eitaa logo
عصر مدیا
27 دنبال‌کننده
86 عکس
65 ویدیو
0 فایل
• عصر مدیا فرصتی برای انس با کلام وحی
مشاهده در ایتا
دانلود
✨️ این قسمت : اشاره قرآن کریم به مدت شیرخوارگی نوزاد 📓منبع : کتاب در جستجوی خدا یاسین قاسمی بجد عصـرمدیـا | @asrmedia
✨️ این قسمت : توصیف شهر ارم در قرآن کریم 📓منبع : کتاب در جستجوی خدا یاسین قاسمی بجد عصـرمدیـا | @asrmedia
🕋 • این قسمت : سد باب اجتهاد وقتی مذاهب چهارگانه حنفی، مالکی، شافعی و حنبلی شکل گرفت، برای تثبیت این مذاهب باب اجتهاد را بستند و اعلام کردند که احدی حق اجتهاد ندارد، مگر در محدوده همین چهار مذهب. ابن الصلاح گفت : « تقلید فقط از چهار امام اهل سنت جایز است، زیرا مذاهب چهارگانه در همه جا پراکنده شده اند. در حالی که سایر مذاهب چنین نیست » تهانوی گفت : « هر که ترک این تقلید نماید و خود را مجتهد بداند از دین خارج است » ، نمی‌دانیم چه ارتباطی است بین عقیده اینان به سد باب اجتهاد و اعتقاد فریسیان یهود که معتقدند اصلاً اجتهادی وجود ندارد ... 📓منبع : الصحیح من سیرة النبی:ج۱ص۱۳۹ عصـرمدیـا | @asrmedia
🕋 • این قسمت : اوضاع اجتماعی اعراب جاهلی مطالعه کتب تاریخ نشان می‌دهد که مردم عرب جاهلی از نظر اجتماعی تا چه اندازه عقب مانده بودند. چپاول و غارتگری و تعصب قبیله‌ای از ویژگی‌های عمده عرب بود. چنانکه هرگاه کسی پیدا نمی‌شد تا او را غارت کند به دوستان و حتی عموزادگان خود یورش می‌برد و آنان را قتل و غارت می‌کرد. همین وضع بود که عرب جاهلی را به قتل و زنده به گور کردن فرزندان خصوصاً دختران واداشت. این پدیده زشت اجتماعی در قبایل تمیم،قیس،اسد، هذیل،بکر بن وائل،ربیعه و کنده رواج داشت. میزان گستردگی و شیوع این پدیده را می‌توان از آیات قرآن فهمید که می‌فرماید: «وَلا تَقتُلوا اَولادَکُم مِن اِملاقِِ نَحنُ نَرزُقُکُم وَ اِیّاهُم»(انعام.۱۵۱)( و فرزندان خود را از بیم تنگدستی مکشید؛ما شما و آنان را روزی می‌رسانیم ) «واِذا المَوءودَةُ سُئِلَت.بِاَیِّ ذَنبِِ قُتِلَت»(تکویر.۸-۹)( و هنگامی که از دخترک زنده به گور پرسند: به کدامین گناه کشته شده است؟) 📓منبع : الصحیح من سیرةالنبی،ج۱ص۱۶۵ عصـرمدیـا | @asrmedia
✨️ این قسمت : جزییات کلمات در کتاب وحی 📓منبع : کتاب در جستجوی خدا یاسین قاسمی بجد عصـرمدیـا | @asrmedia
🕋 • این قسمت : ازدواج پیامبر (ص) با حضرت خدیجه (س) خدیجه شریف‌ترین،ثروتمندترین و زیباترین زنان قریش بود. در جاهلیت به «طاهره» معروف بود و او را« سیده قریش» می‌خواندند. همه مردان قریش خواهان همسری او بودند. بزرگان قوم از او خواستگاری کردند و اموال فراوانی به او پیشنهاد نمودند. از جمله آنها می‌توان ابوجهل و ابوسفیان را نام برد. خدیجه همه را رد و محمد را انتخاب کرد که او را به اخلاق کریمانه،شرافت نفس و سجایای اخلاقی می‌شناخت. تقریباً ه سبب انبوهی از روایات که همدیگر را تقویت می‌کنند،یقین داریم که ابتدا خدیجه تمایل خود را به ازدواج با پیامبر اظهار کرد. ابوطالب با خانواده و شماری از مردان قریش برای خواستگاری از خدیجه نزد ولی‌اش که عموی او عمروبن اسد بود،رفت. چرا که پدر خدیجه در جنگ‌ها کشته شده بود. 📓منبع : الصحیح من سیرة النبی، ج۱ ص۲۰۸ عصـرمدیـا | @asrmedia
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 طرف میگه اگه کافرا مریض بشن عذابه اما اگه مسلمونا مریض بشن امتحان الهیه حالا چیه ماجرا ؟ - منبع : @seyyed_kazem_roohbakhsh عصـرمدیـا | @asrmedia
🕋 • این قسمت : نخستین مسلمان نخستین کسی که اسلام آورد و صادقانه از پیامبر اکرم پیروی و آن حضرت را یاری و معاونت کرد،امیرالمومنین علی بن ابی طالب بود. پیامبر اکرم فرمود: «نخستین فردی که از شما در حوض کوثر بر من وارد شود نخستین مسلمان شما یعنی: علی بن ابی طالب است. استدلال امام علی(ع)و احتجاج یاران حضرت و تابعان مبنی بر پیشی داشتن او در اسلام،با این کثرت شگفت انگیز در مناسبت‌های مختلف از جمله در صفین و تلاش آنان به این مسئله،خود برهانی روشن برای مطلب است. ما در میان دشمنان قسم خورده علی (ع)کسی را سراغ نداریم که منکر این فضیلت باشد یا در آن شبهه نماید یا آن را برای کس دیگری برشمارد. در حالی که می‌دانیم دشمنان علی (ع)انگیزه‌های گوناگونی داشتند و در راه نیل به اهداف پلید خود،حتی از دروغ بستن بر خدا و رسول اکرم و بیان مطالب ناروا پروا نداشتند،قطعاً اگر احتمال می‌دادند که دروغشان در این باره مورد پذیرش کسی قرار خواهد گرفت،بی‌درنگ به آن مبادرت می‌کردند،اما اتفاق نظرها در این باره به حدی بود که نتوانستند کوچک‌ترین خودعه و نیرنگی پیش گیرند. این‌ها همه نشان می‌دهد که سبقت علی (ع)در اسلام مسلم و مورد اتفاق نظر همگان بوده،احدی نمی‌توانست آن را انکار کند. برای نمونه و شاهدی بر این اتفاق نظر،فقط یک حادثه را نقل می‌کنیم که برای سعد بن ابی وقاص روی داد. می‌دانیم که وی از علی (ع)جدا شد و راه دیگری پیمود. حادثه چنین است؛ساعت شنید که مردی علی (ع)را دشنام می‌دهد،ایستاد و خطاب به او گفت: ای مرد؛چرا علی بن ابیطالب را دشنام می‌دهی؟آیا نخستین کسی نبود که اسلام آورد؟ض آیا او نخستین کسی نبود که با رسول خدا نماز خواند؟آیا او داناترین مردم نبود؟ 📓منبع : الصحیح من سیرة النبی؛ ج۱ ص۲۸۰ عصـرمدیـا | @asrmedia
🕋 • این قسمت : یوم الانذار بعد از آنکه ۳ سال از بعثت پیامبر گذشت،مرحله دعوت علنی فرا رسید و آیه انذار نازل شد. «و خویشاوندان نزدیکت را بیم ده» ۲۱۴شعراء. رسول خدا فرزاندان عبد المطلب را جمع کرد و به آنان گفت: « ای فرزندان عبدالمطلب؛ به خدا قسم هیچ جوان عربی نمی‌شناسم که بهتر از آنچه من برای شما آورده‌ام،برای قوم خود آورده باشد. به راستی که من خیر دنیا و آخرت را برای شما آورده‌ام،و خدای مرا فرموده است که شما را به جانب او دعوت کنم. پس کدام یک از شما مرا کمک می‌کند تا برادر من،و وصی من و خلیفه من در میان شما باشد؟ احدی از آنان وی را پاسخ نداد. علی(ع)گفت: « یا رسول الله؛من تو را در این کار یاری می‌دهم.» پیامبر (س) گفت : « هان ، این است برادر من و وصی من و خلیفه من در میان شما. پس از وی بشنوید و فرمانش ببرید.» پس جمعیت به پا خاستند ، می‌خندیدند و به ابوطالب می‌گفتند: « تو را امر کرد که از پسرت بشنوی و او را اطاعت کنی.» مطلب مهمی که می توان از این روایت استنباط کرد این است که پیامبر اکرم (س) از همان آغاز دعوت ، وصی خود را مشخص کردند. 📓منبع : الصحیح من سیرة النبی، ج۱ ص۳۰۲ عصـرمدیـا | @asrmedia
✨️ این قسمت : اعجاز دانه و هسته 📓منبع : کتاب در جستجوی خدا یاسین قاسمی بجد عصـرمدیـا | @asrmedia
🕋 • این قسمت : دعوت قبیله بنی عامر پیامبر گرامی اسلام در موسم حج مردم را به سمت اسلام دعوت می‌کرد. یکی از این دعوت‌ها که اهمیت زیادی دارد دعوت قبیله بنی عامر است. ماجرا از این قرار است: «رسول خدا نزد فرزندان عامر رفت و آنان را به توحید دعوت کرد. مردی از بنی عامر گفت: اگر می‌توانستم این جوان قریش را در اختیار داشته باشم،عرب را به کمک او می‌خوردم. سپس رو به پیامبر گفت: اگر با تو بیعت کنیم و بر دشمنان پیروز شویم،بعد از خود ما را خلیفه می‌کنی؟پیامبر پاسخ داد: این کار در اختیار خداوند است.» پیام ها : ۱- پیامبر با آنکه نیاز به کمک قبایل دیگر داشت -آن هم قبیله بنی عامر با آن همه نفوذ و قدرت-وعده دروغین نداد. برخلاف سیاستمداران روزگار که وعده‌های شیرین می‌دهند اما چون به قدرت رسیدند همه را فراموش می‌کنند. ۲- پاسخ پیامبر به مرد عامری بیانگر این است که دیدگاه شیعه در باب منصب امامت درست است. چرا که منصب امامت به اختیار خداوند است نه اجماع مردم و این خود سندی بر حقانیت ولایت امام علی(ع) است. ۳- مرد عامری از همان ابتدا دریافت که اسلام صرف دعا،ذکر و عبادت نیست؛بلکه دین سیاست است. از این رو آشکارا گفت: «اگر می‌توانستم این جوان قریش را در اختیار داشته باشم،عرب را به کمک او می‌خوردم.» فرق است بین چنین فهمی،با فهم کسانی که قائل به جدایی دین از سیاست هستند. بی شک این تفکر،وارداتی و استعماری است. 📓منبع : الصحیح من سیرة النبی، ج۱ ص ۴۰۹-۴۱۲ عصـرمدیـا | @asrmedia