🔰 خیلی جنایت کرده ایم...
✍ استاد #علی_صفایی_حائری
💠در دنیایی که پیرمردها زیر بار هستند ، دخترها فاسد و پسرها ضایع شده اند ، دل من به این خوش است که پول هایم را روی هم گذاشته ام و یا آن ها را به انگشتر یا طلای چند میلیونی تبدیل کرده ام و بعد هم توقع دارم که در نماز شب ، دلم بلرزد و یا در حرم که قرار می گیرم ، منقلب شوم ! مرحوم بحرالعلوم که یکی از علمای بزرگ است ، برای یکی از علماء که خود صاحب کرامات است ، پیغام می فرستد تا خدمت ایشان برسد . وقتی می آید ، می بیند که این بزرگ در حالی که دست به محاسنش گرفته ، خیلی منقلب و ناراحت است . آن بزرگ به او می گوید : تو هستی و در همسایگی ات کسی است که دو روز غذا نخورده و گرسنه مانده است ؟! چرا کاری نکرده ای ؟! آن عالم در جواب می گوید که من نمی دانستم . آن بزرگ اعتراض می کند که چرا نباید بدانی ؟! اگر می دانستی و اقدام نمی کردی ، که یهودی بودی !
💠 حال شما ببینید در همسایگی خود چه افرادی سوختند و از بین رفتند ! نه در همسایگی ، که (در خانه خود) چقدر زن و بچه ها ی ما ضایع شدند و یا خواهر و برادرهای ما به فساد و فحشاء کشیده شدند . با این همه کوتاهی ، انتظار داریم که دلمان بلرزد ؟ خیلی جنایت کرده ایم ! روزی که دفتر اعمالمان را به ما نشان بدهند ، آن روز روز وجلِ ماست .
📚 اخبات ، ص 115
🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 شما ۱نفر از ٧ میلیارد انسان
بر روی ۱سیاره از ٨ سیاره
در مدار یک ستاره ی کهکشان از ٢ هزار میلیارد کهکشان در کیهان هستید...
💠 يا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ 💠الَّذِي خَلَقَكَ فَسَوَّاكَ فَعَدَلَكَ
🍃اى انسان چه چيز تو را در باره پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته
🍃همان كس كه تو را آفريد و اندام تو را درست كرد و آنگاه تو را سامان بخشيد
{ انفطار _ آیه ۶ و ٧}
@sh_enayatnejad
#تفسیر_قرآن_کریم
🍃وَ الَّذينَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَ مَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللَّهُ وَ لَمْ يُصِرُّوا عَلي ما فَعَلُوا وَ هُمْ يَعْلَمُونَ
(آیه ۱٣۵ آل عمران)
#ترجمه
🍃وکسانی که زمانی که کار ناشایست انجام دهند یا ظلمی به نفس خویش کنند،خدارا به یاد می آورند و برای گناهان خود طلب آمرزش می کنند،و چه کسی جز خداگناهان را می آمرزد؟ و آنها اصرار بر اعمال قبیح خود ندارند،چون به زشتی عمل معصیت آگاه هستند.
#شرح_کوتاه
🔹در آیه فوق اشاره به یکى دیگر از صفات پرهیزکاران شده ؛ که اگر مرتکب گناهى شوند به زودى به یاد خدا مى افتند و توبه مى کنند.
🔹از تعبیرى که وارد شده چنین استفاده مى شود که انسان تا به یاد خدا است مرتکب گناه نمى شود آنگاه مرتکب گناه مى شود که به کلى خدا را فراموش کند و غفلت تمام وجود او را فرا گیرد، اما این فراموشکارى و غفلت در افراد پرهیزگار دیرى نمى پاید، به زودى به یاد خدا مى افتند و گذشته را جبران مى کنند، آنها احساس مى کنند که هیچ پناهگاهى جز خدا ندارند و تنها باید آمرزش گناهان خویش را از او بخواهند کیست جز خدا که گناهان را ببخشد
🔹 در ذیل این آیه از امام باقر علیه السلام نقل شده که فرمود: اصرار بر گناه این است که انسان گناهى کند و دنبال آن استغفار ننماید و در فکر توبه نباشد این است اصرار بر گناه.
🔹از امام صادق(ع) روایت است که هنگام نزول این آیه ناله وفغان شیطان بلند شد زیرا با استغفار و توبه انسان تمام تلاشهای ابلیس پایمال ونابود میشود.
@sh_enayatnejad
#شرح_حکمت ٢٢٢ نهج البلاغه
و قال (علیه السلام) :
🍃مِنْ أَشْرَفِ أَعْمَالِ الْکَرِیمِ غَفْلَتُهُ عَمَّا یَعْلَمُ.
یکى از باارزش ترین کارهاى کریمان 🍃تغافل از چیزهایى است که از آن آگاهند(و سرپوش گذاشتن بر آن لازم است)
#شرح_حکمت
🔹کمتر کسى است که عیب پنهانى یا آشکارى نداشته باشد و کمتر دوستى پیدا مى شود که درباره دوستش کار نامناسبى، هرچند به عنوان لغزش انجام نداده باشد یعنی عملی که باب میل دوست او نبوده و ناخوشایند طبع او بوده است.
افراد بزرگوار و باشخصیت کسانى هستند که عیوب پنهانى افراد را نادیده مى گیرند و از لغزش دوستان چشم پوشى مى کنند و هرگز به رخ آنها نمى کشند. یعنی اهل تغافل هستند.
🔹 این کار، اولاً سبب مى شود که آبروى مسلمان محفوظ بماند; آبرویى که ارزش آن به اندازه ارزش خون اوست.
🔹ثانیاً سبب مى شود فرد خطاکار یا صاحب عیب جسور نگردد و از همه اینها گذشته سبب مى شود رابطه مسلمان ها با یکدیگر محفوظ بماند.
@sh_enayatnejad
#شرح_صحیفه_سجادیه
🍃كان من دعائه عليه السلام في الاستعاذه ؛ مِنَ الْمَكَارِهِ وَ سَيِّئِ الْأَخْلَاقِ وَ مَذَامِّ الْأَفْعَالِ (دعای ٨)
در پناه جستن به خداوند از ناملایمات و اخلاق ناستوده و كردارهاى ناپسنديده.
#شرح
🔹حضرت فرمودند: «اَللَّهُمَّ إِنيِّ أَعُوذُ بِكَ؛ خدايا، من به تو پناه مىبرم»، این کلمه برای شما شناخته شده است، یک واژهی قرآنی مورد استفاده قرار گرفته است. در جایی که مضطرّ میشوید، میترسید و احساس خطر میکنید، درست مثل بچهای که وقتی احساس خطر میکند، بیدرنگ خود را در آغوش مادر یا پدرش میاندازد، این حالت را پناهنده شدن میگویند و در آنجا این کلمه به کار میرود.
🔹کلمه(اعوذ بک) هیچ ربطی به لفظ ندارد.از الان تا قیامت، بگو: «أَعُوذُ»، «أَسْتَعِیذُ»، هیچ خبری نمیشود تا آن اتّفاق اصلی نیفتد. برای مثال، جلوی یک شیر وقتی در حالت حمله است، با لفظ؛ طلبِ پناهندگی کن، هیچ اتفاقی نمیافتد. باید بدوی، باید خودت را به پناهگاه برسانی.
🔹در این دعا ۴۴ خطر بیان شده است که از آنها به آغوش رحمت حق میگریزیم و به سوی خدای متعال فرار میکنیم. بخشیشان از قبیل مکاره به معنی امور ناپسند هستند که گاهی از بیرون به سر ما آمده است؛ مانند غلبهی شیطان یا سلطان که قدرت شوم بیرونی بر انسان مسلّط میشود و شما به خدا پناه میبرید. یا ممکن است از قبیل ابتلائات باشد، مانند فقر؛ یا از قبیل امتحانها باشد، مانند بیماری.
🔹«سَيِّئِ الْأَخْلَاقِ»، درونی است؛ از درون ما میجوشد و به اخلاق مربوط است. «مَذَامِّ الْأَفْعَالِ»، مربوط به رفتارهای بیرونی است که افعال ناپسند میباشد
@sh_enayatnejad
💢 کِی #انقلاب_اسلامی شکست می خورد؟
♻️ بعید میدانم در جنگ اقتصادی که آمریکایی ها راه انداخته اند حریف جمهوری اسلامی شوند، هرچند سختی هایی تحمیل می کنند اما دوره کوتاهی است که می گذرد. بعیدتر آنکه در جنگ نظامی بتوانند انقلاب را تسلیم کنند هم قدرت نظامی ما ارتقا پیدا کرده و هم دشمن آن برتری سابق را ندارد.
♻️ اما وقتی هر روز دانش آموزان زیادی پیام میدهند و میپرسند اعتقادم به خدا از بین رفته است؟ معلم دینی سوالتمان را درست جواب نمیدهد!
وقتی دانشجو میگوید جنگ در کربلا برسر قدرت بوده و ما خودمان اساطیر ایرانی داریم!
وقتی نوجوان ۱۲ ساله از علت حرام بودن همجنس بازی در اسلام می پرسد و دختر نوجوان در مدرسه از من از تناقض در قرآن سوال میکند؟
وقتی رضاشاه دیکتاتور را مصلح و قهرمان می دانند چون چند کلیپ در اینستاگرام و مستندی از شبکه من و تو دیده اند.
وقتی متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ نسل تربیت شده در فضای مجازی هزاران سوال بی جواب در اعتقادات دارند یعنی نسلی در حال تربیت است که ده سال دیگر بدون حمله نظامی و اقتصادی دشمن از درون پوسیده میشویم.
♻️ اصل جنگ اینجاست، حوزه، مساجد، مدارس، دانشگاه، رسانه، هیاتها و... خط مقدم جنگی هستند که برای آن آمادگی ندارند، به روز نیستند، تنوع و جذابیت ندارند. نه بنیان مطهری را داریم، نه مدیریت بهشتی و نه هنر آوینی را.
🆔 @ashora_karbala
4_5919995398239290584.pdf
7.33M
📚پیشنهاد #دانلود_کتاب
✍ حقوق بگیران انگلیس در ایران
🔹 نویسنده: اسماعیل رائین
📝 توضیحات: کتاب حقوق بگیران انگلیس در ایران به معرفی عوامل و جاسوسان انگلیس در دوره قاجار از جمله میرزا ابوالحسن خان ایلچی و... و عملکرد افراد خائن در دربار و عملکرد جاسوسان انگلیس در ایران در دوره قاجار میپردازد.
همچنین رائین به معرفی خانوادههای خائن ایرانی و درباریان خائنی که خود را به دولت انگلیس فروخته بودند میپردازد.
@sh_enayatnejad
🍃وَ اذاسَئَلَكَ عِبادی عَنّی فَاِنّی قَریب اُجیبُ دَعوَةَ الدّاعِ اِذا دَعان فَلیستَجیبُوالی وَ لیؤمِنُوا بی لَعَلَّهُم یرشُدُون
(بقره آیه ۱٨۶)
#ترجمه
ای پیامبر! هر گاه بندگان من از تو در مورد من سؤال كردند بگو ؛من بسیار نزدیكم، هر گاه كسی مرا بخواند، اجابت میكنم پس به ندای من پاسخ دهند و به من ایمان آورند تا راه راست یابند.
#تفسیر
🔹مفسّر بزرگ قرآن علامه طباطبایی این آیه را یكی از زیباترین و لطیفترین آیات قرآن در زمینه دعا میداند. خداوند در این آیه هفت بار لفظ _مَن_ را بكار برده است.
🔹 این آیه در وصف رابطه خدا با بندگان ؛مسأله دعا و نیایش و ضمانت كردن استجابت دعای ایشان است
در اين آيه روى سخن را به پيامبر كرده، مىگويد
هنگامى كه بندگانم از تو در باره من سؤال كنند بگو من نزديكم
(وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ)
نزديكتر از آنچه تصور كنيد، نزديكتر از شما به خودتان و نزديكتر از شريان گردنهايتان چنانكه در جاى ديگر مىخوانيم: وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ
میفرماید من دعاى دعا كننده را به هنگامى كه مرا مىخواند اجابت مىكنم
أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ
پس بايد بندگان من دعوت مرا بپذيرندفَلْيَسْتَجِيبُوا لِي و به من ايمان آورند وَ لْيُؤْمِنُوا بِي
باشد كه راه خود را پيدا كنند و به مقصد برسند لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ
🔹امام صادق(ع) :زياد دعا كنيد زيرا دعا كليد بخشش خداوند و وسيله رسيدن به هر حاجت است ، نعمتها و رحمتهائى نزد پروردگار است كه جز با دعا نمى توان به آن رسيد! و بدان هر در را كه بكوبى عاقبت گشوده خواهد شد
@sh_enayatnejad
#حکمت_٢
🍃وَ قَالَ عليه السلام أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ وَ رَضِيَ بِالذُّلِّ مَنْ كَشَفَ ضُرَّهُ وَ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَيْهَا لِسَانَهُ
🍃آن كه طمع را شعار خود گرداند خود را خرد نماياند، و آن كه راز سختي خويش بر هر كس گشود، خويشتن را خوار نمود. و آن كه زبانش را بر خود فرمانروا ساخت خود را از بها بينداخت
#شرح
🔹واژه طمع به معناى بيش از حق خود طالب بودن و گرفتن مواهب زندگى از دست ديگران است. بديهى است که افراد طماع براى رسيدن به مقصود خود بايد تن به هر ذلتى بدهند و دست سؤال به سوى هرکس دراز کنند و شخصيت خود را براى نيل به اهداف طمعکارانه خود بشکنند
🔹در دومين نکته مى فرمايد: کسى که سفره دل خويش را نزد اين و آن بدون هيچ فايده باز کند و مشکلات خود را فاش سازد رضايت به ذلت خود داده است . روشن است هرگاه انسان نزد طبيب درد خود را بگويد و از وى راه درمان بطلبد يا پيش قاضى ظلمى را که بر او رفته بيان سازد و از او احقاق حق بخواهد يا نزد دوستش از گرفتارى خود براى گرفتن وام سخن بگويد کار خلافى نکرده و به دنبال مشکل گشايى بوده؛ اما طرح مشکلات نزد کسانى که هيچ گونه توانايى بر حل آن ندارند اثرى جز ذلت و سرافکندگى انسان نخواهد داشت
🔹درادامه فرمود منظور از امير شدن زبان آن است که از تحت کنترل عقل و فکر خارج شود و هرچه بر زبانش آمد بگويد
سخنانى که از فکر و عقل و تقوا سرچشمه نمى گيرد مشکلاتی به بار میآورد که انسان قادر بر جبران آن نيست و گاه اسباب رنجش افراد و سبب ايجاد اختلاف در ميان مردم و کينه و دشمنى نسبت به گوينده و دیگران مى شود
@sh_enayatnejad
(دعای ۱۱ #صحیفه_سجادیه
در طلب عاقبت بخیری)
🍃وَ إِذَا انْقَضَتْ أَیّامُ حَیَاتِنَا،
وَ تَصَرّمَتْ مُدَدُ أَعْمَارِنَا،
وَ اسْتَحْضَرَتْنَا دَعْوَتُکَ الّتِی لَا بُدّ مِنْهَا وَ مِنْ إِجَابَتِهَا،فَصَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَ آلِهِ،
🍃 و وقتی روزگار زندگی من منقضی میشود و وقتی مَدد و مدّت عمرهای ما سپری میشود و دعوت شما را احضار میکند که چارهای هم از آن نیست و از اجابت آن هم چارهای نیست.
#شرح
🔹یک مسئله این است که ایام حیات ما منقضی میشود و عمرهای ما سپری میشود؛ توجّه به انقضای حیات و سپری شدن عمر خود جزء عبرتها است و ما عبرت نمیگیریم. روزهایی که از دست دادیم، دیگر برنمی گردد. هر کاری کردیم، کردیم ؛ نکردیم از دست دادیم.
دیگر هم برگشتی نسبت به روز قبل و روزهای قبل نیست، گذشت.
🔹نکتهی دوم این است که حضرت میفرماید:
«وَ اسْتَحْضَرَتْنَا دَعْوَتُکَ الَّتِی لَا بُدَّ مِنْهَا» خدای متعال همه را احضار میکند.
یعنی ما به اختیار خود نمیرویم. همانگونه که دادگاه برای اشخاص متّهم احضاریّه میفرستد، اگر نیامد مأمور به سراغ او میآید؛ خدا هم برای بردن ما احضاریّه میفرستد. این مقام، مقام قهّاریّت خدا است، این از صفات جلالیّهی حق است. قهّاریّت خدا که خدای متعال ملائکه را میفرستد و ما را احضار میکند. هم احضار خدا «لَا بُدَّ مِنْهَا» یعنی خدا ارادهی قطعی کرده است، به ما هم خبر داده است . «کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَهُ الْمَوْتِ» هیچ کسی استثناء نیست.
@sh_enayatnejad
🔰 #گفتمان_انقلاب_اسلامی بر اساس
#منظومه_فکری_امامین_انقلاب
💠دیگر از این اصول حاکم بر گفتمان انقلاب اسلامی ؛ قوامین به عدالت بودن است:
از نظر آموزههای قرآن، یکی از مهمترین اصول اساسی گفتمان اسلامی، #قیام_به_عدالت است.
💢عدالت که از اصول #فطری_عقلی است، هر چند بنیاد هستی و اجتماع است، اما این کف خواستهها و نیازهای اجتماع است؛ زیرا عدالت در ارتباط و تعاملات اجتماعی چیزی جز مقابله به مثل و بده و بستان نیست که البته مراعات آن لازم و ضروری است.
(انعام، آیه ۱۵۲؛ مائده، آیه ۸)
این #عدالت زمانی شکل میگیرد که هر کسی بتواند از سهم خویش از نعمتهای الهی از آب و خاک و منابع و ثروتها و مانند آنها بهرهمند شود؛ زیرا هر موجودی به حکم موجودیت، از نعمتهای الهی سهمی دارد که باید پرداخت شود.
ایجاد مانع در سر راه بهرهبرداری هر کسی از سهم خویش از سوی دیگران به عنوان #ظلم دانسته و مردود شمرده شده است.
💢از نظر #قرآن، همه پیامبران و همچنین کتب الهی و قوانین مکتوب در آن برای تامین و تضمین این #قسط و سهم از سوی خدا ارسال و انزال شده است. پیامبران(علیهم السلام) به عنوان #اهداف_بعثت مامور هستند تا مردم را نسبت به سهم و قسط خویش از نعمتهای الهی آگاه ساخته و حقوق آنان را گوشزد کنند. سپس مسئولیت دارند تا با همکاری مومنان و دیگران از غیرمومنان ؛ مردم را تشویق و ترغیب به قیام برای کسب قسط و سهم خویش کنند.
💢 بنابراین، هدایت و مدیریت جامعه به سوی قیام تودههایی از مسلمان و غیرمسلمان برای کسب قسط خویش از مهمترین ماموریتهای پیامبران است.
💠خدا دراین باره میفرماید:
بهراستى ما پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آنها کتاب و ترازو را فرود آوردیم تا مردم برای عدالت قیام کرده و برای تحقق آن برخیزند و آهن را که در آن براى مردم خطرى سخت و سودهایى است پدید آوردیم تا خدا معلوم بدارد چه کسى در نهان او و پیامبرانش را یارى مىکند؛ آرى خدا نیرومند شکستناپذیر است.
(حدید، آیه ۲۵)
💢از نظر قرآن، اگر تودههای مردم از مسلمان و غیرمسلمان ؛ برای عدالت قیام کنند، مردم مسلمان که امت وسط هستند باید در مرتبه بالاتر قرار گیرند و در سطح برتر نه تنها به عدالت قیام کنند، بلکه باید این قیام برای آنان، ملکه باشد.
💠خداوند میفرماید:
((أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ))
اى کسانى که ایمان آوردهاید براى خدا به عدالت، بسیار با تلاش و شدت برخیزید و شاهدان و گواهان قسط باشید.(مائده، آیه۸)
@sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سخنرانی #امام_خمینی(ره) درباره وظیفه انبیاء و مؤمنین:
باید اهتمام به #امر_مسلمین داشته باشیم
#غایت این است که مردم #قیام_به_قسط بکنند
#عدالت_اجتماعی برقرار شود
ظلم ها از بین برود
به ضعفا رسیدگی شود و...
{لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ ۖ وَأَنزَلنَا الحَديدَ فيهِ بَأسٌ شَديدٌ وَمَنافِعُ لِلنّاسِ}
❓تناسب اینها که فرمود با بینات و حدید در چیست؟
یعنی اگر شخصی یا گروهی بخواهند یک جامعه یا حکومت عدلی را تباه کنند ؛ با بینات صحبت کنید اگر نشنیدند با موازین عقلی ؛ اگر نشنیدند با حدید با آنها برخورد کنید این صریح قرآن است.
به هر صورتی شده شما موظف به برقراری عدالت هستید.
@sh_enayatnejad
💠علامه ذوالفنون #حسن_زاده_آملی
🍃شیخ طوسی از پیامبر اکرم(ص) نقل میکند که آن حضرت فرمودند: «در غیر یاد خدا، زیاد سخن نگویید، زیرا سخن زیاد در غیر یاد خدا، سبب قساوت قلب میشود؛ چه اینکه، دورترین مردم از خدا کسی است که قساوت قلب داشته باشد.
🍃بدانید ؛دهان باب الله است، صادرات و وارداتش را کنترل کنید، دهان گوش جان است، سعی کنید چانهتان را عقل بچرخاند
🍃حضرت علامه در مورد استادشان مرحوم علامه طباطبایی میفرمود آن بزرگوار اینطور بودند که هر گاه کسی با ایشان به مسافرت میرفت تا از ایشان سؤالی نمیکرد، علامه با احدی سخن نمیگفت.
🍃هر پرسشی را نیز نباید پاسخ گفت و این نشانه معرفت است، روزی در محضر درس استاد علامه حسن زاده آملی از فیض معرفت آن حضرت بهره میجستیم، شخصی از استاد پرسشی کرد. استاد فرمودند: بسیار خوب! چون جلسه درس به پایان رسید، آن شخص به استاد عرض کرد: آیا بسیار خوب هم جواب است؟
آقا فرمودند: بله و بهترین جواب همین بود!
💠حضرت استاد در این خصوص مکاشفهای را نقل میفرمایند: در سحر شب یکشنبه ۵ مردادماه ۱٣۴٨ بعد از ادای نافله شب و نافله و فریضه صبح در اربعینی که ذکر جلاله «الله» را هر روز بعد از نماز صبح به عددی خاص داشتم، بعد از این ذکر به توجه نشستم که ناگهان جذبه و حالتی دست داد و بدن طوری به صدا در آمد و میلرزید، آن چنان صدایی که مثلاً تراکتور روی سنگهای درشت و جاده ناهموار میرود، دیدم که جانم از بدنم مفارقت کرد و متصاعد شد ولی در بدنی مثل بدن عالم خواب قرار دارد، تا قدری بالا رفت.
دیدم در میان خانهای مانند پرندهای که در خانهای در بسته گرفتار شده است و به این طرف و آن طرف پرواز میکند و راه خروج نمییابد، تخمیناً در مدت یک ربع ساعت گرفتار بودم و به این سو و آن سو میشتافتم، دیدم در این خانه زندانیم، نمیتوانم به در بروم، سخنی از گویندهای شنیدم و خود او را ندیدم که به من گفت:
((این محبوس بودنت بر اثر حرفهای زیاد و بیخود تو است، چرا حرفهایت را نمیپایی!؟))
من در آن حال چندین بار خدای متعال را به پیغمبر خاتم(ص) برای نجاتم قسم دادم و به تضرع و زاری افتادم که ناگهان چشمم به طرف شمال خانه افتاد که دیدم دریچهای که یک شخص آدم بتواند به در رود برویم گشوده شد، از آنجا در رفتم و پس از به در آمدن چندین به سوی مشرق در طیران بودم و دوباره به جانب قبله رهسپار شدم..و هنگامی که از حبس رهایی یافتم، یعنی از خانه به در آمدم، آن خانه را بسیار بزرگ و مجلل دیدم، که در میان باغی بنا شده است و آن باغ را نهایت نبود و آن را درختهای گوناگون پر از شکوفه سفید بود که در عمرم چنان منظرهای ندیدم.
آن محبوس بودن چند دقیقه، بسیار در من اثر بد گذاشت به گونهای که بدنم خسته و کوفته شده بود و سرم و شانههایم همه سخت درد گرفت و قلبم به شدت میزد.
🍃 روزی حضرت استاد در محفل درس فرمودند: یکی از دوستان میگفت، در مراقبتی که داشتم، مکاشفهای روی داد به حضور حضرت رسول الله الاعظم(ص) شرفیاب شدم از آن حضرت ذکر خواستم، رسول خدا (ص)فرمودند:
[ من به شما ذکر سکوت میدهم ]
📕آداب سلوک از منظر علامه حسنزاده آملی کتاب ((صراط سلوک))
🆔 @ashora_karbala