eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
619 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰چرا دنبال طبيب نمى رويم؟ ✍آیت الله #شیخ_محمد_تقی_آملی 🔹با اين كه در مقابل طبيب تسليم هستيم و نمى دانيم مرض ما چيست و راه علاجش كدام است ولى در امور معنوى و روحى چنين نيستم. علتش اين است كه اساسا مريض هاى روحانى كمتر دنبال طبيب مى روند و منشأش دو چيز است: 🔻 اول آن كه علم به مرض جسمانى زودتر از علم به مرض روحانى پيدا مى شود و تا در اين نشئه هستيم سرپوش روى روح است و بايد او را در مقابل آينه نگاه داشت تا عالِم به عيوب و نواقص خود شود و آن عبارت است از روح عالِم. 🔻دوم دسترسى نداشتن به آن عالم است؛ زيرا هر جا كه مى رويم براى اینكه معالجه مرض خود را نماييم؛ مى بينيم او هم يك مريضى است از ما مريضتر! و لذا راه معالجه به سه طريق متصور است : 🔸یِکم اينكه طبيب روحانى باشد كه در زير سايه همتش جميع امراض ما يك مرتبه خوب شود. ولى متاسفانه در بين ما طبيبى نيست مگر اين كه خداوند تعجيل در فرج حضرت ولى عصر (عج) بفرمايد 🔸 دوم اينكه لنگان لنگان رفتن و در فكر معالجه بر آمدن؛ شايد بتوان مرض خود را پس از مدتى علاج نمود و اين مجاهده البته بسيار خوب است؛ زيرا كه در راه رضاى خدا مى باشد. 🔸 سوم هم اينكه از يكديگر استمداد جسته و به كمك هم خود را به مقصد برسانيم اگر چه طريق اول بهترين طريق هاست ولى اين راه هم، راه پرفايده اى است كه انسان براى خود رفيقى در طى راهش بگيرد و به همت همديگر زودتر خويش را به مقصد برسانند و این نیاز دارد به رفيق شفيق صالحى كه با او هم عهد شويم و عيب هاى يكديگر را برطرف نماييم. 📚در جستجوى استاد؛ درسهاى اخلاق آیت الله شیخ محمد تقی آملی؛ ص ۱۱٢ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 زیان بارترین عمل ✍استاد #اصغر_طاهر_زاده 🔸آخرین قسمت سوره کهف نکته ای را می آورد که؛ قصه‌ی حیات دنیایی چگونه قصه‌ای است و راه خطر کجاست؟میفرماید: ای پیامبر! به مشرکان بگو آیا می‌خواهید شما را آگاه کنیم از پر ضررترین عمل و پوچ‌ترین زندگی؟ کسانی که تمام تلاش خود را در زندگی از دست دادند و هیچ بهره‌ای از آن نگرفتند و در عین حال گمان می‌کنند که کار خوبی انجام می‌دهند، همین پندار مایه‌ی تمام خسران آن‌ها شده است 🔸آن که خاسر می‌گردد ولی به خیال خود نتیجه گرفته است، امیدی به جبران خسرانش نیست، اگر باطل را به عنوان عمل نیک پذیرفت و دل‌باخته‌ی آن اعمال بود، از هر خاسری خاسرتر است زیرا دلش مجذوب زینت‌های دنیاست و همین انجذاب او را از میل به پیرویِ حق باز می‌دارد. 🔸 می فرماید پوچ‌ترین زندگی‌ها از آن کسانی است که از یک طرف اعمالشان تماماً در دنیا پراکنده و گم می‌شود و هیچ جهت متعالی ندارد و از طرف دیگر با پذیرفتن ملاک‌های اهل دنیا فکر می‌کنند اعمال خوبی انجام می‌دهند، این افراد زیان کارترین انسان‌ها هستند زیرا از یک طرف گرفتار اعمالی هستند که به‌جهت غیر توحیدی بودن، سراسر دنیایی است و از طرف دیگر متوجه نیستند که مقصد آن‌ها در زندگی دنیایی این نیست که همه‌ی همّت خود را صرف دنیا کنند. 🔸وقتی بشریت در مسیر دینداری قرار نگیرد متوجه اهداف عالیه‌ی روح خود نمی‌شود تا ملاکی برای ارزیابی عمل خود داشته باشد. راه نجات این است که حق را بشناسیم و عمل خود را با حق بسنجیم تا تلاش‌هایمان در زندگی گم نشود و گرفتار پوچ‌ترین نوع زندگی نگردیم. 📚سوره کهف، راز زندگی‌های توحیدی ص ۱٣٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هدف از زندگی چیست؟ 🔻این مِن و مِن کردن بعضیها اصلا قشنگ نیست. یعنی تا حالا اصلا به این موضوع فکر نکردن؟ من و شما برای این سؤال جواب داریم؟ هدف ما تو زندگی چیه؟ زندگی بدون هدف، و دچار روزمرگی شدن به نوعی خلع سلاح شدنه و و یقینا ناامیدی و خستگی و بی حوصلگی را به همراه داره. خیلی باید روی این موضوع فکر کرد. 🔻آنچه انسان ها را از پای در می آورد رنج ها و سرنوشت نامطلوبشان نیست بلكه بی معنا شدن زندگی ست كه مصیبت بار است و معنا تنها در لذت و شادمانی و خوشی نیست بلكه در رنج و مرگ هم می توان معنایی یافت. "ویکتور فرانکل" 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
beheshti29.mp3
7.09M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙آیت الله #شهید_بهشتی 🔰موضوع: "حق و باطل از دیدگاه قرآن" تعاریف و معنای حق/ معیار حق/ ☑️ منظور از واژه حق چیست و از این واژه چه چیزی می فهمیم؟ اول ببینیم ما با برداشتها و آگاهی هایی که تاکنون کسب کرده ایم از کلمه حق چه می فهمیم وچه اراده می کنیم؛ برداشت متعارف و اجتماعی از کلمه حق چیست؟ اینکه ما می گوییم حق، ناحق، این حق است، این باطل است، چرا ناحق می گویی، چراحق سرت نمی شود، چرا دنبال حق نیستی، چرا تسلیم حق نیستی؛ همان حقی که ما در محاورات روزانه به کار میبریم. این حق یعنی چه؟ شهيد بهشتی در این جلسات بحث خود را با جستار در مفاهيم رايچ گفتاری آغاز می‌كند و گام به گام جويندگان مشتاق حقيقی را همراهی می كند تا به قرائتی دست يابند كه در تفسير آن مفاهيم موفق‌تر است. ☑️ نكته جالب توجه این جلسات؛ همین روش بحث و منش گفت وگوی شهید بهشتی؛ این عالم عامل است که جای بسی تأمل و تعميق دارد که حاضران در اين جلسات هيچگاه خود را شنونده صِرف نمی‌دانستند؛ بلكه شركت فعال در اين گفتگو را با ميل و رغبت پذيرا می‌شدند و خود را در اين تلاش سهيم می دیدند. و این نشان از صميميت و دوستی حاكم بر فضای اين جلسات داشته و حاضران خود را در بحث و گفت وگو با سخنرانان آزاد می‌ديدند و همين بر غنای مباحث مذكور افزوده است. در ميان سؤال كنندگان نام چهره‌های آشنا مانند شهيد دكتر فياض بخش و شهيد دكتر لواسانی نيز ديده می‌شود كه بر جذابيت بحث‌ها می‌افزايد. 1⃣جلسه اول ⏰ مدت: ۵٩:۰۱ دقیقه 📶 حجم: ۴ مگابایت 🗓 در جمع انجمن اسلامی پزشکان 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
كتاب‌، مادر تمدنها و نیز عصاره‌ی‌ آنهاست "الكتاب أُمّ الحضارات وعصارتها أيضاً" #امام_خامنه_ای ۱۳۷۴/۰۶/۲۱ 📕جوان باید دستش از کتاب رها نشود؛ کتاب بخواند، همه جورش را بخواند، در همین دوره‌ی جوانی بخواند. این ذخیره‌ی حافظه را که بی‌نهایت دارای ظرفیت است، هرچه می توانید، در دوره‌ی جوانی پر کنید. 📕ما هرچه در جوانی در حافظه انباشتیم، امروز موجود است؛ هرچه در دوران پیری - که بنده همین حالا هم با همه‌ی گرفتاری‌ها، بیش از جوانها مطالعه می کنم - به دست می‌آوریم، ماندگاری ندارد. الان شما جوانید. این منبع قیمتىِ ارزشمند را از اطلاعات ارزشمند، از آگاهی‌های مفید و لازم در زمینه‌های مختلفی که برای تبلیغ به آنها احتیاج دارید، هرچه می توانید، انباشته کنید؛ از این استفاده خواهید کرد. ١٣٩١/٧/٩ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عدالت در گرداب .DOC
1.19M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "عدالت در گرداب" جریان شناسی تحلیلی حکومت علوی (ع) ✍مؤلف: جواد سلیمانی 📘 انقلاب اسلامی که ادامه حرکت جهانی نبی اکرم (ص)، و بروز دوباره حکومت شیعی در تاریخ است همانند تجربه پیشین خود، امروز از برخی آفت های درونی رنج می برد. آفت هایی که در یک ارزیابی کوتاه به قرابت شگفت آورشان به چالش های دوره پیشین حاکمیت تشیع می رسیم. در آن زمان مردم و جریان های خاص هر یک به نحوی عدالت مداری علی (ع) را تهدید می کردند. تحجر گرایی و بی بصیرت مردم نسبت به مقام مولا و شرایط آن روز اسلام از سوی دیگر، گردابی را به وجود آورد که عدالت علوی را در خود فرو می برد. لذا بازخوانی شرایط و مشکلات حکومت علوی از جمله ضروریات امروز ماست چون ما چالش های پیش روی خود را از همان سنخ می یابیم. 📘 این کتاب به بررسی جریان های اثرگذار حکومت علوی می پردازد و قابلیت تطبیق بر جریان های موجود در کشور را دارد که در دو بخش بدانها پرداخته است: بخش اول در مورد غربت ولایت؛ که بیانگر ناآگاهی مردم نسبت به مقام ولایت و کوتاهی آنان در فرمانبری از امیرمومنان(ع) است. این فصل پیامد غربت ولایت را در توهم ناکارآمدی حکومت اسلامی، تردید و مخالفت و نیز بروز فتنه‌ها می‌داند و نیز به بی بصیرتی و کم بصیرتی جریانهای عوام و خواص می پردازد 📘 بخش دوم نیز به مسئله اشرافی گری خواص؛ تفحص در فرایند رفاه طلبی در امت پس از پیامبر(ص)، و پیامدهای آن در اعتراض به مولا و خیانت و جریان منافقین برانداز؛ می پردازد و مسائل پیرامون آن در فصول این بخش گنجانده شده است 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰چرا اقتصاد ما مثل ژاپن نشد... 🔸 #امام_خامنه_ای 🔹 مردم ایران نمی‌‌‌دانند که مرحوم شیخ الشریعه‌‌‌ی اصفهانی مرجع تقلید بزرگ ساکن نجف فتوا داد که استعمال اجناس مصنوعه‌‌‌ی در داخل کشور لازم است و مردم باید از استفاده از مصنوعات خارجی اجتناب کنند، تا به این ترتیب دیگران در داخل کشور نفوذ نکنند. 🔹 همه می‌‌‌دانند که در ژاپن، حدود صد سال پیش از این گفتند که مردم حق ندارند از مصنوعات خارجی استفاده کنند، تا در داخل آن کشور چرخ اقتصاد به کار بیفتد؛ اما نمی‌‌‌دانند که در همان زمان، بلکه زودتر از آن، عین همین پیشنهاد و همین فتوا، از طرف مراجع و علمای شیعه صادر شد؛ منتها متأسفانه در داخل کشور، هیچ‌‌‌کس از سرجنبانها و اهل قلم و اهل سیاست و روشن‌‌‌فکران کمکشان نکرد! 🎙بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از روحانیون - ۱٣٧۰/۱٢/۱۴ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰همه اجير اين مردم هستند اجرت از اينها دارند مى گيرند براى خدمت؛ و بايد با مردم رفتارشان رفتار انسانى اسلامى باشد. اگر اشخاصى غیر از این رفتار کنند؛ بدانید كه مى خواهند در بين مردم ايجاد كنند آنها را بايد مى كردند. ✍ (ره) ⭕️ بايد ادارات به روى مردم باز باشد و با آغوش باز دردهای مردم را بپذيرند بتوانند به آنها بگويند؛ آنها هم كوشش كنند در اين كه حل بشود مسائلشان؛ كه مردم احساس كنند كه يك دولتى است كه مال خودشان است و براى خودشان دارند خدمت مى كنند. ⭕️ هر فرد خودش را بداند به اين كه كارى كه الان ، اين كار جزئى كه پشت ميز نشسته و کار که به او محول است، اين به عمل كند. منتظر نشود كه وزير عادل بشود، وزير عادل باشد يا نباشد شما بايد عادل باشيد... آن رئيس اداره هم كه در آنجا نشسته آن هم عدالت در همان كار بايد بكند منتظر نشود ديگران عادل بشوند تا او عادل بشود مثل اين است كه من منتظر بشوم ديگران نماز بخوانند تا من نماز بخوانم يا منتظر بشوم ديگران ناهار بخورند تا من ناهار بخورم. ⭕️ هر يك از اين ادارات دولتى كه هست که مى خواهند خدمت كنند به مردم از آن كسى كه دم در هست؛ پيش خدمت هست؛ تا آنجايى كه مثلا جاى رئيس هست؛ بايد توجه داشته باشند كه همه اين مردم هستند همه اين مردم هستند اجرت از اينها دارند مى گيرند براى و بايد با مردم رفتارشان رفتار باشد. اين طور نباشد كه يك كسى حالا احتياج پيدا كرده كه پيش اين فرض - رئيس برود - از دم در، ناملايم ببيند. خوب در رژيم سابق اين مسائل بود و همه ما مناقشه مى كرديم، اگر حالا هم بنا باشد كه يك همچو مسائلى باشد اين به آبرو اسلام ضرر مى زند ⭕️ یكى از امور مهمه اين است كه ما نبايد مثل سابق باشيم كه اگر يك بيچاره اى مى خواهد مراجعه كند به يك اداره اى، به يك رئيس اداره اى، آنقدر اشكال تراشى و آنقدر فساد باشد و بالاخره هم امروز برو، فردا بيا، فردا برو، پس فردا بيا، اينطور چيزها اگر افرادى در آنجا هست كه اينطور با مردم معامله مى كند شما بدانيد كه اينها مى خواهند ناراضى درست بكند. يك كسى آمده يك كارى دارد كار جزئى هم هست، برو سر آن ميز کارش را درست کن. ⭕️ آن كارهايى كه سابق مى كردند، اگر شما در ادارات ديديد يك همچو چيزى هست بايد به آنها تنبه بدهيد، ارشادمان كنيد كه اين كارها، كارهاى اسلامى نيست اگر تكرار كردند آنها را هم بايد كنار بگذاريد. پس از پيروزى انقلاب ضرورى بود كه همچو هيات هائى باشند و شناسايى كنند اشخاصى كه هستند، اشخاصى كه مضر هستند، به جمهورى اسلامى ، اشخاصى كه مى خواهند در بين مردم ايجاد كنند آنها را بايد مى كردند. 📚 صحیفه امام خمینی؛ جلد ٢۱ صفحه ٣٢٧ و ٣٢٨ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 قدمی عاشقانه بردارید و صادقانه بیایید... ✍علامه ذوالفنون #حسن_زاده_آملی 🔹 اساتید ما می فرمودند: در طهارت دقت داشته باشید؛ قدمی عاشقانه بردارید و صادقانه بیایید تا اینها را بچشید؛ چند بار که شکار کنید به فهم این ها کمک می کند. یک جهش علمی پدید می آید و انسان می شود مصداق "انَّ صَلاتی وَ نُسُکی وَ مَحیایَ وَ مَماتی لِلّه رَبِّ العالَمین" وقفِ خالصِ الهی می شود به سوز و گداز می آید و افاضات و اشراقات نصیبش می شود. 🔹 طهارت هم دارای مراتبی است؛ طهارت ظاهری و باطنی و هر یک نیز دارای درجاتی است. به قول عارف شبستری: موانع چون در این عالم چهار است طهارت کردن از آن هم چهار است نخستین پاکی از احداث و انجاس دوّم از معصیت و ز شرّ وسواس سیم پاکی ز اخلاق ذمیمه است که با او آدمی همچون بهیمه است هر آن کو کرد حاصل این طهارت شود بی شک سزاوار مناجات 🔹 یکی از سفارشات مهم در امر سیر و سلوک الی الله؛ پرهیز از نامحرم است مطلقاً چه زن چه مرد. نخست موعظه پیر می فروش این است: که از مصاحبت ناجنس احتراز کنید. از اغیار پرهیز کنید؛ از آن ها که از نور ولایت بهره ای ندارند احتراز کنید. 📚 پای درس عارفان ص ٣٩٢ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰جامعه ای که پیغمبر درست کرد "جامعه معتدل" بود ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 🔹در جامعه به انسانهای معتدل نیاز داریم. انسانهایی که نه اهل افراط باشند و نه تفریط. بر این اساس "قرآن" همه جانبه حرف می زند. یک وقتی بود که جامعه ما دچار یک بیماری بود و آن اینکه اسلام را فقط در عبادت می دانستند آن هم چه عبادتهایی! ملاک مسلمانی، زیاد مسجد رفتن و زیاد دعا خواندن بود. این به صورت یک بیماری درآمده بود. ولی کم کم علامت یک بیماری دیگری در میان ما پیدا می شود. عده ای که توجه به جنبه های اجتماعی اسلام پیدا کرده اند، کم کم می خواهند جنبه های معنوی اسلام را ندیده بگیرند. این هم بیماری است. 🔹 اگر جامعه ما به این دنده بیفتد و آن جنبه را فراموش کند، باز یک جامعه ی منحرفی است در همان حد که جامعه ی گذشته ما منحرف بوده است. جامعه ای که پیغمبر درست کرد "جامعه معتدل" بود. 🔹 منظور از جامعیت، همه جانبه نگری تعلیم و تربیت اسلامی به ماهیت انسان است. هیچ یک از جنبه های شخصیت انسان از نظر اسلام دور نمی ماند و هرکدام باید به رشد مقرر خود برسد. اینکه در قرآن، انسان «رشید» معرفی می شود مراد همین انسان است. رشید یعنی کسی که همه ابعاد وجودی او رشد کرده است. اگریک جنبه رشد کند و سایر جنبه ها راکد و معطل بماند و یا اینکه در جهت غیراصولی خود رشد یابد، پرورش واقعی و اصیل به وقوع نخواهدپیوست. خطری که انسان یک بعدی دارد، انسان تربیت نشده ندارد. 📚 اصول تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه شهید مطهری ص ٢۴٢ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ببینید | "مراحل و مراتب شخصیت انسان" 🔻سخنان شیوا و ماندگار مرحوم #علامه_جعفری در مورد "مراحل و مراتب شخصیت انسان". 🔻 علامه در فرازی کوتاه، یک تقسیم ‌بندی ۶ گانه از مراتب  شخصیتی انسان‌ها ارائه می‌دهد. 🔸 همان‌گونه که عذاب الهی از یک سو و نعمات و بهشت خداوندی از سوی دیگر دارای سلسله مراتب و مراحلی است،  شخصیت‌های انسانی هم مراتبی دارند. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14823-fa-ensan-az-tangena.pdf
1.77M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "انسان؛ از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی" ✍مؤلف: استاد اصغر طاهر زاده 📘 به راستی ما برای کدام انسان برنامه‌ریزی می‌کنیم؟! آیا تعریفی که از انسان برای خود کرده‌ایم، با همه‌ی واقعیت انسان تطبیق دارد؟! آیا ممکن است ابعادی از آن را نادیده گرفته باشیم و در نتیجه انسان را ناقص تعریف کنیم و برای بعضی از ابعاد انسان‌ها برنامه ‌ریزی نکنیم و به همان اندازه در نظام تعلیم و تربیت در جامعه دچار بحران شویم؟! 📘 باید از خود بپرسیم تعریفی که ما از انسان داریم مطابق با کدام ‌یک از تعاریف انسان‌شناسیِ موجود در دنیا است، مطابق با انسانی است که مکتب لیبرالیسم معرفی می‌شود؛ یا مطابق با انسانی است که مکتب مارکسیسم معرفی می‌نماید و یا... راه‌کاری که معلوم می‌کند انسان مورد نظر ما در تعلیم و تربیت و اقتصاد؛ انسانی است که مکتب اسلام معرفی می‌نماید چیست؟ 📘 این‌ها سؤالاتی است که نویسنده سعی دارد مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا معلوم شود ریشه‌ی بحران در نظام تربیتی اقوام مختلف در غفلت از جایگاه حقیقی انسان است. عظمت بحث وقتی روشن می‌شود که بدانیم ما به جهت فرهنگ غنی اسلامی می‌توانیم در این فضای آشفته معبری به سوی حقیقت انسان در جامعه‌ی خود باز کنیم. ما در نظام اسلامی قبل از هر اقدامی باید متوجه باشیم برای کدام انسان برنامه‌ریزی می‌کنیم و با دقت کامل متوجه انسانی باشیم که اسلام مدّ نظر دارد وگرنه ممکن است ناخواسته برای انسانِ مکتب لیبرالیسم برنامه‌ریزی کنیم ولی رفتار و اخلاق مناسب با انسان اسلام را از او انتظار داشته باشیم 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
beheshti30.mp3
5.27M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙آیت الله #شهید_بهشتی 🔰موضوع: "حق و باطل از دیدگاه قرآن" ☑️ در هستیِ انسان طرحی است، نقشه اي است و این طرح؛ براي هدفی؛ و متناسب با هدفی است. کدام کار حق است؟ کدام کارِ ما انسانها حق است؟کاری که با ماندن انسان در مسیر استکمال و تکامل و رسیدن او به هدفی که در عالمِ آفرینش براي وي در نظر گرفته شده سازگار و هماهنگ باشد. اخلاق، حقوق، شرع، همه با حق ارتباط پیدا می کنند، ولی نه حقِ پا در هوا. اگر اختلافی باشد دیگر درشناخت حق است نه خود حق. "اصل حق"چیز قراردادي نیست، خود حق یک واقعیت عینی است. ☑️ حق یعنی؛ هر چیز درجاي خود بودن. اگر در عالم هستی جایی براي چیزي نباشد دیگر هر چیزي در جاي خود بودن یعنی چه؟ هرچیزي جائی دارد و در صورتی می گوئیم این حق است که در جاي خود باشد و در صورتی می گوییم باطل است که درجاي خود نباشد. و به این معنا حق به معناي" باید " است که حتی نسبت به جهان طبیعت هم درست است. این چیز حق است؛ یعنی در جایی است که" باید "آنجا باشد. یعنی چه" باید "باشد؟یعنی متناسب با هدف کلی خلقت است. بنابراین اگر ما براي جهانی که هدف کلی قائل شدیم و گفتیم جهان هستی تحرك دارد، پویاست، روند دارد و این پویش به سوي یک هدف عمومی است، حق به معنی "باید" باشد، حتی در جهان غیر انسانها هم معنا پیدا می کند. در عالم انسانها مطلب دیگر بی معیار و پا در هوا نیست، دیگر هرکس تابع سلیقه خود نیست، بلکه قصه آفرینش است. 2⃣جلسه دوم ⏰ مدت: ۴٣:۵٣ دقیقه 📶 حجم: ٣ مگابایت 🗓 در جمع انجمن اسلامی پزشکان 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰وادادگی و ضعف... ✍ حضرت #امام_خمینی "رحمت الله علیه" : 🔸 يأس و خود کم بینی از جنود ابليس است، يعنى شيطانها انسان را به يأس وا مىدارند. همين ابليس ‏هايى كه مى‏بينيد در طول تاريخ ملتهاى ضعيف را مأيوس كرده ‏اند. همين هايى كه به ملتهاى ضعيف تزريق كردند كه ما هيچ نمى‏دانيم و هيچ نمى‏توانيم. همين هايى كه به ملتهاى ضعيف به واسطه وابستِگيشان به خارج گفتند كه ما بايد غربى باشيم. ما ارتشمان هم بايد از غرب برايش يك كسى بيايد. كارخانه هايمان هم بايد از غرب بيايد راهَش بيندازد. ما بايد اين جنود ابليس را كنار بزنيم. 🔸 در مقابل آن؛ اميد و روحیه استغناء، كه از جنودُاللَّه است را ؛ در خودمان زنده بكنيم. به خودمان اميدوار باشيم. تكيه به اراده خودمان بكنيم؛ به تَبَعِ اراده ديگران نباشيم. 📚 صحيفه نور؛ ج‏۱۳ ص ۵۳۶ 🆔 @ashora_karbala