eitaa logo
عصر زنان
3.3هزار دنبال‌کننده
446 عکس
139 ویدیو
13 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🗞 پشت میله‌های زندان 📌" به گزارش پایگاه خبری phys، تعداد زنان زندانی در استرالیا در دهه گذشته ۶۴٪ افزایش یافته است که سبب جدایی هزاران کودک از مادران خود و ایجاد استرس فراوانی برای هر دو طرف شده است. در تلاش برای کاهش فشار جدایی و حفظ پیوند مادر و فرزند یک برنامه تربیتی جدید در زندان با همکاری نزدیک با زنان در زندان و همچنین کارکنان زندان و اعضای کلیدی جامعه بومی در استرالیای جنوبی ایجاد شده است." 🔸پژوهش‌های متعدد زیادی در حیطه‌ی آسیب‌شناسی زنان انجام شده است که به بررسی زنان زندانی پرداخته‌اند. برای مثال کتاب رویکردهای نظری هفتگانه برای بررسی مسائل اجتماعی در بردارنده بررسی‌های مذکور و نتایج‌شان می‌باشند. طی این بررسی‌ها میزان درصد زنان زندانی به نسبت مردان زندانی همیشه بسیار کمتر بوده است و غالب جرائم ارتکابی آنان دزدی و یا حمل مواد مخدر و قاچاق بوده است. ریشه‌ی گرایش آنان به ارتکاب چنین جرم‌هایی نشات گرفته از فقر اقتصادی و فرهنگی آنان بوده است. 🔹علیرغم آنکه برخی از نظریات چنین عنوان می‌کنند که زنان به دلیل نوع جامعه پذیری‌شان کمتر به خشونت و جرائم ورود می‌کنند؛ به نظر می‌رسد که زنان به دلیل دارا بودن عاطفه‌ای که در کلام آیت‌الله جوادی آملی، شکل ویژه و خاصی دارد و منحصرا در زن است و بیگانه از عقل او نیست کمتر به ارتکاب جرم روی می‌آورند. اما زنانی که مجرم شناخته شدند و محکوم به گذران سنواتی در زندان، پشت میله‌ها به دلیل داغ ننگی که بر پیشانی‌شان به عنوان زندانی هک می‌شود، مستعدتر از مردان در مطرود شدن از جامعه می‌باشند. حال این داغ ننگ دردهایش یک طرف است و دردهای جدایی از فرزند و نگرانی جگرگوشه در طرف دیگر. 🔸عدم فراهم نمودن فضایی مناسب برای نگهداری فرزندان زنان زندانی در کنارشان، در محیطی امن میتواند در فرآیند اصلاح زنان زندانی اختلال ایجاد کند و او را دچار کینه و میل به انتقام برای گذران سنواتی که در دوری از فرزندش داشت نماید. از طرفی وجود فرزندان زیر نظر مددکاران زندان در کنار مادر زندانی میتواند خود راه‌حلی در روشن نمودن بارقه‌های مسئولیت پذیر بودن زنان زندانی در قبال فرزندانشان گردد. این امر در اصلاح نگرش و رفتار زنان زندانی در قبال خانواده، جامعه و دوستانش میتواند مثمر ثمر باشد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
| 🗞 وقتی ایلان ماسک هم از مزایای داشتن فرزند زیاد می‌گوید 📌 " پژوهشگران برجسته عرصه جمعیت در سرتاسر جهان سال‌هاست که زنگ خطر جدی کاهش جمعیت جهانی را به صدا درآورده‌اند. روند کاهش جمعیت و آثار مخرب آن مبحثی غیرقابل‌ چشم‌پوشی بوده که امروزه در تمام جوامع نیازمند اقدامات کارشناسی و عملی است. خوشبختی در لغت به معنای حس آرامش، احساس پیروزمندی و سعادت عنوان شده است. در دیدگاه علم روان‌شناسی، خوشبختی، حس رضایت درونی از زندگی، رفاه ذهنی، احساس شادی و لذت‌بردن از زندگی معنا می‌شود." 🔹 سیاست‌های غلط سوق جهان به سمت تک‌فرزندی که سال‌ها با توجیهاتی همچون کمبود منابع طبیعی و ریشه‌کن‌ کردن فقر و گرسنگی با استفاده از کاهش زاد و ولد در حال ترویج و گسترش بود مدتی است که مورد نقد قرار گرفته و نگاه متخصصان را به تأثیر فرزندآوری در افزایش نرخ شادی و حس خوشبختی و در نهایت داشتن جامعه‌ای با بهره‌وری بالای اجتماعی و آرامش جمعی گرایش داده است. از این‌ رو در اغلب کشورهای توسعه یافته جهان که با نرخ زادوولد کمتری روبه‌رو هستند و به آسیب‌های کهن‌سالی جمعیت در سرزمین خودشان آگاه‌‌اند، سیاست‌های افزایش و جوانی جمعیت را در دستور کار خود قرار داده‌اند. سیاست‌هایی چون هدایای بدو تولد (کره جنوبی) مرخصی‌های بارداری برای هر دو والد (ژاپن) ، حقوق به مادر تا پنج سالگی فرزند (آلمان) پرداخت هزینه‌ها از پیش از تولد تا هفت سالگی (فرانسه) و... یکی از اقدامات مؤثر استفاده از چهره‌های شناخته شده در رسانه است. در برخی فستیوال‌های هنری بین المللی حضور پر رنگ و دعوت ویژه از کسانی را شاهد هستیم که تعداد فرزند بیشتری دارند و عموماً در تیتر اخبار آن جشنواره یا مراسم قرار می‌گیرند که این خود در نگاه عموم جامعه تنافی فعالیت اجتماعی، شهرت، محبوبیت و... با فرزندآوری را از بین می‌برد. حتی ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان که بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرده که اعتقادی به خدا ندارد و به قول نایس ها خداناباور است، در مصاحبه های متعددی، فرزند زیاد را دلیلی برای شادی حقیقی و فطری افراد دانسته است. 🔸ماسک قبلاً هم در مصاحبه خود در نشست سالانه وال‌استریت ژورنال گفته بود که بزرگ‌ترین تهدید برای بشریت کاهش نرخ زادوولد است و هشدار داد اگر مردم شروع به بچه‌دارشدن نکنند، تمدن بشری از بین خواهد رفت. او در این مصاحبه از خدمات ویژه‌ای که شرکت‌های تحت مدیریتش به افرادی که باردار هستند و یا اقدام برای بارداری را به‌عنوان هدفی در زندگی خودشان دارند نام برد. از جمله این اقدامات مرخصی 16 هفته‌ای برای هر دو والد و هزینه 40 هزاردلاری برای خدمات بارداری است. مدیرعامل تسلا این سخنان را در حالی گفته بود که شرکتش در حال رونمایی از مدرن‌ترین ربات کارگری برای کاهش نیاز کارخانه و مراکز به استفاده از نیروی انسانی و تأثیر عمیق آن بر روی اقتصاد بود. او که به اذعان خود، صاحب ۱۱ فرزند است در سال 2017 هم در پاسخ به سؤال خبرنگاری که در مورد ازبین‌رفتن منابع طبیعی جهان و انتشار گازهای گلخانه‌ای با استفاده از نظریه انفجار جمعیت سؤال کرد، گفت: جمعیت جهان با این نرخ زادوولد به سمت فروپاشی رفته و به نظر می‌رسد که سیاستمداران و افراد کمترین توجه را به این موضوع دارند و یا درجه اهمیت آن برایشان بسیار کم است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
| 🗞 رسانه‌های غربی تصویر مخدوش از زن ایرانی منتشر می‌کنند 📌" به گزارش خبرگزاری مهر، در حاشیه‌ی نشست بین‌المللی رسانه‌ی خورشید با اظهار این مطلب که رسانه‌های غربی از زنان ایرانی تصویر مخدوش و غیر واقعی منتشر می‌کنند و حقایق را بیان نمی‌کنند افزود، براساس مدتی که در ایران بودم دریافتم برخلاف آنچه رسانه‌های غربی از زنان ایرانی روایت می‌کنند( زنان تحت فشار، بی‌سواد، فاقد حق تحصیل، تحت فشار مردان)؛ زنان ایرانی له هیچ‌وجه چنین نبودند بلکه زنان ایرانی، بانوان توانمندی هستند که مرا تحت تاثیر قرار داده‌اند." 🔸در سفرنامه‌ای که پزشک اتریشی "ادوارد یاکوب پولاک" که به دعوت امیر کبیر به ایران سفر کرده بود و مدتی در مدرسه دارالفنون به تدریس پرداخت وقتی از زنان ایرانی عهد قاجار قلم می‌فرساید، از شکوه و کاریزماتیک بودن آنان در پس پرده‌ی مستورانه‌شان می‌نویسد. او اذعان می‌کرد که زنان ایرانی علیرغم آنکه به لحاظ جایگاه رسمی و دولتی، سمت سیاست‌مدارانه‌ای ندارند اما در سیاست نقش جاری و ساری دارند، اثرگذارند؛ علیرغم مستوری‌شان در پوشش عفیفانه حجاب و برقعه اما کاریزمای آنان نظرها را جلب خود می‌کند. 🔹این خصائص مورد مدح پولاک در زنان ایرانی، مورد مدح و تایید بسیاری از سیاستمداران غربی قرار داشته و دارد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز این قدرت زنان ایرانی سبب جذب و تحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از زنان شد. زنان غربی و شرقی که در حوزه‌های علمی و ورزشی به طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنند بارها به زنان ایرانی چون مرحوم طوبی کرمانی، زهرا نعمتی و بانوان نامدار ایرانی غبطه خوردند. از روش زندگی و منش آنان متاثر شده‌اند و گاه آنان را الگویی برای پیگیری حرفه‌ی و زندگی خود قرار داده‌اند. 🔸در ورزش زنان، زنان غربی با تاثیر از الگوی البسه پوشیده و اسلامی زنان ورزشکار ایرانی، آزارهایی که به سوی‌شان از سمت مردان روانه می‌شد را به حداقل رسانده، تمرکز و نشاط خود را به واسطه کاهش یافتن نگرانی از تعرضات احتمالی، افزایش دادند و حریم حداقلی را برای خود تعریف کردند. بدین سبب می‌توان حق داد که زنان ایرانی برای نظام سرمایه‌داری غرب ترسناک باشد. زنانی که برده‌ی سرمایه‌داری نیستند، مستقل و محترم می‌باشند و جامعه‌ی خود را می‌سازند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
📌آنچه در محافل خبری و اندیشه‌ورزی حوزه زنان و خانواده گذشت؛ 🔻با هدیه‌ی خاتم الانبیاء از معراج چگونه برخورد می‌کنیم؟| مهدیه منافی 📎 اینجا بخوانید 🔻چند آموزه گهربار زناشویی از رسول آئینه و آفتاب| دکتر یاسر طاهر رحیمی 📎 اینجا بخوانید 🔻اتحاد بر محور یک کتاب زنده| جعفر علیان نژادی 📎 اینجا بخوانید 🔻افسوس، تقدیر، مراقبت| مهدی تکلو 📎 اینجا بخوانید 🔻پروژه حیازدایی این‌بار به دست قشر مذهبی| دکتر مهدیه شادمانی 📎 اینجا بخوانید 🔻ننه آقا| اپیزود 📎 اینجا بخوانید 🔻تغییر به احسن بررسی مشکلات حقوقی همسران شهدا در خصوص فرزندانشان| زهرا امامی 📎 اینجا بخوانید 🔻نقش زنان در پیشرفت کشور| عارفه رشنو 📎 اینجا بخوانید 🔻مفهوم "هویت" در میان نظریات و دیدگاه‌های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است| ریچارد جنکیز 📎 اینجا بخوانید 🔻راز تحمل شکنجه‌ها| مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 📎 اینجا بخوانید 🔻دافی و خطرِ سورپرایز شدن| حسینعلی رحمتی 📎 اینجا بخوانید 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رویداد تخصصی "حجاب از نگاه علم" 🔻به همت آکادمی اخلاق پژوهی و انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری مراکز علمی و فرهنگی کشور 🗓در تاریخ ۳۰ شهریور با موضوع "حجاب از منظر فلسفه سیاسی" 🔸و با ارائه‌ی خانم دکتر زهرا داورپناه برگزار گردید. 📃 شرح مختصر مباحث نشست؛ یکی از مباحثی که امروزه داریم «فلسفه فشن» است. لباس موضوعی قابل تفکر است و واقعیت این است که کارکرد اولیه و اختراع لباس برای حفظ بدن از گرما، سرما، آسیب‌ها و ... بود؛ اما اکنون چنین نیست و خودش یک متنی است که ما می‌توانیم آن را بخوانیم و به آن فکر کنیم. همان مباحثی که برای بدن مطرح می‌شود. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
| 🗞 زیباسازی حتی به قیمت مرگ 📌 " به گزارش خبرگزاری فرانس۲۴، بسیاری از زنان ایالت سینالوآ مکزیک توانایی پرداخت هزینه‌ی عمل‌های جراحی زیبایی را ندارند از این رو برای انجام این عمل‌ها به کلینک‌های زیر زمینی غیر مجاز ورود کرده و عمل جراحی زیبایی ارزان قیمت را انجام می‌دهند. جراحی‌هایی که حتی احتمال خطر مرگ‌ را برای بیمار بیش از پیش به دنبال خود دارند!" 🔹افزایش عمل‌های زیبایی در زنان به طور فزاینده‌ای رو به رشد است و این بیشتر از سال‌های گذشته است. افزایش این عمل‌های زیبایی که به دلیل میل زنان در رسیدن به استانداردهای زیبایی می‌باشد و نمونه‌ای از این استانداردهای زیبایی عروسک باربی بوده است که مجدد با فیلم سینمایی‌اش بر پرده‌ی اذهان و توجهات دختران و زنان بازگشته است. غرقگی در زیبایی‌های تنانه و سبک زندگی مصرف زده سبب شده است تا نیاز کاذبی چون زیر تیغ جراحی زیبایی رفتن برای زنان ایجاد شود، نیازی که سر منزل آن یک حس مشترک در زنان بود؛ "تو به قدر کفایت زیبا نیستی"! تعیین این کفایت نیز نگاه‌های خیره مردان و زنان است و این نگاه‌های خیره به عنوان ارزش و احترام شناخته شده است. گویی ارزش و احترام که بر شخصیت آدمی بنا بود رنگ باخته و بر کثرت تلذذ‌های ناپاک نامحرمان پایه‌ گذاری شده است. 🔸میل زیاد برای کسب احترام میلی کاذب نیست اما این میل با آمیختگی به یک نیاز کاذب پدید آمده است و آن نیاز به جراحی زیبایی است! پیوند این دو به واسطه غرق شدن زنان در رویای صورتی باربی است. دختری کمر باریک، با چشمان درشت و همزمان کشیده، لب‌ها و سینه‌های بزرگ و قد و بالای زیبا مورد علاقه مردان، مجرد و تنها که ثروت فراوان دارد و مخاطب خاص ابتدایی‌اش دخترکان کوچک‌اند دخترکانی که طعمه‌های مناسبی برای غرق شدن در رویای صورتی هستند که تا بزرگسالی نیز ادامه دارد و در تلاش برای یک باربی نو شدن هستند. دخترانی که برای کاهش فاصله زیبایی ظاهری خود با رویای صورتی باربی شان حتی حاضر به رفتن زیر تیغ جراحی، ولو زیر زمینی و غیر مجاز با خطر بالای جانی هستند! فرانس ۲۴ یکی از این پدیده‌ها را گزارش نمود. گزارشی که دل هر انسان آزاده‌ای را از غرقگی دختران و زنان جوان در رویای صورتی باربی و قمار بر سر جانشان برای باربی شدن می‌رنجاند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
| ♦️ألَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ ✍🏼 | خانم سبا نمکی 🔸 تا همین امروز صبح هنوز بوی خون می‌پیچید توی دماغم! بعد از ۱۵ روز هنوز دست که می‌کشم روی موهای نرم زهرا قلبم تیر می‌کشد. دخترک ۹ ساله‌ام درست توی قلب خوشی بود که رد خون تا کمر لباسش رسید. لباس زردی که دوتایی برای همان شب خریده بودیم. پشتم بهش بود. افتادنش را ندیدم ولی تا برسم بهش، وسط شکوفه‌های ریز روسری‌اش که صورتی و سفید بودند یک گل سرخ بزرگ بدقواره مشغول بزرگ‌تر شدن بود! از لحظه‌ای که رسیدم کنارش و تمام مدت رسیدنمان به بیمارستان و حتی همه آن‌وقتی که پاره قلبم داشت درد بخیه را می‌کشید چشم‌هام تر نشد. خودم را نگه داشتم. نگه داشتم تا وقتی رسیدیم خانه و بردمش توی حمام. موهای غرق خونش را فقط می‌شد از گردن به پایین شست. بی‌حال بود بچه‌ام. خیلی خون از سرش رفته بود. زیاد طولش ندادم. داشتم همراه فشار آب انگشت‌هام را می‌بردم لابلای موهاش که یک دسته پرحجمِ مو آمد توی دستم! دلم ریخت. یادم افتاد دکتر جوان وقتی خواست بخیه را شروع کند موهای همان قسمت شکافته را تراشید. اندازه یک نارنگی وسط سر دخترم را‌. اولین بار آن‌جا بود که چشم‌هام تر شد. بی‌ربط به نظر می‌آید ولی یک آن دلم رفت کنار دل مادرهایی که بچه سرطانی دارند! آن وقتی که عوارض شیمی‌درمانی دارد قلدری می‌کند. قورت دادم بغضم را. شستشو تمام شد و فرستادمش بیرون که جماعتی منتظر بودند توی بغل بگیرندش، دلداری‌اش بدهند، قربان صدقه سر بسته و چشم‌های سرخش بروند. خودم ماندم تا لباس‌های خونی را آب بکشم. 🔹اول پیراهنش را گرفتم زیر شیر. سرخی خون لغزید روی راه‌های پارچه. مخمل کبریتی بود پیراهن زردش. از مامان شنیده بودم خون روی لباس با آب سرد شسته می‌شود. آب را سرد کردم. زیر لب قربان صدقه تن بلور دخترم می‌رفتم و غصه می‌خوردم. غصه می‌خوردم که چرا بعد از کلی برنامه‌ریزی باید درست شب جشن تکلیفش این اتفاق بیفتد‌. خیلی طول کشید تا همه لک لباس محو شد. دست‌هام از سردی آب قرمز بود. رفتم سراغ روسری‌اش. همین که گرفتمش زیر آب، زمین زیر پام سرخ شد! خون کف حمام را پر کرد. بغضم همین‌جا بود که شکست. انگشت‌هام حالا دیگر سفید شده بود و تیر می‌کشید زیر سردی آب. این‌دفعه دلم رفت به دهه ۶۰. پیش دل زنانی که لباس‌های رزمنده‌ها را می‌شستند. سعی کردم فکر نکنم، تصور نکنم و بگذرم. اما وسط رود خونی که پاهام توش بود و بویی که می‌رفت تا ته ریه‌هام و اوهامی که هجوم آورده بودند به سرم، دلم دست‌بردار نبود. عاقبت هم رفت و یک‌جایی گیر کرد. ماند و درنیامد تا صبح امروز! همین‌طور که داشتم روسری حریر ژرژت را بین دست‌هام می‌سابیدم، همین‌طور که شکوفه‌های صورتی‌اش داشتند بیرون می‌آمدند از زیر زمینه سرخ، دلم رفت و بست نشست جایی! چسبید کنج خانه‌ای عربی در قلب سرزمینی غصب شده. 🔸چند روز بعد وقتی برای مرضیه صوت فرستادم بهش گفتم: "یه آن یاد مادرای فلسطینی افتادم که با دستای خودشون لباسا و تن خونی بچه‌هاشونو می‌شورن." جدی جدی وسط آن معرکه و کلی بدبختی خودم که می‌توانستم تا صبح برایشان گریه کنم دلم دستم را گرفته بود و می‌کشاندم این سر و آن سر دنیا و حتی تاریخ! از بیمارستان کودکان می‌بردم رخت‌شورخانه پشت جبهه، از آن‌جا می‌کشیدم به کرانه باختری! همان‌جا بود که زانوهام لرزید. نشستم وسط حمام و زبان گرفتم با مادری که داشت مثل من لباس‌ها و تن خونی بچه‌اش را می‌شست. من ولی بچه‌ام حالا توی آغوش پدر و عمه و مادربزرگ بود و داشت می‌گفت چه خوراکی دلش می‌خواهد و بچه او پیچیده توی کفن. کام من همه این ۱۵ روز، تلخ و حتی زهر بود. بوی خون از دماغم بیرون نمی‌رفت تا صبح امروز که مژده اِنّا فَتَحنا پر شد توی عالم! حالا کامم شیرین‌ست. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: امنیت اجتماعی زنان با تاکید بر جامعه ایران ♨️ نشست هفتم ▫️خانم مهدیه منافی 📅 برگزارشده در:27 شهریورماه 📻 فایل کامل صوتی 📺 فایل کامل تصویری 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 میان نگرش و آزارجنسی، دو خط موازی 📌 "به گزارش phys طی ابلاغ قانون فدرال به دانشگاه‌ها و کالج‌ها مبتنی بر الزامی بودن انجام برنامه‌های پیشگیری از آزار جنسی یا sexual assault، حال نتایج نشان می‌دهد که اولا تنها حدود نیمی از این مراکز چنین ابلاغی را اجرا نمودند و ثانیا؛ نتیجه‌ی برنامه‌های پیشگیری از تجاوز در دانشگاه‌ها، کاهش ملموس و قابل توجهی در تجاوزات را رقم نزده است. یکی از علل نامبرده شده در شکست آموزش‌های مذکور تاکید صرف این آموزشها بر نگرش و دانش دانشجویان در مورد آزار جنسی بوده است." 🔹بحران عدم احترام به حریم شخصی افراد تبدیل به یکی از اساسی‌ترین بحرانهای عصر حاضر شده است و این دغدغه را برای همه‌گان؛ از دولت‌ها تا شهروندان ایجاد کرده تا به نوعی این بحران را از سر بگذرانند. در این میان ایالات متحده آمریکا نیز تمهیداتی را در راستای پیشگیری و کاهش آزارهای جنسی در دستور کار خود قرار داده است. یکی از این موارد آموزش و تلاش در تغییر نگرش افراد و خصوصا مردان بود اما آمار نشان می‌دهند که این عمل تاثیر چندانی بر پیشگیری و کاهش تجاوزات نداشته است. 🔸علت این امر واضح است. غرایز جنسی انسان در سطوح مادون انسانی قرار دارند و انسان به ماننده حیوانات دارای این نوع غریزه می‌باشد. این غریزه مادامی که به قلیان و جوشش دربیاید، انسان بسیار سخت می‌تواند آن را مهار نماید و کنترل کند. درست به ماننده حیوان درنده‌ای که وقتی با ولع و گرسنگی به سوی شکارش خیز بر می‌دارد هیچ هدفی جز به چنگ آوردن شکار خود ندارد. حتی اگر آن شکار از گونه‌ای نادر و کمیاب باشد شما نمی‌توانید حیوان را مجاب نمایید که باید از آن شکار صرف نظر کند چون کمیاب است! در حیوانات نیز حتی زمانی که غریزه‌ی جنسی به قلیان می‌افتد، حیوان در صدد ارضاء آن برمی‌آید و آن را ارضاء می‌کند. 🔹برای پیشگیری از تجاوزات می‌بایست بپذیریم که چشم و محرک‌هایی چون آرایش‌های فوق‌العاده در محیط‌های عمومی، لباس‌های بدن‌نما، لوندی و عشوه‌گری در بیان و ارتباط‌گیری با نامحرم خود از عوامل ابتدایی و زمینه‌سازی می‌باشند که انسان را به سوی جوشش غریزه‌ی جنسی، تلاش برای ارضاء نیاز ولو به قیمت دست درازی به خریم شخصی دیگران خصوصا زنان و کودکان وا می‌دارند و تجاوز را چنین رقم می‌زنند! در حیوانات نیز محرک‌هایی چون صدا، زیبایی ظاهر، بو و... سبب تحرک غریزه جنسی گونه‌های مختلف جانوری شده و جفت‌گیری صورت می‌پذیرد! باید به خود جرئت داد تا نگرش نادرستی که در صدد انکار غریزه جنسی و قدرتمندی آن می‌باشد را از پس زمینه‌ی فکری و سیاست‌گذاری زدود. غریزه جنسی را به رسمیت شناخت به ماننده اسلام، آن را در چهارچوب‌های رفتار اجتماعی مورد کنترل قرار داد درست به مانند احکام الهی که ذیل مشخص نمودن حریم شخصی افراد با عنوان "محرم" و "نامحرم" آمده است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رویداد تخصصی "حجاب از نگاه علم" 🔻به همت آکادمی اخلاق پژوهی و انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری مراکز علمی و فرهنگی کشور 🗓در تاریخ ۱ مهر با موضوع "مراحل و مقدمات نزول حکم حجاب و حدود شرعی آن" 🔸و با ارائه‌ی دکتر سیدمحمدحسن جواهری برگزار گردید. 📃 شرح مختصر مباحث نشست؛ بعضی از احکام یکباره نازل شدند اما بعضی ها به خاطر شرایط اجتماعی که وجود داشت به مرور نازل شد.( مثل منع خوردن شراب به تدریج نازل شد.) حکم حجاب هم به دلیل اهمیت آن در سه یا چهار مرحله نازل شد.در مرحله مقدماتی نهادینه کردن عفاف و حیا بود که 14 الی 15 سال طول کشید، در سال 4 الی 5 بود که اولین آیات حجاب نازل شد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔻ما در بحث حجاب مشکل مبنایی داشتیم و صرفا روی حوزه‌ی فردی خانم تمرکز کردیم 🔻این درحالیست که قطعات دیگری که در جامعه می‌بایست ضامن حفظ آن حیا و عفت می‌بودند وجود نداشت! 📅 برگزارشده در:27 شهریورماه 🎤 با ارائه: خانم مهدیه منافی 📻 فایل کامل صوتی 📺 فایل کامل تصویری تولید شده در کانال: 🔹 @mj_khajevand 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
📌آنچه در محافل خبری و اندیشه‌ورزی حوزه زنان و خانواده گذشت؛ 🔻 بانوی مبارز و فعال| نماهنگ 📎 اینجا بخوانید 🔻همه‌ی شهروندان اسرائیل نظامی هستند| کارشناس اینترنشنال 📎 اینجا بخوانید 🔻ای انقلابی‌ها منقلب شوید| مریم اردویی 📎 اینجا بخوانید 🔻کودکان بی دفاع، اسیر دیاثت مادران تاریکی| حوراء بنت الشهید 📎 اینجا بخوانید 🔻تحول لازمه هویت اجتماعی در دختران| فاطمه اردبیلی 📎 اینجا بخوانید 🔻زخم‌هایی باز به نام زن و جنسیت| ناهید سلیمی 📎 اینجا بخوانید 🔻بماند به یادگار برای آرمیتا| محسن مهدیان 📎 اینجا بخوانید 🔻سرقت علمی: بیماری مزمنی که باید درمان شود| احمدحسین شریفی 📎 اینجا بخوانید 🔻شلوار تنگ، لباس حیامندانه‌ای نیست| آیت الله حائری شیرازی 📎 اینجا بخوانید 🔻صداتو، صدای کیست؟| فائقه جاویدان 📎 اینجا بخوانید 🔻تصاویری از حجم ویرانی‌های محله الرمال شهر غزه| جدیدترین فیلم از تحولات غزه 📎 اینجا بخوانید 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
| 🗞 سردرگمی به سبک غربی 📌 "به گزارش پایگاه خبری phys، طی مطالعه‌ی Northeastern در زمان همه‌گیری کووید-۱۹ زنان جوان اعلام نمودند که از فشار ناشی از روابط اجتماعی فراوان و به اصطلاح 《پارتنری》 که جنبش‌های فمینیستی و گروه‌های LGBTQp ها تبلیغ‌شان را می‌کنند، رها شدند. آنان این حس را خوشایند عنوان کردن و اعلام نمودند که با آگاهی نسبت به خطرات رفتارهای فعالانه جنسی و کووید-۱۹ ترجیح داده‌اند آزاد و مستقل باشند و بدین ترتیب، روابطی متعدد و اینترنتی را تجربه کنند." 🔹خبر مذکور حکایت از آن دارد که ایده‌آل جلوه دادن روابط جنسی که اغلب توسط گروه‌های فمینیستی و یا LGBTQp ها نقش عمده‌ای در این تصویرگری برای زنان دارند سبب بروز بی‌رغبتی آنان به ورود به روابط شده است. در ادامه اما خبر سویه‌ای جدید به خود می‌گیرد و مشخص می‌شود زنان غربی بی‌رغبت به روابط عاطفی نیستند بلکه شکل آن‌ را، میزان وابستگی و متعهد بودن خود در این گونه روابط را تغییر داده‌اند. 🔸میل زنان غربی به روابط متعدد اینترنتی را نمی‌توان صرفا به "آگاهی از خطرات روابط جنسی فعال" و یا "همه‌گیری کووید-۱۹" نسبت داد. علت این امر در سهل‌الوصول بودن دسترسی به وسایل پیشگیرانه، کشف درمان و یا دست کم کنترل بیماری‌های شایع مقاربتی می‌باشد. کووید-۱۹ نیز که تا دوسال گذشته به کابوس لاینحلی برای بشر تبدیل شده بود امروزه واکسن و درمان آن قابل دسترس بسیاری است. پدیده‌ی میل زنان غربی به تجربه نمودن روابط متعدد عاطفی به طور مجازی به نظر ریشه‌ در عوامل جدی‌تر اجتماعی دارند که یکی از این عوامل جدی تئوری زیگمونت باومن معروف به "عشق سیال" است. عشق سیال تحفه‌ای از عصر مدرن برای انسان‌های این عصر اعم از زنان و مردان است که مایل به تجربه‌ی خوشایند و پرچالش عشق‌ بلند مدت نمی‌باشند و به جای آن درصدد تجربه عشق‌های کوتاه‌مدت و حتی همزمان هستند. جالب این است که انسان‌ها حاضر نیستند به هیچ قیمت از روابط بگذرند اما حاضر نیستند روابط را به عنوان بسته‌ای از تجربیات تلخ و شیرین بپذیرند و بر این اساس به محض مواجهه با سختی‌ها آن‌ را ترک می‌کنند. گویی انسان‌های عصر مدرن به کودکان لوس و آسوده‌خواهی تبدیل شدند که نمی‌خواهند برای ساختن رابطه‌ی خوب حتی در دل سختی‌ها تلاش کنند و خوبی را بی هیچ پرداخت هزینه‌ای از رابطه می‌خواهند. 🔹روابط مجازی از نظر باومن بسیار مستعد عشق سیال شدن هستند و علت آن ورود و خروج راحت از این روابط می‌باشد، این امر دقیقا نقطه مقابل روابط در دنیای حقیقی است. در روابط حقیقی انسان تا حدی قابلیت خوب جلوه نمودن را دارد درحالی که در روابط مجازی قابلیت بسیاری در خوب‌جلوه دادن خود برای مدت‌های طولانی وجود دارد! جالب است بدانید در عصر حاضر نیز این تیپ روابط صرفا مخصوص مردم عادی نیست بلکه افراد ثروتمند و صاحب نفوذی مثل "ایلان ماسک" سرمایه‌دار معروف و مالک توئیتر نیز از این تیپ روابط سیال مجازی کوتاه مدت کناره‌گیری ننموده است. در روابط متعددی که او با زنان چهره‌ و سلبریتی اعم از گرایمز خواننده کانادایی، امبرهرد بازیگر معروف هالیوودی می‌توان یاد کرد که روابط کوتاه مدت و آشنایی کوتاه، گاها دورادور و در فضای مجازی داشتند؛ بسیار سریع نیز ختم به جدایی شد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔺 اقتدار همراه با محبوبیت پدر قطعا عامل افزایش عفت در خانواده است و ما این نقش مردان را عملا نمی‌بینیم. 🔺 اگر اقتدار مردانه در خانواده منهای محبوبیت باشد، ضد حیا می‌شود. در عین اینکه اگر پدر محبوبیت و اقتدار خود را حفظ بکند، قطعا فرزند باحیا خواهیم داشت. 📅 برگزارشده در:27 شهریورماه 🎤 با ارائه: خانم مهدیه منافی 📻 فایل کامل صوتی 📺 فایل کامل تصویری 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» با همکاری «پایگاه تخصصی عصر زنان» برگزار می‌کند موضوع: 🔸🔸 کنشگری فعال زنانه در جریانات و حوادث روز بین‌الملل با تاکید بر حوزه زنان مقاومت کارشناسان: 🔻 خانم دکتر میرجعفری، مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر مطالعات تطبیقی خانواده، مبلغ بین‌الملل و فعال رسانه 🔻 خانم دکتر مهدیه شادمانی، دکترای روابط بین‌الملل، مدرس دانشگاه و فعال عرصه زنان و سیاست دبیر نشست: 🔻 سرکار خانم الهه‌سادات شفیعی، پژوهشگر حوزه زنان 🗓 زمان: یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ 🔗 لینک ورود به نشست مجازی: https://daneh.ir/index.php?option=com_moojla&view=coursedetail&id=3512 💢💢 کاربران گرامی برای ورود به نشست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند: ۱. ⬅️ ورود به درس ۲. ⬅️ ورود به عنوان مهمان ۳. ⬅️ مجموعه همگرام ۴. ⬅️ ورود به کلاس ۵. ⬅️ ورود در صفحه ورودی اسکای روم 💠 |@rnb1402| 🌐 |@asrezanan_ir|
| 🗞 نکوداشت بانوی رنگ و قصه، کلر ژوبرت در حرم امام هشتم 📌" به گزارش روزنامه قدس، خانم کلر ژوبرت نویسنده‌ی قصه‌های کودک که اصالت فرانسوی دارد، در ۱۹ سالگی درحالی که مسیحی معتقدی بود پس از تحقیق در مورد اسلام، به دین مبین اسلام تشرف پیدا می‌کند. او با یک دانشجوی ایرانی در فرانسه ازدواج می‌کند و به ایران مهاجرت نمود. درحالی که خانم ژوبرت فارغ‌التحصیل ارشد ادبیات کودک داشت، با استفاده از مضامین دینی و ادبی به نگارش کتاب‌های کودک پرداخت و اینگونه او داستان نویس قدیمی بسیاری از کودکان ایرانی شد. مراسم نکوداشت ایشان ۱۶مهر در حرم مطهر رضوی و در کتابخانه مرکزی آستان قدس، به پاس خدمات ایشان به اسلام و دنیای کودکان مسلمان برگزار گردید." 🔹زنان اثرگذار هستند و اگر فضای شکوفایی استعدادهایشان را بیابند قادر خواهند بود که سرنوشت افراد زیادی را دچار تحول و دگرگونی نمایند. در عین حال زنان قدرت انتخاب دارند. انتخاب آنکه در کدام مسیر میل به اثرگذاری دارند. خانم کلر ژوبرت نمونه بارز زنی است که حقانیت اسلام و روح توحید را درک کرد و پذیرفت، سپس استعدادهای ذاتی خود در اثرگذاری بر جامعه را در راستای روح توحید پرورش داد و صرف نمود. او مادرانگی خود را چاشنی استعدادهای ذاتی‌اش نمود و برای کودکان مسلمان ایرانی داستان‌پردازی کرد. او روح کودکان را با داستان‌هایش، برای پذیرش حق و آشنایی با روح توحید آماده کرد تا انسانهای آینده این کشور مسلمانان واقعی، حق‌جو و حق‌پذیری گردند. 🔸حرکت زیبا، دقیق و به موقع تولیت آستان قدس رضوی در تجلیل از این بانوی اندیشمند و بزرگ منش نشان‌دهنده‌ی درک شدن نقش تربیت، داستان نویسی و زنانگی است. این امر سبب تقویت انگیزه برای حرکت موثرتر زنان در امور تربیتی خواهد شد. امید است که تمام زنان موثر در امر تربیت مورد تکریم مسئولان قرار بگیرند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|