eitaa logo
اسرار پیدا
308 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
243 ویدیو
93 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سطلیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هنرمند مشهور انگلیسی در اعتراض به حمایت انگلستان از نسل‌کشی در غزه، نشان پادشاهی خود را به سطل زباله انداخت 🔸کاترین همنت، هنرمند و طراح مد انگلیسی که به خاطر طراحی تی‌شرت‌های سیاسی مشهور است و عالی‌ترین نشان پادشاهی انگلستان (CBE) را دریافت کرده است، با انتشار یک ویدیو در اعتراض به نقش انگلستان در نسل‌کشی غزه نشان پادشاهی خود را به سطل اشغال انداخت. 🔸روی تی‌شرتی که وی در این ویدیو به تن دارد، نوشته شده: «من به علت نقشی که ما در نسل‌کشی غزه داشته‌ایم از این که اهل انگلستان هستم، بیزارم.» @kayhan_online
هدایت شده از عليرضا جوادزاده
28.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🚫چه کردیم با فرمایشات رهبری‼️ ادعا که چیزی را حل نمی‌کند‼️ 💠 همایش استعمار سایبری 📣نقد مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره سکوهای خارجی 📝 https://www.mehrnews.com/news/6052174/ 🎙 🎧 خروجی بیست سال سیاستگذاری فضای مجازی | حجت الاسلام محمد رضا فلاح شیروانی 🎧 تعارض مصوبه با مبانی فقهی و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری | حجت‌الاسلام مهدی صرامی 🎧 این همانی سایبر و حاکمیت | دکتر کاظم فولادی 🎧 خوانش مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی از منظر حکمرانی متعالی | حجت‌الاسلام دکتر علیرضا طباطبایی 🎧 حراج داده‌های ملی و سلطه اطلاعاتی دشمن | دکتر مهدیرضا برنا 🎧 نسبت قواعد بالادستی فقه با مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی | حجت‌الاسلام دکتر محسن انبیائی
هدایت شده از تاریخ حوزه طهران
📷جمعی از در حال کلنگ زدن بیمارستان در عودلاجان، در سال ۱۳۲۱ از دیرباز کلیمیان تهران در محله عودلاجان در کنار مسلمانان به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کردند. در نقشه‌های تهران قدیم نام مرحله یهودیها در حوالی پامنار دیده می‌شود و حداقل دو کنیسه مشهور و قدیمی به نام کنیسه ملاحنینا و عزرا یعقوب داشتند. این ارتباط و پیوند، گاه منجر به مسلمان شدن علمای یهود و تابعان آنها از جمله ملا آقا بابا مشهور به جدید الاسلام شد. با شکل‌گیری روند مهاجرت یهودیان به فلسطین، ساکن تهران که «مجمع مرکزی تشکیلات صهیونیست ایران» را راه‌اندازی کرده بودند، جهت متقاعد ساختن اقلیت یهودی به اینکه دست از خانه و کاشانه و زندگی آسوده خود در تهران کشیده و به فلسطین مهاجرت کنند، در ۲۰ فروردین ۱۳۰۱ش توطئه‌ای ترتیب دادند که نتیجه آن ایجاد حس ناامنی برای یهودیان و لزوم مهاجرت باشد. از این‌رو نقشه‌ای کشیدند که با مجروح ساختن یکی از اعضای بیت مجتهد پایتخت آیت‌الله حاج که در همان سکونت داشت، بین یهودیان و مسلمانان درگیری و ناامنی ایجاد کنند. این حادثه اتفاق افتاد و درگیری‌ها تا اواسط سال ۱۳۰۱ش ادامه یافت و سرانجام نمایندگی‌های مهم خارجی به نفع تشنج‌آفرینان حکم صادر کرده و در نتیجه ابتدا ۵۶ نفر و چند هفته بعد ۱۳۰۰ نفر عازم بیت المقدس شدند. 📚ر.ک: یهود و‌ صهیونیسم در ایران ص۴۷۰ 🕌https://eitaa.com/tarikh_hawzah_tehran
❇️ سیره امام خمینی (ره) در حمایت از طلاب ناهی از منکر 🔹 در دورانی که طلاب حوزه علمیه با مظلومیت به دنبال حفاظت از احکام الهی بودند و به ویژه تلاش داشتند شهر قم را از شر مفاسد فرهنگی تحمیلی از سوی رژیم، حفاظت کنند، امام خمینی به حمایت از این طلاب اقدام می‌کردند. 🔻در این یادداشت به خاطره‌ای از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی اشاره می‌شود: ◻️...هنوز از درگذشت آیت‌اللّه‌ بروجردی زمانی نگذشته بود که زمزمه بنای تأسیس سینما و مشروب‌فروشی در قم بر سر زبان‌ها افتاد و خبر دایر شدن عشرت‌کده و مرکز فحشا، در گوشه و کنار شهر قم، شنیده شد. روحانیان جوان حوزه علمیه قم که احساس می‌کردند نقشه به فساد کشانیدن آن شهر مقدس در دست اجرا قرار دارد، طومار بلند بالایی ـ که نگارنده شخصاً دست‌اندرکار تنظیم آن بود ـ درست کردند و در آن، اقدام فوری علمای قم را برای حفظ آن شهر مقدس مذهبی از آلودگی‌ها و فساد خواستار شدند. طومار مزبور به یکایک مقامات روحانی قم رسانیده شده، ظاهراً هیچ‌کدام از آنان واکنشی از خود نشان ندادند و اقدامی نکردند! جز امام خمینی که بی‌درنگ رئیس شهربانی قم را به حضور طلبید و آن طومار را به او نشان داد و در مورد حفظ حرمت آن شهر مذهبی سفارشات لازم را به عمل آورد. «آقای خمینی فرمودند افرادی را که به تنظیم این طومار اقدام کرده‌اند یا بخواهید که بیایند پیش من و یا آنکه خودتان از طرف من آنان را تشویق و تأیید کنید و نگذارید این روحیه‌های زنده، خمود و سرخورده شود»! 📎 متن کامل @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از سید مهدی شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببنید | بارگاه حضرت هاشم بن مناف در غزه 🕌 عمروالعَلاء پسر عبدمَناف معروف به هاشم (۲۰۱ پیش از هجرت - ۱۲۶ پیش از هجرت) از بزرگان قبیلهٔ قریش و شهر مکه و نیای قبیلهٔ بنی‌هاشم بود. وی جد اعلای حضرت محمد رسول‌الله (ص) و از بزرگ‌ترین و بانفوذترین شخصیت‌های قریش بود. به دلیل احترام و تکریم ایشان نام کامل این شهر غزه هاشم است.به ایشان بخاطر خصوصیات شایسته در لقب سید دادند. یعنی آقای عرب. لقب «سید» در اولاد او باقی ماند، و این سیادت از او به فرزندانش عبدالمطلب و اولاد او و بعدها به پیامبر خدا (ص) و علی بن ابیطالب (ع) و دودمان آن‌ها رسید.جد بزرگ پیامبر (ص) در یکی از سفرهای تجاری‌اش، در شهر غزه، در فلسطین درگذشت. ضعف مدیران فرهنگی و دینی و رسانه ای ماست که این قضیه بایکوت مانده و گرنه با وجود همچین مسجد و معماری حرم گونه و با این احترامی که مردم این شهر برای حضرت هاشم(ع) جد اهل بیت و سادات دارند خیلی بی عرضگی است عده ای ابله متعصب نادان در ایران اهالی فلسطین و غزه را به ناصبی بودن و دشمنی اهل بیت(ع) متهم کنند!! 🕌 واحد فرهنگی جامعه خیرین حرم‌ساز قم
34.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈👈👈 این چند دقیقه تحلیل آیت الله حسینی قزوینی از ماجرای درمانگاه قم را بشنوید. 🔰با انتشار این کلیپ در ثواب آن سهیم شوید. ‌ ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ 🙏 کانال رسمی آیت الله استاد حسینی قزوینی https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
هدایت شده از روزنه
رنجنامه سیداحمد(1).pdf
438.4K
💥متن كامل سید احمد خمینی خطاب به آقای 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
🔰 سخنرانی راهبردی و مهم رهبری حدود ٢٠ سال پیش راجع به امر به معروف و نهی 🔻یک جریان فساد هم فسادهای اخلاقی و رواج منکرات است. با این هم باید مقابله و مبارزه کرد. ما خوب میدانیم، این جزو تعالیم اسلام است که با زبان و تبیین باید مردم را با فضایل اخلاقی آشنا کرد و از منکرات دور نگه‌داشت. این به جای خود درست؛ اما با شیوع منکرات و با تظاهرِ به آن باید مقابله کرد. اسلام مرتکبِ منکر را نصیحت و هدایت میکند؛ اما حد هم برای او میگذارد. با صِرف زبان و توصیه نمیشود کاری کرد. قدرت نظام باید جلوِ سیرِ فحشا و فساد را بگیرد. اجازه ندهید که هوسهای یک عدّه معدود و یک گروه کوچک و اندک در داخل جامعه، موجب اغوای ذهن و فکر دختر و پسر جوان و مرد و زن مؤمنی شود که هیچ انگیزه فسادی ندارند. شما باید جلوِ آن‌گونه افراد را بگیرید. همه مسؤولان بخشهای مختلف کشور در این زمینه مسؤولند. 🔻اجازه ندهید عدّه‌ای با تکیه به نام آزادی - که واقعاً باید بر عنوان مظلوم آزادی گریست که چه سوء استفاده‌هایی از این نام میشود - منکرات و فحشا و بیبندوباری را در جامعه رایج کنند. عکس‌العملِ آن این است که عدّه‌ای به نظام بدبین شوند؛ مثل اوّل مشروطه. 🔻یکی از عواملی که موجب شکست مشروطیت در ایران شد، این بود که متدیّنین بعد از مدتی احساس کردند کأنّه کار به سمت بیدینی پیش میرود. جنجال زیاد مطبوعاتی که آن وقت همه انگیزه خودشان را این قرار داده بودند که به مقدّسات دینی حمله کنند - البته کسانی که در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینی و اعتقادات دینی و روحانیت و با این‌طور چیزها در مجامع به صورت قلمی و شعاری مقابله و اهانت میکردند، عدّه زیادی نبودند، اما جنجالشان زیاد بود - موجب شد که متدیّنین و علما که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بتدریج دلسرد شدند و کنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت شکست میخورد؛ و مشروطیت شکست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیکتاتورىِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرت‌انگیز است. رضاخانِ قلدر و چکمه‌پوش کجا، شعار مشروطیت کجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا این‌طور شد؟ چون اطمینان و اعتماد مردم مؤمن سلب شد؛ کنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان نباید بگذارند چنین حالتی در مؤمنین به وجود آید. 🔹البته این هیچ مجوّز آن نیست که کسانی به بهانه این‌که اطمینانشان سلب شده، قانون‌شکنی کنند. قانون‌شکنی جرم است. تخلّف از قانون و خروج از مدار قانونی برای مقابله با هر چیزی که به نظر انسان منکر می‌آید - بدون اجازه حکومت - خودش یک جرم است؛ مگر نهی از منکر زبانی، که بارها گفتیم نهی از منکر زبانی جایز و واجب و وظیفه همه است و در هیچ شرایطی هم ساقط نمیشود؛ اما آن‌جایی که نوبت اجرا و عمل برسد، همه باید طبق قوانین عمل کنند. هیچ چیزی مجوّز این نیست که بگویند چون نیروی انتظامی و قوّه قضایّیه عمل نکردند، خودمان وارد میدان شدیم؛ نخیر، آن روزی که لازم باشد مردم برای حادثه‌ای خودشان وارد عمل شوند، رهبری صریحاً به آنها خواهد گفت. ١٣٨٠/٠۵/١١ 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
دلالت آیه ۵۳ سوره احزاب.mp3
21.57M
💯🔊 🔸 صوت کامل کرسی بررسی دلالت آیه ۵۳ سوره احزاب بر پوشش کامل بانوان 🎙 با حضور: مهدی رستم نژاد ✍️ دبیرعلمی: 📅 سه شنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
هدایت شده از تفقه
🔊 شرح دعای افتتاح ٫ ۱۴ جلسه 🎙️ آیةالله محمدرضا مهدوی کنی اعلی الله مقامه 🌐 شیعه درس @tafaqqoh
بيانيه 110نفر از اساتيد و پژوهشگران در حمايت از آمرين به معروف .pdf
1.5M
💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
چهارمین نامه حسن روحانی به شورای نگهبان! محمدمهدی شیرمحمدی حسن روحانی، داوطلب ردصلاحیت شده انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در چهارمین نامه خود به شورای نگهبان، ضمن تشکر بسیار از این نهاد، نوشت: «ولش کن دیگه نمی‌خواد دلایل ردصلاحیتم رو بگی! خیلی هم ممنون.» متن این نامه به شرح زیر می‌باشد: آقای شورای محترم نگهبان سلام. عرض ادب و خسته نباشی به شما برای نظارت خوب بر انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲. دیروز جمعه دم‌دمای ظهر فهمیدم انتخاباته، گفتم برم رای بدم و به بهانه حضور در انتخابات، یک نطق آتشین هم علیه شما تهیه کنم. زنگ زدم آشنا، خواب بود. گفتم به مصحف شریف تفأل بزنم و یکبار هم که شده، خودم یک نطق تهیه کنم که این آیه آمد: «وَ تِلْكَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ» فهمیدم دیگه این روزگار، روزگار ما نیست. بنابراین رفتم رای دادم و حرفی هم نزدم و به کامبیز هم گفتم: «پاشو برو رای بده و توییت بد هم نزن والا می‌فرستمت بهشت‌زهرا، پیش برادر خانومت!» عرض می شود که حتی به خاتمی و احمدی‌نژاد هم زنگ زدم و گفتم بروند رای بدهند که البته این خاتمی، مثل سال ۱۳۹۰ رفته یکی از روستاهای آبسرد که یواشکی رای بده. اما دیر رسیده! تو رو به خدا رای اونم حساب کن! به هر حال، امروز ظهر با شنیدن اخبار انتخابات متوجه شدم مثل اینکه این روزگار، دیگه روزگار خیلی‌ها نیست. صادق آملی لاریجانی در مازندران، از بین ۶ داوطلب، ششم شده و همشهریان نوبخت و باهنر هم که به اونا محل نذاشتن. بازهم خوب که علی لاریجانی اصلا کاندیدا نشد و خیلی هم ممنون که به من هم، اذن دخول به انتخابات ندادین که من هم مثل آملی لاریجانی، از آخر اول می‌شدم! ضمن تشکر از ردصلاحیت این‌جانب خواستم بگم اصلا ولش کن، نمی‌خواد دلایل ردصلاحیتم رو بگی! خیلی خیلی هم ممنون که آبروی ما را خریدی. خر ما، از کرگی دم نداشت. اصلا نوبخت را هم ردصلاحیت کنی بهتر! والسلام شیخ دیپلمات ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ راستی: اگر نامه زیادی ساده است، در سطح دکترای «کلون گلاسکو» نوشتم. زنگ زدم قوچانی بیاد ویرایش کنه. رفته بود رشت، احوال نوبخت رو بپرسه. دیدم تا برگرده زمان برای عرض ارادت از دست می‌ره! •┈••✾🔹✾••┈• ✍ باغ اندیشه محمدمهدی شیرمحمدی https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi •┈••✾🔹✾••┈•
نامه جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه در قدردانی از بروزات انقلابی حضرت آیت الله آملی لاریجانی دامت برکاته —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
هدایت شده از قرارگاه سایبری عمار
💢آیت الله اراکی: اقدام به تصویربرداری از بی‌حجاب حرام نبوده است 🔹🔸شخص مثل و شارب خمر، خودش حریم خود را شکسته و حرمتی ندارد ♦️ اگر عکس گرفتن، مؤثر در ترک گناه او و یا دیگران شود، خواهد بود. ♦️ فتوای حرمت عکس گرفتن، ناشی از بوده است. ♦️ شخص بی‌حجاب اولاً به خود کرده و ثانیاً به دیگران ♦️ باید از کسی که در مقابل این ظلم می‌خواهد ایستادگی کند، حمایت کرد. ♦️ او از حقوق جامعه، بلکه از حقوق همان زن دفاع کرده است. ♦️ ناهی از منکر مانند کسی است که از مرزهای کشور در سرما و گرما دفاع می‌کند، او از مرزخاکی دفاع می‌کند و این از مرزدل، مرزفرهنگ و مرزهویت دفاع می کند ♦️ خداوند عمل این عزیزان را قبول کرده و به آنها قوت بیشتر و اجرعظیم عنایت کند. 🆔 @amarha
📜📢در بيانيهٔ 110 نفر از اساتيد و پژوهشگران حوزوي و دانشگاهي مطرح شد: 🔹حمایت قاطع از همکاري مردم با حاکميت در امر به معروف و تقدير از روحاني ناهي از منکر ⏹بخش‌‌هايي از بيانيه: ✅ همکاري مردم با حاکميت را يکي از مهم‌ترين راه‌کارهاي موفقيت در تحقق اين فريضه بزرگ الهي از جمله در مقابله با پروژهٔ پيچيده کشف حجاب مي‌دانيم. بر همين اساس،‌ از روحاني فاضل و مظلومِ ناهي از منکر در واقعهٔ کشف حجاب اخير قم تقدير و تشکر مي‌نماييم؛ ✅بر اساس حکم بديهي عقل و شرع، اولويت داشتن اقتصاد، مجوز يا مصحح واگذاشتن امور ديگر نيست؛ ✅اجراي قانون است که منجر به وحدت می‌شود. با عدم اجرای قانون حجاب، شاهد بيشتر شدن دو قطبي در جامعه خواهيم بود؛ ✅مقابله با پديدهٔ بدحجابي نه‌فقط به‌عنوان يکي از مظاهر فساد، بلکه به عنوان يک پروژهٔ ضدامنيتي و ضد‌هويتي بايد در دستور کار قرار گيرد؛ ✅در واقعهٔ اخير، در کنار فضاسازي گسترده دشمنان خارجي و داخلي بر ضد احکام مسلم اسلامي، آنچه موجب تأثّر بيشتر شد، موضع‌گيري برخي روحانيان در نقد اقدام روحاني ناهي از منکر و حکم به حرمت فعل وي بود؛ ✅در کنار معدود ليبرال‌هاي در لباس روحانيت، برخي فضلاي حوزوي، متأسفانه _ برخلاف موضع اکثريت روحانيت _ با نگاهي تک‌بعدي و از زاويه‌اي ناقص به تحليل و قضاوت پرداختند؛ ✅از رؤساي سه قوه خواستاريم در مقابله با بي‌حجابي، جديت (همراه با تدبير) داشته باشند و از توصيه‌‌هاي بدون عمل خودداري کنند. ❇️ متن کامل بیانیه و امضاء کنندگان👇 https://www.mehrnews.com/amp/6056543/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سوال: چرا در عمل فقط ایران و نیروهای نیابتی ایران توان نبرد با صهیونیست‌ها را دارند و از دیگر کشورهای اسلامی جز حرافی و حرکات نمادین بخاری بلند نمی‌شود؟ 🔻پاسخ را مفتی اهل سنت مصری به شما می‌دهد....
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰دکتر موسی نجفی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی : ✅آنچه در غزه می گذرد نماد وحشی گری غربی و مقاومت شرقی است ؛ ولی مهمتر از آن تقابل "استعمار معرفتی" غرب با "استعمار زدایی ذهنی" شرق است ؛ لذا اسرائیل را به عنوان نماد دمکراسی غرب در آسیا معرفی نمودن دیگر اعتبار و ارزش و طرفداری در جهان ندارد ۰ البته تاریخ گواهی می دهد غرب هر وقت که بین دمکراسی و منفعت بایستی یکی را انتخاب کند بی تردید نفع پرستی را برگزیده است ؛ فاجعه غزه یک نمونه از این مطلب است http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi. https://rubika.ir/drmousanajafi
💯 حمید دباشی, استاد دانشگاه کلمبیا, در مقاله ای که بتازگی در Middle East Eye منتشر کرده، با عنوان: *"از نازیسم هایدگری گرفته تا صهیونیسم هابرماسی، همواره رنج «دیگری» اهمیت ناچیزی داشته"*، مینویسد: -- تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران ‌تل‌آویو ‌را بمدت ‌سه ‌ماه ‌به‌صورت ‌شبانه‌روزی و کشتار ‌ده‌ها ‌هزار ‌اسراییلی، معلولیت افراد ‌بیشمار، ‌بی‌خانمان ‌شدن ‌میلیون‌ها ‌انسان، و تبدیل شهر به تلی از آوار ‌غیر قابل‌سکونت، مانند ‌غزه‌ی ‌امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش ‌به عمد بخش‌های پرجمعیت تر تل‌آویو، بیمارستان‌ها، کنیسه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، یا ‌در واقع ‌هر مکان پر تراکم شهری را هدف قرار می‌دادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام میکردند که صرفا بدنبال نتانیاهو و کابینه‌ی جنگی او هستند.... سپس از خود بپرسید که ‌ایالات‌متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه‌ اروپا و ‌بالاخص ‌آلمان، در عرض بیست و چهار ‌ساعت پس از وقوع این ‌سناریوی ‌خیالی، چه میکردند؟ اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را ‌موردتوجه ‌قرار دهید که از ‌۷ اکتبر (و چندین دهه قبل تر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تل‌آویو ‌نه‌تنها ‌شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بوده‌اند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوشش های دیپلماتیک نیز برای آن‌ها فراهم کرده‌اند، ‌و در عین حال ‌رسانه‌های آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان را ارائه کرده‌اند. سناریوی ‌تخیلی ‌ذکر ‌شده، حتی برای ‌یک ‌روز هم توسط نظم موجود جهانی ‌قابل‌تحمل ‌نخواهد بود. برای اوباشان جنگی ‌ایالات‌متحده، اروپا، استرالیا و کانادا که تماما حامیان اسراییل هستند، ما مردمان ‌بی‌پناه ‌جهان، درست مانند فلسطینیان، به‌‌ حساب ‌نمی‌آییم ‌و به‌رسمیت شناخته ‌نمی‌شویم. این تنها ‌یک ‌واقعیت سیاسی نیست، بلکه مرتبط به فرضیات اخلاقی و جهان فلسفی آنچیزی است که نام «غرب» بر خود نهاده است. هیچ‌یک ‌از مایی که در بیرون از این دایره فرضیات اخلاقی اروپایی قرار داریم، در ‌درون جهان ‌فلسفی آنها وجود نداریم. اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، ما هیچکدام، موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی نداریم، جز زمانی که بصورت ‌یک تهدید متافیزیکی دیده میشویم که باید مغلوب و خاموش شود. از امانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فردریش هگل شروع می‌کنیم و با امانوئل ‌لویناس ‌و اسلاوی ‌ژیژک ‌ادامه می‌دهیم، ما موجودات عجیب‌ الخلقه، اشیا بی جان و ‌سوژه های قابل بررسی هستیم که وظیفه‌ رمزگشایی از ما بر عهده مستشرقان گذاشته شده، و بدین ترتیب، کشتار ‌ده‌ها ‌هزار نفر از ما توسط اسراییل یا آمریکا و متحدان ‌اروپاییش، ‌لحظه‌ای ‌درنگ و ‌تأمل ‌در ذهن فیلسوفان اروپایی ایجاد ‌نمی‌کند. شما مخاطبان اروپایی تبار اگر شک دارید، تنها نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس ‌و چند تن از همکارانش بیندازید، که در اقدامی حیرت‌انگیز و با توحشی ‌سنگدلانه، از کشتار فلسطینیان توسط اسراییل حمایت کردند. پرسش اکنون دیگر این نیست که ما در مورد ‌هابرماس که در حال حاضر ‌94 ‌ساله است، به‌عنوان ‌یک ‌انسان ممکن است چه فکری بکنیم. پرسش اینست که ما درباره‌ی او ‌به‌عنوان ‌یک ‌دانشمند علوم اجتماعی، بعنوان یک فیلسوف و متفکر انتقادی چه فکری میتوانیم داشته باشیم. آیا آنچه او تصور میکند دیگر برای دنیا اهمیتی دارد، اگر که تاکنون داشته است؟ دنیا درباره‌ یکی دیگر از فیلسوفان مشهور آلمانی، مارتین ‌هایدگر، پرسش‌های مشابهی را بخاطر وابستگی‌های مذموم او به نازیسم مطرح کرده است. به نظر من، اکنون باید چنین سؤالاتی را در باره صهیونیسم گرایی خشن ‌هابرماس ‌و ‌عواقب قابل توجه آن که میتواند بر چگونگی درک مجموعه آثار فلسفی او اثر بگذارد، بپرسیم. اگر ‌هابرماس ‌ذره‌ای فضا در فرضیات اخلاقی خود برای مردمانی مانند مردم فلسطین قائل نیست، آیا هیچ دلیلی وجود دارد تا ما ارزش کل پروژه‌ آثار فلسفی او را مرتبط به بقیه بشریت و فراتر از محدوده مخاطبان اروپایی ‌هم‌ تبار ‌خودش، بدانیم؟ آصف بیات، ‌جامعه‌شناس ‌برجسته ایرانی، در ‌نامه‌ای ‌سرگشاده به ‌هابرماس ‌گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای آصف بیات قائلم اما نظر من ‌خلاف ‌او است. من معتقدم که ‌بی‌اعتنایی ‌هابرماس ‌به مرگ ‌و ‌زندگی ‌فلسطینیان ‌کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد.
🔰شهدای روحانی این سرزمین 🔹 آمار شهدای روحانی این سرزمین ۳۸۸۸ نفر است. 🔻۳۷۳۹ شهید شیعه و ۱۴۹ نفر از شهدا اهل سنت بوده اند. 🔻۵۷ نفر از کل شهیدان روحانی مربوط به مشروطیت یا انقلاب اسلامی هستند. 🔻۴۰ نفرشان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و پیش از جنگ تحمیلی شهید شده‌اند، 🔻۳۶۴۱ نفرشان در دوران دفاع مقدس شهید شده اتد. 🔻۱۴۹ نفر شهید ترور و شهید مدافع حرم هستند. 🔻۳۳۱۴ نفر از شهیدان روحانی عضویت بسیجی ۳۸۱ نفر عضویت سپاهی ۲۷ نفر ارتشی ۱۶ نفر نیروی انتظامی ۳۳ نفر جهاد سازندگی ۲۱ نفر عضویت قوه قضائیه ۲۲ نفر نماینده مجلس ۶ نفر صدا و سیما ۶۷ نفر طلبه وظیفه بودند. 🔻۲۲ نفر از شهیدان روحانی در سطح لشکر، تیپ و گردان، ۲۲۲ نفر در سطح فرماندهی دسته و گروهان، ۹۲۸ نفر در رسته‌های دیگر نظامی ۵۰ نفر مسئول تبلیغات داشتیم در مجموع ۱۲۲۲ نفر از شهدای روحانی دفاع مقدس علاوه بر نقش و رسالت طلبگی خود، دارای مسئولیت‌های رزمی و نظامی بوده‌اند. 🔻در «عملیات کربلای ۵» بیشترین شهید روحانی را داشتیم که تعداد آنها به ۵۶۷ نفر می‌رسد 🔻 اصفهان با تقدیم ۵۴۳ شهید روحانی، بیشتر شهید روحانی را در بین استان‌های کشور داراست 🔻در میان شهرها بیشترین شهید متعلق به اصفهان است که تعداد شهدای آن به ۱۶۰ نفر می‌رسد 🔻۱۷۶۷ نفر از شهیدان روحانی، طلاب رزمی تبلیغی بودند. همچنین ۴۸ شهید غیرایرانی در بین شهیدان روحانی وجود دارند 🔻 ۵۴۵ نفر از کل شهیدان روحانی تأیید شده از سادات هستند 🔻۹۳ نفر از شهدای روحانی همچنان مفقودالاثر هستند
🔹 مرحوم آیة الله العظمی شیخ محمّد علی اراکی فرمود: 🔸 آخوند ملاّ علی باذِنه‌ای (از شاگردان آیة الله آقا شیخ محمّد باقر اصطهباناتی شیرازی) از استاد نقل می‌کرد که ایشان فرمودند: مدّتی در تهران ساکن بودم و به تدریس می‌پرداختم، فقط یک ساعت وقت داشتم که آن را هم برای تنّفس و استراحت گذاشته بودم. روزی طلبه‌ای آمد و اظهار کرد: به من کتاب شفا درس بدهید. 🔹 من گفتم: در درس عمومی شرکت‌کنید. گفت: خیر! حتماً درس خصوصی می‌خواهم. 🔸 هرچه من اصرار کردم او حاضر نشد، سرانجام قبول کردم، ولی گفتم: من کتاب ندارم. گفت: مانعی ندارد، من یک کتاب دارم که یک شب پیش شما باشد و یک شب پیش من. 🔹 درس را شروع کردیم و مدّتی بدین منوال گذشت. یک روز که نوبت من بود و کتاب پیشم مانده بود، هرچه گشتم کتاب را نیافتم و پیش آن آقا شرمنده شدم. او وقتی دید که کتاب نیست، رفت و برگشت و گفت: من می‌دانم کتاب کجاست؟ یک راست به سراغ بقچه‌ای رفت، آن را باز کرد و کتاب را از میان آن بیرون آورد و به من داد. 🔹 من در حیرت فرو رفتم و گفتم: موضوع چیست؟! 🔸 گفت: پیرمردی از اوتاد که خدمت امام عصر - ارواحنا فداه - مشرّف می‌شود در خرابه‌ای از خرابه‌های شهر تهران سکونت دارد و من از او موضوع را پرسیدم، وی گفت: ساعتی که تو پیش آن استاد درس می‌خوانی، ساعتی است که آقا آن را برای معاشرت با زن خود گذارده بوده، لذا آن زن از دست تو، که وقت او را گرفته‌ای، ناراحت شده و کتاب را در فلان بقچه مخفی کرده است. 🔹 گفتم: تو چگونه با این شخص آشنا شدی؟! 🔸 گفت: من مدّتی روحانی محلی بودم و از این طریق به ارشاد مردم می‌پرداختم، ولی پس از مدّتی احساس کردم که سوادم در مسائل اعتقادی کامل نیست و نمی‌توانم مردم را درست و صحیح هدایت کنم، لذا در مصرف سهم امام شبهه و شک کردم. روزی به مردم گفتم: اموال من از خانه و اثاث، همه مربوط به شماست، بیایید و آن‌ها را ببرید. 🔹 بعداز آن به تهران آمدم و مدّتی در کاروانسرایی سکونت کردم و نمی‌دانستم چه کنم، اتّفاقاً دهانم هم زخم شده بود و آن را بسته بودم. تا این‌که یک روز شخصی ناشناس مرا به اسم صدا زد و گفت: فلان دوا را مصرف کن، دهانت خوب می‌شود. من آن دوا را تهیه کرده و مصرف کردم، دهانم خوب شد. بعد به این فکر افتادم که این مرد چه کسی بود که از درد و اسم من اطّلاع داشت و داروی او مؤثّر واقع شد؟! 🔸 وقت دیگری او را ملاقات کردم و از او پرسیدم: شما کی هستید؟ 🔹 گفت: من با پیرمردی از اوتاد که با امام عصر - ارواحنا فداه - تماس دارد، مربوط هستم. 🔸 گفتم: از او بپرس یا مرا پیش او ببر که وظیفه من چیست؟ 🔹 گفت: به من گفته شده که فلانی یعنی تو جزو مجاهدین راه خدا هستی. 🔸و همچنین گفته شده که نزد محمّد باقر اصطهباناتی برود و الهیات شفا را نزد او بخواند، و در درس عمومی هم نرود، زیرا بعضی از افرادی که در آن درس شرکت می‌کنند فاسق هستند، با آنان هم ننشیند و چنانچه ضرورتی داشت که به درس عمومی برود، بیرون اتاق بنشیند و گوش کند. 🔹 مرحوم حاج شیخ محمّد باقر اصطهباناتی فرموده بودند: من به او گفتم: از آن پیرمرد بپرس که آیا من هم می‌توانم خدمت آن حضرت برسم یا می‌توانم از آن حضرت سؤالاتی داشته باشم. 🔸 جواب آورد: تشرّف نمی‌شود، ولی سؤالات را بدهید به من تا خدمت ایشان معروض بدارم. من هم سه سؤال کردم... جواب آمد... 🔹 آیة الله آقای مصلحی فرزند آیة الله العظمی اراکی فرمودند: این داستان را مرحوم آقای سید محمّد علی سبط از مرحوم آیة اللَّه العظمی حاج شیخ محمّد حسین اصفهانی کمپانی (شاگرد آیة الله اصطهباناتی)، و آیة اللّه العظمی حاج آقا موسی شبیری زنجانی از مرحوم پدرشان با اندک اختلاف نقل کرده‌اند. 📚 آیة الله سیدمحسن خرازی، روزنه‌هایی از عالم غیب. 📌📌 کس نمی‌داند در این بحر عمیق سنگریزه قرب دارد یا عقیق 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطاب الحوزة الدينية في إيران إلى أبناء الأمة الإسلامية... انصروا أهلنا في غزة بمقاطعة إسرائيل!