eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
609 دنبال‌کننده
10هزار عکس
4.7هزار ویدیو
494 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
🗞 صبح صادق شماره 1127 منتشر شد 📃 جدیدترین نسخه صبح صادق همراه با پرونده ویژه با نام «مردم سالاری»؛ نگاهی به جایگاه رأی و نظر آحاد جامعه در نظام اسلامی را همین‌جا بخوانید. 🔹نسخه الکترونیکی هفته نامه صبح صادق، یکشنبه‌ها صبح در پایگاه اینترنتی و پیشخوان‌های مجازی منتشر می‌شود @ssweekly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: کار ندارم کسی حرف من را قبول دارد یا نه! اصل ولی فقیه است، اصل جمهوری اسلامی است . 🎋برای هزار روز گذشت از شهادتت سردار نرفت از دل ما داغ فُرقتت سردار هزار بار نشستم به شوق دیدارت سحر که سوخت دل از داغ حسرتت سردار هزار صبح گذشت و هزار شام دریغ نبود بس که بخوانم حکایتت سردار هزار چشمه شد از چشم‌ من روان که مگر در آب جلوه کند ماه صورتت سردار هزار خاطره از خاطرم گذشت و هنوز نشسته‌ام به تماشای قامتت سردار کتاب سوریه و غزه و عراق و یمن پر است از صفحات رشادتت سردار بقای کشورم از مکتب سلیمانی است فدای عزت و ایمان و غیرتت سردار به دوستان شهیدت قسم که کن خشنود به روز حشر مرا از شفاعتت سردار ✍️، ۱۴۰۱/۰۷/۰۸ 🎋هدیه به روح ملکوتی و بلندپرواز حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و امنیت صلوات🌷🌷🌷 🌷
💐از ترک نهی از منکر بترسید نه از انجام این واجب مهم 📣گناه ترک امر به معروف و نهی از منکر: امام سجاد (علیه السّلام) فرمودند: اَلتّارِکُ لِلأمرِ بِالمَعروفِ وَ النَّهیِ عَنِ المُنکَرِ کَنابِذِ کِتابِ اللهِ وَراءَ ظَهرِهِ؛ آن که امر به معروف و نهی از منکر را ترک می کند، همچون کسی است که کتاب خدا را پشت سر انداخته است. 📚حیاة الامام زین العابدین، ص۳۴۴ نشانه ی یک جامعه ی زنده، وجود تعهّد اجتماعی و احساس مسؤولیت در افراد است. آن که بگوید: «به من چه»، این حسّ و حیات را ندارد. امر به معروف و نهی از منکر که از واجبات دینی و «اَسمی الفَرائض» یعنی والاترین فریضه ها است، همان احساس مسؤولیت در افراد جامعه است که نسبت به خوب و بد و صالحان و فاجران بی تعهّد و بی تفاوت نباشند، به خوبیها دعوت و از بدیها نهی کنند. این یک تکلیف واجبی است که ترک آن از گناهان است. به سبب انجام آن، فریضه های دیگر بر پا می شود و حدود الهی اجرا می گردد. 🔴شدت و ضعف دینداری و ایمان افراد به شدت و ضعف نهی از منکر بسته است. 📌نهی از منکر ترک کنید و گرنه اشرار و نااهلان بر جامعه و کشور حاکم و مسلط می شوند و آنگاه مفاسد اجتماعی و گناهان رواج می یابد و آثار شوم آن دامنگیر همه می شود و آتش فساد، خشک و تر را با هم می سوزاند. به بهانه از انجام شانه خالی نکنید. چون هنجارشکن و گناهکار از نهی از منکر خوشحال نمیشود و ایجاد می شود حضرت لقمان در وصیت‌های خود به فرزندش دستور می دهد: امر به معروف و نهی از منکر کن و در این راه، بر که به تو می رسد استقامت بورز.(از کوره در نرو.) (لقمان ، ۱۷.).
🔴 با اقدام کنیم. ❇️ رئیس جمهور: " گاهاً به ما گفته می‌شود که گفتمان دولت مردمی چیست؟ بنده در جواب گفته‌ام که گفتمان این دولت گفتمان امام و رهبری و سند آن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. " https://www.president.ir/fa/149395 ✍پ.ن: 🔻مایه افتخار است که گفتمان دولت، بر خلاف برخی دولت های گذشته، گفتمان امام و رهبری اعلام میشود. اما رئیس جمهور محترم ضروری است با فعال سازی بخش های مختلف دولت در اقتصاد و سیاست و فرهنگ در تحقق و عملی ساختن این گفتمان تلاش کند و را برای فعال کند و هرکس کوتاهی می کند، برکنار کند. نگاه مردم به کف میدان است نه به شعارها. مسئولین و مدیران دولت باید این گفتمان را مبنای عمل خود قرار دهند و هرکس نمی تواند یا نمی خواهد، و ملاحظات سیاسی جناحی توسط بازرسی شود. ❇️باید وضعیت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور با گفتمان امام و رهبری و مطالبات عدالت خواهانه و انقلابی همخوانی داشته باشد. 🔻مگر امامین انقلاب از سخن نمی گویند؟ مگر دستور و مطالبه امامین انقلاب نیست؟ مگر خط اصولی انقلاب نیست؟ مگر به تعبیر امام ره به خون داران_زالوصفت تشنه نیست؟ 💐📣 پس اعمال و اقدامات خود را با بسنجیم . امام و رهبری و ناکارآمد
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام ❇️قالَ الامام الجواد(ع): لَنْ یَسْتَکْمِلَ الْعَبْدُ حَقیقَةَ الاْیمانِ حَتّی یُؤْثِرَ دینَهُ عَلی شَهْوَتِهِ. امام جواد (ع): بنده ای حقیقت ایمان را نمی یابد مگر آن که دین و احکام الهی را در همه جهات بر تمایلات و هواهای نفسانی خود مقدّم دارد. 📚بحارالأنوار، ج ۷۵ ، ص ۸۰ ، ح ۶۳ ✳️مراقب باشیم در دید خدا و محضر خدا قرار داریم قالَ الامام الجواد(ع): اعْلَمْ أنَّکَ لَنْ تَخْلُو مِنْ عَیْنِ اللهِ، فَانْظُرْ کَیْفَ تَکُونُ. امام جواد (ع): بدان که تو از چشم خدا پنهان نیستی. پس، بنگر که چگونه‌ای. 📚تحف العقول: ۴۵۵
🌷تصاویر نورانی شهدای گلگون کفنی که در پی حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به دمشق به شهادت رسیدند. 🌹شهدای استان قم سردار علی آقازاده و سرگرد سعید کریمی 🌹 زنده باد اسلام مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
💥اگه دوست دارید یه دور با مهمترین حوادث «تاریخ پهلوی» آشنا بشید، صوت‌های زیر رو گوش کنید... 🎙ارائه: محسن مؤمنی 1️⃣ جریان شناسی مطبوعات در عصر پهلوی🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5099 2️⃣ سینمای عصر پهلوی🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5218 3️⃣ زنان در عصر پهلوی اول🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5275 4️⃣ زنان در عصر پهلوی دوم🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5427 5️⃣ اقتصاد در عصر پهلوی اول🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5800 6️⃣ اقتصاد در دوره پهلوی اول🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5861 7️⃣ راه آهن رضاخانی🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/5951 8️⃣ رضاشاه و قرارداد1933🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6048 9️⃣ نقش آمریکایی‌ها در تنظیم برنامه‌های اقتصادی پهلوی‌دوم🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6290 0️⃣1️⃣ تحلیل برنامه اول اقتصادی (از سال ۲۷ تا ۳۴) و اصل ۴ ترومن در دوران محمدرضا پهلوی 🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6432 1️⃣1️⃣ تحلیل وضعیت اقتصادی کشور در دوره پهلوی دوم با تأکید بر تحلیل برنامه دوم اقتصادی (از سال ۳۴ تا ۴۱) 🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6493 2️⃣1️⃣ تحلیل برنامه سوم اقتصادی (از سال 41 تا 46) و زمینه‌های شکل گیری انقلاب سفید (مهمترین اتفاق دهه چهل)🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6569 3️⃣1️⃣ تحلیل اصلاحات ارضی در دوره پهلوی دوم🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6638 4️⃣1️⃣ اقتصاد مونتاژی و وابسته، حاصل اصلاحات ارضی!🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6708 5️⃣1️⃣ اقتصاد وابسته زیر سایه صنایع مونتاژ...🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6799 6️⃣1️⃣ اقتصاد ایران در دهه ۵۰🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6800 7️⃣1️⃣ تحلیل اقتصاد ایران در اوایل دهه ۵۰🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6826 8️⃣1️⃣ فساد اقتصادی در عصر پهلوی 🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6890 9️⃣1️⃣ فساد اقتصادی در عصر پهلوی 🔻 https://eitaa.com/eslamesyasi/6951 ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 🇮🇷 👇 @eslamesyasi 👈 عضو شوید
❇️إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ 🔲مراسم هفتمین روز درگذشت استاد دکتر کریم مجتهدی امام خامنه‌ای: دانش عمیق، نگاه انتقادی به فرهنگ غرب که خاستگاه تحصیلیِ «دکتر کریم مجتهدی» بود و تربیت شاگردان فراوان از ویژگی‌های این «فیلسوف غرب‌شناس» بود. ✅دوشنبه ✅۲ بهمن، ساعت ۱۰ تا ۱۲ ⭕️پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 💐شادی روح این استاد گرانقدر الفاتحه مع الصلوات
غزه و حامیان نظریه مدرن شده الحکم لمن غلب اهل نظر غالباً بر این باورند که نظریه سیاسی " الحکم لمن غَلَب " متعلق به اندیشه سنتی است که برخی از علمای اهل سنت مانند قاضی ابویعلی و ابوحامد غزالی در قرن پنجم هجری در توجیه مشروعیت حکومت خلفا به آن احتجاج می کردند. لکن با ظهور اندیشه سیاسی مدرن این نظریه سنتی به حاشیه رفته است و طرفدار ندارد. اما آیا واقعیت این چنین است و نظریهٔ سیاسی تغلیب کنار رفته است و در دنیای سکولار شده جایگاهی ندارد؟ تجربه سیاسی مدرن در جهان معاصر چنین دیدگاهی را تایید نمی کند. نظریه تغلیب همچنان در جهان مدرن شده پابرجاست و در میان مدرن ها مدافعان و طرفداران پر شر و شوری دارد. بسیاری از دولت های مدرن از طریق کودتای نظامی به قدرت رسیده اند. چنانکه رضاخان با کودتای نظامی به قدرت رسید. حکومت تغلیبی پهلوی بواسطه مجلس فرمایشی و نظریه پردازی های روشنفکران سلطنت طلب قوام و استحکام یافت. یهودیان مهاجر مسلح با حمایت دولت های غربی به سرکردگی انگلیس از طریق زور سرزمین فلسطینی ها را اشغال و تصاحب کردند و رژیم غاصب و نامشروع اسرائیل را پدید آوردند. سازمان ملل هم با صدور قطعنامه مهر تایید بر غلبه‌ی یهودیان مهاجر مسلح زد. اما نکته مهم این است که جریان غربگرا نیز این سلطه تغلیبی یهودیان مهاجر اشغالگر را تأیید و توجیه می کند. یک نمونه آن دیدگاه دکتر صادق زیبا کلام استاد بازنشسته دانشگاه در این باره است. دکتر زیبا کلام جمعه شب گذشته در برنامه شیوه که به مساله فلسطین پرداخته بود، جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کرد. البته این کار او ستودنی است لکن از گفته های بعدی وی به دست نمی آید که می خواهد مشروعیت رژیم اشغالگر صهیونیستی را انکار کند. بلکه با بیانی که دارد دولت غاصب را توجیه کرده است. به زعم وی یهودیان مهاجر تسلیح شده در شرایطی وارد سرزمین فلسطین زیر سلطه انگلیس شدند که دولتی بر آن حاکم نبوده است. دولت انگلیس هم حل مساله نزاع میان مردم فلسطین و یهودیان مهاجر را به سازمان ملل واگذار می کند و شد آنچه که شد. به نظر نمی آید که زیبا کلام با چنین تحلیلی ماهیت نامشروع و غصبی بودن رژیم صهیونیستی را پذیرفته باشد. بلکه او اساساً مشروعیت این رژیم را بر پایه نظریه تغلیب توجیه کرده است. وی بی دولتی مردم هر سرزمینی را مجوزی برای تجاوز و اشغال آن سرزمین می داند. این بی دولتی ممکن است توسط قدرتی استعمارگر و متجاوز پدید آید. چنین سخنی به معنای آن است که مردم فی نفسه مالک سرزمین خود نیستند بلکه مالکیت آنان بواسطه دولت پدید می آید. مسلماً چنین مفروضی ریشه در تفکر دولت مطلقه هابزی دارد. بنابر این، نباید گمان کرد که نظریه تغلیب در دنیای مدرن کنار رفته است بلکه توسط برخی از متجددین بازخوانی و مدرن سازی شده است و برای مشروعیت بخشی به حکومت های دیکتاتور و جنایتکار استفاده می شود. لذا وجه نظری گفتمان مقاومت و مبارزه مردم مظلوم غزه ایستادگی برابر نظریه مدرن شده الحکم لمن غلب است ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رجزخوانی دختر شهید مدافع‌حرمی که به تازگی در سوریه شهید شد؛ برای اسرائیل 👊 بدون که دهه هشتادی‌ها حریفتن 🔴 👇 @bidariymelat
میلاد امام جواد علیه السلام مبارک 🌷🌸
💠
 مولود مبارک

🔸 وقتی امام به دنیا می ‌آید، زادروزش آن چنان است كه وجود مبارك امام زمان (ارواحنا فداه) به همه ما دستور می ‌دهد كه وقتی شد، این دعا را بخوانیم و خدا را قسم بدهیم به امام جواد: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِالْمَوْلُودَینِ فِی رَجَبٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی الثَّانِی وَ ابْنِهِ عَلِی بْنِ مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَب». 🔸 این چه مقامی است؟! به مناسبت روزی كه امام جواد در ماه رجب به دنیا می‌آید، از ناحیه مباركه به ما دستوری می‌ رسد كه در ماه رجب تا ظهور آن حضرت و تا دامنه قیامت، این دعا مستحب است كه خدا را قسم به امام جواد می ‌دهیم قسم به امام هادی می ‌دهیم! این چه عظمتی است، اینها چه كسانی هستند؟! 🔸 چنین مقامی دارد؛ این اختصاصی به وجود مبارك ندارد، همه ائمه (علیهم السلام) همین طورند، زیرا درباره پسر امام جواد یعنی امام هادی (سلام الله علیهما) هم در همان دعا آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِالْمَوْلُودَینِ فِی رَجَبٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی الثَّانِی وَ ابْنِهِ عَلِی بْنِ مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَب». این چه عظمتی است؟! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/pUqIn ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/QzwOcIsSfAY 📚 درس اخلاق تاریخ: 1385/09/30 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 محضر الله
🔹 وجود مبارک فرمود: «وَ اعْلَمْ أَنَّک لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَینِ اللَّهِ فَانْظُرْ کیفَ تَکون‏»؛ فرمود تو هر جا باشی هستی، در منظر خدا هستی، در مرئای خدا هستی، به این فکر نباش که تو را به جهنم بترسانند، به این فکر باش که حیا داشته باشی! 🔹 قرآن قبل از اینکه ما را بترساند ما را به دعوت کرد؛ در سوره مبارکه «علق» فرمود: ﴿أَ لَمْ یعْلَمْ بِأَنَّ اللّهَ یری﴾؛ آیا انسان نمی ‌داند که خدا او را می ‌بیند؟! حیا از بهترین نعمت ‌های خداست! ما در حضور اساتیدمان، در حضور بزرگانمان، خلاف نمی‌کنیم، حرم که رفتیم یقیناً خلاف نمی ‌کنیم، حالا در حضور ذات اقدس الهی چطور؟ 🔹 حضرت جواد (سلام الله علیه) فرمود: «وَ اعْلَمْ أَنَّک لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَینِ اللَّهِ‏». همان طوری که از آن طرف ﴿أَینَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ﴾، از این طرف هم فرمود بدانید ﴿هُوَ مَعَکمْ أَینَ ما کنْتُمْ﴾؛ هر جا باشید او با شماست. شما اگر نتوانستید ببینید، او که می ‌بیند! 📚 درس اخلاق تاریخ: 1382/11/02 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حجاب قانونی حکم مسلم قرآن و ضرورت تثبیت و تحکیم آن 💠 نارضایتی مردم و امام جمعه از عملکرد مسئولین در مساله حجاب                         ─┅•❀💠❀•┅─      ♦️ خطبه های نماز جمعه شهرستان فردیس 🔹خطبه دوم 🔹به امامت:   • حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی   • امام جمعه شهرستان فردیس 🗓  ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲      ┄┅┅┅❀🔹💠🔹❀┅┅┅┄   • رَوابِـط عمومےِ دَفتر اِمام جُمعـہِ شَهـرِستانـِ فَـردیــس 🌐 سایت: https://emamjomefardis.ir/ ✔️ ایـتــا: 💻 @namazjomefardis
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام ❇️قالَ الامام الجواد(ع): لَنْ یَسْتَکْمِلَ الْعَبْدُ حَقیقَةَ الاْیمانِ حَتّی یُؤْثِرَ دینَهُ عَلی شَهْوَتِهِ. امام جواد (ع): بنده ای حقیقت ایمان را نمی یابد مگر آن که دین و احکام الهی را در همه جهات بر تمایلات و هواهای نفسانی خود مقدّم دارد. 📚بحارالأنوار، ج ۷۵ ، ص ۸۰ ، ح ۶۳ قالَ الامام الجواد(ع): اعْلَمْ أنَّکَ لَنْ تَخْلُو مِنْ عَیْنِ اللهِ، فَانْظُرْ کَیْفَ تَکُونُ. امام جواد (ع): بدان که تو از چشم خدا پنهان نیستی. پس، بنگر که چگونه‌ای. 📚تحف العقول: ۴۵۵
📌آیت الله سید حسن عاملی: 🔹با کمال تاسف این روزها دستور خاص بعضی از وزراء به مدیران جهت استخدام افراد خاص با فشار نماینده‌ها در سطح کشور تکرار می‌شود 🔹با هر مدیری صحبت می‌کنی می‌بینی گرفتار است این وزراء هم به ملت خیانت می‌کنند هم خود را به راحتی اهل جهنم می‌کنند و هم مدیر بیچاره را با خود به جهنم می‌برند 🔹اگر مدیر مقاومت کند دفتر وزیر با بی‌حیایی و با کمال وقاحت و پر رویی دستور وزیر را از مدیر مربوط پیگیری می‌کند که چرا به دستور وزیر عمل نمی‌کنید؟ 🔹 با استخدام یک نفر به صورت خارج از ضابطه باور تمام مطلعین نسبت به نظام و انقلاب و مدیریت کشور خراب و ریزش عظیمی در موالیان انقلاب رخ می‌دهد 🔹در این خصوص استخدام شده‌ها بدانند که یک عمر پول حرام می‌خورند ۳۰ سال خودشان و بچه‌هایشان از پول حرام ارتزاق می‌کنند 🔹چون ظرفیت اشتغال یک حق عمومی است مقدمات آن با بیت المال درست شده است بنابراین تصرف بدون وجه شرعی و قانونی در آن اجحاف در حق عموم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐پای درس اخلاق آیت الله مجتهدی تهرانی آمیرزا احمد چلوئی از اولیا بود چند تا طلبه چهار راه مولوی رد می شدیم به ما رسید و پرسید درس می‌خوانید برای چی؟ آشیخ محمود تحریری گفت : درس می خوانیم باسواد و ملا شویم. ایشان جواب داد : نه ! درس بخوانید آدم شوید.
ایکنا/ 🔻آیت‌الله کعبی: 🔸️شرکت در انتخابات از واجبات مهم سیاسی است 🔸️نقش مساجد در گسترش کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است. 🔸️۸۵ میلیون ایرانی باید در اقتصاد مردمی نقش داشته باشند. 🔸️می‌توان با مردمی کردن اقتصاد و گسترش فرهنگ کار و فعالیت‌های اقتصادی سالم در راستای مردمی کردن اقتصاد و رونق اقتصادی کشور گام‌های موثری برداشت. 🔸️اقامه حکم الله و دیده‌بانی دین از رسالت‌های مهم روحانیت در جامعه اسلامی است و روحانیت و امامان جماعات باید مدیران محله باشند. 🔸️روحانیت باید نسبت به میدان تقابلی تمدن اسلامی با تمدن غربی، آگاه باشند و وظیفه خود را در تحقق این تمدن عظیم را بشناسند و در این راستا گام‌های لازم و ضروری را بردارند. https://iqna.ir/fa/news/4193419
بسم الله الرَّحمٰن الرَّحیٖم به چه کسانی رأی دهیم؟ کسانی که به مجلس راه یافته اند به دو دسته تقسیم می شوند: ۱_ کسانی بدهکار به افراد و اشخاص معلوم و مشخص هستند در حقیقت برای آنان سربازی می کنند یعنی تیم و گروهی درست می شود که یک نفر را به مجلس بفرستند در مقابل آن اعضای گروه به پست و منصب و مقامی برسند مثلاً ریاست آموزش و پرورش، ریاست دانشگاه های مختلف منطقه و شهرستان، ریاست جهادکشاورزی، و دیگر ادارات، یا فرماندار، شهردار، بخشدار به اعضای گروه یا به افرادی که اعضای گروه سفارش می کنند برسند. در واقع کسی که به مجلس راه یافتند بدهکار اعضای گروه هستند مُتَعَهِّد به کسانی که برای او شب و روز خودشان را گذاشتند می باشد یعنی یک معامله. نه داوطلب برای خداوند متعال خواهان رأی است نه اعضای گروه برای خداوند متعال برای فرستادن فردی به مجلس شورای اسلامی سعی و تلاش دارند در این صورت نه رأی به چنین داوطلبی شرعی است و نه حضور چنین فردی در مجلس شورای اسلامی شرعی است و نه کسانی که با چنین معامله ای به منصبی می رسند شرعی است. زیرا در نظام اسلامی مناصب، جایگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است نمایندگی مجلس راه یابی به حیطه ولایت امام زمان علیه السَّلام است وزارت، استانداری، فرمانداری و..... حیطه ولایت امام زمان علیه السَّلام است پست و منصب دنیائی نیست معامله گری نسبت به پست و منصب در جمهوری اسلامی حرام است کسانی که به چنین داوطلبی رأی می دهند اسباب ارتکاب حرام را برای او پدید می آورند رأی آنان مقدمه ارتکاب حرام است مقدمه حرام، حرام است. هرکسی وعده به منطقه و اشخاص می دهد یا وعده ای خارج از اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی می دهد چنین فردی برای خداوند متعال نمی خواهد به مجلس راه یابد عهده دار تکلیف امام زمان علیه السَّلام شود رأی به او حرام است. ای مردم مسلمان چند سال گذشته را در نظر آورید ملاحظه شود که چگونه افرادی صاحب پست و منصب با معامله و زد و بند شدند؟ هر عملی در آن پست و منصب صورت گرفته باشد غیر شرعی است خلاف رضایت امام زمان علیه السَّلام خواهد بود. ۲_ کسانی که برای اعانت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و انجام تعَهُّدات شرعی داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده‌اند جز تعَهُّد نسبت به خداوند متعال و تعَهُّد نسبت به نظام اسلامی هیچ تعَهُّد دیگری در ذمّه ندارد و با این تعَهُّد به مجلس راه خواهد یافت حمایت از چنین داوطلبی واجب است البته با داشتن دیگر شرایط که در بیانیه های پیشین بیان گردید. چنین فردی اگر به مجلس راه یابد نماینده واقعی مردم خواهد بود. یعنی مردمی که به چنین داوطلبی رأی دادند توقع ویژه ای بابت رأی دادن خودش از نماینده نخواهند داشت نماینده هم خدمات ویژه یا توجه ویژه برای رأی دهندگان خودش نخواهد داشت. نمایندگی چنین فردی شرعی است اعانت به امام زمان علیه السَّلام است إعمال ولایت ولی الله الأعظم امام زمان علیه السَّلام در جامعه شرعی و دینی خواهد بود. اگر تا کنون با چنین رویکردی، نماینده به مجلس شورای اسلامی فرستاده می شد معصیت خداوند متعال در جامعه رخ نمی داد جامعه امام زمانی پدید می آمد مشکلی در جامعه رخ می داد؟ ای مردم پیرو امام زمان علیه السَّلام در خدمت امام زمان علیه السَّلام باشیم رأی ما یاری امام زمان علیه السَّلام باشد به کسی که جز به خداوند متعال و مأمور خداوند متعال و خدمت به خداوند متعال برنامه دیگری ندارد رأی دهیم که قابل اعتماد است فریب افراد با عنوان و بی عنوان با نفوذ و بی نفوذ، پول داران بی درد و امثال آنها را نخوریم تا شرمنده امام زمان علیه السَّلام نشویم برای دنیای دیگران دین خودمان را خرج نکنیم به کسانی که نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دنیای خودشان می دانند رأی ندهیم که دین ما خرج آباد شدن دنیای آنان شود. یا علی مدد عابدین مؤمنی استاد دانشگاه تهران ۱۴۰۲/۱۱/۱
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ره) ✘ بزرگترین گناهی که گریبانگیر علما و عرفا نیز می‌شود! گناهی که سجاده نشینی‌ و ریاضت همه‌ی عمر نمی‌تواند مانع آن شود. @ostad_shojae
توصیه‌هایی مهم از علامۀ طباطبائی به سالکان راهِ خدا ..... سؤال: آقا، نصیحتی بفرمایید.؟ حضرت علاّمه طباطبائی (ره) فرمودند: فرشِ هر مجلس نشوید. هرکه هر صحبتی کرد ، گوشه‌اش را نگیرید ادامه بدهید. با رفیقی که مثل خودتان است، رفیق بشوید. غذاتان متوسط باشد. صحبتتان متوسط، نه آنقدر که لال بشوید. رفاقت‌تان متوسّط. ذکر خدا بکنید تا توجّه‌ی مخصوصی به شما بکند. توجّه مخصوص کردن خداوند به بنده‌ای از بندگان، همان مفاد «أذکُرکُم» است؛ اگر انسان مفاد «فَاذکُرُونی» را تحقّق داد به توفیق خداوند (سبحانه‌وتعالی)، توجّه مخصوص که مفاد «أذکُرکُم» است محقّق می‌شود. (دوستان که این توصیه ها را از علامه طباطبایی می خوانند تقاضا می شود حمد و سوره را برای شادی روح شان هدیه کنید. طباطبایی فیسلوف بود که به باور من در زمان خودش قدر دانسته نشد و به رغم‌آنکه ایشان کتاب روش ریالیسم را با زبان فارسی که توسط شهید مطهری نیز شرح داده شده است برای منطق فلسفه اسلامی و در مواجهه با فلسقه غرب نوشت، او و امثال شان به رغم تسلط بر مباحث دینی بر مبانی غرب نیز مسلط بود. خدا رحمتش کند و با اجداد طاهرینش محشور کند) .. اقیانوس علم و معرفت، ص ۲۵۹.