eitaa logo
🌸 آشنستان گلستانه 🌸
75 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.5هزار ویدیو
105 فایل
گلستانی از زیباییهایی طبیعی، معنوی، تربیتی برای هم محلی های عزیز آشنستانی پیام های خود را برای اینجانب ارسال فرمایید https://eitaa.com/ma_najafi
مشاهده در ایتا
دانلود
‏🔺️آیا حمله ایران به اسرائیل منجر به جنگ با آمریکا خواهد شد؟ 🔹تمام تلاش نتانیاهو برای تبدیل جنگ غزه به جنگ بزرگتری است که در آن ایالات متحده را با جمهوری اسلامی درگیر نماید. چنین جنگی نه به نفع آمریکا با آن شرایط شکننده است، نه به صلاح جمهوری اسلامی، و نه حتی منفعتی برای رژیم صهیونیستی دارد زیرا هر تنش قابل ملاحظه ای اسرائیل را به فنا نزدیکتر میکند. 🔹ایران اما برای تحمیل اقتدار خود و تقویت بازدارندگی به انجام یک عملیات حساب شده، کوبنده و پشیمان کننده علیه دشمن نیاز دارد. آمریکا از نابودی تدریجی غزه ناراحت نیست، اما از آتش بس به این دلیل استقبال میکند چون از نقشه نتانیاهو اطلاع دارد، هر چند نتانیاهو نیز هر بار با لطایف الحیل زیر میز میزند و توافقات را منتفی میسازد. 🔹از طرفی طرح آتش بس در این زمان خاص بیشتر یک بحث تاکتیکی و یک عملیات روانی برای سرد کردن جمهوری اسلامی در انجام عملیات تلافی جویانه و قرار دادن ایران در مقابل افکار عمومی منطقه نیز به حساب می آید. ایران به سیاست پرس کردن و زوال تدریجی اسرائیل بیشتر معتقد است و طی سالها از این استراتژی موفق نتیجه های مهمی گرفته است. 🔹نخست وزیر رژیم صهیونیستی که حالا اسرائیل را گوشه رینگ میبیند، آگاهانه میخواهد این بازی را به هم بزند و از سرعت این روند موفق بکاهد. اکنون یک سوال این است که: آیا ایران حمله خواهد کرد؟ و سوال دیگر درباره ورود آمریکا به جنگ احتمالی با جمهوری اسلامی است: آیا آمریکا حاضر است پس از عملیات خونخواهی بخاطر اسرائیل وارد درگیری با ایران بشود؟ 🔹من فکر میکنم پاسخ سوال اول "بله" و پاسخ سوال دوم "خیر" است. تمام امکاناتی که آمریکایی ها به منطقه وارد کرده اند اولا عملیات روانی و ثانیا برای ممانعت از برخورد پرتابه های ایران به فلسطین اشغالی است. قطعا اگر جنگی در بگیرد تاسیسات ایران خصوصا در حوزه نفت و گاز آسیب خواهند دید، و این طبیعت جنگ است، اما آسیب های یک جنگ واقعی در منطقه به مانند دردهای ناشی از یک جراحی سخت خواهد بود. 🔹ایران در غرب آسیا یک سرزمین وسیع و پهناور است، اما آمریکا فقط چند ناو و چند پایگاه است. با توجه به جدیتی که آمریکایی ها در مقاطع مختلف از ایران دیده اند، بعید است به جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی فکر کنند، چون زمانی که ایالات متحده میزد و در میرفت واقعا گذشته؛ دورانی که ملت های منطقه نهایتا یک آر پی جی داشتند و آنها طیاره، به سر آمده؛ و حالا در هر کجا که فکرش را بکنند در دسترس هستند؛ موشک خواهند خورد؛ کشته های زیاد و بی سابقه خواهند داد؛ پایگاه هایشان نابود و ناوهایشان غرق خواهند شد. 🔹اینها واقعیت است و گمانه زنی نیست. ایران قطعا تلافی خواهد کرد؛ البته ممکن است باز اسرائیل حرکتی انجام دهد که در آن صورت نیز مجددا سرکوب خواهد شد؛ اما پاسخ ایران یک پاسخ شدید، پشیمان کننده اما محدود است که در صورت پاسخ اسرائیل پینگ پنگی ادامه خواهد یافت، لیکن ورود آمریکا به درگیری ها فعلا محتمل نیست و اگر قرار باشد بخاطر اسرائیل ناوها، زیردریایی ها، طیاره ها و انبوه پرسنلی که به منطقه آمده اند ماه ها در آماده باش بمانند و هر سری انبوه موشک ها و پهپادها را رهگیری نمایند دشواری های زیادی برایشان در پی خواهد داشت! انصاری
آیا میدانستید کیوی نام پرنده ای در نیوزلند است ؟! نام میوه کیوی از این پرنده گرفته شده است .
ارتباط مصرف الکل و مشروب و آسیب های ژنتیکی در سلول های بنیادی | مرکز نوآوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران https://srm.tums.ac.ir/news/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%84-%D9%88-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%98%D9%86%D8%AA%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%84%D9%88%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم بصره در گذرگاه شلمچه، ۲۴۰ بشقاب بزرگ را برای زائران اربعین آماده کردند. بشقاب‌هایی که فقط با جرثقیل می‌توان آنها را بلند کرد.!
🔰توسعه شهر تهران در هر مسیر و به هر جهت و با هر سبکی که هست، اسلامی نیست. و اگر در شهرهای دیگر به عنوان الگوی توسعه انقلاب اسلامی مطرح شود اشتباه است و چنان‌چه شهرستانی‌ها چشمشان به شهرسازی و معماری تهران باشد، مسیر رشد را به غلط خواهند رفت. ❇️ این مجموعه مجسمه شکل، مسجد یا به قولی مجتمع فرهنگی مذهبی ولیعصر علیه‌السلام واقع در چهار راه ولیعصر در پشت تئاتر شهر تهران و برِ جنوب شرقی خیابان ولیعصر می‌باشد. ❇️ این بنا قرار بود به عنوان یک مسجد شاخص در این مکان ساخته شود. اما تصمیم‌گیران انتخاب طرح در شورای شهر، با نگاه تکنوکراسی، از میان دو طرح و دو معمار، یعنی استاد نقره کار و طرح مشترک رضا دانشمیر و کاترین اسپریدونوف (غیر مسلمان)، دومی را پذیرفته و دست به اجرای آن زدند!! ❌ اما پس از ساخت مجتمع، چیزی جز حیرت نصیب تهرانی‌ها نشد. چرا که این به اصطلاح مسجد، از روی زمین شبیه به یک تپه بتنی است. بدون هیچ المان شاخصی که معلوم شود اینجا مسجد است. از بالا، یعنی دید پرنده یا هلی‌کوپتر هم شبیه به فردی است که به سمت بنای تئاتر شهر و نه قبله، بلکه دقیقا عکس قبله، سجده کرده است. چرا که مبنای فکری معمار این بوده که ایرانی‌ها به فرهنگ احترام می‌گذارند!!! لذا این تپهٔ بتنی، نه از درون به شباهت دارد و نه از بیرون کسی را دعوت به منسک مؤکد نماز می‌نماید. ✅ اگر در قرآن عظیم تأمل کنیم، بی دلیل نیست که در چندین آیه به مؤمنانه بودن بنا و به مؤمن بودن معمارانی که مسجد را عمران میکنند، تأکید شده است. این نمونهٔ کار بی ضابطه‌ایست که میبایست از آن حذر کنیم! 🔴 👇 @bidariymelat
⭕️شكستن حريم «توحيد» 🔻برخى عقايد كه توده مردم ما در مسائل مذهبى پيدا مى‏ كنند ريشه‏ در جهالت مردم دارد. 🔻فرض كنيد جانماز درست مى‏ كند، فكر مى ‏كند كه اين جانماز را قشنگ ‏تر كند، عكس يك گنبد و بارگاهى روى آن، همان جا كه مى‏ خواهند سجده كنند مى‏ كشد. يا روى مُهرى كه مردم مى‏ خواهند سجده كنند مى‏ آيد عكس گنبد و بارگاه مى ‏كشد يا «اللَّه، محمد، على، فاطمه، حسن و حسين» مى‏ نويسد، يعنى حريم هايى را كه خود اسلام براى توحيد قائل شده براى اينكه مردم نلغزند حفظ نمى‏ كنند. باید گفت : گرچه خود اين نوع کارها شرك نيست اما حريم توحيد را شكستن است. ♦️چرا اسلام مى‏ گويد كه وقتى مى‏ خواهى به نماز بايستى اگر چراغ يا آتشى جلويت باشد اين امر مكروه است؟ چراغ يا آتش جلو من باشد يا نباشد [چه تأثيرى دارد؟] 🔻مى‏ گويد براى اينكه وقتى چراغ يا آتش جلويت است عمل تو اندكى شباهت پيدا مى‏ كند به عمل كسى كه دارد آتش را تقديس مى‏ كند. براى اينكه آن حريم محفوظ بماند، همين صورت ظاهر- كه تو در مخيله‏ ات هم تقديس آتش خطور نمى‏ كند- مكروه است و بهتر است نباشد. 🔻يا اگر انسانى در قبله تو نشسته است مكروه است كه آن‏طور نماز بخوانى. اگر عكسى مقابل روى تو هست، روى آن را بپوشان. اينها مسائلى است كه خودش فى حد ذاته شرك نيست ولى حريم توحيد را مى‏ شكند. 🔻توحيد يك مقدار حريم دارد. وقتى كه حريم توحيد شكسته شود كم كم مردم ندانسته وارد خود شرك مى‏ شوند. به تدريج [به آن شى‏ء] اصالت مى‏ دهند. 🔻وقتى مدتى گذشت و عكسى در قبله بود، مى‏ گويند حالا كه عكسى اينجا هست چه بهتر كه عكس پيغمبر جلو نمازمان باشد، نمازمان بهتر مى‏ شود، 🔻يا عكس «على» جلو نمازمان باشد كم كم [معتقد مى‏ شوند كه‏] عكس «على» را از جلو نماز نبايد برداشت. به تدريج ديگر خدا فراموش مى ‏گردد و فقط «على» مى‏ شود. آن شرك است. اين يك مكانيسم خيلى عادى و ساده روان‏شناسى دارد 🔻لذا افرادى مثل مرحوم آقاى بروجردى شديداً اشكال مى‏ كردند [كه چنين كارهايى انجام شود. زمانى كه‏] به مشهد رفته بودند، به وعاظ مشهد خيلى صريح دستور مى‏ دادند، آنها هم بالاى منبر مى‏ گفتند كه آقا چنين دستور داده ‏اند. 🔻 خيلى تصريح و تأكيد مى ‏كرد كه كسانى كه به حرم مى‏ روند اگر مى‏ خواهند آن عَتَبه را ببوسند ببوسند ولى پيشانى‏شان را روى عتبه يا ضريح نگذارند، 🔻با اينكه اگر انسان پاى ضريح برود و صورت يا پيشانى ‏اش را به ضريح بچسباند قصد سجده كردن ندارد، ولى چون يك شباهتى به سجده پيدا مى ‏كند [گفته‏ اند اين كار را نكنيد.] چون سجده برای خدا، گذاشتن اين پيشانى است بر روى خاك و زمين، يك عملى كه كوچك‏ترين شباهتى هم به آن دارد صورت نگيرد، يعنى اين حريم محفوظ بماند. 🔻وقتى كه اين حريمها محفوظ نماند كم كم منجر به شرك مى‏ شود. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (فلسفه تاريخ(1 - 4))، ج‏15، ص: 945-944- با تلخیص و ویرایش- 🌺🌸🌼 🌸🌼 🌼 فرهیختگان فرهنگی و انقلابی *صالحانه* لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3401449483Ce82e5011da
🟢امام صادق (ع) ، نماد وحدت اسلامی ✅تمام امام هاى اهل تسنن يا بلاواسطه و يا مع الواسطه شاگرد امام بوده و نزد امام شاگردى كرده‏ اند. در رأس ائمه اهل تسنن ، ابو حنيفه است، ✅نوشته‏ اند ابو حنيفه دو سال شاگرد امام بوده و اين جمله را ما در كتابهاى خود آنها مى‏ خوانيم كه گفته‏ اند او گفت: «لَوْ لَا السَّنَتانِ لَهَلَكَ نُعْمانُ» : اگر آن دو سال نبود نعمان از بين رفته بود. (نعمان ، اسم ابو حنيفه است) ✅مالك بن انس كه امام ديگر اهل تسنن است نيز معاصر امام صادق است. او هم نزد امام مى‏ آمد و به شاگردى امام افتخار مى‏ كرد. ✅همين مالك مى‏ گويد: «ما رَأَتْ عَيْنٌ وَ لا سَمِعَتْ اذُنٌ وَ لا خَطَرَ عَلى قَلْبِ بَشَرٍ افْضَلُ مِنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ» : چشمى نديده و گوشى نشنيده و به قلب بشر خطور نكرده مردى بافضيلت‏ تر از جعفر بن محمد. ✅شافعى در دوره بعد بوده ولى او شاگردى كرده شاگردان ابو حنيفه را و خود مالك بن انس را. ✅احمد حنبل نيز سلسله نسبش در شاگردى در يك جهت به امام مى‏ رسد. و همين‏طور ديگران. ✅امروز خيلى از علما در دنيا هستند كه با اينكه با مذهب تشيع فوق‏ العاده دشمن و مخالفند ولى براى شخص‏ امام صادق كه اين مذهب به او منتسب است احترام قائل‏ند. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (سيرى در سيره ائمه اطهار عليهم السلام)، ج‏18، ص: 75-73- با تلخیص و ویرایش جزئی - 🌺🌸🌼 🌸🌼 🌼 فرهیختگان فرهنگی و انقلابی *صالحانه* لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3401449483Ce82e5011da
🟢سیره وحدوی امام علی علیه السلام 🔻...علی(ع) در برابرربایندگان حقش قیام نکرد و قیام نکردنش اضطراری نبود، بلکه کاری حساب‌شده و انتخاب شده بود . 🔻او از مرگ بيم نداشت، چرا قيام نكرد؟ حد اكثر اين بود كه كشته شود. كشته شدن در راه خدا منتهاى آرزوى او بود. او همواره در آرزوى شهادت بود و با آن از كودك به پستان مادر مأنوس ‏تر بود. 🔻على در محاسبه صحيحش بدين نكته رسيده بود كه مصلحت اسلام در آن شرايط، ترك قيام و بلكه همگامى و همكارى است. خود كراراً به اين مطلب تصريح مى‏ كند. 🔻در يكى از نامه ‏هاى خود به مالك اشتر (نامه 62 نهج البلاغه‏) مى ‏نويسد: فَأمْسَكْتُ يَدى حَتّى رَأيْتُ راجِعَةَ النّاسِ قَدْ رَجَعَتْ عَنِ الْاسْلامِ، يَدْعونَ الى‏ مَحْقِ دينِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، فَخَشيتُ انْ لَمْ انْصُرِ الْاسْلامَ وَ اهْلَهُ انْ ارى‏ فيهِ ثَلْماً اوْ هَدْماً تَكونُ الْمُصِيْبَةُ بِهِ عَلَىَّ اعْظَمَ مِنْ فَوْتِ وِلايَتِكُمُ الَّتى انَّما هِىَ مَتاعُ ايّامٍ قَلائِلَ 🔻: من اول دست خود را - از بیعت نمودن - پس كشيدم، تا ديدم گروهى از مردم از اسلام بازگشتند و مردم را به نابودى دين محمد صلى الله عليه و آله دعوت مى‏ كنند. 🔻پس ترسيدم كه اگر به يارى اسلام و مسلمين برنخيزم شكاف يا انهدامى در اسلام خواهم ديد كه مصيبت آن از فوت خلافت چندروزه بسى بيشتر است. ▪️مجموعه آثار استاد شهید مطهرى («الغدیر» و وحدت اسلامى(شش مقاله))، ج‏25، ص: 28-27 ؛ با تلخیص و ویرایش - 🌺🌸🌼 🌸🌼 🌼 فرهیختگان فرهنگی و انقلابی *صالحانه* لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3401449483Ce82e5011da
20.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 نطفه حرام رژیم غاصب‌ صهیونیستی این‌گونه بسته شد؛ تاریخچه‌ای که هر مسلمانی باید بداند 🔹 بخشی از سخنرانی حماسی شهید آیت‌الله مطهری در حسینیه ارشاد، سال ۱۳۴۸ فرهیختگان فرهنگی و انقلابی *صالحانه* لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3401449483Ce82e5011da
⭕️كارنامه بسیار بسیار ضعیف مسلمانان در مساله فلسطین 🔻كارنامه ما در زمينه همبستگى، همدردى و تعاون اسلامى، ...كارنامه بسيار بسيار ضعيفى است، اگر نگويم تاريك و ننگين است‏. 🔻به خدا خجالت دارد ما خودمان را مسلمان بدانيم، خودمان را شيعه على بن أبي طالب بخوانيم. 🔻اصلًا من بايد بگويم بعد از اين، داستانى را كه ما از على بن أبي طالب نقل مى‏ كنيم، حرام است كه ديگر در منابر نقل كنيم كه روزى على بن أبي طالب شنيد دشمن‏ به كشور اسلامى حمله كرده است: «وَ هذا أخو غامِدٍ وَ قَدْ وَرَدَتْ خَيْلُهُ الْانْبارَ». بعد فرمود: شنيده‏ ام زينت يك زن مسلمان را يا زنى كه در حمايت مسلمانان است گرفته ‏اند؛ شنيده‏ ام دشمنْ سرزمين مسلمين را غارت كرده است، مردانشان را كشته يا اسير كرده است، متعرّض زنان آنها شده است، زيورها را از گوش و دست زنها جدا كرده است. 🔸 بعد همين على بن أبي طالب- كه ما اظهار تشيع او را مى ‏كنيم و نسبت به او حساسيت هاى بى‏ معنى و دروغين نشان مى‏ دهيم- گفت: فَلَوْ انَّ امْرَأً مُسْلِماً ماتَ مِنْ بَعْدِ هذا اسَفاً ما كانَ بِهِ مَلوماً بَلْ كانَ بِهِ عِنْدى جَديراً اگر يك مرد مسلمان با شنيدن اين خبر دق كند و بميرد، سزاوار است و مورد ملامت نيست. 🔻آيا ما وظيفه نداريم كه كمك مالى به آنها بكنيم؟ آيا اينها مسلمان نيستند، عزيزان ندارند؟ آيا اينها براى حق مشروع بشرى قيام نمى‏ كنند؟ كيست كه امروز منكر شود كه فلسطيني هاى آواره حق بازگشت به وطن خود را ندارند؟ 🔻اولين سؤالى كه بعد از مردن از ما مى ‏كنند همين است كه در زمينه همبستگى اسلامى چه كرديد؟ پيغمبر فرمود: «مَنْ سَمِعَ مُسْلِماً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ»: هركس بشنود صداى مسلمانى را كه فرياد مى‏ كند: «يا لَلْمُسْلِمينَ» مسلمانان به فرياد من برسيد، و او را كمك نكند، ديگر مسلمان‏ نيست، من او را مسلمان نمى‏ دانم. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج‏17، ص: 293-283- با تلخیص و ویرایش - فرهیختگان فرهنگی و انقلابی *صالحانه* لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3401449483Ce82e5011da