eitaa logo
عصر مدیا
27 دنبال‌کننده
86 عکس
65 ویدیو
0 فایل
• عصر مدیا فرصتی برای انس با کلام وحی
مشاهده در ایتا
دانلود
✨️ این قسمت : کروی بودن زمین 📓منبع : کتاب در جستجوی خدا یاسین قاسمی بجد عصـرمدیـا | @asrmedia
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره انتظار فرج حضرت مهدی (عج) عصـرمدیـا | @asrmedia
22.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 وقتی از هوش مصنوعی می خواهیم یک آیه شبیه انجیل ، تورات و قرآن بسازه - منبع : @antitoxin28 عصـرمدیـا | @asrmedia
✨️ این قسمت : کشفی که تنها با چشم غیر مسلح ممکن بود ... 📓منبع : کتاب در جستجوی خدا یاسین قاسمی بجد عصـرمدیـا | @asrmedia
✨️ این قسمت : خـرمــا و وضع حمل حضرت مریم (س) 📓منبع : کتاب در جستجوی خدا یاسین قاسمی بجد عصـرمدیـا | @asrmedia
💡 دوگانگی عجیب CNN در پوشش مجری در مصاحبه برنامه ریزی شده CNN با شهید رئیسی ، مجری CNN از داشتن حجاب خودداری کرد و این مصاحبه لغو شد ، اما هنگام مصاحبه ابومحمد الجولانی ، یکی از رهبران سابق داعش و القاعده ، مجری مجبور به رعایت حجاب شد و مصاحبه لغو نشد ... عصـرمدیـا | @asrmedia
🕋 این قسمت : تأثیرپذیری سیاست های عمربن خطاب از یهودیت یهودیان دو فرقه بودند: ۱-فقهای فریسیان که معتقد بودند باید در کنار تورات سخنان علمای یهود را هم نوشت. ۲-فرقه موسوم به قاریان که معتقد بودند چیزی جز تورات نباید نوشته شود. کعب الاحبار جزو یهودیانی بود که به ظاهر مسلمان شده بود.او از فرقه ای بود که نوشتن چیزی جز تورات راجایز نمی دانست.همچنین او یکی از مشاورین عمر بن خطاب بود.به نظر می‌رسد عمر سیاست منع نگارش احادیث پیامبررا با مشورت کعب الاحبار اجرایی کرده و بهانه او این بود که نمیخواهد مردم در پی رسیدن به احادیث کتاب خدارا رها کنند 📓منبع : برگرفته از کتاب الصحیح من سیرة النبی،ج۱ص۹۹ و ۱۰۰ عصـرمدیـا | @asrmedia
✨️ این قسمت : دو دریایی که مخلوط نمی شوند 📓منبع : کتاب در جستجوی خدا یاسین قاسمی بجد عصـرمدیـا | @asrmedia
🕋 • این قسمت : سیاست منع از تدوین حدیث (۱) ابوبکر پانصد حدیث را که در عهد رسول خدا نوشته بود سوزاند. بنابراین وی نخستین کسی است که سیاست سوزاندن حدیث پیامبر(ص) را پایه گذاری کرد. اوج این سیاست در خلافت عمر بن خطاب بود. او در اقدامی کاملا حساب شده از صحابه میخواهد که روایاتی را که از رسول خدا نوشته به نزد او ببرند. او اینچنین وانمود کرد که میخواهد احادیث نبوی را جمع و تدوین کند تا مبادا از بین برود. بدین ترتیب یک ماه نوشته های صحابه را جمع و سپس همه را سوزاند و اینگونه دلیل آورد که روایات شفاهی تدوین شده همانند روایات شفاهی ای است که یهودیان مدوّن نمودند و علمایشان آن را شرح و شرح را جمار نامیدند و سپس هر دو را در یک کتاب آوردند و اصل و شرح را تلمود نامیدند. شدت عمل خلیفه دوم تا جایی رسید که صحابه نمی‌توانستند بگویند قال رسول الله تا اینکه عمر مرد. 📓منبع : الصحیح من سیرة النبی،ج۱ص۴۴و۴۵ عصـرمدیـا | @asrmedia
🕋 • این قسمت : سیاست منع از تدوین حدیث (۲) در اوایل روزگار مروانیان نوشتن حدیث ننگ و عار به حساب می‌آمد. نسل‌ها یکی پس از دیگری می‌آمدند اما هیچ یک تعالیم و سیره پیامبرشان را نمی‌دانستند. عمر بن خطاب دست به کشورگشایی زد و اسلام گسترش یافت. نو مسلمان‌ها دینشان را از سربازانی می‌گرفتند که تحت امر حکومت بودند. حاکمانی که خود نسبت به شریعت و حقایق دین جاهل بودند. حال چه انتظاری می‌توان از نو مسلمان‌ها داشت. تا اینکه عمربن عبدالعزیز درسال۹۹ ه.ق طی یک اقدام نمایشی دستور به تدوین حدیث داد.در اینجا به روایاتی اشاره میکنیم که بیانگر عمق فاجعه است: ۱-امام علی(ع):از اسلام جز نام و از دین جز نشانی باقی نماند ۲-شافعی از طریق وهب بن کیسان روایت کرده که دیدم پسر زبیر نماز جمعه را پیش از خطبه ها اقامه می کرد.سپس گفت:«همه سنت های رسول خدا حتی نماز تغییر کرده است.» ۳-هنگامی که عمران بن حصین پشت سر امام علی(ع) نماز خواند،به مطرف بن عبدالله گفت: نماز محمد را خواند و مرا به یاد نماز او انداخت. 📓منبع : الصحیح من سیرة النبی، ج۱ ص۱۰۳ - ‌‌۱۰۷ عصـرمدیـا | @asrmedia
✨️ این قسمت : فواید علمی روزه گرفتن 📓منبع : کتاب در جستجوی خدا یاسین قاسمی بجد عصـرمدیـا | @asrmedia
🕋 • این قسمت : معیاری برای حفظ انحراف دستگاه خلافت سعی کرد برای محکم کردن اراجیف خود در عقاید و باورهای مردم ضوابط و معیارهایی را مشخص کند که در نهایت این کار به تقویت هرچه عمیق‌تر ریشه‌های انحراف انجامید. یکی از این معیارها عادل دانستن همه صحابه بود. آنان می‌گفتند که همه صحابه عادل هستند چه کسانی که درگیر فتنه‌ها شدند و چه آنها که از فتنه‌ها دوری گزیدند. بدین ترتیب کسانی که سابقه تاریکی همچون قتل نفس، شرابخواری،دزدی بیت المال را در کارنامه خود داشتند تبدیل به عالمان و افراد با تقوای جامعه شدند. اعتقاد به عدالت همه صحابه،همانند اعتقاد یهودیان است به عصمت همه «خاخام»ها و به احتمال از آنان اخذ شده است 📓منبع : الصحیح من سیرة النبی،ج۱ص۱۱۹ تا ۱۲۲ عصـرمدیـا | @asrmedia