eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.6هزار دنبال‌کننده
665 عکس
414 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گریه مخدر یا گریه انسان‌ساز؟ ➖ مجموعه قسمت اول ◀️ در مکتب انقلاب اسلامی اگر عزاداری، جهت­گیری سیاسی نداشته و فقط به گریه و کسب ثواب محدود بمانند، بیش از پیش، از هدف و انگیزه قیام سیدالشهدا فاصله خواهند گرفت. 🎙: 💬 این مجالس روضه و عزای سیدالشهدا و این تبلیغات بر ضد ظلم، تبلیغ بر ضد طاغوت است. بیان ظلمی که به مظلوم شده تا آخر باید باشد. @andisheengelabi
کربلا، نتیجه بحران معنویت و بینش اجتماعی قال امام حسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» جامعه شناسی سال ۶۱ قمری در بیان حضرت نشان از فاجعه ای است که در پی دنیامداری و ارتجاع معنوی مردم بوجود آمده است. دوقطبی دین و دنیا و مصادره دین به کام دنیا، همان منطق لذت گرا و هدونیستی است که حاصل جهان بینی تقلیل یافته و ایدئولوژی تحریف شده آن جامعه می باشد. بینش مردم تحت تاثیر قلم بدستان و صاحبان کرسی و کالج و ارباب تریبون و رسانه دچار تحدید و تحریف گشته و به مرور منطق دنیا بر فلسفه دین سایه افکنده و تقدس زدایی از مذهب و سکولاریسم سیاسی_اجتماعی رقم خورده است. "الناس عبیدالدنیا" حاصل تفکری است که نظام سلطه برای پایداری سلطنت و بقای هژمونی اش پایه ریزی کرده و به مرور در یک چرخه فرهنگی_رسانه_ای، در بدنه اجتماعی تزریق نموده است. طبیعتا مثلث تهدید و تطمیع و تبلیغ برای به انزوا کشاندن و ساکت نمودن اهل فکر و نخبگان جامعه بخشی از پروژه عرفی شدن دین و تغییر ذایقه عمومی مردم می باشد. بالاخره مهندسی اجتماعی با تغییر ذایقه عوام با چاشنی سکوت خواص به مرور محقق می شود و به ثمر می نشیند. رونق چرخه معنویت در جامعه از دنیامدار شدن و حاکمیت منطق لذت در میان عموم مردم جلوگیری می کند و درثانی، شجاعت و جسارت را در وجود نخبگان جامعه جهت ایفای نقش روشنگری و افشای فساد و ظلم زنده نگه می دارد. ۱ از واقعه عاشورا علیرضامحمدلو @andisheengelabi
کربلا نتیجه تحریف روایت ها و مهندسی عادت ها قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» چگونه می شود که دین لقلقه زبان می شود و به نوعی از مقام اعتقادمقدس به یک عادت صرف تنزل پیدا می کند؟ چگونه می شود که در لحظه بلا و در بزنگاه ها که جامعه نیاز به منجی و ایفای نقش مردمی دارد تا تفاوت ها رقم خورده و بنوعی ورق برگردد، خیل کثیری از مردم آن‌زمان تماشاگر می شوند و حتی متوجه انحراف و فاجعه هم نشده و آنچنان متاثر نمی شوند؟ جامعه شناسی سال۶۱ برای شناخت لحظه های حساس و نقاط عطف تاریخی بسیار مهم است والا چه کسی است نداند که وفاداری و بصیرت مردم الان ما کجا و کوفیان دوران حضرات معصومین(ع) کجا؟ مساله اینجاست که ممکن است شبیه سازی در یک سطح متفاوت تری رقم بخورد. ممکن است کاملا موقعیتی و نقطه ای از ماکت جامعه سال۶۱ ق بهره برداری شود. در این راستا مساله راهبردی این است که بدانیم دشمنان ما برای تحریم انقلاب چگونه از خط تحریف بهره برده اند و می برند و خواهند برد..خیلی موقعیتی و نقطه ای انتخاب های ما را مهندسی می کنند و خیلی مدیریت شده روایت های جدید و خوانش های متفاوت از مبانی و مسائل و شاخص ها و شخصیت های انقلاب ارائه می کنند و به نوعی برای تحریف اسلام و انقلاب را رقم می زنند. علاوه بر مهندسی انتخاب ها و تولید روایت متفاوت از مبانی و شاخص ها، نتیجه بذر تحریف را بایستی در جاده صاف کنی کنش های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی رصد نمود. آنچه که اهمیت دارد فهم روایت درست بجای از جریان عاشورا در منابر و مداحی هاست. سه عنصر ۱.منطق ۲.حماسه ۳.عاطفه بایستی باهم فهم شوند و قرائت مسیحی یا انتحاری از امام حسین(ع) نقد و محکوم شود. اگر فهم درست و روایت صحیح و جامع از کربلا و حرکت عاشورایی امام حسین صورت بگیرد، جریان تحریف در لحظه های خاص نمی تواند با گروگان گرفتن اقتصاد و معیشت جامعه و با تکیه بر خوانش متفاوت از مبانی ایدئولوژیک، در عرصه های فرهنگی و دیپلماتیک، خلاف انتظار و اعتقاد جامعه و با تئوری شوک و بهت عمل کند. الغرض که باید گفت: دینداران زمانی کم می شوند که عادت های فرسوده و کلیشه ای تحریف شده.، برخلاف گفتمان مقدس بر ذهنیت هایشان حاکم شده و کنشگری آن ها را دچار تاخیر یا انحراف بنماید. عادت های ذهنی نیز حاصل روایت ها و انگاره سازی هایی که صاحبان تریبون و ارباب سیاست و رسانه رقم می زنند و به تدریج با شبیه سازی موقعیتی_تاریخی، رفتارهای منفعلانه در عوام یا کنشگری بی خاصیت و کم اثر در سطح خواص اتفاق می افتد. ۲ از واقعه عاشورا علیرضامحمدلو @andisheengelabi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «رفیق قدیمی»؛ با حال و هوای روضه‌های خانگی و شعری از میلاد عرفان‌پور @Farsna
سه محور جنگ روانی_رسانه ای، در شکل گیری واقعه عاشورا قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» چرا در شرایط سخت و فشار، دینداران کم می شوند؟ چه فرایندی در فضای سیاسی و اجتماعی رقم می خورد که میزان تاب آوری جامعه پایین می آید؟ چرا عادت های ضعیف و سخیف و دنیامدار بر اعتقادات و ذهنیت های مقدس سایه می اندازد؟ یک زاویه تحلیل از این ماجرا می تواند بررسی محورهای ثبات سیاسی جامعه قرار بگیرد. هرنظام سیاسی برای تثبیت و پایداری و توسعه دربلندمدت ، نیازمند توجیه در سه ساحت عقل(نخبگانی) و شرع(قانون) و عرف(مردمی) است. هرگاه یکی از این سه محور دچار اختلال یا نارسایی شود، به تدریج بایستی منتظر رخدادهای سیاسی اجتماعی یا فرهنگی باشیم که بعنوان پاشنه آشیل نظام حاکم عمل نماید. سیستم عامل هر نظام حاکم مستقل و پایدار و مدعی پیشرفت، ضرورت دارد که سه وجهی عمل کند درغیراینصورت یا دچار می شود یا خفقان و را چاره کار می بیند که هیچکدام نسخه دینی برای اداره جامعه نمی باشد. در سال۶۱ ق نظام سلطه اموی که جریان انقلابی و صاحب نظریه شیعه را جدی و مدعی قدرت می دید و بشدت از قداست و نفوذ و ظرفیت فکری و مردمی آن ها نگران بود، سیستم عامل و موتور محرک شیعه را مورد تهاجم رسانه ای قرار داد. ۱.در ساحت مشروعیت و قانون، امام حسین(ع) را خواندند و برای حرکت انقلابی ایشان، برچسب خروج از حاکمیت و شرع و قانون زدند.با اینکه یزید در راس حکومت دچار فساد و لاابالیگری بود، اما ثبات اجتماعی_سیاسی بعنوان اولویت اول برجسته شد و مخالفانش به اتهام مخالفت با این مساله، تحت پیگیرد قرار گرفتند. ۲.در ساحت عقلانیت، اندیشه ورزان جامعه را با تهدید و تطمیع و ترور از ریل دفاع و نسبت به امام جامع الشرایط، خارج کردند و تریبون ها و کرسی ها را علیه حضرت ساکت کردند و بعضا(شریح قاضی) مصادره نمودند. ۳.در ساحت مقبولیت و عرف نیز با تبلیغ منفی و روایت جنگ طلبانه و ضدزندگی و مخالف آسایش از تفکرسیاسی و حکومت امام حسین(ع) و در نتیجه عقب نشستن مردم و مستولی شدن ترس تنبلی از آینده مبهم، جنگ روانی_رسانه ای علیه ایشان را تکمیل نمودند. مجموع این سه محور که مباشر یا غیرمباشر با ابزار رسانه و جنگ روانی صورت گرفت، افکار عمومی را مهندسی نمود و "قلّ الدیّانون" را باعث شد و واقعه کربلا را با ظلم حاکمیت و سکوت خواص و خواب مدنی_مردمی رقم زد. ۳ از واقعه عاشورا علیرضامحمدلو @andisheengelabi
🔎عاشورا، مارپیچ سکوت اُموی و پلورالیزم مدل های حمایتی قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» 🔸چرا امام زمان عاشورا و زمین کربلا تنها ماند؟ اینکه جامعه سال۶۱ دچار انحطاط گفتمانی و شیب تند فساد شده بود، برای تحلیل کفایت نمی کند. مردم چگونه پذیرای تفکر اموی سلطه طلب، فسادمحور، دیکتاتور و میمون باز شده بودند؟ 🔻پروپاگاندای معاویه و سه اتفاق مهم یزید وارثِ فاسِد سلطه اُمَوی معاویه بود و پروپاگاندای ۲۰ساله معاویه توانسته بود سه اتفاق مهم را برای ساخت و مهندسی واقعیت های اجتماعی رقم بزند. اینکه انگاره های اعتقادی_سیاسی مردم را دچار تشکیک و تغییر کرده بود و امامت از سیاست و خلافت جدا شده بود. اینکه سطح ایمانی_اخلاقی مردم را بشدت تنزل داده بود و ذائقه عمومی به فساد و سکوت عادت کرده بود. در مرحله نیز کنشگری منفعلانه، راحت طلبانه و مدل حمایت دیپلماتیک را تبدیل به یک امر بین الاذهانی کرده بود. 🔻مدل های شش گانه حمایت اگر بخواهیم فرهنگ عمومی را که ذیل حاصل از نظام سلطه اموی رنگ و بوی انفعال و گرفته بود، تحلیل نماییم، سوژه مطالعاتی و درک فرهنگی مان را به مدل های متکثر حمایت در صحنه عاشورا و حرکت انقلابی امام حسین(ع) متمرکز می کنیم. 1⃣ حمایت منفعلانه: حمایتی کم خاصیت که صرفا به دعا و راز و نیاز خلاصه شده بود و اثری از شجاعت و دیانت مقتدارنه در آن دیده نمی شد. را به نفع ترک کرده و با نام زهد و عبادت، معنویت فانتزی در پیش گرفته بودند. این طیف بزرگترین افتخارشان دعا برای جان امام حسین بود و حتی گفتمان امام را نیز چه بسا قبول نداشتند. 2⃣ حمایت گزینشی: همان بندگان دلسوز و بزدلی که فقط اسب و شمشیرشان را برای امام پیش کشیدند و در دل نیز با امام بودند، اما جانشان و عملکردشان بتمامه در گرو دستگاه فکری و عقیدتی امام تعریف نشده بود. 3⃣ حمایت مشروط: افرادی بودند که در طول زندگی برای تک تک رفتار مثبت خود، چرتکه می انداختند و خیلی دیپلماتیک و برد_برد، دین و زندگی را مصرف می کردند. همین طیف و قشر دیپلمات تا آخرین روزها نیز با امام بودند ولی با بلند شدن بوی مرگ و شهادت، را در پیش گرفتند. 4⃣ حمایت مستشارانه: صاحبان این فکر با امام بودند و ضدسلطه نیز فعالیت هایی داشتند ولی در با امام دچار اختلاف بودند. پیشنهاد یمن و جنگ های چریکی و پارتیزانی هم دادند و اما فراموش کرده یا دچار شده بودند و فلسفه جهاد که ذیل منطق امامت باعث قرب الهی می شد را از یاد برده بودند. 5⃣ حمایت متاخرانه: تیپولوژی این دسته نیز مثل قبلی ها و حتی بیشتر از مستشاران از جهاتی به یاران امام نزدیک بود. این ها دل در گرو امام داشتند و ایمان و عملکردشان نیز کم و بیش معدل خوبی داشت، اما در و حرکت در معیت ولایت را هنوز نتوانسته بودند به عنوان یک ضرورت اولیه و همیشه همراه، درک نمایند. روزی عبادت، روزی خانواده و روزی مباحث و احکام دیگر را بر ولایت ترجیح دادند و در نهایت نیز کمی دیر یا خیلی دیر به معرکه نصرت شتافتند. 6⃣ حمایت کنشگرانه مومنانه: این طیف که ایمان و معرفت و عمل را بر محور ولایت گره زده بودند و به یک وحدت بینشی_کنشی_گرایشی با مکتب امام رسیده بودند و با تمام وجود و در سراسر زندگی، ذیل گفتمان امام و انقلاب حرکت کرده بودند و در آخرین کنشگری مومنانه نیز با غلبه بر مارپیچ سکوت حاکم و پاشنه آشیل های انفسی و آفاقی چون تردید و تاخیر و حسابگری و...به امام زمان خویش نائل شدند. واقعه عاشورا ✍علیرضامحمدلو 🆔 @asre_tabyin
چهار ویژگی راهبردی قیام عاشورا قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» جهت درک تفاوت نگاه موقعیتی_اجتماعی با نگاه جریانی_گفتمانی، ضروری است که وجوه تمایز حرکت امام را بازخوانی نماییم و چگونگی فرصت سازی در دل بحران ها را در این قیام تاریخی، رصد و رهگیری نماییم. اما آنچه که اطلاعات آشکار عاشورا بدون توسل به نگاه های عرفانی و فلسفی بازگو می نماید، اصلی قهرمان، ایدئولوژی، تشکیلات، رسانه در نافذ بودن و حرکت تاریخی امام حسین(ع) مشهود و قابل رویت است. ابَرقهرمانی برای مکتب سازی هرجنبشی برای داینامیک بودن و اثربخشی عمیق، نیاز به یک قهرمان و لیدر و آقای خاص دارد. شخصیتی که بینش و منش او شاخص کل جریان بوده و به تنهایی توان و افق گشایی و ظرفیت الگوشدن را دارا باشد. در یک کلام به تعبیر شهیدمطهری(ره)، امام حسین (ع) یک قهرمان و بلکه ابرقهرمان بود و شاهد ماجرا اینکه یارانش بدون تردید و عاشقانه برای مسیر و مرامش، جان می دادند و دیگران نیز به پاس عظمتش، کلاه از سر برمی داشتند. ایدئولوژی برای گفتمان سازی هر جریانی برای پایایی و عمق بخشی و گفتمان سازی، نیازمند به عقبه فکری و تاریخی و می باشد. امام حسین(ع) و حرکت عاشورایی ایشان بشدت عمیق و اقناعی و استدلالی بود و خطبه منای ایشان برای توجیه هشتصدتن از نخبگان جامعه، گواه بر قیام حسینی است. تشکیلات برای شبکه سازی قهرمان بدون ایدئولوژی پایدار نمی ماند و بدون کادرسازی، در لابه لای سیاست و سانسورهای رسانه ای، گفتمانش خفه خواهد شد. پس جهت جریان_سازی و سپس گفتمان_سازی، نیاز به یک شبکه_سازی قوی و حساب شده می باشد. امام حسین علیه السلام جهت اینکه حرکت انقلابی شان در گوش جامعه معاصرش طنین انداز شده و گفتمان ایشان در کربلا دفن نشود، نمود. تربیت نیرو از خانواده خود تا افرادی که طی ده بیست سال مبارزه مخفی فرهنگی_سیاسی، سر از کوفه و بصره و بغداد درآوردند و برخی به عنوان سفیر و برخی نیز به عنوان منتقم قیام، دست به کنشگری در سطح کلان اجتماعی نمودند. رسانه ای برای جریان سازی در مرحله نهایی که برگ برنده تاریخی حرکت امام حسین(ع) شمرده میشود، آشنایی نخبگانی چون امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و...با مخاطب شناسی و جریان رسانه ای بود. امتدادتاریخی عاشورا، نتیجه درک درست اصحاب امام با ، فرهنگ، سیاست و توان روایت سازی در کوران مصیبت و سختی و تنهایی با غلبه بر روایت و جریان ظلم حاکم بود. حلقه رسانه ای واقعه عاشورا، شهرهای استراتژیکی چون کوفه و شام و مدینه را طی یک مجاهدت رسانه ای هوشمندانه هرچندمظلومانه، تحت تاثیر و ظلم ستیزی امام و یارانش در نوردیدند. واقعه عاشورا علیرضامحمدلو 🆔 @asre_tabyin
Salahshoor-Ta Mashketo Tu Ab Zadi-navadiha.ir.mp3
1.42M
تا مشکتو تو آب زدی ... 🔹بی دست کربلا دست مرا بگیر.‌‌.. 🎙 حاج مهدی سلحشور @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حواست هست... به موهای سپید سرم...😭 داریم با پیر می شویم خوشحال ازین جوانی از دست رفته ایم @andisheengelabi
Clip-Panahian-RisheHayeAshoora.mp3
2.06M
🎵اگر ریشه‌های عاشورا را بررسی نکنیم ... 🔻ماجرای شیعیانی که نمی‌توانند امام زمان را تحمل کنند! @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️◼️اولین جمله حضرت زینب(س) در سخنرانی شهر کوفه با عبارتی برخاسته از عمق اعتقاد استاد رحیم_پورازغدی @andisheengelabi
⚫️ چرا خود را به گریه‌زدن (تباکی) هم برای امام حسین(ع) ثواب دارد؟ ◾️عزاداری امام حسین(ع) که به حق درباره‌اش گفته شده: «مَنْ بَکی‏ اوْ ابْکی‏ اوْ تَباکی وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه‌کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل، فلسفه‌اش و ابن‌زیادها و به سود حسین‏‌ها و حسینی‏‌ها بوده. در شرایطی که حسین به صورت یک در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی‌کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقعاً نوعی سربازی است. ◾️ در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‏‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی(ع) یک حرکت است، یک موج است، یک است. ◾️ اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و مسئله‌ شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‏‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرّد از وظایف اجتماعی و بی‌رابطه با حسین‏‌های زمان و بی‌رابطه با یزیدها و عبیدالله‌های زمان به پا دارند. ◾️ در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور به در آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را به پا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها «تباکی» اثر ندارد، اگر یک من اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی‌خورد. 📕 استاد مطهری، بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صدساله اخیر، ص۸۳ @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️سخنی تکان‌دهنده از امام حسین(ع)، ناراحت‌کننده‌تر از زخمهای بدن‌ مقدسش چگونه شد که امام حسین(ع) را به قصد و بشارت سر بریدند؟ چگونه می شود را با به مذبح می برند؟ (ره) @andisheengelabi
زینب(س) چگونه زینب شد؟ 🔻رهبر انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله : ◾️ زینب کبری یک زن بزرگ است. عظمتی که این زن بزرگ در چشم ملت‌های اسلامی دارد از چیست؟ نمی‌شود گفت به‌خاطر این است که دختر علی‌ بن‌ ابی‌طالب یا خواهر حسین‌ بن‌ علی و یا حسن بن علی است. نسبت‌ها هرگز نمی‌توانند چنین عظمتی را خلق کنند. همه‌ی ائمه‌ی ما دختران و مادران و خواهرانی داشتند اما کو یک نفر مثل زینب کبری؟ ◾️ارزش و عظمت زینب کبری به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی و بر اساس است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این‌طور عظمت بخشید. هر کس چنین کاری بکند، ولو دختر امیرالمؤمنین هم نباشد، عظمت پیدا می‌کند. ◾️بخش عمده‌ی این عظمت از این‌جاست که اولاً موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانی روز عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین را و ثانیاً طبق هر موقعیت یک انتخاب کرد. این زینب را ساخت. @andisheengelabi
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید 🔹 رهبر انقلاب: به این فکر کنیم چرا انقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است. 🔹دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و تربیت انسانهایی که مثل او فکر کند و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود. 🔹الان هم شنیده‌ام ۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید. ۹۹/۶/۱۱ 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از بیداری ملت
🔴جریان تحریف چگونه مقابل ساماندهی پیام‌رسان‌ها ایستاده است؟ ⏪یادداشت دکتر معصومه نصیری در روزنامه کیهان جریان تحریف با طرح گزاره‌های از اساس پر اشکال، پاره حقیقت‌گویی، برجسته‌سازی برخی واژگان و عدم پرداخت به نکات مهم طرح سعی در مهندسی افکار عمومی برای مقابله با طرح و به نتیجه نرسیدن آن و اساساً ساماندهی فضای افسارگسیخته مجازی دارند. این موضوع از همان ابتدای کار و با سانسور نام صحیح طرح و تنها اشاره به ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی پیگیری شده است. عنوان این طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» است. دو واژه و نیز در روانشناسی زبان دارای بار معنای مثبت هستند و اینکه عده‌ای حتی ساماندهی را با عنوان انسداد پیگیری می‌کنند خود نشان می‌دهد می‌توان در هزاره سوم و عصر انبوه رسانه زیست و این‌چنین در گرداب دروغ و سانسور گیر افتاد و مقهور پروپاگاندای رسانه‌ای شد. اما جریان تحریف چگونه مقابل ساماندهی پیام‌رسان‌ها ایستاده است؟ اگر از آدرس غلط دادن موضوع « » به « » که پیش از این اشاره شد عبور کنیم، با قلب واقعیت درباره بندها و تبصره‌های گوناگون طرح مواجه هستیم. در این یادداشت به شبهاتی درباره فعالیت پیام رسان های خارجی در ایران، اجازه تفتیش محتوا و صفحات کاربران داخلی، وضعیت کسب و کارها براساس این طرح، بحث فیلترشکن ها و ... پاسخ داده شده است. متن بخش نخست این یادداشت را در لینک زیر بخوانید: http://kayhan.ir/fa/issue/1939/11 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
هدایت شده از روشنگری
✖️هشدار امروز رهبر انقلاب درباره آسیبهای آموزش مجازی دانش آموزان در دوران کرونایی 🔺رهبر انقلاب اسلامی درخصوص آموزش مجازی و برخی زیان‌های احتمالی آن خاطرنشان کردند: راه اندازی شبکه شاد، اقدام بسیار خوبی است اما آموزش مجازی نباید موجب شود که دانش آموز در معرض آسیبهای و خطرات و قرار گیرد. ۹۹/۶/۱۱ 💻 @Khamenei_ir 🏴 @Roshangari_ir
🔰 جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید 🔻 رهبر انقلاب: به این فکر کنیم چرا انقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است. دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و ساختن انسان‌هایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود. الان هم شنیده‌ام ۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید. 🔰 معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند 👈 هرچه در آموزش‌و‌پرورش خرج کنیم، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم 🔻 رهبر انقلاب: معلمان عزیز ما افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و ما باید از شأن معلم صیانت کنیم. حفظ شأن و جایگاه معلم در درجه اول به عهده خود آنان است و هر معلمی باید این احساس را داشته باشد که او آینده‌ساز است. نگاه به آموزش و پرورش نباید نگاه به یک دستگاه مصرفی باشد، باید مانند نگاه به یک دستگاه زیربنایی باشد. اینجا هرچه خرج میکنید سرمایه گذاری کرده‌اید و زیربنا ساخته‌اید. 🔰 تاکید رهبر انقلاب بر اجرای عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان مدارس دولتی 🔻 رهبر انقلاب: در مورد عدالت آموزشی و بهره‌مندی دانش آموزان از سهم مناسب خود در همه نقاط کشور بویژه مناطق دوردست و شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان در مناطق محروم بارها صحبت شده است و اکنون که مسئله آموزش مجازی مطرح است، موضوع عدالت آموزشی حساس‌تر از گذشته است. باید سطح و کیفیت مدارس دولتی از لحاظ آموزشی و تربیتی به گونه‌ای شود که دانش‌آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس امکان قبولی آنها در کنکور کمتر است و خانواده‌ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی‌پناه می‌فرستند. ۹۹/۶/۱۱ @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی جای قاتل و مقتول عوض می‌شود 🔸 اعترافات صریح و تصاویر دوربین‌های مداربسته از صحنه قتل؛ انتشار برای نخستین بار 👈آیا رسانه های ضدانقلاب و قاتلینی مانند ترامپ باز هم می‌توانند افکاری را بی‌گناه جلوه دهند؟ 🚨 نکته فوق العاده جالبی که در خصوص پرونده برادران افکاری نمی‌دانید @tahlile_siasi @tahlile_siasi
♨️ شانتاژ برای ایجاد حساسیت و دوقطبی 📷 اینها تصاویر جلد کتاب های درسی سوم دبستان است. 🔻همان طور که مشاهده می کنید در کتاب علوم تجربی و هدیه های آسمانی سوم دبستان فقط تصویر دختر است و هیچ پسری نیست. 🔻در کتاب آموزش قرآن، مطالعات اجتماعی و فارسی سوم دبستان هم تصویر دختران و هم تصویر پسران است. 🔻پس چرا جریان رسانه ای خارجی و بعضاً داخلی تنها درباره جلد ریاضی سوم دبستان صحبت و بقیه را سانسور کرده اند؟! 🔻پاسخ روشن است؛ آنها نگران حقوق دختران و زنان نیستند بلکه دنبال بهانه ای هستند که با آن ضمن ایجاد حساسیت کاذب، جنسیتی زنانه و مردانه و ...ایجاد کنند و به دختران و زنان کشور کنند که نگاهی درپی حذف شماست. @andisheengelabi
✳ گلوبالیزیشن مهدوی یعنی امنیت برای همه 🔻 روایت داریم که در زمان حکومت جهانی (عج) بدان حد بر جهان حاکم می‌شود که یک دختر نوجوان بدون کمترین توهین و تهدیدی به‌تنهایی از این سوی عالم به آن سو خواهد رفت. یعنی امنیت برای ؛ امنیت برای دخترهای افریقا، مکزیک، غنا و افغانستان؛ نه فقط برای دختران سرمایه‌داران نیویورک. اما تفکر جهانی‌شدن از آن نوع که می‌گوید و می‌خواهد، درواقع عین محافظه‌کاری است لذا اینان در مقیاس جهانی با اصول‌گرایی، با مدینه‌ی فاضله سازی، با ایدئولوژی و حاکمیت مخالف‌اند و می‌گویند که ارزش‌ها اصولا مفاهیم غیرعلمی و مقولات غیرعقلانی و لذا مسائل شخصی بلکه جزء وسایل شخصی هستند! و ارزش‌ها شخصی و نسبی است؛ پس ربطی به حکومت و امر عمومی(پابلیک) ندارد و ، همین است. 👤 📚 برگرفته از کتاب «مهدی(عج)، ده انقلاب در یک انقلاب» 📖 صفحات ۸۹ و ۹۰ @andisheengelabi
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔰انتشارات ۹دی منتشر کرد: 🔸کتاب ؛ پاسخ به سی سوال و شبهه سیاسی- اجتماعی روز جامعه، مبتنی بر آیات قرآن، نهج البلاغه، سیره اهل بیت(ع) و حضرت امام(ره): ❓چرا گاه اینگونه به نظر می رسد که «رفتارهای سیاسی» رهبرانقلاب، مبتنی بر «آرمان های انقلابی» ایشان نیست؟ ❓چرا پس از گذشت41 سال از انقلاب اسلامی، هنوز بطور کامل آرمان های انقلاب محقق نشده است؟ ❓آیا اگر بجای چالش، با آمریکا تعامل می کردیم، سرعت پیشرفتمان بیش از این نبود؟ و بسیاری سوالات دیگر... 🔸نویسندگان: دکتر شبیر فیروزیان دکتر علیرضا معاف 🔸قیمت: ۳۵ هزار تومان 🔰سفارش از طریق: آدرس @basaer_admin در پیام رسان های «تلگرام» و «ایتا» و یا ارسال پیامک به شماره 09387994854