eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
629 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰اوّاب... ✍استاد #علی_صفایی_حائری 💠 توبه، بازگشت از گناه است، اما «اوبه» بازگشت است. زنبور عسل را اوّاب مى گويند چون زياد مى رود و باز مى گردد و در هر بازگشت شهدى همراه مى آورد و عسلى مى سازد. 💠 ما كوچك تر كه بوديم، براى خريد نان و ماست، روانه بازارمان مى كردند. ما در راه به هر چيزى روى مى آورديم؛ چرخ و فلك مى ديديم، مى ايستاديم؛ دعوا مى ديديم به دنبال ماجرا مى رفتيم. ما براى خريد رفته بوديم و جمعى بر سر سفره منتظرمان بودند، اما بى خيال به هر چيزى چشم مى دوختيم، به هر جمعى مى پيوستيم. 💠 اوّاب كسى است كه مى رود و باز مى گردد و مقهور جاذبه ها نمى شود و دل به هر كِششى نمى دهد و چشم به هر جلوه اى نمى دوزد. او دنبال كارى است و در تمامى حوادث اين كار را فراموش نمى كند و در هر برخوردى با هر گُلى شيره اش را مى مكد و حاصلش را مى آورد. 💠 عبدى را خدا مى ستايد كه دامن او را خارِ حادثه ها و جاذبه ها نمى چسبد و كشش هاى زمينى او را سنگين نمى كند و در خود نگه نمى دارد؛ «نِعْمَ الْعَبْد»، چرا؟ «اِنّهُ اَوابَّ» 💠او بازگشت دارد و زياد به سوى خدا روى مىآورد، نه اينكه حركتى نداشته باشد، برخوردى نداشته باشد، نه، در تمامى حركت ها مقصد را مى شناسد و در تمامى برخوردها كار خود را فراموش نمى كند. اسب هاى زيبا و مركب هاى رام و خانه هاى راحت، او را با خود نمى برند، كه او اين همه را با خود مى آورد و شهد و حاصلش را در نزد خدا جمع مى كند و براى او مى خواهد. 📚آیه های سبز، ص۱۴٣ 🆔 @ashora_karbala
🔰"ایمان زاینده همراه با تعهدات عملی" ▫️مؤلفه های ایمان متعهدانه ▫️( مبحث چهارم _ بخش پنجم) 🔹"وَ جَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَاکُمْ" اوست که شما را برگزیده است ای ملت اسلام! یعنی چه برگزیده؟ یعنی شما را به صورت دردانه های نازپرورده ای گذاشته کنار، گفته اینها تافته جدا بافته اند، گناه هم کردند، اشتباه هم کردند، بر خلاف فرمان ما هم عمل کردند، بهشت به نام اینهاست؟ 🔻این حرفی است که یهودی ها هم درباره خودشان مدعی بودند. اینها اشتباه می کردند، هر مُسلمی هم که این جور فکر کند، اشتباه می کند. 🔻قرآن در مقابل یهودی ها، آن کسانی که خیال می کردند که احبّا و اولیا و دوستان، بلکه فرزندان خدایند، با لحن خیلی ملامت آمیز و زننده ای اعلام می کند که این همه، این دوستی، این ولایت، در گرو این است که به فرمان خدا عمل کنید. 🔹 ما شمارا برگزیدیم، درست است. بنی اسرائیل را هم قبلاً برگزیده بودیم. خدا امت اسلام را انتخاب کرد، اما قبل از اسلام؛بنی اسرائیل را هم انتخاب کرده بود، هر دو انتخاب از یک نوع است؛ به معنای انتخاب آماده ترین فرد است برای بزرگترین کار. 🔹بین ده نفر شما نگاه می کنید، می بینید که این یکی قیافه اش مصمم تر، بدنش آماده تر، رنگ رخساره اش شاداب تر، پنجه اش قوی تر، بازوان و سینه اش ستبرتر و استوارتر، می گویید آقا، این بارِ سنگین را تو باید برداری، من تو را برای این کار انتخاب کردم، این هم پیش قدم می شود. 🔻 اگر برداشت، اگر توانست این کار را بکند؛ یعنی اراده کرد توان که در او بود مسلماً تصمیم گرفت و این بار را برداشت ، آن وقت از سطح اَقران بالاتر می رود، می شود یک فرد زُبده بَرجسته. اگر برنداشت چه؟ 🔻اگر برنداشت، از دیگران توسری خورتر و بدبخت تر می شود. به او می گویند بیچاره! دیگران نمی توانستند، به آنها هم نگفتیم، اما به تو گفتیم و تو نکردی. گزینش امت اسلام مثل گزینش امت بنی اسرائیل، از این قبیل است. 🔹بنی اسرائیل در زمان خودشان و مسلمانان در زمان خودشان، شایسته ترین امتها و افراد بودند برای تحمل بار امانتِ اسلام، رهبری و هدایتِ بشر؛ لذا بود که به اینها این بار امانت داده شد. 🔻آیا برداشتند یا نه؟ اگر برداشتند، این بار امانت را به سرمنزل رساندند، البته بهترین و گزیده ترین و شایسته ترین مسلمان اند، اما اگر نه چطور؟ 🔻اگر برنداشتند، همان وضعی را دارند که یهود دارا شدند و براثر حمل نکردن بار امانت: "وَ ضُرِبَتْ عَلَیهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْکَنَةُ وَ بَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ"این برای دنیاشان، "مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ"، آنهم برای آخرتشان! ♻️ادامه دارد... --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala
🔰 تنها قدرتی که اگر انسان به او تکیه کند هیچ نگرانی نخواهد داشت، خداست. ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 💠 نوشته‌اند كه در يكى از جنگ‌ها رسول اكرم از لشكر كناره گرفت و در روى تپه‌اى در حدود اردوگاه خودش استراحت كرد و به خواب رفت. اتفاقاً يكى از افراد شجاع دشمن در حالى كه مسلح بود و گردش مى‌كرد نگاهش به رسول اللَّه افتاد و او را شناخت. بسيار خوشحال شد از اينكه او را تنها يافته و الآن او را خواهد كشت. 💠 در حالى كه رسول اللَّه خوابيده بود وى بالاى سرش ايستاد و فرياد كشيد: محمّد تو هستى؟ حضرت نگاهى كرد و فرمود: آرى من هستم. گفت: چه كسى مى‌تواند تو را از دست من نجات دهد؟ رسول اللَّه بدون درنگ فرمود: خدا. 💠 آن مرد كه چنين انتظارى نداشت گفت الآن به تو نشان خواهم داد، و يك قدم عقب رفت تا ضربت خود را قوى‌تر بزند. ناگهان پايش به سنگى اصابت نمود و محكم به زمين خورد. حضرت به سرعت از جاى برخاست و بالاى سرش ايستاد و فرمود: چه كسى تو را از دست من مى‌تواند نجات بدهد؟ اينجا بود كه آن مرد از روى فطانت پاسخ داد: كَرَم تو، و رسول اللَّه او را عفو فرمود. 📚آشنایی با قرآن، ج٢ ص ۴۶ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1710789_317.pdf
416.2K
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (قیام جاودانه) برداشتی نو و در عین حال مستند از عاشورا ✍مؤلف: محمد رضا حکیمی 📕قیام جاودانه، نخبگان و حکمرانان را هشدار می دهد که برای بقای دین و دنیا، راهی جز به صحنه کشاندن عاشورا نیست و مسلمانان را که دو تکلیف بزرگ در برابر عاشورا دارند: 1⃣ تجدید نظر در شناخت عاشورا، شناختی ژرف و گسترده، و رابطه آن با اهداف پیامبران و آرمان های قرآن؛ و سپس شناساندن آن به همه ابعاد، و رساندن پیام آن، به همه انسان ها به نام یک وظیفه بزرگ انسانی و یک اقدام سترگ اسلامی. 2⃣ تجدید نظر در چگونگی بهره وری از عاشورا و بهره رسانی به انسان ها به وسیله آن و برگزاری مراسم آن و خلاصه بازسازی فرهنگ عاشورا و گسترش دادن نفوذ آن در نسل ها و عصرها... به منظور رهایی خلق ها از باطل و ستم و رسیدن به حق و عدالت. ✍نویسنده در قیام جاودانه، آنچه را گفتیم، در هشت بخش سامان داده است: ۱▫️عاشورا و جهان اسلام ٢▫️عاشورا و انسان نو ٣▫️ عاشورا و عدالت ۴▫️عاشورا، انقلاب‌ها و حکومت‌ها ۵▫️حکومت مسانخ ۶▫️اسلام و مردم (دین مردمی) ٧▫️طاغوتزدایی، تنها راه رهایی ٨▫️عدالت، محو سیمای فقر 📕عاشورا علاوه بر آن که رمز بقای اسلام و قرآن است، حضور مجدّد پیامبران است در قله فریادگری و هدایت.  عاشورا نه تنها برای انسان دیروز هدایت ساز بوده که برای انسان نو نیز هویت بخش است. و نگاهش به آفاق بشریت است اولاً و اتحاد بزرگ اسلامی ثانیاً. گرچه افسوس بس گران که عاشورا، چنان که باید شناخته باشد، شناخته نیست؛ دوست به گونه ای عاشورا را ننمایانده است و دشمن به گونه ای آن را پوشانده است! 🆔 @ashora_karbala
🔰با ارزش ترین تأثیر... ✍ استاد #علامه_جعفری 💠 قرار گرفتن تحت تأثیر شخصیت هایی رشد یافته که امیال و خواسته های حیوانی خود را کاملا مهار و تعدیل نموده طعم عظمت و کمال انسانی را چشیده اند. تأثیر این شخصیت ها در سرنوشت اجتماعات، نه تنها مضر نیست، بلکه صد درصد به نفع آنها است، 💠شخصیت هایی امثال ، سلمان و مالک اشتر و عمار بن یاسر و محمد بن ابی بکر و هاشم مرقال و حجر بن عدی و اویس قرنی و میثم تمار [که بجهت انسان شناسی عمیقی که داشته اند، در جاذبیت شخصیت علی بن ابیطالب (علیه السلام) قرار گرفته بودند، 💠راهنمایان بسیار با ارزشی برای مردم آن دوران بودند و ایکاش مردم در همه دوران ها و جوامع تحت تأثیر این گونه شخصیت ها ، سرنوشت حیات اجتماعی خویش را تعیین نمایند. 💠سلطه این افراد بوسیله شمشیر بر طبیعت معمولی مردم نیست، بلکه سلطه آنان بوسیله عقول نافذ و وجدان های پاکشان بر عقول و وجدان های آزاد انسانی می باشد. 📚 تفسیر نهج البلاغه جلد ٢ خطبه سوم 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیه ٢٨ سوره آل عمران) 💠 این آیه در واقع یک درس بسیار مهم سیاسى، اجتماعى به مسلمانان مى دهد که بیگانگان را هرگز به عنوان دوست و حامى و یار و یاور نپذیرند، و فریب سخنان جذاب و اظهار محبت هاى به ظاهر صمیمانه آنها را نخورند؛ زیرا ضربه هاى سنگینى که در طول تاریخ بر افراد با ایمان واقع شده، در بسیارى از موارد از این رهگذر بوده است. تاریخچه استعمار مى گوید: همیشه ظالمانِ استثمارگر در لباس دوستى و دلسوزى و عمران و آبادى ظاهر شده اند. 💠 واژه استعمار که به معنى اقدام به عمران و آبادى است نیز از همین جا گرفته شده. آنها به نام عمران و آبادى وارد مى شدند و هنگامى که جاى پاى خود را محکم مى کردند، بى رحمانه بر آن جامعه مى تاختند و همه چیز آنها را به یغما مى بردند 💠 جمله "مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِیْنَ" یعنی؛ اگرچه در زندگى اجتماعى، هر کس نیاز به دوستان و یاورانى دارد، ولى افراد با ایمان، باید اولیاى خود را از میان افراد با ایمان انتخاب کنند، و با وجود آنان دیگر چه نیازى به کفار بى رحم و ستمگر است، و تکیه بر وصف ایمان و کفر، اشاره به این است که: این دو از یکدیگر بیگانه و آشتى ناپذیرند. جمله "فَلَیْسَ مِنَ اللّهِ فِى شَىْء "هم یعنی؛ افرادى که با دشمنان خدا پیوند دوستى و همکارى برقرار سازند، ارتباطشان با خداوند و خدا پرستان گسسته مى شود. 💠 و در پایان آیه، هشدارى به همه مسلمانان داده، مى فرماید: خداوند شما را از نافرمانى خود بر حذر مى دارد، و بازگشت همه شما به سوى خداست"وَ یُحَذِّرُکُمُ اللّهُ نَفْسَهُ وَ إِلَى اللّهِ الْمَصیرُ" 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰شباهتهای امام زمان (عج) با انبیا ✍ #علامه_جعفری 🍃در طول تاریخ؛ خداوند حجتهای مختلفی را برای هدایت انسانها منسوب کرده است، که این بزرگواران بروز و ظهور متفاوتی داشتند 🍃اما شاید متفاوت ترین این بزرگواران در ظهور؛ به تعبیری آخرین آنها باشد. حضرت مهدی فرزند امام حسن عسکری (ع) شباهت هایی با حجت های خدا دارد و تفاوت هایی 🍃چون نوح نبی عمر طولانی دارد و چون آدم ابوالبشر حکومتش بر تمام زمین است و شباهت آن حضرت به عیسی اختلاف مردم در مورد او است که عده ای مانند یهودیان می‌گویند هنوز به دنیا نیامده، گروهی چون برخی مسیحیان می‌گویند کشته شده و گروهی دیگر منتظر بازگشت او هستند 🍃اما شباهت ایشان به حضرت موسی، هم در تولد پنهانی مانند آن بزرگوار و هم در غیبت از قومش. و شاید این تولد و زندگانی پنهانی طولانی، متفاوت ترین شاخصه آن بزرگوار باشد. 🍃و او حجت خداست بین بندگان؛ اوست که افراد را مانند تمام حجتهای خدا به سوی خدا دلالت می کند و در همین حالت پنهانی؛ اوست که مراعات میکند حال افراد را بدون آنکه دیده شود (إِنَّا غَيْرُ مُهمِلِينَ لِمُرَاعَاتِكُم وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُم وَ لَو لَا ذَلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللَّأوَاءُ وَ اصطَلَمَكُمُ الْأَعدَاءُ) همانا، ما از رعايت حـال شما كوتاهى نمى كنيم و شما را از ياد نمى بريم، چه، در غير اين صورت سختيها و گرفتاريها برشما فرو مى آيد و دشمنان شما را ريشه كن كرده و از بين میبرند 🍃و چه افسوس که تکثر شؤون مختلف زندگانی مادی، چشمهای باطن بین ما را کور کرده است و نمی‌بینیم اینهمه دلالت و هدایت و نشانه و مراعات او در حق خودمان است 🆔 @ashora_karbala
🔰معیت و همراهی حقیقی با امام استاد سیدمحمدمهدی #میر_باقری 💠اين معيت صرفا معيت و همراهي ظاهري نيست. اين معيت معنايش اين است که همه قواي ما؛ ظاهر و باطن، قلب و سرّمان با امام باشد؛ هيچ وقت با دشمن‌ و ديگران حتی در يک پلک به هم زدن، هم همراه نشود،با نفس خودش هم همراه نباشد. انسان تا با خودش يا با ديگران هست، با امام و با خدا نيست. 💠البته اين معيت و همراهي، صبر و تحمل مي‌خواهد، که حضرت فرمودند "فَإِذَا عَرَفَنِي بِهَذِهِ الْمَعْرِفَةِ فَقَدِ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ" انسان تا عبد ممتحن نشود، نمي‌تواند ولايت امام را درک کند. تحمل ولايت، کار دشواري است. تا انسان تحمل نکند، که آن حقيقتِ ولايت به انسان عطا شود، انسان جزء اوليا خدا نمي‌شود. 💠اولياء الله، آن کساني هستند که حقيقت ولايت به آنها عطاء مي‌شود، آنها هم بايد تحمل داشته باشند. اينکه ما بايد به واجبات عمل کنیم و محرمات را ترک کنیم اينها معلوم است و از واضحات براي همه است. ما در این سفر بايد در صفات‌مان همراه امام باشيم. هر صفت رذيله‌ای، دوری از امام است، چون صفت امام نيست. 💠همراه امام، آن کسی است که خودش را تخليه مي‌کند و از صفات رذيله، تبری تام پيدا مي‌کند، آن وقت صفات امام در او ظهور پيدا مي‌کند. در هر صفت و فکرش امام هست«قَلْبِي لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِي لِأَمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ» ياري کردن امام که با حرف درست نمي‌شود، اين همراهي با امام (ع) همه اينها را مي‌خواهد 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰"ایمان زاینده همراه با تعهدات عملی" ▫️مؤلفه های ایمان متعهدانه ▫️اقامه نماز، پرداخت زکات، اعتصام به خدا ▫️( مبحث چهارم _ بخش ششم) 🔹 "هُوَ اجْتَبَاکُمْ" او برگزیده است شما را، انتخاب کرده برای داشتن این بار، این گزینش را نسبت به شما به عمل آوردیم، برای چه؟ تا چه بشود؟ تا شما چه کنید و به کجا برسید؟ 🔻 "لِیکُونَ الرَّ سُولُ شَهِیداً عَلَیکُمْ وَ تَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَی النَّاسِ" مسئولِ مستقیمِ شما پیغمبر است و مسئولِ همه بشریت شمایید. تا پیامبر بر شما گواه و مراقب و دیدبان باشد و شما بر بشریت؛ گواه و مراقب و دیدبان باشید. شما زمامداران بشرید، شما اداره کنندگان بشریتید، شما دیدبانان این قافله اید. ای قافله سالاران به خواب نمانید. 🔹حال که اینجور است، حال که مسئولیت شما سنگین است، حال که شما از طرف پروردگار به مأموریتی دشوار دارید گسیل میشوید، "فَاَقیمُوا الصَّلاةَ" پس به پادارید نماز را. 🔻 باز هم تکلیف، باز هم تعهد، ایمان خشک وخالی؟ "فَاَقیمُوا الصَّلاةَ" پس به پادارید نماز را، "و آتُوا الزَّکاةَ" و بدهید زکات را. 🔹 "اَقیموا الصَّلاةَ "را در یکی از روزهای گذشته معنا کردم "وَ اعتَصِموا بِاللهِ" و متوسل شوید به خدا و آیین خدایی، پناهنده باشید به خدا، متکی باشید به خدا، از هیچ کس دیگر، از هیچ قدرت دیگر نهراسید. 🔻آن وقتی که راه ها بر شما فروبسته ماند، از لطف و مدد و یاوری خدا مأیوس نگردید. "هُوَ مَولاکم" خدا سرپرست و نگهبان و هم جبهه شماست. ⁉️ "اللهُ وَلِی الَّذینَ آمَنوا" یعنی چه؟ "هُوَ مَولاکم" یعنی چه؟ علی مولای مؤمنین است، یعنی چه؟ مؤمنین باید ولایت علی را داشته باشند، یعنی چه؟ این ولایت، این کلمه، خیلی کلمه پرمعنای پرمغز عجیبی است. یک روز انشاءالله این را با استفاده از تعبیرات قرآنی معنا میکنم "فَنِعمَ المَولی وَ نِعمَ النَّصیر" چه نیکو مولایی است، چه نیکو یاوری است پروردگار. ♻️ادامه دارد... --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 آگاهی از سرمایه ها... ✍استاد #علی_صفایی_حائری 💠 در درون ما نيروهايى است كه اگر به كار گرفته شوند و رودهايى است كه اگر رهبرى شوند و غنچه هايى است كه اگر شكفته شوند، ما را به وسعت ها و رشد ها و حركت هايى مىرسانند و سيراب و شاداب مىنمايند. در حالى كه غفلت از اين نيروها و رها كردن آنها؛ ما را به ركود و ايستايى مىكشانند و همين است كه شيطان ما را از خود دور مىكند و در غفلت نگه مىدارد و همين است كه رسول بايد ما را ياد آورى كند و آگاه سازد. 💠 شيطان، دشمن رشد انسان است كه او را به غفلت مىخواند و با سرگرمىها و هيچ ها و پوچ ها مشغول مىسازد و سرمايه هاى او را كم جلوه مىدهد و مجهول مىگذارد تا برداشت هايش جلوه اى ننمايد. 💠و اين ما هستيم كه بايد به اين سرمايه ها و اندازه آنها پىببريم و آنها را به جريان بيندازيم و زيانش را جبران كنيم، كه گفته اند: {رَحِمَ اللَّهُ مَنْ عَرَفَ قَدْرَ نَفْسِهِ، وَ كَفى بِالْمَرْءِ جَهْلًا انْ لايَعْرِفَ قَدْرَه}ُ. و اين تفكر ماست كه ما را به شناسايى خودِ ما و سرمايه هاى ما و كارِ ما و شناختِ هستى و دنيا و اللَّه مىرساند. 📚مسئوليت و سازندگى، (ص ۱۱٣ و ۱۱۴) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
EntezarChapter1.pdf
2.02M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (انتظار عامیانه انتظار عارفانه انتظار عالمانه) ✍مؤلف: علیرضا پناهیان 📕در عصری که توجه به مفهوم کلیدی انتظار بیش از هر زمانی فراگیر شده و علاقه مندی قشر دانشجو برای گفتگوی عالمانه از معارف مهدوی مشهود است، کتاب حاضر که بخش مهمی از معارف و مفاهیم عمیق انتظار به زبانی شیوا و در عین تحلیلی بیان کرده است، می تواند به عنوان یک متن درسی برای دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد. 📄برشی از کتاب : انتظار، احساسی مربوط به زمان آینده و یک وضعیت بهتر است. بنابر‌این هر چقدر تصور روشن‌تری از وضعیت مطلوب داشته ‌باشیم، انتظارمان بیشتر خواهد بود. کسی که از وضع وطلوب بی‌اطلاع است، منتظر چه وضعیتی است؟ کسانی که از ظلم ناراحتند، اما هیج تصور روشنی از عدالت ندارند، معلوم نیست اساس عدالت را چقدر می‌پسندند و می‌پذیرند؛ و چقدر حاضرند در جامعه‌ای با حاکمیت عدالت زندگی کنند. 📕کتاب انتظار پناهیان در ابتدا و در فصل اول آن به باور های غلط عوام در مورد ظهور می پردازد و بررسی می کند که هر کدام از این عقاید چه اعمال و حرکات اشتباهی از آن ناشی می شود. پناهیان در ادامه ویژگی های منتظر را بررسی می کند و اینکه انسان منتظر باید چه اعمالی انجام دهد و چه عقاید و دیدگاه هایی نسبت به موضوعات مختلف جهان و به ویژه نسبت به ظهور داشته باشد. این کتاب یک دوره مهدویت شناسی کامل است و بسیاری از سوالات انسان نسبت به ظهور در آن پاسخ داده می شود. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 چه می‌خوریم؟! ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 💠انسان با هر عملى از اعمال خودش به نوعى روحا" تغذيه مى‌كند. وقتى كه انسان دارد غيبت مى‌كند خيال مى‌كند كه فقط دارد حرف مى‌زند و به مخاطب تحويل مى‌دهد؛ حساب آن را نمى‌كند كه بيش از مقدارى كه ديگرى تحويل مى‌گيرد خودش تحويل مى‌گيرد! 💠 انسان از عمل خودش واقعا به نوعى تغذيه مى‌كند؛ يعنى «حرف زدن» براى انسان نوعى چيز خوردن است، «گوش كردن» نوع ديگر چيز خوردن است، «نگاه كردن» نوع ديگر چيز خوردن است، «فكر كردن» نوع ديگر چيز خوردن است. 💠 اين كه فرمود: غيبت خورش سگ‌هاى جهنم است يعنى شخص غيبت‌كننده همين الآن كه اينجا هست به صورت يك سگ جهنمى درآمده است و دارد از اين مردار مى‌خورد. 📚 آشنایی با قرآن، ج۱۳، ص۵۴ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰باطن قبله اینجاست.... ✍شهید #سید_مرتضی_آوینی ▪️وااسفا ! #باطن_قبله را رها کرده اید و بر گِرد دیوارهایی سنگی می چرخید ؟ بیایید ... باطن قبله این جاست . به خدا ، اگر نبود که خداوند خود این چنین خواسته ، می دیدی کعبه را که به طواف #امام آمده است و حجر الاسود را می دیدی که با او بیعت می کند. مگر نه این که #انسان_کامل ، غایت تکامل عالم است ؟ ... ▪️ای اُمت آخر بر شما چه رفته است؟ مگر تا کجا می توان در مُحاق #غفلت و کوری فرو شد که خورشید را نشناخت؟ معاویه مرده است و یزید بر خلافت خویش از مردم بیعت می گیرد. آیا می توان دست بیعت به یزید داد و آن گاه باز هم به جانب قبله نماز گزارد؟ یزید که قبله نمی شناسد، یزید که نماز نمی گزارد. چه رفته است شما را ای اُمت آخر ؟ 📚 فتح خون ، ص ۲۹ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ٢٨ سوره آل عمران) 🔹 مسئله تقیه 🍃 إِلَّا أَن تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقَاةً ۗ وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَه 💠درست است که گاهى انسان به خاطر هدف هاى عالى، به خاطر حفظ شرافت، و به خاطر تقویت حق و کوبیدن باطل حاضر است از جان عزیز خود در این راه بگذرد، اما اسلام اجازه داده انسان در مواردى که جان یا مال و ناموس او در خطر است و اظهار حق، هیچگونه نتیجه و فایده مهمى ندارد، موقتاً از اظهار آن خوددارى کند، و به وظیفه خود به طور پنهانى عمل نماید 💠اما تقیه در همه جا یک حکم ندارد بلکه گاهى واجب، گاهى حرام و زمانى مباح مى باشد. وجوب تقیه در صورتى است که بدون فایده مهمى جان انسان به خطر بیفتد، اما در موردى که تقیه موجب ترویج باطل و گمراه ساختن مردم و تقویت ظلم و ستم گردد، حرام و ممنوع است. 💠لذا، تمام ایراداتى که در این زمینه شده پاسخ داده خواهد شد. در حقیقت اگر خرده گیران در این باره تحقیق مى کردند، واقف مى شدند که مسأله تقیه در جاى خود یک حکم قاطع عقلى و موافق فطرت انسانى است 💠در تاریخ مبارزات مذهبى و اجتماعى و سیاسى؛ زمان هائى پیش مى آید که مدافعان حقیقت اگر بخواهند آشکارا مبارزه کنند، هم خودشان و هم مکتبشان نابود مى شود، و یا لااقل در معرض مخاطره قرار مى گیرد. در چنین موقعى راه صحیح و عاقلانه این است که نیروهاى خود را به هدر ندهند، و براى پیشبرد اهداف مقدس خود به مبارزات غیر مستقیم و مخفیانه دست بزنند، و در حقیقت تقیه یک نوع تغییر شکل مبارزه محسوب مى شود، که مى تواند آنها را از نابودى نجات دهد، و در ادامه مجاهدات خود پیروز گرداند. 🆔 @ashora_karbala