eitaa logo
رسانه تخصصی فقه و احکام
6هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
462 ویدیو
23 فایل
✔️سبک نوین پاسخگویی به سوالات شرعی ✔️ارسال سوالات #احکام از طریق آیدی زیر: @Pasokhgoo_ahkam ❌ #تبادل پیام ندین❌ لینک گروه اقایان https://eitaa.com/joinchat/899350551C822ecf2997
مشاهده در ایتا
دانلود
❓ آیا انسان میتواند کار حرام ومکروه یا مباحی را نذر کند؟ ✅ پاسخ ☝️☝️ ⁉️ #نذر_کارحرام_مکروه ✅ @ask_ahkam
🍃🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃🍂 🍃🍂🍃 🍃🍂 🍃 ⭕️ ⭕️ 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 ❓ آيا تهيه لوازم آرايش، جزء نفقه واجب زن محسوب مى شود؟ ✅ همه : آرى، تهيه لوازم آرايش در حد ، جزء نفقه واجب زن محسوب مى شود. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام 🆔 https://eitaa.com/ask_ahkam
🍃🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃🍂 🍃🍂🍃 🍃🍂 🍃 ✳️ مواردی که و جایز نیست عبارتند از: الف - در زمانی که در است. ب - در زمان یا ، قبل از غسل. ج - زمان نفاس د - در حال واجب ه - در حال بیماری ای که آمیزش بای آنها ضرری داشته باشد. و - زمانی که نتوان یا کرد. بعد از داخل شدن . ز - در حال ط - در حال . ی - در صورت عدم بجا آوردن و در . —— ✅ منبع: احکام روابط زن و شوهر- سید مسعود معصومی 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام 🆔 https://eitaa.com/ask_ahkam
خدمت اعضای محترم و فرهیخته کانال تخصصی فقه و‌احکام سلام علیکم عزیزان مدیریت کانال سعی دارد کمترین معرفی یا تبادل لینک را با کانال های دیگر به علت اعضای خاص و محتوای تخصصی کانال داشته باشد . لطفا شما مبلّغ کانال بوده و با معرفی کانال در مساجد، اقوام، دوستان و .... و همچنین ارسال محتواهای کانال به گروه هایی که در آنها عضو هستید یا کانال هایی که در آنها مدیریت دارید، دوستان خود را در نشر بیشتر احکام دین یاری فرموده و در ثواب نشر احکام شریک باشید.🌹🙏🌹 ☑️کانال تخصصی فقه و احکام 🆔 eitaa.com/ask_ahkam
⭕️ ⭕️ ❓ آیا بعد از داخل شدن وقت نماز در حالی که نتوان غسل یا تیمم کرد حرام است؟ ✅ کسی که نمی تواند غسل یا تیمم کند، بعد از داخل شدن وقت نماز نباید با خود کند، مگر آنکه بترسد به گناه بیفتد. ⭕️ ❇️ امام: تحریر الوسیله، فصل فی غسل الجنابة، مسأله 3. 〰〰〰〰〰 ◀️ رسانه تخصصی فقه واحکام ▶️ http://eitaa.com/ask_ahkam
🔶 اگر هنگام نماز بچه ای مهرشما را بردارد، تکلیف چیست؟ 🔸 #هنگام_نماز 🔸 #مهر_کودک ✅ @ask_ahkam
🚫 ➖ جلوگیری از بچه دار شدن با شرایط ذیل اشکال ندارد: 1⃣ موجب عقیم شدن دائمی نشود. 2⃣ این کار مستلزم فعل حرامی نشود. 3⃣ شوهر رضایت داشته باشد. ⬅️ در نتیجه: به طور مثال از آنجا که نگاه و لمس برای حرام است. بنابراین هر روشی که و لمس حرام باشد، جایز نیست حتی اگر بیننده، دکتر زن باشد. 🔷 منبع: استفتا از دفتر مراجع عظام امام – مکارم -تبریزی - فاضل 🔷 رسانه تخصصی فقه واحکام ✅ http://eitaa.com/ask_ahkam
⚠️❌ ✅ «سقط جنین توسط هر کسی و با هر وسیله ای جایز نیست.» ❓ سؤال: آیا بعد از از بین بردن آن جایز است؟ ✅ جواب: بعد از انعقاد نطفه جایز نیست.[1]. ❌ اگر مادر در غیر ضرورت کاری کند که فرزندش سقط شود علاوه بر اینکه فعل حرامی را مرتکب شده، باید آن را بپردازد و از آن دیه چیزی به خود مادر به عنوان نمی رسد [2]. ❓ سؤال: یک ماه و نیم از حاملگی خانمی می گذرد، دکترها می گویند برای مادر دارد و موجب فلج شدن وی خواهد شد، آیا سقط جنین برای اینگونه مادری جایز است؟ ✳️ جواب: اگر و برای دارد، قبل از دمیدن روح در جنین، اسقاط جایز است [3] ❓ از چه زمانی روح به جنین دمیده می شود؟ ✅ جواب: از به جنین دمیده می شود. ➖__➖__➖__➖__➖ 🔴 پی نوشت: 👇👇 [1].امام: استفتاء از کتاب احکام بانوان، ص 95. [2].امام: تحریر الوسیله، کتاب الدیات، القول فی اللواحق، مسأله 5. [3].امام: استفتاء از کتاب احکام بانوان، ص 97. ➖___➖___➖___➖___➖ ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام ✅ http://eitaa.com/ask_ahkam
🌺 بسم الله الرحمن الرحيم ✳️ #احكام_بسم_الله_الرحمن_الرحيم ◀️ رسانه تخصصى فقه واحكام ▶️ @ask_ahkam
🍃🍃🔵🔷 🍃🔵🔷 🍃🔷 🔷 🔵 و ❓ سؤال: اگر زنی در زندگی _ اولاً از شوهر نکرد، _ ثانیاً برای شوهرش قائل نبود، _ ثالثاً را در همه جا نمود، _ رابعاً در زندگی مرتب گفت. ❓تکلیف مرد از نظر شرعی با چنین زنی چیست؟ ✅ جواب: باید او را و نمایید. [1] 🔵 اگر هیچیک از زن و شوهر به وظایف خود عمل نکنند، به گونه ای که از آنها از یکدیگر باشد، باید یک نفر از خانواده مرد و یک نفر از خانواده زن برای بین این تعیین شوند که بین این دو باشند. و بر این دو نفر حاکم واجب است درباره درگیری این زن و شوهر تحقیق به عمل آورند، سپس هر چه آن دو حکم رأی دادند در صورتی که مشروع باشد، بر زن و شوهر می شود و باید بدان عمل کنند. 🔷 مثلاً اگر با شوهر شرط کنند که همسرش را در فلان خانه مخصوص، یا نزد پدر و مادر او مسکن دهد، و یا مادر و خواهر خود را با وی همخانه نکند، یا در فلان مدت مهریه یا سایر مطالباتش را بپردازد، شوهر باید بپذیرد و آنها را انجام دهد، ولی هر گونه حکم غیر مشروع لازم الاجراء نیست و نباید زن و شوهر بدان شوند. مثلاً شرط کنند شوهر حقوق سایر اعضای خانواده را بپردازد و یا زن بتواند بدون اجازه شوهر از شود و... [2] 🔷 🍃🔷 منبع: 👇👇 [1].امام: از کتاب استفتائات، ج 1، ص 481، سؤال 14. [2].امام: تحریر الوسیله، ج 2، کتاب نکاح، فی النشوز، مسأله 4. 🍃🔷🔵🍃🔷🔵🍃🔷🔵 🔷 رسانه تخصصى فقه واحكام ✅ http://eitaa.com/ask_ahkam
♻️ 🔴 ♻️🔴♻️🔴♻️🔴♻️ ❓ سؤال: آیا شوهر می تواند در مقابل دیگران عیوب را بگوید و او را کند، اگر چه به باشد؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ➖ «غیبت کردن و نیز تحقیر مؤمن و کاری که موجب او می شود جایز نیست.» ❓ سؤال: آیا می تواند در مقابل دیگران را بگوید و یا او را تحقیر کند؟ اعم از اینکه شوهر حضور داشته باشد یا نه و اعم از اینکه شوخی باشد یا . ✅ جواب: 👇👇 ➖ «غیبت کردن مؤمن و نیز تحقیر مؤمن و کاری که موجب اذیت او می شود، جازی نیست.» ⏪ بنابراین زن و شوهر نمی توانند یکدیگر را تحقیر نمایند. به طور مثال نمی تواند با به رخ کشیدن زنان دیگر، زن خود را تحقیر کند و با ندارد در مقابل دیگران کاری کند و یا بزند که زنش تحقیر شود. 🔻همچنین زن اجازه ندارد عیوب مرد را نزد زنهای دیگر به گونه ای بیان کند که یا شود و یا موجب تحقیر شوهر گردد. ⏪ بنابراین، گرفتن از یکدیگر در مقابل دیگران بی اعتنایی کردن به یکدیگر، ترجیح بدون دلیل دیگران به گونه ای که موجب تحقیر همسر گردد و مواردی نظیر اینها، جایز نیست و زن و شوهر باید به شدت از اینگونه امور نمایند. _________________ 💠 استفتاء از دفتر - احکام روابط زن و شوهر سید مسعود معصومی ♻️♻️♻️♻️♻️ ✅ رسانه تخصصی فثه واحکام 💠 http://eitaa.com/ask_ahkam
💢 آیا استفاده از ژلهای مو یا واکس مو برای وضو اشکال دارد؟ ✅ پاسخ در تصویر ⬆️⬆️ ⭕️ #ژل_مو_واکس @ask_ahkam
⭕️ ❓ سوال: دعاهایی که نویسندگان آن‌ها ادعا می کنند که در دعا نقل شده اند، چه حکمی دارند؟ و مراجعه به آن‌ها چه حکمی دارد؟ ✅ پاسخ: ⬇️ «اگر دعاها از ائمه اطهار(علیهم‌السلام) نقل و روایت شده باشند و یا مضامین آن‌ها حق باشد، تبرّک جستن به آن‌ها اشکال ندارد. همان‌گونه که تبرّک جستن به دعاهای مشکوک به این امید که از معصوم(علیه السلام) باشند، اشکال ندارد.» ✅ پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری leader.ir ♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️ ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام 🆔 http://eitaa.com/ask_ahkam
🍃🍂🍁🍃🌼 🍃🍂🍁🌼 🍃🍂🌼 🍃🌼 🌼 ⭕️ و اجرای آن ❓ سوال: خانمی حدود یکسال است همسرش رهایش کرده و با فرزند خردسالش تنها زندگی میکند. طبق عقد نامه، حق طلاق هم با خانم است. آیا می تواند خطبه طلاق را با حضور چند نفر شاهد بخواند؟ ✳️ پاسخ: ⬇️⬇️ ✅ امام خامنه ای: واگذاری حق طلاق به زوجه صحیح نیست اما اگر زن در یا دیگر از طرف وکیل در طلاق و یا با حق توکیل غیر باشد و با رعایت کلیه شرایط و به خاطر وکالت یاد شده اقدام به طلاق نماید، طلاق صحیح است و اگر در این زمینه وجود داشته باشد باید مراعات نمایید. [1] ✅ آیت الله فاضل: حق طلاق برای زن هرچند در عقد نامه باشد باطل است. لیکن اگر در ضمن عقد شرط کرده باشد که اگر شوهر مثلا به امورش رسیدگی نکند وکیل در طلاق باشد و شوهر او را به حال خودش گذاشته باشد، با وکالتی که در طلاق گرفته می تواند کسی را وکیل بگیرد که با رعایت شرایط طلاق، طلاق او را بخواند. و می‌تواند با همان عقد نامه به دادگاه مراجعه کند و از قاضی درخواست حکم طلاق نماید تا طلاق او رسمی و قانونی شود. اگر در طلاق دارد و خودش بتواند صیغه طلاق را درست بخواند می تواند در حضور دو مرد، صیغه طلاق را به وکالت از شوهر برای خودش بخواند. [2] ============ ⭕️ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، شماره استفتاء: FqWT0Up9GsA. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، شماره استفتاء: 9612614. 🌿🍂🌿🍂🌿🍂🌿🍂 🍃🌸 رسانه تخصصی فقه واحکام ▶️ http://eitaa.com/ask_ahkam
۴۸ 🔰 ✅ گزینه 4 برندگان این هفته کاربران محترم : 🎊کاربر h m 🌼 و : 🎊گل نرگس 🌼 با تشکر از همراهان همیشگی کانال🌷🙏 eitaa.com/ask_ahkam
🔴 ❓ آيا تهيه لوازم آرايش، محسوب مى شود؟ ✳️ پاسخ: 👇👇 👈 همه مراجع: «آرى، تهيه لوازم آرايش در حد متعارف، جزء نفقه واجب زن محسوب مى شود.» ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام ✳️http://eitaa.com/ask_ahkam
💠 غیبت کسی که راضی به آن است ⛔️ ⁉️ سوال: اگر کسی به ما گفته باشد هر چه من غیبت کنید اشکال ندارد، در این شرایط غیبت حرام است؟ ✅ پاسخ:حتی در فرض سؤال، غیبت حرام است. [1] 🔴 تذکر: غیبت کردن موجب آبروریزی است. هیچ کس حق ندارد با مومن بازی کند؛ هر چند به این امر باشد. پس بیاییم را که خدا پوشانده ، آشکار نکنیم، حتی اگرمطمئن هستیم صاحب عیب ناراحت نمی شود. ________________ ✴️ [1].پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری leader.ir ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام 🆔 http://eitaa.com/ask_ahkam
✅ #مضاربه 🔶 #احکام_مضاربه ⬆️⬆️ ▶️ @ask_ahkam
🚹سوپر گروه پرسش و پاسخ احکام آقایان در ایتا (ورود خانمها ممنوع⛔️) : http://eitaa.com/joinchat/2162884619C9cc910862b 🚺درخواست عضویت در گروه خانمها : @pasokhgo_banovan
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 کیفیت بیان و تحقق 🍃🌸 سؤال: اگر گفته شود «اگر فلان كار انجام شد نذر مي كنم در راه خدا و براي رضاي او فلان عمل را انجام دهم» آیا صيغه نذر خوانده شده است؟ 🌺 پاسخ: ⬇️ 🌺 امام خامنه اى : آنچه در سؤال ذکر شده نذر شرعی محسوب نمی شود. [1] 🌺 آیت الله مکارم: نذر در صورتي صحيح است که براي آن صيغه خوانده شود، خواه به عربي باشد يا زبانهاي ديگر، بنابراين اگر بگويد چنانچه فلان حاجت من روا شود براي خدا بر من است که فلان مقدار مال را به فقير بدهم، نذر او صحيح است، بلکه اگر بگويد نذر ميکنم براي خدا اگر فلان حاجت من رواشود فلان کار خير را انجام دهم، کافي است. [2] 🌺 آیت الله سیستانی: در نذر بايد صيغه خوانده شود و لازم نيست آن را به بخواند، پس اگر بگويد چنانچه مريض من خوب شود "براى خدا بر من است كه ده تومان به فقير بدهم" نذر او صحيح است و اگر بگويد براى خدا نذر كردم چنين كنم، ـ بنابر احتياط واجب ـ بايد عمل كند، ولى اگر نام خدا را نبرد و فقط بگويد نذر كردم، يا نام يكى از اولياى خدا را ببرد نذر صحيح نيست و نذر اگر صحيح بود و مكلف به نذر خود عمداً عمل نكرد گناه كرده است و بايد كفاره بدهد و كفاره وفا نكردن به نذر مانند كفاره مخالفت قسَم است. [3] 🌺 آیت الله شبیری زنجانی: این لفظ صیفه شرعی نذر نیست ولی بنابر احتیاط مستحب به آن عمل شود. [4] 🌺 آیت الله فاضل: اگر بگوید در راه خدا و یا بگوید برای رضای خدا این عمل را انجام می دهم صیغه شرعی نذر محقق نمی شود و صیغه شرعی نذر این جمله است که بگوید: «برای خدا برمن است » که فلان کار را انجام بدهم. اگر عین همین جمله «برای خدا برمن است» را نگوید نذر شرعی محقق نمی شود. [5] —------------— ◀️ پی نوشت: ⬇️ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 590234. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9407200210. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، شماره استفتا: 400561. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 22662. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9402998 __________________________ ◀️ رسانه تخصصى فقه واحكام 🌸 https://eitaa.com/ask_ahkam 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
پوشیدن کفش و روسری رنگی
🍃🔷 استفاده زن از اینترنت به هزینه شخصی و ممانعت شوهر 🔷 🔷 🍃❓ اگر زن با هزینه خود در فضای مجازی اینترنت حضور داشته و با کسی رابطه نداشته باشد،‌ آیا شوهر می تواند او را منع کند؟ اگر این ناراحتی باعث تاثیر در مسائل زناشویی بشود چطور؟ 🍃🌸 پاسخ: 👇👇 🔷 امام خامنه ای: در فرض سوال اطاعت از شوهر در مورد مذکور واجب نیست ولی بهتر است در این گونه موارد با هم را حل نمایید. [1] 🔷 آیت الله مکارم: از انجام اعمالی که موجب اختلاف و کدورت است، جدا اجتناب نمایید و سعی کنید با و محبت در مورد اختلافات خویش به تفاهم برسید. [2] 🔷 آیت الله سیستانی: زن و مرد نامحرم از راه نوشتار یا گفتار جایز نیست مگر همان مقدار که براى رفع نیاز به طور مستقیم جایز است. و سزاوار نیست زن طورى رفتار کند که و شبهه شوهر را برانگیزد و همچنین فرزندان نسبت به پدر بلکه در بعضى از موارد حرام است مانند این که رفتار زن طورى باشد که با رعایت حقوق مرد منافى باشد یا رفتار موجب پدر از جهت شفقت بر فرزند باشد. و اگر رفع مشکل متوقف بر اطلاع شوهر یا پدر از محتواى نامه ها یا مکالمات باشد در صورتى که محذورى در آن نباشد جایز است. باید توجه داشت که شوهر و پدر در مقابل و فرزند مسؤولیت شرعى دارند خداوند مى فرماید (یا ایها الذین آمنوا قوا انفسکم واهلیکم نارا وقودها الناس والحجارة علیها ملائکة غلاظ شداد لا یعصون الله ما امرهم ویفعلون ما یؤمرون) ((ای مؤمنان خود و خانواده خود را از آتشى که سوخت آن انسانها و سنگها است و بر آن ملائکه اى موکل اند که سختگیر و نیرومندند و هرگز دستور الهى را مخالفت نمى کنند ، حفظ کنید)) و آن چه از آنها خواسته شده است انجام مى دهند و زن و فرزند باید شوهر و را در انجام این وظیفه کمک کنند و اگر نکنند بر آنها است که به وظیفه امر به معروف و نهى از منکر طبق ضوابط آن عمل نمایند. [3] 🔷 آیت الله شبیری زنجانی: اگر گوشی موبایل و مانند آن مال شوهر باشد و راضی به تصرف در آن نباشد جایز نیست بلکه اگر از استفاده نکردن اذیت نمی شوید نباید به شکلی که موجب اذیت شوهرتان می شود استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است زندگی را با چنین اموری که ضرورتی ندارد مکدّر نکنید. [4] 🔷 آیت الله فاضل: اگر هزینه اینترنت را خودتان بدهید و گوشی یا دستگاه کامپیوتر مال خودتان باشد و حق شوهرت هم ضایع نشود برای رفتن به تلگرام شرعا اجازه شوهر لازم نیست. لیکن اگر رفتن به تلگرام موجب بدگمانی و سوء ظن شوهر می شود و زندگی زناشویی شما آسیب ببیند، از رفتن به تلگرام بدون اجازه شوهر خودداری کنید. [5] ========= 🍃🌸 پی نوشت: 👇👇 [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: AiygMb8bX6Y. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9507280029. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 544747. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 34545. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9502273. ============= ✅ رسانه تخصصی فقه واحکام 🔷 https://eitaa.com/ask_ahkam
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 ❌❗️ ❓ سوال: اگر مردی به همسر خود اتهام خیانت زده باشد و برای اثبات حرف خود (انسان) طبق گفته قرآن نداشته باشد ولی به گفته خود دارد (ولی هیچ چیز را به چشم ندیده) می تواند همسر خود را بزند، او را از خانه بیرون کرده یا دهد؟ ✅ پاسخ: 👇👇 «این کار جایز نیست و اگر نتواند نزد اثبات کند، حدّ قذف (۸۰ ضربه شلاق) بر او جاری می شود.» ________ ✅ پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم makarem.ir ➖➖➖➖➖ ◀️ رسانه تخصصی فقه واحکام 🔷 https://eitaa.com/ask_ahkam
🍂🌼🍁🌼🍄 🍂🌼🍁🍄 🍂🌼🍄 🍂🍄 🍄 ✴️ ❓ سوال: آيا زن مى تواند زيورآلاتى را كه شوهر برايش خريده، بدون اجازه او بفروشد؟ 🔴 پاسخ: 👇👇 🔆 آيات عظام امام، بهجت، خامنه اى، صافى و فاضل: اگر آن را به زن تمليك كرده و يا است، مى تواند او بفروشد؛ ولى اگر به عنوان تأمين باشد،حق ندارد.[1] 🔆 آيات عظام تبريزى و سيستانى: اگر شوهر آن را به زن تمليك كرده و يا بخشيده و يا به عنوان نفقه برايش تهيه كرده است، مى تواند بدون اجازه او بفروشد.[2] 🔆 آيه اللّه  وحيد: اگر شوهر آن را به زن تمليك كرده و يا بخشيده است، مى تواند بدون اجازه او بفروشد. اما اگر به عنوان تأمين نفقه باشد، بنابر احتياط واجب، حق ندارد.[3] 〰〰〰〰〰〰〰〰 ⬅️ 👇 منع 👇 [1]. امام، تحريرالوسيلة، ج 2، النفقات، م 15 ؛ خامنه اى، استفتاء، س 353 ؛ صافى، هدايه العباد، ج 2، النفعات، م 15؛ فاضل، تفصيل الشريعة، النكاح، النفقات، م 15 و دفتر: بهجت. [2]. سيستانى، منهاج الصالحين، ج 2، م 425 ؛ تبريزى، منهاج الصالحين، ج 2، م 1408. [3]. منهاج الصالحين، ج 3، م 1408. 〰〰〰〰〰〰〰〰 *⃣ رسانه تخصصی فقه واحکام ▶️ https://eitaa.com/ask_ahkam