eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
617 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ امام حسن عسکری(علیه السلام) : «لَا تَطْلُبِ الصَّفَا مِمَّنْ کَدَرْتَ عَلَیْهِ وَ لَا الْوَفَاءَ لِمَنْ غَدَرْتَ وَ لَا النُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّکَ إِلَیْهِ» ☑️ از سه کس، سه چیز را توقع نداشته باش : ❶ از کسى که با او بدرفتارى کرده اى، توقع صفا و پاکدلى نداشته باش، ❷ و از کسى که به او خیانت کرده‌‌اى توقع وفا نداشته باش، ❸ و از کسى که به او بدگمان شده‌‌اى، توقع خیرخواهى نداشته باش. 📚« نزهة الناظر و تنبیه الخاطر: ۱۴٢» #حدیث #امام_حسن_عسکری (ع) #شهادت_امام_حسن_عسکری (ع) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 چرا با اینکه ما ائمه مان را با بهترین القابشان می شناسیم اما حضرت امام حسن عسکری(ع) را با لقب عسکری(در میان سپاه) می نامیم؟ 💢 حضرت (ع) در همان سنین خردسالی که برخی گفتند که سه ساله یا چهار ساله بودند همراه با پدر بزرگوار خود به شهر سامرا احضار شدند و در این شهر مستقر گشتند. در حقیقت امام عسکری (علیه‌السلام) در شهر سامرا نَشر و نِما یافتند و به سبب آن که دستگاه جبار خلافت عباسی و به ویژه خلیفه وقت متوکل (لعنه الله) بر وجود مقدس امام هادی (علیه السلام) پدر آن حضرت سخت گرفته بود و می‌خواستند که آن حضرت را از داشتن ارتباط با بدنه جامعه و وُکلا و نائبان خود در عالم اسلام محروم کنند و ارتباط آن‌ها را قطع کنند، امام هادی (علیه‌السلام) را به پایتخت خود سامرا آورد که امام عسکری (علیه‌السلام) هم در چنینی سنی همراه با پدر به سامرا آمد و همه عمر شریف خود را از این به بعد در این شهر گذراند. 💢 آن وجود مقدس در سن ۲۲ سالگی در سال ۲۵۴ و در پی پدر عظیم الشأنش امام هادی (علیه السلام) به امامت رسید و دوران امامت آن حضرت کوتاه‌ترین دوره در بین تمام امامان ما هست، یعنی شش سال بیشتر طول نکشید و عمر شریف حضرت هم ۲۸ سال بود. اینکه چرا آن حضرت را عسکری نامیده‌اند ظاهر امر به این نکته برمی‌گردد که آن حضرت همراه با پدربزرگوارشان در منطقه‌ای نظامی تحت نظر شدید بودند و، چون عرب، لشکر و نظامی را عسکر می‌خواند به این دلیل عسکری نامیده شده‌اند. 💢 اما جای سوال است که ما امامانمان را به بهترین القابشون می‌شناسیم مثلاً می‌گویم علی مرتضی؛ حسن مجتبی؛ یا محمد باقر؛ که باقرالعلوم است، جعفر صادق، موسی کاظم؛ یا امام علی بن موسی را رضا می‌نامیم به معنای پسندیده؛ اما چرا به این وجود مقدس که می‌رسیم آن حضرت را عسکری می‌نامیم. عسکری بودن یعنی در یک منطقه نظامی بودن که فضیلتی نیست، حال آنکه القاب دیگری هم آن وجود مقدس داشته است. 💢 عسکری که بر سایر القاب آن وجود مقدس غلبه پیدا کرده، نشان دهنده عمق مظلومیت این امام هست که آن حضرت چنان در فشار و مظلومیت بوده است که بار‌ها به زندان افتاده و حتی تلاش بر این بوده است که از ازدواج آن حضرت جلوگیری شود و از پیدایش آخرین حجت خدا ممانعت به عمل آید و همچنین فشار زیاد بر آن وجود مقدس باعث گردید که تنها امامی باشد که در طول عمر کوتاه خود حتی یک حج و یا یک عمره هم به جا نیاوردند، لذا عسکری بودن نه به عنوان یک فضیلت بلکه به عنوان بیان عمق مظلومیت و فشار‌ها بر ساحت مقدس آن حضرت است. 💢 الآن شما که کنار قبر آن حضرت در سامرّاء می‏ روید، آنجا خانه خود آن حضرت بوده است، یعنی حضرت امام علی النّقی و حضرت امام حسن عسکری و حضرت سیّد حسین - برادر حضرت امام حسن عسکری - و حضرت حکیمه خاتون و حضرت نرجس خاتون، همه را در خانه خودشان دفن کردند و بعدها آن خانه تبدیل به رواق و ضریح و صحن و اینها شد. خیلی قبرِ نورانی و فضای نورانی که اصلًا محسوس است که یک فضای باز و متّسعی است و اینها همه از آثار و جلوه‏ های خود حضرت امام حسن عسکری (علیه السّلام) است. 🆔 @ashora_karbala
@Farsna.mp3
7.67M
◾️مولا امام عسکری... 🎙با نوای سید رضا نریمانی ▪️ #شهادت_امام_حسن_عسکری(ع) @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‌ها بشود ؟ 💠 #مقام_معظم_رهبری 🔹 وقتی اعتماد به نفس نبود، حالت انسان، حالت انتظار کمک دیگران و انتظار دستگیریِ دیگران است. مثل آدمِ مفلوک و زمین گیر؛ یک گوشه ای نشسته، منتظر است یک نفری از آن جا عبور کند، یک کمکی به او بکند 🔹 خود کم بینی و دست کم گرفتن توانایی و قدرت ملت و کشور باعث می شود، در شرایطی که همه به قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اذعان دارند، افرادی در داخل بگویند "ما کسی نیستیم و قدرت نداریم و کشوری کاملا منزوی هستیم" 🔹 مثلا آن روزی که شهر اصفهان در دوره‌ی شاه سلطان حسین مورد غارت قرار گرفت و مردم قتل عام شدند و حکومت باعظمت صفوی نابود شد، خیلی از افراد غیور بودند که حاضر بودند مبارزه و مقاومت کنند؛ اما شاه سلطان حسین ضعیف بود. اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‌ها بشود، دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نمی کنند، در مردم خودشان احساس توانائی و قدرت نمی کنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود 🔹 اما نقطه ی مقابل وادادگی و ضعف؛ حالت اعتماد به نفس و استغناست. یعنی انسان منتظر نباشد که برای او بیاورند. وقتی منتظر نبود، در اندیشه ی فراهم کردن نیازهای خود بود، این استعدادهای موجود در وجود او، استعدادهای نهفته ی در وجود یک ملت؛ به کار می افتد. استعدادها که به کار افتاد؛ استعدادی که بالقوه بود، بالفعل شد و موفقیت کسب کرد، یک موفقیّت، موفقیّتهای بعدی را هم بدنبال دارد،پیش میرود تا به قله ها برسد 🔹 بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ۱٣٨٧/٩/٢۴ 🆔 @ashora_karbala
🔰 توکّل یا بى عارى !؟ 💠 روزى امام علىّ بن ابى طالب، امیرالمؤ منین صلوات اللّه علیه عبورش به گروهى از مسلمان ها افتاد که گوشه اى از مسجد را اشغال کرده بودند و به عبادت مشغول بودند. ❀حضرت علىّ (ع) نزدیک ایشان رفت و فرمود: شما چه کسانى هستید؟ و چه مى کنید؟ ✿ در پاسخ به حضرت ، اظهار داشتند: ما بر خداوند توکّل کرده ایم و عبادت او مى کنم. ❀حضرت فرمود: خیر، چنین نیست، بلکه شما بى عار و مُفت خور مى باشید، چنانچه راست مى گوئید و توکّل برخداوند متعال دارید، بگوئید که در چه مرحله اى از توکّل قرار دارید؟ ✿ گفتند: اگر چیزى به ما برسد، مى خوریم و قناعت مى کنیم و چنانچه چیزى به ما نرسد، صبر و تحمّل مى نمائیم. ❀سپس امام علىّ (ع) خطاب به ایشان کرد و با صراحت فرمود: سگ هاى محلّه ما نیز چنین روشى را دارند. ✿ گفتند: پس ما چه کنیم، شما بفرمائید که چه رفتارى داشته باشیم؟ ❀ حضرت فرمود: بایستى آنچه را که ما انجام مى دهیم، شما نیز چنان کنید. ✿ گفتند: شما چه کارهائى را انجام مى دهید، تا ما تبعیّت نمائیم ؟ ❀ امام (ع) فرمود: ضمن سعى و تلاش و کار و عبادت ، آنچه به ما برسد پس از مصرف ، اضافه آن را بذل و بخشش مى کنیم و اگر چیزى درآمدى نیافتیم ، خداوند منّان را؛ در هر حال شکر و سپاس مى گوئیم. 📚 مستدرک الوسائل : ج ۱۱، ص ٢٢۰، به نقل از تفسیر ابوالفتوح رازى 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه گونه اسلام - دکتر بهشتی.pdf
544.8K
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "سه گونه اسلام" ✍مؤلف: شهيد آيت الله سيد محمد حسينى بهشتى 📕 این کتاب از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول شامل گفتاری از شهید بهشتی با عنوان «سه گونه اسلام» است که در سال ۵٧ در اتریش و در جمع دانشجویان عضو اتحادیة انجمن های اسلامی در اروپا ایراد شده است. دکتر بهشتی در این گفتار به تحلیل جامعه شناختی نهضت اسلام، موضع آیات قرآن نسبت به گروه های گرونده به آن، و پیامدها و دستاوردهای این بحث می پردازد. بخش دوم کتاب نیز شامل گفتاری در سال ۴٧ با عنوان «مراحل اساسی یک نهضت» ایراد شده است. 📕 هرچند تحلیل تاریخی و محتوایی این دو گفتار با توجه به زمینة زمانی ـ مکانی و نیز اندیشه و شخصیت دکتر بهشتی به مثابه یکی از رهبران انقلاب اسلامی و معماران جمهوری اسلامی بحث مبسوطی است که در این مختصر نمی گنجد، اما توجه به دو نکته حایز اهمیت است. نخست، شیوه نگاه وی به قرآن، سنت و برخی مسائل تاریخی صدر اسلام به عنوان منابع جهت دهنده به زیست مسلمانی در دنیای امروز؛ که دین را از متنی تاریخمند به متنی تاریخ ساز تبدیل می کند. 📕 نکتة دیگر، نگرش منظومه ای به دین و معارف برخاسته از آن که در تلاشی موفقیت آمیز، دست به تألیف مؤلفه های گوناگون زده، عرفان و عبادات را به صحنة عمل اجتماعی می کشاند و میان ایمان و زیسمت مصلحانه پیوندی استوار برقرار می سازد. 🆔 @ashora_karbala
🔰افرادی مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند. 🔹 اینکه در دنیای تشیع علیه برادران اهل سنت، در دنیای تسنن علیه برادران شیعه کتاب بنویسند، تهمت بزنند، بدگویی کنند، این نه هیچ شیعه‌ای را سنی خواهد کرد، نه هیچ سنی ای را شیعه خواهد کرد.  آن کسانی که مایلند همه‌ی مردم دنیای اسلام به محبت اهل‌بیت و ولایت اهل‌بیت بگروند، بدانند با دعوا راه انداختن و با اهانت کردن و با دشمنی کردن هیچ کس را نمی توان شیعه کرد و به ولایت اهل‌بیت متوجه کرد 🔹 اینجور نباشد که کسی از یک گوشه‌ای خیال کند دارد از شیعه دفاع می کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنی ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد.  این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست.  اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از آمریکاست؛ این دفاع از صهیونیست ‌هاست.    🔹 به آن شیعه‌ای هم که از روی نادانی و غفلت، یا گاهی از روی غرض - این را هم سراغ داریم و افرادی را هم از بین شیعیان میشناسیم که فقط مسئله‌شان مسئله‌ی نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند - به مقدسات اهل سنت اهانت می کند، عرض می کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی است و خلاف قانونی است.  🎙مقام معظم رهبری ۱۳۸۸/۰۲/۲۲ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 مبهم بودن مسئله ی امامت برای نسل امروز ✍ استاد #علی_صفایی_حائری 💠 امروز و در اين نسل، ما امامت را پذيرفته‌ايم، ولى شايد طرح امامت و در نتيجه، امام زمان براى خود ما كه شيعه هستيم، گنگ و مبهم باشد و به صورت ميراثى از آن پاسدارى شود؛ ميراثى كه هنوز عمق و ضرورتش را نچشيده‌ايم، عمقى كه گذشتگان با خون خود سرشارش مى‌كردند و ضرورتى كه با هر ذره ذره از وجود خود گواهش مى‌بودند، تا آنجا كه ديوار كاخ‌ها را بر روى نعش‌هاى خويش مى‌گرفتند. 💠 شايد بعضى، داستان امامت را داستان خويشاوندى و فاميلى، داستانى غم‌انگيز، داستانى محدود، حساب كنند، كه شعاعش در محدودۀ خويش روشنگر است و سپس بايد فراموشش كرد و حتى احتياجى به آن همه يادآورى و بازگو كردنش نيست. و شايد بعضى ديگر اين داستان را با داستان سلطنت و دنياطلبى و محروميتِ‌ يك دستۀ وابسته به رسول، عوضى بگيرند. و شايد در دل خوشحال باشند كه خوب شد، براى يك بار هم كه شده نورچشم‌ها در تاريخ داغ شدند و سوختند و كنار رفتند. 💠 ولى مسأله، نه مسألۀ دل‌سوزى و احساس است و نه داستان سلطنت و محروميت، كه درست يك بينش مترقى از مسألۀ رهبرى است؛ بينشى كه معتقد است بايد رهبر، جلوتر از زمان و امام زمان و جلودار زمان باشد، نه تنها آگاه از زمان و همراه آن. آن همه خون نه به خاطر خويشاوندى و دل‌سوزى ريخته شده و نه به خاطر محروميت يك دسته نورچشمى و مقربِ‌ درگاه. شايد اين گمان‌ها از آنجا برخاسته كه ما امامت را مبهم مطرح كرده‌ايم و آثارش و مرزهايش و اثراتش را نشان نداده‌ايم و اين طرح حكومتى را جدى نگرفته‌ايم. 📚 تو مي آيی، صفحه ۶٩ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ 🔰 از علل عدم توفیق دیدار با امام عصر (عج) ؟؟؟ ▫️علی بن مهزیار می گوید:خدمت امام رسیدم و وقتی سلام کردم، جوابی از سلام خود بهتر شنیدم. 🍂 فرمودند: ای علی بن مهزیار، ما شب و روز منتظر ورودت بودیم، چرا این قدر دیر نزد ما آمدی؟ ▫️عرض کردم: آقای من! تاکنون کسی را نیافته بودم که دلیل و راهنمای من به سوی شما باشد. 🍂 فرمودند: آیا کسی را نیافتی که تو را دلالت کند؟!! بعد انگشت مبارک را به روی زمین کشیده، سپس فرمودند: نه لکن شماها اموالتان را فزونی بخشیدید، و بر بینوانان از مؤمنین سخت گرفته، آنان را سرگردان و بیچاره کردید، و رابطة خویشاوندی را در بین خود بریدید (صله رحم انجام ندادید) دیگر شما چه عذری دارید؟ ▫️گفتم: توبه، توبه، عذر می‌خواهم. ببخشید، نادیده بگیرید. 🍂 سپس فرمودند: ای پسر مهزیار، اگر نبود که بعضی از شما برای بعضی دیگر استغفار می‌کنید، تمام کسانی که بر روی زمین هستند، نابود می‌شدند به جز خواص شیعه؛ همان‌هایی که گفتارشان با رفتارشان یکی است. 🍃 على بن مهزيار نقل مى ‏كند كه امام زمان(عج) علّت عدم توفيق ديدار را چنين دانسته بودند: «لا و لكنّكُم كَثَّرتُم الأموالَ و تَجَبَّرتُم على ضُعفاء المؤمنين و قطّعتم الرّحم الّذى بينكم فاَىُّ عُذر لَكُم؟»؛ «شما اموالتان را زياد كرديد و بر مؤمنان ضعيف كبر و بزرگى نموديد و قطع رحم كرديد؛ پس هيچ عذرى براى شما نيست». 📚کمال الدین و تمام النعمه، ج‏۲، ص ( ۴۴۶ و ۴۶۷) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰فریاد بر سر فقر... ✍استاد محمد رضا حکیمی 🔹 در همه جنبش های مردمی و حرکت های خَلقی و انقلاب های اجتماعی و قیام های دینی، باید در مرتبه نخست انسان محروم و سامان بخشی به زندگی انسان محروم هدف باشد و عمل گردد و محرومیت رفع شود. اگر انقلاب ها برای برانداختن ریشه ظلم است باید گام نخستین و نخستین گام در جهت برطرف کردن ظلم از مظلوم ترین ها باشد یعنی محرومان، وگرنه قیام هایی خواهد بود در جهت جابه جایی قدرت و ثروت، نه بیشتر؛ و هر چه جز این گفته شود، حرف است و باد هوا و اغفال خلق و اضلال عینینت 🔹 در روایت تکان دهنده ای، آمده است که روزی حضرت امیرالمومنین از جایی می گذشتند که می بینند پیرمرد از کار افتاده و نابینایی مشغول گدایی کردن است. حضرت با مشاهده این صحنه می فرمایند این چه وضعی است؟ اطرافیان پاسخ می دهند که ای امیرالمومنین این مرد نصرانی است. حضرت در پاسخ می فرمایند در روزگار جوانی و سلامت، او را به کار گرفتید و اکنون که پیر و کور شده او را از حق خویش محروم ساخته به حال خود رها کرده‌اید؟ سپس دستور می دهند که از بیت المال به او بدهند.  🔹«پرسش امیر المؤمنین «ع» درباره آن مرد با لفظ «ما چیست»؟ که براى سؤال از اشیاء است نه اشخاص، دلیلى آشکار است براى ناپسند شمردن این پدیده (حضور محتاج در مردم و سرگردان در کوچه و خیابان)، براى جامعه‏ اى که پرچم قرآن بر آن در حال اهتزاز است.» 📚 کتاب منهای فقر؛ ص ۱۴ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰هشدارهای رهبری به مسؤلان نظام/ ما اگر دنبال عدالت اجتماعی نباشیم، وجود ما پوچ و بیهوده است! ⭕️ یک وقت هست که ما مسئولان جلوی چشم مردم یک مانور اشرافی‌گری می دهیم؛ این دیگر مباح و مکروه ندارد؛ همه‌اش حرام است... ریخت و پاش ما اولاً از جیبمان نیست، از بیت‌المال است؛ ثانیاً ریخت و پاش ما مشوق ریخت و پاش دیگران است. واقعاً «النّاس علی دین ملوکهم». ملوک در این‌جا به معنی پادشاهان نیست که بگوییم ما پادشاه نداریم؛ نه، ملوک شماها هستید؛ النّاس علی دین ماها. ⭕️ برادران و خواهران ! صراط برای من و شما خیلی حساس است. ما مسئولیم. ما با آدمهای معمولی کوچه و بازار فرق داریم. ما چه نماینده‏ مجلس باشیم، چه عضو دولت باشیم، چه مدیر فلان بخش نظامی باشیم، چه بخش قضایی باشیم، همین که شما آقایان و خانمها مسئولان بخشهای مختلف هستید، کار من و شما سخت است. ما اگر تخطی و لغزش پیدا کنیم و اشکالی در کارمان پیدا شود، ضررش فقط به خود ما نمی‏رسد؛ ضررش به جمع وسیعی می‏رسد. ما اگر کم‏کاری و کوتاهی کنیم، کشور ضرر می‌کند. ما اگر خدای نکرده از هوای نفس خود در تصمیم‏ گیری ‏ها پیروی کنیم، از رفیق بازی و خط بازی و عدم ملاحظه ‏ی ارزشهای حقیقی تبعیت کنیم، کشور صدمه می ‏بیند. کار ما سخت است. ⭕️ ما بیشتر از دیگران باید به فکر جهنم و عبور از این صراط دشوار باشیم. این چند سال مسئولیت، ابدی نیست. نماینده‏ ی مجلس هستید، عضو دولت هستید، وزیرید، مدیرید؛ این سه سال، چهار سال، پنج سال، ده سال می‏ گذرد. اگر این چند سال را دندان روی جگر بگذارید و دنبال کسب پول، دنبال درآمدهای نامشروع، دنبال رانت‏ خواری، دنبال استفاده‏ ی از امکانات دولتی و دنبال تعرض به بیت ‏المال نباشید این‏که خیلی دشوار نیست. ⭕️ آتش دوزخ کسانی را که مسئولیت مضاعف دارند، بیشتر تهدید می‌کند تا آدم های معمولی که خودشان هستند و بار مسئولیت خودشان در دایره‏ ی خیلی محدود و کوچکی. وضع ما سخت ‏تر است. ⭕️ ما اگر دنبال نباشیم، وجود ما پوچ و بیهوده است و جمهوری اسلامی معنی ندارد. باید عدالت اجتماعی را تحقق ببخشیم؛ باید ارزشهای اسلامی را در جامعه پیاده کنیم؛ باید جامعه را، جامعه ‏ی دینی و اسلامی کنیم. 🎙بیانات در دیدار مسئولان نظام‏ ۶/۸/۱۳۸۳ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
88081247_124867.mp3
5.41M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی 🔰موضوع: "طبقه فراموش شده" این محفل مجلس ختم نمادینی است برای از چشم افتاده‌ها، حاشیه‌ نشین‌ها، کارتن خواب‌ها و همه موجودات دیده نشده که در نبود عدالت علوی؛ از چشم مسئولان و مدیران افتاده اند و مُردند... ⏰ مدت: ٣۰:۰۱ دقیقه 📶 حجم: ۵ مگابایت 🗓 مسجد هدایت تهران، ٢٩ آذر ۱٣٨٣ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
46247.pdf
2.6M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "عدالت اجتماعی در اسلام" ✍نویسنده: شهید سید قطب مترجم: آیت‌الله محمدعلی گرامی و استاد سیدهادی خسروشاهی 📔 این کتاب از نخستین کتاب هایی بود که ترجمه آن و تداوم نشر چنین کتاب هایی از اندیشمندان جهان اسلام را در حدود سالهای ٣٧ و ٣٨ ـ توسط طلاب جوان حوزه علمیه قم در پی داشت که به نهضت ترجمه معروف شد. این کتاب ترجمه کتاب مشهور «العداله الاجتماعیه فی الاسلام» که به عدالت، جامعه، اقتصاد و حکومت اسلامی می پردازد. 📔 توضیخات مترجمان، یک جا و در آخر کتاب آورده شده است که نشان دهنده بینش خاص مترجمان و دیدگاه های متفاوت آنان با مولف در برخی موضوعات مطروحه است که به نوعی یک مباحثه علمی است و از سویی دیگر، پاسخ به یک ضرورت زمان ـ که نقد و بررسی تاریخ پیشین است ـ باشد. البته مترجمان هر چه درباره نقد نظریات مولف و یا بررسی حوادث عصر نخستین اسلام و رجال آن دوران آورده اند، با استفاده از کتب معروف و معتبر خود برادران اهل سنت است. 📔 اين كتاب در ۱۲‌بخش به نگارش درآمده است كه نظر مسيحيت و اسلام درباره مذهب و جامعه و طبيعت، عدالت اجتماعی در اسلام، پايه‌های عدالت اجتماعی در اسلام، وسايل عدالت اجتماعی در اسلام، نظام حكومت در اسلام، نظام اقتصاد در اسلام، رويدادهای تاريخی در اسلام، مساوات و برابری همگانی، سير تاريخی حكومت در اسلام، بنی‌اميه و بنی‌عباس، امروز اسلام و آينده آن، دنيا بر سر دوراهی: اسلام يا كمونيسم! عناوين بخش‌های دوازده‌گانه اين كتاب ارزشمند و تأثيرگذار هستند. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂شهید حسن حسین پور .... ای تاریخ بشکند آن قلمهایی که ننویسند بر این سربازان خمینی چه گذشت. #شهدا #شب_جمعه 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 انتظار یک عمل است... 🔹 وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. فرج، یعنی این؛ فرج، یعنی گشایش. 🔹مسلمان با درس انتظار؛ فرج می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد؛ که هیچ بن‌بستی در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمی‌شود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. 🔹 این، درس امید به همه‌ی انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعی به همه‌ی انسانها است؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ معلوم می‌شود انتظار، یک عمل است، بی‌عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود.    🔹 #انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ی زمینه‌ها. ♻️ #امام_خامنه_ای ۱۳۸۴/۰۶/۲۹  🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 قبل از اینکه به فکر مسلمان کردن دیگران باشیم، به فکر اصلاح افکار دینی خود باشیم! ✍ استاد متفکر #شهید_مطهری 🔸 بنشینیم و حساب کنیم، آیا واقعاً تفکر ما تفکر اسلامی است؟ آیا تفکر اسلامی در مغز ما زنده است یا مرده؟ فعلاً لازم نیست که زیاد دنبال این باشیم که کسی را که مسلمان نیست مسلمان کنیم. 🔸 البته منتهای آرزو این است، ای کاش چنین چیزی بشود؛ ولی آن چیزی که در درجه اول لازم است این است که فکر دینی که الان ما متدیّنها و مسلمانها و نمازخوان‌ها و روزه‌گیرها و زیارت‌روها و حج‌کن‌ها داریم، این فکری که در خود ما به حالت نیمه مرده درآمده است، به حالت کِرخ به اصطلاح درآمده است، این را زنده بکنیم. 🔸 تا این‌جور نشود فایده ندارد. فرضاً اگر در اروپا هم یک عده مسلمان شوند و ما را ببینند، ممکن است پشیمان شوند و از اسلام برگردند! 📚 ده گفتار، ص۱۵٣ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا