eitaa logo
عصر جدید
818 دنبال‌کننده
81 عکس
15 ویدیو
2 فایل
طلبه‌ حوزهٔ علمیهٔ قم 🇮🇷 👤eitaa.com/ahs_tafreshi
مشاهده در ایتا
دانلود
آ. جلیلی در صدر تعداد آراء کسب‌شده.
⭕️از آقاى بنی‌صدر بايد همان‌گونه انتقاد بشود كه فرض كنيد داريد از خودمان انتقاد می‌كنيد؛ نه بيش از آن. ▪️مبادا زبان و قلم ديگران نسبت به آقاى بنی‌صدر يا اشخاص اطراف ايشان بی‌مهار و بى‌تقوا بشود و آن وقت بگويند آقای بنی‌صدر ديگر هيچ كمال و ارزشی ندارد. نه خير، ايشان داراى كمالات و ارزش‌هایی بودند و هستند. داراى ضدارزش‌هایی هم بودند و هستند و آنچه هست نتيجۀ جمع‌بندى آن‌هاست. اگر بی‌انصافى و بی‌عدالتى حتى در اين برخوردها به اخلاق ما رخنه كند، آن وقت ما هم به پاكى و طهارت و نورانيت اين اسلام ضربه زده‌ايم... ▪️از آقاى بنی‌صدر بايد همان‌گونه انتقاد بشود كه فرض كنيد داريد از خودمان انتقاد می‌كنيد نه بيش از آن. در راهپيمایی‌ها و تظاهرات هم بايد همين‌طور باشد. تا آنجا كه در توان داريد در شعارهایي كه داده می‌شود، اظهار نظرهایی كه می‌شود، عكس‌هایی كه برداشته می‌شود و امثال اين‌ها، كرامت اخلاق متعالى اسلامی بايد به چشم بخورد... ▪️عقده‌خالى‌كردن‌ها و كينه‌توزی‌هاى بی‌معنى نبايد باشد. ما نبايد در اين جريان بگذاريم چهرۀ پاك و نورانى اسلام و انقلاب اسلامى در دنيا لكه‌دار بشود. در همين داخل، ما نبايد بگذاريم كه فطرت پاك نسل جوان و نوجوان ما از مسلمان‌ها و جريان مكتبى مشمئز شود كه اين چه اخلاقى است اين مكتبی‌ها دارند... ▪️بايد صداقت، صميمت، انصاف، برخوردِ حق‌طلبانه و حق‌پرستانه را با هر برادر، خواهر و هر جريانى رعايت كنيم. گاهى هم رويدادهایي پيش می‌آيد كه حتى بعضى از افراد ساخته‌شدۀ ما در برابر آن‌ها عمل‌ها يا عكس‌العمل‌هایي شتاب‌زده نشان می‌دهند كه با واجبات و وظايفى كه از نظر اخلاقى نسبت به حفظ منزلت و كرامت و ارزش يكديگر بر عهده داريم، منافات دارد. 📕حزب جمهوري اسلامی(گفتارها، گفتگوها، نوشتارها)، شهید بهشتی، صص۱۹۴-۱۹۶ @beheshtium_ir 🔗پی‌نوشت: آقای بهشتی زمانی این‌ دیدگاه‌ها را مطرح کرده‌اند که بزرگانی میفرمودند بنی‌صدر با کَهَنه در ارتباط است(من در ذهنم آ. مکارم و آ.رضوی هستند، البته نسبت قطعی نمیدم). دنبال نفی این نگاه نیستم اما طرح آن هم زمانی که قابل اثبات نیست، خودزنی است. البته شأن ما هم در مقام سرپرستی نیست و صدالبته امام و آقا در مقام رهبری اند و ادبیات خاص خود را دارند که صحیح و کارگشا است. 🆔@Asre_jadid_57
⭕️بازیگردانی سیاست با تعیین نزاع‌ها ▪️گاهی در میدان سیاست، نباید تنها بازیگری کرد؛ بلکه باید بازیگردان سیاست بود و قواعد بازیگری سیاسی را در چارچوب ساختار موجود وضع کرد، آن هم با توجه به امتیازات خود و محدودیت‌های طرف مقابل. ▪️یکی از نامزدهای انتخابات سال ۸۴ وارد منطقه‌ی ممنوعه‌ی قدرت شد و رقابت را بین خود و هاشمی تعریف کرد و نزاع اصلی را دعوای بین عدالت و فساد خواند. در این حالت کاندیداها در همه‌ی متغیرها بررسی نمی‌شوند بلکه تنها در نزاع به‌وجود‌آمده بررسی می‌شوند. ▪️ما وارد منطقه‌ی ممنوعه‌ی قدرت شده‌ایم و می‌خواهیم انحصار قدرت در دست طبقه‌های خاص، احزاب خاص که عاملین ناکارآمدی در این چنددهه هستند را بشکنیم! اما کاش محل نزاع‌ها به صورت عمومی با نظام سرمایه‌داری (انحصار سرمایه) برجسته می‌شدند! برجسته‌شدن غیر از مطرح‌کردن است و باید در بین مردم نیز فراگیر و مشخص باشد و مردم دقیقا بدانند که ما دست به چه اقداماتی زده‌ایم و دست‌آورد‌های آن چه خواهد بود. کاش تبعات فساد‌انگیز و ضدعدالتِ توسعه را نمایان می‌کردیم! کاش محل نزاع‌ها را برای این انتخابات برجسته می‌کردیم؛ «عدالت‌خواهی» امتیاز ما بود در مقابل نابرابری‌ها و فساد‌های به‌وجودآمده از فعالیت چنددهه‌ایِ توسعه‌گرایان. «خودباوری» امتیاز ما است در مقابل خودتحقیری، «مقاومت» امتیاز ما است در مقابل سازشگری و هزاران امتیازات دیگری مانند «مردمی‌سازی»، «استقلال‌طلبی» و «اقتدارطلبی» که در ما وجود دارد و هزاران نقاط ضعف و محدودیتی که در رقبا وجود دارند. البته آن‌ها نیز برای خود محل نزاع تعیین کرده‌اند؛ آزادی، حجاب آزاد و... ▪️ما حتی نظام کارشناسی را برای مردم تبیین نکردیم که عده‌ای آن را دستاویز اهداف خود قرار می‌دهند؛ چه در عرصه‌ی نظر که مکاتب مختلفی با روش‌های متفاوتی به تجویز می‌پردازند و چه در میدان عمل، ارتباط کارشناسان با سران قدرت و ثروت را نشان ندادیم تا زمینه‌ی انتخاب صحیح و آگاهانه فراهم شود. 🆔@Asre_jadid_57
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️بیان مواضع اقتصادی نامزد انقلابی (دکتر جلیلی) به زبان ساده و با مثال‌های قابل فهم برای همه در پنج محور. ▪️مقایسه‌ی عملیاتی جریان انقلابی‌ مردمی با مواضع اقتصادی جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی. 👤محسن خاکی؛ مدرّس اقتصاد در حوزه و دانشگاه 💠 @h_abasifar 🔗پی‌نوشت: در این صوت، استاد خاکی نقد‌هایی جدی به سیاست‌های اقتصادی آ. قالیباف دارند و مواضع ایشان را شایسته‌ی نمایندگی انقلاب نمی‌دانند و مواضع اقتصادی آ. جلیلی را کارآمدتر و انقلابی می‌دانند. 🆔@Asre_jadid_57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️برافراشتن تصویر رهبر انقلاب توسط جوانان آمریکایی در یکی از دانشگاههای آمریکا ▪️نوشته روی تصویر: رهبر معظم، دختران و پسران آمریکایی به‌خاطرِ حمایتتان از شما تشکر می‌کنند. 🆔@Asre_jadid_57
بنا به دقت آ. عبادی، در انتهای کلیپ، عبارت «the UGLY TRUTH» به معنی حقیقت تلخ، نشان می‌دهد که این عمل دانشجویان آمریکایی، مطابق میل رسانه‌هایی که این کلیپ را منتشر کردند نیست.
‏ما برای غلبه بر استبداد سرمایه‌داری نئولیبرال، هیچ چاره‌ای جز کار جدی تشکیلاتی و گفتمانی نداریم. هیچ قدرتی بالاتر از آگاهی و همراهی مردم نیست. @syjebraily 🔗پی‌نوشت: ▪️عده‌ای بعد از اشتغال به سمت‌های سیاسی و منصب‌های اجرایی و کارهای عملیاتی در لایه‌ی حکمرانی، بنا به تجربه‌زیسته‌ی خود به این نتیجه می‌رسند که معرفت‌ و تجربه‌ی خود را، آسیب‌شناسی خود اط وضعیت موجود و ریشه‌های شکل‌گیری آن آسیب‌ها را، تصویر خود از وضعیت مطلوب و راهکارها و راهبردهای رسیدن به آن را باید به مردم انتقال داد تا به «آگاهی ملی» تبدیل شود تا این حرکت با همراهی مردم ختم به تغییرات و تحولات اساسی و بنیادی گردد. ▪️دولت مستعجل اگر با تحمیل و بدون زمینه‌سازی و فراهم‌کردن مقدمات روی کار بیاید-که از جمله‌ی این مقدمات، آگاهی عمومی است- در آینده به‌صورت کامل کامیاب نخواهد شد. ✅بله‌؛ هیچ قدرتی بالاتر از آگاهی و همراهی مردم نیست. 🆔@Asre_jadid_57
⭕️نظام کارشناسی، فساد و منافع، مسأله این است. 👤سید محمدمهدی حسینی ▪️در این دوران انتخابات، گفتمان و رویکرد «رجوع به کارشناس» به‌گونۀ برجسته‌ای خود را نشان داده و تا حدی زیادی بین طیف‌های مختلف سیاسی مشترک است. نهایت تفاوت بین طیف‌های سیاسی در این نکته متمرکز شده که اختلاف بین کارشناسان، جدی و غیر قابل چشم‌پوشی است؛ بنابراین «سیاست‌مدار ترازِ ریاست جمهوری» کسی است که بتواند کارشناسی بهتر و معتبر را تشخیص داده و آن را انتخاب کند و برای اجراء آن اقدام نماید. این مقدار از دقت، ارزشمند و یک قدم رو به جلو است. ▪️اما واقعیت این است که مسأله غامض‌تر و پیچیده‌‌تر از این است. اساساً نظام کارشناسی دچار مشکل «فساد» و داشتن «منافع» است؛ مثلاً نظام کارشناسی که در بورس به شما مشورت می‌دهد، خودش قبلا در بورس سرمایه‌گذاری کرده و در مشورت خویش ایده‌ای را نمی‌دهد که به ضرر خود تمام شود. نظام کارشناسی، خود در أحزاب شرکت دارد و برای او منافع حزبی و سیاسی حائز اهمیت است. ▪️بالاتر، نظام کارشناسی دچار مسأله «منافع هویّتی» است؛ مثلاً یک اقتصاد‌خوانده تلاش می‌کند اثرگذاری و اهمیّت علم اقتصاد را بیش‌تر نشان دهد، در مقابل کسی که مدیریت خوانده سعی دارد، سهم مدیریت را بزرگ‌تر جلوه دهد و این مسأله در مورد علوم دیگر در مباحث مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز صادق است و متأسفانه باید گفت بعضاً بین شاخه‌های علوم هم چنین است؛ مثلا بین گرایش‌های اقتصاد یا مدیریت و ... می‌توان این چالش را مشاهده نمود. ▪️در پایان باید گفت که نظام کارشناسی کاملا ایدئولوژیک است. ممکن است این نظام خود را فارغ از هرگونه ایدئولوژی نشان دهد و ادّعای بی‌طرفی کند ولی حقیقت این است که کاملاً ایدئولوژیک است و ایدئولوژی را در لابلای حرف‌های زیبای علمی و اصطلاحات پرطمطراق و گاهی حتّی در روش علم نیز، پنهان می‌کند. برای اثبات ایدئولوژیک بودن علم و کارشناسی، کتاب‌ها و مقالات فراوانی در جهان غرب نگاشته شده و برخی به فارسی ترجمه شده است. این تحقیقات در لایه و سطوح فرانظری، نظری و عینی مطالب بسیار مهمی همراه با مثال‌های چشم‌گیری دارند. برای مثال پیرامون موضوع مورد بحث و مناقشه‌آمیز «تجارب بین‌المللی اقتصادی» و «دستورالعمل‌های سازمان‎های جهانی» به وفور کُتب و مقالاتی نگاشته شده است. ▪️این مشکل و مسأله البته مختص کشور عزیز ما ایران نیست بلکه در سایر کشورها نیز موجود است ولکن ما باید به این مسأله مهم و جدّی توجّه کرده و با آن مواجهه فعّالانه داشته باشیم؛ نه این‌که منفعلانه سر در برف فرو بریم و با مسأله دست و پنجه نرم نکنیم. 🆔@Asre_jadid_57
🔰حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ▪️«در ادبیّات سیاسی ما، کلمه‌ی «مستضعف» و «استضعاف» وارد شد... «مستضعف» با «ضعیف» فرق دارد؛ «ضعیف» یعنی کسی که ضعیف است، «مستضعف» یعنی آن کسی که او را ضعیف نگه داشته‌اند. ▪️ضعیف نگه داشته شدن که معنای کلمه‌ی «مستضعف» است، دو جور است. یک وقت یک قدرتی می‌آید بر یک ملّتی سوار میشود، تسلّط پیدا میکند، او را ضعیف نگه میدارد... چیز بدی است، چیز خطرناکی است. از این خطرناک‌تر، نوعِ دوّمِ استضعاف است و آن، این است که یک ملّت خودش باور کند که ضعیف است، باور کند که بی‌عرضه است، باور کند که نمیتواند؛ این خیلی خطرناک است... ما در دوره‌ی قبل از انقلاب، هر دو جور استضعاف را داشتیم... میخواستند بباورانند که توِ ایرانی قادر نیستی، چرا بیخودی اصرار میکنی، چرا تلاش میکنی.» 📕بیانات در دیدار دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور، ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ 🌐https://khl.ink/f/53111 🆔@Asre_jadid_57
⭕️سعید جلیلی بهانه است،‌ «‌فرهنگ سیاسی» نشانه است ‌‌👤سجاد خدایی ۱- و : ما می‌خواهیم کسی بیاید که سه شب قبل انتخابات صادقانه در جمع تعاونی‌ها از سوء استفاده‌ی تعاونی‌ها بگوید، بدون ترس از ریزش رأی. کسی که بدون تعارف بگوید برجام چک بلامحل و فتف مشکلی را حل نمی‌کند؛ فریاد بزند کشور باید بر پاشنه‌‌ی دیگری بچرخد!‌ ‌ ۲- : ما کسی را می‌خواهیم که نقطه به نقطه کشور را رفته و سایه به سایه مسائل آن را از خود مردم گرفته و با خود مردم حل کرده ست، مثل مدل موفق باشگاه کشاورزان جوان در چهارصد روستا!‌ ‌ ۳- : بسیج قرار بود پژواک صدای مردم در حاکمیت باشد. سیاستمدار بسیجی صدای کولبران کردستان، گوجه‌کاران بوشهر، صیادان خلیج‌فارس، کپرنشینان چابهار، محرومین توگبری، بیست و هفت درصد روستایی و... را در حاکمیت پژواک می‌کند و در حد توان حل می‌کند.‌ ‌همانطور که بسیج متعلق به همه جمهور ست، سیاستمدار بسیجی نیز ست فارغ از سن، قوم، مذهب و جنسیت ست.‌ ‌‌ ۴- : این سیاست‌ورزی را که چهار سال هرروز انتخابات ست را بایدجایگزین سیاست‌ورزی شب انتخاباتی که هر چهارسال، دوهفته قبل انتخابات عکس یادگاری با مردم گرفت، کرد.‌‌ در سیاست‌ورزی جلیلی، اقوام و مذاهب هر روز مهم ست و خدمت به آن‌ها همیشه مطرح ست. نه آنکه دم انتخابات معامله‌ی وزارت و صدارت با آن‌ها بکند! ‌‌ ‌۵- : جلیلی می‌گوید:«اگر بتوانیم به همین دولت که رقیب ما هم هست، کمک کنیم اما امتناع بورزیم، خباثت است.» جلیلی نه تنها این را می‌گوید بلکه در ساخت پتروپالایشگاه‌ها و فروش نفت در عمل ثابت می‌کند. او حتی از همین دولت ناکارآمد که همه‌ دم انتخابات برای چهارتا رأی بیشتر بی‌انصافی و بذر ناامیدی می‌پاشند نیز از احیای زمین‌های کشاورزی خوزستان توسط دولت مستقر نیز تمجید می‌کند.‌‌ ‌‌ ‌‌لذا ما می‌خواهیم به بهانه‌ی ، کشور را نه تنها تغییر بدهیم بلکه ارتقاء و جهش دهیم. می‌خواهیم به بهانه‌ی ، برنامه‌ی واقعی که هشت سال از دل همه‌ی مردم جوشیده است و نه شب انتخابات نوشته شده باشد را جایگزین نمایش‌های اغواگونه کنیم.‌ 🆔@Asre_jadid_57
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️یک پیشنهاد برای کنشگران فعال در عرصه انتخابات ❌ملت ایران! دولت پزشکیان، کاسبان تحریم را روی کار می‌آورد؛ احزاب و آقازاد‌ه‌های ذی‌نفع را. 📝گزارش:‌ آیا نوبخت فرزندان ظریف و زنگنه را «کاسب تحریم» معرفی کرد؟ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/02/26/1727517/گزارش-آیا-نوبخت-فرزندان-ظریف-و-زنگنه-را-کاسب-تحریم-معرفی-کرد 🔗پی‌نوشت: ▪️خیلی زودتر باید به دوگانه‌ی ادامه رئیسی یا ادامه‌ی روحانی پرداخته می‌شد و این‌که دولت پزشکیان، ادامه‌ی دولت روحانی است. تجربه‌ی دوستانی که در امر تبلیغ انتخاباتی مشغول بودند در شهر و روستا این بود که خیلی از کسانی که تصمیم گرفته بودند به آ. پزشکیان رأی بدهند با استدلال‌های ما که ثابت می‌کرد پزشکیان همان دولت روحانی است، از رأی دادن به او پشیمان شدند. ▪️اگر از روی آگاهی به پزشکیان رأی بدهند بحثی نیست، اما اگر از روی بی اطلاعی، این کم کاری ما انقلابی‌ها به‌خصوص حوزوی‌هاست در امر تبیین. ▪️سیاست ما در این ساعات پایانی و یا دور دوم انتخابات، نشر این هشدار «دولت پزشکیان، ادامه‌ی دولت روحانی است» باید باشد‌‌؛ نه سرگرم‌شدن به دعوای داخلیِ انتخاب بین جلیلی یا قالیباف و غفلت از آگاهی‌بخشی به مردم. 🆔@Asre_jadid_57
واقعا چه کسانی از ساخت این نظرسازی‌ها(با این حجم بالا) سود می‌برند؟ یا اعلام حمایت فلان شخصیت از فلان کاندید (به دروغ)... هدفشان این است که از رای به اصلح دست بکشیم و از ترس رای‌نیاوردن سراغ دیگری برویم؟ مگر رییس‌جمهور شدن فلانی چه نفعی برای آنان دارد؟ یادم هست قوچانی میگفت اگر آ. قالیباف در دور دوم بالا بیاید شکست او برای ما راحت‌تر است (تا جلیلی). چرا از رای‌آوردن یک کاندید مستقل و فسادستیز که اهل زد و بند نیست، می‌ترسند و می‌خواهند به هر قیمتی رأی او ریزش کند؟ مگر اینطور با قدرت سازمانی و نفوذ در محاسبات مردم، رأی گرفته شود اما اگر موفق نشوید، سیلی محکمی از مردم خواهید خورد؛ سیلی درک غلط از شرایط سیاسی، سیلی دوری از مردم‌؛ نفهمیدن مردم. این دلیل که «دیکته‌ نوشته‌نشده غلط ندارد» یا «هندوانه دربسته مناسب ریاست جمهوری نیست» یا «این نامزد رای خاکستری بیشتری دارد و احتمال پیروزی‌اش بیشتر» نشان از فاصله‌ی شما از واقعیت بود. و این که خیلی از این مصلحت‌سنجی‌ها در واقع مصلحت‌تراشی است که در اثر نفوذ و خطای محاسباتی بوجود آمده است. (بماند که از منصب‌ها هم سوءاستفاده کردید) برخی جزو علما و برخی جزء فرماندهان نظامی. فرماندهان نظامی! سردار نظامی در میدان فرهنگی یک سرباز است؛ نه بیشتر. توکل به خدا.
⭕️چرا نباید به قالیباف رای داد؟ ۱- گفتمان اقتصادی دکتر قالیباف با ایده‌های نزدیک به لیبرالیسم اقتصادی همسو است. از ضدتولیدی بودن و رویکرد واردات‌محوری ایشان تا اعتقاد به بازارهای غیررسمی ارز و رهاسازی قیمت‌ها و جهانی‌سازی آن که تبعات تورمی فراوانی دارد تا اعتقاد به نفی دخالت دولت در تامین مسکن مردم و سایر ایده‌های اینچنینی از او گزینه‌ای به مثابه هاشمی رفسنجانی به ذهن متبادر می‌نماید. ۲- اطرافیان اقتصادی ایشان عموما متعلق به جریانات لیبرالیستی هستند که عموما با مبانی اقتصادی انقلاب اسلامی در تعارض هستند و عموما آن‌ها را در محافل اقتصادی متعلق به تیم اقتصادی دولت روحانی می‌توانید دنبال کنید. ۳- کارنامه ایشان در مجلس متناقض با وعده‌های انتخاباتی اوست. قالیبافی که از بزرگترین مخالفان افزایش ۵۷٪ دستمزد کارگران و افزایش حدود ۴۰٪ دستمزد کارمندان بود و تمام توان خود و مشاوران اقتصادی‌اش را معطوف به جلوگیری از انجام آن نمود تا حدی که فشار او منجر به استعفای وزیر کارآمد تعاون شد که پایین‌ترین نرخ بیکاری و ایجاد ۱میلیون شغل از دستاوردهای او بود. یا درباره وزیر کارآمد صمت که عملکرد کم‌نظیری داشت، در سال رشد تولید، پشت مافیای واردات خودرو ایستاد و با استیضاح و عزل او تمام شاخصهای صنعتی کشور به ویژه حوزه خودرو را با افت مواجه کرد که در دیدار نمایندگان مجلس، از رهبری نیز تذکر گرفتند. وقتی وعده افزایش دستمزد یا ساماندهی خودرو را می‌دهد، رفتاری متناقض را بروز می‌دهد. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 🆔@Asre_jadid_57
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا قالیباف نه؟ 🔻برای آنها که هنوز شک دارند. 🔻تحلیلی جامع، مستند، علمی، بسیار مهم و متفاوت از دلایل عبور از برادر ارجمند دکتر قالیباف 🎙سید محمدرضا رضی بهابادی @seyedrazy 🆔@Asre_jadid_57
سخیف‌ترین نوع مواجهه با بیانات رهبری که نشان از اختلال در دستگاه روشی و ساده‌انگاری دارد؛ که بگوییم ده بار از فلان نامزد تعریف و تمجید کرده‌اند اما از نامزد دیگر دوبار؛ تعریف و تمجید رهبری اولاً زمینه دارد که باید آن را بررسی کرد و گاهی یک مدیر مدبر از نیرو تعریف می‌کند وجوه مختلفی را در نظر دارد که لزوما به معنای خوب آن نمی‌باشد. ثالثا باید تمامی استناد‌ها بررسی سندی شوند و به صرف خاطره‌گویی اکتفا نکرد و حتی باید اشکالاتی که رهبری معظم به آقایون کرده هم مورد بررسی قرار بگیرد. به‌عنوان نمونه ممکن است تا سال 88 صحبت جدی از علوم انسانی غربی در بیانات معظم له نباشد (گرچه بنا به خاطرات از افراد موثق، اندیشه اسلامی‌ سازی علوم را ایشان از قبل از انقلاب هم در سر می‌پرورانده‌اند) اما سال ۸۸ به‌خاطر شرایط خاص ایشان به این موضوع پرداخته‌اند؛ حال باید بگوییم این پرونده خیلی اهمیت ندارد چون تعداد محدودی در بیانات ایشان ذکر شده است... 🆔@Asre_jadid_57
⭕️ انتقاد از سیاست‌های برخی مسئولین منتسب به جبهه انقلاب را ساده‌انگارانه و سریع به مقدسات گره نزنید ▪️ ما خودمان می‌گفتیم: شعار «مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است» از اساس غلط است و تفاوت است بین شخصیت و بین مقدسات با سیاست‌گذاری‌های برخی مسئولین. ▪️سیاست‌‌های شخص غیرمعصوم، دائماً محل بررسی، نقد و چانه‌زنی هستند و نباید انتقاد به سیاست‌ها را سریعاً و به‌سادگی به مقدسات یا اشخاص گره زد که تبعات و پی‌آمدهای ناگواری را به دنبال خواهد داشت. نقد به سیاست‌های اشخاص، لزوماً توهین به شخصیت نیست یا تخریب مقدسات نیست که بگوییم موجب تضعیف جبهه انقلاب شد. 🆔@Asre_jadid_57
استاد موسی نجفی، نامزدی را شایسته ریاست جمهوری می‌دانند که به این مهم التفات داشته باشد که «جمهوری اسلامی»، «امر قدسی» است. باقی با همان درک مناسبات قدرت به جمهوری اسلامی می‌نگرند. 🆔@Asre_jadid_57
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من، علی علیزاده، به سعید جلیلی رای می‌دهم چرا که گفتار او تنها گفتار سیاسی نسبتا عدالتخواه و فسادستیز این انتخابات بود. چرا که مطالبات معیشتی طبقات پایینی و محروم جامعه در صدای او بیشتر از هر نامزد دیگری شنیده شد. چرا که سیاستهای او اگر عملی شود میتواند مانع از عمیق‌تر شدن دره فقر و غنا در ایران ۱۴۰۳ شود. به ویژه آنکه ادامه وضعیت موجود باعث تقابل جدی طبقات محروم با نظام سیاسی می‌شود و ایران را به سمت بحرانی امنیتی می‌برد. به سعید جلیلی رای می‌دهم چرا که گفتار او تنها گفتار استعمارستیز و استقلال‌خواه و حامی اقتصاد ملی در این انتخابات بود و درکش از توسعه فراتر از فروش نفت و باقی مواد خام و واردات محصولات مصرفی بود. تازه آن هم به قیمت خلع سلاح در قالب احیای برجام. گفتارِ جلیلی نشان می‌دهد او با سازوکار غارت کشورهای جهان سوم توسط امپریالیسم آشناست و می‌داند استقلال اقتصادی همزمان نیازمند مقابله با امتداد داخلی امپریالیسم، یعنی سرمایه داری انگلی و غیرمولد و غیرملی و الیگارشی بیوطن است و گمانم همین، دلیل این هجمه همه‌جانبه سکولار و مذهبی و چپ و راست علیه اوست. به جلیلی رای می‌دهم چرا که در ایران ۱۴۰۳ که دهکهای پایین توسط کارگزاران شکم‌سیر و بالانشین و رسانه‌ها و گفتارهای جریان اصلی اصلاح‌طلب و اصولگرا اصلا دیده نمی‌شوند و به حساب نمی‌آیند یک روایت ملی از پیشرفت ارا‌ئه داد که محرکش همین مردم طبقات پایین هستند. و این یعنی در گفتار جلیلی محرومان قرار نیست زیر چرخ توسعه له شوند، بلکه آنها قرار است یکبار دیگر به صحنه بیایند و خود راننده و لوکوموتیو توسعه شوند. به جلیلی...
رای می‌دهم چرا که نگاهش سرشار از آینده بود. آنهم وقتی بخش عمده جامعه ایران، زیر فشار توامان تحریم از بیرون و بی‌عدالتی‌های اقتصادی از داخل، توان فکر کردن به آینده را از دست داده‌اند. و بدون تصویری از آینده، ملتی شکل نمی‌گیرد. به سعید جلیلی رای می دهم، به رغم نگرانی‌هایم از سیاستهای فرهنگی و اجتماعی او به ویژه درباره زنان. با این آگاهی که باید با او و حامیانش در گفتگویی انتقادی ماند. اما خطر سیاستهای فرهنگی و جنسیتی او را بسیار کمتر از خطر نامزدهای نئولیبرالی می‌دانم که پروژه مرکزی‌شان احیای وابستگی اقتصادی ایران به سیاستهای واشنگتن در قالب برجام است و تقسیم رانت بین محافل قدرت و ثروت داخلی به نام تعامل. 🔗پی‌نوشت: ارسال متن به معنای تأیید تمام محتوای آن نیست. وجود برخی دیدگاه‌های مارکسیستی و سوسیالیستی و غیراسلامی موجب شد که اشاره کنم.
⭕️ گفتمان انقلاب یا گفتمان‌های جمهوری اسلامی؟ ▪️بعضی اوقات استعاره‌ها گمراه‌کننده می‌شوند. دائم می‌شنوم که "جبهه انقلاب" در حال رایزنی برای ائتلاف است. عزیز برادر! مگر جبهه‌های دیگر طیف و جبهه‌های ضد انقلاب هستند. وقتی مفاهیم را درست درک نکنیم استعاره‌هایمان و افکارمان هم کژ می‌شوند. همگی جزیی از گفتمان جمهوری اسلامی هستید اما چپ و راست و سنتر و رادیکال و تجدید‌نظر طلب و ... دارید و این تنوع قدرت گفتمانی جمهوری اسلامی است اگر به تکثر خود باور داشته باشید و نسبت خود را با مفاهیم بنیادین آزادی و عدالت و برادری و وحدت و عدم تبعیض و ... مورد بازخوانی تئوریک قرار دهید. 👤سیدجواد میری 🔗پی‌نوشت: با کمی قید و قیود، این نگاه را بیشتر می‌پسندم. 🆔@Asre_jadid_57
▪️با این دید هم ببینیم که این انتخابات شکست برای جریانی بود که در دوره‌های قبل انتخابات را تحریم می‌کرد اما این‌بار دعوت به مشارکت. شکست بود برای افرادی که میگفتند انتخابات نیست؛ انتصابات است. شکست بود برای افرادی که می‌گفتند در ریاست جمهوری هیچ‌کاره بودیم؛ در وزارت خارجه اختیاری نداشتیم؛ اما حالا می‌گویند تفاوت دارد که چه کسی در پاستور حاکم باشد. شکست یا اصلاح... نمی‌دانم ولی مواضع قبلی‌شان غلط بود... 🆔@Asre_jadid_57
⭕️بازی انتخابات؟ یکی از نقدهایی که به مشارکت در انتخابات وارد می‌شود اینگونه توجیه می‌گردد که "اين بازي انتخابات بازيگرداني دارد و هدف از بازي، آوردن حداكثري مردم پاي صندوق و گرفتن مشروعيت براي نظام است. نتيجه بازي هر كه را بازيگردانان اراده كنند از صندوق خارج خواهد شد و انتخابات ٨٨ ثابت كرد آن كس از صندوق در مي‌آيد كه بازيگردانان بخواهند حتي اگر در اين دوره پزشكيان انتخاب شود مطمئن باشيد مهره‌ايست كه بازيگردانان با آن ملت را بازي داده‌اند." این یکی از رایج‌ترین هجمه‌ها علیه حضور در انتخابات است. اما نکته مهم که کمتر به آن پرداخته می‌شود مبنای مفهومی این هجمه است که مبتنی بر مفهوم "بازی" است. در نقدهای رایج مفهوم بازی تدقیق نشده است. مفهوم "بازی" امروزه در مطالعات نظری بسیار پیچیده شده است. به عنوان مثال، بازی به معنای تفریح کودکانه که هیچ هدفی را دنبال نمی‌کند امروزه به عنوان تنها تعریف مفهوم بازی استفاده نمی‌شود. بازی به مثابه play که دارای قواعدی است و این قواعد در چارچوبی معنادار می‌شود و اهدافی را دنبال می‌کند که با "امر اجتماعی" نسبت دارد و امر اجتماعی دارای شاخصه‌هایی همچون "منزلت" ، "طبقه" ، "دین"، "مذهب"، "زبان"، "سطح آموزش"، "درآمد"، "قومیت"، "جنسیت"، "شهرنشین یا روستانشین یا کوچنشین" بودن ... می‌باشد که "بازی" استراتژی‌هایش با این امور قابل محاسبه هستند. هر حرکتی در ساحت سیاسی نوعی بازی است که اهدافی را دنبال می‌کند. نمی‌توان بازی‌ی در ساحت سیاست متصور شد که هدف یا اهدافی را دنبال نمی‌کند. بنابراین مشارکت توده مردم می‌تواند اراده‌هایی را شکل دهد که زمین بازی را دگرگون کند یا اهداف دیگری را در بازی خلق کند. 👤سیدجواد میری 🆔@Asre_jadid_57