eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
619 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ٣٩) 💠حضرت امیر(ع) مى فرمايد: 🍃لاَ قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ 🍃كارهاى مستحب اگر به واجبات زيان برساند موجب قرب به خدا نمى شود 💠روشن ترين تفسيرى كه براى اين گفتار حكيمانه امام(ع) به نظر مى رسد اين است كه هرگاه كارهاى مستحب ضررى به واجبات بزند ارزش آن كاسته مى شود و ثواب آن كم مى گردد، مثل اين كه به سراغ كارهاى خير و كمك به مستمندان برود؛ ولى در اداى ديون خود و يا حج واجب كوتاهى كند 💠 دليلش هم روشن است فرائض و واجبات مصالحى دارد كه اگر ترك شود به انسان لطمه جدّى مى زند در حالى كه مستحبّات چنين نيست و به اين مى ماند كه كسى داروى اصلى درد خود را رها كرده و به داروهاى اضافى و غير ضرورى بپردازد 💠در حديثى كه در غررالحكم از اميرمؤمنان(ع) نقل شده حضرت میفرماید 🍃يَسْتَدَّلُ عَلى إدْبارِ الدُّوَلِ بِأرْبَع تَضييعِ الاُْصُولِ وَ التَمَسُّكِ بِالْفُرُوعِ وَتَقْديمِ الاْراذِلِ وَتَأخيرِ الاْفاضِلِ 🍃چهار چيز است كه دليل بر سقوط دولت ها مى شود: ضايع ساختن اصول، و چسبيدن به فروع و مقدم داشتن اراذل و مؤخر داشتن افاضل 💠مسئله اهم و مهم است. فقط هم مسائل فردی نیست در امور اجتماعی هم چنین است ؛ مثلا در امور کلان؛ به مسائل کم ارزش بها داده شود و سرمایه کشور خرج آن شود اما مسائل کلیدی رها شود ؛مثلا نسبت به تفریح جوانان دغدغه داشته باشیم و هزینه کنیم اما برای اشتغال و ازدواج آنان بیتفاوت باشیم؛ یا نسبت به کالایی مثل چادر ؛توجهی نشود و ارز دولتی به آن تعلق نگیرد اما همین ارز برای واردات موز و غذای حیوانات هزینه شود. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سیطره امروز غربی ها بیش از هر چیز از تمدن باشکوه اسلامی مایه گرفته است ✍ شهید #مرتضی_مطهری 💢این مطلب جای تردید نیست که مسلمین، دوران عظمت و افتخارِ اعجاب آوری را پشت سر گذاشته، نه از آن جهت که در برهه ای از زمان حکمران جهان بوده اند و به قول مرحوم ادیب الممالک فراهانی «از پادشاهان باج و از دریا امواج گرفته اند» ، زیرا جهان حکمرانان و فاتحان بسیاری به خود دیده است که چند صباحی به زور خود را بر دیگران تحمیل کرده اند و طولی نکشیده که مانند کف روی آب، محو و نابود شده اند 💢بلکه از آن جهت که #نهضت و #تحولی در پهنه گیتی به وجود آوردند و تمدنی عظیم و با شکوه بنا کردند که چندین قرن ادامه یافت و مشعل دار بشر بود، اکنون نیز یکی از حلقات درخشان تمدن بشر به شمار می رود و تاریخ تمدن به داشتن آن می بالد. 💢مسلمین چندین قرن در علوم و صنایع و فلسفه و هنر و اخلاق و نظامات عالیِ اجتماعی بر همه جهانیان تفوّق داشتند و دیگران از خرمن فیض آن ها توشه می گرفتند. 💢تمدن عظیم و حیرت انگیز جدید اروپایی که چشم ها را خیره و عقل ها را حیران کرده است و امروز بر سراسر جهان سیطره دارد، به اقرار و اعتراف محققین بی غرض غربی، بیش از هر چیز دیگر از تمدن با شکوه اسلامی مایه گرفته است. 📚انسان و سرنوشت (صفحه ٣و۴) 🌐 @ashora_karbala
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⚠️ لوح| ناامید کردن بی‌تقوایی است 🔺️ رهبرانقلاب: #تقوا در اجتناب از ناامیدسازی جوانان؛ بعضی‌ها هستند -چه در مدرسه، چه در دانشگاه، چه در محیط‌های گوناگون کسب و کار- کیفیّت حرف زدنشان ناامیدکننده است: «آقا فایده‌ای ندارد، آقا به درد نمیخورد»؛ #جوان را از آیند‌ه‌ی خودش و آینده‌ی کشور ناامید میکنند؛ یعنی در واقع، قدرت جوان و #فرصت وجود جوان را از کشور و از اجتماع اسلامی میگیرند؛ خب، این یک منکری است [امّا] توجّه ندارند. تقوای در این امر، این است که مراقبت کنند. ۹۸/۴/۲۵ 🖨 چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=43105
🔰امام زمان ابتدا ارزشها را تغییر می دهد؛ ما اگر در مسیر ایشان نباشیم از اولین کسانی هستیم که جلوی ایشان صف میبندیم... 🔷 استاد #رحیم_پور_ازغدی 💠 حضرت مهدى (ع) ارزش ها را عوض ميكنند. البته كارى ميكنند كه بعد از مدتى فقيرى در زمان ايشان نخواهد بود. اما كار أصلى ايشان اين است كه ديگر فقير بخاطر فقرش تحقير نشود. 💢چيزى كه الان بين ما هست، در چشم ما فقير حقير است. واقعا اينطور است؛ مگر اينطور نيست؟ فقير خودش هم عقده است و خيال مي كند يك چيزي كم دارد. نميفهمد كه تو فقط پول كم دارى بابا،چيز ديگري كم ندارى. آن سرمايه دار و پول دار هم خيال مي كند اين حقير است. اول امام زمان ميايد اين فرهنگ ها را درست مي كند. 💢مجلس زنانه ميگيريم ، ٦تن طلا و النگو بخودشان ميبندند، براي امام زمان سور هم ميدهند، خب امام زمان اول ميايد دست تو را قلم ميكند كه! براي اينكه نميشود در همسايگي و فاميل تو يك دختري ميخواهد عروس شود و جهيزيه ندارد و به اندازه ٥٠٠ هزار تومان گير است،بعد تو ١٠ميليون تومان طلا ميبندى به دستت، تو كى منتظر امام زمانى؟ امام زمان اول ميايد تو را درست كند. اول ميايد سراغ تو. 💢اين فرهنگ ها بايد درست شود و الا آش نذرى و سور و همه اينها خوب است و ثواب هم دارد . شب تا صبح سينه بزنيم، آش نذرى هم بدهيم ولي اينها در برابر اصل پيام حضرت هيچ چيزى نيست. هيچ ارزشى ندارد. اول باید در مسیر ایشان باشيم، والا اولين كسانى كه موقع ظهور جلوى ايشان صف ميبندند همين امثال ماييم ديگر... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ رمز انتخاب شهداء ✍استاد #علی_صفایی_حائری 💠در هر راهى رنج و گرفتارى هست و براى تمامى مردم تحول و گردش هست. و با همين رنج و تحول؛ مؤمنِ عاشق مشخص مى‌شود و غفلت زده‌ى موقعيت‌ها و غايب و گرفتار در نعمت‌ها كه بر خود ستم كرده‌اند و حركت خود را در گرو شرايط‌ و امكانات گذاشته‌اند كنار مى‌روند. و شهدا كه حضور مستمر داشته‌اند انتخاب مى‌شوند و گواهان اتخاذ مى‌شوند، مؤمن غربال مى‌شود و كافر به هلاك مى‌رسد. 💠بهشت بدون جهاد و صبر به دست نمى‌آيد و با همين جهاد و شهادت است كه تمناى كسانى كه آرزوى مرگ را داشتند، ولى با ديدار آن،به آن خيره شدند و ايستادند، محك مى‌خورد. و همين‌طور صبر و استقامت آن‌هايى كه همراه محمد و پس از محمد (صلى الله عليه و آله) از راه او باز نمى‌گردند و پشت نمى‌كنند، مشخص مى‌شود، كه خدا صابر را مشخص مى‌كند و به شاكرها پاداش مى‌دهد. 📚 وارثان عاشورا، (صفحه 64) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
imam_ali.pdf
2.1M
📚پیشنهاد دانلود و (اعلام الهدایه _ ) برای مطالعه یک دوره کاملِ سیره اهل بیت(ع) ✍مؤلف:سید منذر حکیم 📕 جلد دوم➖زندگانی امیرالمؤمنین (علیه السلام) 🔻امیرالمؤمنین (علیه السلام) یک الگوی کامل برای همه است. جوانیِ پرشور و پرحماسه او الگوی جوانان است. حکومت سراسر عدل و انصاف او الگوی دولت مردان است. زندگی سراپا مجاهدت و سراپا مسئولیت او الگوی همه مؤمنان است. آزادگی او الگوی همه آزادگان جهان است. سخنان حکمت آمیز و درس های ماندگار او الگوی عالمان و دانشمندان و روشن فکران است. 📕این کتاب به بخشهای مختلف زندگانی امیرالمؤمنین(ع) نگاه دقیقی داشته و ابعاد مختلف شخصیت و دورانهای زندگانی حضرت را بررسی مینماید ⬅️بخش اول: جلوه هايى از شخصيّت امام على(عليه السلام) ⬇️ بخش دوم مراحل زندگی حضرت امیر( ع) 1⃣مرحله نخست: از ولادت تا بعثت مبارك پيامبر(ص 2⃣مرحله دوم: از بعثت تا هجرت به مدینه 3⃣مرحله سوم: از هجرت تا وفات رسول اکرم(ص) 4⃣مرحله چهارم: وقایع بعد از وفات رسول الله(ص) و بررسی ابعاد مختلف سقیفه 5⃣مرحله پنجم: امام علی در دوران خلفاء ثلاثه( ابوبکر و عمر و عثمان) 6⃣مرحله ششم: دوران حکومت امیرالمؤمنین(ع) و دشواریهای راه(ناکثین و قاسطین و مارقیین) ⬅️بخش آخر ميراث علمى امام على(ع) 📕کتابی بسیار ارزنده است که در عین موجز بودن و فشردگی بحث، از غنای کامل برخوردار است و با تحقیقی کافی و وافی که برای آن انجام پذیرفته، می‌تواند به عنوان یکی از منابع بسیار خوب تاریخی مورد استفاده‌ی عموم مردم و نیز محققان حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناجات-و-روضه-بسیار-جانسوز-حضرت-اباعبدالله-علیه-السلام-ویژه-شب-جمعه-استاد-حجت-الاسلام-میرزامحمدی.mp3
2.6M
💠آقای قاضی میفرمود: روضه هفتگی ولو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است. 🎧روضه #شب_جمعه اباعبدالله الحسین(علیه السلام) 🎙با نوای حجه‌الاسلام میرزامحمدی چون دید به نوک نی سرش را خورشید... بر خاک، تن مطهرش را خورشید.... آرام، حریر نور خود را گسترد.... پوشاند برهنه پیکرش را خورشید... 🍃السّلام عَلیَ الحُسَین (ع) وعَلی عَلِیِ ابن الحُسَین (ع)  وعَلی اوْلادِ الحُسَین (ع) و عَلی اَصحابِ الحُسَین(ع) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم تفسیر آیه ۱۱٧ سوره آل عمران) 💠آیه از واقعیت بسیار تلخی پرده برداری می‌کند. واقعیت این است که اگر کسی در این عالم؛ مال، جان و توان را برای فخرفروشی و نشان دادن و رساندن به گوش مردم یا برای غلبه بر گروهی مصرف کند، این نوع مصرف و پرداخت یا این نوع انفاق نه تنها برای انفاق‌کننده کوچک‌ترین سودی ندارد،بلکه به انسانیّت او ظلم کرده و نورانیت فطرت را از بین می‌برد 💠انفاق را انجام بدهید اما با مولی معامله کنید نه با مردم و نه با خود دنیا در آن صورت باقی می‌ماند(ما عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ) آنچه که نزد شماست تمام می‌شود، آنچه که نزد خداست باقی می‌ماند ؛ آیه می‌گوید: سیره گروهی در زندگی این چنین است. يُنفِقُونَ‌_فعل مضارع است. برنامه حال و آینده اینها انفاق است امّا بعد يَظْلِمون 💠یعنی چه یظلمون؟ یعنی؛ هزینه مالی، توانی و زمانی هست؛ اما در نهایت ثمره‌ای بر آن مترتب نشده؛ نوری بر جان نیامده؛ چون عمل صالح نور دارد ؛عمل غیر صلح تاریکی و ظلمت است. در پس این عمل رشدی نداشته ؛اثری نداشته است فقط بیهوده هزینه کردن است. کفار علی الدوام مشغول کشت و زرع هستند امّا زراعتی غیر نافع 💠خداوند میفرماید «كَمَثَلِ رِيحٍ» عمل انسان غیر الهی به راحتی از میان می‌رود، زیرا عمل آنها فاقد ریشه اخلاص است و عمل بدون ریشه هیچ‌گونه استحکامی ندارد؛ امّا عمل انسان الهی در زلزله‌های روزگار پایدار است. انسان غير الهی علی الدوام هزينه می‌پردازد، اما این پرداخت برای دنیا و آخرت او سودمند نیست. اما کوچکترین عمل مؤمنِ مخلص؛ بیشترین اثر را دارد چون ریشه دارد. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰کسی که در روز، مراقبه نمی‌کند و شب هم وقتش را تلف می‌کند، کی می‌خواهد از نجوای «سحر» مُتَنعّم باشد؟! ✍استاد #سید_محمّد_مهدی_میر_باقری 💠انسان بايد در روز چشم و زبانش را کنترل کند و برای اين که «سحر» بيدار شود، مقدمه‌چينی کند. اين يعنی همان «سارعوا» 💠انسان اگر فرصت‌ها را از دست داد، روز مراقبه نکرد و شب هم وقتش را تلف کرد، پيداست که «سحر» بلند نخواهد شد. کودکی که صبح تا شب در کوچه بازی می‌کند پيداست شب که پدرش به خانه می‌آيد خواب است و نمی‌تواند از او بهره‌مند شود. ⁉️ کسی که مواظب خوراک، کلام و چشم خود نيست، کی می‌خواهد از نجوای سحر مُتنعّم باشد؟! 💠«سارعوا» يعنی فرصت‌ها را از دست ندهيد. مُسارعه يعنی فرصت را از دست ندادن و مترصّدِ فرصت‌ها بودن. ديده‌ايد گاهی که شيطان کنار آدم می‌آيد، تا می‌خواهيد بِجُنبيد که وضو بگيريد و به نماز جماعت برسيد، نماز تمام شده است. 💠«سارعوا» يعنی اوّلِ اذان در مسجد باش. کسی که وقتی اذان تمام می‌شود تازه می‌خواهد وضو بگيرد پيداست که به نماز جماعت نمی‌رسد. اين که اين قدر می‌گويند صف اول نماز جماعت ثواب دارد، يعنی اول از همه به مسجد برو و آخر همه از مسجد بيرون بيا. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰روز زیارتی مخصوص امام رضا (علیه السلام) 💠ترجمه آنچه که سید بن طاووس در کتاب الإقبال بالأعمال الحسنه، در ذیل اعمال روز ۲۳ ذی القعده آورده چنین است که: {قالَ السَّیِّدُ بْنُ طاوُس فِى الاِقْبالِ وَرَاَیْتُ فى بَعْضِ تَصانیفِ اَصْحابِنا الْعَجَمِ رِضْوانُ اللّهِ عَلَیْهِمْ اَنَّهُ یُسْتَحَبُّ اَنْ یُزارَ مَوْلینا الرِّضا (عَلَیْه السَّلام)ُ یَوْمَ ثالِثٍ وَعِشْرینَ مِنْ ذِى الْقَعْدَهِ مِنْ قُرْبٍ اَوْ بُعْدٍ بِبَعْضِ زیاراتِهِ الْمَعْرُوفَهِ اَوْ بِما یَکُونُ کَالزِّیارَهِ مِنَ الرِّوایَهِ بِذلِکَ} 💠 در بعضی از کتاب‌های علمای شیعه غیر عرب(رضوان الله علیهم)را دیده ام که زیارت امام رضا (ع) در روز ۲۳ ذی القعده، از نزدیک یا دور، به وسیله یکی از زیارات معروف یا آنچه که شبیه زیارت است، مستحب است. 💠بنا به روایتی، امام رضا (ع) در این روز به شهادت رسیده اند. از این رو زیارت امام، ثواب ویژه‌ای دارد. #٢٣_ذی_القعده #روز_زیارتی #امام_رضا 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مادام كه تلقى مردم از خود و از دنيا دگرگون نشود تحمل حكومت الهى و علوى را نخواهند داشت... ✍استاد #علی_صفایی_حائری: 💠مادام كه تلقى مردم از خود؛ و از دنيا؛ دگرگون نشود؛ تحمل حكومت الهى و علوى را نخواهند داشت؛ كه مردم حتى با شهادت اباعبدالله (ع) هم به على ابن الحسين (ع) روى نياورند و با كنار زدن يزيد؛ به حكومت علوى نپيوستند. 💠 نان و رفاهى كه آن‌ها مى‌خواستند؛ به اين ولايت سنگين نياز نداشت. «ان امرنا صعب مستصعب لا يحتمله الا ملك مقرب او نبى مرسل او مؤمن امتحن الله قلبه للايمان.» تحمل امر و حكومت معصوم، به شهود تمام؛ و يا دلِ عاشق و مبتلا و ساخته شده نياز دارد. 💠حكومتى كه هدف هدايت و رحمت و بيّنات و ميزان و فرقان را دارد و تمامى نسل‌ها را در نظر مى‌گيرد و تمامى عوالم را ملاحظه مى‌كند، پايه‌هاى محكم و دل‌هاى استوار را مى‌طلبد. 💠دل‌هايى كه با درك ضرورت و با احساس اضطرار، به تسليم و اطاعت و به همراهى و معيّت رسيده‌اند و از تقدم و تأخر؛ نجات يافته‌اند و از نكث و مروق و قسط‌ پاك شده‌اند، كه ناكثِ مارقِ قاسط‌، يا جلوتر مى‌رود و يا عقب مى‌ماند كه؛ «المتقدم عليكم مارق و المتأخر عنكم زاهق»؛ «فمعكم معكم» 📚 وارثان عاشورا، صفحه 36 @ashora_karbala
🔰 یا (بخش آخر) 🔹 💢این‌که میبینیم در بعضی از مطبوعات و مجلّات و منشورات فرهنگی، چیزهایی نشان داده میشود، دنبال به گذشته‌اند؛ دنبال برگشتن به حالت اند. این مقوله روز است. این مقوله بسیار اساسی و مهمّی است. 💢البته روشنفکرجماعت وقتی بخواهند در این زمینه‌ها حرف بزنند، میتوانند بنشینند ببافند، حرف بزنند، که آقا نمیشود، روشنفکری با دین نمی‌سازد؛ دین اگر به کشوری آمد، همه چیز را تحت‌الشّعاع قرار میدهد؛ کمااین‌که متأسّفانه در یک پاورقی، مرحوم آل احمد هم یک جمله این‌طوری دارد، که خطای تاریخی است. به نظر من، ایشان در این‌جا دچار خطای تاریخی شده است. ⬅️میگوید در زمان صفویه، چون دین، منشیگری، ادیبی و دبیری، در کنار دستگاههای حکومتی قرار گرفت؛ یعنی مثلاً میرداماد رفت کنار شاه عباس نشست؛ لذا در آن زمان، فرهنگ و ادب و فلسفه و هنر تنزّل کرد! این اشتباه است. مثل دوره صفویه، دوره‌ای در طول ادبیّات نیست. مرحوم آل احمد اهل شعر نبوده؛ به نظر من از روی بی‌اطّلاعی اظهارنظر کرده است. 💢شعرای مخالف سبک هندی، حرف معروف غلطی را در دهنها انداختند. از آن زمان ترویج شد که دروه صفویه، دوره انحطاط شعر است! نه؛ شاعر بزرگی مثل صائب، متعلّق به دوران صفویه است. شعرایی مثل کلیم، مثل عرفی، مثل طالب آملی، متعلّق به دوران صفویه‌اند. ⬅️شعرایی که در همه طول تاریخ شعر، ما نظیرشان را کم داریم، در دوره صفویه بوده‌اند. نصرآبادی در «تذکره نصرآبادی»، در زمان خودش در اصفهان، نزدیک به هزار شاعر را اسم میآورد و شرح حالشان را مینویسد. شهری مثل شهر اصفهان با هزار شاعر! البته شعرای خوب، نه شاعر جفنگ‌گو! شعرهایشان هست، تذکره نصرآبادی هم موجود است. ما کِی و کجا چنین چیزی داشتیم؟بعد از حافط؛ هیچ غزلسرایی به عظمت صائب نیامده است. بعد از رودکی، هیچ شاعری به تعداد صائب شعر نگفته است؛ دویست هزار بیت شعر دارد. البته شاعرِ حسابی که بشود روی شعرش ایستاد و از شعرش دفاع کرد، مورد نظر است، والّا شاعران جفنگ‌گو هرچه بخواهید، میگویند. هیچ شهری به قدر اصفهان، در خودش شاعر و هنرمند و فاضل و فیلسوف و فقیه نداشته است. این چه حرفی است؟! 💢در فلسفه، ملاصدرا، بزرگترین فیلسوف همه تاریخ فلسفه اسلامی، متعلّق به زمان صفویه است. میرداماد، مربوط به زمان صفویه است. فیض کاشانی؛عارف معروف؛ مربوط به زمان صفویه است. لاهیجی - متکلّم و فیلسوف معروف - متعلّق به زمان صفویه است. این چه حرفی است که زمان صفویه، دوره انحطاط شعر است؟ نخیر؛ اتّفاقاً دوران صفویه، دوران شکوه و اوجِ ادب و هنر است. 💢بهترین کاشیکاریها و بهترین معماریها، متعلّق به دوران صفویه است. شما در طول تاریخ، مثل مسجد شیخ لطف‌اللَّه؛ مثل میدان نقش جهان اصفهان؛ مثل آن بناها؛ نمیتوانید پیدا کنید؛ مگر خیلی کم. اینها متعلّق به دوران صفویه است. 💢البته صفویه شعرا را به دربار نمی‌بردند، تا به آنها پول بدهند؛ ولی واقعاً نمیخواهم از صفویه دفاع هم بکنم. ما با همه شاهها بدیم. شاه بد است. اصلاً شاه نمیتواند خوب باشد. بد است. ملوکیّت، به معنای مالکیت است. آن کسی که خودش را مَلک مینامد یعنی پادشاه؛ مالکیتی نسبت به مردم و به اصطلاح رعیت خودش برای خود قائل است. در اسلام اصلاً ملوکیّت مردود است. ⬅️آن روز در نماز جمعه هم گفتم که خلافت و ولایت، نقطه مقابل ملوکیّت است. پادشاهان صفویه هم پادشاه بودند و ما اصلاً نمیتوانیم از آنها دفاع کنیم؛ اما از لحاظ تاریخی، این حرف، حرف غلطی است که ما بگوییم در دوره صفویه، شعر و ادبیّات، تنزّل و انحطاط پیدا کرده است. 💢علی اىّ‌ حال، این است؛ یعنی برگشتن به دوران بیماری روشنفکری؛ برگشتن به دوران بیغمی روشنفکران؛ برگشتن به دوران بی اعتنایی دستگاه روشنفکری و جریان روشنفکری به همه سنّتهای اصیل و بومی و تاریخ و فرهنگ این ملت. امروز هر کس این پرچم را بلند کند، است؛ ولو اسمش روشنفکر و شاعر و نویسنده و محقّق و منتقد باشد. اگر این پرچم را بلند کرد؛ پرچم بازگشت به روشنفکری دوران قبل از انقلاب، با همان خصوصیات و با جهتگیری ضدّ مذهبی و ضدّ سنّتی؛ این مرتجع است؛ این اسمش ارتجاع روشنفکری است. ♦️بیانات در دانشگاه تهران سال ٧٧ 🔘پایان مبحث 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.safaee_ekhbatTSB-4.mp3_98378.mp3
6.22M
🎙 #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : مبحث « #اخبات » (تواضع، خشوع و وَجَل) ⬅️بخشهایی از مباحث مطرح شده در جلسه چهارم : 💠 مخبتین کسانی هستند که دلهایشان میلرزد. چرا ؟ چون وقتی شما هدف خیلی بزرگی را در پیش گرفتید و میخواهید با امکانات محدودخود حرکت کنید؛ آنوقت وَجَل و ترس می آید. تو میخواهی تا قله بروی اما با چه امکاناتی؟ با چه ریسمانی؟ با چه سفینه ای؟ با چه مصباحی؟ با دست خالی که نمیشود حرکت کرد 💠عوامل بوجود آمدن وجل عبارتند از: گاهی جمال و زیبایی حق است، گاهی محبت و احسان حق است، گاهی همراهی و رفاقت حق است و گاهی هم جلال و جبروت و هیبت اوست. ⏱زمان: ٢۵:۵٣ دقیقه 📶حجم: ۵ مگابایت 🔍با دقت بشنوید 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰تنها راه نجات امت اسلامی ✍ #رهبر_معظم_انقلاب 💠این مضمون در حدیث مشهور «سفینه» و درباره‌ی منزلت اهل‌بیت (ع) نقل شده است، در این حدیث رسول خدا(ص) به ابوذر غفاری میفرمایند: 🍃إنَّ مَثَلَ أهلِ بَیتی فیکُم مَثَلُ سَفینَةِ نوحٍ مِن قَومِهِ؛ مَن رَکِبَها نَجا، ومَن تَخَلَّفَ عَنها غَرِق‌ 💠وجود مقدس خاتم‌الانبیاء (ص) نوحِ کشتیبان این امت است. بله، این امت در طول تاریخ خودفراز و نشیبهائی داشته؛ گاهی به گل نشسته، گاهی دچار ذلت شده، گاهی با مشکلات غیرقابل توصیفی مواجه شده؛ این ناشی از این است که سوار کشتی نشده. 💠 اگر واقعاً متمسک بشویم، متوسل بشویم بر کشتی نجات اسلام، همراه پیغمبر باشیم، مسلماً پیروزی نصیب ماست. البته دریا طوفان دارد، سختی دارد، مشکلات دارد، گاهی هراسهای بزرگ دارد، اما وقتی کشتیبان بنده‌ی برگزیده‌ی خداست، معصوم است، آن وقت دیگر بیمی وجود ندارد 💠در دریای متلاطمی از امواج گوناگون مادّی و نابودی ارزشهای اخلاقی و معنوی، ناگهان این کشتىِ نجات‌دهنده، با ناخدایىِ اسلام و با رهبرىِ قرآن ، ظاهر شده و انسانها را به سمت خودش دعوت کرده است. 💠بحثِ یک حادثه کوچک نیست. یک ملت به این کشتی نجات چسبیده‌اند و ملتهای دیگر هم دیدند که یک ملت چگونه میتواند از زیربار حکومت زور و فساد و وابستگی و دنباله‌روىِ طاغوتها و مستکبران عالم، با پیروی از سفینه نجات اسلام، نجات پیدا کند. 💠 حضرت نوح به فرزندش فرمود: "یا بُنَىَّ ارکَب مَعَنا وَ لا تَکُن مَعَ الکافِرین" نظام اسلامی هم تأسیاً به حضرت نوح به همه میگوید بیائید با ما وارد این کشتی نجات شوید. هدف و مبنا این است. 🌐 @ashora_karbala