eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
616 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 مَا عِندَكمُْ یَنفَدُ وَ مَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ وَ لَنَجْزِیَنَّ الَّذِینَ صَبرَُواْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ یَعْمَلُون (سوره نحل آیه ٩۶) 🍃 آنچه نزد شماست از اموال دنیویه، فانى شود و آنچه نزد خداست از خزائن رحمت ابدیه باقى می ماند. جزا می دهیم مزد كسانى را كه صبر كردند در پایدارى در دین بهتر از آنچه كه عمل كردند. 💠آنچه در زندگی دنیا ؛زخارف دنيوي قابل دسترس شماست از رياست و جاه و مال و امثال اینها و همه مظاهر دیگر دنیوی دستخوش زوال و دگرگونی است ، چون اصولا زندگی مادی براساس حرکت و تغییر و زوال قائم است؛ در چهار روز دنياست ؛ بلكه نفس دنيا و حيوه دنيوي دار فانيست صد سالش با يك روزش تفاوت ندارد. 💠(و ما عند الله باق) ولی آنچه در نزدخداست و آن را به پرهیزکاران وعده فرموده مانند سایر مظاهر آخرت؛جنات عاليه و درجات متعاليه و مقامات ساميه و فيوضات دائمه در عالم آخرت؛ باقی است و فنا و زوال در آن راه ندارد؛ برای كسانيكه اهل ايمان و تقوي و عمل صالح با شند. همچنين عقوبات و عذاب ها و دركات و جهنم هم فنا وزوال ندارد براي كفار و معاندين و مخالفين و مشركين و منافقين. 💠(و لنجزين الذين صبروا ) چه صبر بر بليات و مصائب و اذيت هاي دشمن و چه صبر بر عبادات و جهاد في سبيل الله و چه صبر بر ترك معاصي و مخالفت او امر الهي و محرمات 🍃 (اجر هم باحسن ما كانوا يعملون) آنقدر فيوضات الهي شامل حال آنها ميشود كه هيچ ملك مقربي و نبي مرسلي تا ا ين اندازه تصور نمي كردند. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (ادامه شرح حکمت ٣۱) 💠پایه دومِ ایمان: یقین امیرالمؤمنین(علیه السلام) از شاخه هاى یقین سخن مىگویند و مىفرمایند: 🍃وَالْیَقِینُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلى تَبْصِرَهِ الْفِطْنَهِ، وَتَأَوُّلِ الْحِکْمَهِ، وَمَوْعِظَهِ الْعِبْرَهِ، وَسُنَّهِ الْأَوَّلِینَ 🍃یقین بر چهار شاخه استوار است: بر بینش هوشمندانه و عمیق و پى بردن به دقایق حکمت و پند گرفتن از عبرتها و اقتدا به روش پیشینیان صالح 💠آنگاه امام (علیه السلام)  میوه هاى هر یک از این شاخه هاى چهارگانه را بیان مىکند و مىفرماید: 🍃فَمَنْ تَبَصَّرَ فِی الْفِطْنَهِ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَهُ؛ وَمَنْ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَهُ عَرَفَ الْعِبْرَهَ؛ وَمَنْ عَرَفَ الْعِبْرَهَ فَکَأَنَّمَا کَانَ فِی الْأَوَّلِینَ 🍃کسى که بینایى هوشمندانه داشته باشد حکمت و دقایق امور براى او روشن مىشود و کسى که دقایق امور براى او روشن شود عبرت فرا مىگیرد و کسى که درس عبرت گیرد چنان است که گویا همیشه با گذشتگان بوده است. 💠از آنچه گفته شد روشن مىشود که یک پایه مهم ایمان، بر یقینِ حاصل از علم استوار است؛ علومى که از مبدأهاى متعدد سرچشمه مىگیرد و روح را سیراب مىکند و اعتقادِ انسان را به مبدأ و معاد محکم مىسازد و آثارش در اخلاق و عمل ظاهر مىگردد. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_صحیفه_سجادیه (ادامه شرح دعای ۵۴) 🍃يَا فَارِجَ الْهَمِّ، وَ كَاشِفَ الْغَمِّ 💠همّ و غم که حضرت از آن به خدای متعال پناهنده می‌شود، جزء مسائلی است که به ریشه‌شناسی و تجهیز انسان به منطق مدیریتی برای این هیجان عاطفی نیاز دارد. در روان‌شناسی جدید، اینها معمولاً در محور هیجان‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد و از هیجان شادی و هیجان غم سخن می‌گویند.  💠از نظر توحیدی قاعده این است که مؤمن باید مالک هیجان‌های خود باشد و بر هیجان‌های نفسانی و روانی و عواطف خویش تسلط داشته باشد. بدترین وضعیت این است که مؤمن مملوک هیجان‌ها شود و آنها بر او مسلط شوند. 💠البته خیال نکنیم مالک شدن بر هیجانات امر آسانی است؛ چه‌اینکه در دعایی خطاب به خداوند عرضه می‌داریم:  🍃(أعوذُ بِکَ مِن سُلطان الهَمّ)  پروردگار من به تو پناه می‌برم از اینکه همّ بر من مسلط شود و روی من بیفتد و نفس مرا بگیرد؛ همچنان‌که انسان باید از تسلط غریزه به خدای متعال پناه ببرد. همه‌ی اینها باید مملوک مؤمن باشند و مالک آنها باشد. 💠 اگر انسان توانست مالک هیجان‌های خود شود، به مقام شریف مالکیت بر خویشتن شرفیاب شده است که امیرالمومنین (ع) آن را به عنوان یک فرمان بر سالکان کوی حق تصریح کرد و فرمود:  🍃«املِکوا أنفُسَکُم» مالک نفس خود و مسلط بر آن باشید و افسار نفستان به دست شما باشد. 💠 البته حضرت راهش را هم بیان کرده و فرموده‌اند:  🍃بِدَوامِ جهادها اگر بخواهید به این نقطه برسید، باید وارد جهاد دائمی با خودتان شوید که ذیل فهرست جهاد اکبر تعریف می‌شود. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰شبهه تشکیل حکومت در زمان غیبت 🔹پاسخ (ره) 💢 یک دسته ای بودند که می گفتند «هرحکومتی اگر در محقق بشود، باطل است و بر خلاف اسلام!» آنها خیال کرده بودند که «هرحکومتی باشد» در صورتی که آن روایات می گوید اگر کسی «با عنوان » عَلَمی بلند کند، باطل است. 💢 اینها نمی فهمند و نمی دانند دارند چه می گویند؛ به اینان تزریق کرده اند که این حرفها را بزنند، این اشخاص غافل را بازی داده اند! نبودنِ حکومت، یعنی اینکه همه مردم به جان هم بریزند، بکُشند هم را، بزنند هم را، از بین ببرند! بر «خلاف آیات الهی» ست! 💢 اگر یک سال، حکومت و نظام در یک مملکتی نباشد، آنقدر فساد می شود که آن طرفش پیدا نیست! ⁉️حضرت بیاید چه کند؟ «هرحکومتی در زمان غیبت، باطل است» یعنی هرج و مرج! یعنی عالم به هم بخورد تا حضرت بیاید درستش کند!! ما باید درستش کنیم تا حضرت بیاید. 💢الان دیگر تکلیفی نداریم؟ دیگر بشر تکلیفی ندارد؟ یا تکلیفش این است که مردم را دعوت کند به فساد؟! پس باید بنشینیم دعا کنیم به امریکا و اَذنابشان! [بندگانشان..] این که کسی بگوید «آنها ما را به بازی بگیرند، هیچ کاری به کارشان نداشته باشیم؛ هرکاری خواستند انجام دهند» این باید خیلی آدم نفهمی باشد! 💢 بله، ما نمی توانیم دنیا را از عدالت پر کنیم، چون نمی توانیم او باید بیاید، اما ما باید زمینه را فراهم کنیم. این موافق قرآن است 📚 صحیفه امام خمینی، ج۲۱، ص۱۳ 🔹توضیح: هر پرچمی به اسم مهدویت در یعنی قبل از ندای آسمانی بلند شود باطل است! 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 💠 نگوئیم ما که معلوم نیست پنجاه سال دیگر زنده باشیم، چرا برنامه‌ریزی کنیم. نخیر، جوری برنامه‌ریزی کن که گوئی بناست تا آخر دنیا زنده باشی؛ همچنان که اگر برای خودت و به نفع خودت بخواهی برنامه‌ریزی کنی، با چه جدیت و دقتی برنامه ریزی میکنی، برای نسلهای آینده هم که تو در آن وقت نیستی، همان جور برنامه‌ریزی کن؛ 🍃«اعمل لدنیاک کأنّک تعیش ابدا». 💠 نقطه‌ی مقابل هم 🍃 و اعمل لأخرتک کأنّک تموت غدا (من لا یحضر/ج۳/ص۱۵۶) برای آخرتت هم جوری عمل کن، مثل اینکه فردا بناست از این دنیا بروی. یعنی هم برای دنیا سنگ تمام بگذار، هم برای آخرت سنگ تمام بگذار. ۱۳۹۱/۰۷/۱۹ 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠در حدیثى از امیرمومنان على (علیه السلام) مى خوانیم که فرمود: 🍃«ما اَحَقَّ لِلاْنسانِ اَنْ تَکُونَ لَهُ ساعَهٌ لایَشْغَلُهُ شاغِلٌ یُحاسِبُ فِیْها نَفْسَهُ، فَیَنْظُرَ فیمَا اکْتَسَبَ لَها وَ عَلَیْها فى لَیْلِها وَ نَهارِها» 🍃چقدر شایسته است که انسان ساعتى براى خود داشته باشد، که هیچ چیز او را به خود مشغول نسازد و در این ساعت، محاسبه خویش کند و بنگرد ؛ در آن شب و در آن روز چه کارى به سود خود انجام داده و چه کارى به زیان خود. 📚مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، موسسه آل البیت ،چاپ اول،ج12،ص154 🌐 @ashora_karbala
💠 غزل زیبایی از (ره): 🍃مِهرخــوبان دِل و دیــن از هَمه بی پَـــروا برد                  رُخ شَــطرنج نبُرد آنـــــچه رخ زیبـــا بــــرد 🍃تو مَپـندار که مَجـنون سَـر خـود مجنـون گـشـت                از سـَمـَک تـا به سـُهایـش کشـش لـیلی بـُرد 🍃مـن بـه سَـرچشـمه خـورشـید نَه خـود بـُردم راه                 ذرٌه یــــی بـودم و مِهــــر تـــو مــرا بالا بـرد 🍃مـَن خـَس بـی سـَر و پایـم کـه بـه سـیل افـتـادم                  او که مـی رَفـت مـرا هــَـم بـه دل دریـا بــرد 🍃جـامِ صـَهبا زکـجا بـود مَـگر دسـت که بـود کـه بـه یـک جِـلـوه دِل و دیـن زِهـمـه یکـجا بـرد 🍃خَـم اَبـروی تـو بـود و کـف مینـوی تـو بـود کـه دَریـن بَـزم بِگـردیـد و دل شِـیدا بـرد 🍃خـودَت آمـوخـتی اَم مِـهـر و خـودت سـوختـی ام بـا بـرافـروخـته رویـی کـه قـرار از مـا بـرد 🍃همـِه یــاران بـه سَـر راه تـو بـودیـم وَلـی غـمِ روی تـو مـرا دیـد و زِ مــن یَـغـما برد 🍃هَـمه دِلـباخـته بـودیـم و هَـراسـان کـه غَــمـت هـمـه را پـُشـت سـر انـداخـت مَـرا تنـها بــرد 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(آیه ۱۷۳ سوره آل عمران) 🍃الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ» 🍃همان كسانى كه برخى از مردم به ايشان گفتند مردمان براى جنگ با شما گرد آمدهاند پس از آن بترسيد ولى اين سخن بر ايمانشان افزود و گفتند خدا ما را بس است و نيكو حمايت‌گرى است 💠بعد از جنگ اُحد که مسلمانان برگشتند سمت مدینه و هنوز به مدینه نرسیده بودند که به ذهن ابوسفیان و مشرکین رسید دوباره به لشکر اسلام که شمشیرها را زمین گذاشته و ناامیدانه برمیگردد حمله و کار را یکسره کنند لذا ابتدا شایعه انداختند؛ بناست به مدینه حمله بشود، بترسید از دشمن(قد جمعوا لکم فاخشوهم) 💠کار دشمن دلهره‌ افکندن است، بترساند، ناامید کند.کار شیطان است؛ مال امروز هم نیست، همیشه بوده؛ در طول تاریخ و در طول تاریخ اسلام( إِنَّما ذٰلِکُمُ الشَّیطانُ یُخَوِّفُ أَولِیاءَهُ)با تمام ابزارهای رسانه ای و تبلیغی و افراد منافق در صفوف مؤمنین سعی میکند بترساند. 💠پیامبر فرمود همانهایی که در جنگ شرکت داشتند و آنهایی که زخم‌خورده‌اند، فقط همانها بیایند در این حرکت ؛ کس دیگری حق شرکت در این جهاد را ندارد(فزادهم ایمانا) مطیع پیامبر بودند ؛ نشان دادند ؛شمشیر کشیدند 💠مؤمنین به خدا و رسول او گفتند(قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل) نترسیدند مرعوب نشدند ! آدمی که دلش به خدا متّکی باشد. وقتی به خدا متوکّل باشد، از هیچ‌کس مرعوب نمی‌شود. 💠 بلند شدند رفتند و جواب دشمن را دادند؛ شکست دادند و غنیمت هم گرفتند و برگشتند 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (ادامه شرح حکمت ٣۱) 🔹پایه سومِ ایمان: عدل 💠سپس امام (علیه السلام) به سراغ شاخه هاى عدالت مىرود و شاخه هاى این پایه مهم را چنین شرح مىدهد: 🍃وَالْعَدْلُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلى غَائِصِ الْفَهْمِ، وَغَوْرِ الْعِلْمِ وَزُهْرَهِ الْحُکْمِ، وَرَسَاخَهِ الْحِلْمِ 🍃عدالت نیز چهار شعبه دارد: فهم دقیق، علم و دانش عمیق، قضاوت صحیح و روشن و حلم و بردبارى 💠در واقع کسى که بخواهد حکم عادلانه اى کند نخست باید از قابلیت و استعداد شایسته اى در فهم موضوع برخوردار باشد تا هرگونه خطا در تشخیص موضوع موجب خطا در نتیجه حکم نشود. 💠 سپس آگاهى لازم را در ارتباط با حکم پیدا کند و آن را دقیقا منطبق بر موضوع نماید، آنگاه حکم نهایى را بیان کند و در این مسیر، موانع را با حلم و بردبارى برطرف سازد. 💠چه بسا ممکن است ارباب دعوا با سخنان خشن و حرکات ناموزون و اصرارهاى بىجا، روح قاضى را آزرده سازند. حلم و بردبارى راسخ او نباید اجازه دهد این گونه امور در روحش اثر بگذارد و کمترین تغییرى در حکم ایجاد کند. 💠البته این جمله ها تنها مربوط به مقام قضاوت نیست، بلکه ناظر به تمام قضاوتهاى اجتماعى و زندگى مادى و معنوى است و همه جا باید براى تشخیص موضوع دقت کرد؛ همه جا باید دقیقا احکام را بر موضوعات منطبق نمود؛ همه جا باید تصمیم قاطع و شفاف داشت و همه جا در برابر ناملایمات و خشونت نابخردان و نسبتهاى نارواى آنها حلم و بردبارى نشان داد. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_صحیفه_سجادیه (ادامه شرح دعای ۵۴) (جلسه سوم) 🍃يَا فَارِجَ الْهَمِّ، وَ كَاشِفَ الْغَمِّ، يَا رَحْمَانَ الدُّنْيَا وَ الاْخِرَةِ وَ رَحِيمَهُمَا، 🍃اى زداینده اندوه و برطرف کننده غم،اى رحمن دنیا و آخرت ورحمت آورنده در دو دنیا 💠انسان با چه قاعده‌ای می‌تواند بر هیجان‌هایش تسلط پیدا کند؟ با [عقل] اگر توانستیم عقل را در وجود خودمان سلطان کنیم، نفس و وابسته‌های نفس، از تمایلات و شهوت و رغبت و ...، در اختیار ما قرار خواهد گرفت. 💠 منظور ما آن عقلِ تربیت‌شده توسط شرع است که هماهنگ با عقل کُل و کُلُّ العقل است و به ساحت قدس الهی از طریق اتصال به انسان کامل وصل شده است. 💠 وقتی با ولی خدا رفاقت و انس داشتیم و تحت ولایت او بودیم، عقل ما به کمال می‌رسد و شأنیت تسلط پیدا می‌کند. 💠در مملکت وجود ما، سلطان و مدیر کیست؟ اگر نفس مدیر باشد، کار تمام است. چنانچه عقل سلطان شد، سعادتمند هستی و اگر وضعیت وسط هستی، خدا عاقبت تو را به خیر کند. بیشتر مردم در همین حالت میانه هستند؛ گاهی عقل جلو می‌آید و گاهی نفس. اینجا هم باید دید بیشتر عقل یا بیشتر نفس، فرمانروایی می‌کند؟ 💠جهت‌گیری کلی در زندگی انسان موحد و الهی این است که به سمتی برود که حاکمیت کامل در مملکت وجود او با حضرت عقل باشد و او بر کرسی فرمانروایی دست یابد؛ وقتی انسان به این نقطه برسد، به مقام امن و میِ ‌بی‌غش و رفیقِ شفیق رسیده است. 💠مقام امن آنجا است که می‌توان گفت شخص به جایی رسیده که عقل، در وجود او سلطان است. رسیدن به این نقطه، جهاد می‌خواهد؛ جهادی از جنس جهاد اکبر 🌐 @ashora_karbala
🔰دیدگاه #شهید_آوینی دربارهٔ استحالهٔ هنر و ارتباطات مدرن در فرهنگ اسلامی #انحلال_تمدنی 💢 قالب‌های هنری روز و وسایل ارتباط جمعی را باید در اعتقادات و فرهنگِ خویش #استحاله کنیم. اکنون در سراسر این کره خاک خلوتکده ای را نمی‌توان یافت که از سیطره فرهنگی غرب؛ آزاد باشد. حرکت در جهت استقلال، بیش از هر چیز و فراتر از همه، در گروِ معرفتی است که باید چراغ راه در این طی طریق باشد. 💢در جهان امروز، تلقی واحدی نیز از هنر و ادب وجود دارد که خواه ناخواه به همان اهداف مشترک نظام واحد #سلطه_جهانی منتهی می‌شود. این تلقی واحد جهانی صورت یک انسیکلوپدی دارد که همه تعبیرات را در جهت اهداف استکباری غرب معنا می‌کند و اجازه نمی‌دهد که تفکر تازه‌ای در جهان پیدا شود. 💢چه بسا ما بین مفاهیم و قواعدی که در این انسیکلوپدی جهانی عنوان شده است ؛ با آن اهداف سیاسی ارتباطی مستقیم قابل تشخیص نباشد، اما در نهایت باید دانست که این تعابیر و مفاهیم و قواعد اجزایی از یک مجوعه هستند که دارای کلیت و وحدت است. 💢مقصود این نیست که ما باید قالب‌های هنری روز و وسایل ارتباط جمعی را یکسره دور بزنیم، بلکه معتقدیم که باید جسم این قالب‌ها را در روح اعتقادات و فرهنگ خویش مستحیل کنیم. 💢این #استحاله منوط به  معرفتی کافی و وافی است که ما را از فریب خوردن و به‌خصوص از افتادن در تله توسعه‌گرایی و تکنوکراسی_که ضرورتاً ملازم با یکدیگر هستند_ باز دارد.» 📚 منبع: کتاب آغازی بر یک پایان، صفحهٔ ۴۳. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃من مواعظ النبی (صلى الله عليه وآله وسلّم): خياركم أحسنكم أخلاقاً الذين يَألفون ويُؤلفون 🍃بهتـرين شما، كسانى هستند كـه برخوردشان با مردم، از همه بهتر است. چهره‌اى گشـاده دارنـد كـه مردم رغبت مى‌كنند با آنان انس و الفت بگيرند. 💠معناى روايت ، اين نيست كـه اگـر كسى پاى‌بندِ عـمل به تكليف شـرعى نيست ولى خوش‌بـرخورد است بـر كسى كه وظائف دينى خود را انـجام مى‌دهد ولى گشـاده ‌رو نيست ، ترجيـح دارد . بلـكه مـراد اين است فــرد مؤمنى كه وظائف خود را انجام مى‌دهد و حسن خلق هم دارد بر مؤمنى كه خوش اخلاق نيست برترى دارد. 📕تحف العقول صفحه ۴۵ #شرح_حدیث #امام_خامنه_ای 🌐 @ashora_karbala
🔰خاک بر سر آن عالِم اَعلم و و اَفقه!! ای(حفظه الله تعالی) 💢 آقایان! اگر کسی علم پیدا کند، مجتهد شود، به مقامات بالا برود، اما حاضر نباشد حق را بپذیرد؛ هوای نفس بر او غالب باشد و خواستها و تمایلاتِ شخصی، واضحات را از او مخفی کند، چنین کسی به عالَم اسلام نه تنها هیچ مفید نیست، بلکه مضرّ و گاهی اضرّ از جُهّال است. 💢 اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر مبنای حق قیام کرده و چطور نظام جاهلىِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده - طوری که امروز هم همه نظامهای مبنی بر فسق و فجور، از شیطان بزرگ امریکا تا اعوان و انصارش، و همه فاسدهای دنیا با این نظام میجنگند - و حتی با آنها همصدا شود و برای آنها خوراک درست کند و از این‌که آنها تحریکش کنند خوشحال شود، خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه! خاک بر سرِ آن عالِمی که قلباً خوشحال شود از این‌که ببیند رادیوهای دشمنان اسلام، در مقابل نظام اسلامی، از او تمجید و تعریف میکنند! باید گریه کند! 💢 حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم علم نیست، جهل است. نور نیست، ظلمت است. والّا اگر نور بود، اوّل خودِ این نوع افراد را هدایت میکرد. 💢این نوع افراد - که اگر هم باشند، بحمداللَّه، خیلی نادر و در اقلیتند - به خاطر هواهای نفسانىِ خود، حاضرند مصالح عمومی را زیر پا بگذارند. حتی با نظام اسلامی همراهی نکنند. یا بالاتر - خدای ناخواسته - مقابله کنند.۱ 💢در روسیه بعد از انقلاب اکتبر که دین به کلی ممنوع شد، چندتا کشیش و آخوند مسیحی را، نگه‌داشتند. اعتراض کردند که این آخوندها را چرا خب نمی‌کُشید، از بین نمیبرید؟ گفت: نه، اتفاقا اینها باید باشند تا با و خودشان، نشان بدهند که دیگر دین در دنیا جایی ندارد و محکوم به فنا و زوال است!٢ ۱۳۷۳/۰۶/۲۰ ۱۳۵۹/۲/۲۷ 🌐 @ashora_karbala
✍ استاد : 💠اين‌ها، كارهايى است كه بايد هميشه با آن‌ها باشى: 🍃بيدارى شب و جمع‌بندى كارهاى روز و برنامه‌ريزى براى فردا... 🍃احسان و اطعام و گذشت، آن‌هم بدون تكلّف و با حساب 🍃انس با خدا و تضّرع و محاسبه‌ى كارها با عنايت‌هاى خدا و مقايسه‌ى اعمال خود،با نعمت‌هاى او. 🍃انس با قرآن و قرائت بسيار تا زمينه‌ى آشنايى با معنا و روح قرآن فراهم شود. 🍃انس با حديث و كلام معصوم تا به احاطه برسى و به جمع‌بندى احاديث موفق شوى. 🍃فقه به معناى وسيع تفقّه در دين، نه آشنايى با احكام،به تنهايى. 🍃آشنايى با گذشته و حال و درك وضعيت و موقعيت كنونى و بينش تاريخى، اجتماعى، سياسى 🍃و عهده دارى كارهاى بزرگ و همت بسيار. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 44 🌐 @ashora_karbala
🔰فرصت را مغتنم بشماریم قال رسول الله (صلی الله علیه وآله) : 🍂ان لربکم فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها 🍃 در ایام زندگی شما، اوقات و فرصت های مناسبی را خداوند در اختیارتان قرار می دهد، بکوشید از آن فرصت ها استفاده کنید ⬅️ 💠روایت را سید بن طاوس به نقل از انس بن مالک آورده است و روایت به صورت کامل چنین است: 🍃رسول خدا(ص) در روز یکشنبه ماه ذى القعده فرمود: ⁉️ای مردم! کدام‌یک از شما می‌خواهید توبه کنید؟ گفتند: رسول خدا! همه ما می‌خواهیم توبه کنیم. 💠 پیامبر فرمود: 🍃 پس "غسل" کرده، 🍃 "وضو" گرفته 🍃 و چهار رکعت "نماز" بجا آورید. 🍃 در هر رکعت یک‌مرتبه "فاتحة الکتاب" 🍃سه‌مرتبه "قل هو اللّه احد" و یک‌بار "معوذتین" (قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس) بخوانید. 🍃آن‌گاه هفتادبار "استغفار" نموده 🍃و در پایان "لا حول و لا قوّة إلا باللّه" بگویید. 🍃در آخر بگویید: "یا عزیز یا غفّار اغفر لی ذنوبی و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فإنّه لا یغفر الذّنوب إلا أنت"؛ اى عزیز! اى بخشاینده! گناهان من و گناهان تمام مردان و زنان مؤمن را بیامرز که جز تو کسى گناهان را نمی‌آمرزد» 💠آن‌گاه فرمود: بنده‌اى از امت من چنین عملى را انجام نمی‌دهد، مگر این‌که از آسمان به او ندا می‌رسد: 1⃣ بنده خدا! عمل را از نو شروع کن که توبه تو قبول، و گناهانت آمرزیده شد. 2⃣فرشته دیگر از زیر عرش ندا می‌کند: اى بنده! مبارک باد بر تو و بر خانواده و خاندانت. 3⃣منادى دیگرى صدا می‌زند: در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضى می‌نمایند. 4⃣ فرشته دیگرى ندا می‌کند: اى بنده! با ایمان از دنیا می‌روى ؛ دینت از تو گرفته نشده 5⃣ قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. 6⃣منادى دیگرى صدا می‌زند: پدر و مادرت راضى می‌شوند، گرچه خشمگین باشند، پدر و مادر تو و تمام خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوش رزق خواهى بود. 7⃣جبرئیل ندا می‌کند: من با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور می‌دهم که با تو خوش‌رفتار بوده، به‌خاطر مرگ آسیبى به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید 🍂ان شاءالله همگی ؛ امروز توفیق انجام این عمل سبک با چنین آثار اعجاب آوری رو داشته باشیم 🍃التماس دعا 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم 🍃آیه ۱٧٧ سوره بقره (بخش اول) 💠اين آيه جامع‌ترين آيه قرآن است. زيرا اصول مهم اعتقادى، عملى و اخلاقى در آن مطرح گرديده است. 💠در تفسير الميزان از رسول خدا (صلى الله عليه و آله) نقل شده است كه فرمودند: هر كس به اين آيه عمل كند، ايمانش كامل است. 💠اين آيه پانزده صفت نيك را در سه بخشِ ايمان، عمل و اخلاق بيان نموده است. 💠در بخش ايمان، به مسئله ايمان به خدا، فرشتگان، انبيا، قيامت و كتب آسمانى اشاره شده 💠 در بخش عمل، به مسائل عبادى مانند نماز و اقتصادى مانند زكات و اجتماعى مانند آزاد نمودن بردگان و نظامى مانند صبر در جبهه و جنگ، و روحى وروانى مثل صبر در برابر مشكلات، اشاره گرديده است. 💠در بخش اخلاقى به وفاى به عهد و دل كندن از مادّيات و ترحّم به فقرا اشاره شده است. 💠ايمان به خدا، سبب خضوع انسان در برابر حقّ و عدم تسليم در برابر طاغوت‌هاست. 💠 ايمان به قيامت، موجب وسعت ديد و بلندى همّت مى‌گردد. 💠 ايمان به وجود ملائكه، نشانه‌ى ايمان به تشكيلات ماوراى طبيعت است. 💠ايمان به انبيا، ايمان به وحى و جريان هدايت در طول تاريخ است و دليل بر اينكه انسان در اين جهان رها و بى‌برنامه نبوده است. 💠انفاق، بيانگر روح تعاون و نوع دوستى، و نماز، پيوند مستقيم با خدا، و زكات برنامه‌ريزى و اقدام براى حل مشكل محرومان، و وفاى به عهد، موجب تحكيم ارتباطات، و صبر، عامل آبديده شدن انسان‌هاست. 🔸(در روزهای آتی ادامه تفسیر بیان خواهد شد) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا