eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
617 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (حکمت / ٣٨) 🍃امام علیه السلام به فرزندش امام حسن علیه السلام فرمود : فرزندم! چهار چيز: و چهار چيز را، از من حفظ كن كه با حفظ آن هر كار كنى به تو زيان نخواهد رسيد: بالاترين سرمايه‌ها عقل است و بزرگ‌ترين فقر حماقت و نادانى است، بدترين وحشت خودپسندى است و برترين حسب و نسب اخلاق نيك است. فرزندم از دوستى با احمق برحذر باش، چرا كه او مى‌خواهد به تو منفعت رساند ولى زيان مى‌رساند (زيرا بر اثر حماقتش سود و زيان را تشخيص نمى‌دهد) و از دوستى با بخيل دورى كن، زيرا به هنگامى كه شديدترين نياز را به او دارى تو را رها مى‌سازد و از دوستى با انسان فاجر بپرهيز، چرا كه تو را به اندك چيزى مى‌فروشد و از دوستى با دروغ‌گو برحذر باش، چرا كه او مثل سراب است؛ دور را در نظر تو نزديك و نزديك را در نظر تو دور مى‌سازد (و حقايق را به تو وارونه نشان مى‌دهد) 💠 در اينجا اين سؤال پيش مى‌آيد كه امام علیه السلام چرا نفرمود من هشت چيز را به تو توصيه مى‌كنم، بلكه فرمود: چهار چيز و چهار چيز. پاسخ سؤال اين است كه امام مى‌خواهد بدين وسيله مخاطب را متوجه تفاوت اين دو را با هم سازد، زيرا چهار قسمت اول ناظر به صفات «اخلاقى» است و چهار قسمت دوم ناظر به امور «رفتارى» و اضافه بر اين چهار قسمت اول از باب اوامر است و چهار قسمت دوم از باب نواهى. ادامه دارد.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢داستان #مسلمان شدن جوان #آتئیست استرالیایی با بیانی بسیار شیرین و جذاب 👤داستان اسلام آوردن من از سال اول دانشگاه شروع شد. در آن سال مشکلات زیادی برای من پیش آمد، پدر و مادرم از هم جدا شدند و سگی که داشتم، مرد. آن روز، روز  بسیار سختی بود.  در عرض یک هفته دو بار با ماشین تصادف کردم و همان سال متأسفانه یکی از دوستانم را از دست دادم و اینجا بود که سؤالاتی در ذهنم به وجود آمد، اینکه #هدف_زندگی چیست؟ و همین باعث شد یک جستجوی مقدسی را شروع کنم. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍دستورالعمل از حضرت علامہ 💠باید انسان یڪ مقدار زیاده بر معمول تقلیل غذا و استراحت بڪند تا جنبه حیوانیت کمتر، و روحانیت قوت بگیرد 🔹و میزان آنها را هم چنین فرمود: ڪہ انسان اولا روز و شب زیاده از دو مرتبه غذا نخورد حتى تنقل مابین الغذائین نڪند؛ ثانیا هر وقت غذا مي خورد باید مثلا یڪ ساعت بعد از گرسنگى بخورد، و آن قدر بخورد که تمام سیر نشود، این در ڪم غذا 🔹و اما ڪیفش باید غیر از آداب معروفہ ، گوشت زیاد نخورد، بہ این معنى ڪہ شب و روز هر دو نخورد، و در هر هفته دو سه دفعه هر دو را یعنى هم روز و هم شب را ترڪ ڪند، و یڪي هم اگر بتواند للتڪلیف نخورد، و لامحالہ آجیل خور نباشد و اگر احیانا وقتى نفسش زیاد مطالبہ آجیل ڪرد استخاره ڪند 🔹و اگر بتواند روزه هاے سه روزه هر ماه را ترڪ نڪند 🔹و اما تقلیل خواب مي فرمودند شبانہ روز شش ساعت بخوابد 🔹و البته در حفظ لسان و مجانبت اهل غفلت اهتمام زیاد نماید. اینها در تقلیل حیوانیت ڪفایت مي ڪند 💠و اما تقویت روحانیت : اولا دائما باید هم و حزن قلبى بہ جهت عدم وصول بہ مطلوب داشتہ باشد. ثانیا تا مى تواند ذڪر و فڪر را ترڪ نڪند ڪہ این دو جناح سیر آسمان معرفت است 🔹در ذڪر عمده سفارش اذڪار صبح و شام اهم آنها ڪہ در اخبار وارد شده . 🔹و اهم تعقیبات صلوات و عمده تر ذڪر وقت خواب ڪہ در اخبار ماءثور است ، لاسیما متطهرا در حال ذڪر به خواب رود. 🔹و شب خیزے مى فرمودند :زمستان ها سه ساعت ، تابستان ها یڪ ساعت و نیم 🔹یڪي هم قرآن ڪہ خوانده مى شود به قصد هدیه حضرت ختمى مرتبت صلوات اللہ علیہ و آلہ خوانده شود. 📚در آسمان معرفت 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم ( ادامه تفسیر آیه ٢٧ سوره ابراهیم) 🍃خداوند در زندگى دنیا و در آخرت، اهل ایمان را با کلام و عقیده حقّ و ثابت، پایدار قرار مى دهد و خداوند ستمگران را به حال خود رها کرده، توفیق شان راگرفته،گمراه مى کند. و خداوند آنچه بخواهد طبق عدل و حکمت خود انجام مى دهد. #تفسیر 💠مرحوم ملا محسن فیض کاشانی میگوید: اینطور نیست که بگوئیم ؛ هرگاه بنده ای از دنیا رفت و در شب اول قبر ؛هنگام پرسشهای ملائکه ی آن موقِف ؛ به خاطر وحشت از مشاهداتش قادر به پاسخگویی نباشد!خیر اینطور نیست؛ این تمام روایات نیست. 💠در روایات داریم همین بنده بعد سالها زندگی در برزخ هم اگر از او پرسیده شود خدای تو کیست نمیتواند بگوید (الله) نمیتواند بگوید رسول من( محمد ص) و دینم اسلام؛امامانم علی(ع) و اولاد او هستند. 💠بله در صورتی که کسی حقیقتاً در دنیا عبدالله بود و مطیع و تسلیم خدا و رسول و ائمه (علیهم السلام) بود ؛همان شب در همان تنهایی و وحشت قبر هم میتواند به راحتی پاسخ ملائکه را بدهد. 💠این معنای آیه می باشد«یثبّت اللَّه الذین آمنوا بالقول الثابت فىالحیوة الدّنیا»توفیقِ قول ثابت و استوار و محکم که خداوند در آن عالم به بنده اش عطا میکند ؛ پایه هایش در این عالم با علم و عمل بنده گذاشته شده است. امدادهاى الهى، وابسته به راهى است که انسان انتخاب مى کند. 💠 انسان اگر ایمان آورد، خدا نیز او را بیمه مى کند و اگر به درخت خبیثه و مکتب باطل دل دهد، خدا او را رها مى کند. «یثبّت اللَّه الذین امنوا... یضلّ اللَّه الظالمین» قهر الهى به آن راهى وابسته است که انسان انتخاب مى کند. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠اگر می‌خواهی نماز اوّلِ‌وقت بخوانی، بايد زندگي‌ات را هم متناسب با نماز اوّلِ‌وقت شکل بدهي. ✍استاد سید محمّدمهدی میرباقری: 🔹اگر انسان بخواهد به فضيلت‌ها برسد بايد براي آن، وقت خالي کند. اگر بايد نماز را اول وقت بخواني، پس بايد زندگي‌ات را هم متناسب با نماز اول وقت شکل دهي. 🔹نمي‌شود آدم زندگي‌اش را متناسب با نماز اول وقت تنظيم نکند و بعد نماز اول وقت هم بخواند! 🔹آدمي که مي‌خواهد نماز اول وقت بخواند مثلاً بخواهد که نماز صبحش به جماعت بخواند، بايد سر شب بخوابد. بله، ممکن است يک شب هم براي آدم کار پيش بيايد تا صبح نتواند بخوابد، در اين حالت بايد نمازش را اول وقت بخواند و بعد بخوابد، نه اينکه نزديک سحر بخوابد! ولي اين راهش نيست. 🔹يعني اگر کسي مي خواهد موفق به نماز اول وقت باشد، بايد زندگی‌ش را بر مدار نماز اول وقت تنظيم کند والا براي نماز اول وقت موفق نمي‌شود، امروز يک کار پيش مي‌آيد و فردا يک کار ديگر؛ اين پيداست تدبير نکرده است؛ زيرا درک فضليت ها تدبير مي خواهد. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰عده ای هستند در داخل که به وعده های الهی اعتماد ندارند و مرعوب غرب هستند 🔵 💢امروز هم یک عدّه هستند که وقتی هیمنه ی آمریکا را می بینند، قدرت او را می بینند، قدرت او را می بینند، قدرت او را می بینند، پول فراوان او را می بینند، می شوند؛ می گویند ما که نمی توانیم کاری بکنیم، چرا بیخودی نیروهایمان را هدر بدهیم؟ این جور افراد الان هستند، در زمان انقلاب ما هم بودند. ما مواجه بودیم با افرادی از این قبیل که می گفتند آقا بیخود چرا خودتان را زحمت می دهید؛ به یک قانع شوید و قضیّه را تمام کنید. یک عدّه این جور بودند. 💢یک عدّه ی دیگر هستند که نه، قدرت دشمن را با متعال مقایسه می کنند، عظمت دشمن را در مقابل عظمت پروردگار قرار می دهند؛ آن وقت می بینند که این ها محضند، این ها چیزی نیستند. وعده ی الهی را هم راست می شمرند، حسنِ ظن به وعده ی الهی دارند؛ این مهم است. 💠 خدای متعال به ما وعده کرده است: «وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ»؛ (حج: ۴۰) 1 💢این وعده ی قطعی است بر همین اساس افرادی که تفکرشان برآمده از آموزه های اسلامی نیست از « هزینه های چالش با مستکبرین» صحبت می کنند و عقلانیّت را در این می دانند و می گویند که چالش با قدرت ها هزینه دارد ؛ و نسخه ی « » را برای ملت و نظام اسلامی تجویز می کنند. 💢آنها معتقدند « تسلیم شویم تا دشمن علیه ما موذیگری نکند؛ اما نمی دانند که هزینه ی تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه ی مقاومت کردن و ایستادگی کردن است. بله، ایستادگی کردن ممکن است هزینه ای داشته باشد، امّا دستاوردهای بسیار بزرگی دارد که صدها برابرِ آن هزینه برای ملّت ها ارزش دارد؛ امّا تسلیم شدن در مقابل دشمن عنود و لجوج و خبیث، جز لگدمال شدن، جز ذلیل شدن، جز بی هویّت شدن هیچ اثری ندارد. و البته در این زمینه نیز تجربیات روشنی پیش روی ماست. 💢 یکی از نمونه هایی که امروز ملت های دنیا به وضوح دیدند، ماجرای دوشیدن عربستان توسط آمریکا بود؛ عربستانی که بهترین روابط را با آمریکا بین کشورهای منطقه دارد و برنامه های خود را کاملاً بر اساس سیاست های ایالات متحده تنظیم می کند 💠این قانون لا یتخلّف پروردگار است که فرمود: «فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَن یَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ»؛ (محمد: ٣۵) سست نشوید، دعوت به سازش با دشمن نکنید، خدای متعال شما را برتر قرار داده است و برتر هستید « وَلَن یَتِرَكُمْ» ـ یعنی «لَن یَنقُصَکُم» ـ خدای متعال برای شما کم نمی گذارد در مقابل مجاهدتی که انجام داده اید، پاداش این مجاهدت را به طور کامل به شما خواهد داد. 2 🔹1_(بیانات رهبر انقلاب اسلامی 1/12/89) 🔹2_ (بیانات رهبر انقلاب اسلامی 9/4/97) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
149112_28-بشنو_از_نی.PDF
889.8K
📚پیشنهاد دانلود و (بشنو از نی) ✍مؤلف: استاد علی صفایی حائری 📕این کتاب ؛با ارائه تحليلی از دعا، مراحلی چون توجه، حیرت و تنهایی، امن، حمد، قصد، اقرار، اعتذار، طلب، خستگی در راه، ایمان، توحید، خواسته‌ها، را مرور می‌کند و از امام مناجات، امام سجاد (علیه‌السلام) هم تصوری برتر می‌ نماید. 📖برشی از کتاب: 🔹آن ها که هستی و زندگيشان را در رفتن ها ديده اند و ماندن را گنديدن و پوسيدن، اين ها در اين جريان و در اين حرکت با مانع ها و درگيری ها رو به رو می شوند. 🔹 مانع ها و درگيری هايی که در همه جا خانه گرفته اند. در درون آن ها؛ در خانه آن ها، در محل و شهر و جامعه و در تمام جبهه ها. 🔹اين درگيری مستمر، ناچار بحران ها و التهاب ها و اضطراب ها و زمزمه هايی به وجود می آورند و روح ها هر چند به قدرت کوه ها هم که باشند، با چنين زمزمه هايی همراه خواهند شد. 🔹در برابر اين اضطراب ها و زلزله ها که يک عامل طبيعی هستند می توان چند گونه برخورد کرد: اين چيزها می تواند آدمی را بشکنند و هرز کنند و می توانند او را آماده سازند و به قدرت و توانايی بيشتر برسانند. 🔹در اين حرکت و درگيری و در کنار تحول ها و تغيرهای مستمر: آن ها که لرزيده اند و زير و رو شده اند، ناچار به الله نزديک می شوند و اين اوست که آن ها را به ثبات و امن رهنمون می سازد. سرچشمه اصلی اين قطره های امن و امان دو چيز است: يکی و ديگری پيوند و . ✍استاد توانا مهدی می فرمود: از میان کتابهای استاد، بیشتر از همه به این کتاب علاقه مندم. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیه ۱۶٨ سوره آل عمران) 💠این آیه به ویژگی‌های منافقین اشاره دارد، آنان اهل گفتارند، رسانه در اختیار دارند و افکار نادرست خود را تبلیغ می‌کنند، به ضلالت خويش اکتفا نمی‌کنند بلکه مایلند مؤمنین را از ایمانشان دور سازند و در زمره منافقین قرار بدهند. 💢خصوصیات دیگر منافقین 🔹«لإِخْوَانِهِمْ» منافقین مرتباً احساسات خود را در جریانات مختلف اظهار می‌نمایند و تأسف خود را به جهت آسیب دیدن افراد اعلام می‌کنند. «لَوْ أَطَاعُونَا مَا قُتِلُوا» 🔹منافقین همواره خود را به عنوان اتاق فکر معرفی می‌کنند و مایل‌اند دیگران از آنان تبعیت نمایند. «لَوْ أَطَاعُونَا مَا قُتِلُوا» 🔹اعتراض در صحنه‌های مختلفی که منجر به شکست شده است از خصوصیات منافقین است. 🔹منافقین کلّ تاریخ به همه مسلمانان توصیه صلح با کفّار و خالی نمودن عرصه انجام وظیفه را می‌نمایند. 🔹منافقین اشکال اعتقادی بسیار جدی دارند زیرا گمان می‌کنند اسباب مختلف بدون اذن حق می‌تواند آسیب آفرین باشد «لوْ أَطَاعُونَا مَا قُتِلُوا» آنان می‌گویند کشته‌شدگان احد اگر به سخن ما گوش می‌دادند کشته نمی‌شدند، غافل از این امر که اگر اجل فرد فرا برسد کشته می‌شود. 🔹«قَالُواْ … وَ قَعَدُواْ» منافقین اهل قعود هستند نه اهل قیام، یعنی رفاه طلب و تن پرور‌ هستند و اهل پذیرش مسئولیت نیستند. 🔹آیه به این حقیقت اشاره دارد که منافقین همواره دروغ‌گو هستند. «إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 🌐 @ashora_karbala
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 لوح| دزدان دریایی ملکه 🔻 رهبرانقلاب: در بین این توقعات بی‌مورد اروپا در #برجام، #انگلیس_خبیث دزدی دریایی میکند و کِشتی ما را میدزدد؛ جنایت میکنند و شکل قانونی به آن میدهند. جمهوری اسلامی و عناصر مؤمن نظام، این خباثتها را بی‌جواب نمیگذارند و در فرصت خود و جای خود پاسخ خواهند داد. ۹۸/۴/۲۵ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حکومتها، سرچشمه ی مفاسد و بی عدالتی 💢تمام گرفتاریهایی که برای هست برای این است که در کار نبوده است. چنانچه سران قوم، آنهایی که کشور را اداره می‌کنند، تزکیه شده بودند، نفسشان تزکیه شده بود، شده بود، این گرفتاریها برای ملت ما پیش نمی‌آمد. 💢منشا تمام این گرفتاریها، در همه جا، این است که آنهایی که ملت هستند تزکیه نشده‌اند. یک نفر آدمی که تزکیه نشده، بر یک ملت پیدا بکند، این همه گرفتاریهایی که در طول پنجاه و چند سال برای ملت ما پیش آمد، این همه گرفتاریها را ایجاد می‌کند. 💢آن کسی که به یک ملتی سلطه دارد، به یک ملتی حکومت دارد، این چنانچه باشد، دستگاه او عدالت‌پرور خواهد شد؛ قشرهایی که به او مرتبط هستند قهراً به عدالت گرایش پیدا می‌کنند؛ تمام اداراتی که تابع آن مملکت است، تابع آن حکومت است، خواه ناخواه به عدالت گرایش پیدا می‌کند. عدالت گسترده می‌شود. 💢لذا از حکومتها سرچشمه می‌گیرد و سرچشمه می‌گیرد . ، تمام مصالح کشور را تامین می‌کند به اندازه قدرت. و ، تمام بدبختیها را برای یک ملتی ایجاد می‌کند. 💢دولت واقعاً باید با تمام قدرت آن طوری که علی (علیه السلام ) برای دل می سوزانداین هم با تمام قدرت،دل بسوزاند برای محرومین،مثل یک پدری که بچه هایش اگر گرسنه بمانند،چطور با دل افسرده دنبال این می رود که آنها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید اینطور باشد. 🔸بازخوانی سخنان در باب حاکمان تزکیه نشده و حکومت فاسد، 26 تیر 58 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (ادامه شرح حکمت ٣٨) 💠حضرت امیر(ع) در چهار قسمت نخست مى‌فرمايد: (إِنَّ أَغْنَى الْغِنَى الْعَقْلُ) فرزندم بالاترين سرمايه‌ها عقل است. انسانى كه داراى عقل كافى است هم از نظر معنوى غنى است و هم از نظر مادى؛ از نظر معنوى؛ عقل، او را به سوى خدا و اعتقاد صحيح و فضايل اخلاقى واعمال صالحه دعوت مى‌كند، زيرا عواقب شوم رذايل اخلاقى را به خوبى درك مى‌نمايد و او را از آن باز مى‌دارد و در امور مادى با حسن تدبير و همكارى صحيح با ديگران و تشخيص دوست و دشمن و درك فرصت‌ها و استفاده صحيح از نيروى ديگران به فوايد و بركات مادى مى‌رساند، بنابراين سرمايه پيروزى در دنيا و آخرت عقل است. 💠 در حديثى از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) مى‌خوانيم: اساس كار انسان عقل اوست و آن‌كس كه عقل ندارد دين ندارد» در حديث ديگرى فرمودند: خداوند چيزى برتر از عقل در ميان بندگانش تقسيم نكرده، لذا خواب عاقل برتر از بيدارى وشب‌زنده‌دارى جاهل است. 💠 در حديث ديگرى در كتاب شريف كافى اصبغ بن نباته از على(علیه السلام) نقل مى‌كند كه جبرئيل بر آدم نازل شد و گفت: من مامورم تو را در ميان سه چيز مخير سازم كه يكى را بر گزينى و آن دو را رها سازى. آدم گفت: آن سه چيز كدام است؟ جبرئيل گفت: عقل و حيا و دين است. آدم گفت: من عقل را برگزيدم. جبرئيل به حيا و دين گفت: شما برگرديد و عقل را رها كنيد. آنها گفتند: اى جبرئيل «إِنَّا أُمِرْنَا أَنْ نَكُونَ مَعَ الْعَقْلِ حَيْثُ كَانَ؛ ما ماموريم هر جا كه عقل است با او باشيم. جبرئيل گفت پس به ماموريت خود عمل كنيد و به آسمان رفت. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#اشاعه_کتاب 🎁(اهدای کتاب پس از مطالعه آن به دوستان و آشنایان) 💡مقدمه: 📊در آمار ارائه شده توسط انجمن ناشران آمریکا در ماه فوریه ۲۰۱۱ میلادی درباره فروش کتاب های الکترونیکی، یکی از دلایل افزایش فروش کتاب، اهدای کتاب به دوستان و آشنایان به عنوان #هدیه_تعطیلات ذکر شده است. 📃ترسیم برنامه ریزی در جهت #احیای_سنت_اهدای_کتاب در کشور و تبدیل آن به فرهنگ در جامعه می تواند زمینه ساز ارتقای #فرهنگ_مطالعه در کشور شود. همچنان که کشورهای اروپایی و آمریکایی از این فرهنگ بهره می گیرند، بدین گونه که در بعضی از این کشورها کتاب های جیبی پس از مطالعه در صندوق های مخصوصی در شهر گذاشته می شود تا افراد علاقه مند به #رایگان از آن بهره گیرند. 🔰 مقام معظم رهبری با اشاره به احیای این سنت می فرمایند: این #عادت هنوز در بین مردم ما جا نیفتاده که بروند کتابی را بخرند، بعد آن را بخوانند، بعد به دوستشان یا به فرزندشان بدهند، تا آن ها هم بخوانند؛ این طور نیست. ای بسا کتابی را می خرند، بعد آن را کناری می گذارند؛ یا مثلا کتابی را دوستی به دوستی #هدیه می دهد، او هم کناری می گذارد! واقعاً کتاب خواندن در مملکت ما جا نیفتاده است. و این #درد_بزرگی است. ما از اهمیت و عظمت این درد غافلیم؛ درحالی که این همه مطلبی که در ذهن هاست، بر سر قلم ها و بر روی کاغذها جاری می شود و با خرج زیادی چاپ می گردد. اگر این مطالب ؛ بین همه مردم تقسیم بشود، ببینید چقدر سطح #فرهنگ_جامعه بالا می آید و چه منافعی از این ناحیه عاید می شود.» 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه.pdf
3.49M
📚 پیشنهاد دانلود و ( نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه) ✔️به نظر حقیر برای فهم آسان اثبات ولایت فقیه برای جوانان دانشگاهی کتاب خوبیه، و این که لازمه در موقعیت کنونی از لحاظ مبانی خودمون رو درباره پایه و اساس نظام که همان هست تقویت کنیم. 📕مشخصات کتاب: این کتاب برگرفته از سخنرانی ها، مقالات، کتاب ها و جلسات پرسش و پاسخ استاد درباره ولایت فقیه است. 📕کتاب مزبور در شش فصل به مباحث زیر می پردازد: 1⃣فصل اول درباره اهمیت و ضرورت بحث ولایت فقیه و جایگاه علمی و پیش فرض های نظریه ولایت فقیه بحث می کند 2⃣فصل دوم به بحث از رابطه دین با سیاست می پردازد و ضمن آن، معنای سکولاریسم تبیین و مبانی آن نقد می شود. 3⃣در فصل سوم جایگاه مردم در نظریه ولایت فقیه بررسی می شود که ضمن آن، معانی مشروعیت و مقبولیت و رابطه این دو با هم بیان شده، نقش مردم در حکومت اسلامی از دیدگاه های شیعی و سنی مورد ارزیابی قرار می گیرد. 4⃣فصل چهارم به اثبات ولایت فقیه می پردازد که برای این منظور به ادله نقلی و عقلی استناد می شود. 5⃣در فصل پنجم نیز مفهوم ولایت مطلقه فقیه تبیین می شود 6⃣ در فصل ششم بحثی درباره خبرگان و ولایت فقیه صورت می گیرد که در ضمن آن، اشکال معروف دور و نیز شبهه خبرگان و انواع تخصص ها و همچنین پارادوکس عزل (معمای هم زمانی عزل رهبری و انحلال مجلس خبرگان) بیان و نقد می شود. ✍به قلم: محمدمهدی نادری قمی 🔖تعداد صفحات: ۱۶۰ 🌐 @ashora_karbala