eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
619 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰ضرورت بهره برداری کامل از دوران تحصیل( پیشنهاد جالب شهید باهنر برای مدارس ) ✍ شهید محمد جواد باهنر ✅ بچه ی ما در سال، سه، چهار ماهش را رسماً تعطیل است؛ بعد هم ایام نوروز حدود پانزده روز تعطیل می کنند؛ بعضی جاها پنجشنبه را هم تعطیل می کنند؛ بعضی جاها مدرسه نصفه روزه است و بعضی هم سه نوبته است. بعد هم که مدرسه رفت مرتّب چانه بزند که من از این کتاب این قسمتش را نخواندم، نمره اش را بدهید. بعد از اتمام درس هم فقط یک ورقه دستش بگیرد و نتواند یک سیم کشی بکند، یک لوله کشی خانه اش را انجام بدهد و از عهده ی یک کار ساده برنیاید. یک شاگرد تراشکار معمول ما، در کارگاه آزادش خیلی قوی تر و بهتر از دیپلمه ی ما کار بلد باشد؛ یک شاگرد مکانیک بهتر از محصل ما کار بداند. در قسمت های نظری هم آیا وقتی محصل ما فارغ التحصیل شده، یک نویسنده است؟ یک متفکر، شاعر، ادیب، اقتصاددان، مدیر یا حسابدار است؟ ✅ ما دیگر نمی توانیم تحمل کنیم که دوازده سال از بهترین ایام عمر فرزندان و نوجوانان ما تلف شود و حاصل فراوانی نداشته باشد و این همه نیازهای مملکت ما باز هم باقی بماند. این برای ما ضایعه است. باید دست به دست هم بدهیم و یکدیگر را یاری کنیم. در سال، بودجه ی عظیمی به آموزش و پرورش اختصاص می یابد و در طول دوازده سال مبلغ زیادی خرج هر دانش آموز می شود. باید روی این مسئله فکر و کارکرد که این عمرها بیهوده تلف نشود و این درس خواندن ها پر بارتر و شکوفاتر باشد. واقعاً باید نسبت به آموزش و پرورش و فرهنگمان به گونه ی دیگری فکر کنیم؛ بایستی این فرهنگ به سوی خودکفایی پیش برود؛ باید این سویی برویم که خودمان خود را اداره کنیم و دست نیاز به سوی دیگران دراز نکنیم. به خدا، خودِ ما سرمایه داریم، سرچشمه های غنی استعداد داریم؛ آنچنان استعداد های شکوفا و درخشانی در این بچه های عزیز ما هست که نباید اجازه دهیم تلف شود: ✅ در هر یک از این بچه های ما یک جهان بزرگ خلاصه شده است و شخصیت و شرف دارد که باید شکوفا شود و در کنار این شکوفایی استعدادها، باید آن تربیت و فرهنگ پربار و خلّاق اسلامی ترویج و اشاعه گردد. ما الآن در دریای جوّ و تربیت و حرکت اسلامی شنا می کنیم. فرزندان ما باید در این موج عظیم شناور شوند و مدارس ما باید به سوی اسلام و فعالیت شدید و وسیع اسلامی پیش برود. برای اینکه در سایه ی اسلام، علم و تخصص می آید و فرهنگ و مهارت و خودکفایی و همه چیز می آید. 📚 کتاب مباحثی پیرامون فرهنگ انقلاب اسلامی ص ٩٨ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 کمال انسان این است که بفهمد مقابل خدا «هیچ» است علامه #مصباح_یزدی 💠 خدا به این بنده اش که عزیزترین، شریف ترین و کامل ترین است می‌گوید پیغمبر من! مبادا بگویی فردا فلان کار را می‌کنم، خودم می‌کنم، مبادا بگویی. پس چه کنم؟ بگو هرچه خدا می‌خواهد. "ولا تقولن لشئ إنی فاعل ذلک غدا". مبادا بگویی من فردا فلان کار را می‌کنم. تو کی هستی؟ "إلا أن یشاء الله". کار آن است که خدا می خواهد. 💠 تو کمالت این است که بفهمی در مقابله اراده خدا صِفری. این را بفهمی و به این افتخار کنی که هیچ چیز برای خودم نمی‌خواهم. حکم آنچه تو فرمایی. به کسی که به عالی ترین کمالات رسیده، بی واسطه خدا با او حرف می زند، همه چیز را از صدقه سر او آفریده، تازه به او می گوید مبادا بگویی یک کاری را من انجام دهنده هستم. پس چی؟ "الان أن یشاءالله". همیشه باید در ذهنت باشد کار آن است که خدا می کند. 💠 من افتخارم این باشد که مجرای اراده الهی باشم. کار خدا به دست من انجام بشود. اگر اراده او نبود من کجا بودم؟ من را از چه چیز پستی به اینجا رسانده. و هر لحظه اگر لطف او نباشد، من هیچ هستم. این تازه سفارشی است که به کسی که به آن «مرحله آخر» رسیده می گوید. 🎙سه شنبه ۱۸ اسفندماه ۹۴ در جمع دانشجویان و طلاب 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰ضرورت بازشناسی و شناساندن اسلام ناب ✍ شهید سید قطب 🔹 ما امروز در برابر چنین وضعی قرار گرفته‌ایم؛ باید به خود تکانی دهیم و این سرپوش مصنوعی را به یک سو افکنیم و واقعیت دین را به جامعه ی خود بشناسانیم و بار دیگر این قدرت معنوی و آسمانی را در دست گیریم 🔹باید با مجاهدتی خستگی ناپذیر و با تحمل هر نوع محرومیت و ناکامی؛ به مردم بفهمانیم که این شیئ مهمل و بی خاصیت؛ دین نیست. این ظواهر بی مغز و دور از معنی آن نیست که پیغمبر به عنوان آخرین و کامل‌ترین برنامه ی آسمانی به جهانیان عرضه داشت. انجام قسمتی از فرائض دینی؛ آن هم نه به طور کامل و با وضع اولی خود؛ نباید غریزه دین طلبی ما را ارضاء کند و ما را از تلاش در راه دین باز دارد. باید به آن‌ها بقبولانیم که دین ما را برده‌اند و اگر هم تاکنون چیزی از آن باقی مانده باشد؛ به زودی خواهند برد. باید وظیفه دفاع از دین را به آنان یادآور شویم و اثبات کنیم که این وظیفه امروز متوجه همه ی مسلمانان است. 🔹 باید اصول و مبانی اساسی اسلام را با تحلیل کامل؛ تدوین کنیم و در اختیار ههمگان قرار دهیم و آنان را با احکام اصولی اسلام آشنا سازیم. این رسالتی فوق‌العاده دشوار؛ ولی به همان اندازه حیاتی و بزرگ است این همان رسالت پیامبران بزرگ الهی است که تاریخ زندگانیشان را خوانده و میدانیم که در راه انجام آن تا پای جان ایستادند و عزیزترین سرمایه های خود را فدا کردند. 📚 آینده؛ در قلمرو اسلام ص ٢۴ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰وقتی انسان خود را فراموش کند؛ فتح دنیا به چه درد او می خورد؟ ✍ استاد متفکر 🔻 انسان هم "خود آگاه" است و هم "جهان آگاه" و دوست می دارد از خود و از جهان آگاه تر گردد. تكامل و پیشرفت و سعادت او در گرو این دو آگاهی است. 🔻 آگاهان جهان؛ عیب اساسی كه بر فرهنگ و تمدّن غربی گرفته اند این است كه این فرهنگ، فرهنگ جهان آگاهی و خود فراموشی است. انسان در این فرهنگ به جهان آگاه می گردد، و هر چه بیشتر به جهان آگاه می گردد بیشتر خویشتن را از یاد می برد. راز اصلی سقوط انسانیّت در غرب همین جاست. 🔻 انسان آنگاه كه خود را، به تعبیر قرآن، ببازد (خسران نفس) ، به دست آوردن جهان به چه كارش می آید؟ فكر می كنم كسی كه بهتر از همه فرهنگ غرب را از این نظر انتقاد كرده است «مهاتما گاندی» رهبر فقید هند است. 🔻 گاندی می گوید: «غربی به كارهای بزرگی قادر است كه ملل دیگر آن را در قدرت خدا می دانند، لیكن غربی از یك چیز عاجز است و آن تأمّل در باطن خویش است. تنها این موضوع برای پوچی درخشندگی كاذب تمدّن جدید كافی است. تمدّن غربی اگر غربیان را مبتلا به خوردن مشروب و توجّه به اعمال جنسی نموده است، به خاطر این است كه غربی بجای "خویشتن جویی" در پی نسیان و هدر ساختن "خویش" است. اغلب كارهای بزرگ و قهرمانی و حتّی اعمال نیك غربی، فراموشی خود و بیهودگی است. وقتی انسان خود را فراموش کند و روح خود را از دست بدهد، فتح دنیا به چه درد او می خورد؟ -٢ 📚 مجموعه آثار (انسان در قرآن) ج ٢، ص ٣۰۶ * ٢- مقدمه کتاب این است مذهب من 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.mp3
6.23M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰موضوع: "ولادت رسول اکرم(ص) و تجلیات ایشان در عوالم / بررسی خلقت نور رسول الله" (صلی الله علیه و آله و سلم) 🔸 وقتی با وجود مقدس نبی اکرم(ص) مواجه می شویم، نباید ایشان را فقط در سیمای بشریشان ببینیم، هر چند قرآن می گوید «قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحى‏ إِلَی» یعنی ایشان در لباس بشر آمده اند، ولی اگر این جور نگاه کنیم این مانع معرفت ما می شود.  🔸 مکرر عرض شده است که اهل بیت به ما گفته اند در وصف رسول اکرم(ص) و ائمه به یک وصف قناعت نکنید. زیارت جامعه کبیره را هر روز با توجه بخوانید و از معرفت آنها اعلام عجز کنید که «موالی لا احصی ثنائكم» من نمی توانم شما را مدح کنم، من به کنه مدح شما نمی رسم. زیرا طی مسیری که می خواهیم با ائمه(ع) برویم، با این شئون آنها ممکن است؛ و اگر موجود عادی باشند نمی توانند در مسیر توحید، ما را تا قرب الهی ببرند. این وادی، وادیی نیست که جز با این وجودهای مقدس و صفات کمالشان قابل پیشرفت باشد. 🔸 بعضی تصور می کنند راه خدا نزدیک است و با تعدادی ذکر، ورد و امثال این ها می توان رسید. و این تصورات، کوتاه گرفتن راه است، راه طولانی تر و با عظمت تر از این ها است؛ به همین دلیل چنین پیامبری لازم است که ما را تا مقام توحید پیش برد. ⏰ مدت: ۵۱:۵۵ دقیقه 📶 حجم: ۶ مگابایت 🗓  برنامه سمت خدا ٢٨ دی ماه سال ٩٢ مصادف با میلاد حضرت رسول اکرم و امام صادق (علیهم السلام) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
adyannet236_14324.pdf
1.06M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "محمد (ص) پیامبری برای همیشه" ✍مؤلف استاد حسن رحیم پور ازغدی 📔 ما، حکومت و همه‌ی جناح‌های موجود باید به سنّت پیغمبر و اهل بیت پیغمبر (ص) رجوع کنیم، باید آنگونه انقلاب و جامعه را هدایت و مدیریت کرد که پیامبر اکرم (ص) کرد. دین، زنده است،‌ ارزش‌ها جاذبه دارند و آن شعارهایی که براساس آنها انقلاب شد؛ دارد در  سراسر دنیا تغییرات عمده ایجاد می‌کند 📔 امروز دشمن شبهات را در دهان مردم و نسل جوان می‌گذارد که مردم و نسل جوان می‌گویند ما حکومت دینی نمی‌خواهیم و چرا حکومت،‌ دینی است؟ در حالی که واقعیت، عکس این است. پرسش اصلی نسل جوان این است که چرا حکومت و حاکمان در همه حوزه‌های اختیاراتشان، در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و قضاوت، دینی عمل نمی‌کنند؟ 📔 چه باید کرد؟ پرسشی است که ما مطرح می‌کنیم برای شفاف کردن جریاناتی که در صفوف ملت ما به نمایندگی خود خوانده، از طرف ملّت و به زبان‌های مختلف می‌گویند: «آقا دیگر خسته شدیم. دوره‌ی حکومت دینی تمام شده است، عصر ایدئولوژی گذشته است، انقلاب به پایان رسیده است و شعارهای دینی جاذبه‌اش را از دست داده است، ارزش‌ها فرسوده شده‌اند. جامعه خسته شده است، چه کسی را باید دید؟ 📔 اولین مسئله، آسیب‌شناسی حاکمان در حکومت دینی است.  کسانی که چه باید کرد را از سنّت پیغمبر اکرم (ص) و آموزه‌های اهل بیت (ع) نیاموخته‌اند و وارد حکومت دینی شده اند و به نام دین در حوزه‌های مختلف خواسته‌اند بر مردم حکمرانی کنند، چنین کسانی اولین مشکل مردم متدیّن و حکومت دینی‌اند. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بخشی از سیره رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) 🍃 از امیرالمؤمنین على (ع) نقل شده كه فرمود: 🌿 هیچ گاه دیده نشد كه رسول خدا(ص) با كسى مصافحه كند و او جلوتر از طرف مقابل دست خود را بكشد، بلكه آن قدر دست خود را در دست او نگه می داشت تا او دست آن جناب را رها سازد، و هیچ دیده نشد كه كسى با پر حرفى خود مزاحم آن حضرت شود و او از روى انزجار سكوت كند، بلكه آن قدر حوصله به خرج مى‏داد تا طرف ساكت شود و هیچ دیده نشد كه در پیش روى كسى كه در خدمتش نشسته پاى خود را دراز كند، و هیچ وقت مخیر بین دو چیز نشد مگر این كه آن کاری که دشوارتر بود را اختیار مى ‏فرمودند. 🌿 هیچ وقت در ظلمى كه به او می شد به مقام انتقام در نیامدند، مگر این كه محارم خدا هتك شود كه در این صورت خشم مى‏كردند و خشمش هم براى خداى تعالى بود، و هیچ وقت در حال تكیه كردن غذا میل نفرمودند تا از دنیا رحلت كرد، و هیچ وقت چیزى از او درخواست نشد كه در جواب بگوید: "نه"، و حاجت هیچ حاجتمندى را رد نكرد بلكه عملا یا به زبان به قدرى كه برایش میسور بود آن را برآورده می ساخت 🌿 نمازش در عین تمامیت ازهمه نمازها سبك ‏تر و خطبه ‏اش از همه خطبه‏ ها كوتاهتر بود، كلامش همه روشن بود به طورى كه هر شنونده ‏اى آن را مى ‏فهمید، و مردم، آن جناب را به بوى خوشى كه از او به مشام مى‏رسید مى ‏شناختند 🌿وقتى با دیگران بر سر یك سفره مى‏نشست اولین كسى بود كه شروع به غذا خوردن مى‏كرد، و آخرین كسى بود كه از غذا دست مى‏كشید، و همیشه از غذاى جلو خود میل مى ‏فرمودند، و هیچ وقت طعم چیزى را مذمت نمى ‏كردند    📚 مكارم الاخلاق؛ كتاب نبوت ص ۱٨٢ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 انقلابی یعنی باسواد، منضبط، متدین، خردمند 🔸 🔰 این هم خطا است که ما خیال کنیم اگر گفتیم فلانی است، یعنی فلانی است؛ یا وقتی می خواهیم اشاره کنیم به انقلابی‌ها و انقلابیّون، تعبیر افراطی را به کار ببریم؛ نه، این خطا است. انقلابیگری به معنای افراطی بودن نیست. این دوگانه‌هایی که سوغات بیگانه‌ها و حرف دشمنان ایران است، نباید در ایران و در فرهنگ سیاسی ما جا باز کند؛ آنها تقسیم می کنند مردم را به تندرو و میانه‌رو. 🔰 بحث تندرو و کندرو نداریم. انقلابی را میگویند تندرو، غیر انقلابی را می گویند میانه‌رو! این یک دوگانه‌ی بیگانه است، آنها اینها را در رادیوهایشان، در تبلیغاتشان، در اظهاراتشان تکرار می کنند، ما این را نباید تکرار بکنیم. انقلابی، انقلابی است. 🔰 بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا می کنند، اما؛ انقلابی یعنی باسواد، منضبط، متدین، خردمند. یک نسلی باید به وجود بیاید شجاع، باسواد، متدیّن، دارای ابتکار، پیش‌گام، خودباور، غیور؛ -البتّه خوشبختانه ما امروز در بسیاری از این خصوصیّات را داریم امّا این بایستی گسترش پیدا کند. چنین نسلی لازم داریم. 🔰 بایستی ایمان داشته باشد، سواد داشته باشد، غیرت داشته باشد، شجاعت داشته باشد، خودباوری داشته باشد، انگیزه‌ی کافی برای حرکت داشته باشد، توان جسمی و فکریِ حرکت داشته باشد، هدف را در نظر بگیرد، چشم را به دور متوجّه بکند و به تعبیر امیرالمؤمنین (اَعِرِ االلهَ جُمجُمَتَک)_ سرت را به عاریت به خدا بسپار _ زندگی خودش و وجود خودش را بگذارد در راه این هدف و با جدّیّت حرکت کند؛ در یک کلمه یعنی یک موجود انقلابی؛ معنای انقلابی این است. 🔰 بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا میکنند. انقلابی را به معنای بی‌سواد، بی‌توجّه، بی‌انضباط [میدانند]؛ نخیر، اتّفاقاً درست بعکس است. انقلابی یعنی دارای سواد، دارای انضباط، دارای تدیّن، دارای حرکت، دارای عقل، خردمند. ما یک چنین نسلی لازم داریم.  🎙 بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ ۹۵/۷/۲۸ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰معنای انتظار ✍ #امام_موسی_صدر 💠 باید بگویم که مفهوم انتظار نزد ما، معنای حقیقی خود را از دست داده و منحرف شده است. ما انسان‌ها، به بهانه انتظار، از مسئولیت‌های خود شانه خالی می‌کنیم و کار و تلاش را در انتظار ظهور صاحب‌الزمان‌ رها کرده‌ایم. این انحراف در همه ارزش‌ها اتفاق افتاده و ابزاری شده است برای بهره‌مند نشدن از ارزش‌ها. 💠 معنای انتظار رها کردن کار و واگذاری آن به دیگران نیست. این خلافِ انتظار است. این‌گونه عمل کردن تسلیم شدن است. اگر امروز بگویند که ما در انتظار حمله ناگهانی دشمن هستیم، معنای آن چیست؟ آیا معنای این انتظار این است که از خانه خارج شویم و بخوابیم و اعتنایی نکنیم؟ نه. این انتظار نیست. انتظار عبارت است از اینکه آماده باشیم؛ شمشیر و تفنگ در دست، تمرین کنیم و آموزش نظامی ببینیم؛ خود را آماده سازیم؛ مراقب و نگهبان بگماریم و رادارها را فعال کنیم تا زمان حمله ناگهانی دشمن را دریابیم. این است معنای انتظار. 💠 ما در انتظار حضرت مهدی (عج) هستیم. حضرت مهدی، پس از آنکه ظلم و جور جهان را فرا گرفت، چه خواهد کرد؟ او می‌آید و عدل و داد را در جهان حاکم می‌کند. مهدی (عج) تنها کسی است که جهان را پس از گسترش ستمکاری، از عدل و داد پر خواهد کرد آیا این حادثه تنها به دست حضرت مهدی (عج) روی می‌دهد؟ طبیعتاً نه. ما باید همکاری و همیاری کنیم. ما می‌خواهیم که امام عصر (عج) به تمام و کمال در جهان ظهور کند؛ علم او، هنر او، قدرت و تربیت او ظهور کند. ما باید آماده باشیم. 📚 ادیان در خدمت انسان؛ سخنرانی امام موسی صدر به مناسبت افتتاح مسجد روستای الیمونه. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 علمای اسلام بیدار شوید. ای علما ساکت ننشینید. شما به فکر علاج بدختیهای مردم باشید. به مسائل روز توجه کنید. 🔻 #امام_خمینی (ره) 💢 من از پیشگاه خدای متعال و از پیشگاه ملت عزیز عذر می خواهم، خطای خودمان را عذر می خواهم. ما مردم انقلابی نبودیم، دولت ما انقلابی نیست، ارتش ما انقلابی نیست، ژاندارمری ما انقلابی نیست، شهربانی ما انقلابی نیست، پاسداران ما هم انقلابی نیستند، من هم انقلابی نیستم. اگر ما انقلابی بودیم، اجازه نمی دادیم اینها اظهار وجود کنند. و من توبه می کنم از این اشتباهی که کردم و من اعلام می کنم به این قشرهای فاسد در سرتاسر ایران که اگر سر جای خودشان ننشینند ما به طور انقلابی با آنها عمل می کنیم. 💢 وای بر این مملکت، وای بر این هیأت حاکمه، وای بر این دنیا، وای بر ما، وای بر این علمای ساکت، این قم ساکت، این تهران ساکت، این مشهد ساکت؛ این سکوت مرگبار اسباب این میشود که زیر چکمه اسرائیل به دست همین بهایی ها، این مملکت ما، این نوامیس ما پایمال بشود. ای علما ساکت ننشینید.. 💢 شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختيهاى مردم باشيد؛ مباحثه به تنهایى فايده ندارد. مسئله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمى‏كند. در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مى‏‌برند، بساط اسلام را به هم مى‏‌زنند، خاموش ننشينيد! بيدار شويد و به اين حقائق و واقعيت‌ها توجه كنيد! به مسائل روز توجه كنيد! 📚ولایت فقیه؛ حکومت اسلامی ص۱۴۳ روح الله موسوی خمینی مرداد ۵٨ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ok.pdf
3.14M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "خطر نفوذ" بررسی پروژه برنامه ریزی شده نفوذ دشمن از دیدگاه مقام معظم رهبری ✍ مؤلف: محمد رستمی 📕 کتاب نفوذ در بیان امام خامنه ای(مدظله العالی)، بسیار خوب گردآوری شده و در حد خود توانسته، با کنکاش و تالیف و یافتن ربط بیانات، ترسیمی هشدار دهنده و بصیرت بخش، از دشمن و نفوذ او و اهدافش ارائه دهد. تردیدی نیست که بصیرت و آگاهی از دشمن و اهدافش، اصلی ترین گام، در امکان دفع خطرات ناشی از اقدامات او است. 📕حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مراحل برنامه دشمن جهت مقابله با انقلاب اسلامی را به ٣ مرحله «براندازی» ، «استحاله» و «نفوذ» تقسیم میکنند که به ترتیب تاریخی رخ داده اند. به عبارت بهتر، مخالفان انقلاب اسلامی از ابتدا سراغ براندازی جمهوری اسامی به روشهای مختلف رفتند اما چون به نتیجه مطلوب دست نیافتند، برای تغییر ماهیت نظام سیاسی کشور سراغ روشهای دیگر که همان استحاله و نفوذ بود، رفتند. در حقیقت فرق روش براندازی با استحاله و نفوذ در شکل آن است اما در محتوا تفاوت مهمی ندارند. در همه این موارد روح و ماهیت و حقیقت انقلاب و جمهوری اسلامی تغییر میکند اما در روش اول، کالبد آن هم از بین میرود؛ در ٢ روش دیگر، کالبد و ظاهر برای مدتی باقی میماند اما اصل دچار دگرگونی میشود. 📕 در این مجموعه جمع آوری شده به نقطه نظرات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص مسئله خطیر نفـوذ پرداخته شده است. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بهره مندی از امام در زمان غیبت!؟ ✍ علامه محمد حسین طباطبایی 🔴 مخالفین شیعه اعتراض می کنند که شیعه وجود امام را براي بیان احکام دین و حقایق آیین و راهنمائی مردم لازم می دانند و غیبت امام ناقض این غرض است؛ زیرا امامی که به واسطه غیبتش ، مردم هیچگونه دسترسی به وي ندارند ، فایده اي بر وجودش مترتب نیست و اگر خدا بخواهد امامی را براي اصلاح جهان بشري برانگیزد قادر است که در موقع لزوم او را بیافریند دیگر به آفرینش چندین هزار سال پیش از موقع وي نیازي نیست . 🔵 اینان به حقیقت معناي امامت پی نبرده اند ؛ زیرا در بحث امامت روشن شد که وظیفه امام تنها بیان صوري معارف و راهنمایی ظاهري مردم نیست و امام چنانکه وظیفه راهنمائی صورت مردم را به عهده دارد همچنان ولایت و رهبري باطنی اعمال را به عهده دارد و اوست که حیات معنوي مردم را تنظیم می کند و حقایق اعمال را به سوي خدا سوق می دهد. بدیهی است که حضور و غیبت جسمانی امام در این باب تاءثیري ندارد و امام از راه باطن به نفوس و ارواح مردم اشراف و اتصال دارد ، اگرچه از چشم جسمانی ایشان مستور است و وجودش پیوسته لازم است اگرچه موقع ظهور و اصلاح جهانیش تا کنون نرسیده است.   📚 شیعه در اسلام، ص ۱۵٢ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.mp3
9.28M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی 🔰موضوع: "بررسی قرب به امام زمان/ معانی متعدد غیبت/ بهره مندی از امام زمان در دوره های مختلف غیبت و ظهور" ☑️معصومین (علیهم السلام) به عنوان انسان کامل و فرستادگان حق، مجرای تام و کامل معرفت انسان نسبت خداوند می باشند، چشمه های جوشانی که انسان سالک را به سرچشمه مقصود رهنمون می سازند. معصومین از آن جهت که انسان کامل اند دارای شئونات کمالی می باشند و انسان می تواند از طریق توجه به هر یک از این شئونات به بارگاه الهی راه یابد، گاهی از شأن علم، گاهی از شأن محبت و قس علی هذا. در ادعیه و زیارات هم انسان با عرض سلام به شئونات مختلف معصوم، به هریک از این ابعاد وجودی معصوم توجه می نماید تا راه روشنی به سوی حقیقت بیابد، و این مختص امام حاضر و زنده نیست بلکه در مورد امام غیرحیّ و غایب هم صادق است. ☑️امام غیر حیّ و غایب در دو حالت اشتراک دارند و اول، این که جسم هر دو از انظار ظاهری مخفی است، و دوم این که حقیقت ولایت هر دو در حجاب است. اما حالت سومی وجود دارد که مختص امام غایب است و آن، این که به عنوان معجزه الهی سیر نبوت و ولایت را به کمال نهایی می رساند به طوری که تمام انبیا و اوصیای پیشین به عالم دگرگون شده در عصر ظهور رجعت می نمایند و در این سیر تکاملی حضور می یابند. ⏰ مدت: ۶٨:۴٧ دقیقه 📶 حجم: ٨ مگابایت 🗓  تاریخ ٢۴ اردیبهشت ٩۴ در مسجد غربای شاهرود 🆔 @ashora_karbala