد هفته دفاع مقدس و طرح لبیک
زمان ؛ از روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ لغایت چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ بارگذاری و تولید محتوا میباشد.
#نکات_مهم
۱. در #عملیات_ثامن محتواها روزانه بارگزاری میشود و بازنشر یابد.
۲.ردهها می بايست محتوای تولیدی خود را در طول عملیات بارگذاری و انتشار دهند.(بصورت روزانه)
۳.نشست مجازی روزپنجشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ توسط #ادمین_هدایتگر یا #هادی_سیاسی در کانال پایگاه برگزار شود.(بصورت فایل صوتی در ایتا و ویدئوکنفرانس در روبیکا)
۴.رصد عملیات ثامن روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ به دبیرخانه قرارگاه جهاد تبیین و روایت استان ارسال گردد.
لطفاً برای کلیه #سرشبکهها و #ادمینهای کانالهای ثامن اطلاع رسانی شود.
#دبیرخانه_قرارگاه جهاد تبیین و روایت سپاه استان تهران
دریافت محتوا از کانال #راهبر_ثامن ویژه سرشبکهها👇👇👇
@Rabar_Samen
کانال #بیدارباش 👇👇👇
🆔 https://eitaa.com/Bidarb_a_s_h
🆔 https://rubika.ir/Bidarb_a_s_h
202030_1647761118.pdf
137.8K
📝سیاست ها و چارچوب های تحلیلی| دفاع مقدس و هفته وحدت
⛔️ ویژه سرشبکهها و ادمین کانالها
👈 #بازنشر_شود
#جهاد_تبیین_روایت
#دفاع_مقدس
#ثامن۲۵
#بیدارباش
🆔 https://eitaa.com/Bidarb_a_s_h
🆔 https://rubika.ir/Bidarb_a_s_h
202030_897879194.pdf
84.2K
📝#سخنواره | دفاع مقدس و هفته وحدت
⛔️ ویژه سرشبکهها و ادمین کانالها
👈 #بازنشر_شود
#جهاد_تبیین_روایت
#دفاع_مقدس
#ثامن۲۵
#بیدارباش
🆔 https://eitaa.com/Bidarb_a_s_h
🆔 https://rubika.ir/Bidarb_a_s_h
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #استوری_کلیپ |
رهبر انقلاب: دفاع مقدّس مردم را متّحد کرد. ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
👈 #بازنشر_شود
#جهاد_تبیین_روایت
#دفاع_مقدس
#ثامن۲۵
#بیدارباش
🆔 https://eitaa.com/Bidarb_a_s_h
🆔 https://rubika.ir/Bidarb_a_s_h
بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن تشکر از شما دوست عزیز بر اساسِ
سوره مبارکه النحل آیه ۱۲۵ داریم:
ادعُ إِلىٰ سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ ۖ وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبيلِهِ ۖ وَهُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدينَ﴿۱۲۵﴾
با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسی بهتر میداند چه کسی از راه او گمراه شده است؛ و او به هدایتیافتگان داناتر است.
در سوره آل عمران آیه ۱۰۴ نیز داریم :
وَلتَكُن مِنكُم أُمَّةٌ يَدعونَ إِلَى الخَيرِ وَيَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَيَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ ۚ وَأُولٰئِكَ هُمُ المُفلِحونَ﴿۱۰۴﴾
باید از میان شما، جمعی دعوت به نیکی، و امر به معروف و نهی از منکر کنند! و آنها همان رستگارانند.
دعوت به خیر همان تبلیغ است که از مصادیق کار فرهنگی ست.
تبلیغ یعنی رساندن پیام به دل
قطعا برای اثرگذاری عمقی، شناخت مخاطب برای امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری است.
منتها احتمال اثر چندین وجه دارد:
گاهی اوقات اثرگذاری با تکرار حاصل می شود. نظیر مطالبه گری ها که هر چه افراد بیشتری مطالبه گر باشند احتمال تاثیر آن بیشتر می شود.
یا همین پویش های مجازی که در روزهای اخیر شدت گرفته است.
در مورد تذکر لسانی نیز حضرت آقا روی آن تاکید دارند و عنوان می کنند:
من به شما عرض میکنم که تأثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است. من چند سال است که گفته ام امر به معروف و نهی از منکر. البته عدّهای این کار را میکنند؛ اما همه نمیکنند. همه تجربه نمیکنند، میگویند آقا چرا اثر نمیکند؛ تجربه کنید.
منکری را که دیدید، با زبان تذکّر دهید. اصلًا لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر، سخنرانی بکنید. یک کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است. شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کی میتواند منکر را ادامه دهد؟
در ارتباط با بحث حجاب نیز اگر صرفا یکی دو نفر بگویند و رد شوند، هر چند حداقل تاثیر آن این است که تلخی گناه به کام مخاطب چشانده شده و مهمتر از آن احیا برای گوینده ی آن رخ داده، اما همانگونه که فرمودید احتمال اینکه امر به معروف ما به نتیجه برسد، پایین است .ولی اگر همه(در حد کفایت) خود را موظف به گفتن و ردشدن بدانند، یقینا تذکر دادن از مواردی است که اثر نتیجه بخش خواهد داشت و اینگونه محیط برای گناهکار ناامن می شود.
ولی همانگونه که در کلام رهبری که عنوان کردید، برای (امر به معروف اصولی) یکی از مباحث مهم اقناع قلبی است، البته به شرطی که عدم ترک گناه از سوی مخاطب بر اثر جهالت باشد. بسته به شناخت مخاطب، شیوه ها و روش ها متغیر خواهد شد.
در کل سختی امر به معروف و نهی از منکر در این است که شیوه ها و روشهای آن به مخاطب واگذار شده. چه بسا اگر در امری، شرایطی وجود داشته باشد که در آن زمان تذکر دادن ما نتیجه ی عکس بدهد(مثلا موقع عصبانیت شدید مخاطبمان) می بایست برای نتیجه گیری و اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر، کار را به زمان و شرایط بهتری موکول کنیم.