eitaa logo
عصر زنان
3.3هزار دنبال‌کننده
437 عکس
136 ویدیو
13 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🔺 مراجعه به تصویر ♦️«ناله‌ی عشق است و آتش میزند» ✍🏼 | خانم صغری عاشوری 🔹در دوران هشت سال دفاع مقدس که جنگ مستقیم رژیم بعث و حامیان جهانی او از جمله آمریکا با کشورمان ایران بود، جنگ روایت‌ها با رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب پیش می‌رفت؛ از رادیو عراق تا تلویزیون مخصوص منافقین و روزنامه‌های خارج از کشور همگی تلاش داشتند تا از جمهوری اسلامی و ملت ایران چهره‌ای ضعیف، در آستانه فروپاشی و در نهایت بازنده نمایان سازند. در این رویارویی اما ظرفیت‌های رسانه‌ای داخل کشور اگرچه در سطوح دیداری، شنیداری و مکتوب با ظرفیت‌های دشمنان برابری نمی‌کرد و بسیار کمتر بود اما بازوان دیگری در این نبرد روایت‌ها وارد شدند و توانستند توازن قدرتِ نسبتا خوبی را ایجاد کنند. 🔸 این بازوان برخواسته از دل مردم و هنر بودند. به عبارت دیگر هنرمندان مبتکری که آثارشان بازوان کمکی رسانه‌های ما در هشت سال دفاع مقدس بودند و افکار عمومی مردم را در جهت حق و حقیقت و آرمان انقلاب پیش می‌بردند، تلفیقی آشکار از مردم و هنر بودند. هنرمندانی چون آهنگران، شهید مرتضی آوینی، کویتی پور، محمد گلریز، حمید سبزواری، احمدعلی راغب، هوشنگ کامکار و گروه‌های سرودی چون گروه سرود «آباده» که شعرخوانی معروف «مادر برام قصه بگو» آن هنوز هم برای ملت‌مان خاطره‌انگیز است، بازوان قدرتمندی در بازگو کردن روایت اصیل از جهاد، شهادت، دفاع از ملت، غیرت دینی و ملی بودند. 🔹اکنون با گذشت حدود ۳۵ سال از اتمام دفاع هشت‌ساله و با توجه به شرایط ناامنی که دشمنان کشورمان، در رأس آنها اسرائیل و آمریکا قرار دارند، نیاز است که بنابر فرمایش رهبری معظم «جهاد تبیین» را به طور جدی پیگیری نماییم تا قدرت رسانه‌ای دشمن نتواند ما را با شگردهای رسانه‌ای خود متهم به جنگ‌افروزی و تجاوزگری نماید. 🔸در این راستا نیاز است تا به مانند هشت سال دفاع مقدس، هنرمندانی از جنس مردم، آرمان‌ها و دغدغه‌های آنان، باتوجه به ظرفیت‌های عظیم هنری موجود در حال حاضر ورود کرده و با هنرمندی تمام به تبیین دفاع از کشور در مواجهه با دشمن خصوصا دشمن اسرائیلی بپردازد. لازم است تا هنرمندان با مسئولیت پذیری بالا، اعوان و انصار رسانه‌ای دشمن را که در صدد کاشت تخم نفاق، ترس و بی‌اعتمادی مردم به مسئولان در جامعه هستند را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذارند. 🔹این امر مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با ورود مخلصانه هنرمندان اعم از شعرا، آهنگسازان، ترانه سراها، نقاشان، طنزپردازان، تدوین‌گران، اهالی تئاتر و سینما، اهالی پویانمایی و گروه‌های سرود. 🔸هنر ابزاری است که اگر نیت مخلصانه و در جهت نصرت دین خدا و مردم توسط هنرمند به تولید برسد، چنان نوش داروی موثر بر جان و روح مردم می‌نشیند که آنان را از هزاران ترس، بی اعتمادی و نفرت نسبت به ملت خود مصون می‌دارد. از آنجایی که هنر با قلب انسان‌ها و وجدان های سلیم سر و کار دارد و از آنجا که زن به واسطه‌ی استعداد خدادادی درونی اش قابلیت پروراندن احساسات نهفته در قلوب و جهت‌دهی به آنها را دارد می‌توان گفت زنان با استفاده از ابزار هنر می‌توانند اثرگذاری بیشتر و ماندگارتری در جهاد تبیین ایفا کنند. با بررسی ظرفیت‌های مختلف هنری کشور می‌توانیم مشاهده کنیم که زنان بسیاری به این ظرفیت ها ورود کرده‌اند. زنانی که عالمانه، فعالانه و مسئولانه هنر خود را در جهت تربیت انسان‌ها به کار می‌برند. نیاز است این ظرفیت‌ها در این برهه برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران این حرم امن ایمانی بسیج شود. 🔹باید دقت داشت این نوش داروی هنر جهادتبیین به موقع به دست مردم برسد لذا نیاز است تا هنرمندان در تولید آثار هنری در راستای جهاد تبیین دفاع مقدسی که در جریان است تعجیل نمایند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
♦️فیلم سینمایی: 🔹«زنبور کارگر» ساخت ایران تولید ۱۳۹۸ (داستان در مورد مردی به نام بیوک است که همسر خود را به دلیل خطای پزشکی از دست می‌دهد. او طی درگیری با پزشک خاطی به قتل می‌رسد و سالها بعد دخترش برای انتقام از قاتل ماجراهایی خلق میکند.) 🔷«شیدا Shayda» ساخت استرالیا تولید ۲۰۲۳ (داستان در مورد زنی ایرانی است که در حین مهاجرت تحصیلی با همسر خود در استرالیا به مشکل خورده و در پروسه طلاق قرار می‌گیرد.) ‼️نکته؛ (معرفی فیلم های سینمایی به معنای تایید محتوای آنان نیست بلکه برای تقریب ذهن مخاطبین با فیلم هایی است که در آینده زیر تیغ نقد رسانه عصر زنان خواهند رفت). ♦️یادداشت: 🔹مقاله حیطه حضور حاکمان در عرصه خصوصی خانواده (3 شماره) نویسنده: فریبا علاسوند 🖇 مطالعه 🔹 زوال فمینیسم در آمریکا نویسنده: زینب اصغریان 🖇 مطالعه ♦️کتاب: 🔹 کتاب دیگری در اندرونی نویسنده: مرضیه بهرامی برومند ناشر: انتشارات تیسا ( کتاب به واکاوی مسئله‌ی فضای جنسیتی در خانه‌های دوره‌ی قاجار می‌پردازد که معماری سنتی خانه‌ها در آن دوران یک فضای امن و البته منفعل برای زن ایجاد کرده بود. که این‌جا نویسنده مسئله‌ی خانه‌داری و... را به‌نحوی انفعال می‌داند. ایده نویسنده با تکیه بر داده‌های "فوکو" درباب گفتمان اظهار می‌کند که "زن سنتی" در انحصار مردسالاری بوده و "زن مدرن" نیز در زندان‌ گفتمان "بدن سیاسی" می‌باشد که مدرنیته با "نگاه خیره" کنترلش می‌کند.) 🔹کتاب عقده سیندرلا نویسنده: کولت داولینگ مترجم: سلامت رنجبر انتشارات: روشنگران و مطالعات زنان (این کتاب داستان آسیب‌ها و ضربه‌هایی است که از کودکی و بر اساس تماشای کارتون‌های مختلف به ما منتقل‌شده است. باورهای اشتباهی که در روح ما حک‌شده. باورهایی مثل‌اینکه دختران برای خوشبخت شدن به یک مرد نیاز دارند، یا اینکه روزی می‌رسد که فرشته‌ای ما را از قعر دردها و رنج‌هایمان نجات می‌دهد و به ما تصویری زیبا از زندگی نشان می‌دهد.) ♦️ پیشنهاد ویژه هفته: 🔹 کلیپ | این چادر هویت آنان است همانگونه که لباس یک سیاستمدار هویت اش است! 🖇 مطالعه 🔸 شما مخاطبین گرامی هم اگر خواندنی، شنیدنی، دیدنی و یا یادداشت‌هایی پیرامون نقد فیلم‌های معرفی شده در اختیار دارید که تمایل دارید علاقمندان بیشتری به آن دسترسی داشته باشند، می‌توانید با ما در میان بذارید تا بعد از تایید، در کانال منتشر کنیم. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 📽 معرفی و نقد فیلم «شبی که ماه کامل شد» ♦️ روایتی از زندگی عبدالحمید ریگی با همسرش فائزه که از زمان آشنایی تا زمان قتل فائزه به دست عبدالحمید می‌پردازد. روایتی از اصطکاک های فرهنگی دو خانواده و تفاوت نقش زن در آن خانواده‌ها. 🔸کارگردان: نرگس آبیار 🔸سال ساخت: ۱۳۹۷ 🔸نقدنویس: صغری عاشوری 🔸نریتور: شهناز خواجه‌وند 🔸تدوینگر: ندا خلیلی‌فر 📎شماره قبلی نقد فیلم 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🔺 مراجعه به ویدئو ♦️مبارزه با نمادهای مبارزه ✍🏼 | خانم مریم اردویی 🔹بعد از اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب که همزمان با عملیات وعده صادق رقم خورد، کلیپی از صحنه‌ی اهدای گل یک بانو به نیروهای انتظامی به ضمیمه‌ی گفتگویی از این بانو با مجریان این طرح در شبکه‌های مجازی وایرال شد: « از دیشب که ایران اسرائیل رو زده، خیلی خوشحالم. می‌شه منم مثل شما بشم؟ بهم بگید باید چکار بکنم؟» «باهاش صحبت کردیم که اگه دوست داشته باشی می‌تونی چادر سر کنی.» برخی در واکنش به این پیشنهاد موضعی قابل تأمل داشتند. مثلا شخصی نوشته بود: «یعنی هرکی قراره شبیه شما باشه باید چادر سر کنه؟» به نظر می‌رسد چادر در اذهان برخی جایگاه مبارزاتی و هویتی خود را از دست داده است. به زعم نگارنده پیشنهاد چادر در این موقعیت نه تنها پیشنهاد نابجایی نیست، بل‌که از قضا در جایی که صحبت از تقابل با استکبار در میان است باید چادر را به عنوان لباس رزم پیشنهاد داد. کسی که بخواهد در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار گیرد باید خودش را به مهمترین نماد این مبارزه مسلح کند. پوششی که قدمت مبارزه با آن به دهه‌ها قبل باز می‌گردد. اگرچه تاریخ شروع علنی این مبارزه به کشف حجاب رضاخانی بازمی‌گردد اما کمتر کسی از دشمنی‌های پنهان و آشکار پهلوی دوم با چادر و مبارزات نرم او برای حذف آن سخن گفته است. 🔸آذر ماه سال 55 بود که در شورای فرهنگی امور اجتماعی نخست‌وزیری طرحی ‌برای حذف چادر از پوشش زنان ارائه می‌شود. گزینه‌های روی میز این طرح راهکارهایی درازمدت و کوتاه مدت به منظور مبارزه با چادر است. تأکید بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های گروهی و نفوذ کلام روحانیون شناخته‌شده در جهت تفکیک مفهوم حجاب از چادر از جمله راهکارهای بلندمدت است. یکی از بندهای این سند به چگونگی استفاده از ظرفیت تلویزیون اختصاص می‌یابد: «بهره‌گیری از سهم تلویزیون در بزرگداشت پوشاک محلی و نشان‌دادن جنبه‌های دست و پاگیر چادر» برای اهداف کوتاه‌مدت نیز گام‌هایی اجرایی طراحی می‌شود که شامل یازده بند تحریمی-تنبیهی و دو بند تشویقی برای حذف چادر از پوشش زنان است. اشرف پهلوی که ریاست سازمان زنان ایران به عنوان یک سازمان فمنیستی را در زمان پهلوی دوم بر عهده دارد در مصاحبه‌ای با مجله زن روز در سال 55 می‌گوید: «یکی از مظاهر ته‌مانده‌های ارتجاع فکری ادامه چادر به سرکردن است...به سازمان زنان دستور داده‌ام که بررسی کنند و ببینند این حرکتِ بخصوص از کجا سرچشمه گرفته است؛ زیرا من چیزی به نام «چادر» را در جامعه‌ی ایران قبول ندارم و لغت «چادر» را اصلا رد می‌کنم.» 🔹رهبر انقلاب بارها در بیانات خود به اهمیت جایگاه چادر به عنوان نماد هویت ملی اشاره می‌کنند: « توجه کنید که هیچ بحثی در این زمینه‌های مربوط به پوشش زن از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد؛ اگر متأثر از آن شد خراب خواهد شد. مثلاً بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم اما چادر نباشد؛ این فکر غلطی است. نه این که من بخواهم بگویم چادر نوع منحصر است؛ نه من می‌گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه‌ی ملی ماست.» حتی نسبت به نقشه‌ی گام به گام دشمن در جهت حذف چادر هشدار می‌دهند: «شما خیال کرده‌اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضا آن مقنعه‌ی کذایی و آن لباس‌های «و لیضربن بخمرهن على جيوبهن» و همان‌هایی را که در قرآن هست درست کردیم دست از سر ما بر می‌دارند؟ نه آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها می‌خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عینا اینجا عمل بشود.» 🔸البته دشمنی با نمادهای هویتی مسلمانان تنها به چادر منحصر نمی‌شود. چفیه نیز که نماد مقاومت و هویت فلسطینیان است از این گزند مصون نمانده و مورد دستبرد طراحان لباس اسرائیلی قرار گرفته تا از معنای مبارزاتی تهی شود. یک طراح اسرائیلی در سال 2015 در قالب برگزاری فشن‌شویی در تلاویو از لباس‌هایی با طرح چفیه رونمایی می‌کند که نه نوع طراحی لباس‌ها نسبتی با هویت زن مسلمان فلسطینی دارد و نه استفاده‌کنندگان آنها نسبتی با اسلام و مقاومت. شرکت لوئی ویتون نیز طرح چفیه را برای صنعت مد مورد استفاده قرار می‌دهد. گاردین در سال 2019 طی مقاله‌ای می‎نویسد: «چفیه نماد مبارزاتی فلسطین قربانی مد می‌شود.» 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
♦️آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛ 📌درج نام مادران در کارت‌های ملی فرزندان‌ به کجا رسید؟ / انسیه خزعلی 🖇 اینجا بخوانید 📌کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان / انسیه خزعلی 🖇 اینجا بخوانید 📌50 درصد قانون جوانی جمعیت اجرا نشده است / فاطمه محمدبیگی 🖇 اینجا بخوانید 📌چرا بانوان اجازه ورود به قبرستان بقیع را ندارند / مهدی درگاهی 🖇 اینجا بخوانید 📌غفلت از مخاطب‌سازی در عرصه پوشش و حجاب / منصور تیره گر 🖇 اینجا بخوانید 📌آیا سیگار کشیدن جزیی از ادا و اطوار بازیگران معروف است؟ / مجید ابهری 🖇 اینجا بخوانید 📌وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده 🖇 اینجا بخوانید 📌تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی» 🖇 اینجا بخوانید 📌بی‌خبری مردم از حمایت‌های دولت برای فرزندآوری / محسن عسگری 🖇 اینجا بخوانید 📌عوارض و اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژلب / شیما حلاج 🖇 اینجا بخوانید 📌شعرها و لالایی زنانه صرفا شکوه نیست / محمدحسن دامن زن 🖇 اینجا بخوانید 📌 تاب‌‌آوری زنانه، قدرت مادرانه / عفت حیدری 🖇 اینجا بخوانید 📌جنگ علیه زنان در غزه 🖇 اینجا بخوانید 📌فیک بیوتی / مصطفی آب روشن 🖇 اینجا بخوانید 📌حجاب در خدمت سلامت روان جامعه / فاطمه مشهدی مقدم 🖇 اینجا بخوانید 📌 در آلمان تغییر هویت و تغییر جنسیت آسان شد 🖇 اینجا بخوانید 📌چرا زوجین برای فرزند دوم دچار تردیدهای جدی می‌شوند؟ / حمیدرضا حاجی هاشمی 🖇 اینجا بخوانید 📌از عملیات وعده صادق تا طرح حجاب (صیانت از عملیات وعده صادق در افکار عمومی) 🖇 اینجا بخوانید 📌مشارکت ۴۰ بانوی کاشانی در راه اندازی نخستین مزرعه خورشیدی کشور / مریم دهقان 🖇 اینجا بخوانید 📌آرامش زن و مرد در زندگی مشترک منوط به بلوغ زوجین است / فرگل صحاف 🖇 اینجا بخوانید 📌بانوان مسلح، سلاح را زمين نگذاريد / مریم اردویی 🖇 اینجا بخوانید 📌الگوی زن فمینیست در کتابفروشی قم 🖇 اینجا بخوانید 📌 حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک 🖇 اینجا بخوانید 📌چرا اجرای قانون حجاب فرهنگ‌سازی برای جامعه است اما اجرای قانون بی‌حجابی رضاخان دیکتاتوری بود / عالیه سادات 🖇 اینجا بخوانید 📌جایگاه پدر در اسلام 🖇 اینجا بخوانید 📌سوءاستفاده از فرزند برای بازگرداندن زن به زندگی 🖇 اینجا بخوانید 📌توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد / اعظم ملائی 🖇 اینجا بخوانید 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
| 🔻مراجعه به تصویر 🗞 جشن فارغ‌التحصیلی یا دیسکو دانشجویی؟! 📌 « اخیرا در فضای مجازی کلیپ‌های کوتاهی در رابطه با جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه های مختلف در استان‌های مختلف کشور منتشر شده است که رفتارهای نامتعارف دانشجویان در آن سبب واکنش‌های منفی مردم و در نهایت تکذیبیه روسای آن دانشگاه‌ها شده است.» 🔸ساحت دانشگاه و دانشجو همیشه و در هر کشوری ساحت محترم و دارای شأن و منزلت بالایی است. در کشور ما نیز به دلیل اهمیت بسیار علم و علم آموزی، مراکز آموزشی خصوصا آموزش عالی و دانشجویان آن ساحت مقدسی دارند. از جهتی دیگر ماهیت جشن فارغ‌التحصیلی در راستای جهت‌دهی به هویت و مسئولیت پذیری دانشجویان نسبت به جامعه و ملت‌شان است و رویه‌ی نوظهور جشن فارغ‌التحصیلی که کلیپ‌هایش به دیسکو بیشتر شباهت دارند از ماهیت جشن فارغ‌التحصیلی نیز به دور می‌باشند. 🔹مشکل بروز چنین کلیپ‌ها و جشن‌های کذایی چیست؟! شاید اولین و از قضا ساده‌ترین نوع پاسخ به این سوال را به خود دانشجویان و گرایش‌های شأن بتوان نسبت داد اما زاویه ی دیگر و از قضا مهمتری نیز در بروز چنین جشن‌های فارغ التحصیلی و در نهایت خروجی کلیپ‌های آن در فضای مجازی نشات گرفته از شانه خالی کردن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور در راستای برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان می‌باشد. 🔸چرا بودجه‌های فرهنگی کلان دانشگاه‌ها به برگزاری جشن‌های فارغ‌التحصیلی دانشجویان اختصاص پیدا نمی‌کند و بسیاری از دانشگاه‌ها خود را بدون مسئولیت در قبال برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی معرفی کرده و در نهایت برای دانشجویان امکان برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی خودگردان در مکانی از دانشگاه با هزینه‌های شخصی خود دانشجویان فراهم می‌آورد؟! 🔹چه برنامه‌‌ی فرهنگی مهمتر از جهت دادن به هویت دانشجویان و یادآوری مسئولیتی که بر دوش آنان در قبال جامعه وجود دارد؟ چرا نباید از فرصت عالی در راستای هدایت خروجی‌های دانشگاه برای خدمت به دانشگاه استفاده کرد؟! 🔸این سوالات و این سطور در جهت تامل و تفکر مسئولان آموزش عالی و دانشگاهی خاصتا مسئولان فرهنگی دانشگاه ها است. رسانه‌ای عصر زنان در یادداشت بعد به ارائه پیشنهاد در راستای خاتمه یافتن جشن‌هایی که بیشتر به دیسکو در دانشگاه شباهت دارند تا جشن فارغ‌التحصیلی خواهد پرداخت. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
♦️آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زن و خانواده گذشت؛ 📌کار اصلی زحمات بردوش همسران و فرزندان نیروهای مسلح است که سختی‌ها را تحمل می‌کنند / رهبر انقلاب 🖇 اینجا بخوانید 📌برگزاری نهمین جلسه کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) با ریاست کشورمان 🖇 اینجا بخوانید 📌بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد / انسیه خزعلی 🖇 اینجا بخوانید 📌رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود / انسیه خزعلی 🖇 اینجا بخوانید 📌انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن / محمدکاظم موحدی 🖇 اینجا بخوانید 📌سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد / حسین فرشیدی 🖇 اینجا بخوانید 📌تنش‌های کارشناسی برای تنش در طرح "نور" نیروی انتظامی / معصومه فاطمی 🖇 اینجا بخوانید 📌استعاره، زبان مبارزه در فلسطین؛ 🖇 اینجا بخوانید 📌بررسی کنش‌گری زنان در مجلس‌شورای‌اسلامی 🖇 اینجا بخوانید 📌زنان یکی از بزرگترین اهداف صنعت دخانیات هستند / فاطمه کبیری 🖇 اینجا بخوانید 📌ماجرای حجاب، فراتر از پوشش است! / مهدیه نقش زن 🖇 اینجا بخوانید 📌هشدار به مادران باردار درباره سزارین‌های تقویمی 🖇 اینجا بخوانید 📌در باب حجاب کنیز / عالیه سادات 🖇 اینجا بخوانید 📌ناقص صحیح، ناقص معیوب! / محسن قنبریان 🖇 اینجا بخوانید 📌اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام 🖇 اینجا بخوانید 📌طراحی سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه توسط محقق کشورمان / جلیل پرچکانی چوزکی 🖇 اینجا بخوانید 📌معنویت محور ارزش‌گذاری اندیشه‌های انسان است / گلچهره حقانی 🖇 اینجا بخوانید 📌حقه‌ای به نام بدن اشتباهی / مریم اردویی 🖇 اینجا بخوانید 📌عربستان ۴ سلبریتی را به‌دلیل بی‌حجابی نقره‌داغ کرد 🖇 اینجا بخوانید 📌سبک زندگی مه لقا خانم؛مادر محیط زیست ایران! / عطیه اکبری 🖇 اینجا بخوانید 📌تاریخ‌سازی دختران قایقرانی ایران 🖇 اینجا بخوانید 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|