🔻 #خوردن_آب_جو #صفر_درصد
🔻 سوال: حکم کسی که آب جو صفر درصد خورده چیست و چه نوع آب جو حلال است؟
❇️ پاسخ: 👇👇
✴️ امام خامنه ای: آب جو (فُقّاع) در صورتى كه داراى نشيش و جوشش باشد، حرام است اگر چه مست کننده نباشد، ولی باید توجه داشته باشید ماء الشعیر طبی پاک است و خوردن آن اشکال ندارد. [1]
✴️ آیت الله مکارم: مشروب الکلي که از جو گرفته مي شود و به آن آبجو مي گويند حرام و از جهت نجاست مانند شراب است، ولي آبي که براي خواص طبي از جو مي گيرند و به آن ماء الشعير مي گويند و ابدا مسکر نيست، پاک و حلال است. [2]
✴️ آیت الله شبیری زنجانی: اگر در آن ماده مست کننده وجود داشته، هرچند به دلیل مقدار ناچیزش مستی نیاورد، نجس است و استفاده از آن جایز نیست. [3]
✴️ آیت الله سیستانی: نوشیدنی که از جو گرفته می شود و به آن فقاع می گویند قطعا حرام است و به احتیاط واجب نجس است و این نوشیدنی معمولا سبب مستی نمی شود بلکه موجب نشأه است که می توان آن را مستی جزئی نامید و ظاهراً منشأ آن وجود الکل به مقدار کم است. پس اگر نوشیدنی مورد سوال از ابتدا کاملا بدون الکل ساخته شود که به آن فقاع گفته نشود ، اشکال ندارد. در غیر این صورت حرام است هر چند پس از تولید الکل را کاملا از آن جدا کنند. [4]
----------------------------
◀️ پی نوشت:👇👇
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: AbjfhcXERU.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9711160083.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 62178.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی؛ شماره سوال: 821809.
◀️ رسانه تخصصی فقه و احکام
💻 https://eitaa.com/ask_ahkam
‼️ #پوشیدن_لباسهای_تنگ_کوتاه
🔻 #درمجالس_زنانه
👗👚 لباس های مخصوص مجالس زنانه
🔻 حضور زنان نیمه عریان با آرایش غلیظ در بین خانم ها در صورتی که هیچ نامحرمی آن ها را نبیند و عکس و فیلم هم تهیه نمی شود و هیچ مفسده ای نداشته باشد اشکال ندارد.
‼️ نقل پوشش زنها برای مردان اگر موجب مفسده باشد جایز نیست و اگر بشناسد غیبت و حرام است.
=============
💻 پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای- احکام جشن ها و عروسی ها leader.ir -
🍃🌸 @ask_ahkam
📛❌ #مساحقه_دو_دختر #دو_زن
⁉️ حکم شرعی عمل مساحقه بین دو دختر چیست؟
1⃣ مساحقه، عملی شیطانى بوده و به این معناست که دو زن آلت تناسلی خود را به یک دیگر بمالند، و این کار، حرام است.[1]
2⃣ هر گاه چهار شاهد عادل شهادت به مساحقه دادند، مساحقه ثابت میشود؛ و مجازات آن، صد ضربه شلاق به هر یک از دو زن است. چه محصنه (زن شوهردار) باشد یا غیر محصنه (زن غیر شوهر دار).[2]
-----------------------
📚 پی نوشت: 👇👇
[1]. جامع المسائل (للبهجة)، ج 5، ص 293
[2]. تحریرالوسیله، ج 2، ص 470، م 9
💻 رسانه تخصصی فقه واحکام
♦️ https://eitaa.com/ask_ahkam
🔶 استفاده از طلا در نماز پس از پشیمانی از نذر
🔺 سوال: خانمی با اجازه شوهرش طلاهای خود را نذر شرعی یکی از معصومین کرده ولی اکنون پشیمان شده است اگر به نذر عمل نکند و از طلاها استفاده نماید، نمازهایش باطل است؟
🔶 پاسخ: 🔻🔻
✴️ امام خامنه ای: به طور کلی اگر صیغه مخصوص نذر را نخوانده است، اختیار آن با خود او است. [1]
✴️ آیت الله مکارم: تصرف در چنین مالی جایز نیست، اما استفاده از آن طلا در نماز مبطل نماز نیست، ولی مرتکب کار حرامی شده است. [2]
✴️ آیت الله سیستانی: نماز باطل نيست. [3]
✴️ آیت الله شبیری زنجانی: اگر منافات با نذرش داشته باشد حکم استفاده از مال غصبی را دارد. [4]
🎖🏅 #استفاده_ازطلا_بعداز_نذرکردن
--------------------------
🔶 پی نوشت: 👇👇
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: wxFb3mT0Po.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9711170048.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی؛ شماره سوال: 822032.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی؛ شماره سوال: 62195.
==============
💻 رسانه تخصصی فقه واحکام
🍃🌸 https://eitaa.com/ask_ahkam
⚠️❌ #قوادی یا #قیادت (واسطه گری بین دو نفر برای زنا یا لواط)
✖️ به جمع کردن و مرتبط کردن دو نفر یا بیشتر برای زنا یا لواط قَوّادی گفته میشود.
✖️ قَوّادی با دو بار اقرار و نیز شهادت دو مرد عادل ثابت میشود.
✖️ حد قَوّادی ۷۵ تازیانه و تبعید از محل زندگی است. و بنا به قول مشهور سر او نیز تراشیده میشود و در شهر میگردانند.
✖️ در مورد زن فقط تازیانه اجرا میشود و بعید نیست که تبعید با نظر حاکم باشد.
-----------------------------
📚 تحریر الوسیلة ج۲، ص۴۷۱.
💻 رسانه تخصصی فقه واحکام
♦️ https://eitaa.com/ask_ahkam
♨️🚫 حکم #قوادی یا #قیادت (واسطه گری بین دو نفر برای زنا یا لواط) ⬆️⬆️
✖️ به جمع کردن و مرتبط کردن دو نفر یا بیشتر برای زنا یا لواط قَوّادی گفته میشود.
-----------------------------
📚 تحریر الوسیلة ج۲، ص۴۷۱.
🔻 رسانه تخصصی فقه واحکام
💻 https://eitaa.com/ask_ahkam
🍗خرید گوشت از قصابی و حق فسخ پس از کشف مریض بودن حیوان
❓ سوال: اگر گوشتی را از قضابی بگیریم و متوجه شویم حیوان #مریض بوده است آیا قبل از تصرف حق فسخ داریم یا بعد از تصرف بخاطر غبن می توانیم فسخ کنیم؟
❇️ پاسخ: 👇👇
🔆 امام خامنه ای: اگر عرفاً عیب باشد، می توانید بیع را فسخ کنید؛ اگر مابه التفاوت قیمت به حدی باشد که مغبون باشید، می توانید، بیع را فسخ کنید. [1]
🔆 آیت الله مکارم: هرگاه بعد از معامله عيب جنس را بفهمد و فورا معامله را فسخ نكند بنابر احتياط واجب حقّ او ساقط مى شود، ولى مقدارى تأخير براى فكر كردن مانعى ندارد و شرط نيست كه فروشنده موقع فسخ حاضر باشد. [2]
🔆 آیت الله سیستانی: اگر گوشت فاسد به حساب بيايد مى توانيد در هر صورت پول خود را پس بگيريد. [3]
🔆 آیت الله شبیری زنجانی: در فرض عدم تصرف، خیار عیب وجود دارد و پس از تصرف می توان ارش گرفت. [4]
🔆 آیت الله فاضل: اگر از قصابی گوشت بگیرد و قبل از پختن گوشت بفهمد که خراب است خیار فسخ عیب دارد و میتواند فورا برگرداند اما اگر فورا برنگرداند و یکی دو روز بعد بخواهد برگرداند، نمی تواند. هم چنین اگر تصرفی که مانع از بین رفتن خیار میشود به عنوان غبن نیز نمیتواند برگرداند. مثلا گوشت را پخته باشد نمیتواند برگرداند. [5]
❇️🍗 #خریدگوشت #قصابی #حق_فسخ
--------------------------
❇️ پی نوشت: 👇
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 7123e1fda9e00f8f24314c71442e89cc.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9503040149.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی؛ شماره سوال: 482964.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی؛ شماره سوال: 30218.
[5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل، کد رهگیری: 9500619.
💻 رسانه تخصصی فقه واحکام
☑️ https://eitaa.com/ask_ahkam
❓ #تکلیف_شوهر_نسبت_به_همسر_زناکار
پاسخ ⬆️⬆️
========
💻 رسانه تخصصی فقه واحکام
☑️ @ask_ahkam
🔻 #عدم_تبعیت_از_امام_جماعت
🔻 در #قنوت
❓ سوال: اگر کسی به عمد در قنوت از امام جماعت تبعیت نکرده و بدون قنوت بایستد تا امام به رکوع رود آیا نمازش باطل است یا معصیت کرده است؟
🔻 پاسخ: 👇👇
🔆 امام خامنه ای: نماز باطل نیست، ولی معصیت کرده است. [1]
✴️ آیت الله شبیری زنجانی: نمازش فرادی می شود و باید به وظیفه فرادی عمل کند. [2]
✴️ آیت الله وحید: خیر. [3]
----------------------------
🔸 پی نوشت: 👇👇
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: nWrMjS0kPhE.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 56252.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید.
💻 رسانه تخصصی فقه واحکام
🍃🌸 https://eitaa.com/ask_ahkam
🔻 حكم اختلاط دختر و پسر در دانشگاه
❓ ورود به دانشگاه یا دانشکدهای که باعث اختلاط با زنانی که بدون پوشش برای تحصیل در آنجا حضور دارند میشود، چه حکمی دارد؟
✅ پاسخ: 👇👇
🔻 وارد شدن به مراکز آموزشی برای تعليم و تعلّم اشکال ندارد، ولی بر زنان و دختران حفظ حجاب واجب است و بر مردان هم واجب است از نگاه حرام خودداری نموده و همچنين از اختلاط که موجب خوف فتنه و فساد است، اجتناب نمايند.
----------------------------
🔻⛔️ #اختلاط_پسر_دختر_دانشگاه
💻 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری - روابط زن و مرد نامحرم - leader.ir
🍃🌸 https://eitaa.com/ask_ahkam
💠 مطالبه مجدد مهریه پس از بخشیدن آن هنگام طلاق به دلیل تهدید مرد
❓ سوال: اگر مرد در هنگام طلاق زن را فریب داده یا تهدید کند و زن از مهریه اش بگذرد و از روی ترس کاملاً رضایت به این امر دهد مثلا از خطری که برای آشنایان نزدیکش ممکن است ایجاد شود؛ آیا زن می تواند پس از یکسال پشیمان شده و حق خودش را مطالبه نماید؟
✅ پاسخ: ⬇️
✴️ امام خامنه ای: اگر اکراه به حد سلب اختیار رسیده باشد، می توانید مطالبه کنید، اما اگر به دلیل ملاحظه مصلحت، مانند حفظ آبرو یا خلاصی از مشقت، مهریه را ــ هر چند با بی میلی و کراهت ــ بخشیده اید، حق مطالبه ندارید. [1]
✴️ آیت الله مکارم: در صورتی که زن بتواند با دلیل معتبر ثابت کند که مجبور به بخشیدن مهریه بوده می تواند آن را مطالبه کند. [2]
✴️ آیت الله سیستانی: اگر بخشش از روى ترس و اكراه بوده باطل است و حق مطالبه دارد. [3]
✴️ آیت الله شبیری زنجانی: چنانچه به ابراء مهریه، اکراه شده باشد مهریه ساقط نشده است. [4]
✴️ آیت الله فاضل: اگر زن مهریه را درحال اختیار ببخشد هرچند فریب بخورد دو باره نمیتواند شرعا مهریه را طلب کند، اما اگر از ترس مهریه را ببخشد و قلبا راضی به بخشیدن مهریه نباشد، مهریه بخشیده نمیشود هر وقت ترس بر طرف شود میتواند مهریه اش را طلب کند. [5]
-----------------------------
💻 #مطالبه_مهریه_پس_ازبخشیدن #ترس_فریب
📚 پی نوشت: 👇👇
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 7123e1fda9e00f8f24314c71442e89cc.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9503040149.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی؛ شماره سوال: 482964.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری؛ شماره سوال: 30218.
[5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل؛ شماره سوال: 9500618
💻 رسانه تخصصی فقه و احکام
🔳 https://eitaa.com/ask_ahkam
💠 نزدیکی در حال حیض و کفاره 💠
🔻 سوال: آیا نزدیکی کردن با زن حائض، موجب کفاره می شود؟
🔻 پاسخ: 👇👇
👈 در صورت نزدیکی از قُبُل(جلو):
💠 آیات عظام امام، رهبری، بهجت و فاضل: نزديكي، در اين حال بر هر دو حرام است و بنابر احتياط واجب بايد شوهر كفاره بدهد.
💠 بقیه مراجع: نزديكي در اين حال بر هر دو حرام است و بايد شوهر استغفار كند و بنابر احتياط مستحب كفاره هم بدهد.
🔴 مقدار كفّاره ياد شده بدين قرار است: اگر نزديكي در ثلث اول روزهاي حيض باشد، «يك مثقال» (18 نخود) طلا و در ثلث دوم «نيم مثقال» (9 نخود) طلا و در ثلث سوم، «يك چهارم مثقال» (5/4 نخود) طلا است.
----------------------------------
🔺 #نزدیکی در حال #حیض و #کفاره
📚 منبع: توضیح المسائل مراجع، م 450؛ عروه الوثقی، ج 1، فصل فی احکام الحائض (السابع)؛ استفتائات آیت الله بهجت، ج 4، س 4788.
💻 رسانه تخصصی فقه واحکام
💠 https://eitaa.com/ask_ahkam
🌀 #فکرشهوانی
❓ آیا فکر شهوانی حرام است؟
✅ فكر گناه تا زماني كه منتهي به انجام گناه نشود، گناه محسوب نمي شود، ولي بي شك آثار نامطلوبي بر روح انسان مي گذارد.
🔆 آیت الله خامنه ای: بنابر احتیاط واجب باید از فکر شهوانی خودداری شود.
---------------------------
📚 برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج 1.
💻 رسانه تخصصی فقه و احکام
❇️ @ask_ahkam
🕋 انجام اعمال حج با وضو در حالت جنابت به علت ندانست مسأله
🔻 سوال: اگر کسی با وضو و به علت نداستن مسئله با حالت جنابت اعمال حج را انجام داده باشد، تکلیفش چیست؟
✅ پاسخ: 👇👇
✴️ امام خامنه ای: باید طوافهای عمره، حج و نساء و نمازهای آنها را اعاده کند و باید طواف حج و نماز آن در ماه ذی الحجة اعاده شود. [1]
✴️آیت الله شبیری زنجانی: اگر بعد از جنابت یک غسل واجب یا مستحب انجام داده، حج صحیح است و اگر انجام نداده، نائب بگیرد که طواف و نماز آن را انجام دهد. [2]
✴️ آیت الله وحید: اگر در طواف عمره تمتع یا حجِّ تمتع یا طوافِ نساءِ حجِّ تمتع بوده، حجش باطل است و واجب است فوراً دوباره حج به جا آورد و اگر در طوافِ عمره مفرده بوده یا طوافِ نساءِ عمره مفرده بوده هنوز در إحرام باقی است و واجب است أعمال را دوباره به جا اورد تا از إحرام خارج شود. [3]
🕋 #انجام_اعمال_حج با #وضو
🕋 در #حالت_جنابت به #علت_ندانستن_مسأله
-------------------------
🔻 پی نوشت: 👇👇
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: nWrMjS0kPhE.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 56252.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید.
💻 رسانه تخصصی فقه و احکام
☑️ https://eitaa.com/ask_ahkam
❇️ صحت طلاق توافقی در صورت عدم رضایت قلبی زن
🔺 سوال: در طلاق توافقی که نوعی طلاق باین هست آیا رضایت قلبی زن لازم است و اگر بدون هیچگونه کراهتی از شوهر و تنها برای گرفتن حضانت فرزندم مجبور به رضایت زبانی به طلاق توافقی بشوم، طلاق صحیح است؟
✅ پاسخ: ⬇️⬇️
🔆 امام خامنه ای: رضایت زن در طلاق شرط نیست، در هر حال، طلاق به صورت مذکور رجعی است ـ بائن نیست ـ و در صورتی که صیغۀ طلاق با لفظ طلاق جاری شود، صحیح است. [1]
🔆 آیت الله مکارم: در طلاق خلع باید حتما نوعی تنفّر از طرف زن وجود داشته باشد ولو خطر گناه و ... نباشد. [2]
🔆 آیت الله شبیری زنجانی: طلاق مذکور، واقع می شود و رجعی است نه بائن. [3]
🔆 آیت الله سیستانی: اگر منظور طلاق خلع باشد شرط آن اين است كه زن كراهت شديد داشته باشد به نحوى كه شوهر خود را تهديد كند كه رعايت حقوق او نخواهد كرد در غير اين صورت خلع باطل است. [4]
❇️ #صحت_طلاق_توافقی
❇️ در صورت #عدم_رضایت_قلبی_زن
------------------------------
💻 پی نوشت: ⬇️
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: rqglfBFgaOE.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9712220040.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 63198.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی؛ شماره سوال: 832535.
💻 رسانه تخصصی فقه و احکام
☑️ https://eitaa.com/ask_ahkam
💠 اعراض زن از شهر قبلی مستقل از شوهر
🔻⁉️ سوال: من به تبع شوهرم مدت ۳۰ سال در شهری ساکن بودیم آیا اکنون که به شهر خود بازگشته ایم می توانم مستقل از همسرم از شهر قبلی اعراض نمایم؟ نماز و روزه من در ایامی که به آنجا می روم چه حکمی دارد ؟
🔻 پاسخ: 🔻🔻
"می توانید اعراض نمایید و بعد از اعراض، نماز شکسته و روزه صحیح نیست."
🌆 #اعراض_زن از #شهر_قبلی #مستقل_از_شوهر
----------------------------
📚 منبع: استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: rqglfBFgaOE.
💻 رسانه تخصصی فقه واحکام
❇️ https://eitaa.com/ask_ahkam
💠 اطاعت از شوهر درتبعیت و اعراض از وطن
سوال: آیا تبعیت در وطن و اعراض از آن برای زن از شوهر واجب است؟
☑️ پاسخ: 🔻🔻
📝 مجرد زوجیّت موجب تبعیّت قهری نمی شود، و زن می تواند در انتخاب وطن و قصد اقامت و نیز اعراض تابع شوهر خود نباشد. بله، اگر زن در انتخاب وطن و اعراض از آن تابع اراده همسرش باشد، قصد شوهرش برای او کافی است و شهری که همسرش با او برای زندگی دائم و به قصد توطّن به آن جا رفته است، وطن وی هم محسوب می شود و همچنین اعراض شوهر او از وطن مشترکشان با خروج از آن و رفتن به جایی دیگر، اعراض او از وطن هم محسوب می گردد، و برای اقامت ده روز در سفر، اطلاع او از قصد شوهرش مبنی بر اقامت ده روز با این فرض که وی تابع اراده شوهر است برای وی کافی است، بلکه اگر مجبور به همراهی با شوهرش در مدت اقامت در آن جا باشد، نیز حکم همین است.
💠 #اطاعت #_از_شوهر
💠 در #تبعیت و #اعراض #_از_وطن
---------------------------------
💻 منبع: استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: rqglfBFgaOE.
💠 رسانه تخصصی فقه و احکام
💠 https://eitaa.com/ask_ahkam
❌ #ازدواج_مرد_با_زنی_که
⛔️ #قبلا_با_او_زنا_کرده
♨️⁉️ آیا مردی که با زن شوهرداری زنا کرده می تواند بعدا با او ازدواج کند؟
☑️ از نظر اکثر فقهاء اگر کسی با زن شوهرداری زنا کند و بعداز مدتی شوهر و زن از هم طلاق بگیرند و یا شوهر از دنیا برود، آن کسی که با زن زنا کرده نمی تواند بعد از مدت عده با او ازدواج کند و آن زن بر آن مرد حرام ابدی می شود .
تحریر الوسیله، ج2، ص251، م22،
〰〰〰〰〰〰〰
💻 رسانه تخصصی فقه و احکام
☑️ @ask_ahkam
❇️ #محاسبه_بار_اول در #شستن_محل_بول
❓ سوال: با توجه به اینکه گفته شده ریختن آب برای بول دو مرتبه بعد از بین رفتن نجاست لازم است آیا باید یک مرتبه آب برای رفع عین بول انجام شده و سپس دو مرتبه دیگر آب بریزیم؟
❇️ پاسخ: 👇👇
✴️ امام خامنه ای: با همان بار اول که برای رفع عین نجاست ریخته میشود بار اول آبکشی نیز محسوب میگردد. [1]
✴️ آیت الله مکارم: براي تطهير چيز نجس با آب قليل، ابتدا بايد عين نجس را (با هر چیزی، آب و غیر آب) برطرف کرد سپس يک بار آب قليل بر روي آن بريزند. [2]
✴️ آیت الله شبیری زنجانی: برای محاسبه بار اول( اولین شستن بعد از برطرف شدن عین نجاست) قطع آب لازم نیست وهمین که پس از برطرف شدن عین، آب به قسمتهای نجس برسد، یک مرتبه شستن به حساب میآید و لازم نیست برای محاسبه آب قطع گردد و دوباره بر مخرج بول جریان پیدا کند.اما برای محاسبه شستن های بعدی استمرار کفایت نمی کند و باید آب قطع گردد. [3]
🚰 #آب_قلیل
----------------------------
❇️ پی نوشت: 👇👇
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: n3CjfLQ160.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9709200075.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 60412.
-----------------------------
💻 رسانه تخصصی فقه و احکام
❇️ https://eitaa.com/ask_ahkam