eitaa logo
دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
373 دنبال‌کننده
665 عکس
367 ویدیو
40 فایل
کانال دکتر فیروز اصلانی #حقوقدان، دانشیار و مدیر اسبق و فعلی گروه حقوق عمومی دانشگاه تهران، فعال سیاسی و مطبوعاتی، وکیل پایه یک دادگستری ⭕️ علیکم انفسکم... ⭕️ خودسازی، مقدمه جامعه سازی و تمدن سازی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شناخت جبهه دشمن
🔴 - کشتی‌ها به‌ خاطر آبی که اطرافشونه غرق نمی‌شن؛ بلکه به‌ خاطر آبی که به داخلشون نفوذ می‌کنه، غرق می‌شن. 📣 نظام های سیاسی بیش از آنکه به خاطر قدرت دشمنان خارجی بیرون کشور نابود و‌مضمحل شوند، به واسطه نفوذ در داخل مجموعه سازمان‌ها و مقامات کشور نابود می‌شوند. 📣از نفوذ بترسید و مراقب نفوذی ها باشید. - اجازه ندهید به درون ساختار ها نفوذ کنند و با سازهای ناساز و حرف های ناهمگون و مغایر با فلسفه وجودی نظام، کشور را در گرداب نیستی رو به پایین بکشند....! ⭕️ آلبرکامو: من از صدای غرش شیران نمی ترسم من از می هراسم.
🔴🔲دسته عزاداری دانشگاهیان دانشگاه تهران ❇️محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. ( امام خمینی ره) دسته عزاداری هیئت عاشقان ثارالله (ع) دانشگاه تهران از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه دوم مرداد ماه همزمان با ششم محرم‌الحرام با حضور اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در صحن پردیس مرکزی و خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. ⭕️حضور در مراسم حسینی مصداق تعظیم شعایر اسلامی است.
13.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توجه و عنایت حضرت امام رضا خیلی عام است و همه را مورد توجه قرار میدهند. باید با حضرت امام رئوف بسیار مانوس شویم و سیستم مشهد رفتنمان را نیز عوض کنیم. باید مهمترین خواسته مان از حضرت رضا عضویت ما در کاروان رایات سود باشد. کاروانی که قبل از ظهور، با ریاست حضرت عیسی و فرماندهی نظامی شعیب بن صالح از مشهد حرکت میکند و در شام با سپاه سفیانی درگیر میشود و مآلاً سفیانی و دجّال به دست حضرت عیسی کشته میشوند. سپاه رایات سود آنگاه به مکه رفته و با حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه بیعت کرده، سپس حضرت ولی عصر ارواحنافداه اعلام ظهور می نمایند. اعضای سپاه رایات سود توسط حضرت امام رضا انتخاب میشوند. البته اگر ما را بپذیرند، ما را تربیت کرده آماده عضویت در آن سپاه میکنند. حرکت سپاه رایات سود از مشهد مقدس سخنی عارفانه از مرحوم استاد رضوان الله علیه https://eitaa.com/YavareSeddiq
6.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴📣 و امروزی درواقع شکل نوین و احیاشده‌ی تفکرات میرزا ملکم خان و تقی‌زاده هستند. در آن مقطع ایران را قابل پیشرفت و توسعه بر اساس تفکر ملی و بومی نمی‌دانستند و معتقد بودند که ما باید . در این ادغام شما عملاً هویت ملی خودتان را از دست می‌دادید.  یا مثلا در دوره‌ی رضاخان به جوانان، زنان و مردان ما آموزش سلام علیک و معاشرت بر اساس فرهنگ غربی می‌دادند و در این زمینه جزوه و کتاب هم منتشر می‌کردند. همه‌ی این‌ها هم بر اساس سبک زندگی و بود. 🔴 عملاً نیز این جریان امروزی  همان جریانی است که در حوزه‌ی آموزش‌وپرورش به ‌سمت ۲۰۳۰ و در حوزه‌ی حقوق زنان به ‌سمت و در حوزه‌ی به‌ سمت تبلیغ و ترویج تفکرات آن‌ها می‌رود. ❇️«» و «» ویژگی تقی‌ زاده‌هاست https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42953
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند.
❇️پديده‌ بي‌مرز جاهليت ✍محمدكاظم انبارلويي 1- خدا رحمت كند مرحوم استاد سيداكبر را، او معتقد بود؛ «جاهليت» يك پديده‌ بي‌مرز است. جاهليت يك مفهوم است نه مربوط به يك زمان ! او براي پديده جاهليت 4 عامل را با اتكا به قرآن و روايات قائل بود. الف- خودپرستي؛ جاهل كسي است كه خود را مي‌پرستد، به خود مي‌انديشد و خود را مي‌خواهد و ديگر هيچ! چنين انساني مدام در محراب خودپرستي است و عبادتش جز در معبد خودخواهي و خودگرايي نيست. ب- دنياطلبي؛ از خصلت‌هاي ديگري كه جاهليت را پديدار مي‌كند عدم توجه به آخرت و گرايش شديد مادي است. ج- رويگرداني از حكم خدا ؛ جاهل، حكم خدا را قبول ندارد دنبال حكم خود است. قرآن مي‌گويد هر كس از ياد خدا وحكم خدا شب كور شد و خفاش‌گونه از تابش انوار حكومت الهي چشم فرو بست پيوسته شيطان را با او قرين مي‌كنيم.(زخرف آيه 36) د- بي‌تقوايي؛ تقوا يعني خويشتن باني يعني مراقب خود بودن جهل ، صفاي قلب و طهارت دل انسان را مكدر و او را به كافري، حق‌پوشي و گردنكشي و عصيان وامي‌دارد. 2- ما امروز در حال عبور از يكي از گردنه‌هاي جنگ سخت و نرم دشمن قرار داريم. حريف انقلاب اسلامي به كفرگويي، قرآن‌سوزي و انديشه‌سوزي افتاده است از اتاق فكر غرب يك گفتمان علمي و منطقي براي مصاف با اسلام و انديشه‌هاي تابناك پيامبر اعظم (ص) درنمي‌آید. هيچ آرمان انساني، علم محور و حتي عدالت‌نما از انديشه‌هاي مدرنيسم و پُست‌مدرن بيرون نمي‌آيد. قرآن قرن‌ها پيش در مقام تحدي مي‌فرمايد؛ اگر مي‌توانيد مثل او را یا چند سوره يا حتي يك سوره مثل قرآن را بياوريد(سوره اسراء آیه 88 و سوره بقره آیه 23). جريان جهالت آن زمان تلاش كردند چيزي نياوردند . جريان جهالت در عصر مدرن نه‌تنها قادر نيست وارد چنين تحدي بشود، بلكه صورت مسئله را با آتش‌زدن قرآن مي‌خواهد پاك كند. عجز و فروماندگي ، فروپاشي، ازهم‌گسيختگي و به هم‌ريختگي خود را زير اين آتش پنهان كند. 3- در مقابل جهالت به عنوان يك پديده بي‌مرز ،علم ، آگاهي، احترام به آموزه‌هاي وحياني، معرفت، عرفان، ايمان به پرچم‌داري انبيا و اولياي الهي ايستاده است و غلبه در تاريخ با علم و آگاهي بوده است. اين روزها مردم ايران و جهان به تماشاي بزرگترين و حماسي‌ترين و زيباترين قطعه تاريخ اسلام يعني حادثه كربلا و روز عاشورا ايستاده‌اند. ملت‌ها حسين (ع) و خاندان پيامبر و اهل بيت را چراغ هدايت و كشتي نجات از جاهليت مدرن مي‌دانند. همه آنچه كه خداوند براي سعادت بشر توسط پيامبر اعظم اسلام ‌آورده است در قرآن جمع شده است. قرآن يك بيانيه آزادي و رهايي از قيودات شيطاني و جاهلي است. به تعبير مقام معظم رهبري، غرب با قرآن سوزی از روي استيصال به يك امر خطرآفرين، توطئه‌آميز و تلخ روي آورده و در برابر مسلمانان آرايش جنگي گرفته است. اين آرايش به زودي به هم مي‌ريزد. خداوند در قرآن وعده فرموده ؛ ما قرآن را نازل كرديم و خود هم از آن حفاظت خواهيم كرد. إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (سوره حجرآیه 9 ). 4- فلسفه پديداري انقلاب اسلامي در ايران اسلامي آن است، بشريت را از خودپرستي، دنياطلبي جنون‌آميز، رويگرداني از حكم خدا و بي‌تقوايي نجات دهد. اين كار بزرگ با منطق امام حسين (ع) و معرفت الهي او و نمايش قدرت او در عاشورا و كربلا با راهبرد پيروزي خون بر شمشير صورت گرفته و صورت مي‌گيرد. 📣هيچ اراده‌اي در تاريخ نتوانسته است جلوي گسترش اين معرفت الهي را بگيرد. اين روزها در شهرهاي ايران، بخش‌ها و حتي روستاها غوغاست بزرگترين اجتماع انساني تشكيل مي‌شود. محور اصلي گفتمان آنها قيام عاشورا و كار بزرگ امام حسين (ع) و ياران باوفايش است. اين صحنه‌ها مختص ايران نيست در همه كشورهاي اسلامي و حتي غيراسلامي نخبگان و مردم به تماشاي اين نمايش بزرگ، حماسي و الهي نشسته‌اند.
♻️ ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند که جمهوری اسلامی را اجرایی کند❗️ 🔰 خداوند همه اجزاء عالم را به کار گرفته است تا انسان رزق و روزی خود را به دست آورد و زندگی خود را با غفلت از روزی دهنده و مبدأ عالم به سر نبرد و به مقام ذکر و یاد معشوق برسد. ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری 👈 حال می رسیم به جمهوری اسلامی! مگر ملت ما، این همه شهید، قبل و بعد از انقلاب نداد؟ سال ها این همه سختی و جنگ و فشار خارجی و تحریم اقتصادی تحمل نکرد؟ این همه دستگاه ها و نهادهای عریض و طویل را در جمهوری اسلامی تأسیس نکرد؟ علت آن چه بود؟ آیا برای چیزی غیر از تحقق و درجامعه بود؟ آیا کوتاهی در حفظ این نعمت الهی جبران پذیر است؟ آقایان!نظام مجموعه اجزای به هم پیوسته معطوف به تحقق ارزشها و اهداف است. اجزای نظام باید هماهنگ بدنبال تحقق اهداف باشند توسط جاهلان یا نفوذیها زده میشود. ◀️مسئولان مراقب باشند با جوسازی و فشار رسانه ای دشمن و انبوه نمایی معدودی بی بند و بار هنجارشکن،دچار خطای محاسباتی نشوند، و با تصور نابجای خود، نسخه کوتاه آمدن از و عفاف - بخوانید مقدمات استحاله و هویت زدایی از انقلاب-را نپیچند! ⭕️بقول شهید سلیمانی نه بترسند و نه بترسانند. هرکه ترسید،لرزید و هرکه لرزید،لغزید و هرکه لغزید، زمین خورد. ⭕️اصلاً فلسفه وجودی جمهوری اسلامی تحقق ارزش هاست. شهید بهشتی،اول انقلاب،به دهان حقوقدان لیبرالی! زد که احکام شرع را ممکن، مطلوب و مفید نمیدانست و نسخه عقب نشینی از احکام دینی را پیچید. ما چه می کنیم؟
🏴 اَلسَّلامُ عَلَیک یا اباعبدالله الْحُسَیْنِ  ایام سوگواری اباعبدالله علیه السلام و یاران باوفایش بر همه آزادگان جهان تسلیت باد. به امید توفیق هر چه بیشتر در پاسداری از نظام اسلامی برآمده از نهضت الهام بخش حسینی. ✳️التماس دعا
🌹چقدر قشنگ گفت آیت الله مجتهدی(تهرانی) : 🌷 در کربلا داش مشتی ها رفتن به یاری امام حسین(ع) و شهید شدند، مقدس ها استخاره کردند، استخاره شان بد آمد.... . 🔰پ ن : آری دقیقا هشت سال دفاع مقدس ما هم همین بود !!!!! ( عکس : رزمندگان لشکر ویژه کربلا ) . 💢کانال خبری @shohadayeiran57
•°❁﷽❁°• ◼️ویژه برنامه های هیئت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول 🔻 از عصر تاسوعا تا شام غریبان 🔺 ◾️عصر تاسوعا (پنجشنبه ۵ مرداد) : حرکت دسته عزاداری با مداحی حاج صادق آهنگران و حاج محمد ابراهیمی زاد از چهار راه شریعتی راس ساعت ۱۷ ◾️شب عاشورا (پنجشنبه ۵ مرداد) : مراسم عزاداری با سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری و مداحی حاج غلامعلی رسالتی راس ساعت ۲۲ در حسینیه ثارالله دزفول ◾️ظهر عاشورا (جمعه ۶ مرداد) : اقامه نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه در صحن حسینیه ثارالله دزفول به امامت حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور امام جمعه محترم شهرستان دزفول ◾️شام غریبان (جمعه ۶ مرداد): مراسم شام غریبان راس ساعت ۲۲:۳۰ در محل حسینیه ثارالله دزفول (شمع به همراه داشته باشید)🪔 🕯🕯🕯🕯🕯🕯 با ما همراه باشید: آدرس سایت: 🌐 sarallah-dezful.ir کانال ایتا @Sarallah_Dezful @razmandegan_dezful
❇️ تشیع در مسیر تاریخ (تحلیل و بررسی علل پیدایش تشیع و مسیر تکوینی آن در اسلام) ✍سیدحسین ‌محمد جعفری ✅مترجم : سیدمحمدتقی آیت‌اللهی ⭕️در این کتاب، دکتر سید حسین محمد جعفری، پژوهشی اصیل و جامع دربارۀ تشیع در اسلام، عمدتاً براساس قدیمی ترین مآخذ تاریخی انجام داده و بدین ترتیب خلاء عمیقی را در زمینه مطالعات اسلامی پر کرده است. نویسنده، پس از شرح ماجرای «سقیفه» به تشریح اوضاع سیاسی ـ اجتماعی دوران خلفاء پرداخته و پس از آن به موضوع نوشکوفایی نهضت تشیع و مرکزیت آن در کوفه،و آنگاه به صلح امام حسن (ع)، و به دنبالش (ع) و وقایع بعد از آن، تا زمان امامت حضرت امام جعفر صادق(ع)،نگاهی مستند و عالمانه دارد ❇️کوشش می‌شود تا عقاید، گرایش‌ها، و روندهای نخستین که ‌منش و ویژگی ممتازی به تشیّع در اسلام داد پیگیری و بازسازی شود. چون این عوامل همگی حول مسئلۀ متمرکز می‌شود،لذا سیر تکوین آرمان اسلامی (دیدگاه خاص رهبری دینی) را بر اساس شواهد و مآخذ تاریخی بازسازی کرده و ارائه میدهیم. این مطلب با فصل هشتم که نهضت مورد بررسی قرار می‌گیرد کامل می‌شود فصل نهم به مسئلۀ داخلی شیعیان و انشعابات آنان اختصاص یافته‌است و در اینجا مآخذ تاریخی قطعاً نمی‌توانند چندان مفید باشند. دیگر بار، در فصل دهم، می‌توان توجه خود را به بنیاد تاریخی خالصی برگرداند که زمینه را برای امامت جعفر صادق (ع) مهیا کرد. فصل آخر در حقیقت اوج مدار اصلی و زمینۀ اساسی این اثر را نشان نمی‌دهد، بلکه خواننده را برای ارزش‌یابی مرحلۀ تکوین یافته و پیشرفتۀ مفهوم رهبری دینی که از مبادی بنیادین ظاهر شد آماده می‌سازد