eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
619 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4443-fa-shivehaye-yari-resandan-be-ghaeme-ale-mohamad.pdf
2.1M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "شیوه های یاری قائم آل محمد" [علیهم السلام]   ✍مولف: محمد باقر فقیه ایمانی 📘 از بزرگترین نوع نصرت ائمه (علیهم السلام) احیاء و ابقاء امر آنها و تحبیب قلوب دوستان، وهدایت آنان به سوی اهل بیت (علیهم السلام) است و این عنوان با نوشتن و تألیف فرمایشات آنها؛ خصوصا آنچه مربوط به فضائل و مناقب و شئونات و خصائص آنهاست؛ حاصل می شود. و در کتاب شیوه های یاری قائم آل محمد (علیهم السلام) سه فصل به طور کامل شیوه های یاری و نصرت صاحب الامر علیه السلام را بیان کرده است 📘 در بیان کیفیّت حصول نصرت الهی؛ که بنده مؤمن باید در امر دین نسبت به وجود مبارک حضرت صاحب الأمر (عج) نصرت ویاری نماید. در بیان احادیث وارده در فضل نصرت و یاری ائمّه أطهار (ع). بیان روشهای نصرت ویاری امام زمان (عج) در امر دین. بیان طریقه های نصرت ویاری حضرت صاحب الأمر (عج) در آن جهت که راجع به خود ایشان است. 📘 بدیهی است که ادای فرض نصرت الهی بر وجه مزبور و نیز ادای حقّ رسالت نبوی به عنوان مسطور مهمتر و بزرگتر از آن است که بتوان بر آن وجهی که سزاوار است از عهده آن بر آمد. اما به مضمون حدیث شریف:«ما لا یدرک کلّه لایترک کلّه» لازم و مهم است هر کس بر حسب امکانات خود ــ در حالی که اقرار و اعتراف به قصور و تقصیر خود دارد ــ در اداء آن حق؛ّ سعی و کوشش لازم را بنماید، و هر چند سعی و کوشش او بزرگ جلوه کند، ولی باید بداند که در کنار حقّ عظیم الهی جلّ شأنه؛ و حقّ جلیل نبوی (ص) بسی حقیر و اندک است. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.mp3
11.45M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی" تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی/ تبیین پایگاه حسن و قبح و مسئله اخلاق در حدیث عقل و جهل ☑️ از مسائل جدّی تمدنی؛ مسئله اخلاق و مبنا و فلسفه آن است که حسن و قبح از کجا متولد می شود و چه تحلیلی از اخلاق و فعل اخلاقی در عالم باید داشت. ☑️ مسئله عقل و جهل؛ بحث بر سر طاعت و استکبار؛ در مقابل خداوند می باشد. که اخلاق قوای این دو موجود برای طاعت یا عصیان بوده است و با تولّی و تبرّیِ نسبت به این دو موجود است که؛ بقیه سیر در درجات اخلاق؛ برایشان اتفاق می افتد. این دو جریان با تمام قوا در مقابل هم قرار می گیرند و قوای خود را می خواهند در عالم سرایت دهند. ☑️ مسئله حسن و قبح هم در اخلاق با همین دید باید تحلیل شود که حسن تناسبات پرستش و طاعت است و ذاتی ورای این مسئله در افعال نیست. در خطبه قاصعه نیز امیرالمومنین(علیه السلام) این مسئله را بیان کرده اند که جریان الوهیت و عزت الهی است که باید انسان در مقابل آن خاضع باشد و استکبار قبح و بدی این عالم است و بقیه هم از فروع همین جریان است. 8⃣ جلسه هشتم ⏰ مدت: ٨۵:٢۱ دقیقه 📶 حجم: ۱۰ مگابایت 🗓 جمع نخبگان استان البرز در تاریخ ٢۵ آذرماه ٩۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ راهی بیت‌النور... ▪️و به همراه همان ابر که باران آورد مهربانی خدا در زد و مهمان آورد ▪️باد یک نامهٔ بی‌واژه به کنعان آورد بوی پیراهنی از سوی خراسان آورد ▪️به سر شعر هوای غزلی زیبا زد دختر حضرت موسی به دل دریا زد ▪️ چادرش دست نوازش به سر دشت کشید دشت هم از نفس چادر او گل می‌چید ▪️چه بگویم که بیابان به بیابان چه کشید من به وصف سفرش هیچ به ذهنم نرسید ▪️باور این سفر از درک من و ما دور است شاعرانه غزلی راهی «بیت‌النور» است ▪️ آمد این‌گونه ولی هر چه که آمد نرسید عشق همواره به مقصود، به مقصد نرسید ▪️که اویس قرنی هم به محمد نرسید عاقبت حضرت معصومه به مشهد نرسید ▪️ماند تا آینهٔ مادر دنیا باشد حرم او حرم حضرت زهرا باشد ▪️ صبح شب می‌شد و شب نیز سحر، هفده روز چشم او چشمه‌ای از خون جگر هفده روز ▪️ بین سجاده، ولی چشم به در هفده روز چشم در راه برادر شد اگر هفده روز ▪️روز و شب پلک ترش روضه مرتب می‌خواند شک ندارم که فقط روضهٔ زینب می‌خواند ✍ (س) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 آن که با یاد خدا همدم نیست؛ آدم نیست! ✍علامه ذوالفنون #حسن_زاده_آملی 🔹 آن که برای خدا یک چله کشیک نفس کشد، چشمه های دانش از دلش بر زبانش آشکار گردد. چنانکه خواجه عالم ( ص) فرموده است: "من أخلص لله اربعین صباحاً ظهرت ینابیع الحکمة من قلبه علی لسانه" آن که در گوهر نفس خود، ساعتی به فکرت بنشیند دریابد که اگر خود او آن را به تباهی نکشاند، هیچ کس نتواند آن را تباه کند. و آنچه که او را از تباهی باز می دارد، دانش بایسته و کردار شایسته است که دانش؛ آب حیات ارواح است، چنانکه آب؛ مایه حیات اشباح است. 🔹 آن که از خواب غفلت بیدار شده است از نامحرمان؛ اعنی از خفتگان و مردگان؛ دوری گزیند و حیات ابد آرزو کند، چنان که گرفتار به درد چشم در یافتن چشم پزشک برآید، او دو صد چندان در جستن زنده کننده. 🔹 در اصحاح هشتم انجیل متی آمده است که: یکی از شاگردان حضرت مسیح (ع) بدو گفت: ای آقا! اجازه بده که ابتدا بروم پدرم را به خاک بسپارم و برگردم. بدو فرمود: پیرو من باش، مردگان را بگذار مردگان به خاک بسپارند! و در شریعت خاتم (ص) مردی انصاری از رسول خدا(ص) پرسید: هر گاه جنازه و مجلس عالمی پیش آید کدام یک در نزد تو محبوب تر است تا حاضر شوم؟ فرمود: اگر برای تجهیز و دفن جنازه کسی هست، همانا که حضور مجلس عالم برتر از حضور هزار جنازه است. 📚 پندهای حکیمانه؛ ج ۱؛ صد دانه در یک دانه ص ۱۴٣ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مراحل سه‌گانه‌ی غرب‌زدگی ✍استاد 🔻 در تاریخ غرب و غرب‌زدگی، سه مرحله قابل توجه است، مرحله‌ای که انسان نظر به دین دارد و سخن دین را از زبان کشیش و یا روحانی می‌گیرد. مرحله‌ی بعدی که به بهانه‌ی رجوع به علم، به دین پشت کرد و پیرو آن به مقابله باروحانیت پرداخت. به طوری که در کشور ما بعد از مشروطه، روشنفکران غرب‌زده به بهانه‌ی آن که شیخ فضل‌الله نوری حرف‌هایی که می‌زند علمی نیست، جوّ جامعه‌ را آنچنان مسموم کردند که با شهادت او عده‌ای جشن گرفتند که دیگر مانع بزرگ علمی شدن کشور برطرف شد. 🔻 چون در این مرحله علم را جای حق نشانده بودند؛ لذا هرکس سخنی مطابق سخن غربیان نگوید، ضد علم سخن گفته، و چون به گمان آن‌ها علم همان حق است، پس ضد حق موضع‌گیری کرده است. مرحله‌ی سوم، مرحله‌ای است که نظر مردم را به جای حق نشاندند. 🔻 فعلاً روح کلی مردم دنیا در مرحله‌ی سوم است و سخن عمومی را بدون هیچ قیدی، ملاک حق و باطل می‌داند، بدون آن که سخن مردم را با حقیقتی به نام وَحی ارزیابی کنند. در مکتب لیبرال دموکراسی حق آن چیزی است که مردم بگویند، و در همین راستا بد آن است که مردم نخواهند. آری، مردم عموماً با توجه به فطرتی که دارند اگر غرضی در میان نباشد، درست تشخیص می‌دهند ولی آنچنان نیست که بدون مقیاسی مطمئن بتوان نظر مردم را حجت کامل جهت تشخیص حق و باطل دانست. و طبیعی است که با چنین ملاکی جامعه گرفتار آشفتگی می‌شود. 📚 انقلاب اسلامی بازگشت به عهد قدسی؛ ص ٨٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.mp3
12.19M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی" تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی/ مرجع صفات انسانی در محیط ولایت؛ و بهجت به صفات اولیاء ☑️ محوری ترین فعلی که متصف به حسن اخلاقی می شود، پرستش خدای متعال و خضوع و تواضع در مقابل خدای متعال است؛ و محوری ترین فعلی که متصف به قبح اخلاقی می شود، استکبار در مقابل خدای متعال است. اخلاق کریمه و اخلاق رذیله، دو جریان هستند که به دو نظام گسترده تبدیل می شوند و بر محور این دو نظام و این دو دستگاه اراده، یک حیات اجتماعی و تاریخی شکل می گیرد. ☑️ ما اگر بتوانیم تحمل ولایت امام (علیه السلام) را بکنیم، از طریق جریان ولایت امام در ما، همه صفات نورانی در ما محقق خواهد شد. معرفت امام و نسبت به جهل درک پیدا کردن، مدار هدایت انسان است. معرفت النفس، نقش جدّی ای در معرفت الهی دارد اما امام، مدار توحید در عالم هست و با امام، توحید در عالم بسط پیدا می کند. اگر حقیقت امام در قلب انسان ظهور پیدا کرد، انسان به معرفت الله می رسد... 9⃣ جلسه نهم ⏰ مدت: ۶٧:٢۴ دقیقه 📶 حجم: ۱۱ مگابایت 🗓 جمع نخبگان استان البرز در تاریخ ٩ دی ماه ٩۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13565-fa-tanzha-va-latayef-akhlaghi-dar-adabe-farsi.pdf
2.23M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "طنزها و لطایف اخلاقی در ادب فارسی" ✍ مؤلف: فاطمه عسگری 📘در این روزگار پرتمطراق که افسردگی و دلتنگی؛ افراد جامعه را فراگرفته و زندگی ماشینی روز به روز رونق بیشتری پیدا کرده و ارزش هاي اخلاقی ازجامعه رخت بربسته است و تنبلی وسستی ره آوردش شده؛ باید کاري کرد تا نشاط و سر زندگی به زندگی باز آید و مردم را به کوشش و تلاش و همت وا داشت و این با طنز میسر می شود. به ویژه اگر طنز اخلاقی باشد. 📘 بی گمان، یکی از مقوله هاي هنري اثرگذار در اندیشه، رفتار وشخصیت آدمی، طنز است. در محیطی که به هر دلیلی نمیتوان واقعیت هـاي تلخ را به صورت جدّی بیان کرد، طنزهایی که دارای پیام اخلاقی مثبتند، با ظرافت و لطافت خاص خود، نقشی ارزنده ایفا میکنند. ناگفته پیداست برخی معارف بلند و پر محتوا تنها در قالب لطایف وحکایات طنزگونه براي مردم، قابل درك است. گاهی طنزهایی که داراي پیامی سودمند و اخلاقی هستند، با چاشنی منطق و برهان، نتیجه اي مطلوب می دهند و بر اندیشه هاي غلط، آداب و رسوم نادرست و بديها وکژيها خط بطلان می کشند. 📘 یکی از ویژگیهاي مجموعه پیشرو، بهره گیري از ظرافت هاي فکری مثبت در زمینه اخلاقی، فردي و اجتماعی؛ در متن و ادب فارسی است و همه افراد جامعه در سطح هاس گوناگون می توانند از آن استفاده کنند. افزون بر این، تلاش شـده است با مثبت اندیشی، پاسخگوي بخشی از اوقات فراغت مخاطبان باشـد. همچنین نوشتارحاضر کوشیده است با بهره گیري از مطالب اخلاقی وحکمی در جامه طنز، از تلخی پند و نصیحت بکاهد 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اشکال از ماست! 🎬#امام_خمینی (ره) 🔻 مردم به جای برنامه دادن، عمل می‌خواهند و ما هیچ کدام دیگر عذری نداریم. مردم دیْن خودشان را به جمهوری اسلامی ادا کردند، اشکال در ماهاست، باید ماها جواب مردم را بدهیم. 🔻 از اول انقلاب تا حالا آن که کار خودش را صد درصد صحیح انجام داد ملت بود. نوبت، نوبت شماست که باید این دیْن را به این مردمی که شما را نشاندند سر این مسند ادا کنید. 🆔 @ashora_karbala
🔰توجه به توده مردم نه حزب و گروه خاص و بیان علت این امر 🔹توصیه های امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر در بیان 🔸[اجمعها لرضى الرعیة] توجه کن كارى كه انتخاب مى‏كنى، را با خودش داشته باشد. «رعیت» به مردم اطلاق مى‏شود؛ یعنى كسى كه مراعات او لازم است. یعنى توده‏ ى مردم و عامه‏ ى مردم؛ نه گروههای خاص. تكیه‏ ى امیرالمؤمنین و پیغمبر و قرآن هم روى همین مجموعه‏ هاى عمومى مردم است؛ همین چیزى كه خواصِ خاصِ خرج كنِ امروز با طرح آن در مسائل سیاسى و اجتماعى مخالفند و اسمش توده گرایى و پوپولیسم است. 🔸 این‏كه جماعت و حزب و گروه و دسته ‏ى خاصى را انتخاب كنید و اینها بشوند محور تصمیم‏ گیرى و محور كار و طبعاً محور خِیرات، خیلى خوش ‏خیالى است. این‏كه آدم خیال كند جماعت خاصى محور تصمیم ‏گیرى‏اند، كارها را آنها مى‏كنند، انتصاب‏ها را آنها مى‏كنند؛ اما وقتى نوبت تقسیم غنایم مى‏شود، خودشان را زاهدانه كنار مى‏كشند و مى‏گویند نخیر، بروید بدهید به مردم، دیدیم و تجربه كردیم كه این‏طورى نیست؛ منطقاً هم این‏گونه نیست. 🔸 بعد حضرت استدلالى دارد كه خیلى عجیب و جالب است. مى‏فرماید: «فان سخط العامة یجحف برضى الخاصة»؛ ملاك و مناط و معیار و میزان كار، رضایت و عدم رضایت عامه ‏ى مردم است. چرا؟ چون اگر عامه ‏ى مردم ناراضی باشند، رضایت و خشنودى گروه هاى خاص از تو بكلى پامال مى‏شود و از بین مى‏رود. اى بسا جماعتى به اسم روشنفكر و نخبگان سیاسى،  طرفدار حكومت و حاكمى هستند، اما عامه‏ ى مردم ناراضى‏اند؛ این نارضایىِ عمومىِ مردم، خشنودى و رضایت آن جماعت ویژه را لگدمال مى‏كند و از بین مى‏برد؛ كمااین‏كه دیدیم همین كار را كردند. ۱٣٨۴/٧/۱٧ ♻️ادامه دارد.... 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 چند فرقه کارشان عبرت است. ✍علامه ذوالفنون #حسن_زاده_آملی 🔹آقاى عزيز چند فرقه شب و روز كارشان سر تا پا عبرت است ولى خودشان اغلب و اكثر بى خبر يكى از آنها اين دعاگو كه همواره با كتاب و سنت و محراب و منبر و حرف بهشت و جهنم و امثال اينگونه امور است ولى گويا برايش فقط صنعت و بازار است از هزار حرفها و كر و فرها و امر و نهى ها يكى را اگر در خودش پياده مى كرد اكنون مى بايستى چون ملائكه اولى اجنحه باشد 🔹دوم اطبا و دكترهاى داروساز؛ كه مى بينند اين همه بيمارهاى گوناگون از درد مى نالند و براى معالجه امراض جسمانى خودشان تا چه حد در اضطراب و ناراحتى هستند و با چه حرص و ولع به اطباء رجوع مى كنند و با چه اشتها دارو مى خرند و مى خورند نه آنان در راه چاره بيماريهاى روانى خودند و نه اينان؛ هم پزشك بيخبر است و هم بيمار؛ هم طبيب مريض است و هم مريض. گر مسلمانى از اين است كه حافظ دارد آه اگر از پى امروز بود فرداى 🔹 ديگر گوركن ها كه پشت هم روزانه چه قدر مرده ها را در قبر مى گذارند و خودشان چه قدر قساوت و غفلت دارند. گويا اين گونه شغل هاى بنده و جنابعالى و گوركن قساوت و غفلت مى آورد و انسان بدانها معتاد مى شود. 🔹 شايد افرادى باشند كه نگذارند دوست عزيزم به فكر خود باشد؛ و يا اقتضاى عصر اجازه نمى دهد؛ و يا آقا خيال مى كند اگر خويشتن را دريابد چه خواهد شد؟! نه مزاحم كارت هست نه مانع بازارت؛ اينكه هستى و هر چه دارى و البته هزار بار از آن بهتر خواهد شد بلكه بالاتر بالاتر بالاتر؛ باز هم بالاتر بالاتر بالاتر؛ باز هم بالاتر بالاتر بالاتر. 📚 نامه ها برنامه ها ص ۴٢ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 زن متدین کسی است که "تقابلِ نظامِ کفر با نظام اسلام" را بشناسد و تعیینِ موضع کند. ✍ #سید_منیر_الدین_حسینیِ_هاشمی 🔸ما درباره زنِ متدین چه تصویری ارائه می‌کنیم؟ زن متدین کسی است که بتواند "روبه‌رو بودنِ روابطِ نظامِ کفر با نظام اسلام" را بشناسد و بتواند تعیینِ موضع کند و بتواند در تنظیم کارِ خود در خانه نسبت‌به این امرِ مهم، تبیین منطقی داشته باشد و با شوهرش مشارکت کند. 🔸او باید بتواند متناسب با کاری که شوهرش نسبت ‌به وظایف مردانه دربینِ مردها انجام می‌دهد او نیز در بینِ زن‌ها، نسبت‌ به وظایف زنانه، آن وظیفه را دنبال و تعقیب کند؛ یعنی هردو، عضو یک حزب به نام "حزب‌الله" باشند؛ یعنی توسعه اسلامی را می‌فهمند و دنبال این هستند که ببینند در توسعه اسلامی باید چه نقش سیاسی، فرهنگی و یا اقتصادی داشته باشند و مسئولیت آن‌ها چیست. (۱۳۷۸) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰در این دوره برای شما کافی نیست که فقط مادرانی شایسته باشید. ✍ #امام_موسی_صدر 🔹 دین شما دین «به چالش کشیدن» است؛ دین مبارزه است؛ دین حرکت پیوسته و آرمان‌گرایی همیشگی است؛ دین ورود به ژرفای زندگی و میدان‌های مبارزه در طول زندگی است. پس جای شگفتی نیست که شما از این آموزه‌ها و از این گذشته، توشه‌ای فراوان و عمیق برگرفتید و به راه افتاده‌اید. 🔹در این دوره برای شما کافی نیست که فقط مادرانی شایسته باشید. شاید اگر در زمانی دیگر بودید، برای شما به همین بسنده می‌کردیم، ولی اکنون امت شما با مرگ و زندگی دست و پنچه نرم می‌کند. امت شما با طمع‌ورزی‌هایی رو‌به‌روست که نظیر آن را در تاریخ سراغ نداریم. در چنین شرایطی باید بیش از زن عادی در شرایط عادی، کارآمدی داشته باشید. باید تلاش خود را چندین برابر کنید تا این تهدید را از امت خود بزداید و امت خود را از نابودی نجات دهید.» 📚 گام به گام با امام موسی صدر؛ ج ۱۱؛ زن و چالش‌های جامعه 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ببینید | سرو سرفراز ▫️"بررسی جایگاه و نقش اجتماعی زنان در قبل و پس از انقلاب" 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا