eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
616 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 خدای متعال، متناسب با ظرفیّتِ هر کس، زمینهٔ رُشدی برای او فراهم کرده است. ✍ استاد سیدمحمّدمهدی : 🍃اگر انسان دنبال تکلیف خدا بگردد و آنجا که تکلیف می‌آید بایستد و عمل کند، همهٔ رشدها را خداوند برای او رقم می‌زند. اما اگر با تدبیر خود دنبال رشد خودش باشد، به هیچ‌کُجا نمی‌رسد! 🍃خدای متعال، متناسب با شخص و ظرفیّتِ هر کس، زمینهٔ رشدی برای او فراهم کرده است و زمینهٔ رشدش، انجام تکلیفی است که متوجه اوست؛ برای مثال، انسان که مادری مریض دارد، می‌فهمد که باید وقتش را برای او بگذارد؛ اما اگر برود کار دیگری انجام دهد، رشدش در آن کار نیست! 🍃تمام تلاش شیطان این است انسان را از آن نقطهٔ حرکت، به مسیر دیگری بکشاند! ممکن است نقطهٔ حرکتِ ما، با نقطهٔ حرکتِ فرد دیگر، متفاوت باشد؛ اما شیطان ما را فریب می‌دهد و می‌گوید: ببین که فلانی چطور به کمال رسید! تو هم همان مسیر را برو! 🍃مثلاً رشد حضرت یوسف(ع) در یک امتحان خاصی است و رشد حضرت موسی(ع) در امتحان دیگری است. نمی‌شود که حضرت موسی(ع) رشد خودش را در امتحان حضرت یوسف(ع) دنبال کند. حضرت موسی(ع) باید از امتحان خودش موفق بیرون بیاید. رشد حضرت موسی(ع) در زندان‌رفتن نیست. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠انچه باعث می شود ✍استاد : 🍃آن‌چه كه اخلاص را در نيّت و در عمل و در دين مى‌نشاند، تا در نيّت از دنيا كه هيچ، حتى از طمع بهشت و ترس جهنم فراتر برود، و در عمل از بدعت و فساد و انحراف جدا شود و در دين از التقاط‌ و تبعيض اعتقاد، نجات بيابد، آن‌چه كه اخلاص در اين وسعت را مى‌طلبد و زمينه سازى مى‌كند همين دل بزرگ كردن و از دنيا بيشتر خواستن و از پوسته بيرون زدن است. 🍃اخلاص كه جهت عمل و صالح بودن عمل را شكل مى‌دهد چون حسنات و خوبى‌ها آن‌گاه صالحات مى‌شوند كه در جايگاه و در جهت مناسب نشسته باشند، اخلاص، كه اين صلاحيت را مى‌سازد، ريشه در رجاء لقاء خدا و اشتياق لقاء خدا و انس به لقاء خدا و تمناى لقاء خدا دارد و هر اندازه كه درجه‌ى رجاء بالاتر برود و به تمنا و اشتياق و انس برسد، اخلاص عميق‌تر و گسترده تر خواهد شد و تصعيد نيّت و توفير نيّت شكل خواهد گرفت. 🍃دلى كه موقف دنيا براى او گشاد است و اين مرتع براى او سرسبزى و شادابى دارد، كوچ نمى‌كند و رحل نمى‌بندد و بانگ رحيل را انتظار نمى‌كشد و حتى بر نمى‌تابد كه خط‌ زندگى او با خط‌ مرگ تقاطع دارد و مرگ او را از كارها و خواسته‌ها و آرزوها و نتايج كارهايش جدا مى‌كند و از بت‌هايش دور مى‌سازد. 📚 وارثان عاشورا (صفحه ۱٧) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_صحیفه_سجادیه (شرح بخشی از دعای ۴۵) 🍃وَ أَنْتَ الَّذِي زِدْتَ فِي السَّوْمِ عَلَى نَفْسِكَ لِعِبَادِكَ، تُرِيدُ رِبْحَهُمْ فِي مُتَاجَرَتِهِمْ لَكَ، وَ فَوْزَهُمْ بِالْوِفَادَةِ عَلَيْكَ 🍃تویى که در معامله با بندگانت بر عطاى خودافزوده اى، تا در این تجارتشان از عنایت تو سود برند، و در حرکت کردن به جانب توکامیاب گردند، و از حضرتت بهره اى افزون دریافت نمایند. 💠حضرت سجاد (ع) در اين‌جا با شيوه‌اي ديگر در بيان مظاهر رحمت الهي مي‌فرمايد: خدايا! تو از کثرت لطف و عنايتي که براي هدايت و تکامل بندگانت داري و مي‌خواهي آن‌ها را براي دريافت رحمت ويژه خود آماده کني 💠با چند بيان آن‌ها را تشويق کردي؛ يکي از آن‌ها اين است که خود را با بندگان به منزله دو نفري که داد و ستد و تجارت مي‌کنند تصوير کردي. معمولا هر يک از دو طرفي که خريد و فروش انجام مي‌دهند سعي مي‌کند سود بيشتري ببرد. فروشنده سعي مي‌کند قيمت جنسش را بالا ببرد و در برابر، خريدار هم سعي مي‌کند که قيمت کمتري بپردازد 💠خدايا تو چنين حالتي بين خودت و بندگانت تصوير کردي با اين تفاوت که در اين‌جا مشتري سعي مي‌کند که پول بيشتري بپردازد! در اين رابطه‌اي که تو برقرار کرده‌اي اولا بنده را مالک اعمال خود دانسته‌اي، و ثانيا قيمت جنس را نه قيمت عادلانه بازار، بلکه ده برابر يا بيشتر تعيين کرده‌اي، و ثالثا فروشنده را دعوت کرده‌اي که جنست را به من بفروش، و اين نهايت لطف توست 💠تو در اين معامله قيمت را به ضرر خودت و به نفع بندگانت بالا بردي و چيزي که ارزش خاصي دارد را قرار گذاشته‌اي که ده برابر قيمت بخری ♻️ادامه دارد.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیه ۱٩۰ سوره بقره) 💠این آیه، اولین آیه اى بود که درباره جنگ با دشمنان اسلام نازل شد، در این آیه، قرآن دستور مقاتله و مبارزه با کسانى که شمشیر به روى مسلمانان مى کشند را صادر کرده و به آنان اجازه داده است؛ براى خاموش ساختن دشمنان، دست به اسلحه ببرند، و به تعبیر دیگر، دوران صبر و شکیبایى مسلمانان تمام شده بود، و به قدر کافى قوت و قدرت پیدا کرده بودند که با شجاعت و صراحت، از خود و حقوق خویش دفاع کنند 💠 این منطق اسلام ناب است ؛ زیرا دفاع و مقابله به مثل، از حقوق انسانى است. اگر كسى با ما جنگید ما هم با او مى جنگیم.(قاتلوا...یقاتلونکم) 💠تعبیر به «فى سبیل اللّه»، هدفِ اصلىِ جنگ هاىِ اسلامى را روشن مى سازد که جنگ در منطق اسلام، هرگز به خاطر انتقام جویى، یا جاه طلبى، یا کشور گشایى و یا به دست آوردن غنائم، گرفتن آب و خاك و یا استعمار و انتقام و اشغال سرزمین هاى دیگران نیست. 💠اسلام همه اینها را محکوم مى کند و مى گوید: سلاح به دست گرفتن و به جهاد پرداختن فقط باید در راه خدا، و براى گسترش قوانین الهى، بسط توحید، عدالت، دفاع از حق، و ریشه کن ساختن ظلم و فساد و تباهى و دفاع از حقّ با حذف عنصرهاى فاسد و آزادسازى افكار باشد. 💠همین نکته است که جنگ هاى اسلامى را از تمام جنگ هایى که در جهان روى مى دهد جدا مى سازد و نیز همین هدف، در تمام ابعاد جنگ اثر مى گذارد و کمیت و کیفیت جنگ، نوع سلاح، چگونگى رفتار با اسیران، را به رنگِ فى سبیل اللّه در مى آورد. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ چرا نظام قرار است جواب دزدی دریایی را بدهند؟! 🔰 اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور  تاکید کردند در جمهوری اسلامی راهزنی دریایی انگلیس را بی جواب نمی گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد. ⁉️اما عناصر مومن در جمهوری اسلامی کیستند که قرار است پاسخ دزدی دریایی انگلیس را بدهند و چه فرقی با دیگر افراد و جریانات درون انقلاب دارند؟! 1⃣ اساسا پاسخ‌های بزرگ به زورگویی ابرقدرت‌های همانند انگلیس و آمریکا، تنها از عهده عناصر مومن انقلاب برمی‌آید. زیرا لازمه پاسخ‌های بزرگ به امثال انگلیس خبیث، مومن بودن به انقلاب و سنت ها و است. 💢 اگر کسانی به قواعد انقلاب اسلامی (توکل و اعتماد به خدا و سنت‌ها و وعده های الهی، بزرگ نشمردن دشمن از حدواقعی‌اش، اعتماد به نفس و اعتقاد قلبی به قدرت درونی و تکیه به مردم، شجاعت و اعتقاد به دکترین مقاومت امامین انقلاب، باور به عقلانیت و تدبیر انقلابی، صراحت و ترسیم خطوط قرمز پررنگ در برابر دشمن و... ) نباشد، نمی‌توانند تصمیمات سخت و عکس العمل واقعی در برابر  کشورهای خبیثی همچون انگلیس داشته باشند. 2⃣ تاکنون نیز بسیاری از پاسخ‌های بزرگ و دردناک به کشورهای زورگویی همچون آمریکا و انگلیس توسط عناصر مومن انقلابی داده شده است. از ابتدای ابتدای انقلاب تا الان می توان موارد متعددی را در این باره برشمرد که البته منهدم کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی آخرین نمونه آن است. از این منظر  افرادی از جنس و مشابه منهدم‌کنندگان پهپاد آمریکایی کاندیدای اول برای پاسخ به دزدی دریایی انگلیس هستند. 3⃣ البته پاسخ عناصر مومن انقلابی به دزدی‌ها یا زورگویی‌های کشورهای متکبر غربی تنها پاسخ نظامی نیست؛ بلکه شامل هر نوع پاسخی غیر سخت ( فرهنگی، سیاسی، علمی، اقتصادی و ...) است که در آن چارچوب قواعد انقلابی رعایت شده باشد. همچنانکه یک دیپلمات نیز می‌تواند با قواعد انقلابی، پاسخ‌های دردناک و اتفاقا موثری به اقدامات اخیر آمریکا و انگلیس بدهد. 4⃣ اما تمام بحث چند سال اخیر درباره عناصر یا درون نظام در مواجه با کشورهای زورگو غربی به نوعی تقابل مومنین به انقلاب و  اسلام آوردندگان به انقلاب است! البته می توان افراد و جریاناتی را نام برد که واقعا اینک در زمره کافران به قواعد انقلابی هستند و کاملا از آن آرمانها روی گردان شده اند. ولی تقابل عمده درون نظام به تقابل عناصر و به انقلاب است. 💢برخی از افراد درون نظام تنها مسلمان به انقلاب هستند ولی در بزنگاه‌های سخت ایمان و باور قلبی به انقلاب و قواعد آن ندارند، لذا نمی توانند تصمیمات بزرگ بگیرند و در مواجه با زورگویان دنیا مرعوب هستند و کم می‌آورند. 5⃣ اما فرق مومن‌بودن به انقلاب با مسلمان‌بودن به انقلاب چیست؟ این دو تفاوت‌های بزرگی با هم دارند. ولی به صورت خلاصه میتوان گفت اولاً در باور و یقین قلبی با یکدیگر فرق دارند و ثانیاً مومن به انقلاب در مرحله (آرمان و گفتمان م، همه آن آرمان‌ها و ابعاد گفتمانی انقلاب اسلامی را باور دارد و نه بخشی را و مهمتر اینکه در( شعار، حرف و ظاهر ) باقی نمی‌ماند و دست به عمل میزند و پاسخ انقلابی هم می‌ دهد. 🌐 @ashora_karbala
💠 جرقه هاى زندگى ✍استاد #علی_صفایی_حائری يك روز صبح با صداى استارت ماشينى از خواب بيدار شدم. استارت مداوم بود و جرقه ها زياد و مايع قابل احتراق؛ اما با اين وصف حركتى نبود و پيشرفتى نبود. من به ياد جرقه هايى افتادم كه در زندگى خودم مدام سر مىكشيدند و به ياد استعدادهايى افتادم كه قابل سوختن بودند.  و به ياد ركود و توقفى افتادم كه با اين همه جرقه و استعداد گريبانگيرم بوده است.  در اين فكر رفتم كه ببينم نقص از كجاست كه شنيدم راننده مىگويد ؛ بايد هلش داد؛ هوا برداشته است ؛ و همين جواب من بود. هنگامى كه هواها وجود مرا در بر مىگيرند و دلم را هوا بر مىدارد، ديگر جرقه ها برايم كارى نمىكنند و اگر مىخواهم به راه بيافتم بايد هلم بدهند و ضربه ام بزنند و راهم بيندازند تا آن همه استعداد راكد نماند. 📚 آيه هاى سبز، (ص ۱۱) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 (ره) :من کنار میروم شما یکی دیگر را سر کار بیاورید و هر کاری خواستید ؛ بکنید 💢خاطره ای از جلسه‌ای که برای تحمیل به حضرت امام(ره) تشکیل شده بود 🔹من خاطره‌ای از امام(ره) دارم که هیچ کس این را نمی‌داند؛ یعنی آن روز، چند نفر دیگر هم بودند، ولی هیچ کس نگفته است. 🔹مطلبی به امام(ره) گفته شد، امام(ره) گفتند که خیلی خوب؛ پس من کنار میروم، شما یکی دیگر را سرِکار بیاورید و هر کاری خواستید، بکنید! یعنی گاهی کار به اینجاها می‌رسید! البته آن قضیه، قضیه جنگ بود که این بخش از خاطرة مسئلة جنگ، تا به حال به هیچ کس هم گفته نشــده و هیچ کس هم نمیداند. من نمیدانم یاد آن آقایان هم هســت، یا نه؛ بنده یادم اســت. 🔹قبول قطعنامه از طرف امام(ره)، به خاطر فهرست مشکلاتی بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادی کشور مقابلِ رویِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمی‌کِشد و نمی‌تواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. 🔹پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود؛ به‌خاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون امریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت می‌کرد. وانگهی؛ اگر همه‌ی دنیا در امر جنگ دخالت می‌کردند، امام رضوان‌اللَّه علیه، کسی نبود که رو برگرداند. بر نمی‌گشت! ۷۵/۳/۱۴ 📅٢٧ تیر ۶٧ سالروز پذیرش ‌قطعنامه۵۹۸ توسط ایران 🌐 @ashora_karbalaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (ادامه شرح حکمت ٣٨) 💠نقطه مقابل جمله اول حماقت است كه امام (ع) مى‌فرمايد: 🍃وَأَكْبَرَ الْفَقْرِ الْحُمْقُ 🍃بزرگ‌ترين فقر حماقت و نادانى است 💠زيرا آدم احمق هم آخرت خود را به باد مى‌دهد و هم دنيايش را ؛ روز رستاخيز دستش از حسنات تهى است و پشتش از بار سيئات سنگين ؛ چون منافع زودگذر را بر سعادت جاويدانش مقدم مى‌دارد در دنيا نيز بر اثر ندانم‌ كارى‌ها و بخل زیاد؛ دوستان خود را از دست مى‌دهد 💠 يكى از مشكلات مهم كار احمق نيز مشكل بودن درمان اوست، زيرا او مانند بيمارى است كه نه دارو مى‌خورد و نه پرهيز مى‌كند در حديثى از امام صادق (ع) مى‌خوانيم: حضرت عيسى(ع) گفت: من بيماران غير قابل علاج را به اذن خدا مداوا كردم نابيناى مادرزاد و مبتلا به بيمارى برص را به اذن خدا شفا دادم حتى مردگان را به اذن خدا زنده كردم؛ ولى به سراغ معالجه احمق رفتم و نتوانستم او را اصلاح كنم. 💠 داستان‌هایی نقل شده از افراد احمق كه نشان مى‌دهد تا چه اندازه آنها از نظر اعتقاد و فهم مسائل اجتماعى ناتوان هستند. دوستانی نقل میکردند که عده ای تخم مرغی را که اسم پیامبر خدا(ص)روی آن نقش بسته بود را نزد علامه حسن زاده آملی آورده بودند و خیلی مشتاقانه تعریف میکردند که هیچ دست کاری نشده است و کاملا طبیعی بدین شکل در آمده و این را دلیلی بر حقانیت نبوت پیامبر گرفتند و خیلی هم مسرور بودند؛ حضرت علامه به انها گفت حقیقتا شما احمق هستید ؛ شما برای اثبات نبوتِ خاتم و سید و اشرف انبیاء به این تخمی که از کجا خارج شده استناد میکنید ؛ مگر این قرآن عظیم معجزه پیامبر(ص) نیست. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖋 بخشی از وصیت نامه شهید #احسان_قاسمیه دانشجوی ممتاز مهندسی برق دانشگاه کنیگزویل تگزاس و فرمانده گردان حضرت امیرالمؤمنین(ع) : 🔍در اسلام تماشاچی نداریم، همه مسلمانان باید به هر نحوی در صحنه نبرد بین حق و باطل شرکت کنند وگرنه خود نیز باطلند. پیام من به شما این است که زندگی؛ ماندن در چهار دیواری خانه و زندگی کردن برای زنده ماندن و لذت بردن و بی تفاوت بودن نسبت به تضادهای بین حق و باطل نیست بلکه زندگی و زنده ماندن؛ مرگ در راه خداست 🌐 @ashora_karbala
🔰 یا (بخش اول) ⬅️مبحثی رو که برای بارگزاری روزانه ؛انتخاب کردم ؛ با عنوان (ارتجاع روشنفکران) متن بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در سال ۱٣٧٧ می باشد.اهمیت این مسئله و این سخنان رو بعد از مطالعه این متون درک خواهید کرد. واگر عمری بود در پایان این مبحث توضیحاتی نیز عرض خواهم کرد. 🔰 💢در انتخاب بحثی که امروز برای شما دانشجویان عزیز مطرح میکنم، خیلی دچار تردید نشدم. البته سخنان زیادی هست که ذکر میشود و خیلی مناسب است که با شما جوانان عزیز، بخصوص دانشجویان در میان گذاشته شود. قول معروف : «یک سینه حرف موج زند در دهان ما». لیکن بحثی که به نظرم رسید امروز مطرح کنم، موضوعی است که بارها در ذهن من گذشته و روی آن فکر و مطالعه کرده‌ام و به آن اهمیت میدهم. البته این بحث، احتمالاً بحث قابل گسترشی است. امروز برای اوّل بار من این مسأله را طرح میکنم و اگر خود من در جلسات یا نوبتهای دیگری که به این دانشگاه یا دانشگاههای دیگر میروم، مجال و فرصت شود، آن را ادامه خواهم داد. دانشجویان، بخصوص دانشجویان رشته تاریخ و رشته‌های علوم اجتماعی، میتوانند روی این قضیه‌ای که من مطرح میکنم، فکر و مطالعه کنند. این بحث، بحثی درباره مقوله و در کشور ماست که به نظر من است 💢 این مسأله، مسأله‌ای است که اگر من بخواهم روی آن اسم بگذارم، مثلاً خواهم گفت: ، یا . میدانید که مقوله روشنفکری، اساساً ضدّ ارتجاع است. روشنفکری مقوله‌ای است که رو به جلو دارد و به آینده نگاه میکند؛ یعنی همان مفهومی که در فارسی آن را از «انتلکتوئل» فرانسوی ترجمه کرده‌اند. البته کسانی که اهل فنّ این کار و اهل زبانند، میگویند این ترجمه، ترجمه درست و دقیقی نیست. حالا هرچه هست، معلوم است که مقصود چیست. من بعداً مقداری هم در این خصوص توضیح میدهم. 💢این هویّت پیشرو و آینده‌نگر، رو به دارد و نمیتواند با رجعت و عقبگرد خو کند؛ اما من پدیده‌ای را مشاهده کردم و مشاهده میکنم که جز اسم گفته شده برای آن، عنوانی پیدا نمیکنم: ارتجاع روشنفکری، رجعت روشنفکری. 💢من بارها گفته‌ام که روشنفکری در ایران، شد. مقوله روشنفکری، با خصوصیّاتی که در عالمِ تحقّق و واقعیّت دارد - که در آن، ، ، ، ، در مسائل اجتماعی و بخصوص آنچه که مربوط به فرهنگ است، مستتر است - در کشور ما بیمار و ناسالم و معیوب متولّد شد. ⁉️چرا؟ چون کسانی که تاریخ ما هستند، آدمهایی . اکنون من سه نفر از این شخصیتها و پیشروان روشنفکری در ایران را اسم میآورم: میرزا ملکم خان ارمنی، میرزا فتحعلی آخوندزاده، حاج سیّاح محلّاتی. این کسانی هستند که اوّلین نشانه‌ها و پیامهای روشنفکرىِ قرن نوزدهمی اروپا را وارد ایران کردند، به‌شدّت نامطمئن بودند. 💢مثلاً میرزا ملکم خان که داعیه روشنفکری داشت و میخواست علیه دستگاه استبداد ناصرالدّین شاهی روشنگری کند، خودش دلّال معامله استعماری و زیانبار «رویتر» بود! 💢میدانید که در بیست سال آخرِ زندگی ناصرالدّین شاه، پدر این مملکت را درآورد. انگلیسی ها می آمدند انحصاری میگرفتند - انحصار گمرکات، انحصار دخانیات، انحصار راه‌آهن و ... - باز روسها از آن طرف می آمدند و میگفتند شما به رقیب ما امتیاز این معامله انحصاری و این به اصطلاح تجارت را دادید، باید به ما هم بدهید؛ به آنها هم چیزی میدادند! بعدها اسم این را «موازنه مثبت» گذاشتند؛ موازنه بین روس و انگلیس در سیاست خارجی و ارتباطات اقتصادی؛ منتها بر مبنای مسابقه! یک چیزی به این قدرت بدهند، دیگری فردا بگوید چرا به من ندادید؛ اینها هم بگویند بگیر این هم مال تو! باز او بگوید مال من کم شد، بگویند این هم مال تو! ایران را به نفع خاندان سلطنت - یعنی همان ناصرالدین شاه و درباری ها و هر کسی که بتواند از این سفره یغما لقمه‌ای ببرد - غارت میکردند. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بینوایان-جلد۱.pdf
11.03M
📚پیشنهاد دانلود و (رمان بینوایان ) ✍اثر ویکتور هوگو 🔵 رهبر انقلاب سالها قبل درباره شاهکار ویکتور هوگو فرمودند: 📕 به نظر من بینوایانِ ویکتور هوگو برترین رمانی است که در طول تاریخ نوشته شده است. من همه‌ رمان‌های طول تاریخ را نخوانده‌ام، شکی در این نیست، اما من مقدار زیادی رمان خوانده‌ام که مربوط به حوادث قرن‌های گوناگون هم هست. بعضی رمان‌های خیلی قدیمی را هم خوانده‌ام. مثلاً فرض کنید کمدی الهی را خوانده‌ام. امیرارسلان هم خوانده‌ام الف لیله و هزار و یک شب را هم خوانده‌ام و خیلی کتابهای رمانِ دیگر؛ ولی وقتی نگاه می‌کنم به این رمانی که ویکتور هوگو نوشته، می‌بینم این چیزی است که اصلاً امکان ندارد هیچکس بتواند بهتر از این بنویسد یا نوشته باشد و معروف نباشد و مثل منی که در عالم رمان بوده‌ام، این را ندیده باشم یا اسمش را نشنیده باشم 📕 من می‌گویم بینوایان یک معجزه است در عالم رمان‌نویسی، در عالم کتاب‌نویسی واقعاً یک معجزه است زمانی که جوان‌ها زیاد دور و بر من می‌آمدند قبل از انقلاب، بارها این را گفته‌ام که بروید یک دور حتماً بینوایان را بخوانید. این بینوایان کتاب جامعه‌شناسی است، کتاب تاریخی است، کتاب انتقادی است، کتاب الهی است، کتاب محبت و عاطفه و عشق است 📕 بینوایان، رمانی‌ست که انسان‌دوستی و عشق به فقرا در آن موج می‌زند، بخاطر داستان گیرا، شخصیت‌های گوناگون، صحنه‌های رنگارنگ و ارائه تصاویری واقعی از بی‌عدالتی و فقر شاید به قول هوگو: تا وقتی فقر در جهان است، هنوز میلیون‌ها خواننده داشته باشد. 🔹این رمان چهار جلد می‌باشد 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠زیارت فقط با یک سلام ✍ استاد سید محمّدمهدی : 🍃زيارت سيدالشهدا(ع) در روایات با حج مقایسه شده است. حج، خودش عمل فوق‌العاده‌ا‌ی است و ثواب‌ها‌ی بی‌شماری برایش ذكر شده و یک عمل معمولی نيست. فردی به حضرت(ع) عرض کرد من امسال نتوانستم به حج بروم، چه قدر پول بدهم؟ گویا از ثروتمندان مكه بوده. حضرت به او فرمودند اگر به اندازه كوه هم طلا بدهی جای حج را نمی‌گيرد. از آن طرف هم روایت امام صادق(ع) است که فرمودند ثواب زيارت امام حسین(ع) به اندازه يك حج عمره است، تا هفتاد هزار حج 🍃گاهی ما به خاطر بخل و كوچكی خودمان نمی‌توانيم با خدا معامله كنيم و این ثواب‌ها باورمان نمی‌آيد. 🍃امام صادق(ع) به سدیر فرمودند آیا هر هفته به زيارت جدم می‌روی؟ گفت راه من خيلی دور است، چگونه هر هفته به كربلا بروم؟ حضرت فرمودند به بالای بلندی برو و نگاهي به چپ و راستت کرده و رو كن به سيدالشهداء(ع) و بگو السلام عليك يا ابا عبدالله السلام عليك و رحمه الله و بركاته اين، ثواب يك حج و يك عمره دارد. 🍃آیا باورمان می‌آيد؟ اگر باورمان می‌آمد كه ترك نمی‌كرديم! سدیر می‌گفت گاهی من در ماه بيست بار امام حسين(ع) را بدین شکل زيارت می‌كنم. هر بار می‌رود بالای پشت بام و سلام می‌دهد و می‌آيد. خيلی وعده بزرگی است 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ۱۶٧ سوره آل عمران) 🍃و تا معلوم کند حالِ آنان که نفاق و دورویی کردند و چون به آنها گفته شد بیایید در راه خدا جهاد و یا دفاع کنید عذر آوردند و گفتند که اگر ما این را جهاد للّه میدانستیم از شما تبعیت نموده و به کارزار می‌آمدیم اینان به کفر نزدیکترند تا به ایمان؛ به زبان چیزی اظهار کنند که در دل خلاف آن پنهان داشته‌اند، و خدا بر آنچه پنهان می‌دارند آگاه‌تر از خود آنهاست 💠(هم للکفر یومئذ اقرب ) علت عدم حضور منافقان در عرصه‌های مبارزاتی آنست که در باطن و حقیقتاً با کفار تبانی کرده‌اند و از همراهی با مؤمنین روی گردانده‌اند، آنان رسماً رویاروی مؤمنین قرار نمی‌گیرند بلکه جهت سخن خویش را به کفار نزدیک می‌کنند و شدت ارتباط آنان با کفار قابل قیاس با مؤمنین نیست 💠اینها ظاهراً لباس مسلمانی بر تن کرده‌اند اما در عملکردشان؛ مهم این است که کفار تقویت شوند نه مسلمانان 💠 (لو نعلم قتالا لاتبعناکم) منافقین عملکرد مؤمنین را زیر سؤال می‌برند و حرکات صحیح آنان را که تحت تبعیت از ولایت انجام می‌شود مقابله با دین می‌دانند و همیشه میگویند ما میدانیم و شما نمیدانید و رسماً اعلام می‌کنند اگر این جنگ، جهاد بود حتماً در آن شرکت می‌کرديم، این اصلاً قتال در راه خدا نیست، آنان وانمود می‌کنند که به ارزش‌ها بها می‌دهند اما اصلاً چنین نیست(یقولون بافواههم ما لیس فی قلوبهم) 💠و در همه حال مؤمنین را به بی‌فکری متهم نموده، و آنان را استهزاء می‌کنند و مي‌گويند عقل شما برای تشخیص جنگ و قتال در راه خدا کافی نیست چون اگر قتال در راه خدا بود ما در آن شرکت می‌کردیم 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
كسى كه انتظار تولد فرزندى عزيز و يا مهمانى محبوب را دارد، بىتفاوت، بىخيال، بىتوجه و بىمسئوليت نيست. انتظار، در حالت و در رفتار و عمل تأثير مىگذارد و منتظر، آدابى را ناخواسته و حتى بىتوجه دنبال مىكند؛ لذا  توجه،  عَهد،  انس،  توسل  و آماده باش از منتظر جدا نخواهد شد ؛پس انتظار ؛ سازندگى؛ تقدير؛ تدبير؛ تربيت؛ و تشكّل جديد را در دامان خويش دارد 🍃اللَّهُمَّ وَ لا تَسْلُبْنَا الْيَقِينَ لِطُولِ الْأَمَدِ فِي غَيْبَتِهِ وَ انْقِطَاعِ خَبَرِهِ عَنَّا وَ لا تُنْسِنَا ذِكْرَهُ وَ انْتِظَارَهُ وَ الْإِيمَانَ بِهِ وَ قُوَّةَ الْيَقِينِ فِي ظُهُورِهِ وَ الدُّعَاءَ لَهُ وَ الصَّلاةَ عَلَيْهِ حَتَّى لا يُقَنِّطَنَا طُولُ غَيْبَتِهِ مِنْ قِيَامِهِ 🍃خدايا يقين را از ما مگير، به خاطر طول زمان غيبتش، و قطع شدن خبرش و يادش را به فراموشى مسپار، و همچنين كشيدن انتظارش و ايمان به حضرتش و نيرومندى يقين در ظهورش، و دعا به وجودش، و درود بر او را از ياد ما مبر تا جايى كه طول غيبت او از قيامش نااميدمان نكند. ⬅️دعاء ايام غيبت، منقول از جناب عثمان بن سعيد عمروي ( نائب اول امام زمان عليه السلام) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا