eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
619 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در حالات عادی «آلودگی‌های روح» خود را از انسان مخفی می‌کنند ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 🔹 به‌طور کلی هر چیزی که انسان را در شرایط غیر عادی که آرامش روح را به‌هم می‌زند قرار دهد، پرده از روی اخلاق واقعی انسان برمی‌دارد. انسان در حال عادی حکم آب راکد را دارد که در حوضی جمع شده است؛ به واسطه رکود، مخلوط‌ های آب ته‌نشین می‌شود و آب بسیار صاف و زلال مشاهده می‌شود. اما همین‌که یک چوب داخل آب ببرید و آب را تکان بدهید و زیر و رو کنید، آن‌وقت می‌بینید چقدر کثافت داخل این آب است. 🔹 بسا افرادی که در شرایط عادی به دل و نفس خود مراجعه می‌کنند، آن را مانند همان آب حوض صاف و پاک می‌بینند و خودشان غافلند که اگر شرایط جدیدی به وجود آید و موجباتی پیدا شود که صفات پلید ته‌نشین‌شده باطن ظهور کند معلوم خواهد شد که چقدر آلودگی‌ها در روح آنها بوده است. 📚 استاد مطهری، حج، ص ٣٩ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه "شرح حکمت ٧۶" 🌿 امام (ع) در اینجا درس مهمى مى دهند که براى همه مدیران، بلکه همه رهروان راه حق کارگشاست؛ مى فرماید: "إِنَّ الاُْمُورَ إِذَا اشْتَبَهَتْ اعْتُبِرَ آخِرُهَا بِأَوَّلِهَا" هنگامى که کارها مشتبه شوند و آینده روشن نباشد؛ آخرشان را باید به اولشان سنجید 🌿 اشاره به این که همیشه آغاز و انجام کارها با یکدیگر پیوند ناگسستنى دارند و در واقع شبیه علت و معلول اند، بنابراین اگر ما در چگونگى پایان کارى شک و تردید داشتیم باید ببینیم آغازش چگونه بوده است؛ هرگاه در مسیر صحیح بوده عاقبت آن نیز چنین است و مطابق ضرب المثل فارسى: "سالى که نکوست از بهارش پیداست" و اگر آغاز آن در مسیر نادرستى قرار گرفته باید بدانیم که عاقبت آن نیز نادرست و خطرناک است و به گفته معروف: خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا مى رود دیوار کج! 🌿 این سخن پیام دیگرى نیز دارد و آن این که اگر مى خواهیم نتیجه خوب و پربار از کارهاى خودمان بگیریم باید در آغاز مراقب زیربناهاى آن باشیم. تفاوت بناى مسجد قبا و مسجد ضرار در همین امر است که اولى به مصداق "لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوى" پایه صحیحى داشت و سرانجام به مضمون "فیهِ رِجالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا" عبادتگاه مؤمنان شد و مسجد ضرار که پایه آن بر اساس نفاق و کفر و شرک و تفرقه میان مؤمنان بنا شده بود عاقبتش این بود که به دستور پیغمبر طعمه حریق شود. 🌿 قریب این معنا در عهدنامه مالک اشتر نیز آمده است آنجا که امام مى فرماید: «با آنچه در گذشته واقع شده است نسبت به آنچه واقع نشده استدلال کن، زیرا امور جهان شبیه به یکدیگرند» 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
416-fa-erfane-eslami-koli.pdf
27.29M
پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "عرفان اسلامی" دوره ۱۵ جلدی ✍مؤلف: استاد حسین انصاریان 📘 مؤلّف کتاب « مصباح الشریعه » تاکنون ناشناخته مانده است شاید عّلت ناشناخته ماندنش از شّدت خلوص او بوده که نخواسته نامش معلوم شود . این کتاب داراي صد فصل است و در هرفصلی روایتی، از قول امام جعفر صادق (ع)، آن دریاي حقایق که حاوي عالی ترین مسائل عرفانی و اخلاقی است نقل شده است. یادگیري مسائل مطرح شده در این کتاب آسان و عمل به آن درخور قدرت هر مکّلفی است. 📘کتاب « مصباح الشریعه »کتابی است که بیشتر مطالب آن با آیات قرآن و روایات مستند؛ واردهِ از رسول حق و امامان معصوم مطابقت دارد و به گونه اي نیست که نتوان به آن اعتماد کرد. و از کتاب هایی که تحت عنوان عرفان تنظیم شده و خالی از مسائل وارداتی، یا دور از منطق، یا برنامه هایی که زمینه اي براي عمل ندارد، نیست. برخی از کتاب هایی که به عنوان عرفان موجود است؛ مخلوطی از فرهنگ بشري و الهی است و نمی توان به تمام مطالب آن تکیه کرد. 📘لذا استاد انصاریان سعى کرده است، با شرح بر روایات این کتاب؛ سیماى مؤمنان حقیقى در قرآن را ارائه کرده و عامل نجات انسان در قیامت را تقواى زبان، قلب و سایر اعضاء و جوارح برای رسیدن به نور یقین و شناخت خداوند متعال عنوان کند و سیره اولیاى الهى را بر محور محبت خداوند، توکل بر خدا و اعتماد بر او معرفى کند. براى تبیین مباحث عرفانى مندرج در کتاب «مصباح‌الشریعه» علاوه بر استفاده از آیات و روایات از حکایاتى عبرت‌آموز نیز استفاده شده است. 🆔 @ashora_karbala
🔰زمينه‌هاى هشت‌گانه ای که مى‌توانند زمينه‌ى نفرت و يا خوشنودى باشند: ✍استاد #علی_صفایی_حائری 🔸اگر تو، خدا را با قهر و اقتدار احساس كنى، نه همراه رأفت و رحمت و محبّت و زيبايى 🔸و اگر تو معاد و پاداش را انتقام بدانى، كه اگر گناه كنى، مى‌سوزاندت؛ نه اگر گناه كنى، مى‌سوزى 🔸و اگر مذهب تو، سنّتى و يا عاطفى باشد، نه جامع معرفت و محبّت و عمل. 🔸و اگر تو انسان را،بازيگر و بازيچه و تماشاچى خيال كنى، نه رهرو منزل عشق و هماهنگ با صراط‍‌ 🔸و اگر دنيا را عشرتكده و آخور و خوابگاه بدانى، نه كلاس و كوره و راه 🔸و اگر جهان را سياه و تاريك و پوچ بدانى، نه همراه حقّ‌ و هدف و نظام و قانون و جمال و زيبايى، 🔸و اگر معيار ارزش‌ها را در نعمت‌ها و امكانات بدانى و يا در عمل و تلاش، نه در نسبت نعمت و عمل و نسبت داده‌ها و بازدهى‌ها 🔸و اگر بلاء و رنج را نشان لج بازى خدا و ستم او بدانى نه تازيانه‌ى راه و مركب سلوك، 🔹 اگر تو با اين نگاه‌ها و تلقى‌ها و احساس‌ها همراه باشى، ناچار جز نفرت و عصيان و ترديد و انكار نخواهى داشت و اگر بتوانى زنده بمانى و از وسوسه‌ى شيرين خودكشى نجات بيابى، تازه مثل حباب زندگى مى‌كنى و بر روى موج‌هاى حادثه، لحظه‌اى مى‌نشينى و دوباره مى‌شكنى. 🔹اين زمينه‌هاى هشت‌گانه، مى‌توانند زمينه‌ى نفرت و يا خوشنودى باشند؛ و مى‌توانند عصيان و سركشى و انس و سرور را به تو هديه كنند. 📚 نامه های بلوغ ص۱۰۶ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.mp3
11.5M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی" تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی/ لزوم بحث از حکومت دینی و جایگاه آن در دو دیدگاه مادی و الهی ☑️ در بحث از حکومت دینی با دو دیدگاه مواجه هستیم. دیدگاه آنهایی هستند که با مقدماتی می خواهند لزوم حکومت دینی را نفی کنند. در مقابل آن دیدگاه توحیدی به عالم؛ وجود دارد و مطرح می سازد که انسان ناگزیر از پرستش است یا پرستش خدای متعال و یا غیر او که باطل است اما در حیطه اراده خود و اختیاراتش می تواند پرستش الهی را انتخاب کند در این صورت محوریت جوامع حول انبیای الهی و ولی خدا شکل گرفته و در مسیر عبودیت خدای متعال و کمال انسان است و در این نگاه ولی فقیه و حکومت دینی امتداد حکومت حقه اولیای الهی و انبیا خواهد بود... 1⃣1⃣ جلسه یازدهم( جلسه پایانی) ⏰ مدت: ٨۵:۴۱ دقیقه 📶 حجم: ۱۰ مگابایت 🗓 جمع نخبگان استان البرز در تاریخ ٢۰ اسفندماه ٩۵ 🆔 @ashora_karbala
🔰پاسخگویی مسئولان... ⁉️ با این‌که شما از اوضاع مملکت خبر دارید و وضع مردم را خوب درک می کنید، ولی چرا کاری انجام نمی دهید؟ اگر مسؤولان گوش نمی کنند، چرا با آنها برخورد نمی کنید و افراد لایق و قابل اعتماد و دلسوز برای ملت را جایگزین آنها نمی کنید؟ چرا باید بعضی اشخاص مصونیت آهنین داشته باشند و بعضی دیگر نه؟  ✅ پاسخ 🔹از نظر من، هیچ کس مصونیت آهنین ندارد. همه در مقابل قانون و مسئولیتهای خودشان پاسخگو هستند و باید جواب بدهند. اما این ‌که چرا من افرادی را نمی‌گمارم؛ پاسخ این است که طبق قانون عمل می کنم. گماشتن افراد، به عهده‌ی رهبری نیست. 🔹 مهمترین و بیشترین بخش‌های کشور، بخش‌هایی هستند که مسؤولیت گماشتن افراد در رأس آنها با رهبری نیست. طبق قانون، روالی وجود دارد؛ باید آن روال عمل شود. اعتراض به آنها هم، باز روال قانونی دارد که اگر مسؤولی کم‌کاری داشت واین ثابت شد، چگونه باید با او برخورد کرد. مجلس یک‌طور برخورد می کند، دستگاه قضایی هم یک‌طور برخورد می کند. بنابراین، کارها باید بر اساس روال قانون پیش برود. 🔹 مسائل کشور هم این‌گونه ساده و  یک دست و قابل اندازه گیری با یک نگاه نیست که ما بگوییم فلان مسؤول توانست، یا فلان مسؤول نتوانست. مسائل کشور - چه کارهای اقتصادی، چه کارهای سیاسی و چه کارهای فرهنگی - پیچیده است. آن‌جایی که شما می‌بینید بنده به کسی اعتراضی می کنم، هنگامی است که جمع‌بندی همه‌ جانبه‌ای نسبت به آن کار صورت گرفته؛ والّا این‌طور نیست که انسان بتواند از دور نسبت به کار مسؤولی، ارزیابی‌ای کند و او را محکوم یا تأیید نماید. 🔹 البته نتایج کارها بایستی در عمل دیده شود. چیزی که من همیشه به مسؤولان - چه مسؤولان قوّه‌ی مجریّه و چه مسؤولان قوّه‌ی قضایّیه - توصیه می کنم، عمدتاً این است که در برخورد با تخلّف، هیچ‌گونه رو در بایستی با کسی نکنند. مسؤولان قوّه‌ی قضایّیه هم همین‌طور؛ در حوزه‌ی کارِ خودشان نباید به‌هیچ‌وجه دچار رودربایستی و ملاحظه‌کاری شوند. اگر این احساس مسؤولیتِ بدون رودربایستی در مسؤولان بالا باشد، این امید وجود خواهد داشت که بسیاری از آن چیزهایی که به نظر ناهنجار می‌آید، برطرف شود. ♻️ بیانات در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۷۹/۱۲/۲۲ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰چرا دنبال طبيب نمى رويم؟ ✍آیت الله #شیخ_محمد_تقی_آملی 🔹با اين كه در مقابل طبيب تسليم هستيم و نمى دانيم مرض ما چيست و راه علاجش كدام است ولى در امور معنوى و روحى چنين نيستم. علتش اين است كه اساسا مريض هاى روحانى كمتر دنبال طبيب مى روند و منشأش دو چيز است: 🔻 اول آن كه علم به مرض جسمانى زودتر از علم به مرض روحانى پيدا مى شود و تا در اين نشئه هستيم سرپوش روى روح است و بايد او را در مقابل آينه نگاه داشت تا عالِم به عيوب و نواقص خود شود و آن عبارت است از روح عالِم. 🔻دوم دسترسى نداشتن به آن عالم است؛ زيرا هر جا كه مى رويم براى اینكه معالجه مرض خود را نماييم؛ مى بينيم او هم يك مريضى است از ما مريضتر! و لذا راه معالجه به سه طريق متصور است : 🔸یِکم اينكه طبيب روحانى باشد كه در زير سايه همتش جميع امراض ما يك مرتبه خوب شود. ولى متاسفانه در بين ما طبيبى نيست مگر اين كه خداوند تعجيل در فرج حضرت ولى عصر (عج) بفرمايد 🔸 دوم اينكه لنگان لنگان رفتن و در فكر معالجه بر آمدن؛ شايد بتوان مرض خود را پس از مدتى علاج نمود و اين مجاهده البته بسيار خوب است؛ زيرا كه در راه رضاى خدا مى باشد. 🔸 سوم هم اينكه از يكديگر استمداد جسته و به كمك هم خود را به مقصد برسانيم اگر چه طريق اول بهترين طريق هاست ولى اين راه هم، راه پرفايده اى است كه انسان براى خود رفيقى در طى راهش بگيرد و به همت همديگر زودتر خويش را به مقصد برسانند و این نیاز دارد به رفيق شفيق صالحى كه با او هم عهد شويم و عيب هاى يكديگر را برطرف نماييم. 📚در جستجوى استاد؛ درسهاى اخلاق آیت الله شیخ محمد تقی آملی؛ ص ۱۱٢ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 زیان بارترین عمل ✍استاد #اصغر_طاهر_زاده 🔸آخرین قسمت سوره کهف نکته ای را می آورد که؛ قصه‌ی حیات دنیایی چگونه قصه‌ای است و راه خطر کجاست؟میفرماید: ای پیامبر! به مشرکان بگو آیا می‌خواهید شما را آگاه کنیم از پر ضررترین عمل و پوچ‌ترین زندگی؟ کسانی که تمام تلاش خود را در زندگی از دست دادند و هیچ بهره‌ای از آن نگرفتند و در عین حال گمان می‌کنند که کار خوبی انجام می‌دهند، همین پندار مایه‌ی تمام خسران آن‌ها شده است 🔸آن که خاسر می‌گردد ولی به خیال خود نتیجه گرفته است، امیدی به جبران خسرانش نیست، اگر باطل را به عنوان عمل نیک پذیرفت و دل‌باخته‌ی آن اعمال بود، از هر خاسری خاسرتر است زیرا دلش مجذوب زینت‌های دنیاست و همین انجذاب او را از میل به پیرویِ حق باز می‌دارد. 🔸 می فرماید پوچ‌ترین زندگی‌ها از آن کسانی است که از یک طرف اعمالشان تماماً در دنیا پراکنده و گم می‌شود و هیچ جهت متعالی ندارد و از طرف دیگر با پذیرفتن ملاک‌های اهل دنیا فکر می‌کنند اعمال خوبی انجام می‌دهند، این افراد زیان کارترین انسان‌ها هستند زیرا از یک طرف گرفتار اعمالی هستند که به‌جهت غیر توحیدی بودن، سراسر دنیایی است و از طرف دیگر متوجه نیستند که مقصد آن‌ها در زندگی دنیایی این نیست که همه‌ی همّت خود را صرف دنیا کنند. 🔸وقتی بشریت در مسیر دینداری قرار نگیرد متوجه اهداف عالیه‌ی روح خود نمی‌شود تا ملاکی برای ارزیابی عمل خود داشته باشد. راه نجات این است که حق را بشناسیم و عمل خود را با حق بسنجیم تا تلاش‌هایمان در زندگی گم نشود و گرفتار پوچ‌ترین نوع زندگی نگردیم. 📚سوره کهف، راز زندگی‌های توحیدی ص ۱٣٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هدف از زندگی چیست؟ 🔻این مِن و مِن کردن بعضیها اصلا قشنگ نیست. یعنی تا حالا اصلا به این موضوع فکر نکردن؟ من و شما برای این سؤال جواب داریم؟ هدف ما تو زندگی چیه؟ زندگی بدون هدف، و دچار روزمرگی شدن به نوعی خلع سلاح شدنه و و یقینا ناامیدی و خستگی و بی حوصلگی را به همراه داره. خیلی باید روی این موضوع فکر کرد. 🔻آنچه انسان ها را از پای در می آورد رنج ها و سرنوشت نامطلوبشان نیست بلكه بی معنا شدن زندگی ست كه مصیبت بار است و معنا تنها در لذت و شادمانی و خوشی نیست بلكه در رنج و مرگ هم می توان معنایی یافت. "ویکتور فرانکل" 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
beheshti29.mp3
7.09M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙آیت الله #شهید_بهشتی 🔰موضوع: "حق و باطل از دیدگاه قرآن" تعاریف و معنای حق/ معیار حق/ ☑️ منظور از واژه حق چیست و از این واژه چه چیزی می فهمیم؟ اول ببینیم ما با برداشتها و آگاهی هایی که تاکنون کسب کرده ایم از کلمه حق چه می فهمیم وچه اراده می کنیم؛ برداشت متعارف و اجتماعی از کلمه حق چیست؟ اینکه ما می گوییم حق، ناحق، این حق است، این باطل است، چرا ناحق می گویی، چراحق سرت نمی شود، چرا دنبال حق نیستی، چرا تسلیم حق نیستی؛ همان حقی که ما در محاورات روزانه به کار میبریم. این حق یعنی چه؟ شهيد بهشتی در این جلسات بحث خود را با جستار در مفاهيم رايچ گفتاری آغاز می‌كند و گام به گام جويندگان مشتاق حقيقی را همراهی می كند تا به قرائتی دست يابند كه در تفسير آن مفاهيم موفق‌تر است. ☑️ نكته جالب توجه این جلسات؛ همین روش بحث و منش گفت وگوی شهید بهشتی؛ این عالم عامل است که جای بسی تأمل و تعميق دارد که حاضران در اين جلسات هيچگاه خود را شنونده صِرف نمی‌دانستند؛ بلكه شركت فعال در اين گفتگو را با ميل و رغبت پذيرا می‌شدند و خود را در اين تلاش سهيم می دیدند. و این نشان از صميميت و دوستی حاكم بر فضای اين جلسات داشته و حاضران خود را در بحث و گفت وگو با سخنرانان آزاد می‌ديدند و همين بر غنای مباحث مذكور افزوده است. در ميان سؤال كنندگان نام چهره‌های آشنا مانند شهيد دكتر فياض بخش و شهيد دكتر لواسانی نيز ديده می‌شود كه بر جذابيت بحث‌ها می‌افزايد. 1⃣جلسه اول ⏰ مدت: ۵٩:۰۱ دقیقه 📶 حجم: ۴ مگابایت 🗓 در جمع انجمن اسلامی پزشکان 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
كتاب‌، مادر تمدنها و نیز عصاره‌ی‌ آنهاست "الكتاب أُمّ الحضارات وعصارتها أيضاً" #امام_خامنه_ای ۱۳۷۴/۰۶/۲۱ 📕جوان باید دستش از کتاب رها نشود؛ کتاب بخواند، همه جورش را بخواند، در همین دوره‌ی جوانی بخواند. این ذخیره‌ی حافظه را که بی‌نهایت دارای ظرفیت است، هرچه می توانید، در دوره‌ی جوانی پر کنید. 📕ما هرچه در جوانی در حافظه انباشتیم، امروز موجود است؛ هرچه در دوران پیری - که بنده همین حالا هم با همه‌ی گرفتاری‌ها، بیش از جوانها مطالعه می کنم - به دست می‌آوریم، ماندگاری ندارد. الان شما جوانید. این منبع قیمتىِ ارزشمند را از اطلاعات ارزشمند، از آگاهی‌های مفید و لازم در زمینه‌های مختلفی که برای تبلیغ به آنها احتیاج دارید، هرچه می توانید، انباشته کنید؛ از این استفاده خواهید کرد. ١٣٩١/٧/٩ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عدالت در گرداب .DOC
1.19M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "عدالت در گرداب" جریان شناسی تحلیلی حکومت علوی (ع) ✍مؤلف: جواد سلیمانی 📘 انقلاب اسلامی که ادامه حرکت جهانی نبی اکرم (ص)، و بروز دوباره حکومت شیعی در تاریخ است همانند تجربه پیشین خود، امروز از برخی آفت های درونی رنج می برد. آفت هایی که در یک ارزیابی کوتاه به قرابت شگفت آورشان به چالش های دوره پیشین حاکمیت تشیع می رسیم. در آن زمان مردم و جریان های خاص هر یک به نحوی عدالت مداری علی (ع) را تهدید می کردند. تحجر گرایی و بی بصیرت مردم نسبت به مقام مولا و شرایط آن روز اسلام از سوی دیگر، گردابی را به وجود آورد که عدالت علوی را در خود فرو می برد. لذا بازخوانی شرایط و مشکلات حکومت علوی از جمله ضروریات امروز ماست چون ما چالش های پیش روی خود را از همان سنخ می یابیم. 📘 این کتاب به بررسی جریان های اثرگذار حکومت علوی می پردازد و قابلیت تطبیق بر جریان های موجود در کشور را دارد که در دو بخش بدانها پرداخته است: بخش اول در مورد غربت ولایت؛ که بیانگر ناآگاهی مردم نسبت به مقام ولایت و کوتاهی آنان در فرمانبری از امیرمومنان(ع) است. این فصل پیامد غربت ولایت را در توهم ناکارآمدی حکومت اسلامی، تردید و مخالفت و نیز بروز فتنه‌ها می‌داند و نیز به بی بصیرتی و کم بصیرتی جریانهای عوام و خواص می پردازد 📘 بخش دوم نیز به مسئله اشرافی گری خواص؛ تفحص در فرایند رفاه طلبی در امت پس از پیامبر(ص)، و پیامدهای آن در اعتراض به مولا و خیانت و جریان منافقین برانداز؛ می پردازد و مسائل پیرامون آن در فصول این بخش گنجانده شده است 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰چرا اقتصاد ما مثل ژاپن نشد... 🔸 #امام_خامنه_ای 🔹 مردم ایران نمی‌‌‌دانند که مرحوم شیخ الشریعه‌‌‌ی اصفهانی مرجع تقلید بزرگ ساکن نجف فتوا داد که استعمال اجناس مصنوعه‌‌‌ی در داخل کشور لازم است و مردم باید از استفاده از مصنوعات خارجی اجتناب کنند، تا به این ترتیب دیگران در داخل کشور نفوذ نکنند. 🔹 همه می‌‌‌دانند که در ژاپن، حدود صد سال پیش از این گفتند که مردم حق ندارند از مصنوعات خارجی استفاده کنند، تا در داخل آن کشور چرخ اقتصاد به کار بیفتد؛ اما نمی‌‌‌دانند که در همان زمان، بلکه زودتر از آن، عین همین پیشنهاد و همین فتوا، از طرف مراجع و علمای شیعه صادر شد؛ منتها متأسفانه در داخل کشور، هیچ‌‌‌کس از سرجنبانها و اهل قلم و اهل سیاست و روشن‌‌‌فکران کمکشان نکرد! 🎙بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از روحانیون - ۱٣٧۰/۱٢/۱۴ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰همه اجير اين مردم هستند اجرت از اينها دارند مى گيرند براى خدمت؛ و بايد با مردم رفتارشان رفتار انسانى اسلامى باشد. اگر اشخاصى غیر از این رفتار کنند؛ بدانید كه مى خواهند در بين مردم ايجاد كنند آنها را بايد مى كردند. ✍ (ره) ⭕️ بايد ادارات به روى مردم باز باشد و با آغوش باز دردهای مردم را بپذيرند بتوانند به آنها بگويند؛ آنها هم كوشش كنند در اين كه حل بشود مسائلشان؛ كه مردم احساس كنند كه يك دولتى است كه مال خودشان است و براى خودشان دارند خدمت مى كنند. ⭕️ هر فرد خودش را بداند به اين كه كارى كه الان ، اين كار جزئى كه پشت ميز نشسته و کار که به او محول است، اين به عمل كند. منتظر نشود كه وزير عادل بشود، وزير عادل باشد يا نباشد شما بايد عادل باشيد... آن رئيس اداره هم كه در آنجا نشسته آن هم عدالت در همان كار بايد بكند منتظر نشود ديگران عادل بشوند تا او عادل بشود مثل اين است كه من منتظر بشوم ديگران نماز بخوانند تا من نماز بخوانم يا منتظر بشوم ديگران ناهار بخورند تا من ناهار بخورم. ⭕️ هر يك از اين ادارات دولتى كه هست که مى خواهند خدمت كنند به مردم از آن كسى كه دم در هست؛ پيش خدمت هست؛ تا آنجايى كه مثلا جاى رئيس هست؛ بايد توجه داشته باشند كه همه اين مردم هستند همه اين مردم هستند اجرت از اينها دارند مى گيرند براى و بايد با مردم رفتارشان رفتار باشد. اين طور نباشد كه يك كسى حالا احتياج پيدا كرده كه پيش اين فرض - رئيس برود - از دم در، ناملايم ببيند. خوب در رژيم سابق اين مسائل بود و همه ما مناقشه مى كرديم، اگر حالا هم بنا باشد كه يك همچو مسائلى باشد اين به آبرو اسلام ضرر مى زند ⭕️ یكى از امور مهمه اين است كه ما نبايد مثل سابق باشيم كه اگر يك بيچاره اى مى خواهد مراجعه كند به يك اداره اى، به يك رئيس اداره اى، آنقدر اشكال تراشى و آنقدر فساد باشد و بالاخره هم امروز برو، فردا بيا، فردا برو، پس فردا بيا، اينطور چيزها اگر افرادى در آنجا هست كه اينطور با مردم معامله مى كند شما بدانيد كه اينها مى خواهند ناراضى درست بكند. يك كسى آمده يك كارى دارد كار جزئى هم هست، برو سر آن ميز کارش را درست کن. ⭕️ آن كارهايى كه سابق مى كردند، اگر شما در ادارات ديديد يك همچو چيزى هست بايد به آنها تنبه بدهيد، ارشادمان كنيد كه اين كارها، كارهاى اسلامى نيست اگر تكرار كردند آنها را هم بايد كنار بگذاريد. پس از پيروزى انقلاب ضرورى بود كه همچو هيات هائى باشند و شناسايى كنند اشخاصى كه هستند، اشخاصى كه مضر هستند، به جمهورى اسلامى ، اشخاصى كه مى خواهند در بين مردم ايجاد كنند آنها را بايد مى كردند. 📚 صحیفه امام خمینی؛ جلد ٢۱ صفحه ٣٢٧ و ٣٢٨ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا