eitaa logo
عصر ظهور | ASRZOHUR
3.5هزار دنبال‌کننده
180 عکس
123 ویدیو
57 فایل
◄ آینده پژوهی مهدوی ◄ مباحث تخصصی مهدویت 🔺کانال «ایتا»: https://eitaa.com/asrzohur110 🔹تلگرام: https://t.me/asrzohur110 ✅ ارتباط: @mamiri110 ▪️این کانال همچون «کتابی» است که اگر فصل‌های اولیه را مطالعه نکنید، فهم فصول بعدی، دشوار خواهد شد
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴از غدیر تا ظهور ▪️قالَت صدیقة الشهیدة علیها السلام: أَمَا وَ الله لَوْ تَرَکُوا الْحَقَّ عَلَی أَهْلِهِ وَ اتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبِیِّهِ لَمَا اخْتَلَفَ فِی الله اثْنَانِ ، وَ لَوَرِثَهَا سَلَفٌ عَنْ سَلَفٍ وَ خَلَفٌ بَعْدَ خَلَفٍ حَتَّی یَقُومَ قَائِمُنَا التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْن. 🔸حضرت صدیقه‌کبری سلام‌الله‌علیها فرمودند؛ به خدا سوگند، اگر اجازه داده بودند حق بر محور خود بچرخد و از خاندان پیامبر پیروی می‌کردند و ولایت الهی، غصب نمی‌شد، هیچگاه دو نفر درباره خدا با یکدیگر اختلاف نمی‌کردند، و آیندگان از گذشتگان، آن را به ارث می‌بردند، تا اینکه قائم ما که نهمین فرزند حسین است، ظهور کند.️ 📚مجلسی، بحارالأنوار، ج۳۶، ص۲۵۳. 🔴سفیانی آخرین مهره نفوذی یهود 🔹نمی‌توان به وضوح بیان کرد لکن نفوذی‌های یهود در امت اسلام، زمام امور را به دست گرفتند. 🔸در آخرالزمان نیز، سفیانی مورد حمایت غربی‌ها و آخرین مهره نفوذی یهود برای جلوگیری از پیشروی سپاه قدس امام مهدی به سمت فلسطین، تلاش خواهد کرد کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی را تقویت نماید. ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110
⭕️ زمان حمله ترکیه به سوریه در خلال حوادث فتنه شام قبل از ظهور؟ ✍️ مصطفی امیری ▪️در دیدار آیت‌الله خامنه ای با اردوغان ایشان در نصیحت دلسوزانه «پرهیز از حمله به سوریه» را گوشزد کردند. ▪️اما پیش‌بینی می‌شود، علیرغم این توصیه، ترکیه به سوریه، حمله نظامی گسترده خواهد داشت. 🔹در تمام این سالها بویژه در فتنه شام، با اینکه ترکیه سیاست خصمانه‌ای داشته است اما دیپلماسی خارجی انقلاب زمینه‌ساز پرهیز از مواجهه نظامی با «اخوان الترک» بوده است‌. 🔸تا اینکه سرانجام خود را در باتلاق شرق سوریه، غرق خواهند کرد. 🔹بعد از «هرج الروم»، ترکیه از فرصت سوءاستفاده کرده و به سوریه حمله می‌کند و تا دیرالزور، پیشروی خواهد کرد. 🔹ترکه ها از فرصت هرج و مرج جهانی، کمال‌استفاده را برده و سرانجام به مناطق «جزیرة» بین دجله و فرات خصوصا در شرق سوریه (الحسکه، رقه و دیرالزور)، حمله نظامی گسترده خواهد داشت (سیقبل اخوان الترک حتی ینزلوا الجزیرۀ). 🔸ترکیه و همپیمانان نیابتی‌شان تا مناطق نفتی دیرالزور، پیشروی می‌کنند. 📘نعمانی، الغیبة، ص280. 🔸دیپلماسی مواجهه با فتنه «اخوان الترک» در جغرافیای ظهور، مبتنی بر پرهیز از درگیری مستقیم نظامی است. 🔹در کتاب «آتش آذربایجان»، ص۸۱-۸۳ در این باره گفتگو و بحث شده است. 🔸لازم به ذکر است، کتاب «آتش آذربایجان قبل از ظهور»، برگزیده جشنواره بین‌المللی (کتاب سال رضوی) می‌باشد. ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110
⭕️ توسعه «ناتو» به شرق و ضرورت اتخاذ «تدابیر نظامی» در شطرنج جهانی آیا می‌توان به دشمنِ غربی‌ها، سلاح فروخت؟ ✍️مصطفی امیری 🔹درباره فروش سلاح و ادوات نظامی به برخی کشورها، قاعده بسیار مهمی از سوی امام معصوم بیان شده است که در کتب فقهی نیز گفتگو می‌شود: 🔸قلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ... إِنِّي كُنْتُ أَحْمِلُ السِّلَاحَ إِلَى أَهْلِ الشَّامِ فَأَبِيعُهُ مِنْهُمْ فَلَمَّا أَنْ عَرَّفَنِيَ اللَّهُ هَذَا الْأَمْرَ ضِقْتُ بِذَلِكَ وَ قُلْتُ لَا أَحْمِلُ إِلَى أَعْدَاءِ اللَّهِ فَقَالَ احْمِلْ إِلَيْهِمْ فَإِنَّ اللَّهَ يَدْفَعُ بِهِمْ عَدُوَّنَا وَ عَدُوَّكُمْ يَعْنِي الرُّومَ وَ بِعْهُمْ فَإِذَا كَانَتِ الْحَرْبُ بَيْنَنَا فَلَا تَحْمِلُوا(1). 🔹به امام باقر گفتم: ... من اسلحه به منطقه شام صادر مى‏كردم و به آنان مى‏فروختم. از وقتى كه خداوند ولايت شما را به من شناساند، من از اين كار ناراحت و دلتنگ شدم و با خود گفتم: از اين پس اسلحه در اختیارشان قرار نمی‌دهم. نظرتان چيست؟ امام فرمود: اسلحه به سوى آنان ببر و به آنان بفروش؛ زيرا خداوند دشمنان ما و شما يعنى روم (غربی‌ها) را به وسيله آنان دفع مى‌‏كند. اما هرگاه ميان ما و آنان جنگ در گرفت دیگر اسلحه به آنان ندهيد. 🔸طبق گزاره حدیثی فوق که در کتب معتبر شیعی نیز نقل شده است(2)، از امام معصوم درباره فروش سلاح و کمک نظامی به برخی از طرف‌های درگیر -که البته در جبهه حق قرار ندارند اما در حال جنگ با دشمن اصلی شیعه هستند-، استفسار می‌شود. 🔹و امام معصوم، چنین پاسخ می‌گویند: حتما سلاح بفروشید و در اختیارشان قرار دهید. زیرا به واسطه این کار، دشمنان اصلی شیعه (رومی‌ها)، از مرزهای بلاد شیعی دور و نقشه‌های آنان دفع و نابود می‌شود اما هرگاه جنگ با شیعه رخ داد، دیگر اقدام به فروش سلاح نکنید. 🔸اکنون نیز با توسعه ناتو به شرق از سوی مثلث «غربی، عبری، عربی» و جنگ روسیه با کشورهای غربی (تصویر)، اتخاذ تدابیر نظامی از سوی محور شیعی در صحنه تحولات شطرنج حهانی، امری ضروری است(3). 🔹وقتی در زمره مبانی «سیاست خارجی» آمریکا، حمله به ایران و عراق، گنجانده شده است و حتی با رنگ و لعاب مذهبی نیز آغشته میشود، چه باید کرد؟(4). 🔸فراموش نکنیم جورج بوش با تقسیم جهان به خیر و شر در ادبیات مسیحیت بنیادگرا هنگام حمله به خاورمیانه با بیان اینکه «با اراده مسیح، به عراق حمله کردیم»، از دکترین نظامی آمریکا، دفاع می‌کرد. ✅ پی‌نوشت: (1). کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۱۲. (2). صدوق، من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۱۷۵. طوسی، تهذیب الأحکام، ج۶، ص۳۵۳. حر عاملی، وسائل الشیعه، ج۱۷، ص۱۰۲. (3). برگرفته از: کتاب آتش آذربایجان، ص۸۴-۸۵. (4). جنگ آرماگدون اتمی و نقشه حمله آمریکا به ایران و عراق: eitaa.com/asrzohur110/227 ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110
⭕️ مناقشات جهانی و «دکترین نظامی» شیعه قبل ظهور ✍️مصطفی امیری 🔹دیپلماسی محور شیعی در عین حفظ «اقتدر نظامی» در دفاع از «مرزهای عقیدتی و جغرافیایی» شیعه، باید مبتنی بر عدم مشارکت و اصل «بی‌طرفی» در مناقشات جهانی پیش‌رو باشد تا انرژی شیعه صرفا بر حوادث عراق و فلسطین، متمرکز شود. 🔸و قرار نیست خاک ایران، قربانی جبهه «متحدین» و «متفقین» در جنگ جهانی آینده، گردد. 🔹مسئولین نیز به درستی بیان کردند: «ایران همان‌گونه که با درگیری و جنگ، مخالف است، مخالفت قاطع خود را با سیاست‌های توسعه‌طلبانه ناتو نیز اعلام می‌کند»؛ و همانطور که بیان گردید اتخاذ «تدابیر نظامی» در شطرنج جهانی در راستای «تضعیف» جبهه باطل و سیاست «مشغولیت» قدرت‌های بزرگ به یکدیگر، ضروری است. 🔸شیعه در حوادث پیش‌رو، فقط باید در حوادث مثلث «کوفه، مکه، قدس» حضور فعال، داشته باشد. 🔹زیرا عراق، پایتخت حکومت جهانی امام عصر است. 🔸شام و سوریه، معبر هموار کردن مسیر «کربلا تا قدس». 🔹مکه، محل ظهور حضرت و بیعت محور شیعی با امام عصر. 🔸فلسطین و مسجدالاقصی، محل نماز امام مهدی و اقتدای حضرت عیسی به ایشان و نماد وحدت ادیان. ✅ عناوین مرتبط: 🔸شیعه و نقش «بی‌طرفی» در «جنگ جهانی» قبل ظهور 🔹تجربه منفی افکار عمومی ایران از «بیطرفی» در جنگ جهانی 🔸منع ورود شیعه به مشارکت فعال در جنگ جهانی، دسیسه یا تدبیر؟ 🔹توسعه «ناتو» به شرق و ضرورت اتخاذ «تدابیر نظامی» در شطرنج جهانی 🔸آینده «دشوار و پیچیده» پیش‌روی بشریت ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110
⭕️ چهار سوارکار آخرالزمان در مکاشفه یوحنا سناریوی بعدی کدام است؟ ✍️مصطفی امیری ✅ صهیونیسم مسیحی: «تسریع» در روند چهار مرحله آخرالزمان 🔹چهار سوار آخرالزمان در مکاشفه یوحنا در عهد جدید (انجیل) نام برده شده‌اند، چهار شخصیت نمادین هستند که هنگام باز شدن چهار مهروموم از هفت مهروموم متعلق به آخرالزمان، آزاد می‌شوند این مهر و موم‌ها بر دستان عیسی، باز می‌شوند. 🔸طبق ادبیات « گذشته‌گرا» به ترتیب اسب سفید نماد پیروزی کنستانتین در قرن چهار میلادی، اسب قرمز نماد جنگ های صلیبی، اسب سیاه نماد قحطی در بلاد روم، و اسب رنگ‌پریده نماد مرگ مردم اروپای قرون وسطی است. 🔹اما طبق دیدگاه «آینده‌گرا»، این سواران که بر چهار اسب به رنگ‌های سفید، قرمز، سیاه و رنگ‌پریده سوارند و در «ادبیات رمزگونه مکاشفه‌ای»، به ترتیب اسب سفید نماد بیماری، اسب قرمز نماد جنگ، اسب سیاه نماد قحطی و اسب رنگ‌پریده نماد مرگ در آخرالزمان هستند (تصویر). 🔸طبق عقیده مکتب «مسیحیت بنیادگرا»، تمدن بشری پیش از بازگشت دوم عیسی، «بلایا و بیماریها، قحطی، جنگ و مرگ» را تجربه خواهد کرد، و بیش از دوسوم مردم، قبل از بازگشت دوم مسیح، از بین می‌روند. 🔹«اتاق فکر طراح جنگ جهانی»، خیلی شتاب دارند حوادث را مطابق آنچه ذکر شده، تسریع ببخشند. با کاتالیزوری مثل طاعون کرونا آغاز؛ با قحطی در جهان، ادامه و در نهایت ایجاد جنگ اتمی برای کاهش جمعیت دنیا و زندگی نسل برگزیده. ✅ مقایسه تطبیقی «چهار سوار یوحنا» با منابع اسلامی 1. اسب سفید، بیماری فراگیر مثل کرونا؛ مشابه آن در احادیث ذکر شده است: طاعون قبل ذلک (نعمانی، الغیبة، ص۲۵۴). 2. اسب قرمز، جنگ؛ مشابه آن در احادیث: هرج الروم (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰). 3. اسب سیاه، قحطی و گرسنگی؛ مشابه آن در احادیث: سنة جوع، سنة یجوع فیها الناس (نعمانی، الغیبة، ص۲۵۹؛ طبرانی، المعجم الاوسط، ج۱، ص۱۱۹). 4. اسب رنگ‌پریده، مرگ و نابودی؛ مشابه آن در احادیث: موت الاحمر و موت الابیض که منجر به مرگ بیش از نیمی مردم جهان می‌شود (صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۶۵۵). 🔸لازم به ذکر است گزاره‌های اسلامی از «طاعون، جنگ، جوع و مرگ»، خبر داده است اما مکتب صهیونیسم مسیحی طبق مکاشفه یوحنا معتقد است روند این چهار مرحله، را تسریع ببخشند. 🔹اسلام کشتار بیش از نیم از مردم جهان را تایید نکرده است. صرفا خبر داده است که نقشه شیاطین عالم چیست؟ و این بستگی به اختیار بشریت دارد که اجازه ندهد این اتفاق بیفتد؛ ضمن اینکه، تفصیل و جزئیات نشانه‌های ظهور، بداءپذیر است. *برای آگاهی بیشتر: 1. امیر خواص، «شرایط آخرالزمان در انجیل یوحنا»، همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، ج۴، ص۱۴۷-۱۶۶. 2. عباس همایی، «منجی در مکاشفات یوحنا و مقایسه آن با قرآن کریم و روایات امامیه»، فصلنامه پژوهشنامه قرآن و حدیث، ش۱۵، ص۱۵-۳۵. 3. احمد فردویی، «آخرالزمان در مکاشفات یوحنا و مقایسه آن با قرآن کریم و روایات شیعه»، پایان‌نامه دکتری دانشگاه آزاد تهران. 4. حسین حیدری، «بررسی تطبیقی علائم آخرالزمان در مکاشفات یوحنا و روایات اسلامی»، مرجع سیویلیکا. 5. فاطمه مظفرنژاد، «چهار سوارکار آخرالزمان»، فصلنامه رصد، ش۹، ص۱۴-۱۸. 6. محمد ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج۱، ص۱۱۳-۱۱۵. ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110
⭕️ سرنوشت حشدالشعبی و سناریوی آینده عراق با وجود حشدالشعبی در عراق، چگونه شیعیان کوفه و نجف توسط لشکر سفیانی، قتل‌عام می‌شوند؟ ✍️مصطفی امیری 🔹بعد از تکوین و فراگیر شدن فتنه‌های مختلف شیعی و سنی ازجمله فتنه عوف سلمی، فتنه صاحب البرقع و فتنه شیصبانی و جریان بتریه. 🔸بویژه بعد از سقوط بغداد، ناگزیر محور مقاومت شیعی، حشد الشعبی در جنوب عراق متمرکز خواهد شد به منظور آزادی کوفه و نجف. 🔹آنگاه لشکر ایرانیان به رهبری خراسانی که به دلایل مختلف، قدری با تاخیر وارد صحنه تحولات میدانی عراق شده است، در پیمانی مشترک با یمانی، اولین شکست سفیانی موردحمایت غربی‌ها را رقم خواهند زد. 🔸در کتاب «خاورمیانه عصر ظهور»، سناریوی آینده عراق به تفصیل بیان شده است. ✅ عناوین مرتبط: 1. عراق و اضلاع محور «مخالف» مقاومت شیعی 2. عراق و راهبرد محور «غربی، عبری، عربی» 3. عراق و تحرکات «اهل‌سنت» در موصل و تکریت و الانبار 4. سناریوی آینده عراق قبل ظهور 5. آیا مسیر کربلا تا زمان ظهور بسته می‌شود 6. راز تاخیر ورود ایرانیان به عراق ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110
⭕️ اختلاف «سه جریان شیعی» در عراق قبل ظهور امام مهدی بعد از ظهور، وارد عراق می‌شود درحالیکه سه پرچم شیعی با یکدیگر اختلاف دارند: «يَدخُلُ المَهدِيُّ الكوفَةَ و بِها ثَلاثُ‏ راياتٍ‏ قَدِ اضطَرَبَت‏ بَينَها» (طوسی، الغیبة، ص۴۶۸). ✍️مصطفی امیری در عراق قبل ظهور، سه جریان شیعی با یکدیگر اختلاف دارند: 1. پیروان سفیانی، جریان نفوذ و مخالفان امام عصر (صاحب البرقع، بتریه، رایة من ولد الحسین بدعامة الامویهٔ، شذاذ آل‌محمد): در جهت مخالفت با جبهه حق، اقدامات آنان در جهت منافع سفیانی موردحمایت مثلث «غربی، عبری، عربی» خواهد بود. 2. جریان هم‌پیمان ایرانیان و رایه الیمانی (عصائب العراق، اخیار العراق، محور مقاومت شیعی): از همان ابتدا سعی در مقابله نظامی با لشکر سفیانی خواهند داشت. 3. حامیان مکتب سنتی نجف: در برهه‌ای از زمان، در موضع انفعالی، قرار خواهند گرفت. زیرا در احادیث، اشاره‌ای به نقش فعال این جریان در هنگام حمله سفیانی به عراق، نیست. البته به مقاومت‌های مسلحانه اشاره شده که با شکست مواجه می‌شود. گویا از قدرت نظامی قوی برخوردار نیستند و بسط ید در امور سیاسی ندارند. زیرا اساسا اعتقادی به «قیام و انقلاب در عصر غیبت به منظور زمینه‌سازی» ندارند و همین تفکر موجب می‌شود در اثر عدم تشکیل قدرت نظامی، در برابر حمله لشکر سفیانی، آسیب‌پذیر شوند. ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110
⭕️ شیصبانی: «شخصیت شیعی» کوفه یا «حاکم» عراق؟ آیا شخص «من ولد الحسین بالکوفه» که از شذاذ آل‌محمد و «دجال کوفه» است، همان «شیصبانی» است؟ ✍️مصطفی امیری ▪️بخش اول ✅ شیصبانی 🔹شیصبانی، شخصیت عراقی که قبل از سفیانی، خروج می‌کند، به قدرت رسیدن وی، غیرمنتظره است و یاران وی، به‌تدریج گسترش می‌یابند و چهره‌های سرشناس شیعی را به قتل می‌رساند: 🔸عنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ الْبَاقِرَ عَنِ السُّفْيَانِيِّ فَقَالَ وَ أَنَّى لَكُمْ بِالسُّفْيَانِيِّ حَتَّى يَخْرُجَ قَبْلَهُ الشَّيْصَبَانِيُّ يَخْرُجُ مِنْ أَرْضِ كُوفَانَ يَنْبُعُ كَمَا يَنْبُعُ الْمَاءُ فَيَقْتُلُ وَفْدَكُمْ فَتَوَقَّعُوا بَعْدَ ذَلِكَ السُّفْيَانِيَّ وَ خُرُوجَ الْقَائِم (نعمانی، الغیبة، ص302).‏ ✅ رجل من ولد الحسین 🔹در عراق، شخصی از تبار سادات در مرحله «قبل ظهور»، حضور فعال دارد. و مردم دچار فتنه و بلاء می‌شوند. شیعیان از یکدیگر برائت می‌جویند و البته این امر موجب غربال و تمییز حق از باطل نیز خواهد بود: 🔸يا أيها الناس... إياكم والشذاذ من آل محمد، فإنّه يخرج شذاذ آل محمد، فلا يرون ما يحبون لعصيانهم أمري، ونبذهم عهدي، و تخرجُ رايةً من وُلد الحسين تظهر بالكوفة بدعاية الأمّية ويشمل الناس البلاء، ويبتلي الله خير الخلق حتى يميز الخبيث من الطيب، ويتبرأ الناس بعضهم من بعض، ويطول ذلك حتى يفرِّج الله عنهم برجلٍ من آل محمد، ومن خرج من ولدي فعمل بغير عملي وسار بغير سيرتي فأنا منه بريء ... وإياكم والدجّالين من ولد فاطمة، فإن من وُلد فاطمة دجّالين. (ابن‌طاووس، الملاحم و الفتن، ص۲۴۹). ✅ رجل من وُلد (صُلب) ابیه 🔹در عراق، شخصی از تبار سادات در مرحله «بعد از ظهور» هرچند در بدو امر به کشمکش و جدل با امام، خواهد پرداخت اما سرانجام به حقانیت امام عصر، ایمان می‌آورد: 🔸بقَائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ... ثُمَّ يَدْخُلُ الْمَدِينَة ... ثُمَّ يَنْطَلِقُ حَتَّى يَنْزِلَ الشُّقْرَةَ فَيَبْلُغُهُ أَنَّهُمْ قَدْ قَتَلُوا عَامِلَهُ فَيَرْجِعُ إِلَيْهِمْ فَيَقْتُلُهُمْ... ثُمَّ يَنْطَلِقُ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى كِتَابِ اللَّهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِ وَ الْوَلَايَةِ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ عَدُوِّهِ حَتَّى إِذَا بَلَغَ إِلَى الثَّعْلَبِيَّةِ قَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ مِنْ صُلْبِ أَبِيهِ وَ هُوَ مِنْ أَشَدِّ النَّاسِ بِبَدَنِهِ وَ أَشْجَعِهِمْ بِقَلْبِهِ مَا خَلَا صَاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ فَيَقُولُ يَا هَذَا مَا تَصْنَعُ فَوَ اللَّهِ إِنَّكَ لَتُجْفِلُ النَّاسَ إِجْفَالَ النَّعَمِ أَ فَبِعَهْدٍ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ أَمْ بِمَا ذَا فَيَقُولُ الْمَوْلَى الَّذِي وَلِيَ الْبَيْعَةَ وَ اللَّهِ لَتَسْكُتَنَّ أَوْ لَأَضْرِبَنَّ الَّذِي فِيهِ عَيْنَاكَ فَيَقُولُ لَهُ الْقَائِمُ اسْكُتْ يَا فُلَانُ إِي وَ اللَّهِ إِنَّ مَعِي عَهْداً مِنْ رَسُولِ اللَّهِ هَاتِ لِي يَا فُلَانُ الْعَيْبَةَ أَوِ الزِّنْفِيلَجَةَ- فَيَأْتِيهِ بِهَا فَيَقْرَؤُهُ الْعَهْدُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ فَيَقُولُ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ أَعْطِنِي رَأْسَكَ أُقَبِّلْهُ فَيُعْطِيهِ رَأْسَهُ فَيُقَبِّلُ بَيْنَ عَيْنَيْهِ ثُمَّ يَقُولُ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ جَدِّدْ لَنَا بَيْعَةً فَيُجَدِّدُ لَهُمْ بَيْعَة. (عیاشی، التفسیر، ج۲، ص۵۸. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۴۲-۳۴۳). 🔹و مشابه آن: يَقْتُلُ الْقَائِمُ حَتَّى يَبْلُغَ السُّوقَ قَالَ فَيَقُولُ لَهُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ أَبِيهِ إِنَّكَ لَتُجْفِلُ النَّاسَ إِجْفَالَ النَّعَمِ فَبِعَهْدٍ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ أَوْ بِمَا ذَا...‏ (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۱۰۰-۱۰۲. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۸۷). ✅ رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه 🔸در منابع اهل‌سنت، اشاره به شخصیتی عراق از سادات شده که به پدر خویش دعوت می‌کند: 🔹یقتل (یقبل) بالكوفة رجل من ولد الحسين يدعو إلى أبيه ثم يبث السفياني جيوشه (ابن‌حماد، الفتن، ص۱۹۶). 🔸اما سرنوشت این شخص چیست؟ آیا به قتل می‌رسد؟ 🔹اظهارنظر قطعی نمی‌توان بیان کرد. زیرا دوگونه روایت شده است؛ شخص «یدعو الی ابیه»، به قتل می‌رسد: 🔸يقتل بالكوفة رجل من ولد الحسن أو الحسين يدعو إلى أبيه‏ (ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۹۰). 🔹بنابراین در فاصله بین خروج سفیانی تا ظهور، شخصیت عراقی «من ولد الحسین یدعو الی ابیه»، کشته می‌شود. 🔹و در حدیث دیگری، بیان شده وی تا ظهور، زنده می‌ماند: 🔸یقبل بالكوفة رجل من ولد الحسين يدعو إلى أبيه ثم يبث السفياني جيوشه (ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۹۲). 🔹البته غالب کتب حدیثی، عبارت «یقتل بالکوفه» را ذکر کردند و از نظر ادبی و نحوی نیز «یقتل بالکوفه»، اصح است. حتی محقق کتاب نیز این عبارت را ثبت کرده است (ابن‌حمّاد، الفتن، ص۱۹۶ و ۱۹۹). ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110
⭕️ شیصبانی: «شخصیت شیعی» کوفه یا «حاکم» عراق؟ شخصی از نسل امام حسین و از سادات در کوفه به نام پدر خویش، شناخته می‌شود، آیا به قتل می‌رسد؟ ✍️مصطفی امیری ▪️بخش دوم ✅ آیا «رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه» همان شخص «رجل من ولد (صُلب) ابیه» است؟ 🔹الف. «رجل من ولد (صُلب) ابیه» هیچ ارتباطی با دیگر شخصیت‌ها ندارد. زیرا شخصیت «یدعو الی ابیه»، قبل ظهور کشته می‌شود درحالیکه شخص «من صلب ابیه» تا بعد از ظهور، زنده است. 🔸ب. یک شخص هستند؛ زیرا در عبارت «من ولد (صلب) ابیه»، ضمیر در «ابیه» به حضرت برمی‌گردد و اشاره به سید بودن آن شخص دارد و بدین‌سان همخوانی دارد با عبارت «رجل من ولد الحسین». و این‌همانی حدیث «رايةً من وُلد الحسين یدعو الی ابیه» با حدیث «رجل من صلب ابیه»، تقویت می‌شود. وی تا بعد از ظهور، حضور دارد و به امام عصر نیز اعتراض می‌کند. ✅ آیا «رجل من ولد الحسین بالکوفه» همان شخص «رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه» است؟ 🔹در واقع، حدیث اهل‌سنت، اضافه‌ای نیز دارد: «رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه». البته وقتی اصل، مشترک شد، تفاصیل و جزئیات آن موضوع از اهل‌سنت، قابل اخذ است بویژه وقتی توسط راوی شیعی و به امام معصوم نیز ختم شود (جابر از امام باقر در کتاب ابن‌حمّاد). 🔸توضیح اینکه: اگر گفته شود، اصل این موضوع در کتب اهل‌سنت، ذکر شده است و اعتباری بر آن مترتب نیست. اما پاسخ این است: زمانی که با احادیث شیعی هم‌راستا باشد، مانعی در اخذ آن نیست بویژه اگر سند به راویان شیعی و امام معصوم، ختم شود. 🔹حدیث «من ولد الحسین» در کتب اهل‌سنت (ابن‌حماد، الفتن، ص۱۹۶)؛ با گزارهای حدیثی «من صلب ابیه» (مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۴۳) و «من ولد ابیه» (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان؛ ص۱۰۰) در کتب شیعه، همخوانی دارد و اشاره به سید بودن آن شخص دارد. 🔸در صورت «وحدت محتوایی» گزاره حدیثی شیعه و اهل‌سنت، شخصی از نسل امام حسین و از سادات در کوفه که با نام پدر خویش، شناخته می‌شود، فتنه‌ای را در میان شیعیان عراق برپا می‌کند که تا ظهور نیز ادامه خواهد داشت. ✅ آیا شخص «مِن صُلب ابیه»، همان «شیصبانی» است؟ 🔹اگر گفته شود: آری؛ لازمه چنین سخنی، شیصبانی با امام بیعت می‌کند. اما این دیدگاه، اشتباه است؛ زیرا شیصبانی، قاتل است و چگونه ممکن است شخص قاتل (شیصبانی) با امام عصر، بیعت کند؟ 🔸مگر می‌شود کسی که به تصریح حدیث «یقتل وفدکم» است و دست‌اش به خون شیعیان عراق، آغشته باشد و قاتل است، اما سرانجام به فیض حضور امام عصر نائل شود و با امام زمان بیعت نماید؟ خیر. 🔹بنابراین شخص «مِن صُلب ابیه»، شیصبانی نیست. ✅ آیا شخص «من ولد الحسین تظهر بالکوفه» همان شخص «رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه» است؟ 🔸بله، محتمل است اما نمی‌توان اظهارنظر قطعی و یقینی کرد بلکه متوقف بر مباحث دیگری است که در ادامه بیان خواهد شد. ✅ آیا شخص «من ولد الحسین تظهر بالکوفه» که از شذاذ آل‌محمد است و دجال کوفه است، همان «شیصبانی» است؟ 🔹بله، محتمل است. زیرا برای شیصبانی ذکر شده است: نفوذ و سیطره او و تعداد پیروان او در مناطق شیعی، بتدریج گسترش خواهد یافت (ینبع كما ينبع الماء) که حاکی از سپری شدن مدت زمان طولانی از فتنه شیصبانی در عراق است؛ برای شخصیت عراقی «رجل من ولد الحسین تظهر بالکوفه بدعامة الامیة» هم ذکر شده، فتنه وی، طولانی خواهد بود (یطول ذلک). 🔸ضمن اینکه حدیث «رایة من ولد الحسین تظهر بالکوفه بدعامة الامیة»؛ شخصیتی از سادات که قبل ظهور، فتنه به پا می‌کند، دجال کوفه است و جزو شذّاذ آل‌محمد و به قرینه اینکه سفیانی از بنی‌امیه است، این شخصیت عراقی که با حمایت اموی‌ها در عراق به‌تدریج قدرت می‌گیرد، نیز در خط سفیانی است. از طرفی، حدیث «شیصبانی»؛ تصریح شده که وی شخصیت عراقی و قاتل است و در خط سفیانی. ✅ ابهام در تفسیر «ارض کوفان» 🔹ارض کوفان، مقصود چیست: کوفه و نجف یا عراق؟ 🔸اگر بتوان ثابت نمود ارض کوفان یعنی عراق، دیگر شیصبانی بودن شخصیت شیعی از کوفه، تضعیف می‌شود. زیرا حاکم عراق است. و در این‌صورت شیصبانی یا مربوط به گذشته و منطبق بر صدام می‌شود و یا مربوط به آینده و شخصیتی منفور که بر عراق مسلط می‌شود و در خط سفیانی است. 🔹آیا شما می‌توانید شاهدی بیاورید که مراد از «کوفان»، کل عراق منظور است؟ 🔸اما تاکنون با بررسی که انجام دادیم، در کتب حدیث، لغت، تاریخ و جغرافیا به منطقه کوفه و نجف، ارض کوفان، اطلاق می‌شده است. ازجمله: 🔹«أرض كوفان فشرفها بقبرك يا علي فقال: أ قبر بكوفان العراق؟ فقال له: نعم؛ تقبر بظاهرها فتلا بين الغريين و الذكوات البيض» (ثقفی، الغارات، ج۲، ص۸۴۴). «کیف أنتم لو ضرب أصحاب القائم الفساطیط فی مسجد کوفان» (نعمانی، الغیبة، ص۳۱۹). ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110
⭕️ شیصبانی: «شخصیت شیعی» کوفه یا «حاکم» عراق؟ مهمترین راه تشخیص مصداق شیصبانی، کدام است؟ ✍️مصطفی امیری ▪️بخش سوم ✅ دیدگاه‌های مختلف درباره «شیصبانی عراق» 1. مربوط به حوادث گذشته است. و عبارت «ارض کوفان»، مقصود عراق و عبارت «ینبع کما ینبع الماء» نیز دلالت بر قدرت رسیدن سریع و ناگهانی وی همچون کودتا در عراق به منظور تسلط بر قدرت و حکومت دارد که نمایندگان و سرشناسان شیعی را به قتل می‌رساند (یقتل وفدکم). با شرح و تفسیر مفردات حدیثی، از این‌رو برخی کارشناسان، صدام را مصداق شیصبانی عراق، می‌دانند. 2. شخصیت منفی عراق در آستانه ظهور است که البته بیان گردید با شخص «من صُلب ابیه» از سادات کوفه، مطابقت ندارد. زیرا این شخص بعد از جدال با امام عصر، سرانجام بیعت می‌کند درحالیکه شیصبانی، قاتل است. و از این‌رو شیصبانی جزو حکومت بنی‌عباس عراق است که در آخرالزمان، سلطنت آنان مجددا بنا می‌شود. 3. شیصبانی، شخصیت شیعی در عراق قبل ظهور که جایگاه اصلی وی در کوفه و نجف است (ارض کوفان)؛ پیروان وی، بتدریج رو به‌فرونی و کثرت خواهد نهاد (ینبع کما ینبع الماء)؛ و چهرهای سرشناس شیعی را به قتل خواهند رساند (یقتل وفدکم). ✅ کلید طلایی در شناخت «مصداق» شیصبانی 🔹مهم‌ترین ویژگی شیصبانی، «یقتل وفدکم» (قتل وجهاء و چهره‌های سرشناس شیعی) در عراق است. مخالف جبهه حق و زمینه‌سازان ظهور است و در جهت منافع سفیانی، مشی می‌کند. ✅ نکته پایانی 🔸صرفا اقوال مختلف بیان شد و از اتخاذ مبنا، صرفنظر گردید. ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110
⭕️ بنی‌امیه، سفیانی، یهود، اسرائیل آیا همه فرزندان ابوسفیان، یهودی‌تبار هستند؟ ✍️مصطفی امیری ✅ ندای ابلیس و تاکید بر واژه «عثمان» 🔹سلسله بَنی‌اُمَیِّه، اولین خاندان که بعد از پیامبر و خلفاء، بر جهان اسلام، حدود صدسال، نفوذ و حکمرانی داشتند و قیام عاشورا در زمان آنان، رقم خورد. بنی‌امیه، «شجره ملعونه» اشاره شده در قرآن هستند. در دوران خلیفه سوم (عثمان بن عفان) که از بنی‌امیه بود، بتدریج، امویان نفوذ و قدرت خود را گسترده‌تر کردند. 🔸اینکه چرا در ندای ابلیس، بر روی واژه «عثمان»، تاکید شده است، باتوجه به اینکه وی اصالت «اموی یهودی» داشته است، نیازمند نوشتار مستقلی است. در دوران عثمان، معاویه جایگاه خویش را در سرزمین شام که دروازه رسیدن به «ارض موعود» یهود بود، مستحکم کرد. ✅ شناسنامه جعلی؛ «امیه» به دروغ خود را به عنوان عرب جا زدند. رومی بودند 🔹امیه، با هجرت به منطقه شام با زن یهودی شوهردار، رابطه جنسی برقرار کرد و وقتی این زن فرزنددار شد و او را به امیه ملحق کردند و «ذکوان» نام گرفت. امیه، او را به مکه برد و به او کُنیه و لقب «عمرو» داد. 🔸در واقع، همه فرزندان امیه، یهودی‌تبار هستند. امیه هم رومی بود و اصالت عرب نداشت. از اینرو بنی‌امیه، بنی‌یهود هستند. 🔹امیه بن عبدالشمس، در واقع پسرخوانده او بود؛ امیه یک برده رومی بود که توسط عبدالشمس خریداری شد. مادر امیه، یهودی بود. بیان گردید که همسر وی نیز از یهودیان بود. در یهود نسب از مادر انتقال میابد. بنابراین ابوسفیان فرزند امیه، معاویه و یزید، همگی یهودی هستند. 🔸«امیّه به شام رفت و ده سال در آن‌جا ماند و با زنی یهودى از قبیله لخم، از اهل صفوریه رابطه جنسی نامشروع برقرار کرد و ذکوان را به دنیا آورد. امیه او را به خود نسبت داد و کنیه‌اش را ابو عمرو گذاشت». 🔸قال ابن‌قتیبه فی کتابه المعارف: كان أمية بن عبد شمس، خرج إلى الشام، فأقام بها عشر سنين، فوقع على أمة ل «لخم» يهوديّة من أهل صفّورية، يقال لها : «ترنا». وكان لها زوج من أهل «صفورية» يهودي، فولدت له «ذكوان»، فادعاه أمية واستلحقه، وكنّاه أبا عمرو، ثم قدم به مكة، فلذلك قال النبي ل«عقبة»، يوم أمر بقتله: إنما أنت يهودی من أهل صفورية. 📘منبع: ابن‌قتیبه دینوری، المعارف، ص۳۱۹. 🔹بنابراین سفیانی هم که از فرزندان معاویه و امیه است، از نژاد رومی و اصولا همه فرزندان امیه، یهودی هستند. 🔸علامه مجلسی می‌گوید: امیه، اصالت رومی داشته و نه عرب: «ان امیۀ لم یکن من صلب عبدالشمس و انما هو عبد من الروم». 📘مجلسی، بحارالانوار، ج۳۳، ص۱۰۷. 🔹امام علی، خطاب به معاویه با کنایه به این موضوع اشاره کرده است: «لَا الصَّرِیحُ کاللَّصِیق؛ نسب صریح مانند الحاق‌شده نیست». 📘نهج البلاغه، ص۳۷۵. ✅ شاه‌کلید یهودی بودن «بنی‌امیه» 🔸چند مساله، مورد اتفاق است: 1. امیه که رومی بود (گفتار علامه مجلسی). 2. همسر امیه هم که یهودی بود (گفتار ابن‌قتیبه دینوری). 3. اگر گزارش‌هایی که مادر امیه، را یهودی معرفی می‌کند. اثبات شود، همه خاندان «سلسله بنی‌امیه»، یهودی‌تبار هستند؛ ولو ابوسفیان و معاویه، خودشان را از قریش معرفی کنند. 🔹در این‌صورت، تمام تلاش معاویه برای معرفی سلسله بنی‌امیه به عنوان خویشاوند پیامبر، قریشی بودن و عرب بودن، زیر سوال می‌رود. 🔹البته این موضوع (بنی‌امیه عرب نبودند)، از هزارسال پیش و در قرن چهارم، در بین شیعیان مطرح است و مساله تازه ای نیست. بنی‌امیه، دست یهود است در امت اسلام 🔸شواهد قرآنی نیز بر این امر وجود دارد: «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (سوره اسراء، آیه۸)، يَعْنِي إِنْ عُدْتُمْ [الیهود] بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّد». 🔹وقتی ای یهودیان با سفیانی برگردید، ما نیز آخرین ذخیره الهی حضرت قائم را بر علیه شما برمی‌انگیزیم 📘تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴. 🔸بنابراین، «سفیانی»، نماد عرب و قریش نیست کما اینکه «امیه» نماد قریش نبوده است. ✅ سفیانی، آخرین مهره یهود 🔹سفیانی، نماد رومی و یهود است. کما اینکه در تراث مهدوی نیز بر این انتساب تاکید شده است: سفیانی از نسل یزید بن معاویه، موردحمایت کشورهای غربی (فی عُنقه صلیب) و آخرین حربه یهود برای مقابله با جبهه حق است. ✅ پاورقی 🔸آیه ذوی القربی و بنی امیه: t.me/Monji_EmamMahdi/15810عناوین مرتبط 🔹سفیانی، شخص یا جریان؟ eitaa.com/asrzohur110/183 ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110
⭕️ از «ارض موعود» تا «دیوار حائل» ✍️مصطفی امیری 🔹در سال 2000، حزب‌الله لبنان و محور شیعی، پروژه «ارض موعود» یهود را نابود کرد. 🔸در سال 2006، پروژه «خاورمیانه جدید» را متلاشی کرد و درد زایمان را به کاندو لیزا رایس برگرداند. 🔹در آینده بسیار نزدیک، پروژه «اسرائیل کوچک» نیز به بایگانی خواهد رفت. ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @AsrZohur110