eitaa logo
دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
364 دنبال‌کننده
633 عکس
350 ویدیو
36 فایل
کانال دکتر فیروز اصلانی #حقوقدان، دانشیار و مدیر اسبق و فعلی گروه حقوق عمومی دانشگاه تهران، فعال سیاسی و مطبوعاتی، وکیل پایه یک دادگستری ⭕️ علیکم انفسکم... ⭕️ خودسازی، مقدمه جامعه سازی و تمدن سازی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام ❇️حق مادر قِیلَ یا رَسُولَ اللَّهِ ، مَا حَقُّ الْوَالِدَةِ فَقَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ لَوْ أَنَّهُ عَدَدَ رَمْلِ عَالِجٍ وَ قَطْرِ الْمَطَرِ أَيَّامَ الدُّنْيَا قَامَ بَيْنَ يَدَيْهَا مَا عَدَلَ ذَلِكَ يَوْمَ حَمَلَتْهُ فِي بَطْنِهَا. از رسول خدا (ع) سؤال کردند چیست؟ فرمود: هیهات: هیهات: اگر به عدد و قطره های باران در خدمت مادر بایستید معادل یک روزی که در شکم او بوده اید نخواهد بود. 📚مستدرک الوسائل، ج 15، ص 203
مرحوم استاد فاطمی نیا رحمةالله علیه : مردم فکر می کنند اولیاء خدا روزی هزار رکعت نماز می خوانده اند که این طوری شدند. !!! 🔴 خیر؛ آنها فقط در اثر داشتن صفات عالیه به این جا رسیدند؛ صفات عالیه ، انسان را ده فرسخ ، ده فرسخ ، جلو می اندازد. « یک خشم فرو خوردن آدم را از هزار رکعت نماز زودتر به خدا می رساند، یک دل شاد کردن تو را خیلی زودتر می رساند،. یک مادر خوشحال کردن زودتر می رساند.... » 🔵 پس از اینجا باید شروع کنیم. اول اینجا را درست کن ، بعد هزار رکعت نماز خودش می آید، خودت مشتاق می شوی. من خسته شدم بس که تکرار کردم که این دین، دین کیفیت است نه کمیّت! مقصود من این نیست که ما مستحبات انجام ندهیم، نمازهای طولانی نخوانیم، اینها به جای خودش هست اما بعد از همه اینها بدانید که رسیدن به خدا نماز هزار "قل هو الله" نمی خواهد ! اما امامان ما فرمودند که با باطن خود زودتر به خدا می رسید. هنوز باطن را اصلاح نکرده ، نماز هزار قل هو الله می خواند ، چه فایده ای دارد ؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعا کنید خودم ششمین شهید خانواده باشم. ماشاءالله به این این مادر و همسر شهید افرادی که ظرفیت ندارن و مدیریت بحران ندارند و با یک مشکل از کوره در میروند ببینند و درس بگیرند. انقلاب را صاحبان این روحیه ها تا کنون حفظ کرده اند. و الا دردانه های لیبرال مسلک تا کنون انقلاب را به آمریکا فروخته بودند و با کیف های سامسونت شان به واشنگتن و پاریس و آمستردام و ...نزد اربابانشان رفته بودند و‌ دم می جنباندند. ✊🌷🇮🇷🌷✊
هدایت شده از چشـم بصیرت
🔹《اینگونه ننویسیم》 شغل مادر: خانه‌دار . 《اینگونه بنویسیم》 ✅ شغل مادر: مدیریت خانه و خانواده، انسان سازی .😍💪 ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🔴 | عضو شوید👇 @cheshm_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹لحظات ورود رهبرمعظم انقلاب به منزل شهید احمدی روشن در دی‌ماه ۹۰ 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 🌍 eitaa.com/ebratha_ir  ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org  سروش
هدایت شده از تاملات حقوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ انتقام فرایندی یا نقطه‌ای! ❇️ حضرت آیت‌الله کعبی، نایب رئیس جامعه مدرسین قم و نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری و استاد درس خارج فقه نظام است. ایشان که بیش از هر کسی به آراء فقهی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد اشراف دارند، سال‌ها در حوزه مقدسه قم درس خارج‌ فقه "جهاد" را ناظر به مسایل جدید دنیای معاصر بویژه جهان اسلام گفته‌اند. ✅ نه نقطه‌ای موضوع دقیق و عمیقی است که نیازمند تامل و تعمق و تبیین نیروهای انقلابی و جهادی است. با جهاد تبیین در این زمینه می توان و باید شبهه‌های دشمن ساخته را برطرف ساخت.
🔴سخن كز جان برون آید نشیند لاجرم بر دل قرآن، هم كلمه ی «بلاغ» را به كار برده است و هم گفته است «بلاغ مبین» ، آشكار و آشكاركننده. آن دعوت كننده ای، آن داعی و آن مبلّغی در هدف خودش به نتیجه می رسد كه بلاغش مبین باشد، بیانش در عین اینكه در اوج حقایق است ساده باشد، روشن باشد، عمومی فهم باشد، مردم حرفش را بفهمند و درك كنند. آن آدمی كه قلمبه سلمبه حرف می زند و مردم هم در آخر به به می گویند [بلاغش بلاغ مبین نیست. ] گفت [شخصی بعد از بلند شدن از پای سخن یك سخنران ] خیلی به به می گفت كه نمی دانید چقدر خوب بود! از او پرسیدند بسیار خوب، خوب بود، چه گفت؟ گفت: من كه نفهمیدم. پس چه چیزش خوب بود؟ ! در سخن، اساس مطلب این است كه مستمع وقتی كه بلند می شود چیزی فهمیده باشد. بزرگترین یا یكی از شرایط داعی و مبلّغ این است كه مستمع وقتی كه برمی خیزد با دامنی پر برخیزد، واقعاً مطلبی را فهمیده باشد، و این از توانایی داعی و مبلّغ است. بعضی خیال می كنند اگر كسی حرفهایش طوری بود كه نفهمیدند پس او خیلی حرفهایش [عالی است ] . نه، این جور نیست. پیغمبر هم اگر جایی صحبت می كرد، در اوجی می گفت كه بعد از چهارصد سال افراد به معانیی برخورد می كردند كه قبلی‌ها نفهمیده بودند، ولی تمام آن‌هایی هم كه در مجلس پیغمبر نشسته بودند به اندازه‌ی خودشان می فهمیدند. خطبه های علی با آن اوجی كه دارد، در عین حال خطبه‌هایی است كه همان كسانی هم كه در مجلس نشسته بودند به اندازه‌ی ظرفیت خودشان از این سخنان استفاده می كردند و می فهمیدند. ❇️ یا در قرآن راجع به ابلاغ و دعوت، كلمه ی «نُصح» از زبان داعیان الهی زیاد آمده است. نُصح یعنی خیرخواهیِ به معنی خلوص، چون نُصح در لغت عرب در مقابل غِشّ است. وقتی كه در یك جنسی، در یك كالایی از غیر خودش قاطی كنند اصطلاحاً می گویند غِشّ داخلش كرده اند. نُصح كه در مقابل غِشّ است یعنی سخن باید خلوص داشته باشد، یعنی از كمال خیرخواهی طرف و از سوز دل برخاسته باشد. آن كسی می تواند داعی الی اللّه و مبلّغ پیام خدا باشد كه سخنش نُصح باشد، یعنی هیچ انگیزه ای جز و مردم نداشته باشد، سخنش از برخیزد كه: «اِنَّ الْكَلامَ اِذا خَرَجَ مِنَ الْقَلْبِ دَخَلَ فِی الْقَلْبِ وَ اِذا خَرَجَ مِنَ اللِّسانِ لَمْ یَتَجاوَزِ الْآذانَ» سخن كز جان برون آید نشیند لاجرم بر دل، و سخنی كه فقط از زبان بیرون بیاید و دل از آن بی خبر باشد، از تجاوز نمی كند [1]. پی در پی پیغمبران می گویند: «وَ أَنْصَحُ لَكُمْ» [2]، «أَنَا لَكُمْ ناصِحٌ» [3]، «إِنِّی لَكُما لَمِنَ اَلنّاصِحِینَ» [4]. همه اش سخن از این است. وقتی كه موسی بن عمران با خدای خودش از سنگینی كار سخن می گوید، آن سنگینی فقط این نیست كه من می خواهم در مقابل فرعون با آن قدرت و جبّاریت سخن بگویم، پس كار سنگین است؛ نه، یك سنگینی‌های دیگر است: خدایا مرا مدد كن كه موسایی باشم كه موسی دیگر در او وجود نداشته باشد، منی وجود نداشته باشد، ، انانیّتی وجود نداشته باشد، در نهایت بتوانم پیام تو را به مردم عرضه بدارم. [1] این سخن‌ها در ابلاغ پیام الهی هست ولی در ابلاغ پیام‌های دیگر مطرح نیست. [2] اعراف/62. [3] اعراف/68. [4] اعراف/21. 📚مجموعه آثار شهید مطهری . ج16، ص: 150
🔺مناظرهٔ زنده با موضوع «اندیشۀ سیاسی آیت‌الله مصباح» 🔺با حضور صفدر الهی‌راد و احمد زیدآبادی 📍شنبه،۲۳دی ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۳۰، شبکهٔ چهار سیما @Shiveh_tv4 📥 کانال بنیان (صفدر الهی راد) https://eitaa.com/joinchat/1848573997Ca2cdb11590 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
مهربان تر از پدر و مادر ▪️قطعا محبتى كه امام زمان به يكايك شيعيان دارد، از محبتى كه پدر و مادر به [فرزندشان] دارند به مراتب بيشتر است؛ به همين دليل است كه براى گناهانشان استغفار مى‏كنند. بسيارى از بلاهايى كه مستحق آن مى‏شويم، به دعاى امام زمان بر طرف مى‏شود. ۱۳۸۴/۰۴/۱۴ 🏴 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
«الا انَّ اولِياءَ اللَّهِ لا خَوفٌ عَلَيهِم ولا هُم يَحزَنون الَّذينَ ءامَنوا وكانوا يَتَّقون» يونس/۱۰و11 ترجمه:آگاه باشید! یقیناً دوستان خدا نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می شوند. همانان که ایمان آورده و همواره ( از گناهان ) پرهیز می کردند. 🕋 | هیچ چیز اتفاقی نیست! 💠 آدمیزاد از آن جهت که عوامل ناخواسته‎ و حساب نشده‎ای [می‎‌تواند] سعادت او را به خطر بیاندازد، همیشه نگران آینده‎ است. اولیاءِ خدا از این چیزها نمی‎ترسند؛ [چرا که] می دانند همه چیز عالم حسابی دارد و اتفاقی نیست. ۱۳۸۱/۰۶/۲۰ 🏴 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
خوشحالی خداوند از توبه بنده 🔸️ابوعبیده حذاء از امام باقر (علیه السلام) نقل می کند که: « سَمِعْتُ أَبا جَعْفَر‌ (علیه السلام) يَقُولُ: إِنَّ اللهَ تَعالى أَشَدُّ فَرَحاً بِتَوْبَةِ عَبْدِهِ مِنْ رَجُل أَضَلَّ راحِلَتَهُ وَ زادَهُ فی لَيْلَة ظَلْماءَ، فَوَجَدَها فَاللهُ أَشَدُّ فَرَحاً بِتَوْبَةِ عَبْدِهِ مِنْ ذلِكَ الرَّجُل بِراحِلَتِهِ حَینَ وَجَدَها.» 🔸️از امام باقر (علیه السلام) شنیدم که: «خوشحالى خداوند از توبه بنده اش، شدیدتر است از خوشحالى مردى که در شبى ظلمانى، زاد و راحله و آب و غذایش را گم مى ‌کند و سپس آنها را مى‌ یابد. همانا خوشحالى خداوند از توبه بنده اش، از خوشحالى آن مرد به هنگام یافتن زاد و راحله ‌اش شدیدتر است.» 🔸️آیا بنده گناه کار نباید در برابر چنین خدای مهربانى احساس شرم داشته باشد؟! آیا نباید فرصت را مغتنم شمارد و توبه کند؟ انسان اگر اکنون توبه نکند، از کجا مطمئن است که تا چه زمانى زنده مى‌ ماند؟ 🔸️بسیارى از افراد مشغول زندگى روزمره خود بودند؛ اما ناگاه مرگ به سراغ آنها آمد و بر اثر سکته یا حادثه دیگرى جان سپردند. ما حتى وقتى مشغول نماز هستیم، مطمئن نیستیم که تا پایان آن زنده بمانیم. 📚 به سوی تو، صفحه۹۴ 📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از بیداری ملت
💠 نامهٔ انتقادی صد نفر از اساتید حوزه و دانشگاه از رؤسای سه قوه 🔷در بخشی از این نامه آمده است: 🔸حضرات محترم رؤسای سه قوه! در یک سال اخیر، آنچه وضعیت وخیم فرهنگی را تشدید کرده است، معضل رهاشدگی بی‌حجابی است. 🔸ما از جنابان عالی خواستاریم در موضوع مقابله با کشف حجاب، جدیت (همراه با تدبیر) داشته باشید. از توصیه‌های بدون عمل، پاسکاری به یکدیگر و اقدامات موقت و کم‌خاصیت در این زمینه پرهیز نمائید. از فضاسازی رسانه‌ای جبهه استکبار نهراسید. 📄 مطالعه متن کامل نامه
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴لزوم جديت در با پديده کشف حجاب ⏹نامه 100 استاد سطوح عالی حوزه علميه قم به رؤسای سه قوه👇 ✅ وضعيت فرهنگی کشور، به هيچ‌وجه شايسته نظام جمهوری اسلامی نيست و با کشوری که داعيه‌دار اجرای احکام اسلام است دارد. ✅ آنچه وضعيت وخيم فرهنگی را تشديد کرده است، معضل رهاشدگی بی حجابی است. ✅ برداشت اذهان عمومی، عدم اراده جدی حضرات عالی به عنوان سران سه قوه در مقابله با کشف حجاب است. ✅ بخشی از عدم قاطعيت، به برخی مسئولان، مشاوران و باصطلاح کارشناسانی باز می گردد که دچار فکری يا تشخيص و و يا و ترس از فضاسازی مخالفان و دشمنان هستند. ✅ بی حجابی، و مرتبط با عناصر هويتی است. اگر به دنبال تحقق «ايران مقتدر» هستيم، بايد بدانيم که در سايه «اسلاميت» محقق می شود، نه در پيروی از «سکولاريسم». ✅ ما اساتيد سطوح عالی حوزه قم، از جنابان عالی خواستاريم در موضوع مقابله با کشف حجاب، (همراه با تدبير) داشته باشيد.از توصيه‌های بدون عمل، به يکديگر و در اين زمينه پرهيز نماييد. ✅از فضاسازی رسانه‌ای جبهه استکبار نهراسيد. اجرای قانون و جلوگيری از فساد، البته هزينه دارد. اگر می خواهيم اسلام را پياده کنيم، . به اين فرمايش مقام معظم رهبری توجه اکيد داشته باشيم که فرمودند: «امام در مقابل يک منکر واضحی که بوسيله پهلوی و دنباله‌های پهلوی درکشور به وجود آمده بود، ايستاد [و] گفت بايد وجود داشته باشد» ⭕️متن کامل در زیر: https://kayhan.ir/fa/news/281710
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: کار ندارم کسی حرف من را قبول دارد یا نه! اصل ولی فقیه است، اصل جمهوری اسلامی است . 🎋برای هزار روز گذشت از شهادتت سردار نرفت از دل ما داغ فُرقتت سردار هزار بار نشستم به شوق دیدارت سحر که سوخت دل از داغ حسرتت سردار هزار صبح گذشت و هزار شام دریغ نبود بس که بخوانم حکایتت سردار هزار چشمه شد از چشم‌ من روان که مگر در آب جلوه کند ماه صورتت سردار هزار خاطره از خاطرم گذشت و هنوز نشسته‌ام به تماشای قامتت سردار کتاب سوریه و غزه و عراق و یمن پر است از صفحات رشادتت سردار بقای کشورم از مکتب سلیمانی است فدای عزت و ایمان و غیرتت سردار به دوستان شهیدت قسم که کن خشنود به روز حشر مرا از شفاعتت سردار ✍️، ۱۴۰۱/۰۷/۰۸ 🎋هدیه به روح ملکوتی و بلندپرواز حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و امنیت صلوات🌷🌷🌷 🌷
هدایت شده از تاملات حقوقی
نامه صد استاد سطوح عالي حوزه قم به رؤساي قوا درباره حجاب.pdf
285.6K
✅ ما قم، از جنابان عالی خواستاريم در موضوع مقابله با کشف حجاب، (همراه با تدبير) داشته باشيد. از توصيه‌های بدون عمل، به يکديگر و در اين زمينه پرهيز نماييد. ✅از فضاسازی رسانه‌ای جبهه استکبار نهراسيد. اجرای قانون و جلوگيری از فساد، البته هزينه دارد. اگر می خواهيم اسلام را پياده کنيم، . به اين فرمايش مقام معظم رهبری توجه اکيد داشته باشيم که فرمودند: «امام در مقابل يک منکر واضحی که بوسيله پهلوی و دنباله‌های پهلوی درکشور به وجود آمده بود، ايستاد [و] گفت بايد وجود داشته باشد» ⭕️متن کامل در زیر: https://kayhan.ir/fa/news/281710 !
💐حضرت آیت الله علامه عبدالله جوادی آملی: اصرار نکنیم امام زمان عج را ببینیم، کاری کنیم که حضرت ما را ببینند. «برای آنکه از جاهلیت جهلا به در بیاییم و حیات معقولی داشته باشیم، بهترین راه، حشر و ارتباط با وجود مبارک ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است و آن این نیست که ما اصرار داشته باشیم حضرت را ببینیم، باید اصرار داشته باشیم که حضرت ما را ببیند.» ✳️درس اخلاق، ۱۳۹۱/۱۱/۵
هدایت شده از اسلام سیاسی | مومنی
اما دشمن روی تو حساب کرده...
❇️إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ 🔲مراسم هفتمین روز درگذشت استاد دکتر کریم مجتهدی امام خامنه‌ای: دانش عمیق، نگاه انتقادی به فرهنگ غرب که خاستگاه تحصیلیِ «دکتر کریم مجتهدی» بود و تربیت شاگردان فراوان از ویژگی‌های این «فیلسوف غرب‌شناس» بود. ✅دوشنبه ✅۲ بهمن، ساعت ۱۰ تا ۱۲ ⭕️پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 💐شادی روح این استاد گرانقدر الفاتحه مع الصلوات
💠
 مولود مبارک

🔸 وقتی امام به دنیا می ‌آید، زادروزش آن چنان است كه وجود مبارك امام زمان (ارواحنا فداه) به همه ما دستور می ‌دهد كه وقتی شد، این دعا را بخوانیم و خدا را قسم بدهیم به امام جواد: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِالْمَوْلُودَینِ فِی رَجَبٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی الثَّانِی وَ ابْنِهِ عَلِی بْنِ مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَب». 🔸 این چه مقامی است؟! به مناسبت روزی كه امام جواد در ماه رجب به دنیا می‌آید، از ناحیه مباركه به ما دستوری می‌ رسد كه در ماه رجب تا ظهور آن حضرت و تا دامنه قیامت، این دعا مستحب است كه خدا را قسم به امام جواد می ‌دهیم قسم به امام هادی می ‌دهیم! این چه عظمتی است، اینها چه كسانی هستند؟! 🔸 چنین مقامی دارد؛ این اختصاصی به وجود مبارك ندارد، همه ائمه (علیهم السلام) همین طورند، زیرا درباره پسر امام جواد یعنی امام هادی (سلام الله علیهما) هم در همان دعا آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِالْمَوْلُودَینِ فِی رَجَبٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی الثَّانِی وَ ابْنِهِ عَلِی بْنِ مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَب». این چه عظمتی است؟! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/pUqIn ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/QzwOcIsSfAY 📚 درس اخلاق تاریخ: 1385/09/30 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔴تنها حضور و هشیاری توده‌های مردم، مانع بلع شتر‌سان بیت المال«خِضْمَةَ الْإِبِلِ» می‌شود. برخی برخی ، و این دو با هم در مفهوم و روش و پیامد تفاوت دارند. امیرالمومنین علیه السلام در خطبه شقشقیه، چپاول بیت المال توسط زیاده‌خواران و‌ مستأثران، را تصویرسازی کرده، با کاربست تعبیر دقیق «خِضْمَةَ الْإِبِلِ» از مفهومی پرده می گشایند که روش و پیامد ویژه ای دارد. «يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ‌] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ» حضرت با چنین تعبیری میان بلع شتر‌سان با بلع گوسفندسان قائل به تفصیل می‌شوند. آیت الله جوادی آملی حفظه الله ذیل تفسیر آیه ۲۲ سوره ذاریات با اشاره به تعبیر حضرت امام علی علیه السلام می‌فرماید: «شتر سرِ گياه را قطع نمي‌کند، بلکه با آن دهن پهن خود اين بوته را مي‌کَند، ديگر ريشه‌اي نيست که سبز بشود.  «يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ‌] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ». اگر مردم غافل باشند همين شترها هست.» 📣📣پس گاه، انسان مثل گاو و گوسفند مي‌خورد اين يک پیامد و نحوه کيفر دارد، و گاهی مثل شتر، بيت‌المال را مي‌خورد، اين سرمايه‌خوري است. در فقدان حضور و نظارت توده های مردم، شتران سرمایه‌خوار بیت المال را از ریشه می کنند و نابود می کنند. 📌بیت‌المال‌خواری، سرمایه‌خواری است یعنی حیات اقتصادی را نابود می‌کند. سرمایه‌خواران، مانند شتر سرمایه‌ها را از ریشه می‌کنند و می‌بلعند و امکان سبز شدن و رشد اقتصادی را از بین می‌برند. صد رحمت به گاوان و گوسفندان که سر بوته‌ها و شاخه‌ها را می‌خورند و زمینه‌های رشد مجدد را نابود نمی‌سازند. اینکه امام خامنه‌ای بر نقش مردم در تحقق ارزش‌های اسلام، انقلاب و نظام تاکید و اصرار دارند، برای جلوگیری از و و تضمین تداوم اصیل ارزش ها است. مراجع نظارتی مانند ، برای مقابله با و ، وظیفه ای دو چندان دارند. ✳️بدون این حضور نقش آفرین توده‌های مردم به رهبری امام المسلمین، ارزش‌ها و حاملان آن به مسلخ برده می شوند و با و ، به جان بیت المال افتاده ریشه حیات اقتصادی را می خشکانند. 👌حضور هوشیارانه امت، مطالبه جدی امام المسلمین است. غفلت نکنیم.
📣🔴در همین بس که به ضد انقلاب تریبون می دهد با آزادی نظام و انقلاب را بمباران کند آنگاه مدعی شود آزادی نیست! با حضور در تریبون رسمی کشور، مدعی شود به ما تریبون نمی دهند! در برضدارزش‌های انقلاب و و نظام صحبت کند و فریاد وا آزادی سر دهد! https://virasty.com/user168000149052/1706329340547482658
هدایت شده از تاملات حقوقی
✍حضرت آیت اللّه ره(امامت و مهدویت) 🌺نظام امامت از انقلابى‌ترین برنامه‌هاى اسلامى نظام امامت ‌یکى از انقلابى‌ترین و سازنده‌ترین برنامه‌هاى اسلامى است(ایمان و عقیده به این نظام کم‌ترین فایده ‏اش بازدارى و کنترل هر نظام دیگر است که بر اوضاع مسلط شده باشد، عقیده به نظام امامت،آن نظامات غیرشرعى را نیز محدود مى‏کند و از دیکتاتورى و مطلق‌العنانى آن‌ها جلوگیرى مى‏نماید، و افراد را از این‌که دربست ‏خود را در اختیار آن‌ها بگذارند،مانع مى‏شود. که باشد در همان مرحله نظام بازدارى از ظلم و فساد و استضعاف است که بیشتر از این در این‌جا مجال شرحش نیست)که متأسفانه از آن به‌طور کامل در پیشبرد مقاصد و اهداف اسلام، امر به معروف و نهى از منکر و مبارزه با تجاوز و استضعاف، استفاده نمى‌شود، و چنان‌که باید به عموم تبلیغ نشده و ایمان به این نظام و ابعاد آن و تعهداتى که شخص مؤمن به این نظام دارد، در یک سطح همگانى و با اهمیت عرضه نمى‌شود. به نظر این‌جانب تمام یا عمده نقاط ضعف و عقب‌ماندگى‌هاى جامعه، از عدم توجه به این برنامه و مشخص نکردن تابعیت و ملتزم نبودن به لوازم عقیده به امامت و نشناختن آن، مایه گرفته است، و این‌که بسیارى امامت را در عصر حاضر یک امر اعتقادى خارج از عمل مى‌شمارند و آن‌را مربوط به دوران و امام مى‌دانند، و نمى‌دانند که هم‌اکنون نیز نظام امامت قائم و برپاست و فقط تبعیت از آن، راه نجات دنیا و عقبى است. ⭕️ عقیده به نظام امامت در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد عقیده به نظام امامت و حکومت ‌شرعى، در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد، و شعبه‌اى از عقیده توحید خالص است که از آن انفکاک ندارد، و حدیث‌ شریف معروف: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیّة‌» (منتخب‌الاثر/۱۵) همین استمرار و همین لزوم اطاعت دائم و در تمام اعصار و ازمنه و مناطق را تأیید مى‌نماید و چون عقیده به نظام امامت رشته‌اى از عقیده به توحید و حکومت‌ خدا و سلطنت‌ حق است، هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است.و چون اطاعت داشتن از دیگر، یک نوع و عملى است، حضرت صادق‌ علیه‌السلام در ضمن حدیثى مى‌فرماید: «لا دین لمن دان الله بولایة امام جائر لیس من الله» (کافى/۱/۳۷۵) «دینى نیست از براى کسى که خدا را به ولایت پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، عبادت کند.» حضرت امام باقر‌ علیه‌السلام مى‌فرماید: «قال‌الله تبارک و تعالى: لاعذبن کل رعیة فى الاسلام دانت ‌بولایة کل امام جائر لیس من الله، و ان کانت الرعیة فى اعمالها برة تقیة، و لاعفون عن کل رعیة فى الاسلام دانت ‌بولایة کل امام عادل من الله، و ان کانت الرعیة فى ‌انفسها ظالمة مسیئة‌»؛ (کافى/۱/۳۷۶/ح۴) «خداوند متعال فرموده است: البته عذاب خواهم کرد هر رعیتى را که در اسلام متدین گردد به ولایت هر پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، اگرچه رعیت در کارهاى خود نیکوکار و پرهیزکار باشد و البته عفو مى‌کنم از هر رعیتى که در اسلام متدین گردد به ولایت امام عادلى که از جانب خدا باشد، اگر چه در ذات خود ستمگر بدکردار باشد.» ⭕️از امثال این احادیث (مخفى نماند که احادیث‏ بسیار در موضوع ولایت اهل‌بیت‌(ع) و این‌که هیچ عملى بدون ولایت نفع نمى‏دهد وارد است، که قسمتى از آن‌ها را در کتاب‏ «امان‌الامة‏» نقل کرده‏ ام، و همه بر اهمیت و این‌که باید امت آن‌را تعظیم نموده و از آن اطاعت داشته باشند، دلالت دارند) اهمیت امامت و ، و نقش آن در اجتماع معلوم مى‌گردد و این‌که اگر ملتى و فردى در این اصل مسامحه کند و به نظامى که بر اوضاع مسلط است و به شرعى بودن آن، اعتنا نداشته باشد و در این موضوع خود را مسؤول نشمارد (اگرچه در کارهاى دیگرش مواظب دستورات شرع باشد) مستحق بازخواست و عذاب خواهد شد. و نیز از این احادیث استفاده مى‌شود که ، نظام محدودى نبوده و مستمر و جاودان مى‌باشد و همیشه منعقد است و هیچ‌گاه تعطیل نشده و نخواهد شد. در عصر ما نیز حکومت‌ شرعى بر این اساس برقرار است و هیچ کس در ترک آن و قبول نظامات دیگر معذور نیست و عقیده به وجود امام عصر‌ (عج) و حیات آن حضرت معنایش اعتقاد به وجود حکومت‌ شرعى و لزوم اطاعت از اوامر و پیشنهادها و دستورات است. بنابراین، هیچ‌کس و هیچ گروه بر کسى نمى‌تواند حکومت کند، ولایت و سلطنت ندارد، مگر به اذن الله و به حکم خدا، و همه مردم باید در تحت ‌حکومت ‌خدا و داخل در سلطان‌الله، و مطیع احکام‌الله و ساکن مملکت‌الله باشند. پس حکومت‌هایى که من جانب‌الله نیستند، طبق هر رژیم و برنامه‌اى که باشند، باطل، و اطاعت از آن‌ها بالذات است، و فقط حکومت ‌خلفاى الهى و کسانى که از جانب آن‌ها نیابت دارند، شرعى و است و این منصب براى احدى غیر از آن‌ها ثابت نیست
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️مسئولان قوای کشور! این صدای شهید بهشتی است. تفکر لیبرالی و افراد لیبرال مسلک، امر تازه و فاقد سابقه ای در انقلاب نیست بلکه در اوایل پیروزی انقلاب نیر مسبوق به سابقه بود و حتی مدتها سکان بسیاری از مناصب کلیدی کشور در دست صاحبان چنین نگرش و تفکری بود. و اگرچه اساسا تلاش شد از آنها خلع ید شود ولی متاسفانه انقلاب هنوز در برخی سطوح و لایه های مدیریتی خود از دست تربیت شدگان غرب و شرق رنج می‌برد. ✅در شرایط کنونی کشور، توجه به پاسخ سید الشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی به قائلان این تفکر و نگرش خالی از لطف و بهره نیست. شهید بهشتی، این یار امام و یکی از های کشور، در جواب و‌ کسانی که اجرای را ممکن و مقدور و مفید نمی دانستند با صدای رسا و واضح اعلام کرد: «بنده نمی‌گویم آقا شما حق نداری حرفت را بزنی؛ ملاحظه کنید ما نه استبداد و خفقان داریم در کشور و نه چیزی شبیه آن، ولی حق داریم که این مطلب را صاف و پوست کنده بیان کنیم که افراد و گروه‌ها هر چند مبارزاتی داشته‌اند و هر چند زندان‌ها رفته باشند، هر چند تلاش‌هایی با سابقه های سی و چهل سال داشته باشند، می توانیم این سؤال را مطرح بکنیم که آیا این افراد و این گروه‌ها رابطه شان امروز با انقلاب اسلامی ملت ما و رهبری انقلاب چیست؟» ✅خودی یا بیگانه از منظر شهید بهشتی ❇️سابقه انقلابی مهم نیست؛ رابطه فکری و‌عملی امروز افراد با انقلاب اسلامی و رهبری چیست؟ از نگاه شهید بهشتی صرف سابقه انقلابی مهم نبود؛ برای قرار نداشتن در جبهه انقلابی‌ها حتی ارتباط شفاف با بیگانه هم لازم نبود؛ بلکه بحث بر سر شکل می گرفت. او بار دیگر از مردم سؤال کرد: «من این سؤال را دوست دارم بر ملت ایران عرضه کنم، بر خانواد‌های شهدای انقلاب ایران در این مقطع اخیر عرضه کنم و بگویم ای ملت مبارز انقلابی به پا خواسته ایران، ای خانواده‌های شهیدان، در راه خدا من سخنم با اکثریت قاطع شماست، از آن اکثریت قاطع انقلابی به پا خواسته می‌پرسم که فرد یا گروهی که در تعریف و رابطه با انقلاب تو بگوید «اگر ما فکر کنیم تمام مسائل سیاسی و اقتصادی و قضایی را می‌توانیم در قالب اسلامی بسازیم، آیات عظام هم می‌دانند این امر در شرایط حاضر نه مقدور است و نه ممکن و نه مفید»، ...آیا چنین افراد و چنین گروه‌هایی را در رابطه با خط انقلابی‌ات، خودی می‌دانی یا بیگانه؟» و باز هم جمعیت یک صدا فریاد کردند:«بیگانه، بیگانه، بیگانه» 📌شهید بهشتی خواهان این افراد شد و گفت: «این کارها بیشتر نشانه این است که یک گروه اقلیت روشنفکر مآب و روشنفکر نما می‌خواهد با این بازی ها با دستاوردهای انقلاب خونین اسلامی ما موضع‌گیری تازه داشته باشد؛ برای ما عواقب آن معلوم است.» و ادامه داد: «من فعلاً نمی‌خواهم بگویم اینها خائن‌اند یا نه؛ باید اینها شوند تا معلوم شود با چه انگیزه‌ای می‌گویند اسلام نمی‌تواند راه حل باشد.» شهید بهشتی هشدار داد که انقلابیون هنوز هم آماده شهادتند و با نهیب گفت: «شما خیال می‌کردید با یک کنگره چند صد نفری با نام دهان پرکن حقوقدان‌ها و وکلای دادگستری می‌توانید جامعه انقلابی ما را کنید؟...مبادا کنگره‌های شما نسخه دوم کنگره های اندیشمندان شاهنشاهی باشد.» 📣تذکار: نقطه اوج اسلامی سازی قوانین جزایی را می‌توان سوم شهریور 1361 دانست که قانون «حدود و قصاص و مقررات آن» توسط کارگروهی متشکل از صاحبنظران و از جمله دکتر تحت نظارت شهید بهشتی تدوین و توسط مجلس به تصویب رسید و پس از مدتی قانون «دیات و تعزیرات» نیز بدان افزوده شد. چندسال پس از آن نیز مجموعه ای از مواد عمومی و حدود، قصاص، دیات و تعزیرات تبدیل به قانونی واحد، تحت عنوان «قانون مجازات اسلامی» شد. فریاد مردم پس از شهادت شهید بهشتی این بود: بهشتی!بهشتی! لایحه قصاص و با خون خود نوشتی! 🎋شادی روح مطهرش صلوات ⭕️منابع و مستندات در دبیرخانه کانال تاملات موجود است.
💐تا بهشت فقط یک قدم ❇️از پیرمرد دانایے پرسیدند: تابهشت چقدر راه است؟ گفت: یک قدم. گفتند: چطور؟ گفت: یک پایتان را که روےنفس شیطانی بگذارید پای دیگرتان دربهشت است 💐يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا عَلَيكُم أَنفُسَكُم ۖ لا يَضُرُّكُم مَن ضَلَّ إِذَا اهتَدَيتُم ۚ إِلَى اللَّهِ مَرجِعُكُم جَميعًا فَيُنَبِّئُكُم بِما كُنتُم تَعمَلونَ﴿۱۰۵﴾ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! مراقب خود باشید! اگر شما هدایت یافته‌اید، گمراهی کسانی که گمراه شده‌اند، به شما زیانی نمی‌رساند. بازگشت همه شما به سوی خداست؛ و شما را از آنچه عمل می‌کردید، آگاه می‌سازد. سوره مبارکه المائدة آیه ۱۰۵ 📣خودتان را حفظ کنید؛ «عَلَيكُم أَنفُسَكُم» جاده‌ای که انسان را به خدا و نورانیت میرساند، جاده‌ی ترک محرمات و بجا آوردن واجبات است. واجبات را اهمیت بدهید، گناهان را پرهیز کنید؛ تهذیب یعنی این. «امام خامنه‌ای/۱۳۸۶/۰۲/۲۵» 📌پیام شهیدان این است که تسلیم وسوسه‌ی غنیمت نشوید. پیام آنها به من و شما و همه‌ی کسانی که به این خونهای به ناحق ریخته‌ی مطهّر احترام می‌گذارند، همین است. شما نگاه نکن که یک نفر تخلّف می‌کند و سراغ جمع کردن غنیمت رفته است. «لا يَضُرُّكُم مَن ضَلَّ إِذَا اهتَدَيتُم»(۱). شما چه کار داری که دیگری گمراه شد؟ شما خودت را نگهدار و حفظ کن. دستور اسلام و پیام خون شهید، این است.۱۳۷۶/۰۲/۱۷
💐حکیم فردوسی چه خوب سروده است: میاسای ز آموختن یک زمان؛ ز دانش میفکن دل اندر گمان این توصیه حکیم فردوسی حکمتی بسیار گرانبها و جهت بخش است به ویژه برای کسانی که به گمان نادرست خویش می‌پندارند پس از اتمام پایان‌نامه و رساله نیازی به مطالعه تحقیقات و پژوهش‌های جدید ندارند و خود را مستغنی می دانند. این امر با سنت دیرینه و ریشه دار در فرهنگ و تمدن اسلامی ما کاملاً ناهمخوان است زیرا: چنین گفت پیغمبر راستگوی ز گهواره تا گور دانش بجوی 📣دفاع از رساله یا پایان نامه تازه آغاز کار است.