eitaa logo
اسناد کشکول
138 دنبال‌کننده
77 عکس
61 ویدیو
4 فایل
اسناد کانال #کشکول_یک_طلبه @kashkooletalabeh
مشاهده در ایتا
دانلود
سیدحسین موسویان: سیاست بایدن درمورد "نه توافق با ایران و نه بحران” پایدار نیست/ دولت بایدن در شرایط سردرگمی قرار دارد سیدحسین موسویان در یادداشتی که نشریه رسپانسیبل استیت کرافت آمریکا منتشر کرده نوشته است: 🔻دولت بایدن هنوز به یک تصمیم سیاسی برای نهایی کردن مذاکرات برجام نرسیده است چون از یک طرف میگوید برجام روی میز نیست و از طرف دیگر میگوید دیپلماسی بهترین گزینه است، این سیاست اشتباه است. 🔻درماه اوت 2022، جوزف بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا اعلام کرد که متن احیاء برجام نهایی شده و آماده امضاء است. هرچند دولت ایران درآن مقطع آماده پذیرش متن نبود، اما تهران اخیرا برای توافق درمورد همان متن آمادگی خود را نشان داده است. 🔻ایران و آمریکا جزئیات تبادل زندانیان سیاسی را هم نهایی کرده اند. منتهی آمریکا از امضاء آن طفره میرود چون به موجب این توافق حدود 7 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران آزاد میشود. علاوه برآن، درصورت احیاء برجام و طبق قطعنامه 2231، دراکتبر امسال محدودیت‌های موشکی و پهپادی علیه ایران برداشته خواهد شد و دولت بایدن باید برای اخذ مصوبه کنگره برای رفع بخشی از تحریمها هم اقدام کند. 🔻از طرف دیگر تاخیر در توافق هسته ای هم عواقبی دارد چون ایران به این توانمندی رسیده که ظرف دوسه هفته ازنقطه گریز هسته ای عبور کند. ◾️این واقعیات، دولت بایدن را درشرایط سردرگمی قرار داده است. لذا ممکن است که مایل به یک توافق موقت باشند تا نه بحران ایجاد شود و نه توافق کاملی برای احیاء برجام صورت گیرد. این وضعیت با سیاست "نه توافق و نه بحران" فعلی دولت بایدن تطبیق خواهد داشت، نهایتا سه سناریومحتمل است: 🔻سناریو اول: توافق موقت یا پلان ب: دراین سناریو احتمالا آمریکا درمقابل رفع تحریمهای حداقلی، خواسته های حداکثری همچون تعلیق غنی سازی سطح بالا و کاهش ذخائر اورانیوم غنی شده ایران را خواهد داشت. به همین دلیل ایران قبلا توافق موقت را رد کرده است چون ابزار چانه زنی خود را ازدست خواهد داد. درسناریوی توافق موقت، واقع بینانه تر این است که درخواست بیشتر از ایران درمقابل امتیاز بیشتر به ایران باشد. برای ایران رفع تحریمهای بانکی و نفتی مهم است و برای آمریکا و اروپا کاهش ذخیره وسطح غنی سازی و اجرای پروتکل الحاقی تا از صلح آمیزبودن برنامه هسته ای ایران مطمئن باشند. درهرصورت این سناریو جواب نخواهد داد چون اولا پایدار نخواهد بود و ثانیا آمریکا هم تحریمهای اساسی را درقالب توافق موقت برنمیدارد و لذا ایران هم زیربار نمی‌رود. 🔻سناریو دوم اینکه اروپایی‌ها بخواهند از مکانیزم ماشه برای بازگرداندن همه تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران استفاده کنند. اخیرسه کشور اروپایی با سایر 10 عضو غیردائم شورای امنیت درمورد مکانیزم ماشه جلسه داشته اند. این سناریوی پرریسک و خطرناکی است. چون دراینصورت ایران هم ممکن است از معاهده هسته ای ان پی تی خارج شود و هرگونه حمله نظامی، موجب تغییر همه محاسبات امنیتی ایران شده و برای بازدارندگی، بمب هسته ای هم بسازد. البته حمله نظامی به ایران عواقبی بسیار سهمگین تر از حملات آمریکا به افغانستان و عراق خواهد داشت. ضمن اینکه درگیری نظامی بین ایران و غرب، موجب به حاشیه رفتن جنگ اکراین خواهد شد. البته این نکته هم قابل توجه است که درشرایط فعلی روابط اروپا و ایران بطور بی سابقه‌ای خراب است.  لذا درصورت اقدام اروپا برای استفاده از مکانیزم ماشه، درواقع آنها آخرین میخ را برتابوت روابط ایران و غرب خواهند کوبید. 🔻اما سناریو سومی وجود دارد که بهترین گزینه است و آن اینکه آمریکا و ایران گفتگوهای مستقیم را آغاز، اقدامات اعتماد ساز متقابل را شروع و دو مورد احیاء برجام و تبادل زندانیان را توافق کنند. اخیرا ایران به آژانس اجازه داده که دوربین‌ها را در برخی از مکان‌ها مجددا نصب کنند. این نوع اقدامات اعتماد ساز خوبست بشرطی که آمریکا و قدرت‌های جهانی هم حسن نیت متقابل و متوازن انجام دهند. @FarhikhteganOnline
⭕️ ترس ، محافظه کاری و حکمرانی 🔹 یکی از نمایندگان مجلس نقل می کرد اخیرا وقتی با رئیس جمهور درباره ساماندهی وضع ناهنجار بی حجابی صحبت شد، ایشان گفتند :«بگذارید کشور آرام بشود ودوباره جو امنیتی پیش نیاید!» 🔹از این عبارت رئیس جمهور فهمیده می شود که ایشان اجرای وظایف قانونی خود ( در مقام ریاست شورای عالی امنیت ملی و ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی )در قبال این مسئله را تا زمان آرام شدن اوضاع به حال تعلیق درآورده اند! ( آن هم از ترس ایجاد آشوب در کشور! ) ▪️این یعنی دشمن در ترساندن رئیس جمهور موفق شده و عملا مانع انجام وظایف قانونی و شرعی ایشان در قبال مسئله حجاب شده است! . 🔹متاسفانه ترس ( که از آن با عنوان محافظه کاری هم یاد می شود)به عنوان یک بیماری مسری به بیشتر عرصه های فعالیت دولت رئیسی سرایت کرده و در نتیجه : ▪️دولت سیزدهم از ترس براندازان و خرابکاران فعال در توئیتر و اینستاگرام ، جرات اجرای دستور صریح رهبر انقلاب درباره قانونمند کردن فضای ولنگار مجازی را ندارد... ▪️وزارت صمت از مقابله با مفسدین موثر در بحران خودرو و شکستن شاخ غولهای متخلف حاکم بر صنایع فولاد ، پتروشیمی ، مس و.... وحشت دارد. ▪️وزارت اقتصاد جرات پس گرفتن بیت المال از ابر بدهکاران بانکی را ندارد و به تبع آن سازمان امور مالیاتی هم می ترسد که مالیات بعضی خرپولهای گردن کلفت ( مثلا برخی پزشکان زیرمیزی بگیر و...) را وصول کند. .▪️وزارت ارشاد به روشهای گوناگون به بازیگران و هنرمندان مجرم باج می دهد و از اجرای قانون درباره آنها وحشت دارد چرا که از آنها و جنجال و عربده کشی حامیانشان، حساب می برد! ▪️ وزارت ورزش نه تنها چشمانش را به روی تخلفات پی در پی برخی ورزشکاران قانون شکن بسته، بلکه هرچه ورزشکاری ضدانقلاب تر و گستاخ تر باشد بیشتر مورد توجه این وزارت خانه قرار می گیرد ،چون مسئولان وزراتخانه از خشم این جماعت و بازتابهای رسانه ای آن می ترسند! 🔹 دولتی که از پدرخوانده های اتاق بازرگانی ، کارچاق کنهای دنیای اقتصاد ، اقتصاددانان لیبرال ، براندازان اصلاح‌طلب، قلدرهای رسانه ای ، شاخهای فضای مجازی ، اساتید ضدانقلاب حاکم بر دانشگاهها و آموزش عالی ، جوجه براندازهای فعال در تشکلهای قانون شکن دانشجویی و ....واهمه داشته‌باشد نه تنها موفق به حل مشکل بی حجابی نخواهد شد بلکه در حل مشکل مسکن و معیشت و تورم و بیکاری هم به جایی نخواهد رسید! ❇️ آقای رئیسی عزیز! به فرمایش حضرت امیر (ع) اطرافیان حاکم اسلامی نباید افرادی ترسو و محافظه کار باشند چرا که مشاوره با آنان حکومت اسلامی را به ضعف و سستی خواهد کشاند! برادر بزرگوار! شما به مردم و امت حزب الله قولهای فراوانی داده و فقط دوسال دیگر برای عملی کردن این قولها زمان دارید و در صورت ادامه حاکمیت محافظه کاری و ترس بر دولت و ارکان آن ، دوسال دیگر هم به سرعت برق و باد طی خواهد شد و شما می مانی و مردمی که چشم امید به شما دوخته بودند و .. ❇️ رئیس جمهور محترم! اگر امام می ترسید انقلاب به ثمر نمی رسید ، اگر رهبر انقلاب اهل ترس بود امروز ما برده آمریکا شده بودیم ، اگر قاسم سلیمانی ترسیده بود امروز خاکریز های دفاعی ما در اطراف تهران قرار داشت! بدون اغراق شما در مقایسه با روسای جمهور سابق ، مودب تر و متواضع تر بوده اید ، شجاعت هم میراث اجداد شماست! پس شجاعت راهم به ویژگیهای خود اضافه کنید و ترس و مشاوران ترسو را کنار بگذارید و این جمله شهید بهشتی را به یاد داشته باشید که : محافظه کاری قتلگاه انقلاب است! 🔹بماند این که به شهادت تاریخ و به روایت اغلب مکاتب و اندیشه های سیاسی هم ،شجاعت و جسارت ، لازمه حکمرانی موفق است! ✍️دکتر محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران
🔺️استفاده ۶۱ میلیون ایرانی از تلگرام فیلترشده 🔹️بر اساس آخرین اطلاعات دیتاک، علیرغم فیلترینگ گسترده، همچنان بین ۵۸ تا ۶۱ میلیون نفر ایرانی از تلگرام و بین ۴۲ تا ۴۶ میلیون کاربر ایرانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند. 🔹️در ایران ۵۴ درصد از مردم در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو هستند. دیتاک با هدف دریافت اطلاعات از رفتار کاربران ایرانی در سال ۱۴۰۱ گزارش سالانه خود را منتشر کرده است. بر اساس یافته‌های دیتاک با وجود تمام محدودیت‌هایی که برای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در ایران وجود دارد، تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۵۸ تا ۶۱ میلیون ایرانی کاربر تلگرام بوده‌اند. اینستاگرام هم ۴۲ تا ۴۶ میلیون کاربر ایرانی دارد و حدود چهار میلیون کاربر ایرانی هم در توییتر فعال هستند. @khabarfouri
تقصیرات خط‌امامی‌ها آیت‌الله خمینی تا زنده بود از جناح اصطلاحاً چپ که بعدها به اصلاح‌طلب مشهور شد، به شدت حمایت می‌کرد و در مجموع به جناح اصطلاحاً راست که بعدها به محافظه‌کار و اصولگرا شهرت یافت، عنایتی نداشت. چه شد که پس از فوتش متحجرترین طیف جناح راست، مدعی میراث‌داری او شد و خط‌امامی‌های نشان‌دار تقریباً همگی به ضدیت با وی متهم و یک به یک از گردونهٔ قدرت و حکومت حذف شدند؟ واقعیت این است که خودِ خط‌امامی‌ها در این ماجرا  بی‌تقصیر نبودند. آنها در دوران حیات آیت‌الله خمینی با مطلق کردن او، کوچکترین انتقاد از نظرات و عملکردش را به شدیدترین وجه ممکن پاسخ می‌دادند و در این زمینه حتی به شخصیتی در سطح آیت‌الله منتظری هم رحم نکردند. وقتی سنتی اشتباه پایه گذاشته شود، پیامدش جانب سنت‌گذار را می‌گیرد. حالا نوبت اصولگرایان هم فرا می‌رسد. سنت‌های غلط بیشماری که آنها پایه گذاشته‌اند، به سختی گریبان‌شان را خواهد گرفت. به سخره گرفتن ناموس خلقت خداوند بی‌جواب نمی‌ماند! @ahmadzeidabad
یادداشت آقای ظریف
آیت الله علیدوست: باسمه تعالی دفاعی عقیم و پرهزینه / حکومت علوی : بعثت عدالت مدتی است برخی مبلغان و واعظان مشهور و محترم کشور، در دفاع و توجیه مشکلات موجود کشور، اوضاع حاکم بر حکومت امام علی – علیه السلام – را مطرح و وضعیت موجود را با حکومت مولا – علیه السلام – مقایسه می کنند! و آخرین آن، حرکتی بود که یکی از سخنرانان در چهارم مردادماه امسال (1402) انجام داد. در گذشته هم طلبه‌ای جوان مطرح کرد که حدود (یا بیش از) ثلث نهج البلاغه، راجع به متخلفان اقتصادی و غیر اقتصادی از کارگزاران حکومت علوی است. دیگری در مشهد مقدس مطرح کرد که حدود  سی فساد در حکومت امام – علیه السلام – بوده است که امام نتوانسته‌اند آن ها را معالجه کنند. چنان که واعظ دیگری در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه که مطرح کرد (بدین مضمون): به نظر شما، امام خمینی و رهبران انقلاب ایران تا چه حد در پیاده کردن اهداف خود موفق بوده اند؟ پاسخ داد: من سوال را به شما برمی‌گردانم و می‌پرسم: اصولا پیامبران و پیامبر اسلام - صلی الله علیه و آله-  تا چه پایه موفق بوده‌اند؟(استفهام انکاری) طبیعی است که این حضرات، خود را موظف به دفاع از عملکردها و وضعیت موجود دانسته و به گمان خویش، تکلیف خود را انجام داده‌اند و از نظام، انقلاب و مسئولان دفاع جانانه کرده‌اند؛ قهرا در آینده هم شاهد ادامه این حرکت خواهیم بود. و از آن جا که عموم این آقایان، از چهره‌های انقلابی و از موقعیت قوی در امر تبلیغ برخوردار و صاحب تریبون‌های حساس‌اند (و اگر چنین نبود این جانب ورود نمی‌کردم) حقیر به تحلیل و بررسی این حرکت می‌پردازم. حاصل پرداختن به ادله ذیل، چیزی جز اثبات عقیم بودن این نوع دفاع (توهم دفاع) و پرهزینه بودن آن نیست؛ بدین قرار:  1. آن چه این آقایان بیان می‌کنند یا در اصل خلاف واقع، یا غیر ثابت، یا راست ناقص و یا به قدری آمیخته به مبالغه است که هیچ کم از کذب ناموجه ندارد. با پوزش از اطاله نوشته، ناچارم توضیح کوتاهی در این باره داشته باشم.  نهج البلاغه شریف – طبق برخی شمارش‌ها- دارای 241 خطبه، 79 کتاب و نامه و 480 حکمت است.(مطابق نهج البلاغه فیض الاسلام) در نامه 20، 40، 41، 43، 45 و71 اشاره به تخلف‌هایی شده است. این احتمال بسیار موجه است که مخاطب نامه 40 و 41 یک نفر (عبیدالله بن عباس) است. چنان که در نامه 43 صرفا اشاره به گزارشی علیه  مصقلة بن هبيره شیبانی است که با توجیه وی، امام – علیه السلام – دفاع او را می‌پذیرند. همچنین نامه 45 راجع به عثمان بن حنیف است که کار ناروای او صرفا نشستن بر سر سفره‌ای بود که اغنیا بر آن حاضر و فقرا غائب بودند. (وَ مَا ظَنَنْتُ أَنَّكَ تُجِيبُ إِلَى طَعَامِ قَوْمٍ عَائِلُهُمْ مَجْفُوٌّ وَ غَنِيُّهُمْ مَدْعُوٌّ) این جانب هیچ توجیه نیستم که با این وضعیت، با گفته‌ای که ثلث نهج البلاغه را راجع به برخورد با کارگزاران فاسد میداند، چه برخوردی باید داشت؟!! حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات، جسیم می‌کنند؛ از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرت‌آموز حضرت هم بگویند تا معلوم شود بیان ها تا چه پایه ناقص است!! برای نمونه خوانندگان محترم رفتار امام را با ابن هرمه (دعائم الاسلام ، ج2 ص 532) مطالعه کنند تا معلوم شود برخی نقل‌ها تا چه پایه راست ناقصی است که هیچ کم از خلاف واقع گفتن ندارد. در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه، توجه کرد. حکومت امام علی – علیه السلام – در طول چهار سال و چند ماه بر سرزمین پهناور اسلام که عراق و ایران بخشی از آن است بعثت عدالت بود که هرگز – هرگز – نباید رفتاری این چنینی با آن داشت! نسبت به سخنی که به حدود 30 فساد در زمان حکومت امام علی علیه السلام اشاره می‌کند، باید توجه کرد که این فسادها، هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده بود. (قد عملت الولاة قبلي أعمالا خالفوا فيها رسول الله صلى الله عليه وآله...)و حضرت نمی‌توانستند با سرعت و به راحتی آن‌ها را ریشه‌کن کنند (وَ لَوْ حَمَلْتُ النَّاسَ عَلَى تَرْکِهَا وَ حَوَّلْتُهَا إِلَى مَوَاضِعِهَا .... لَتَفَرَّقَ عَنِّی جُنْدِی حَتَّى أَبْقَى وَحْدِی....)  و این چه ربطی به کژی‌ها و ناراستی‌های مورد نظر دارد؟ ضمن این که مبنای این گفته، روایتی است که فاقد سند معتبر است؛ هر چند اگر واجد سند معتبر هم بود، برای اثبات مطلب کافی نبود؛ زیرا خبر واحد هر چند واجد سند معتبر باشد، برای اثبات غیر احکام شرعی کافی نیست.  سند روایت این است: «علی بن ابراهیم عن ابیه عن حماد بن عیسی عن ابراهیم بن عثمان [عمر] عن ابان بن ابی عیاش عن سلیم بن قیس اسدی (روضه کافی ، ص 58، ح 21)  این سند به دلیل اشتمال بر ابان بن ابی عیاش ضعیف است. البته در روضه کافی از ابان یاد نشده است ، لکن مطابق موازین رجال بین ابراهیم بن عثمان [عمر] و سلیم بن قیس ، این شخص واسطه در نقل است.
2. نباید تردید کرد دفاع‌هایی این چنین، هرگز منتقدِ به وضعیت موجود در جمهوری اسلامی ایران را معتقد به این روش حاکمیتی نمی‌کند؛ بر عکس، چوب حراج بر تراث می‌زند که بگویند: پس هر حکومتی از اسلام وضعیتش چنین است! من نمی‌دانم آن حضرات در آینده در نیمه شعبان، چگونه می‌خواهند از حکومت مهدوی بگویند و فریاد زنند که :«یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا بعد مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»؟ 3. این گونه سخنرانی‌ها، تأمین خاطر دادن به مسئولانی است که هیچ نیازمند به تأمین خاطر نیستند، بلکه بیش از هر چیز و هر زمان محتاج شنیدن نقدهای منصفانه، خالی از سفیدنمایی ناموجه (و البته به دور از سیاه‌نمایی) هستند.  4. دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستی ها، خود تحریمی و ... راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند.  در پایان تذکری مشفقانه و ناصحانه به این حضرات باید داشت که قدری با احتیاط سخن بگویید و بدون هیچ عایدی و نتیجه، ناخواسته نسل امروز را با حکومتی که بی‌همتا در عدالت بود، بدبین نسازید.  مخاطبانی هم که این سخنان را می‌شنوند، نباید این سخنان را جدی بگیرند و نسبت به آن چه باید مدافعش باشند، بدبین شوند. خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش می گیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخه‌ای  را  که بر آن نشسته‌اند، به دست اره نسپارند!  این روزها دشمنان اهل بیت – علیهم السلام – برای دور کردن نسل جدید شیعه از دامان پاک اهل عصمت‌، نقشه‌های بسیار پیچیده‌ای اجرا می‌کنند؛ در چنین فضایی لازم است هر گاه به دلیلی سخنی از اهل بیت علیهم السلام می‌گوییم، مراقب سوء استفاده‌های احتمالی و قطعی، از گفته‌هایمان باشیم. سخن گفتن از اهل بیت به هر عنوان ورود به وادی مقدس طُوَی است که باید با احتیاط در آن میدان قدم برداشت! فراموش نکنیم که:  *إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا*. قم – حوزه علمیه – ابوالقاسم علیدوست 14/ 5/ 1402
بسم الله الرحمن الرحیم پاسخ برخی از شاگردان آیت الله علیدوست دامت توفیقاته به سخنان حجت الاسلام عالی محضر محترم حجت الاسلام عالی سلام علیکم در پاسخ به جوابیه ای که بعد از بیانات ارزشمند و تذکرات مشفقانه ی استاد عظیم الشأن و مسلّم حوزه های علمیه، حضرت آیت الله علیدوست حفظه الله، ایراد فرمودید، نکاتی عرض می شود: 1. در ابتدای سخن، از استاد علیدوست با تعبیر «برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند» یاد کرده اید. به نظر می رسد این تعبیر در مقام تعریض به جامعیت ایشان و ردّ صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت ایشان در سخن گفتن از امور سیاسی و اجتماعی و نحوه ی حکمرانی اسلامی و عدم آشنایی «با مواضع فکری رهبر بزرگوارمان» است. در این صورت باید عرض کنم اولاً مراجعه به آثار و تراوشات بیان و بنان ایشان در زمینه های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی بیان گر جامعیت و آگاهی روز آمد ایشان از امور علمی و عملی در داخل و خارج از کشور، از قم تا واتیکان و.. است. ثانیاً آن کسی به مواضع رهبری نزدیک تر است که در مقام عمل این گونه باشد نه این که تنها به تکرار القاب تملق آمیز از ایشان بسنده کند. شما اگر به مواضع رهبری آگاه بودید، تأکید ایشان بر اهمیت «اجتهاد در فقه و اصول» و ملّا بودن و اهل تحقیق بودن در امر تبلیغ، که در دیدار اخیر با مبلغان هم مطرح شد، و انطباق این دیدگاه با نظر استاد علیدوست که سال هاست در باب تبلیغ مطرح می کنند، می دانستید. با این حساب، شما به امر تبلیغ دین و دم زدن از مواضع رهبری اولی هستید یا ایشان؟ 2. این که در هر حکومتی، حتی به رهبری امام معصوم هم اشکالاتی پیش می آید و کارگزارانی دچار اشتباه می شوند، سخن درستی است لکن «كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ». این که حکومتی بر اساس موازین الاهی و عقلایی که از مهمترین آن ها، «شایسته سالاری»، «مردم داری»، «عدالت محوری» و «قانون مداری» است حرکت کند و احیاناً کارگزاری نابخرد دچار تخلفی شده و سپس با سرعت و شدت با وی مقابله شود، چه ربطی دارد به این که فقر و فساد و تبعیض از در و دیوار مملکتی ببارد و تنها به این مدعا دل خوش کنیم که ریل گذاری درست بوده؟ به آمارهای بین المللی و رتبه ی ایران در برخورداری از منابع طبیعی، نیروی انسانی کارآمدِ جوان و تحصیل کرده و... از یکسو و رتبه ی کشور در طلاق، جرم و جنایت ودزدی، شاخص فقر و فلاکت، فساد اداری، تورم و رشد نقدینگی، بیکاری، مهاجرت یا فرار نخبگان و... از سوی دیگر بنگرید. به نظر می رسد که مدت هاست «لوکوموتیر» شما از ریل خارج شده است. 3. به کلام استاد علیدوست دقت کنید و در جوانب سخن ایشان بیندیشید. به نظر می رسد که لبّ کلام ایشان این است: قرار بود در این کشور، حکومت عدل علی (ع) را برپا سازیم. اکنون که به دلیل سیاست های نادرست و کارگزاران ناراست به این مقصود نرسیده ایم و در کمالات، مانند حکومت آن حضرت نشده ایم، چرا سعی داریم حکومت ایشان را در فساد مانند این حکومت قرار دهیم و ناکارامدی خود را بدین گونه توجیه کنیم؟ در حالی که نمی دانیم این کار نزد عموم مردم باعث از بین رفتن اعتقاد به حکومت دینی از اساس می شود. اگر قرار است از حکومت مولا (ع) سخن بگوییم، این را هم فریاد بزنیم که حضرت در زمان حکومتشان که حدود 4 سال نه 44 سال طول کشید و بیشتر آن هم در حال جنگ با دشمنان داخلی و خارجی بودند، فرمودند: «همه مردم كوفه اكنون داراى وضعيّت خوبى هستند، حتى پايين‏ترين افراد، نان گندم مى‏خورد، خانه دارد، و از آب آشاميدنى خوب استفاده مى‏كند» (بحار، ج40، ص327). این را هم فریاد بزنیم که پاسخ امام المتقین به درخواست نابجای برادرش عقیل، چیزی جز آهن گداخته نبود. به راستی تمام کسانی که شما از برخورد حکومت با فساد آن ها دم زدید و نام بردید از کدام جناح سیاسی هستند؟ فرموده اید: «در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است». بر فرض پذیرش کلام مغالطه آمیز شما، خوب مگر انقلاب نکردیم که با همین امور و همین افراد مقابله و مبارزه کنیم؟ در دنیایی که با برنامه های حداکثر ده ساله در کشورها تحولات اساسی و برنامه های بزرگی طراحی و اجرا می شود، 44 سال، فرصت کمی است؟ حداقل تاریخ را مطالعه کنید که مثلاً امیرکبیر در کمتر از 4 سال چه تحولاتی در این مملکت آفرید در حالی که از یک سو با فساد درباریان مبارزه می کرد و از سوی دیگر با استعمار انگلیس و کشور دوست و برادر روسیه. 4. در پایان به سخنرانان عزیز و مداحان گرامی که برخوردار از مزیت حضور در محافل عزاداری و جشن مسؤولان نظام هستند، برادرانه عرض می شود که از این فرصت ها استفاده کنند و به جای ایراد سخنانی که مایه ی آرامش و خشنودی اصحاب قدرت و زمینه ساز دعوت های بعدی از ایشان برای حضور در مراسم می شود، از باب «النصیحة لأئمة المسلمین» با بیان حقائق
جامعه و حال و روز ناخوشایند مردم، در ایشان شوری افکنند که از غصه ی مردم خواب غفلت از سرشان بپرد. مگر نفرموده اند که «سه نفرند كه نزديك ترين خلق به خداى عز وجل در قيامت اند تا حساب پايان پذيرد . . . و يكى از آنان مردى است كه در آنچه به زيان و سودش بود حق گفته است» (امالى صدوق : 358 ، المجلس السابع و الخمسون ، حديث6) و «به راستى از حقيقت ايمان است كه حق را گرچه به تو زيان رساند بر باطل ترجيح دهى گرچه به تو سود رساند» (المحاسن : 1 / 205 ، باب 5 ، حديث 57). البته بر دعوت کنندگان و برپادارندگان چنین مراسماتی هم لازم است به جای دعوت از شیرین کنندگان کام مسؤولان با سخنان دلخواه ایشان، از کسانی دعوت کنند که حرف حق را با تمام تلخی اش بر ایشان بنوشانند، چنان که امیرالمؤمنین (ع) خطاب به مالک اشتر فرمودند: «و نیز باید از وزرایت برگزیده ترینشان نزد تو وزیری باشد که سخن تلخ حق را به تو بیشتر بگوید، و نسبت به آنچه که خداوند برای اولیائش خوش ندارد کمتر تو را یاری دهد، گرچه این برنامه بر علیه میل تو به هر جا که خواهد برسد» (نهج البلاغه، نامه 53). آنچه مایه امیدواری مردم به این حکومت می‌شود، عملکرد آن و مشاهده تأثیرات حکومت اسلامی در زندگیشان است نه صرف سخنرانی و سفید نمایی بنابراین کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ‌ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ. «تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ» قم ـ حوزه علمیه ـ 15 /5 /1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر منظور قائلین جمله «آمریکا رو به افول است» این باشد که اینطور نیست که مثل سابق، آمریکا یگانه قدرت جهان باشد بلکه بازیگران جدیدی مثل چین هم دارند قدرت پیدا می کنند و جهان دارد از تک قطبی خارج می شود، این جمله درستی است ولی اگر منظور دیگری دارند، پاسخشان کلیپ بالا از معاون اول رئیسی است. خدا نکند بر اساس آن خیالات، سرنوشت ۸۵میلیون انسان را به فنا دهند!
📛کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس: در نظرسنجی سال ۱۳۹۸، ۷۱ درصد مردم موافق حجاب شرعی بودند؛ بعد از اتفاق مهسا امینی به ۴٠ درصد رسید جلیل محبی، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفتگوی ویژه خبری: ▫️سال ۱۳۹۸ نظرسنجی انجام شد گفتند که حجاب شرعی را شما چقدر معتقد هستید که این باید الزامی باشد توسط حکومت، ۷۱ درصد مردم موافق بودند، بعد از اینکه اتفاقات پارسال و فوت خانم امینی اتفاق افتاد، مردم در نظرسنجی بعد از این اتفاقات گفتند که ۷۱ درصد تبدیل به ۴۰ درصد شد و ۳۰ درصد ریزش داشت./صداوسیما
ادامه نظرسنحی هم یک سوالی هست که اگر یک راهی پیدا کنیم به غیر از گشت ارشاد آیا موافق الزام هستید؟ دوباره نظرها برگشت روی همون 70 به 30 قبل مهسا امینی
بخش هایی از مطالبی که آقای جلیل محبی در حمایت از لایحه عفاف و حجاب مطرح کردند را در پایین قرار می دهم، حتما گوش کنید، مطالب مهمی هست👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنش پایین، بازدارندگی بالا جامعه مدرن به سمت جزای نقدی سنگین رفته است.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
به خاطر تعداد بسیار بالا پلیس توان اجرا ندارد و بارها گفته اند
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دست پلیس باز بوده تا به اینجا رسیده ایم!!! باید نتیجه محور باشیم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
راه تذکر بسته نشده است اشاره ای به ماجرای نارنجستان شیراز
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیروهای مردمی ضعیف تر از پلیس عمل می کنند
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشاره ای دیگر به گشت ارشاد و نظرسنجی هایی که نشان می دهند مردم هر روز دارند از تو متنفرتر می شوند. سال96 گفتم که این روش علمی نیست و نتیجه بدتر می دهد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی نا امید شده بودند
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه قوه در بازنگشتن گشت ارشاد متفق هستند، دعوا سر جریمه مالی سبک یا سنگین است
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتدار پلیس!
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت برهنه و نیمه برهنه با سایر بی حجاب ها
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کدام روش بازدارنده تر است؟!! پول جریمه کم باشد یا بالا؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
این رو حتما گوش کنید👆 بی تدبیری! مردم رو سمت بی حجاب ها سوق ندهید!