eitaa logo
اصحاب‌آخرالزمانی‌سیدالشهداء🇮🇷
158 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.4هزار ویدیو
48 فایل
کانون فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
0001.mp3
2.7M
🚩 روضه های محرم 🏴 📌در سه مصیبت در سه جا اهل بیت علیهم السلام پناه بردند . سوم محرم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📎@ashabakharzamani🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4785920_-210530.mp3
7.84M
🚩 روضه های محرم سلام الله علیها ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📎@ashabakharzamani🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 در ادامه تفسیر آیه ۷۱ سوره توبه:🌹 🔹 می پردازیم به چند مورد دیگر از نشانه های بندگان مومن خداوند؛ ✅ در این آیه چند پنج مورد از نشانه های مومنان ذکر شده است نشانه اول و دوم در شب‌های گذشته توضیح داده شد. ✅ نشانه سوم مومنان اقامه نماز است؛ (یقیمون الصلاه): این عبارت با( یصلون) متفاوت است ، هر چند هر دو به معنای (نماز گزاردن) هست، اما (اقامه نماز) به معنای بجا آوردن نماز به بهترین شکل و به جا آوردن نماز در اجتماع می باشد. ✅ نماز مومن رو ح ومغز دارد .مومن نه تنها خودش نماز می خواند و دراجتماع نماز میخواند،که اجتماع را به نماز خواندن وا می دارد. ✅ نشانه چهارم، مومنان پرداخت زکات است(یوتون الزکوه): زکات یکی از مهم ترین ارکان ایمان است. ✅ زیرا هیچ دولتی بدون امکانات مالی کامل نمی تواند راه خود را برود. داشتن امکانات مالی یکی از مهمترین شرایط پیشرفت یک عقیده است. ✅ نشانه پنجم (یطیعون الله ورسوله): اطاعت از خدا و فرمانبری در مقابل اوامر ونواهی خدا ورسول(ص) می باشد. علت اینکه در قران اطاعت از پیامبر (ص)جدا آمده است، یک دلیل مهمش این است که: ✅ اطاعت یک معنای کلی است واگر مصداق خارجی ان ذکر نشود، هر مدعی خداپرستی می تواند آیین غلط وسخیف خود را ادعا کند که اطاعت از خداست. یهودی بگوید من اطاعت می کنم! مسیحی هم بگوید، اطاعت خدا را می کنم! حتی مشرک قریشی هم می‌تواند ادعا کند من اطاعت از خدا می کنم ،هرچند در مقابل بتها قربانی می کنم!! ✅ پس ذکر نام رسول الله(ص) برای این است که خداوند مصداق واقعی و صحیح اطاعت ازخود را بیان کندو فرد ببیند تا چه حد زندگی‌اش منطبق بر فرامین خدا رسول( ص) می باشد. ✅ فرد مومن همه اختیار زندگی اش را به خدا و رسول می‌سپاردو در همه امور اطاعت می‌کند، تنها نماز و زکات و... ✅ در ادامه این آیه شریفه خداوند وعده داده است که به زودی رحمت الهی شامل حال این مومنان می شود (سیرحمهم الله ): ✅ طبق تفسیر مقام معظم رهبری باتوجه به ایه بعد که ازبهشت و نعمتهای اخروی سخن به میان امده است ونیز ذکر صفت( عزیز وحکیم)خداوند دراین ایه،که عزت به معنای توانایی وتسلط بر هرکاری است ،با با زندگی دنیوی بیشتر تناسب دارد، ✅ مقصود از رحمت خداوند در این آیه رحمت در دنیاست.. ✅یعنی باعمل به واجبات دین میتوان به بهشت دنیوی هم دست یافت،ورفاه معیشتی و ثبات نظام زندگی ودست یافتن به سعادت دنیوی هم از طرف دین به جامعه بشری داده می شود ✅ اگر مردم به واجبات عمل کنند بهشت خدا را در همین دنیا خواهند دید و حقد و حسد و برادر کشی از بین خواهد رفت. ۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم عزادرهاتون قبول باشه ان شاءالله. سوالات روز سوم از سخنرانی و تفسیر قرآن کریم. ✅۱- اهل بیت در مصائب به چه کسی(علیه السلام) پناه می بردند؟ الف: مادرشان حضرت زهرا(سلام الله علیها) ب: به پیامبر (صل الله علیه وآله وسلم) ج: به عمه سادات حضرت زینب(سلام الله علیها) ✅۲- چرا حضرت زهرا(سلام الله علیها) در زمان حمله به خانه شان پشت درب قرار گرفتن؟ الف: به خاطر دیدن نشدن توسط نامحرمان ب: به دلیل جلوگیری از سقط جنین شان ج: به دلیل شدت حمله ناجوانمردان ✅۳- چرا حضرت زهرا(سلام الله علیها) حضرت علی(علیه السلام) را صدانزدن پشت درب؟ الف: چون فضه به ایشان از نظر مکانی نزدیک بود ب: چون حضرت علی نباید بیرون می رفتند و‌جنگ می شد. ج: چون حضرت علی(علیه السلام) اجازه نداشتن ✅۴- خاندان پیامبر(صل الله علیه وآله وسلم) به چه کسی و کجا هاپناه بردن ؟ الف:در یک جا- به پیامبر- عصر عاشورا ب: در دوجا- به حضرت زهرا- زمان عزا حضرت رسول(صل الله علیه واله وسلم) و عصر عاشورا ج: درسه جا- به پیامبر(صل الله علیه واله وسلم) در زمانی که حضرت زهرا(سلام الله علیها) پشت در بودن. حضرت علی(علیه السلام) زمان دفن حضرت زهرا(سلام علیها) و وقتی حضرت زینب(سلام الله علیها) روی تله زینبیه بودن. سوالات تفسیر قرآن 1_طبق نظر مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکرویادگیری اصول معارف دین وشناخت معروف ومنکر: الف_ وظیفه عینی همه مومنان است. ب_ ویژه گروه های خاصی از جامعه است. ج_واجب کفایی است . 2_کدام جمله طبق تفسیر مقام معظم رهبری صحیح نیست؟ الف_اقامه نماز به معنای خواندن نماز به جماعت است. ب_رفاه اجتماعی وسعادت دنیوی فقط درسایه عمل واجبات دین است. ج_مراد ازرحمت درایه 71 سوره توبه داخل شدن در بهشت است. مهلت پاسخگویی وارسال پاسخ ها تا ساعت۱۲ ظهر فردا هست.لطفا جواب مسابقه رو به آیدی زیر ارسال کنید. @shahidbakeri ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📎@ashabakharzamani🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهید قاسم سلیمانی-زیارت عاشورا.mp3
8.4M
زیارت عاشورا :توسط شهيد حاج قاسم سلیمانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📎@ashabakharzamani🖤
زیارت عاشورا «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ، وَابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللهِ وَابْنَ ثارِهِ، وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعاً سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، یا اَباعَبْدِاللهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَعَلى جَمیعِ اَهْلِ الاِْسْلامِ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِى السَّمواتِ، عَلى جَمیعِ اَهْلِ السَّمواتِ، فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ، وَاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللهُ فیها، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ، وَلَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللهِ وَاِلَیْکُمْ مِنْهُمْ، وَمِنْ اَشْیاعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ وَاَوْلِیآئِهِم، یا اَباعَبْدِاللهِ اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ، وَلَعَنَ اللهُ آلَ زِیاد وَآلَ مَرْوانَ، وَلَعَنَ اللهُ بَنى اُمَیَّةَ قاطِبَةً، وَلَعَنَ اللهُ ابْنَ مَرْجانَةَ، وَلَعَنَ اللهُ عُمَرَ بْنَ سَعْد، وَلَعَنَ اللهُ شِمْراً، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَاَلْجَمَتْ وَتَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ، بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى، لَقَدْ عَظُمَ مُصابى بِکَ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَکَ وَاَکْرَمَنى بِکَ، اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمام مَنْصُور مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْنى عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، یا اَبا عَبْدِاللهِ، اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلى اللهِ وَاِلى رَسُولِهِ، وَاِلى اَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَاِلى فاطِمَةَ، وَاِلَى الْحَسَنِ وَاِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ، وَبِالْبَرآئَةِ مِمَّنْ اَسَسَّ اَساسَ ذلِکَ، وَبَنى عَلَیْهِ بُنْیانَهُ، وَجَرى فى ظُلْمِهِ وَجَوْرِهِ عَلَیْکُمْ، وَعلى اَشْیاعِکُمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللهِ وَاِلَیْکُمْ مِنْهُمْ، وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللهِ، ثُمَّ اِلَیْکُمْ بِمُوالاتِکُمْ وَمُوالاةِ وَلِیِّکُمْ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِکُمْ وَالنّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ، اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ، وَوَلِىٌّ لِمَنْ والاکُمْ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداکُمْ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیآئِکُمْ، وَرَزَقَنِى الْبَرآئَةَ مِنْ اَعْدآئِکُمْ، اَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، وَاَنْ یُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْق فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، وَاَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَاللهِ، وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى مَعَ اِمام هُدىً ظاهِر ناطِق بِالْحَقِّ مِنْکُمْ، وَاَسْئَلُ اللهَ بِحَقِّکُمْ وَبِالشَّاْنِ الَّذى لَکُمْ عِنْدَهُ، اَنْ یُعْطِیَنى بِمُصابى بِکُمْ اَفْضَلَ ما یُعْطى مُصاباً بِمُصیبَتِهِ، مُصیبَةً ما اَعْظَمَها وَاَعْظَمَ رَزِیَّتَها فِى الاِْسْلامِ، وَفى جَمیعِ السَّمواتِ وَالاَْرْضِ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْنى فى مَقامى هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَمَماتى مَماتَ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، اَللّهُمَّ اِنَّ هذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّةَ، وَابْنُ آکِلَةِ الاَْکبادِ، اَللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ، عَلى لِسانِکَ وَلِسانِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، فى کُلِّ مَوْطِن وَمَوْقِف وَقَفَ فیهِ نَبِیُّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، اَللّـهُمَّ الْعَنْ اَبا سُفْیانَ وَمُعوِیَةَ وَ یَزیدَ بْنَ مُعاوِیَةَ، عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدینَ، وَهذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیاد وَآلُ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَیْنَ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِ، اَللّـهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیْهِمُ اللَّعْنَ مِنْکَ وَالْعَذابَ، اَللّـهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ فى هذَا الْیَوْمِ، وَفى مَوْقِفى هذا وَاَیّامِ حَیاتى، بِالْبَرآئَةِ مِنْهُمْ وَاللَّعْنَةِ عَلَیْهِمْ، وَبِالْمُوالاتِ لِنَبِیِّکَ وَ آلِ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمُ اَلسَّلامُ * سپس صد مرتبه مى گویی اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد
وَآلِ مُحَمَّد، وَآخِرَ تابِع لَهُ عَلى ذلِکَ، اَللّـهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ، وَشایَعَتْ وَبایَعَتْ وَتابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ، اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً * آنگاه صد مرتبه مى گویى: اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ * سپس مى گویى: اَللّـهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِم بِاللَّعْنِ مِنّى، وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَالرّابِعَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً، وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللهِ بْنَ زِیاد وَابْنَ مَرْجانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْد وَشِمْراً، وَآلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیاد وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ * آنگاه به سجده مى روى و مى گویى: اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَالشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ، اَلْحَمْدُ للهِِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى،اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ، وَثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ، اَلَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ». التماس دعای فرج ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📎@ashabakharzamani🖤
دیشب روضه حر گذاشته شده چون شب طفلان حضرت زینب هم بوده روضه این دو شهید رو امروز صبح خدمتتون تقدیم میکنیم .التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📎@ashabakharzamani🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼امام رضا عليه السّلام فرمودند: ‌ ◼هر گاه ماه محرم فرا مى رسيد، پدرم (موسى بن جعفر) ديگر خندان ديده نمى شد... ⬛️امالی صدوق ، ص۱۱۱⬛️ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📎@ashabakharzamani🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️ غذای نذری ▪️ حالا که به دلیل شرایط موجود نمیتوان از برکت غذاهای نذری امام حسین (علیه السلام) استفاده کرد بیایم تو خونه خودمون دست به کار بشیم و غذای هرروزمون رو نذر کنیم و از ثواب آن بهره مند بشیم. ماهم هرروز اینجا یه دستور براتون میزاریم تا اگه دوست داشتین استفاده کنین. دستور امروز که ان شاالله آن را نذر امام حسن مجتبی (علیه السلام) می کنیم. ▪️شله زرد▪️ مواد لازم : برنج ۲ لیوان شکر ۴ لیوان گلاب  ۱ لیوان کره ۵ تا ۶ قاشق سوپ‌خوری خلال بادام سه چهارم لیوان زعفران و هل به اندازه ی لازم دارچين برای تزیین به اندازه ی لازم آب سرد ۱۴ تا ۱۶ لیوان   طرز تهیه : برنج را قبل از استفاده حتما خوب با آب گرم شستشو بدهید و چند بار آب آن را خالی کنید، پس از آن روی آن آب گرم بریزید و برای چهار پنج ساعت بگذارید خیس بخورد. آب برنج را خالی کنید بعد آن را همراه ۱۴ لیوان آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید جوش بیاید، پس از جوش آمدن بلافاصله حرارت را کم کنید و بگذارید به آرامی بپزد. در صورتی که حرارت زیاد باشد برنج به ته قابلمه خواهد چسبید. کافی است برنج و آب به آرامی بجوشد. وسط‌ های کار کمی زعفران به برنج و آب بیفزاید تا همراه با مرحله آخر بجوشد. مقدار زعفران را خودتان تصمیم بگیرید، کم کم بیفزاید و هم بزنید و بگذارید چند دقیقه‌ای بجوشد، اگر کم بود مقدار دیگری بیفزاید به صورتی که رنگ شله زرد (زرد) شود. اگر احیانا در مدت طبخ آب برنج تمام شد مقداری آب گرم به آن اضافه کنید در این مدت تمام وقت آنرا زیر نظر داشته باشید و مدام هم بزنید در غیر این صورت برنج به کف قابلمه خواهد چسبید، هرچه به آخر طبخ نزدیک تر بشوید امکان چسبیدن ته قابلمه بیشتر می‌شود در نتیجه در اواخر کار مدام شله زرد را هم بزنید. کمی مانده به آخرهای کار وقتی تقریبا برنج‌ها خوب نرم و له شد شکر ، گلاب، هل و کره را به آن بیفزاید و هم بزنید. معمولا نیازی به افزودن آب نیست چون مقدار آب داده شده کفایت می کند ولی برنج‌های گوناگون مقدار آب بیشتر یا کمتری نیاز دارند. برای خلال بادام‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد، خلال بادام را بعضی در آخر طبخ شله زرد توی شله زرد می‌ریزند و بعضی زودتر دلیل این کار این است که بعضی دوست دارند خلال بادام سفت باشد و بعضی برعکس دوست دارند خلال بادام نرم باشد این بستگی به سلیقه خود شما دارد. اگر مطمئن نیستید می‌توانید خلال بادام را در ظرفی جداگانه بجوشانید و هنگامی که نرمی (سفتی) آن باب میل شما بود آنرا کنار بگذارید و در آخر طبخ شله زرد خلال بادام را به شله زرد بیفزاید و کمی هم بزنید و بگذارید چند دقیقه‌ای بجوشد. دقت کنید وقتی شله زرد آماده است که زیاد شل نباشد وقتی آنرا در ظرف می‌ریزید نباید ولو شود و حالت آش داشته باشد البته دقت کنید شله زرد وقتی سرد شد هم مقداری سفت‌تر خواهد شد. بعد از خاتمه کار شله زرد را در ظرف بریزید و با دارچین و خلال پسته آن را تزئین کنید. 📎@ashabakharzamani🖤
سلام علیکم. عزادرهاتون قبول باشه ان شاءالله. برنده مسابقه کانالمون کاربر عزیزنور هستند برای نحوه دریافت جایزه شون به ایدی زیر مراجعه فرمایند. @shahidbakeri ان شاءالله که برنده بعدی شما عزیزان باشید. روز و روزگارتون حسینی. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📎@ashabakharzamani🖤