هرج الروم، یکی از عوامل «جنگ جهانی اتمی» که منجر به مرگ سرخ و قتل یکسوم جمعیت جهان در دوران قبل ظهور، خواهد شد.
#ظهور
#هرج_الروم
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
🔹قتل و کشتار در جنگ جهانی، ارتباطی با ظهور امام زمان ندارد
▪️این بشریت است که در غیاب «امام معصوم» و در فُقدان «انسان کامل»، دست به قتل و کشتار میزند و ارتباطی با ظهور ندارد.
▪️خشونت مهدوی، در میان نیست زیرا میلیاردها نفر، قبل ظهور، توسط «شیاطین انسی»، دچار مرگ و میر میشوند.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ جنگ جهانی قبل ظهور و احساس «اضطرار» به منجی
▪️اگر در روایات دقت کنید کلید ورود به حتمیات به نوعی همین هرج الروم (جنگ جهانی) است. چون این ابهت پوشالی که غرب سالها از خود ساخته، باید به نوعی در محک و آزمایش از هم بپاشد و بیهوده و بیارزش بودن آن برای بشر ثابت شود.
▪️در غیراینصورت بشری که به تمدن غرب و دنیای رنگ و وارنگ آن به عنوان نسخه اصلی «پیشرفت بدون معنویت» اعتقاد دارد، جذب امر ظهور نخواهد شد و دنیایی که حداقل در ظاهر ثبات دارد احتیاجی به منجی ندارد و احساس «اضطرار به حجت الهی» نخواهد داشت. اینجاست که وقوع مرگ سرخ و سفید معنا پیدا میکند و بشر سرخورده از همه این ایسمهای غربی و شرقی و هویتهای پوشالی و ظاهری، دربدر به دنبال منجی خواهد بود.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ «هرج الروم»، از الطاف خفیه الهی
✍️ مصطفی امیری
▪️مطابق «سنت الهی» و «مکر الهی» با تضعیف قدرتهای بزرگ در اثر «هرج الروم» و متعاقب آن جنگ جهانی در آستانه ظهور، هیچ ابرقدرت شرق و غرب، وجود ندارد که از ظهور امام عصر، جلوگیری کند.
▪️و صرفا سفیانی -که البته حمایت غربیهای ضعیفشده را دارد- به مکه و مدینه لشکرکشی خواهد کرد.
▪️اما توسط ایرانیان و محور مقاومت شیعی در عراق، شکست خواهد خورد و در عربستان نیز، سپاه سفیانی، به اراده الهی، خسف خواهد شد.
▪️و بدینسان، جبهه باطل، در اثر هرج الروم و نیز شکست نماینده غربیها در خاورمیانه، قدرت عرضهاندام در برابر انقلاب نوپای امام عصر، نخواهد داشت.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ زمان «هرج الروم» و جنگ جهانی
✍️ مصطفی امیری
✅ آغاز بحث
▪️شما میفرمایید: حوادث (خسف جابیه، مارقهالشام، حمله اخوانالترک، هرجالروم، حضور مارقهالروم در فلسطین)، همگی بعد خروج سفیانی است.
▪️ادعای اصلی شما این است: سفیانی خروج میکند و سپس حوادثی همچون: هرج الروم، جنگ جهانی و حضور مارقه الروم در فلسطین رخ خواهد داد.
▪️پس در واقع، سوال این است: رخدادهای ذکر شده در «حدیث تمهید مباشر»، قبل سفیانی است یا بعد از سفیانی؟
▪️«هرج الروم» در ضمن حدیث تمهید مباشر مطرح شده است و ترتیب اینگونه است: خسف جابیه، مارقه الشام، حمله اخوان الترک، هرج الروم، حضور مارقه الروم در فلسطین.
▪️اما نمیدانیم حوادث فوق از جمله هرج الروم، قبل از سفیانی است (دیدگاه ما) یا بعد از سفیانی (ادعای شما)؛ خوب ببینیم، کدام درست است؟
✅ هرج الروم قبل سفیانی
▪️به دلایل زیر، هرج الروم و جنگ جهانی، قبل از خروج سفیانی است:
1. سفیانی، نظارهگر نخواهد بود:
▪️سفیانی که حمایت غربیها همراه وی است[1]، آخرین مهره یهود خواهد بود[2] و اگر جنگی بین «یهود مُفسد اسرائیلی» ساکن فلسطین با مقاومت شیعی رخ دهد، آیا سفیانی از دور تماشاچی خواهد کرد؟ خیر؛ سفیانی، نظارهگر نخواهد بود. بنابراین جنگ محور مقاومت شیعی با اسرائیل و مارقۀ الروم، قبل از سفیانی است.
2. «وحدت محتوایی» حدیث تمهید مباشر با حدیث رجفه الشام:
▪️ثابت و یقینی است که «خسف حرستا»، قبل از سفیانی است:
خَسْفَ قَرْيَةٍ مِنْ دِمَشْقَ يُقَالُ لَهَا حَرَسْتَا فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ خَرَجَ ابْنُ آكِلَةِالْأَكْبَاد[3]
يُخْسَفُ بِقَرْيَةٍ يُقَالُ لَهَا حَرَسْتَا ثُمَّ يَخْرُجُ عِنْدَ ذَلِكَ السُّفْيَانِيُّ[4]
▪️«خسف جابیه» هم در زمره نشانههای ظهور است اما تصریح نشده قبل از سفیانی است یا بعد از سفیانی؟
تُخْسَفُ قَرْيَةٌ مِنْ قُرَى الشَّامِ تُسَمَّى الْجَابِيَةَ وَ تَسْقُطُ طَائِفَةٌ مِنْ مَسْجِدِ دِمَشْقَ الْأَيْمَنِ وَ مَارِقَةٌ تَمْرُقُ مِنْ نَاحِيَةِ التُّرْكِ وَ يَعْقُبُهَا هَرْجُ الرُّوم[5]
▪️اما قرائنی وجود دارد که خسف جابیه و حرستا، «خسف واحد» است و ناشی از لرزش زمین خواهد بود.
▪️توضیح اینکه: در منابع اهلسنت، ذکر شده، زمین میلرزد و سمت غرب مسجد دمشق در زمین فرو میرود و منطقه حرستا، خسف میشود و سپس سفیانی خروج میکند:
رَجَفَتِ الأَرْضُ فَانْقَعَرَ غَرْبِيُّ مَسْجِدِهَا وَ يُخْسَفُ بِقَرْيَةٍ يُقَالُ لَهَا حَرَسْتَا ثُمَّ يَخْرُجُ عِنْدَ ذَلِكَ السُّفْيَانِيُّ[6]
▪️مضمون حدیث فوق در روایات معتبر شیعی در الغیبۀ نعمانی و الغیبة طوسی نیز ذکر شده است:
بِدِمَشْق خُسِفَ بِقَرْيَةٍ مِنْ قُرَاهَا وَ يَسْقُطُ طَائِفَةٌ مِنْ مَسْجِدِهَا...[7]؛ يُخْسَفُ بِغَرْبِيِّ مَسْجِدِهَا حَتَّى يَخِرَّ حَائِطُهَا[8]؛ خَسْفَ قَرْيَةٍ مِنْ دِمَشْقَ يُقَالُ لَهَا حَرَسْتَا فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ خَرَجَ ابْنُ آكِلَةِالْأَكْبَاد[9]
▪️در واقع مقارنه و مقایسه احادیث چنین است:
رَجَفَتِ الأَرْضُ = خُسِفَ بِقَرْيَةٍ مِنْ قُرَاهَا
فَانْقَعَرَ غَرْبِيُّ مَسْجِدِهَا = يُخْسَفُ بِغَرْبِيِّ مَسْجِدِهَا حَتَّى يَخِرَّ حَائِطُهَا
يُخْسَفُ بِقَرْيَةٍ يُقَالُ لَهَا حَرَسْتَا = خَسْفَ قَرْيَةٍ مِنْ دِمَشْقَ يُقَالُ لَهَا حَرَسْتَا
ثُمَّ يَخْرُجُ عِنْدَ ذَلِكَ السُّفْيَانِيُّ = فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ خَرَجَ ابْنُ آكِلَةِالْأَكْبَاد
▪️از مقارنه احادیث فوق، چنین نتیجه میشود که: خسف «واحد» و احتمالا ناشی از لرزش زمین خواهد بود. به عبارت دیگر، از جمله حوادث قبل خروج سفیانی (حاکم آینده منطقه شام در عصر ظهور)، زلزله دمشق در محور «جابیه-حرستا» خواهد بود که منجر به خسف در این مناطق نیز خواهد گردید و نشانه بارز آن، تخریب بخشهایی از مسجد اموی دمشق است.
▪️در واقع، «وحدت محتوایی» حدیث تمهید مباشر با حدیث رجفه الشام، اثبات میشود.
▪️و چون، خسف حرستا، قبل از سفیانی است و از آنجا که بیان گردید در دمشق، خسف «واحد» است؛ درنتیجه خسف جابیه نیز قبل از سفیانی است و به این قرینه، سایر حوادث ذکر شده در حدیث تمهید مباشر (از خسف جابیه تا هرج الروم) همگی قبل از سفیانی خواهد بود.
✅ پینوشت:
[1]. السُّفْیَانِیُّ...فِی عُنُقِهِ صَلِیب (طوسی، الغیبة، ص۴۶۳).
[2]. إنْ عُدْتُمْ [الیهود] بِالسُّفْیَانِیِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ (قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴).
[3]. نعمانی، الغیبۀ، ص۳۰۶. طوسی، الغیبۀ، ص۴۶۱. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۱۶ و ۲۵۳.
[4] و [6]. ابنحمّاد، الفتن، ص۱۸۱. مقدسی شافعی، عقد الدرر، ص۸۴. کورانی، معجم الاحادیث الامام المهدی، ج۲، ص۲۴۵.
[5]. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
[7]. عیاشی، التفسیر، ج۱، ص۶۴.
[8]. طوسی، الغیبۀ، ص۴۶۳.
[9]. نعمانی، الغیبۀ، ص۳۰۶. طوسی، الغیبۀ، ص۴۶۱. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۱۶ و ۲۵۳.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ زمان «هرج الروم» و جنگ جهانی
✍️ مصطفی امیری
✅ بخش اول:
https://eitaa.com/asrzohur110/327
✅ بخش دوم:
3. مارقه الروم، بعد هرج الروم و جنگ جهانی است:
▪️طبق احادیث ذیل آیات سوره اسراء، شیعه با یهود مفسد اسرائیلی ساکن فلسطین خواهد جنگید. اما معلوم نیست این جنگ، قبل سفیانی است یا بعد از سفیانی؟
▪️جواب: واضح است سفیانی به عنوان کمربند امنیتی یهود مُفسد در منطقه شام عمل میکند: «إنْ عُدْتُمْ [الیهود] بِالسُّفْیَانِیِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ»(قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴).
▪️پس اگر قرار است جنگی بین محور مقاومت شیعی با یهود اسرائیل رخ دهد، باید قبل از تسلط سفیانی بر سوریه باشد.
▪️ضمن اینکه در احادیث مشاهده میشود علت حضور مارقه الروم در رمله فلسطین طبیعتا به دفاع از یهود اسرائیلی است که وارد جنگ با ایران و مقاومت شیعی شده است.
▪️از طرفی، «ترتیب» حوادث چنین است: خسف جابیه، مارقه الشام، هرج الروم، اخوان الترک، جنگ با اسرائیل و حضور مارقه الروم، سفیانی.
▪️و از آنجا که حضور نظامیان غربی (مارقۀ الروم) در دفاع از اسرائیل، بعد هرج الروم است، میتوان دریافت جنگ جهانی، قبل از سفیانی است. چون جنگ با اسرائیل و حضور مارقه الروم در دفاع از یهود، قبل از سفیانی است.
4. تسلط سفیانی بر الکور الخمس
▪️سفیانی بر الکورالخمس شام مسلط میشود و همین قرینه است که لشکرکشی اخوان الترک به «جزیره» در شرق سوریه، قبل از سفیانی است. زیرا آیا معنا دارد بخشی از خاک سوریه در اختیار و اشغال نظامی «اخوان الترک» باشد اما بیان کنیم که سفیانی بر این مناطق که جزو الکورالخمس میباشد، مسلط است؟
5. شواهد در حدیث تفسیر العیاشی
▪️جناب عیاشی، شواهدی بیان کرده است که اطمینان حاصل میشود که حوادث ذکر شده در الغیبة نعمانی، قبل از خروج سفیانی است. توضیح اینکه: رخدادهای مذکور در حدیث تمهید مباشر (حدیث الغیبۀ نعمانی) در دیگر کتب حدیثی نیز ذکر شده است ازجمله: در کتاب التفسیر عیاشی، حوادث قبل و بعد ظهور ذکر شده است:
1. خسف جابیه، اخوان الترک فی الجزیرة، مارقه الروم فی الرمله
2. حمله سفیانی به عراق و حمله به عربستان / خسف بیداء لشکر سفیانی
3. ظهور و قیام علنی امام زمان
4. حضور امام مهدی در کوفه و عراق
5. حرکت امام زمان به سمت فلسطین
6. سفیانی در این زمان، در رمله فلسطین است (السفیانی یومئذ بوادی الرمله)
▪️اما نعمانی، حوادث تا ظهور امام را بیان میکند و موارد4-6 را ذکر نکرده است؛ به همین خاطر در ابتدا شاید برخی مخاطبان، گمان نمایند که حوادث دیگر، بعد از سفیانی رخ خواهد داد (یعنی سفیانی خروج کرده و سپس خسف جابیه، هرج الروم و مارقه الروم رخ میدهد).
▪️درحالیکه حدیث تفسیر العیاشی، ابتدا حمله سفیانی به عراق و حمله به عربستان و سپس خسف بیداء لشکر سفیانی را ذکر میکند و بعد به ظهور امام مهدی اشاره میکند و سپس بیان میکند: «السفیانی یومئذ بوادی الرمله». درنتیجه حدیث تفسیر عیاشی مکمل حدیث الغیبة نعمانی است و بیانگر این مهم است که حوادث مذکور (از خسف جابیه تا هرج الروم و مارقه الروم)، قبل از خروج سفیانی است.
6. شواهد در حدیث الغیبة نعمانی
▪️در کتاب الغیبة نعمانی که رخدادهای تمهید مباشر در آن ذکر شده است، ابتدا حوادث را ذکر میکند:
تُخْسَف قَرْيَةٌ مِنْ قُرَى الشَّامِ تُسَمَّى الْجَابِيَةَ وَ تَسْقُطُ طَائِفَةٌ مِنْ مَسْجِدِ دِمَشْقَ الْأَيْمَنِ وَ مَارِقَةٌ تَمْرُقُ مِنْ نَاحِيَةِ التُّرْكِ وَ يَعْقُبُهَا هَرْجُ الرُّوم.
▪️سپس بیان میکند: «ثُمَّ يَخْتَلِفُونَ عِنْدَ ذَلِكَ عَلَى ثَلَاثِ رَايَاتٍ رَايَةِ الْأَصْهَبِ وَ رَايَةِ الْأَبْقَعِ وَ رَايَةِ السُّفْيَانِي»(نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰)
▪️بیان رخدادها از خسف جابیه تا هرجالروم و بعد تعبیر «ثم»، سپس سه پرچم با یکدیگر اختلاف پیدا میکنند ازجمله پرچم سفیانی. از اینرو، ظاهر عبارت فوق، گویای این است سفیانی، بعد هرج الروم، در فتنه شام، حضور پیدا میکند.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ مجازات «یهود فاسد» اسرائیل، بعد هرج الروم
✍️ مصطفی امیری
▪️واقعه «هرج الروم»، قبل از مجازات یهود فاسد است و در واقع، قبل از تسلط سفیانی بر شام اتفاق میافتد.
▪️بعد هرج الروم و تضعیف حامیان رژیم اسرائیل، تقابل نظامی و جنگ فراگیر محور مقاومت شیعی با صهیونیستها شکل خواهد گرفت و «مارقه الروم» برای دفاع، وارد صحنه تحولات میدانی «فتنه شام» خواهد شد.
▪️هرچند در این جنگ، پیروزی از آن محور مقاومت شیعی و زمینهسازان ظهور است و «مقدمات» آزادی فلسطین، رقم خواهد خورد و نشانگر این است ساعت شنی «زوال اسرائیل» به مراحل پایانی رسیده است.
▪️لکن یهود و حامیانشان مثلث «غربی، عبری و عربی» با رونمایی از «سفیانی» و تسلط بر منطقه شام، تلاشی برای بقاء خواهد داشت.
▪️در واقع سفیانی، به منزله «تنفس مصنوعی» اسرائیل است و با شکست وی آزادی نهایی فلسطین بعد از ظهور، رخ خواهد داد.
▪️«سفیانی» در قالب کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی، نقش ایفا خواهد کرد.
▪️زیرا بنابر نصوص آیات قرآن در سوره اسراء (وعده الاخرۀ) و احادیث معتبر، یهود بعد از ظهور نیز در فلسطین، کماکان مستقر هستند و با «سپاه قدس» امام عصر در «جنگ طبریه» وارد نبرد میشوند و امام مهدی و حضرت عیسی، صهیونیسم بینالملل را شکست میدهند.
▪️در واقع جنگ شیعه با یهود صهیونیست و فروپاشی اسرائیل، قبل از ظهور است؛ اما آزادی فلسطین و فتح نهایی قدس، بعد از ظهور، توسط امام عصر و حضرت عیسی خواهد بود.
✅ عناوین مرتبط:
▪️نابودی اسرائیل، قبل یا بعد ظهور؟:
https://eitaa.com/asrzohur110/156
▪️بررسی دیدگاه آقای طائب درباره نابودی اسرائیل:
https://eitaa.com/asrzohur110/169
▪️زمان «دقیق» جنگ مقاومت شیعی (ایران، حزبالله لبنان) با اسرائیل:
https://eitaa.com/asrzohur110/79
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ «نشانه» جنگ جهانی، قبل ظهور
▪️موضوعی که ذهن من را مدتها به خود مشغول کرده است و هر وقت به آن فکر میکنم، وحشتزده می شوم. یعنی آیا واقعا مضمون این احادیث قرار است اتفاق بیفتد و دو سوم مردم دنیا بمیرند؟
✍️ مصطفی امیری
✅ گزاره حدیثی قتل و کشتار «نیمی از مردم جهان» در آخرالزمان
▪️در حوادث قبل ظهور، از «هرجالروم»[1] و نیز اختلاف بین «بلوک شرق و غرب»[2] ، سخن به میان آمده است؛ حال اگر اختلاف و قتل در بلاد روم جنگ بین غربیها[3] که در احادیث متعدد به طرق مختلف و موثق[4] با «سه سند معتبر»[5] گزارش شده است[6]، را به احادیث دیگر مبنی بر کشته شدن «دوسوم مردم دنیا»[7] قبل از ظهور امام عصر، ضمیمه کنیم؛ از اینرو، بسیاری از مردم جهان در اثر «مرگ سرخ» جنگ جهانی و «مرگ سفید» بیماریهای فراگیر، به قتل میرسند[8]
▪️از امام صادق در کتاب کمالالدین صدوق و کتاب الغیبۀ طوسی، به سند معتبر، نقل شده است:
▪️«لا يَكونُ هذَا الأَمرُ حَتّى يَذهَبَ ثُلُثَا النّاسِ، فَقيلَ لَهُ: إذا ذَهَبَ ثُلُثَا النّاسِ فَما يَبقى؟ فَقالَ: أما تَرضَونَ أن تَكونُوا الثُّلُثَ الباقِی»[9]
▪️قيام امام مهدی، روى نمىدهد، تا آنكه دو سومِ مردم از ميان بروند؛ گفتيم: اگر دو سومِ مردم بروند، چه كسى باقى مىماند؟ فرمود: آيا راضى نمىشويد كه جزو يك سومِ باقىمانده باشيد؟
▪️البته هرچند برخی تلاش کردهاند «یذهب» را به قرینه احادیث «تمحیص و غربله»، به معنای مردود شدن در فتنهها و خروج از دین و... قلمداد کنند و چنین استناد میکنند که در احادیث تعبیر «یذهب» آمده است و نه قتل و موت.
▪️حال اگر فرض بر این باشد کلام آنان صحیح و موجه جلوه میکند؛ لکن احادیث معتبری که تصریح در «قتل» دوسوم مردم دنیا قبل از ظهور دارد و «موت» و «یذهب» را در کنار هم قرار داده است را چگونه پاسخ میدهند؟ از امام صادق در کتاب کمالالدین صدوق، چنین نقل شده است:
▪️«قُدّامَ القائِمِ مَوتَتانِ: مَوتٌ أحمَرُ و مَوتٌ أبيَضُ، حَتّى يَذهَبَ مِن كُلِّ سَبعَةٍ خَمسَةٌ، المَوتُ الأَحمَرُ السَّيفُ، وَ المَوتُ الأَبيَضُ الطّاعونُ»[10]
▪️پيش از قائم، دو مرگ است: مرگ سرخ و مرگ سفيد، تا آن جا كه از هر هفت نفر، پنج نفر مىميرند. مرگ سرخ، كشته شدن با سلاح (خونریزی و جنگ) و مرگ سفيد، طاعون (کنایه از بيمارىهای واگیردار و سلاحهای بیولوژیک).
▪️سند حدیث، معتبر است[11] و همه راویان، امامی و ثقه هستند[12]
✅ مطابقت «کشتار مردم جهان» با عقیده «جنگ آرماگدون» و مکتب صهیونیسم مسیحی
▪️یکی از شواهدی که ممکن است بگوئیم گزارشات حدیثی مرگ و قتل دو سوم مردم دنیا قبل از ظهور، جعلی است، همخوانی محتوای این احادیث با خوانش یهودی و عقیده مکتب صهیونیسم مسیحی و تفسیر عهد عتیق از وقایع آخرالزمان قبل از ظهور منجی است؛
▪️طبق پیشگوییهای عهدین: «قبل از رجعت مسیح، صلح در جهان هیچ معنایی ندارد و مسیحیان برای تسریع در ظهور مسیح باید مقدمات جنگ آرماگدون اتمی را فراهم نمایند. و در این جنگ، بیش از نیمی از مردم دنیا، کشته خواهند شد»[13]
✅ احتمال «جعل» در احادیث جنگ جهانی قبل ظهور
▪️پس آیا احتمال جعل، تقویت نمیشود؟ کسانی که حدیث، جعل میکردند به طریق اولی سند آن را نیز میتوانستند جعل کنند (جعل نام افراد ثقه در سلسله سند).
▪️اما باید توجه داشت: فرایند انتقال تراث حدیثی امامیه، فرایند مکتوب و کتابمحور بوده است. توضیح اینکه: قرائن نسخهشناسی، مجموعه اطلاعات مندرج در نسخه بوده که کاشف از جزییات تحمل صاحب نسخه و کتاب حدیثی است. اینکه راوی، نسخه را نزد چه استادی فراگرفته، در چه بازه زمانی و به چه شیوهای (قرائت، سماع، اجازه و...) بوده است؟ فرایند انتقال و سماع و قرائت نسخهها به گونهای بوده که راویان حتی راویان ضعیف هم اگر میخواستند در نسخههای خود، دسّ و تحریف و جعل کنند، امکان آن را نداشتند. این موضوع، درباره کتابهای مشهور که نسخههای متعدد داشتند، وضوح بیشتری دارد.
▪️بنابراین در پاسخ به این سوال: «آیا راویان ضعیف در هنگام ایفای «نقش طریقی» میتوانستند کتاب حدیثی را تحریف و دس و جعل کنند؟» خیر. اما اگر کتاب و نسخه، تالیفِ راوی ضعیف، باشد و در نقل «استقلالی» خود، نیز مُنفرد باشد، ممکن است جعل رخ داده باشد و از اینرو آن حدیث، اخذ نمیشود[14]
▪️در احادیث موردبحث، هیچ راوی ضعیفی وجود ندارد. و همه راویان، ثقه و امامی هستند.
✅ فرضیه شاذ در تراث شیعی
▪️موضوعی که ذهن من را مدتها به خود مشغول کرده است و هر وقت به آن فکر میکنم، وحشتزده می شوم. یعنی آیا واقعا مضمون این احادیث قرار است اتفاق بیفتد و دو سوم مردم دنیا بمیرند؟
▪️آیا میتوان گفت این احادیث، جعلی هستند؟ و توسط جاعلین حدیث با نقشه پیچیده و تحریف در سند (جعل نام افراد ثقه در سلسله سند و ساختن اسناد معتبر)، به کتب اسلامی، سرایت کرده است؟
✅ پینوشت👇
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ «نشانه» جنگ جهانی، قبل ظهور
✍️ مصطفی امیری
🔹 بخش اول:
https://eitaa.com/asrzohur110/330
🔸 بخش دوم
✅ وثاقت صدوری و «مشکل الحدیث»؟
▪️بیان گردید احادیث مرگ و قتل بیش از نیمی از مردم جهان، از منظر «وثاقت سندی»، معتبر و قابل استناد هستند. حالا از منظر «وثاقت صدوری»، آیا قابل اعتماد هستند؟
▪️برخی از کارشناسان معتقدند: «پذیرش روایاتی که از اموری عجیب خبر میدهند (قتل بیش از نیمی از مردم جهان قبل ظهور در اثر مرگ سرخ و مرگ سفید)، از باور عمومی انسانها بسیار فاصله دارد و با یک یا چند روایت حتی معتبر، امکانپذیر نیست؛ زیرا دلیل حجیّت خبر واحد اطمینان یافتن به صدور آن است و به خبر واحدی که از حوادث عجیب، سخن میگوید، نمیتوان اطمینان پیدا کرد. اطمینان به صدور چنین روایتى نیاز به روایات و قرائن بیشتری دارد. بنابراین، به این گونه احادیث، نه میتوان اطمینان پیدا کرد و آن را پذیرفت و نه آن را انکار نمود»[15]
✅ تعبیر «خواب آشفته» صهیونیسم مسیحی؟
▪️موضوعی که ذهن من را مدتها به خود مشغول کرده است و هر وقت به آن فکر میکنم، وحشتزده می شوم. یعنی آیا واقعا مضمون این احادیث قرار است اتفاق بیفتد و دو سوم مردم دنیا بمیرند؟
▪️آیا میتوان گفت این احادیث، جعلی هستند؟ در حالیکه بیان شد سند معتبر دارند؛ اما اعتبار سند الزاما به معنای صدور حدیث از امام معصوم نیست. حال آیا این فرضیه مطرح است که جاعلین حدیث با نقشه پیچیده و تحریف در سند (ساختن اسناد معتبر) در تلاش بودند که هدف شوم خویش را اجرا کنند و به مسلمانان بقبولانند که همه ادیان، قائلند که قبل از ظهور منجی، باید جمعیت کثیری از مردم دنیا در اثر مرگ سفید و مرگ سرخ به قتل برسند؛ زیرا در کتب یهود و مسیحیت این باور عجیب و ترسناک وجود دارد که قبل از ظهور منجی، دوسوم مردم دنیا میمیرند (بویژه اینکه متاسفانه به جنگ آرماگدون نیز قائل هستند). حال آیا این عقیده توسط جاعلین حدیث، به کتب اسلامی نیز سرایت کرده است؟
▪️بر فرض که نتوان درباره صدور این احادیث از امام معصوم، قضاوت قطعی و یقینی داشت (زیرا مسالهای به این مهمی و به فنا رفتن دو سوم مردم دنیا، نیازمند ادله و احادیث متعدد است و نمیتوان صرفا به چند حدیث اکتفا کرد و حکم قطعی صادر کرد)
▪️سوال دیگر اینکه به فرض که چنین عقیدهای در هیچ یک از ادیان الهی، اصالت و حقیقت نداشته باشد و دساسان و جاعلان، چنین تحریف دروغین ایجاد کرده باشند. آیا بشر معاصر و شیاطین انسی بویژه جریان صهیونیست مسیحی که قائل به «جنگ خیر و شر» است و معتقد هستند باید قبل از ظهور مسیح، جنگ اتمی در جهان حتما رخ دهد و جمعیت کثیری از انسانها به قتل برسند. با این توصیف آیا چنین اعتقادی صرفا بر روی کاغذ میماند یا درصد عملیاتی کردن این خواب آشفته، برخواهند آمد؟
▪️اسلام، کشتار بیش از نیمی از مردم جهان را تایید نکرده است. بلکه صرفا خبر داده است که نقشه شیاطین عالم چیست؟ و این بستگی به اختیار بشریت دارد که اجازه ندهد این اتفاق بیفتد؛ ضمن اینکه، تفصیل و جزئیات نشانههای ظهور، بداءپذیر است.
✅ نکته پایانی
▪️جنگ آرماگدون، دستپروده کتاب تحریف شده تورات و انجیل است و از دیدگاه مسلمانان، معتبر نیست. اما اگر مسیحیان صهیونست، درصدد تعبیر این «خواب آشفته» جنگ آرماگدون برآیند، آنگاه این مساله از «نگاه علمی» و نوشتههای روی کاغذ، فراتر خواهد رفت و «رنگ و بوی اقدام عملی» به خود خواهد گرفت و به سادگی قابل اغماض و چشمپوشی نیست.
▪️از مجموع آنچه بیان شد، حتی اگر فرض را بر این بگیریم عقیده «مرگ و قتل دو سوم مردم دنیا» قبل از ظهور، در اسلام اصالت ندارد و دیدگاه جعل تقویت شود[16] لکن متاسفانه عقیده پیروان ادیان دیگر بویژه جریان صهیونیست مسیحی که معتقد به جنگ آرماگدون (جنگ جهانی اتمی بین خیر و شر) در راستای بازگشت مسیح هستند، را چه باید کرد؟ که به شدت در صدد اجرای این سناریوی کشتار جهانی هستند.
▪️متاسفانه، عقیده مذهبی صهیونسیم مسیحی برای بازگشت مسیح، تسریع در ایجاد «جنگ آرماگدون هستهای» است که به اعتقاد آنان، علاوه بر مسلمانان حتی روسیه نیز در محور شرارت قرار دارد. عجب اینکه وقتی به این عقیده اعتقاد دارند، در تلاش هستند در راستای منویات فوق، تسریع نمایند. مکتب صهیونسیم مسیحی تاکید دارد #باید مقدمات برپایی جنگ آرماگدون اتمی را فراهم کرد؛ درحالیکه دین اسلام اگر از وقوع کشتار و قتل بیش از نیمی از مردم جهان #صرفا خبر داده است، نه اینکه مقدمات کشتار وسیعی جهانی را نیز فراهم آوریم.
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ «نشانه» جنگ جهانی، قبل ظهور
✅ پینوشت:
1. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۵. طوسی، الغیبة، ص۴۶۱. مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۱۶ و ۲۵۳. نعمانی، الغیبة، ص۲۷۹. مفید، الإختصاص، ص۲۵۵. طوسی، الغیبة، ص۴۴۲. عیاشی، التفسیر، ج۱، ص۶۴. مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۳۷.
2. «اخْتَلَفَ أَهْلُ الْمَشْرِقِ وَ أَهْلُ الْمَغْرِبِ...وَ یَلْقَی النَّاسَ جُهْدٌ شَدِیدٌ مِمَّا یَمُرُّ بِهِمْ مِنَ الْخَوْفِ فَلَا یَزَالُونَ بِتِلْکَ الْحَالِ حَتَّی یُنَادِیَ مُنَادٍ مِنَ السَّمَاء»(نعمانی، الغیبة، ص۲۶۲. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۳۵).
3. «الهرج: الفتنة» (جوهری، الصحاح، ج۱، ص۳۵۰) و «القتال» (فراهیدی، العین، ج۳، ص۳۸۸)؛ «الهَرْجُ: شدَّة القتل و کثرته» (ابنمنظور، لسان العرب، ج۲، ص۳۸۹)؛ «فی الحدیث: قُدَّام الساعة هَرْج أی قِتال شدید» (ازهری، تهذیب اللغة، ج۶، ص۳۲). در منابع حدیثی فریقین نیز واژه «هرج» بیشتر بهمعنای قتل و جنگ، بهکار رفته است: «الهرج: القتل» (صدوق، معانی الأخبار، ص۳۵۷)؛ «بَینَ یدَی السّاعَةِ...یکثُرُ فیهَا الهَرجُ وَ الهَرجُ القَتلُ» (بخاری، صحیح البخاری، ج۱۱، ص۱۱؛ النیسابوری، صحیح مسلم، ج۴، ص۲۰۵۶).
4. سند احادیث «هرج الروم»، موثق و صحیح است (رستمی، بررسی توصیفی و تحلیلی کتاب الغیبة شیخ طوسی، ص۶۱-۶۵. آیتی، تاملی در نشانههای حتمی ظهور، ص۸۱ و ۸۴. علی الصغیر، علامات الظهور بحث فی فقة الدلالة و السلوک، ج۲، ص۱۶۱-۱۶۴).
5. ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۱۲۵.
6. از جمله، سند موثق و معتبر در کتاب الغیبه شیخ طوسی: أخبرنا أبو عبدالله: شیخ مفید ثقه (نجاشی، الرجال، ص۳۹۹) عن محمد بن علی بن الحسین: شیخ صدوق ثقه (نجاشی، الرجال، ص۳۹۰) عن محمد بن الحسن:ابن ولید ثقه (نجاشی، الرجال، ص۳۸۳) عن أحمد بن إدریس: ثقه (نجاشی، الرجال، ص۹۲) عن علی بن محمد بن قتیبة: ممدوح (نجاشی، الرجال، ص۲۵۹) عن الفضل بن شاذان: ثقه (نجاشی، الرجال، ص۳۰۷) عن الحسن بن محبوب: اصحاب اجماع ثقه (کشیّ، الرجال، ص۵۵۶) عن عمرو بن أبی المقدام: ممدوح ثقه (کشیّ، الرجال، ص۳۹۲. ابن داود، الرجال، ص۴۸۸) عن جابر الجعفی: ثقه (کشیّ، الرجال، ص۱۹۶) عن أبی جعفر: (امام معصوم).
7. ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۲۸۹-۲۹۲. میرباقری، موسوعۀ الامام المنتظر، ج۲، ص۴۶-۴۸. کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی، ص۷۷۱-۷۷۷.
8. «قُدّامَ القائِمِ مَوتَتانِ: مَوتٌ أحمَرُ و مَوتٌ أبیضُ حَتّی یَذهَبَ مِن کُلِّ سَبعَةٍ خَمسَةٌ المَوتُ الأَحمَرُ السَّیفُ، وَالمَوتُ الأَبیضُ الطّاعونُ» (صدوق، کمالالدین و تمامالنعمة، ج۲، ص۶۵۵)؛ سند حدیث نیز معتبر است (ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۲۸۹).
9. صدوق، کمالالدین، ج۲، ص۶۵۶. طوسی، الغیبة، ص۳۳۹. سند معتبر است (ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۲۹۱).
10. صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۶۵۵. سند حدیث نیز معتبر است (ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۲۸۹).
11. ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۲۸۹.
12. سند حدیث: بِهذَا الإِسنادِ (محمّد بن الحسن، عن الحسین بن الحسن بن أبان)، عَنِ الحُسَینِ بنِ سَعیدٍ، عَن صَفوانَ بنِ یَحیی، عَن عَبدِ الرَّحمنِ بنِ الحَجّاجِ، عَن سُلَیمانَ بنِ خالِدٍ، قالَ: سَمِعتُ أبا عَبدِاللَّهِ. سند معتبر است و همه راویان، امامی و ثقه هستند (ر.ک: نرمافزار درایة النور و سایت جامع الاحادیث).
13. امیر خواص، «بررسی پیشگوییهای عهدین درباره کشتارهای جمعی پیش از ظهور مسیح»، فصلنامه مشرق موعود، ش۴۱، ص۳۲۹ و ص۳۳۲ و ص۳۴۰ و ص۳۲۳-۳۴۷. حسین متقی، «بررسی تطبیقی پیشگوییهای آخرالزمان از دیدگاه یهودیت مسیحیت و اسلام»، فصلنامه پژوهشهای مهدوی، ش۱۸، ص۱۷-۲۱.
14. برای آگاهی درباره «تفکیک نقش طریقی و استقلالی راویان»، مراجعه کنید به: حسینیشیرازی، اعتبارسنجی احادیث شیعه، ص۱۹۴-۱۹۷.
15. سجادیطلب، «دفاع از احادیث نشانههای ظهور»، فصلنامه مشرق موعود، ش۴۳، ص۲۳۴.
16. در حالیکه بیان گردید این احادیث، سند معتبر دارند و نیز احادیث دیگری همچون: حدیث جنگ قرقیسیا و حدیث هرج الروم با سند معتبر، دال بر وقوع جنگها قبل از ظهور از تعاضد محتوایی با احادیث قتل و مرگ دو سوم مردم دنیا، حکایت دارد.
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
عصر ظهور | ASRZOHUR
⭕️ «نشانه» جنگ جهانی، قبل ظهور ▪️موضوعی که ذهن من را مدتها به خود مشغول کرده است و هر وقت به آن ف
هرچند برای تدوین این نوشته که چکیده از مقاله ای است که هفتهها و ساعتها، وقت و انرژی صرف شده است. اما شما بیشتر سعی در انکار برآیید. زیرا ما هرچه تلاش کردیم، تاکنون موفق نشدیم. و خوشحال میشویم بشریت از کشتار و قتل نجات پیدا کند و مسیر صحیح را انتخاب کند
سوال مخاطبین:
در صورت جنگ جهانی و وقوع کشتار عظیم در حدود دو سوم نسل بشری دچار انقطاع و به تبع اون خسارات ناشی از بمب اتم زندگی را برای یک سوم باقیمانده مختل و سخت نمیکنه؟!!!
#جواب:
باید کارشناسان حوزههای مختلف، بنشینند و علمی و مُستند، گفتگو کنند و به این سوال، دقیق پاسخ بدهند: در فرض جنگ اتمی، آیا کره زمین برای باقیماندگان، قابل سکونت و زندگی خواهد بود؟
البته به قرینه ذکر موت احمر قبل موت ابیض، برخی چنین تفسیر میکنند که ابتدا بشریت وارد مرگ سرخ و جنگ جهانی اتمی میشود سپس تعفن اجساد باقیمانده و کثرت کشتهها، و نیز حمله متقابل میکروبی و بیوتروریسم، و نیز تبعات حاصل از جنگ، موجب بروز طاعون و بیماریهای فراگیر و مرگ سفید نیز خواهد شد.
کاش در این زمینه، شاهد گفتگوی کارشناسان بودیم. بنده تاکنون ندیدم با گفتار علمی، ثابت کنند در فرض جنگ اتمی، قرار است چه اتفاقاتی در عرصههای مختلف در کره زمین، رخ بدهد؟
و اگر مقاله «علمی پژوهشی» دانشگاهی هم تدوین شده باشد، ما را مطلع بفرمائید.
البته قطعا غربیها، فرضیهسازی و شبیهسازی کردند. اما کاش ترجمه و منعکس میشد.
لینک مطلب:
https://eitaa.com/asrzohur110/330
🔹قبل آغاز جنگ جهانی: ذخیره دلار یا طلا؟
▪️با وقوع جنگ جهانی، دلار ارزش قبل را دیگر نخواهد داشت. و بهترین راه، ذخیره طلا است.
▪️دلار را از زندگیتان، حذف کنید.
▪️توصیه ما به اتاق فکر اقتصادی، تبدیل اموال مردم به طلا است.
▪️البته هیچ توصیهای به اشخاص نداریم. زیرا انسانها درباره اموال و سرمایه خود، مختار و آزاد هستند.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ «ترتیب حوادث» تا جنگ جهانی قبل ظهور
✍️ مصطفی امیری
▪️ترتیب حوادث: خسف دمشق، مارقۀ الشام، هرج الروم، جنگ جهانی و سال قحطی.
▪️در این میان، بعد اعلام آرزوی استقلال «مارقة الشام»، حمله «اخوان الترک» به شرق سوریه.
▪️با ضعیف شدن حامیان غربی رژیم اسرائیل در اثر «هرج الروم»، محور مقاومت شیعی نیز وارد جنگ با «اسرائیل و مارقة الروم» خواهد شد.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ نظریه «امانت» و «تقدیم»
▪️امام خمینی: این انقلاب، امانتی است که باید به صاحب اصلی آن سپرده شود.
▪️صحیفه نور، ج۱۲، ص۱۲۵.
▪️ترجمان حدیثی: «كأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ».
▪️نعمانی، الغیبة، ص۲۷۳.
▪️بشارت امام معصوم، بر این است علیرغم همه کاستیها و ضعفها، این انقلاب، حتما به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهد شد و استبدال و جایگزین قومی دیگری به جای ایرانیان، در کار نیست.
▪️البته به انقلاب همچو «شمع» بنگرید که قرار است فردا «خورشید»، طلوع کند. نور شمع کجا و نور خورشید کجا؟
➖➖➖➖➖➖
🆔 @AsrZohur110
⭕️ مبداء و مقصد «انقلاب ایرانیان» قبل ظهور
▪️وقتی سخن امام خمینی مبنی براینکه «این انقلاب، امانتی است که باید به صاحب اصلی آن سپرده شود»، منتشر گردید، موجب بروز واکنشهای مختلف مخاطبین گردید.
▪️خود به قضاوت بنشینید.
✍️ مصطفی امیری
▪️روایت الغیبة نعمانی[1]، «به قوم شیعی مشرقی»، اشاره دارد که مقصدشان امام عصر است: «وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء».
▪️استظهار علمای شیعه، ایران را جزو بلاد مشرق میدانند[2]؛ کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت نجفاشرف بر این عقیده هستند[3]. حتی کتب حدیثی در هزارسال پیش، نیز بیان میکنند مردم در ارض مشرق، فارسی صحبت میکردند[4]
▪️از طرفی، به قرینه «سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم»، جنگ با «دشمنان» امام زمان در دستور کار این انقلاب مشرقی، خواهد بود.
▪️طبق آیه قرآن، دشمنترین دشمنان نسبت به امام زمان، «یهود و شرکاء» است: «أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذينَ أَشْرَكُوا»[5]
▪️«یهود فاسد» در قبل ظهور، طبق نص صریح قرآن در سوره اسراء، در فلسطین مستقر هستند و جنگ شیعه با یهود با محوریت «مسجدالاقصی» خواهد بود: «وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّة»[6]
▪️با این توصیف، خود به قضاوت بنشینید. مخاطب فهیم و منصف، به چه نتیجهای خواهد رسید؟
✅ عناوین مرتبط:
▪️استظهار علمای شیعه بر ایرانی بودنِ قوم مشرق:
https://t.me/asrzohur110/20
▪️سخنی منصفانه با مخالفین انقلاب امام خمینی:
https://eitaa.com/asrzohur110/18
▪️شمع کجا و خورشید کجا؟:
https://eitaa.com/asrzohur110/127
✅ پینوشت:
1. نعمانی، الغیبة، ص۲۷۳.
2. طبسی، چشماندازی به حکومت مهدی، ص۴۶. مرتضی عاملی، دراسۀ فی علامات الظهور، ص۳۸. آلمحسن، أهدی الرایات دراسة فی شخصیة الیمانی، ص۱۳۳ و ۱۳۵. قبانچی، موجز دائرۀ معارف الغیبۀ، ص۵۶. سند البحرانی، فقه علائم الظهور، ص۶۱.
3. مرکز دراسات التخصصیۀ في الإمام المهدي نجفاشرف: أن بلاد المشرق التي تصدق على بلاد إيران تعتبر من البلاد الموطئة لظهور الإمام(عج) و موطئاً لجملة من أنصاره(عج). أن الخراساني هو من القادة الذين سيبايعون الإمام(عج) و يكون في صفه و جيشه. أن الخراساني يصل في زحفه إلى الكوفة (لینک).
4. «نَأْخُذُهُ مِنْكَ بِدَهْ دَوَازْدَه» (کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۹۷). «بده دوازده لفظ فارسی و معناه العشرة باثني عشر يستعمله التجار بالمشرق» (ابنحیّون، دعائم الاسلام، ج۲، ص۴۹).
5. سوره مائده، آیه۸۲.
6. سوره اسراء، آیه۷.
➖➖➖➖➖➖
🆔 @AsrZohur110
⭕️ جنگ جهانی قبل ظهور، جلوه «تدبیر، رحمت و حکمت» الهی
✍️ مصطفی امیری
▪️بعد از انتشار نوشتار «مرگ و قتل بیش از نیمی مردم جهان» در آستانه ظهور[1]، سوالی که مطرح گردید اینکه: این قتل و کشتار، آیا مرتبط به امام زمان است؟ خیر، بلکه تصریح شده است: بشریت در غیاب امام معصوم، این قتل و جنگ جهانی را رقم میزند.
▪️البته این امر، علاوه بر تضعیف قدرتهای بزرگ که مانعی جدی در برابر انقلاب نوپای امام عصر بودند، جلوهای از «حکمت الهی» نیز به همراه دارد.
▪️توضیح اینکه: طبق برخی احادیث، مرگ برای مومن، خیر است و برای کافر، هم خیر است[2]؛ زیرا با مرگ، اگر شخص، مومن باشد، زودتر از زندان دنیا وارد حیات جاودانه و نعمتهای آخرت میشود و اگر کافر باشد، به خاطر کمتر گناه کردن، عذاب وی، کمتر میشود[3]
▪️البته آرزوی مرگ، ممدوح نیست[4] و صرفا به یک شرط: عمر انسان، «مَرتع و چراگاه» برای شیطان باشد[5]
▪️بنابراین، باید آرزو کرد دوران ظهور امام عصر، درک کنیم[6]؛ البته این طلب و درخواست درک حضورِ زمان ظهور، باید همراه با درخواست «عافیت و عاقبتبخیری» باشد[7]
▪️البته یکی از وجوه زنده ماندن و درک حضور حکومت حقه، تدارک و تلاش منتظرانه و برداشتن «قدمی در راه امام زمان» است؛ زیرا وقتی خدا، نیت بنده را چنین ببیند، «امید است» عمر وی را با خیر و عافیت، چنان طولانی نماید تا حکومت امام زمان را درک کند[8]
▪️و ازجمله این «انتظار مهدوی»، کمک مالی به فقرا بویژه صلهرحم نیازمند و تقرب الهی، که موجب طول عمر است[9]
▪️حال، اگر تقدیر محتوم الهی و تغییرناپذیر مرگ برای افرادی از مردم جهان نوشته شد، بیان گردید، طبق نص حدیث، مرگ برای مومن و کافر، خیر است.
▪️به عنوان مثال، در افراد «ولدالزنا»، مقتضی چنین است که طاقت پذیرش امام معصوم را نخواهند داشت. نه اینکه الزاما نمیخواهند بلکه نمیتوانند پس بهتر است که دوران ظهور را درک نکنند و شاید «مرگ فجئه» باعث تخفیف در زندگی آخرت برخی کافران نیز شود.
▪️و اگر میماندند، مانع جدّی در مسیر حکومت جهانی حضرت ولیعصر، بودند و انقلاب نوپای امام با دشواریهای جدّی در حاکمیت توحید و عدل، مواجه میشد.
▪️از اینرو تصمیم الهی، خیر محض است؛ گویی جهانِ «ملئت ظلما و جورا» همچون شراب که باید دومسوم آن، تبخیر شود تا جهان پاک، مسیر پاکی را بپیماید.
▪️القصه، اینکه، باید آرزو کرد دوران ظهور امام عصر، درک کنیم.
▪️از الله رحمن و رحیم، مسئلت مینمائیم همچون طرماحها از جاماندگان قافله امام مهدی نباشیم بلکه ما را همچون حرّ بن ریاحی بپذیرنند و طول عمر با خیر و عافیت، در پایان زندگی، همچون حبیب بن مظاهر -که در کهنسالی در شب عاشورا بذلهگویی میکرد، شاداب و سرحال در حال تحصیل علم و خدمت- با ختم به خیر «شهادت»، مشتاق حیات جاودانه و سرای آخرت گرداند و با امیرالمومنین محشور شویم ان شاء الله.
✅ عناوین مرتبط:
▪️«نشانه» جنگ جهانی، قبل ظهور:
https://t.me/asrzohur110/314
https://eitaa.com/asrzohur110/330
✅ پینوشت:👇
➖➖➖➖➖➖
🆔 @AsrZohur110
✅ پینوشت نوشتار جنگ جهانی قبل ظهور، جلوه «تدبیر، رحمت و حکمت» الهی
1. https://eitaa.com/asrzohur110/330
2. «عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ قَالَ: قُلْتُ لَهُ أَخْبِرْنِی عَنِ الْکَافِرِ الْمَوْتُ خَیْرٌ لَهُ أَمِ الْحَیَاةُ فَقَالَ الْمَوْتُ خَیْرٌ لِلْمُؤْمِنِ وَ الْکَافِرِ؛ قُلْتُ وَ لِمَ؟ قَالَ: لِأَنَّ اللَّهَ یَقُولُ: «وَ ما عِنْدَ اللَّهِ خَیْرٌ لِلْأَبْرارِ» (سوره آلعمران، آیه۱۹۸) وَ یَقُولُ: «وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّما نُمْلِی لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلِی لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهِینٌ» (سوره آلعمران، آیه۱۷۸) (عیاشی، التفسیر، ج۱، ص۲۰۶).
3. «الْمَوْتُ خَیْرٌ لِلْمُؤْمِنِ وَ الْکَافِرِ أَمَّا الْمُؤْمِنُ فَیَتَعَجَّلُ لَهُ النَّعِیمُ وَ أَمَّا الْکَافِرُ فَیَقِلُّ عَذَابُهِ وَ آیَهًْ ذَلِکَ مِنْ کِتَابِ اللَّهِ تَعَالَی...» (ابنابیالحدید، شرح نهجالبلاغهًْ، ج۲۰، ص۳۴۴).
4. «دَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ عَلَی رَجُلٍ یَعُودُهُ وَ هُوَ شَاکٍ فَتَمَنَّی الْمَوْتَ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ لَا تَتَمَنَّ الْمَوْتَ، فَإِنَّکَ إِنْ تَکُ مُحْسِناً تَزْدَدْ إِحْسَاناً إِلَی إِحْسَانِکَ، وَ إِنْ تَکُ مُسِیئاً فَتُؤَخَّرُ تُسْتَعْتَبُ، فَلَا تَمَنَّوُا الْمَوْتَ» (طوسی، الامالی، ص۳۸۵).
5. اگر زندگی انسان، «مرتع و چراگاه شیطان» باشد، مرگ شایستهتر است: «فإذا کانَ عُمری مَرتَعا لِلشَّیطانِ فَاقبِضْنی إلَیکَ» (صحیفه سجادیه، دعای ش۲۰). مثال: شخصی امروز زنا میکند، فردا شراب میخورد، فردا فرزندش را برای فروش میگذارد و هرچه قدر هم عمر کند همینطور به گناه ادامه میدهد.
6. «لَوْ أَدْرَکْتُهُ لَخَدَمْتُهُ أَیَّامَ حَیَاتِی» (نعمانی، الغیبة، ص۲۴۵).
7. «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: إِذَا تَمَنَّی أَحَدُکُمُ الْقَائِمَ فَلْیَتَمَنَّهُ فِی عَافِیَةٍ فَإِنَّ اللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً رَحْمَةً وَ یَبْعَثُ الْقَائِمَ نَقِمَةً» (کلینی، الکافی، ج۸، ص۲۳۳).
8. «عَن أبی بَصیرٍ، قالَ: قالَ أبو عَبدِ اللَّهِ: لِیُعِدَّنَّ أحَدُکُم لِخُروجِ القائِمِ ولَو سَهماً، فَإِنَّ اللَّهَ تَعالی إذا عَلِمَ ذلِکَ مِن نِیَّتِهِ، رَجَوتُ لِأَن یُنسِئَ فی عُمُرِهِ حَتّی یُدرِکَهُ فَیَکونَ مِن أعوانِهِ وأَنصارِه» (نعمانی، الغیبة، ص۳۲۰).
9. میسّر میگوید: نزد امام باقر آمدیم و سخن از صلهرحم به میان آمد. امام باقر فرمودند: ای میسّر، چندین بار اجل و مرگ تو فرا رسیده بود. اما، خداوند به جهت صلهرحم -اعم از دیدار، کمک مالی و...- که به فامیلات داشتی، مرگ تو را به تاخیر انداخته است: «دَخَلْنَا عَلَی أَبِی جَعْفَرٍ وَ نَحْنُ جَمَاعَةٌ فَذَکَرُوا صِلَةَ الرَّحِمِ وَ الْقَرَابَةِ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ یَا مُیَسِّرُ أَمَا إِنَّهُ قَدْ حَضَرَ أَجَلُکَ غَیْرَ مَرَّةٍ وَ لَا مَرَّتَیْنِ کُلَّ ذَلِکَ یُؤَخَّرُ بِصِلَتِکَ قَرَابَتَکَ» (مجلسی، بحارالانوار، ج۷۱، ص۱۰۰).
➖➖➖➖➖➖
🆔 @AsrZohur110
⭕️ تمنای درک «زمان ظهور»، با یک شرط
✍️ مصطفی امیری
▪️باید آرزو کرد دوران ظهور امام عصر، درک کنیم؛ البته این طلب و درخواست، باید همراه با درخواست «عافیت و عاقبتبخیری» نیز باشد:
▪️«عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: إِذَا تَمَنَّی أَحَدُکُمُ الْقَائِمَ فَلْیَتَمَنَّهُ فِی عَافِیَةٍ فَإِنَّ اللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً رَحْمَةً وَ یَبْعَثُ الْقَائِمَ نَقِمَةً» (کلینی، الکافی، ج۸، ص۲۳۳).
▪️شاید سرّ و حکمت فرستادن #صلوات و قرین کردن «فرجنا بهم» بعد از «عجّل فرجهم»، درخواست تعجیل ظهور قائم همراه با فرج، عافیت و عاقبتبخیری در همین موضوع، نهفته است.
▪️«إِذَا تَمَنَّى أَحَدُكُمُ الْقَائِمَ فَلْيَتَمَنَّهُ فِي عَافِيَةٍ».
➖➖➖➖➖➖
🆔 @AsrZohur110
⭕️ نام «عثمان» در ندای ابلیس، کنایه یا حقیقت؟
▪️بعد صیحه آسمانی، شیطان و حامیان انسی او نیز بیکار ننشسته و فضا را بر همگان مشتبه خواهند کرد.
✍️ مصطفی امیری
▪️درباره ماهیت ندای ابلیس و معمای نام عثمان، دو دیدگاه عمده، مطرح است:
▪️1. اصالت و واقعیت: قطعا بعد ندای آسمانی، ابلیس به نام عثمان ندا سر خواهد داد. حال، در این فرض، مقصود سفیانی است یا خلیفه سوم؟ مشخص نیست ولیکن اینکه در ندای ابلیس از عثمان، نام سفیانی اراده شود، بعید است؛ زیرا سفیانی بعد ظهور کشته میشود، پس معنا ندارد قبل ظهور، ندا سر داده شود که سفیانی کشته شد.
▪️2. نماد و کنایه: منتظر نباشید که در تقابل حق با باطل در قبل ظهور، به نام شخص عثمان، ندا سر داده شود. بلکه باید به دنبال شخصی بگردید که گفته میشود: بدون گناه، کشته شد: «فُلَاناً قُتِلَ مَظْلُوماً»[1] و از مرگ او، اراده فتنه میشود: «يُرِيدُ بِذَلِكَ الْفِتْنَة»[2]. حال چه کسانی این فتنه را دست میگیرند؟ همانطور که معاویه در قتل عثمان خلیفه سوم، سعی در سوءاستفاده داشت، در آخرالزمان، سفیانی از نسل معاویه و حامیان وی یعنی مثلث «غربی، عبری، عربی» نیز خونخواه خواهند شد.
▪️در صدر اسلام، جبهه حق، شیعیان و پیروان امام علی را «علوی»، خطاب میکردند و در مقابل جبهه باطل و پیروان خلفاء را «عثمانی» توصیف میکردند. از اینرو جبههِ مقابل تشیع، مقصود است:
▪️«يُنادي مُنادٍ مِنَ السَّماءِ أوَّلَ النَّهارِ: ألا إنَّ عَلِيّاً و شيعَتَهُ هُمُ الفائِزونَ، قالَ: و يُنادي مُنادٍ في آخِرِ النَّهارِ: ألا إنَّ عُثمانَ و شيعَتَهُ هُمُ الفائِزونَ»[3]
▪️کدام دیدگاه، اصح است؟ دیدگاه دوم؛ زیرا در برخی احادیث تصریح شده است: «فُلَاناً قُتِلَ مَظْلُوماً» و اشاره به اسم خاصی، نشده است و از اینرو ذکر نام عثمان در دیگر احادیث، از باب تمثیل و برای فهم مخاطب آن زمان است. در واقع اشاره به ضربالمثل «پیراهن عثمان» دارد و نه شخص خلیفه سوم. زیرا وی قرنها است که به قتل رسیده است و از مرگ وی، بهرهبرداری سیاسی و فتنهانگیزی شد. لذا باید در قبل ظهور، به دنبال شخصی بود که خونخواهی او، دستاویز فتنه توسط جبهه عثمانی، در مقابله با تشیع خواهد شد.
▪️در واقع، احادیث نشانههای ظهور، از نظر محتوا و مفهوم، معطوف به آینده و از نظر متن و واژگان، منطبق با گذشته میباشد. به بیان دیگر، «متن» روایات نشانههای ظهور، متعلق به فضای فکری مخاطبان عصر حضور معصومین، اما «محتوا و پیام»، متعلق به مخاطبان عصر وقوع حدیث در قبل ظهور است.
▪️و اما اینکه اردوگاه جبهه ابلیس در تقابل با جبهه حق در آستانه ظهور، واقعا به نام شخص «عثمان»، ندا سر داده خواهد شد یا کنایه و نماد است؟ نیازمند بررسی بیشتر و نوشتار مستقل است.
▪️پینوشت:
[1] و [2]. نعمانی، الغیبة، ص۲۵۴. صدوق، کمالالدین، ج۲، ص۶۵۰.
[3]. کلینی، الکافی، ج۸، ص۳۱۰.
➖➖➖➖➖➖
🆔 @AsrZohur110
⭕️ خسف «جابیه - حرستا» دمشق، نشانه جنگ جهانی قبل ظهور
✍️ مصطفی امیری
▪️در زمره سلسله حوادث فتنه شام قبل از ظهور، «خسف دمشق» در سوریه از اهمیت بسزایی برخوردار است. تبیین احتمالات مختلف در وقوع این حادثه، از آن جهت ضرورت دارد که به عنوان حادثهای منحصربفرد، خود نشان از مجموعه رویدادهای دارد که بیانگر به حکومت رسیدن حاکم آینده سوریه و حاکی از به قدرت رسیدن شخصیت مخالف محور مقاومت شیعی در منطقه شام دارد و به عراق و عربستان، لشکرکشی نظامی خواهد داشت.
▪️از اینرو خسف دمشق در منظومه حدیثی، جزو «احادیث استراتژیک مهدوی» محسوب میشود. زیرا خسف در محور «جابیه و حرستا» سوریه و فروریختن بخشی از «مسجد اموی» نزدیک مراکز حکومتی، «نقطه عطف» تحولات خواهد بود و در پی آن، دومینوی حوادث فتنه شام، وارد مراحل بعدی خواهد شد:
1. خروج ساکنان مناطق هممرز با ترکها، آرزوی استقلال کُردهای سوریه (مَارِقَةٌ تَمْرُقُ مِنْ نَاحِيَةِ التُّرْك)
2. جنگ بین غربیها (وَ يَعْقُبُهَا هَرْجُ الرُّوم)
3. حمله ترکیه به جزیرۀ الشام و شرق سوریه (سَيُقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ حَتَّى يَنْزِلُوا الْجَزِيرَة)
📘نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
▪️بنابراین شایسته است، مسلمانان و موحدان عالم، با وقوع حادثه فوق که البته زمان آن در علم الهی محفوظ است، برای مدت کوتاهی از کشورهای غربی مهاجرت کرده و به «مناطق امن» در جهان، مسافرت نمایند زیرا واقعه «خسف دمشق»، خود نشانه واقعه هولناک «هرج الروم» و جنگ جهانی قبل ظهور است که در آینده رخ خواهد داد.
#سوریه
#خسف_دمشق
#هرج_الروم
➖➖➖➖➖➖
🆔 @AsrZohur110
⭕️ آیا زلزله اخیر در ترکیه و سوریه، جزو نشانههای ظهور است؟
✍️ مصطفی امیری
▪️اینکه در احادیث از کثرت وقوع زلزلهها یاد شده، امری قطعی است[1] ولیکن هر زلزله الزاما به معنای نشانه ظهور نیست.
▪️آنچه درباره فتنه شام، مقصود است، «خسف دمشق» در احادیث مطرح است؛ آن هم خسف در محور «جابیه-حرستا» در سوریه[2]؛ که البته زمان آن در علم الهی محفوظ است.
▪️ضمن اینکه بعد از آن، باید رخداد «مارقة الشام»، رخ بنماید[3] اعلام آرزوی استقلال کُردهای سوریه[4].
▪️بنابراین ضمن دوری از هیجان، منتظران ظهور، طبق توصیه احادیث، مترقب حوادث باشند که البته هر حادثهای، خود فی حد ذاته، مطلوب نیست بلکه نشان از رسیدن به آن زمان موعود دارد.
✅ پینوشت:
1. «یخْرُجُ عِنْدَ كَثْرَةِ اخْتِلَافِ النَّاسِ وَ زَلَازِلَ» (طبری، دلائل الامامۀ، ص۴۷۱. طوسی، الغیبة، ص۱۷۹).
2. «خَسْفَ قَرْیةٍ مِنْ دِمَشْقَ یقَالُ لَهَا حَرَسْتَا فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ خَرَجَ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ»(نعمانی، الغیبة، ص۳۰۵؛ طوسی، الغیبة، ص۴۶۱)؛ «تُخْسَفُ قَرْیةٌ مِنْ قُرَى الشَّامِ تُسَمَّى الْجَابِیةَ وَ تَسْقُطُ طَائِفَةٌ مِنْ مَسْجِدِ دِمَشْقَ الْأَیمَنِ...ثُمَّ یخْتَلِفُونَ عِنْدَ ذَلِكَ عَلَى ثَلَاثِ رَایاتٍ رَایةِ الْأَصْهَبِ وَ رَایةِ الْأَبْقَعِ وَ رَایةِ السُّفْیانِی»(نعمانی، الغیبة، ص۲۷۹؛ مفید، الإختصاص، ص۲۵۵؛ طوسی، الغیبة، ص۴۴۲).
3. «مَارِقَةٌ تَمْرُقُ مِنْ نَاحِیةِ التُّرْك»(نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰).
4. https://t.me/Monji_EmamMahdi/5204
✅ عناوین مرتبط:
▪️خسف «جابیه - حرستا» دمشق، نشانه جنگ جهانی قبل ظهور:
5. https://eitaa.com/asrzohur110/343
#خسف_دمشق
#مارقه_الشام
#هرج_الروم
➖➖➖➖➖➖
🆔 @AsrZohur110
هدایت شده از عصر ظهور | ASRZOHUR
⭕️زمان بازگشت
🔹با وقوع «خسف دمشق» که زمان آن در علم الهی، محفوظ است، ساکنین در کشورهای غربی، به مناطق امن، مهاجرت کنید؛ زیرا زمانی برای بازگشت، باقی نیست.
🔸حوادث بعد از خسف «جابیه-حرستا» در سوریه: مارقۀ الشام، هرج الروم.
🔹به تمام مومنین و موحدان در سراسر عالم، فوروارد بفرمایید.
#هرج_الروم
#جنگ_جهانی
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
▪️بیان گردید بعد «خسف دمشق» -که زمان آن در علم الهی، محفوظ است- باید برای مدتی از کشورهای غربی، به مناطق امن هجرت کرد؛ زیرا بعد از آن، واقعه «هرج الروم» و جنگ جهانی قبل ظهور، در پیش است.
▪️و اما مناطق امن، کجا است؟👇
https://eitaa.com/asrzohur110/110
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ «فصل آخر» انقلاب ایران: «سقوط» یا «اتصال» به ظهور؟
✍️ مصطفی امیری
▪️آیا حکومت ایران قبل ظهور، ضعیف است و دچار فروپاشی میشود؟
▪️سالها شایع است در آستانه ظهور، ایران از سوی کشورهای غربی، مورد «حمله زمینی» قرار میگیرد و دشمنان وارد خاک ایران میشوند.
▪️حمله به ایران قبل از ظهور تا چه اندازه قرائن حدیثی دارد؟
▪️آیا ایران جزو مناطق امن در جنگ جهانی است؟
✅ تحلیل سیاسی:
▪️در ایدئولوژی آرماگدونی «هیات حاکمه آمریکا»، فلسطین باید محفوظ بماند برای بازگشت مسیح. و تجمع یهود اسرائیل در بیتالمقدس و احیای «معبد سلیمان» از جمله شرطهای بازگشت مسیح است[1].
▪️حال، اگر ایران موردحمله قرار گیرد، قطعا همپیمانان و محور مقاومت شیعی، اسرائیل را با خاک یکسان میکنند.
▪️بنابراین «توازن رُعب»، مقتضی است که حمله نظامی وسیع و گسترده به خاک ایران همچون اشغال خاک عراق، در دستور کار نباشد.
▪️البته فتنههای داخلی، آشوب، حوادث امنیتی، تهاجم هوایی و ضعف اقتصادی ناشی از هرج و مرج جهانی، محتمل است[2]
✅ تحلیل حدیثی:
▪️مرحله «سیوف» و نمایش اقتدار نظامی؛ و نیز رخداد «آتش مشرق» که موجب فرج شیعه و عملیات واقعی اقتدار نظامی ایران در «جغرافیای ظهور» است.
▪️تقاضای عاجزانه دشمن و قبول اعطای حق به ایرانیان و در کمال تعجب رد درخواست دشمن و عدم قبول، اوج نمایش اقتدار نظامی ایرانیان است[3] و نشانگر ضعف و زبونی دشمن است که سالها در دو مرحله از اعطای حق ایران، ممانعت میکرده است اما سپس سعی در اعطای بخشی از حق دارد اما ایرانیان قبول نمیکنند.
▪️همچنین واقعه «هرج الروم»[4]، بیانگر این است واقعا دشمن، ضعیف شده است و نه ایرانیان.
▪️حتی در سال ظهور نیز از قدرت ویرانگر لشکر خراسانی و یمانی در منطقه خاورمیانه به صراحت یاد شده است[5]
▪️آیا این کُدهای حدیثی، نشانگر ضعف ایران است یا قدرت و اقتدار؟
▪️اگر ایران واقعا از جنگ جهانی، آسیبهای شدیدی متحمل شده باشد، آیا میتواند هنگام حمله سفیانی به کوفه و نجف در مقام «منجی عراق» و نجاتدهنده شیعیان عمل نماید؟[6]
▪️به باور نگارنده، در مقایسه با سایر کشورهای غربی، ایران از مناطق امن بوده که اینچنین توانسته است اقتدار حکومتی و قوت نظامی خویش را حفظ نماید.
✅ پینوشت:
1. قربانی، «بررسی تاثیر بینش های آخرالزمانی مسیحیان صهیونیست در تدوین راهبردهای ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه»، فصلنامه مطالعات منطقهای، ش۶۲، ص۱-۲۲. جمشیدی، «الگوی حاکم بر مناسبات آمریکا و رژیم صهیونیستی»، فصلنامه آفاق امنیت، ش۴۲، ص۹۳-۱۲۷.
2. https://eitaa.com/asrzohur110/46
3. «وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَه»(نعمانی، الغیبة، ص۲۷۳).
4. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
5. «وَيْلٌ لِمَنْ نَاوَاهُمْ»(نعمانی، الغیبة، ص۲۵۶).
6. «يَبْعَثُ السُّفْيَانِيُّ جَيْشاً إِلَى الْكُوفَةِ...إِذْ أَقْبَلَتْ رَايَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ وَ تَطْوِي الْمَنَازِلَ طَيّاً حَثِيثاً وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم»(نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰).
✅ آگاهی بیشتر:
▪️کتاب خاورمیانه عصر ظهور، ص۲۰-۶۰.
▪️کتاب آتش آذربایجان، ص۶۶-۷۳.
▪️کتاب آتش مشرق، ص۷۱-۷۲.
✅ عناوین مرتبط:
▪️مبداء و مقصد «انقلاب ایرانیان» قبل ظهور:
https://eitaa.com/asrzohur110/338
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110