eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
611 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۴۰) 💠همه ما این گرفتاری را داریم. لحظه‌ای که کلماتی از دهانمان بیرون می‌پرند بدون این که در مورد آن‌ها فکر کرده باشیم و دقیقا چند ثانیه بعد فقط چند ثانیه بعد؛ پشیمان میشویم 💠آنچه را هم که امام (ع) میفرماید؛ اشاره زيبايى است به همین موضوع؛ درباره كسانى كه سنجيده يا نسنجيده سخن مى گويند 🍃لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَقَلْبُ الاَْحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِهِا 🍃زبان عاقل پشت قلب او قرار دارد در حالى كه قلب احمق پشت زبان اوست 💠 یعنی انسان عاقل نخست می اندیشد و سپس سخن مى گويد در حالى كه احمق نخست سخن مى گويد و بعد در انديشه فرو مى رود به همين دليل سخنان عاقل حساب شده، موزون، مفيد و سنجيده است؛ ولى سخنان احمق ناموزون و گاه خطرناك و بر زيان خود او 💠همين عبارت با شرح جالبى در حديثى از رسول خدا(ص) آمده که می فرمایند: زبان انسان با ايمان پشت قلب و فكر او است، لذا هنگامى كه مى خواهد سخنى بگويد نخست در آن تدبّر مى كند سپس بر زبانش جارى مى سازد، ولى زبان منافق جلو قلب او است، لذا هنگامى كه تصميم به چيزى مى گيرد بدون هيچ گونه تدبّر بر زبانش جارى مى سازد 💠مرحوم سيّد رضى پس از ذكر اين كلام حكمت آميز مى گويد: «اين سخن از مطالب شگفت انگيز و پرارزش است و منظور اين است كه عاقل زبانش را به كار نمى گيرد مگر بعد از مشورت با عقل خويش و فكر و دقت؛ ولى احمق سخنانى كه از زبانش مى پرد و حرف هايى كه بدون دقت مى گويد بر مراجعه به فكر و انديشه و دقت رأيش پيشى مى گيرد، بنابراين گويا زبان عاقل پشت قلب او قرار گرفته و قلب احمق پشت زبان اوست 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hazrat_fateme.pdf
2.1M
📚پیشنهاد دانلود و (اعلام الهدایه _ ) پیشنهادی برای مطالعه سیره ی اهل بیت(ع) ✍مؤلف:سید منذر حکیم 📕 جلد سوم➖زندگانی صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) 📕اصولاً درک نادرست از شخصیت زن، که میراث نامبارک فرهنگ های غیر اسلامیِ دخیلِ در اندیشه مسلمانان است، باعث شده است که آن حضرت؛ تنها از زاویه دختری برای پیامبر(ص) و مادری برای ائمه(ع) مطرح شود و آن زندگی ظاهری،جهاد،مبارزه؛دانش،سخنوری، فداکاری،شوهرداری،مادری،همسری، مهاجرت و حضور او در همه میدانهای سیاسی و نظامی و انقلابی و شایستگی ها و گزینشهای الهی؛ که در شکل گیریِ زندگی و شخصیت آن حضرت نقش برجسته داشته و او را به عنوان اسوه ای برای همه انسان ها، به ویژه زنان، مطرح می سازد، مجهول بماند. 📕فهرست کتاب: ⬇️بخش اول:شخصیت حضرت(س) 1⃣حضرت زهرا(س) در يك نگاه 2⃣جلوه هايى از شخصيت حضرت(س) 3⃣حضرت زهرا(س) در نگاه رسول(ص)؛ ائمه (ع)، صحابه، مورّخان ⬇️بخش دوم مراحل زندگى فاطمه(س) 🔹تولد؛ شعب ابی طالب؛ هجرت 🔹ازدواج _ پس از شهادت پدر 🔹ماجراى سقيفه _نتايج سقيفه 🔹غصب فدك_خطبه آتشين 🔹رمز سياسى فدك؛ شيوه مخالفت 🔹اقدامات؛ مبارزات حضرت (س) 🔹شهادت _ وصیت 📕کتابی بسیار ارزنده؛ که در عین موجز بودن و فشردگی بحث، از غنای کامل برخوردار است و با تحقیقی کافی و وافی که برای آن انجام پذیرفته، می‌تواند به عنوان یکی از منابع بسیار خوب تاریخی مورد استفاده‌ی عموم مردم و نیز محققان حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠دعوی اخلاص 🍃 گــــر تــــو آدمزاده هستی "عَلّم اَلاَسما" چه شد؟ "قابَ قَوْسینت" کجا رفته است؟ "اَوْاَدْنی" چه شد؟ 🍃 بـــــر فـــــــــراز دار، فـــــــــریاد "اَنَا الحق" میزنی مــــــدّعیِ حــــــــق طلب، اِنیّت و اِنّـــــا چه شد؟ 🍃 صــــوفی صـــــافی اگر هستی، بِکَن این خرقـه را دم زدن از خــــویشتن با بـــــوق و با کَرنا چه شد؟ 🍃 زُهــــــد مفـــــــروش ای قلنـــــدر، آبروی خود مریز زاهـــــد اَر هستی تو پس؛ اقبال بر دنیا چه شد؟ 🍃 این عبــــادتــها که ما کردیم، خوبش کاسبیست دعــــــــــوی اخلاص با این خود پرستیها چه شد؟ 🍃 مُــــــرشد از دعوت به سوی خویشتن، بردار دست "لا الهت" را شنیدَستم؛ ولــــــــی "الاّ" چه شد؟ 🍃 شاعر بیمایه بِشکن خامه ی آلوده ات کم دل آزاری نما،پس از خدا پروا چه شد؟ ✍ (ره) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه117 سوره آل عمران) 💠در بحث عمل صالح این طور میگوئیم ؛ وقتی که عمل بالا ‌برود؛ خدا عامل را هم با عمل بالا می‌برد. در اینجا هم میگوییم؛ وقتی فرد؛ عملش را خراب می‌کند؛ در واقع خودش را ویران کرده؛ چون در پی لذات زودگذرِ در عمل بوده و برای آینده خودش موجودیّت خاصی ذخیره نکرده است 💠«فَأَهْلَكَتْهُ» باب افعال است؛ یعنی یکباره عمل از بین می‌رود پشت هر مزرعه چقدر تلاش؛ هزینه؛ زمین و نیروی کارگر و بذر و دستگاه و آبیاری و انرژی و… بوده؛ اگر بعد اینها؛همه محصول را بسوزاند این ظلم به خود نیست؟ 💠در آیه کلمه (ریح و صر) به صورت نکره آمده؛ یعنی نمی‌فهمد که تند باد سرد و یا سوزان از کجا آمد؛ فقط مشاهده می‌کند که دستش خالی است و هیچ چیز باقی نمانده است؛ و اینجاست که فرد متوجه می‌شود؛ نقش اعتقاد خالصانه در زندگی چه نقش پررنگی است. لذا همیشه باید حواس انسان جمع باشد که اعمالش را نابود نشود 💠 در این آیه ظلم به نفس بسیار زیبا تعریف می‌شود، یعنی هر گاه در انجام اعمال معامله؛ خدا در نظر گرفته نشود و عمل برای رضای خلق یا مطرح شدن یا فخرفروشی یا اعلام وجود؛ انجام شود به خدا ظلمی نشده فقط انسان به خود ظلم کرده است 💠آیه فرمود: «وَمَا ظَلَمَهُمُ اللّهُ» اینکه خدای سبحان انفاق آنان را نمی‌پذیرد ظلم خدا بر ایشان نیست، زیرا آنها از ابتدا مایل بودند دیگران نَفَقاتشان را قبول کنند، نه خدا؛ یعنی از ابتدا وارد معامله با خدا نشده بودند. «وَلَكِنْ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ» او با هزینه کردن برای غیر خدا، روحانیت خود را از بین برده و این ظلم به نفس است. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 بیهوده تلف گشت جوانی، هیهات… 💠امام حسین (علیه السلام) فرمودند: 🍃یَا ابنَ آدَمَ! اِنَّما اَنتَ اَیّامٌ، کُلَّما مَضی یَومٌ ذَهَبَ بَعضُک؛ 🍃ای فرزند آدم! تو همان روزهایی هستی که سپری می کنی. هر روزی که می گذرد، بخشی از وجود تو از دست می رود. (ارشادالقلوب، ج ۱، ص ۴۰) 💠مهمترین چیزی که به زندگی و عمر آدمی ارزش خاص می دهد و حتی ملاک سنجش ارزش عبادت و پرستش انسان است، انتخاب و گزینش آگاهانه ی راهی است که انتخاب میکند و این انتخاب در تمام عمرش ساری و جاری است، در هر ساعت و دقیقه و بلکه در هر لحظه ای با انتخاب و گزینش روبرو است 💠ارزش وقت انسان نیز؛ به نوع و کیفیت انتخاب های او بستگی دارد، چون علم و آگاهی انسان دارای مراتب است، اختیار انسان و پیرو آن ارزش وقت و لحظه های عمر او نیز مراتب دارد. 💠حضرت امیر (ع) در غرر میفرمایند إنَّ أوْقاتِکَ أجْزاءُ عُمْرِکَ، فَلاتُنْفِذْ لَکَ وَقْتاً إلاّ فیما یُنْجیکَ بدون شک اوقاتى که مى گذرانى پاره هاى عمر تو هستند، لذا نباید وقت خود را تمام کنى مگر در چیزى که نجات تو در آن باشد 💠یعنی اگر انتخاب و گزینشت تو را از اسارت ها می رهاند و در مسیر نجات و کمال و خدایی شدن قرار می دهد، این استفاده درست تو از عمر توست ؛ والا اکثر جوانان مانند مردى ثروتمند هستند که سرمایه خود را بدون پروا خرج مى کنند؛ چون بر اساس آگاهی انتخاب نمیکنند. 💠عمر بگذشت به بی حاصلی و مسخرگی چه توانی؛ که ز کف دادم مفت؟! من نفهمیدم و کس نیز مرا هیچ نگفت قدرت عهد شباب، می توانست مرا تا به خدا پیش برد لیک، بیهوده تلف گشت جوانی، هیهات… 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا