عدالت در گرداب .DOC
1.19M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
"عدالت در گرداب" جریان شناسی تحلیلی حکومت علوی (ع)
✍مؤلف: جواد سلیمانی
📘 انقلاب اسلامی که ادامه حرکت جهانی نبی اکرم (ص)، و بروز دوباره حکومت شیعی در تاریخ است همانند تجربه پیشین خود، امروز از برخی آفت های درونی رنج می برد. آفت هایی که در یک ارزیابی کوتاه به قرابت شگفت آورشان به چالش های دوره پیشین حاکمیت تشیع می رسیم. در آن زمان مردم و جریان های خاص هر یک به نحوی عدالت مداری علی (ع) را تهدید می کردند. تحجر گرایی و بی بصیرت مردم نسبت به مقام مولا و شرایط آن روز اسلام از سوی دیگر، گردابی را به وجود آورد که عدالت علوی را در خود فرو می برد. لذا بازخوانی شرایط و مشکلات حکومت علوی از جمله ضروریات امروز ماست چون ما چالش های پیش روی خود را از همان سنخ می یابیم.
📘 این کتاب به بررسی جریان های اثرگذار حکومت علوی می پردازد و قابلیت تطبیق بر جریان های موجود در کشور را دارد که در دو بخش بدانها پرداخته است: بخش اول در مورد غربت ولایت؛ که بیانگر ناآگاهی مردم نسبت به مقام ولایت و کوتاهی آنان در فرمانبری از امیرمومنان(ع) است. این فصل پیامد غربت ولایت را در توهم ناکارآمدی حکومت اسلامی، تردید و مخالفت و نیز بروز فتنهها میداند و نیز به بی بصیرتی و کم بصیرتی جریانهای عوام و خواص می پردازد
📘 بخش دوم نیز به مسئله اشرافی گری خواص؛ تفحص در فرایند رفاه طلبی در امت پس از پیامبر(ص)، و پیامدهای آن در اعتراض به مولا و خیانت و جریان منافقین برانداز؛ می پردازد و مسائل پیرامون آن در فصول این بخش گنجانده شده است
🆔 @ashora_karbala
🔰چرا اقتصاد ما مثل ژاپن نشد...
🔸 #امام_خامنه_ای
🔹 مردم ایران نمیدانند که مرحوم شیخ الشریعهی اصفهانی مرجع تقلید بزرگ ساکن نجف فتوا داد که استعمال اجناس مصنوعهی در داخل کشور لازم است و مردم باید از استفاده از مصنوعات خارجی اجتناب کنند، تا به این ترتیب دیگران در داخل کشور نفوذ نکنند.
🔹 همه میدانند که در ژاپن، حدود صد سال پیش از این گفتند که مردم حق ندارند از مصنوعات خارجی استفاده کنند، تا در داخل آن کشور چرخ اقتصاد به کار بیفتد؛ اما نمیدانند که در همان زمان، بلکه زودتر از آن، عین همین پیشنهاد و همین فتوا، از طرف مراجع و علمای شیعه صادر شد؛ منتها متأسفانه در داخل کشور، هیچکس از سرجنبانها و اهل قلم و اهل سیاست و روشنفکران کمکشان نکرد!
🎙بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از روحانیون - ۱٣٧۰/۱٢/۱۴
🆔 @ashora_karbala
🔰همه اجير اين مردم هستند اجرت از اينها دارند مى گيرند براى خدمت؛ و بايد با مردم رفتارشان رفتار انسانى اسلامى باشد. اگر اشخاصى غیر از این رفتار کنند؛ بدانید كه مى خواهند #نارضايتى در بين مردم ايجاد كنند آنها را بايد #پاك_سازى مى كردند.
✍ #امام_خمینی (ره)
⭕️ بايد ادارات به روى مردم باز باشد و با آغوش باز دردهای مردم را بپذيرند بتوانند به آنها بگويند؛ آنها هم كوشش كنند در اين كه حل بشود مسائلشان؛ كه مردم احساس كنند كه يك دولتى است كه مال خودشان است و براى خودشان دارند خدمت مى كنند.
⭕️ هر فرد خودش را #موظف بداند به اين كه كارى كه الان ، اين كار جزئى كه پشت ميز نشسته و کار که به او محول است، اين به #عدالت عمل كند. منتظر نشود كه وزير عادل بشود، وزير عادل باشد يا نباشد شما بايد عادل باشيد... آن رئيس اداره هم كه در آنجا نشسته آن هم عدالت در همان كار بايد بكند منتظر نشود ديگران عادل بشوند تا او عادل بشود مثل اين است كه من منتظر بشوم ديگران نماز بخوانند تا من نماز بخوانم يا منتظر بشوم ديگران ناهار بخورند تا من ناهار بخورم.
⭕️ هر يك از اين ادارات دولتى كه هست که مى خواهند خدمت كنند به مردم از آن كسى كه دم در هست؛ پيش خدمت هست؛ تا آنجايى كه مثلا جاى رئيس هست؛ بايد توجه داشته باشند كه همه #خدمت_گزار اين مردم هستند همه #اجير اين مردم هستند اجرت از اينها دارند مى گيرند براى #خدمت و بايد با مردم رفتارشان رفتار #انسانى #اسلامى باشد. اين طور نباشد كه يك كسى حالا احتياج پيدا كرده كه پيش اين فرض - رئيس برود - از دم در، ناملايم ببيند. خوب در رژيم سابق اين مسائل بود و همه ما مناقشه مى كرديم، اگر حالا هم بنا باشد كه يك همچو مسائلى باشد اين به آبرو اسلام ضرر مى زند
⭕️ یكى از امور مهمه اين است كه ما نبايد مثل سابق باشيم كه اگر يك بيچاره اى مى خواهد مراجعه كند به يك اداره اى، به يك رئيس اداره اى، آنقدر اشكال تراشى و آنقدر فساد باشد و بالاخره هم امروز برو، فردا بيا، فردا برو، پس فردا بيا، اينطور چيزها اگر افرادى در آنجا هست كه اينطور با مردم معامله مى كند شما بدانيد كه اينها مى خواهند ناراضى درست بكند. يك كسى آمده يك كارى دارد كار جزئى هم هست، برو سر آن ميز کارش را درست کن.
⭕️ آن كارهايى كه سابق مى كردند، اگر شما در ادارات ديديد يك همچو چيزى هست بايد به آنها تنبه بدهيد، ارشادمان كنيد كه اين كارها، كارهاى اسلامى نيست اگر تكرار كردند آنها را هم بايد كنار بگذاريد. پس از پيروزى انقلاب ضرورى بود كه همچو هيات هائى باشند و شناسايى كنند اشخاصى كه #مفسد هستند، اشخاصى كه مضر هستند، به جمهورى اسلامى ، اشخاصى كه مى خواهند #نارضايتى در بين مردم ايجاد كنند آنها را بايد #پاك_سازى مى كردند.
📚 صحیفه امام خمینی؛ جلد ٢۱ صفحه ٣٢٧ و ٣٢٨
🆔 @ashora_karbala
🔰 قدمی عاشقانه بردارید و صادقانه بیایید...
✍علامه ذوالفنون #حسن_زاده_آملی
🔹 اساتید ما می فرمودند: در طهارت دقت داشته باشید؛ قدمی عاشقانه بردارید و صادقانه بیایید تا اینها را بچشید؛ چند بار که شکار کنید به فهم این ها کمک می کند. یک جهش علمی پدید می آید و انسان می شود مصداق "انَّ صَلاتی وَ نُسُکی وَ مَحیایَ وَ مَماتی لِلّه رَبِّ العالَمین" وقفِ خالصِ الهی می شود به سوز و گداز می آید و افاضات و اشراقات نصیبش می شود.
🔹 طهارت هم دارای مراتبی است؛ طهارت ظاهری و باطنی و هر یک نیز دارای درجاتی است. به قول عارف شبستری:
موانع چون در این عالم چهار است
طهارت کردن از آن هم چهار است
نخستین پاکی از احداث و انجاس
دوّم از معصیت و ز شرّ وسواس
سیم پاکی ز اخلاق ذمیمه است
که با او آدمی همچون بهیمه است
هر آن کو کرد حاصل این طهارت
شود بی شک سزاوار مناجات
🔹 یکی از سفارشات مهم در امر سیر و سلوک الی الله؛ پرهیز از نامحرم است مطلقاً چه زن چه مرد. نخست موعظه پیر می فروش این است: که از مصاحبت ناجنس احتراز کنید. از اغیار پرهیز کنید؛ از آن ها که از نور ولایت بهره ای ندارند احتراز کنید.
📚 پای درس عارفان ص ٣٩٢
🆔 @ashora_karbala
🔰جامعه ای که پیغمبر درست کرد "جامعه معتدل" بود
✍استاد متفکر #شهید_مطهری
🔹در جامعه به انسانهای معتدل نیاز داریم. انسانهایی که نه اهل افراط باشند و نه تفریط. بر این اساس "قرآن" همه جانبه حرف می زند. یک وقتی بود که جامعه ما دچار یک بیماری بود و آن اینکه اسلام را فقط در عبادت می دانستند آن هم چه عبادتهایی! ملاک مسلمانی، زیاد مسجد رفتن و زیاد دعا خواندن بود. این به صورت یک بیماری درآمده بود. ولی کم کم علامت یک بیماری دیگری در میان ما پیدا می شود. عده ای که توجه به جنبه های اجتماعی اسلام پیدا کرده اند، کم کم می خواهند جنبه های معنوی اسلام را ندیده بگیرند. این هم بیماری است.
🔹 اگر جامعه ما به این دنده بیفتد و آن جنبه را فراموش کند، باز یک جامعه ی منحرفی است در همان حد که جامعه ی گذشته ما منحرف بوده است. جامعه ای که پیغمبر درست کرد "جامعه معتدل" بود.
🔹 منظور از جامعیت، همه جانبه نگری تعلیم و تربیت اسلامی به ماهیت انسان است. هیچ یک از جنبه های شخصیت انسان از نظر اسلام دور نمی ماند و هرکدام باید به رشد مقرر خود برسد. اینکه در قرآن، انسان «رشید» معرفی می شود مراد همین انسان است. رشید یعنی کسی که همه ابعاد وجودی او رشد کرده است. اگریک جنبه رشد کند و سایر جنبه ها راکد و معطل بماند و یا اینکه در جهت غیراصولی خود رشد یابد، پرورش واقعی و اصیل به وقوع نخواهدپیوست. خطری که انسان یک بعدی دارد، انسان تربیت نشده ندارد.
📚 اصول تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه شهید مطهری ص ٢۴٢
🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ببینید | "مراحل و مراتب شخصیت انسان"
🔻سخنان شیوا و ماندگار مرحوم #علامه_جعفری در مورد "مراحل و مراتب شخصیت انسان".
🔻 علامه در فرازی کوتاه، یک تقسیم بندی ۶ گانه از مراتب شخصیتی انسانها ارائه میدهد.
🔸 همانگونه که عذاب الهی از یک سو و نعمات و بهشت خداوندی از سوی دیگر دارای سلسله مراتب و مراحلی است، شخصیتهای انسانی هم مراتبی دارند.
🆔 @ashora_karbala
14823-fa-ensan-az-tangena.pdf
1.77M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
"انسان؛ از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی"
✍مؤلف: استاد اصغر طاهر زاده
📘 به راستی ما برای کدام انسان برنامهریزی میکنیم؟! آیا تعریفی که از انسان برای خود کردهایم، با همهی واقعیت انسان تطبیق دارد؟! آیا ممکن است ابعادی از آن را نادیده گرفته باشیم و در نتیجه انسان را ناقص تعریف کنیم و برای بعضی از ابعاد انسانها برنامه ریزی نکنیم و به همان اندازه در نظام تعلیم و تربیت در جامعه دچار بحران شویم؟!
📘 باید از خود بپرسیم تعریفی که ما از انسان داریم مطابق با کدام یک از تعاریف انسانشناسیِ موجود در دنیا است، مطابق با انسانی است که مکتب لیبرالیسم معرفی میشود؛ یا مطابق با انسانی است که مکتب مارکسیسم معرفی مینماید و یا... راهکاری که معلوم میکند انسان مورد نظر ما در تعلیم و تربیت و اقتصاد؛ انسانی است که مکتب اسلام معرفی مینماید چیست؟
📘 اینها سؤالاتی است که نویسنده سعی دارد مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا معلوم شود ریشهی بحران در نظام تربیتی اقوام مختلف در غفلت از جایگاه حقیقی انسان است. عظمت بحث وقتی روشن میشود که بدانیم ما به جهت فرهنگ غنی اسلامی میتوانیم در این فضای آشفته معبری به سوی حقیقت انسان در جامعهی خود باز کنیم. ما در نظام اسلامی قبل از هر اقدامی باید متوجه باشیم برای کدام انسان برنامهریزی میکنیم و با دقت کامل متوجه انسانی باشیم که اسلام مدّ نظر دارد وگرنه ممکن است ناخواسته برای انسانِ مکتب لیبرالیسم برنامهریزی کنیم ولی رفتار و اخلاق مناسب با انسان اسلام را از او انتظار داشته باشیم
🆔 @ashora_karbala
beheshti30.mp3
5.27M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙آیت الله #شهید_بهشتی
🔰موضوع: "حق و باطل از دیدگاه قرآن"
☑️ در هستیِ انسان طرحی است، نقشه اي است و این طرح؛ براي هدفی؛ و متناسب با هدفی است. کدام کار حق است؟ کدام کارِ
ما انسانها حق است؟کاری که با ماندن انسان در مسیر استکمال و تکامل و رسیدن او به هدفی که در عالمِ آفرینش براي وي در نظر گرفته شده سازگار و هماهنگ باشد. اخلاق، حقوق، شرع، همه با حق ارتباط پیدا می کنند، ولی نه حقِ پا در هوا. اگر اختلافی باشد دیگر درشناخت حق است نه خود حق. "اصل حق"چیز قراردادي نیست، خود حق یک واقعیت عینی است.
☑️ حق یعنی؛ هر چیز درجاي خود بودن. اگر در عالم هستی جایی براي چیزي
نباشد دیگر هر چیزي در جاي خود بودن یعنی چه؟ هرچیزي جائی دارد و در صورتی می گوئیم این حق است که در جاي خود باشد و در صورتی می گوییم باطل است که درجاي خود نباشد. و به این معنا حق به معناي" باید " است که حتی نسبت به جهان طبیعت هم درست است. این چیز حق است؛ یعنی در جایی است که" باید "آنجا باشد. یعنی چه" باید "باشد؟یعنی متناسب با هدف
کلی خلقت است. بنابراین اگر ما براي جهانی که هدف کلی قائل شدیم و گفتیم جهان هستی تحرك دارد، پویاست، روند دارد و
این پویش به سوي یک هدف عمومی است، حق به معنی "باید" باشد، حتی در جهان غیر انسانها هم معنا پیدا می کند. در عالم
انسانها مطلب دیگر بی معیار و پا در هوا نیست، دیگر هرکس تابع سلیقه خود نیست، بلکه قصه آفرینش است.
2⃣جلسه دوم
⏰ مدت: ۴٣:۵٣ دقیقه
📶 حجم: ٣ مگابایت
🗓 در جمع انجمن اسلامی پزشکان
🆔 @ashora_karbala
🔰وادادگی و ضعف...
✍ حضرت #امام_خمینی "رحمت الله علیه" :
🔸 يأس و خود کم بینی از جنود ابليس است، يعنى شيطانها انسان را به يأس وا مىدارند. همين ابليس هايى كه مىبينيد در طول تاريخ ملتهاى ضعيف را مأيوس كرده اند. همين هايى كه به ملتهاى ضعيف تزريق كردند كه ما هيچ نمىدانيم و هيچ نمىتوانيم. همين هايى كه به ملتهاى ضعيف به واسطه وابستِگيشان به خارج گفتند كه ما بايد غربى باشيم. ما ارتشمان هم بايد از غرب برايش يك كسى بيايد. كارخانه هايمان هم بايد از غرب بيايد راهَش بيندازد. ما بايد اين جنود ابليس را كنار بزنيم.
🔸 در مقابل آن؛ اميد و روحیه استغناء، كه از جنودُاللَّه است را ؛ در خودمان زنده بكنيم. به خودمان اميدوار باشيم. تكيه به اراده خودمان بكنيم؛ به تَبَعِ اراده ديگران نباشيم.
📚 صحيفه نور؛ ج۱۳ ص ۵۳۶
🆔 @ashora_karbala
هدایت شده از کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
💠زیارت #سید_الشهدا فقط با یک سلام
✍ استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
🍃زيارت سيدالشهدا(ع) در روایات با حج مقایسه شده است. حج، خودش عمل فوقالعادهای است و ثوابهای بیشماری برایش ذكر شده و یک عمل معمولی نيست. فردی به حضرت(ع) عرض کرد من امسال نتوانستم به حج بروم، چه قدر پول بدهم؟ گویا از ثروتمندان مكه بوده. حضرت به او فرمودند اگر به اندازه كوه هم طلا بدهی جای حج را نمیگيرد.
از آن طرف هم روایت امام صادق(ع) است که فرمودند ثواب زيارت امام حسین(ع) به اندازه يك حج عمره است، تا هفتاد هزار حج
🍃گاهی ما به خاطر بخل و كوچكی خودمان نمیتوانيم با خدا معامله كنيم و این ثوابها باورمان نمیآيد.
🍃امام صادق(ع) به سدیر فرمودند آیا هر هفته به زيارت جدم میروی؟ گفت راه من خيلی دور است، چگونه هر هفته به كربلا بروم؟ حضرت فرمودند به بالای بلندی برو و نگاهي به چپ و راستت کرده و رو كن به سيدالشهداء(ع) و بگو السلام عليك يا ابا عبدالله السلام عليك و رحمه الله و بركاته
اين، ثواب يك حج و يك عمره دارد.
🍃آیا باورمان میآيد؟ اگر باورمان میآمد كه ترك نمیكرديم! سدیر میگفت گاهی من در ماه بيست بار امام حسين(ع) را بدین شکل زيارت میكنم.
هر بار میرود بالای پشت بام و سلام میدهد و میآيد. خيلی وعده بزرگی است
#شب_جمعه
#شب_زیارتی
🌐 @ashora_karbala
🔰 مصیبت از این بالاتر!؟
✍آیت الله #بهجت
🔹 سبب غیبت امام زمان(عج) خود ما هستیم! وگرنه اگر ظاهر شود چه کسی او را می کشد!؟ آیا جنّ حضرت را می کشد؟ قاتل او انسان است! ما از پیش؛ امتحان خود را پس داده ایم که چگونه از امام تحفّظ یا اطاعت می کنیم و یا اینکه او را به قتل می رسانیم
🔹 انحطاط انسان به قدری است که قوم حضرت صالح (ع) ناقه را با اینکه وسیله ی ارتزاق و نعمت آنها بود پِی کردند. چنانکه قرآن درباره آن میفرماید: "لها شِرب و ٌلکم شِربُ یومٍ معلومٍ" یعنی یک روز آب سهم شما باشد و روز دیگر سهم آن. آن ناقه یک روز آب چاه را می خورد و در عوض به آن ها شیر می داد! بنابراین؛ همان گونه که ممکن است عقلا خزینه و انبار نعمت خود را نابود کنند؛ همچنان که ناقه صالح را کشتند؛ امکان دارد که ما انسان های عاقل نیز امام زمان را که تمام خیرات از او است برای اغراض شخصیه ی خود به قتل برسانیم!
🔹 همین مصیبتی که به آن مبتلا هستیم! یعنی فقدان امام(ع) چه مصیبتی از این بزرگتر؟ خدا می داند که بواسطه آن فقدان چه محرومیت ها داریم؟
🔹 آن آقا گفت: چرا برای تعجیل فرج دعا می کنید؟ آیا می خواهید بیاید و او را هم بکشید؟ برای اینکه مزاحم خط و مردم و حکومت و حاکمیت شما خواهد بود؟ آنان که سائر ائمه را کشتند دیوانه که نبودند! بلکه آن بی دینی بود! آیا الان دیگر آن طور نیست! آن کسانی که در زمان ائمه(ع) به بنی امیه و بنی عباس گرایش داشتند مگر دیوانه بودند؟ آن ها از میان دو راه دین و دنیا؛ دنیا را انتخاب می کردند. و هنوز مناصب آنها به ما عرضه نشده تا امتحان خود را پس بدهیم
📚 ٧۰۰ نکته؛ ج ٢؛ ص ٢۱٧
🆔 @ashora_karbalaی
13940312_11625_192k.mp3
5.06M
🎧 کلیپ صوتی "سربازی امام زمان"
🎙 #امام_خامنه_ای
🔸 بزرگترین وظیفهی منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند.
🔸کسانی که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت می کردند، منتظران حقیقی بودند. کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آمادهی دفاع از ارزشها و میهن اسلامی و پرچم بر افراشتهی اسلام است، میتواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهای خطر قدم خواهد گذاشت.
🔸 اما کسانی که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را میبازند و زانوانشان سست میشود؛ کسانی که برای مطامع شخصی خود حاضر نیستند حرکتی که مطامع آنها را به خطر میاندازد، انجام دهند؛ اینها چطور میتوانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟ کسی که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینههای صلاح را آماده سازد و کاری کند که بتواند برای تحقق صلاح بایستد.
🔸 انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم. سربازی منجی بزرگی که میخواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بینالمللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشنبینی دارد. ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفهای نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا برای ظهور آن بزرگوار آماده شویم. سربازىِ امام زمان، کار آسانی نیست.
♻️ بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰
🆔 @ashora_karbala
خانواده و تربیت فرزند.pdf
2.82M
📚.پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
"خانواده و تربیت مهدوی"
✍مؤلفان: مرتضی آقاتهرانی و محمدباقر حیدری کاشانی
📘 فاصلهی ما با مهدی موعود بیش از هر چیز فاصلهی معرفتی و معنوی است، برای نزدیکی به ساحت آن حضرت و وارد شدن در شمار مهدی یاوران؛ بیش از هر چیز به ایجاد تناسب اخلاقی در وجود خود با آن یگانهی اخلاق نیازمندیم. لذا این کتاب به معرفی الگویی کامل و کارآمد یعنی امام عصر(عج) به عنوان کامل ترین و تربیت یافته ترین انسان عصر معاصر می پردازد و هدف آن تبیین راهکارهای عملی برای تربیت نسل منتظر و مهدی یاور و ایجاد سنخیت با آن یگانه دوران می باشد.
📘 این کتاب با بررسی بنیان خانواده و بسط اهمیت خانواده در تربیت فرزندان به بیان راهکارهای تربیت نسلی مهدی یاور و منتظر میپردازد. بنابر این در این کتاب ارزنده، چهار دورهی بنیادین تربیتی در فرایند مهدی یاوری آمده است که ره آورد آن تربیت نسلی منتظر و مهدی یاور میباشد. نویسندگان کتاب، با توجه به ویژگی ها و اقتضائات فرزند در این دوران ها، بر اساس آموزه های دینی و یافته های تربیتی، راهکارهای تربیت مهدوی در هر دوره را تشریح می کنند.
📘 این دوران های چهارگانه عبارتند از: ▫️دوران بسترسازی (پیش از تولد)؛
▫️دوران عشق آفرینی و تربیت مهدی محبّ (هفت سال اول)
▫️دوران تربیت نوجوان مهدی باور (هفت سال دوم)
▫️و دوران تربیت جوان مهدی یاور (هفت سال سوم)
📘 این کتاب، همان طور که از نامش پیداست، رویکردی عملیاتی و کاربردی به این مسئله دارد و در ضمن مباحث کلیدی و معرفتی، پیشنهادات جزئی بسیاری نیز در هفت فصل ارائه می کند.
🆔 @ashora_karbala