▪️بنابراین هرچند شطرنج فتنه شام توسط مثلث «غربی، عبری، عربی» تنظیم و اجرا شد و ایران ناگزیر در این شطرنج طراحی شده، حضور یافت و به ظاهر در دفاع از حکومت سوریه و نه نشانه حق بودن، اما در واقع از امنیت شیعه و «حریم» اهلبیت حفاظت نمود.
☑️ پینوشت:
1. فایل صوتی آقای ظریف (لینک)
2. دیدگاه احمدی نژاد درباره جنگ سوریه (لینک)
3. مایک پومپئو: ترور سلیمانی کار درستی بود، اگر جوبایدن قبول ندارد از ظریف بپرسید (لینک)
4. رولاند، وزیر خارجه اسبق فرانسه: از دو سال قبل از اعتراضات، تدارک جنگ دیده شده بود (لینک)
5. اولمرت، نخستوزیر اسبق اسرئیل: سوریه را گرفتار جنگ داخلی کردیم (لینک)
6. تخریب بارگاه منتسب به «دختر امام علی» در شهر داریا سوریه توسط داعش (لینک)
7. نقشه جنگ سوریه و فتنه شام: بازیگران داخلی، منطقهای و بینالمللی (لینک)
8. نقل خاطره سیدحسن نصرالله از جلسه با آیتالله خامنه ای در ابتدای جنگ سوریه و پیشگویی ایشان، بسیار شنیدنی است (لینک1) و (لینک2)
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ تحلیل «حدیثی» چرایی حضور نظامی ایران و محور شیعی در «فتنه شام و جنگ سوریه» قبل ظهور
✍️️ مصطفی امیری
▪️اگر قرار است، سوریه در اختیار «سفیانی» قرار گیرد، چرا ایران وارد جنگی شد که پایان آن، مشخص است؟
▪️از دو بُعد «سیاسی- حدیثی»، میتوان به قضیه نگریست؟
▪️اکنون از نگاه «آیندهپژوهی مهدوی» و صرفا «تحلیل حدیثی» به این مساله، نگریسته خواهد شد.
✅ چرایی حضور ایران در فتنه شام، قبل از سفیانی
▪️فرض کنیم عصر معاصر، عصر ظهور است. در «دیپلماسی خارجی»، باید مولفه «آیندهپژوهی» در اتاق فکر انقلاب، نیز لحاظ شود. نخبگان سیاسی، اساتید دانشگاه و سران نظامی کشور درباره بحران جنگ سوریه، تشکیل جلسه میدهند. استراتژیستها و آیندهپژوهان نیز دعوت شدند.
▪️از آنجا که «فتنه شام» قبل ظهور توسط مثلث «غربی، عبری، عربی» طراحی شده است[1]، باید دیپلماسی سیاسی و توان نظامی «محور مقاومت شیعی»، ضمن دفاع از حریم و مراکز مقدسه در سوریه، تلاش برای کاستن از افزایش قدرت حاکم شام (سفیانی، همپیمان غربیها) در آینده باشد.
▪️طبق گزاره حدیثی در کتاب «الکافی» کلینی[2] که مشابه آن در دیگر کتب معتبر نیز نقل شده است[3]، از امام معصوم درباره فروش سلاح و کمک نظامی به برخی از طرفهای درگیر در «منطقه شام» -که در جبهه حق، قرار ندارند اما در حال جنگ با «دشمن اصلی» شیعه هستند- سوال میشود
▪️امام معصوم، پاسخ میگویند: «حتما به اهل شام، سلاح بفروشید و در اختیارشان قرار دهید. زیرا به واسطه این کار، دشمنان اصلی شیعه (رومیها)، از مرزهای بلاد شیعی دور و نقشههای غربیها، خنثی و نابود میشود؛ اما هرگاه جنگ با شیعه رخ داد، دیگر اقدام به فروش سلاح و کمک نظامی به حکومت شام نکنید»[4].
▪️بنابراین هرچند سرنوشت محتوم سوریه بر این تعلق گرفته است که سفیانی بر دمشق[5] مسلط خواهد شد اما شیعه نباید اجازه بدهد «سفیانی مقتدر» بر سوریه تسلط یابد.
▪️ضمن اینکه بازه زمانی حکومت سفیانی بر منطقه شام، کمتر از دو سال خواهد بود[6] که البته بخشی از آن را مشغول جنگ با رقیبان داخلی[7] و بخشی دیگر نیز در حال جنگ با تُرکها[8] در شرق سوریه و نواصب در غرب عراق[9] خواهد بود.
▪️از اینرو مدت «موقت» دوسال سفیانی با فتنه «طولانی» شام قبل از حضور سفیانی، اصلا قابل مقایسه نیست.
▪️اگر به صرف اینکه قرار است سفیانی بر سوریه مسلط شود پس دیگر نیازی به مداخله نظامی ایران در فتنه شام نیست؛ این تفکر اشتباه است و رگههایی از «اسلام فردی» بدون توجه به «اسلام اجتماعی» و مرزهای عقیدتی است و سوال این است: پس چگونه «امنیت شیعیان» و «مراکز مقدسه» در منطقه شام حفظ شود؟
▪️آیا شایسته است به صرف اینکه پایان فتنه شام، آغاز فتنه سفیانی خواهد بود، از همکاری و تقویت نظامی «مخالفین»ِ سفیانی -که در جبهه مقابل غربیها و حاکمان عربی قرار دارند- چشمپوشی کنیم؟
▪️«اصهب» به عنوان حاکم سوریه در تحولات فتنه شام، مخالف اعراب است[10] و بر سایرین نیز برتری دارد[11] و در تقابل نظامی با «ابقع»- تشکّل نظامی مرتبط با عربها و رومیها- در فتنه شام است[12]
▪️بنابراین «سفیانی» -حاکم آینده سوریه در عصر ظهور- که دشمن اصلی امام عصر است؛ از طرفی بیان گردید «ابقع» نیز با دشمنان (اعراب و غربیها) در ارتباط است. و اگر قرار بر مداخله نظامی در جهت «امنیت» شیعیان منطقه شام و دفاع از «حریم» اهلبیت و «مراکز مقدسه» در سوریه باشد، ناگزیر باید از «اصهب» حمایت کرد و البته الزاما دلالت بر حقانیت «حامیان اصهب» ندارد[13]
▪️با حضور «سفیانی» بر اریکه قدرت، همکاری نظامی و فروش سلاح به حاکم منطقه شام، قطع خواهد شد. زیرا وی، دشمن اصلی امام عصر[14] و همپیمان غربیها[15] و یهودیان[16] است.
▪️اما با تدابیر و استحکامات امنیتی- نظامی محور شیعی، قبل از حضور سفیانی بر اریکه قدرت، شیعیان تا حدودی از اقدامات تخریبی دشمنان محفوظ هستند. شواهد حدیثی نیز بیانگر این است هنگام تسلط سفیانی، شیعیان منطقه شام از شرارتهای وی در امان خواهند بود:
▪️«السُّفْيَانِي...يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه»[17]
▪️بیشک، مصداق عبارت «طوائف من المقیمین علی الحق» در روایت مورد اشاره، شیعیان و پیروان امیرالمومنین علی بن ابیطالب میباشند که منطبق بر شیعیان منطقه شام (شیعه حزبالله لبنان و...) است، و ان شاء الله در هنگام تسلط حاکم آینده دمشق و همپیمان غربیها از شر همراهی و بیعت با لشکریان سفیانی و جبهه کفر و شیطان، در امان خواهند ماند.
▪️بنابراین گزاره فوق، دلالت بر این دارد «قبل از حضور سفیانی»، محور مقاومت شیعی در «جغرافیای ظهور» با تمهیدات لازم و آمادگیهای نظامی توانسته است، امنیت شیعیان ساکن منطقه شام را تضمین نماید.
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
▪️و قبل از حضور سفیانی بر اریکه قدرت، ایرانیان و محور مقاومت شیعی، توانستهاند از طریق حضور در خاک سوریه، با یهودیان اسرائیل ساکن فلسطین، وارد جنگ شوند و شکست سختی را بر آنان تحمیل کنند[18].
▪️از اینرو سفیانی بعد از تسلط بر دمشق، با حمایت غربیها و برای کاهش نفوذ ایرانیان -که خطر و تهدید جدی برای رژیم اسرائیل است- اقدام خواهد کرد[19].
▪️بنابراین این تفکر که ایران نباید در فتنه شام دخالت میکرد، سخنی اشتباه است زیرا هرچند جنگ در سوریه، تحمیلی است اما نمیتوان وجود اراده آمریکا وصهیونیستها، پشت گروههای تروریستی مانند داعش انکار کرد.
▪️ایران و محور مقاومت شیعی به ناچار وارد منازعه فتنه شام گردید زیرا منافع ملی و انقلابی ایجاب میکند که از کیان مقاومت اسلامی و حریم اهلبیت در منطقه، قاطعانه حمایت شود.
▪️بنابراین، وظیفه شیعه، «قبل سفیانی» فرق دارد با «بعد سفیانی».
✅ پینوشت:
1. فتنه شام قبل از ظهور: بازیگران داخلی، منطقهای و بینالمللی، رجانیوز (لینک)
2. کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۱۲.
3. صدوق، من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۱۷۵. طوسی، تهذیب الأحکام، ج۶، ص۳۵۳. حر عاملی، وسائل الشیعه، ج۱۷، ص۱۰۲.
4. «قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ...إِنِّي كُنْتُ أَحْمِلُ السِّلَاحَ إِلَى أَهْلِ الشَّامِ فَأَبِيعُهُ مِنْهُمْ فَلَمَّا أَنْ عَرَّفَنِيَ اللَّهُ هَذَا الْأَمْرَ ضِقْتُ بِذَلِكَ وَ قُلْتُ لَا أَحْمِلُ إِلَى أَعْدَاءِ اللَّهِ فَقَالَ احْمِلْ إِلَيْهِمْ فَإِنَّ اللَّهَ يَدْفَعُ بِهِمْ عَدُوَّنَا وَ عَدُوَّكُمْ يَعْنِي الرُّومَ وَ بِعْهُمْ فَإِذَا كَانَتِ الْحَرْبُ بَيْنَنَا فَلَا تَحْمِلُوا» (کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۱۲).
5. «السُّفْيَانِيُّ...يَسْتَوِيَ عَلَى مِنْبَرِ دِمَشْق» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۶. و مشابه آن: صدوق، کمالالدین و تمامالنعمة، ج۲، ص۶۵۱).
6. سفیانی در بازه زمانی «کمتر از دو سال» بر دمشق و سایر مناطق مورد منازعه در فتنه شام، مسلط خواهد شد و حکمرانی وی تا ظهور، ادامه خواهد داشت: «السُّفْیانِی مِنَ الْمَحْتُومِ...وَ مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِهِ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۰).
7. «أَرْضُ الشَّامِ...یخْتَلِفُونَ...عَلَى ثَلَاثِ رَایاتٍ: رَایةِ الْأَصْهَبِ وَ رَایةِ الْأَبْقَعِ وَ رَایةِ السُّفْیانِی...فَیقْتَتِلُون» (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰). «ثَلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك» (طوسی، الغیبة، ص۴۶۳).
8. سفیانی در منطقه قرقیسیا، دیرالزور در شرق سوریه با «اخوان الترک» که از قبل تا «جزیرة الشام» پیشروی نظامی داشتهاند: «یسْتَقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ حَتَّى ینْزِلُوا الْجَزِیرَة» (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰. طوسی، الغیبة، ص۴۴۲. مفید، الإختصاص، ص۲۵۶) وارد جنگ خواهد شد: «يُقَاتِلُ السُّفْيَانِيُّ التُّرْكَ» (مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص۲۲۶. حنبلی، فرائد فوائد الفکر فی الإمام المهدی المنتظر، ص۲۸۷).
9. «أَلَسْتُمْ تَرَوْنَ أَعْدَاءَكُمْ یقْتَتِلُونَ فِی مَعَاصِی اللَّهِ وَ یقْتُلُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً عَلَى الدُّنْیا دُونَكُمْ وَ أَنْتُمْ فِی بُیوتِكُمْ آمِنُونَ فِی عُزْلَةٍ عَنْهُمْ وَ كَفَى بِالسُّفْیانِی نَقِمَةً لَكُمْ مِنْ عَدُوِّكُمْ» (نعمانی، الغیبة، ص۳۰۰).
10. «الاصهب: أعداء العرب» (جوهری، الصحاح، ج۱، ص۱۶۶).
11. «الاصهب: تشریفها على سائرِ الإبلِ» (ابنسیده، المحکم و المحیط الاعظم، ج۴، ص۲۰۹).
12. «الابقع: العرب تنكح إماء الروم فیستعمل على الشام أولادهم و هم بین سواد العرب و بیاض الروم» (ابناثیر، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج۱، ص۱۴۶).
13. «اتَّقِ جَمْعَ الْأَصْهَب» (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۳۱).
14. «السُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِم» (صدوق، معانی الأخبار، ص۳۴۶).
15. «السُّفْيَانِيُّ... فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ» (طوسی، الغیبة، ص۴۶۳).
16. «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (اسراء، آیه8) يَعْنِي إِنْ عُدْتُمْ {الیهود} بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّد» (قمی، تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴).
17. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۵.
18. راهبرد ایرانیان زمینهساز: دفاع از عراق و آزادی فلسطین، رجانیوز (لینک).
19. «السفیانی...يذهب إلى الروم لدفع الملك الخراسانى» (میرلوحی، کفایة المهتدی فی معرفة المهدی، ص۶۴۸).
20. فایل Pdf برای دانلود (لینک)
✅ متن مقاله به همراه «مستندات» در رجانیوز بخوانید:
rajanews.com/node/346859
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
سلام. وقت بخیر
این مطالب که در اختیار شما قرار میگیرد / حاصل کار ساعتها بررسی، جستجو، مطالعه و مباحثه است.
بعید میدانم از نگاه حدیثی، اینگونه، کسی توانسته باشد، «چرایی حضور نظامی ایران و محور شیعی در جنگ سوریه»، را تبیین کرده باشد.
⭕️ رسیدن به «قله»، یعنی رسیدن به «ظهور»
▪️و هر آدرسی و تفسیری غیر از این، اشتباه است.
✍️ مصطفی امیری
▪️رهبری، فرمودند: «آن روزی که به قله برسیم، دشمنیها تمام خواهد شد»[1]
▪️صرفا و تنها با «واقعه شریف ظهور» است، که دشمنیها، تمام خواهد افتاد.
▪️و قبل ظهور، دشمنیها نه تنها کاسته نمیشود بلکه «تقابل»، به اوج میرسد.
▪️قله یعنی «تمدن اسلامی»[2]، آن «پدیده یکتا و بیهمتا»[3] در آینده تاریخ و «خورشید ولایت عظمی»[4]
▪️قله یعنی «يَقُومُوا وَ لاَ يَدْفَعُونَهَا إِلاَّ إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلاَهُمْ شُهَدَاءُ»[5]
▪️قله یعنی «انقلاب و پرچم را تقدیم امام عصر و حضرت صاحب و کشتههایشان شهید هستند».
▪️آیتالله خامنه ای: انقلاب، قطعا به ظهور، متصل خواهد شد.
▪️«این حکومت، قطعا به زمان ظهور حضرت ولیعصر خواهد پیوست. این را من به طور یقین میتوانم قول بدهم»[6]
▪️آری، به قله نزدیک شدیم[7]
▪️قله یعنی ظهور.
▪️آدرس اشتباه ندهید.
☑️ پینوشت:
▪️«آن روزی که به قله برسیم، دشمنیها تمام خواهد شد»:
1. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=19996
▪️«تمدن اسلامی به صورت کامل در دوران ظهور حضرت بقیةالله است. در دوران ظهور، تمدن حقیقی اسلامی به وجود خواهد آمد»:
2. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21451
▪️«حوادث اخیر به ما خبر میدهد، پدیدهای یکتا در آینده تاریخ در راه است»:
3. https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=44747
▪️«گام دوم، انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ ارواحنافداه هست، نزدیک خواهد کرد»:
4. https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673
▪️نعمانی، الغیبة، ص۲۷۳:
5. http://lib.eshia.ir/15220/1/273
▪️نظریه انتظار در اندیشه رهبری، ص۱۵۲
6. khamenei.ir
▪️آیتالله خامنهای: «شیب تند را گذر کردیم و به قلهها نزدیک شدیم»:
7. https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=53571
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ زیارت اربعین، تمرین حضور در «فردای ظهور»
▪️آیا واقعا، موسم اربعین، نگاه تمدنی تشیع است و ارتباط با ظهور دارد؟
✍️ مصطفی امیری
1️⃣ شوق وصال در کوفه و نجف
▪️حضرت، بعد از ظهور، عازم عراق میشوند. و در مسجد کوفه، چنان جمعیت فراوان از شیعه حضور دارد و گریه و ضجّه شوقِ خیل عظیم شیعیان، که برخی سخنان حضرت را به خوبی متوجه نمیشوند:
▫️«الْمَهْدِيَّ...يَدْخُلُ الْكُوفَةَ...حَتَّى يَأْتِيَ الْمِنْبَرَ فَيَخْطُبُ فَلَايَدْرِي النَّاسُ مَا يَقُولُ مِنَ الْبُكَاء»[1]
▪️چه شیرین است شنیدن صدای دلربای مهدی و شوق وصال.
▪️از اینرو، «حضور امروز» شیعه در مسیری که حضرت را در آینده قرار است مشایعت و استقبال کنند، نوعی «تمرین حضور» در معیت امام عصر در «فردای ظهور» است.
▪️البته طبیعی است که مساجد قدیم، دیگر گنجایش خیل عظیم شیعیان را ندارد:
▫️«مَسْجِدَ الْكُوفَةِ لَيَضِيقُ عَلَيْهِم»[2]
▪️به همین خاطر، بعد از ظهور، مساجد کوفه و نجف، توسعه و گسترش پیدا میکند و اصولا آماده سازی، توسعه و «بازسازی عتبات عالیات»، منشاء حدیثی و روایی دارد و مواسات شیعیان برای کمک و نصرت امام در هنگامه ظهور است و این افتخار اکنون، نصیب ایرانیان شده است[3].
2️⃣ اجتماع قلوب مومنین و معرفی امام حسین
▪️زیارت اربعین، میتینگ جهانی تشیع برای معرفی امام حسین به عالم است.
▪️امام مهدی نیز با شعار «یا لثارت الحسین» قیام میکند:
▫️«يَظْهَرُ فِي بَيْتِ اللَّهِ الْحَرَامِ ذِي الْأَسْتَارِ وَ يُنَادِي بِشِعَارِ يَا ثَارَاتِ الْحُسَيْن»[4]
▪️بنابراین، بیجهت نیست که منقول است، امام عصر خود را با نام و یاد امام حسین به جهانیان، معرفی خواهد کرد:
▫️الا يا اهل العالم انا الامام القائم
▫️الا يا اهل العالم انا الصمصام المنتقم
▫️الا يا اهل العالم ان جدّى الحسين قتلوه عطشانا
▫️الا يا اهل العالم ان جدّى الحسين طرحوه عريانا
▫️الا يا اهل العالم ان جدى الحسين سحقوه عدوانا[5]
▪️آگاه باشيد اى جهانيان كه منم امام قائم؛ آگاه باشيد اى اهل عالم كه منم انتقام گيرنده؛ آگاه باشید اى جهانیان كه جدّ من حسين را تشنه كشتند؛ آگاه باشید اى اهل عالم كه جدّ من حسين را روى خاك افكندند؛ آگاه باشيد اى جهانيان كه جدّ من حسين را از روى كينهتوزى به قتل رساندند.[6]
▪️گویی امام حسین، جهانی است و همگان وی را میشناسند.
▪️پیادهروی بیست میلیونی شیعیان در موسم اربعین، به عنوان یکی از بزرگترین اجتماعات بشری در عصر معاصر، گویای چنین واقعیتی است[7]
3️⃣ عراق، کانون و مرکز «تقابل» جبهه حق با باطل
▪️سفیانی بعد از تسلط بر شام، تمام همّ و غم او، توجه به عراق و مرکز تشیع و پایتخت امام مهدی است:
▫️«السُّفْيَانِيُّ...لَا يَكُونُ لَهُ هِمَّةٌ إِلَّا الْإِقْبَالَ نَحْوَ الْعِرَاقِ...وَ يَبْعَثُ السُّفْيَانِيُّ جَيْشاً إِلَى الْكُوفَة»[8]
▪️از اینرو حضور میلیونی شیعیان در مسیر اربعین، نوعی اعلام آمادگی برای «مقابله» با پرچم سفیانی موردحمایت غربیها است.
4️⃣ پیشگویی امام رضا از جهانی شدن اربعین
▪️در احادیث ذکر شده که قبل از ظهور، کربلا و نجف، به هم متصل میشوند و موکبهای اربعین در طول این مسیر، یادآور این رخداد است:
▫️«تَتَّصِلُ بُيُوتُ الْكُوفَةِ بِنَهَرِ كَرْبَلَاء»[9]
▪️از امام رضا نیز منقول است: میبینم آن روزی که بناهاى استوار را گرداگرد قبر حسين ساخته میشود و میبینیم كاروانهايى كه از كوفه به سوی حرم امام حسين، در حرکت هستند شب و روزهایی سپری نمیشود جز اینکه از همهسو و از سراسر جهان به سوی زیارت قبر حسین، روانه میشوند. نمونه بارز آن، موکبهای مسیر اربعین و حرکت کاورانها از نجف به سمت کربلا در سالهای اخیر است:
▫️«كَأَنّي بِالقُصورِ قَد شُيِّدَت حَولَ قَبرِ الحُسَينِ وكَأَنِّي بِالمَحامِلِ تَخرُجُ مِنَ الكُوفَةِ إلى قَبرِ الحُسَين وَ لَا تَذْهَبُ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامُ حَتَّى يُسَارَ إِلَيْهِ مِنَ الْآفَاق»[10]
☑️ پینوشت:
1. مفید، الإرشاد، ج۲، ص۳۸۰.
2. طوسی، تهذیب الأحکام، ج۳، ص۲۵۴.
3. https://t.me/asrzohur110/393
4. ابنمشهدی، المزار الکبیر، ص۱۰۷. مجلسی، بحارالأنوار، ج۹۹، ص۱۹۳.
5. حائری یزدی، إلزام الناصب، ج۲، ص۲۳۳.
6. البته کتاب الزام الناصب از تالیفات قرن سیزدهم و بیش از هزارسال با عصر معصومین، اختلاف زمانی دارد. از اینرو جزو کتب معتبر نیست اما حدیث منقول در این کتاب، به نوعی تفسیر شعار امام مهدی در سال ظهور (یا لثارت الحسین) که در کتب معتبر شیعی نیز ذکر شده است.
7. بنا بر اعلام رسانههای خارجی، مراسم اربعین بزرگترین مراسم زیارتی جهان است:
independent: Arbaeen Millions of Shia Muslims take part in world's greatest pilgrimage as Isis is finally defeated (Link)
8. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
9. طوسی، الغیبة، ص۴۶۸.
10. صدوق، عیون اخبار الرضا، ج۲، ص۴۸.
➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ به مناسبت موسم اربعین
▪️هشدار درباره تبلیغ جریان احمد اسماعیل بصری، مدعی «یمانی و مهدویت» در موکبهای مسیر اربعین/ آیا ادعای امام سیزدهم، صحت دارد؟
▪️جریان مدعی یمانی با هدف سوءاستفاده از باور مهدویت و نشانه های ظهور حضرت مهدی در کشور عراق و در شهر بصره، تکوین یافت.
▪️این جریان می کوشد تا با بهرهگیری از ترفندها و شیوه هایی چون حدیثگرایی افراطی، تقطیع و تحریف روایات، بهرهگیری از عوامل متافیزیکی چون خواب، استخاره، علوم غریبه و مانند آن به فریب برخی خواص بپردازد.
▪️و از سوی دیگر کوشیده است تا تفسیر بهرای و تطبیق برخی روایات بر سرکرده این جریان، برخی افراد در کشورهای مختلف را فریب دهد و با خود همراه سازد.
▪️پیروان احمداسماعیل بصری، برای اثبات عقیده خویش، به احادیثی استناد میکنند که در ادامه نقد و بررسی خواهد شد:
▪️متن مقاله به همراه «مستندات» در رجانیوز بخوانید:
🌐 http://rajanews.com/node/370834
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ «اولین» زائر «ایرانی» در اربعین سال ۶۱ هجری
✍️ مصطفی امیری
☑️ پیادهروی اربعین، «سیره» معصوم یا «رسم» شیعه؟
▪️هرچند روایات متعددی درباره پیاده رفتن (ماشیاً) به زیارت امام حسین وجود دارد و این رسم و سیره بعد از عاشورا تا عصر معاصر مرسوم است.
▪️فعل امام معصوم، حضور امام سجاد و حضرت زینب در کربلا در اربعین، و نیز زیارت جابر انصاری صحابی پیامبر و عطیه عوفی، نیز شاهدی است بر این مدعا.
▪️بنابراین، «سنت پیادهروی» در سال 61هجری قمری و از همان اولین اربعین امام حسین، شروع شد.
☑️ حضور اولین ایرانی در زیارت اربعین
▪️عطیه، از مفسران مشهور شیعه و نام وی را امام علی بر او نهاد و فرمود: موهبت و هدیه خدا است: «هذا عطیة الله»[1]. وی، سالها در ایران زندگی کرده است[2]
▪️و بهنوعی این افتخار نصیب ایرانیان شده است که اولین زائر اربعین از مردم، شیعه ساکن ایران بههمراه جابر، صحابی پیامبر بوده است.
☑️ اربعین اول یا اربعین دوم؟
▪️سوالی مطرح است: کاروان اسراء، در اولین اربعین به کربلا رسیدند یا دومین اربعین؟
▪️پاسخ اینکه: درباره اصل حضور اهلبیت در اربعین، اتفاقنظر وجود دارد ولیکن اینکه ورود کاروان اسراء از شام به کربلا، در «اربعین اول»، بوده یا «اربعین دوم»؛ دیدگاههای متفاوتی بیان شده است.
▪️محققین بعد از ذکر آراء مختلف، به دیدگاه مشهور، گرایش یافتند که کاروان اسراء از شام به کربلا برگشتند و امام حسین را زیارت کردند[3] و ملاقات کاروان اهلبیت با جابر نیز حتما رخ داده است[4].
☑️ اربعین و حق بزرگ شهدای مدافع «حرم و حریم» اهلبیت
▪️هر شخصی متناسب با وظیفه خویش، باید گامی در جهت ظهور بردارد:
▪️«لِیُعِدَّنَّ أحَدُکُم لِخُروجِ القائِمِ ولَو سَهماً»[5]
▪️اگر در دوران عصر غیبت، گامی برای امام زمان برنداریم، بعید است در دوران ظهور نیز در زمره یاران باشیم.
▪️آنچه بکارید، درو خواهید کرد: «من لم يزرع فی زمن الغيبة، لن يحصد فی زمن الظهور».
▪️شیعیان مکتب مقاومت در «جغرافیای ظهور»، مدافع «حرم و حریم» اهلبیت در عراق و سوریه، حق بسیار بزرگی بر گردن زائران اربعین دارند[6].
▪️و جانفشانی ها کردند و از «حریم» اهلبیت دفاع کردند تا امروز این مسیر زیارت برای ما و شما، هموار باشد
▪️و نشان دادند، اگر در دوران ظهور نیز میبودند، به طریق اولی، در رکاب امام عصر، خواهند بود.
☑️ پینوشت:
1. قمی، سفینة البحار، ج۶، ص۲۹۶.
2. عطیه، حدود بیست سال در ایران، زندگی کرده است.
▪️عطیه، در قیام عبدالرحمن بن اشعث علیه حجاج ثقفی حضور داشت و پس از شکست این قیام به سرزمین فارس گریخت و در پی این واقعه به دستور حجاج و به دلیل خودداری از لعن علی بن ابیطالب، چهارصد ضربه تازیانه خورد و سر و محاسنش نیز تراشیده شد، سپس به خراسان رفت. وی سالها در این ایران، زندگی کرد تا اینکه در دوران صدرات عمر بن هبیره به عراق بازگشت (ابنسعد، الطبقات الکبری، ج۶، ص۳۰۵).
▪️عطیه در فاصله بین این دو رخداد، در ایران ساکن بوده است: از قیام عبدالرحمن بن اشعث علیه حجاج ثقفی تا صدرات عمر بن هبیره بر عراق.
▪️قیام عبدالرحمن بن اشعث علیه حجاج ثقفی در سال ۸۰-۸۱ قمری بود (مسعودی، التنبیه و الاشراف، ص۲۷۱).
▪️عمر بن هبیره در سال ۱۰۲قمری، والی عراق شد (طبری، تاریخ الامم و الملوک، ج۶، ص۶۱۷).
▪️برای آگاهی بیشتر: اشکوری، دائرةالمعارف اسلامی، ج۵، مدخل ابن هبیره.
▪️از اینرو، عطیه، بیست سال در ایران، زندگی کرده است.
▪️از طرفی عالمان رجال، برای اتصاف راوی به شهری غیر از محل ولادت وی، حداقل حضور او را به مدت ۴-۵ سال، لازم دانستهاند (شهید ثانی، الرعایة فی علم الدرایة، ص۴۰۲).
3. پیشوایی، تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهداء، ج۲، ص۲۷۹-۳۱۰.
4. ریشهری، دانشنامه امام حسین، ج۸، ص۳۸۳-۴۰۱.
5. نعمانی، الغیبة، ص۳۲۰.
6. https://t.me/Monji_EmamMahdi/20073
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ اربعین و تکرار حماسه «تشیع ایرانی» در هنگام حمله سفیانی
▪️تشیع ایرانی، در سه دوره متفاوت، وحدت با شیعه عراق، را تجربه کرده است. مرحله سوم آن، در «اربعین قبل ظهور»، به اوج خواهد رسید.
✍️ مصطفی امیری
▪️ایرانیان در سپاه امام حسین در روز عاشورا، حضور چشمگیری داشتهاند. مورخان تعداد «موالی» را بیش از ده نفر برشمردند[1].
▪️ازجمله، «اسلمبن عمرو» ایرانی تُرکتبار[2] که شعر معروف «أميری حُسَينٌ و نِعمَ الأَمير»[3] را او، سروده است[4].
▪️در قیام مختار ثقفی که به خونخواهی امام حسین شهرت یافت، نیز، شیعیان ایرانی جزء پیشگامان انقلاب شیعی بودند.
▪️مختار بهوسیله بافت اصیل مذهبی ازجمله شیعیان «ایران» تقویت مالی شد[5] و حتی در سپاه او تعداد زیادی از «موالی ایرانی» از تهران، آذربایجان، اصفهان و ... حضور داشتند[6] و یکی از عوامل پیروزیهای مختار، استفاده وی از قدرت ایرانیان در مبارزه بود.
▪️البته پیش از آن نیز، عجم و موالی، با هجرت عاشقانه از ایران به عراق، گردآگرد امام علی جمع بودند؛ بهگونهای که حضور «سرخرویان ایرانی» حتی گاهی مورد اعتراض «اشراف عرب» نیز قرار میگرفت[7].
▪️تشیع در سه دوره متفاوت، «همپیمانی ایرانیان با شیعه عراق» را تجربه کرده است:
▪️حضور پرشمار ایرانیان در گردآگرد امام علی، یاری مختار در خونخواهی امام حسین، و سرانجام، این حماسه، قبل از ظهور نیز تکرار خواهد شد.
▪️و شیعیان ایرانی زمینهساز با مشارکت محور مقاومت شیعی عراق، جریان سفیانی را که حمایت مثلث شوم «غربی ـ عبری ـ عربی» را با خود به همراه دارد، در سرزمین عراق، شکست سختی خواهند داد.
▪️زیرا با تهدید اماکن و مراکز مقدس شیعی ازسوی لشکر متخاصم خارجی موردحمایت غربیها، امنیت و ژئوپلتیک شیعه بهخطر افتاده است.
▪️ازاینرو، دلیرمردان ایرانی و زمینهسازان ظهور برای دفع خطر دشمن متجاوز که تا نزدیکی مرزهای ایران نیز پیشرَوی نظامی داشتهاند، وارد عراق خواهند شد و جنگ شدیدی رخ میدهد[8]
▪️و درنهایت لشکر نظامی ایران[9] با همکاری محور مقاومت شیعی[10]، به رهبری سید خراسانی و یمانی، دشمن متجاوز، سفیانی، را در عراق[11]، شکست خواهند داد[12].
▪️زمان ورود لشکر ایرانیان به عراق، برای دفع حمله سفیانی و حوادث نزدیک به ظهور، در ماه محرم و صفر، مصادف با عزای شیعیان و «موسم اربعین» خواهد بود.
✅ پی نوشت:
۱. ابنشهر آشوب، المناقب، ج۴، ص۱۱۳.
۲. مامقانی، تنقیح المقال فی علم الرجال، ج۹، ص۳۲۶.
۳. السماوی، إبصار العین فی أنصار الحسین، ص۹۵ـ۹۶.
۴. البته اقوال دیگری در انتساب این شعر حماسی به دیگران، نیز مطرح است (ریشهری، شهادتنامه امام حسین، ج۲، ص۱۴۶. پیشوایی، تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهداء، ج۲، ص۶۹۸).
۵. «انَّ الْمُخْتَار...الطَّلَب بِدَمِ الْحُسَیْن...و قَوْمٌ کَثِیرٌ مِنْ أَبْنَاءِ الْعَجَم...کَانُوا یُسَمَّونَ الْحَمْرَاء» (ابنقتیبه دینوری، الأخبار الطوال، ص۲۸۸).
۶. «المختار...تجبی الیه الأموال من السواد و الجبل و أصبهان و الری و اذربیجان» (ابنقتیبه دینوری، الأخبار الطوال، ص۲۹۹).
۷. «جَاءَ الْأَشْعَثُ فَجَعَلَ یَتَخَطَّی النَّاسَ فَقَالَ: یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ غَلَبَتْنَا هَذِهِ الْحَمْرَاءُ عَلَی قُرْبِکَ یَعْنِی اَلْعَجَم» (ابنأبیالحدید، شرح نهج البلاغه، ج۲۰، ص۲۸۴).
۸. «فَتَکونُ بَینَهُم مَلحَمَةٌ عَظیمَةٌ...و تَهرُبُ خَیلُ السُّفیانِی فَعِندَ ذلِکَ یتَمَنَّی النّاسُ المَهدِی و یطلُبونَهُ» (متقی هندی، کنز العمّال، ج۱۴، ص۵۸۸).
۹. «یبْعَثُ السُّفْیانِی جَیشاً إِلَی الْکُوفَةِ...فَبَینَا هُمْ کَذَلِکَ إِذْ أَقْبَلَتْ رَایاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ...وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم» (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰).
۱۰. «السُّفْیانِی...یبْعَثُ...الَی الْکُوفَة» (حلی، مختصر البصائر، ص۴۷۰. مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۳، ص۸۳)؛ «فَبَینَمَا هُمْ عَلَی ذَلِکَ إِذْ أَقْبَلَتْ خَیلُ الْیمَانِی وَ الْخُرَاسَانِی» (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان، ص۵۲-۵۳. مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۷۳-۲۷۴).
۱۱. «یدْخُلُ السُّفْیانِی الْکُوفَة...وَ تُقْبِلُ الرَّایاتُ السُّودُ حَتَّی تَنْزِلَ عَلَی الْمَاءِ فَیبْلُغُ مَنْ بِالْکُوفَةِ مِنْ أَصْحَابِ السُّفْیانِی نُزُولُهُمْ فَیهْرُبُونَ» (سیوطی، العرف الوردی، ص۱۲۰ـ۱۲۱)؛ در تفسیر عیاشی، ساحل دجله در عراق ذکر شده است: «وَ یقْبِلُ رَایةٌ مِنْ خُرَاسَانَ حَتَّی ینْزِلَ سَاحِلَ الدِّجْلة» (عیاشی، التفسیر، ج۱، ص۶۴).
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ «زمان» و «مکان» ورود لشکر ایرانیان به عراق، هنگام حمله سفیانی
✍️ مصطفی امیری
▪️پیش از این، بیان گردید: «زمان» ورود لشکر خراسانی از ایران به عراق، برای دفع حمله سفیانی و حوادث نزدیک به ظهور، در ماه محرم و صفر، مصادف با عزای شیعیان و «موسم اربعین» خواهد بود.
▪️و اما درباره «مکان» ورود لشکر ایرانیان به عراق، نیز شواهدی در میراث حدیثی، وجود دارد.
▪️سفیانی، بعد از تسلط بر سوریه، به سمت عراق، لشکرکشی میکند. سفیانی ابتدا به بغداد حمله کرده و پایتخت، سقوط میکند و سپس به کوفه و نجف حمله خواهد کرد.
▪️در این هنگام، سپاه خراسانی از ایران که برخی یاران خاص امام عصر نیز در این لشکر، حضور دارند، با سرعت، منزلگاه ها را طی کرده و وارد عراق میشوند:
▪️يَبْعَثُ السُّفْيَانِيُّ جَيْشاً إِلَى الْكُوفَةِ...فَيُصِيبُونَ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ قَتْلًا وَ صُلْباً وَ سَبْياً فَبَيْنَا هُمْ كَذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَتْ رَايَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ وَ تَطْوِي الْمَنَازِلَ طَيّاً حَثِيثاً وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰).
▪️عبارت «تَطْوِي الْمَنَازِلَ طَيّاً حَثِيثاً» در حدیث فوق که به معنای «منزلگاهها را به سرعت میپیمایند»؛ بیانگر این است، همه زیرساختها در طول مسیر از مرزهای ایران تا کوفه و نجف، از مدتها قبل، آماده و مهیا است که لشکر خراسانی با این سرعت، به مقصد میرسد.
▪️از اینرو فرصت پیادهروی اربعین و تجهیز مرزها و منزلگاه های طول مسیر از ایران تا کوفه و نجف، در راستای نگاه آیندهپژوهانه مهدوی، قابل ارزیابی است و به درستی مسئولین از فرصت اربعین، استفاده نموده و زیرساخت ها را مهیا نمودهاند.
▪️بویژه توجه به مرز مهران، به عنوان «نزدیکترین» مسیر برای رسیدن به بغداد و نجف، حائز اهمیت است.
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ سفیانی، زودتر میرسد
✍️ مصطفی امیری
▪️با اینکه ایرانیان، تمام تلاش خویش را برای «واکنش بههنگام» به کار میگیرند اما به دلایل متعددی همچون اختلاف در عراق، جریان نفوذ و ...، سرانجام سفیانی زودتر میرسد.
▪️لشکر خراسانی در رقابت با سفیانی، همچون دو اسب مسابقه «كَفَرَسَيْ رِهَان»، برای رسیدن به مقصد کوفه و نجف هستند؛ و بنا به دلایلی که در آینده ذکر خواهد شد، لشکر ایرانیان بعد از سفیانی، وارد عراق میشوند. اما همین که شرایط مهیا میشود، منزلگاهها را با سرعت طی میکنند.
▪️بنابراین، مشکل از ناحیه ایرانیان نیست بلکه ممانعت ها در عراق وجود خواهد داشت؛ تا اینکه شیعیان کوفه، قتلعام میشوند:
▪️«يَبْعَثُ السُّفْيَانِيُّ جَيْشاً إِلَى الْكُوفَةِ...فَيُصِيبُونَ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ قَتْلًا وَ صُلْباً وَ سَبْياً»
▪️اینجا است که عراقیها، راضی میشوند، ایرانیان وارد عمل شده و برای دفع حمله سفیانی، اقدام نمایند:
▪️«فَبَيْنَا هُمْ كَذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَتْ رَايَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ وَ تَطْوِي الْمَنَازِلَ طَيّاً حَثِيثاً» (نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰).
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قله «ظهور»، قله «حاکمیت عدل»
▪️کاری که بعد از زمان رسول خدا تا امروز، انجام نگرفته است.
✍️ مصطفی امیری
🔺بشارت آیتالله خامنه ای:
▪️اگر مقاومت کردید، آن وقت قلّه را فتح خواهید کرد؛ و به قلّهی حاکمیّت دین خدا، حاکمیّت حق، حاکمیّت عدل، رسیدن به مقصود و غرض از خلقت انسانی که عبارت از تکامل انسان و کمال بشری باشد خواهید رسید[1]
▪️کاری که بعد از زمان رسول خدا تا امروز، انجام نگرفته است[2]
🔺پینوشت:
▪️افتخار میکنم به تحلیلی که داشتم؛ زیرا هر کسی، تحلیل و تفسیری داشت.
▪️اما همان موقع، با صراحت، اعلام کردیم: «قله، مقصود، ظهور است ولاغیر»[3]
▪️آیا بشارت و تعبیری رساتر👇برای «ظهور» وجود داشت که رهبری بفرمایند؟
▪️«قله حاکمیت عدل» و «کاری که بعد رسول خدا تا به امروز، انجام نگرفته است».
▪️صریحترین تعبیر برای «ظهور و حاکمیت عدل امام زمان».
🔺منابع:
1. https://t.me/Monji_EmamMahdi/20269
2. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=53782
3. https://eitaa.com/asrzohur110/464
#بشارت
#ظهور
➖➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
⭕️ آیا به عمر اسرائیل، سه سال، باقی مانده است؟
✍️ مصطفی امیری
▪️اخیرا، در صفحه اینستاگرام حجتالاسلام قاسمیان، سخنانی مبنی بر «نابودی اسرائیل» با عطف و لینک به سخنان و بشارتهای رهبری، بیان شده بود که موجب واکنش مخالفین انقلاب و شبکه های ماهوارهای قرار گرفت.
✅ تعجب از طرح این سخنان بدون «استناد علمی»
▪️شخصیت، پیشینه و گذشته اطرافیان ایشان و جناح سیاسی آقای قاسمیان و چه انتقاداتی به این جناح، وارد است، اکنون محل گفتگو نیست. بلکه آن «گفتار علمی» که بیان شده و به سخنان رهبری عطف شد، مدنظر است.
▪️و نیز به دلیل بولد شدن و وایرال شدن در شبکههای اجتماعی، لازم دانسته شد، وجیزه کوتاه، در این باره، قلمی شود.
▪️محوری ترین سخنان ایشان، با استناد به سخنان آیتالله خامنه ای مبنی بر اینکه «به قله نزدیک شدهایم» و «باید مقاومت کرد» است؛ سپس بیان میکنند: از عمر اسرائیل، ۳سال باقی مانده است.
▪️در مرحله بعد، نوبت جنگ با حکومت سعودی است و سلاحهای عربستان به دست «مجاهدین اسلام» خواهد افتاد.
▪️و بعد از نابودی اسرائیل، به جنگ آمریکا در عربستان میرویم و مکه را فتح میکنیم.
▪️این صحبتها، در تاریخ: سپتامبر ۲۰۲۳، در جلسه تفسیر قرآن، جلسه اول، گفته شده است[1].
▪️البته، ایشان غیبگویی نکردند و آنچه در تراث حدیثی بوده را در قالب خطابه و سخنرانی، بیان فرمودند.
✅ مباحث علمی و پرهیز از خطابه سیاسی
▪️بهتر است به جای مناقشه سیاسی و ماهیت «نیت گوینده» و اشکالات جدی، که در روزهای اخیر، از سوی کارشناسان، به ایشان، وارد شده است، از منظر علمی، به موضوع نگریست.
▪️البته از وعاظ و اساتید، درخواست کردیم که به دلیل حساسیت مباحث مهدوی و نیز لینک سخنان شان به بشارتهای رهبری، در گفتار خویش، «مُستندات علمی» و «کُدهای حدیثی» را نیز بیان کنند تا دستاویزی برای مخالفین، قرار نگیرد[2].
🔺همگان را به مطالعه «پرونده ویژه»، دعوت میکنیم که در انتهای متن👇، لینک آن ذکر شده است. و حاوی «هدیه» رهبران مقاومت شیعی و «بشارت عظیم» به منتظران امام عصر است بویژه «مباهله» سیدحسن نصرالله با مخالفین، تماشایی و دیدنی است.
☑️ پینوشت:
▪️صفحه اینستاگرام آقای قاسمیان:
1. https://instagram.com/qasemian_ir
▪️فایل صوتی👇(در انتهای متن):
2. https://t.me/Monji_EmamMahdi/20234
✅ پرونده ویژه «حوادث تا ظهور»
▪️در واقع، کُدهای حدیثی و ترتیب حوادث مدنظر، چنین است:
1. جنگ با یهود صهیونیسم و مارقة الروم که منجر به فروپاشی اسرائیل خواهد شد:
1. https://eitaa.com/asrzohur110/156
2. شکوه اربعین بعد شکست سفیانی در عراق:
2. https://eitaa.com/asrzohur110/465
2. اربعین و تکرار حماسه «تشیع ایرانی» در هنگام حمله سفیانی:
2. https://eitaa.com/asrzohur110/468
3. جنگ نیابتی محور شیعی با حکومت عربستان:
3. https://eitaa.com/asrzohur110/168
4. قله ظهور:
4. https://eitaa.com/asrzohur110/464
5. در کتاب «خاورمیانه عصر ظهور»، مُستندات قرآنی و حدیثی «فروپاشی اسرائیل»، با استناد به کتب معتبر، بیان شده است:
5. https://eitaa.com/asrzohur110/64
6. پرونده ویژه: «نابودی اسرائیل، قبل یا بعد از ظهور؟»:
6. https://t.me/Monji_EmamMahdi/18090
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
▪️اسمرمز مهسا امینی، تبلور و نمادی از اسمرمز عثمان در ندای ابلیس، قبل ظهور است.
▪️که در احادیث ذکر شده: فلانی مظلوم، کشته شد: «فُلَاناً قُتِلَ مَظْلُوماً»[1] و از مرگ او، اراده فتنه میشود: «يُرِيدُ بِذَلِكَ الْفِتْنَة»[2].
▪️1.نعمانی، الغیبة، ص۲۵۴.
▪️2.صدوق، کمالالدین، ج۲، ص۶۵۰.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
▪️پیام رسان ایتا، ظرفیت الصاق عکس، فیلم و مطالب کامنتها مشابه آنچه که در تلگرام است، را ندارد؛ از اینرو، پرسش و پاسخ ها با اعضاء، در کانال و گروه تلگرامی، در جریان است و مطالب مفیدی در ایضاح متن ها، شکل میگیرد.
▪️سکوی اصلی، تلگرام است با حضور چندهزار نفره اعضاء و اینجا در ایتا، به دلیل اصرار برخی افراد و صرفا متن برخی مطالب، منتشر میشود.
▪️البته تلاش شد، با ارائه لینک ها در ایتا، توضیحاتی بیشتری نیز ارائه شود.
عصر ظهور | ASRZOHUR
▪️اسمرمز مهسا امینی، تبلور و نمادی از اسمرمز عثمان در ندای ابلیس، قبل ظهور است. ▪️که در احادیث ذک
✅ عناوین مرتبط:
▪️ندای ابلیس: از اسم رمز «مهسا» تا «عثمان»:
https://eitaa.com/asrzohur110/274
▪️نام «عثمان» در ندای ابلیس، کنایه یا حقیقت؟:
https://eitaa.com/asrzohur110/342
▪️ندای آسمانی و «تقابل تمدنی» جبهه حق «ایران و محور شیعی» با جبهه باطل «آمریکا و یهود»:
https://eitaa.com/asrzohur110/424
⭕️ زنان و مقام «وصایت» امام معصوم در عصر «غیبت صغری»
✍️ مصطفی امیری
▪️شخصی به نام احمد بن ابراهیم، پس از شهادت امام عسکری، نزد حکیمه عمه امام یازدهم در مدینه رفت و از ورای حجاب، از دین وی و سرنوشت مذهب تشیع، پرسید.
▪️حکیمه پاسخ داد: بر دین محمد بن حسن عسکری فرزند امام یازدهم، هستیم.
▪️راوی: فدایت شوم آیا شما او را دیدهای یا از اخبارش خبر داری؟
▪️حکیمه: مطلع از خبری هستم که ابومحمد امام حسن عسکری به مادرش نوشت.
▪️راوی: پس کجا است آن متولد شده و آن امام دوازدهم؟!
▪️حکیمه پاسخ داد: پنهان و مخفی است.
▪️راوی: پس حالا شیعه به چه کسی، پناهنده شود؟!
▪️حکیمه: به "جدّه" مادر ابامحمد، مادر امام حسن عسکری.
▪️راوی: یعنی من به امامی، اقتدا کنم که وصی او، زن است؟!
▪️حکیمه: اقتدا کن به حسین بن علی که به خواهرش زینب در ظاهر وصیت کرد.
▪️و هر علمی که افاضه میشد از امام سجاد، در ظاهر نسبت داده میشد به زینب، تا حجت خدا، بعد از شهادت امام حسین، پوشیده و مستور بماند.
▪️و دستورات امام سجاد بخاطر حفظ جانش، به زينب نسبت داده مىشد
▪️سپس حکیمه به احمد گفت: تو که از راویان احادیث هستی، تعجب است: آیا روایت نکردهاید که نهمین فرزند حسین (امام دواززدهم) با اینکه زنده است، میراث او، تقسیم میشود.
▪️در آغاز امامت امام زمان، آنچنان فضای تقیه، حاکم بوده که در ظاهر، میراث امام، تقسیم میشود تا وانمود شود که اصلا چنین شخصیتی وجود ندارد تا وی در امان بماند.
▪️بعد از اینکه غبارها، تا حدودی کنار رفت، امام عصر، عثمان بن سعید، اولین نائب خویش را معرفی کردند.
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى حَكِيمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا أُخْتِ أَبِي الْحَسَنِ الْعَسْكَرِيِّ فِي سَنَةِ اثْنَتَيْنِ وَ ثَمَانِينَ بِالْمَدِينَةِ فكَلَّمْتُهَا مِنْ وَرَاءِ الْحِجَابِ وَ سَأَلْتُهَا عَنْ دِينِهَا؟
فَسَمَّتْ لِي مَنْ تَأْتَمُّ بِهِ ثُمَّ قَالَتْ فُلَانُ بْنُ الْحَسَنِ فَسَمَّتْهُ.
فَقُلْتُ لَهَا جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكِ مُعَايَنَةً أَوْ خَبَراً؟
فَقَالَتْ خَبَراً عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ كَتَبَ بِهِ إِلَى أُمِّهِ فَقُلْتُ لَهَا فَأَيْنَ الْمَوْلُودُ؟
فَقَالَتْ مَسْتُورٌ فَقُلْتُ فَإِلَى مَنْ تَفْزَعُ الشِّيعَةُ
فَقَالَتْ إِلَى الْجَدَّةِ أُمِّ أَبِي مُحَمَّدٍ
فَقُلْتُ لَهَا أَقْتَدِي بِمَنْ وَصِيَّتُهُ إِلَى الْمَرْأَةِ!
فَقَالَتْ اقْتِدَاءً بِالْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ؛ إِنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ أَوْصَى إِلَى أُخْتِهِ زَيْنَبَ بِنْتِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فِي الظَّاهِرِ وَ كَانَ مَا يَخْرُجُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ مِنْ عِلْمٍ يُنْسَبُ إِلَى زَيْنَبَ بِنْتِ عَلِيٍّ تَسَتُّراً عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ
ثُمَّ قَالَتْ إِنَّكُمْ قَوْمٌ أَصْحَابُ أَخْبَارٍ أَ مَا رَوَيْتُمْ أَنَّ التَّاسِعَ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ يُقْسَمُ مِيرَاثُهُ وَ هُوَ فِي الْحَيَاة.
▪️اینکه ایشان با وجود حکیمه خاتون، امر وصایت امام عصر را عهدهدار شد، گویای بلندی روح و فضیلت وی است.
▪️همانگونه که حضرت زینب سلاماللّهعلیها دارای آن سعهصدر و بلندی روح بود که در مقطعی عهدهدار وصایت امام گردید.
▪️و نیز گویای این است که منعی برای زنان در این مقام نیست.
▪️و در احادیث ذکر شده است، زنان فاضله و عالمه، نیز در زمره یاران امام عصر، میباشند.
✅ پینوشت:
▪️صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۵۰۱.
▪️طوسی، الغیبة، ص۲۳۰.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
⭕️ تدابیر شدید امنیتی هنگام ورود امام عصر به «عراق»
✍️ مصطفی امیری
▪️بعد از اینکه حضرت در مکه قیام میفرمایند، «اولین» مقصد ایشان، کشور عراق خواهد بود.
▪️ایشان، تحت تدابیر شدید امنیتی در بدو امر، وارد فرودگاه نجف خواهند شد:
▪️«ينزل في سبع قباب من نور لا يعلم في أيّها هو حين ينزل في ظهر الكوفة، فهذا حين ينزل»[1]
▪️عبارت «سبع قباب من نور»، محتمل است تکنولوژیهای پیشرفتهای در اختیار کاروان و همراهان حضرت باشد که با آنها وارد عراق میشود.
▪️البته برخی نیز معتقدند، باید با نگاه عرفی به احادیث نگریست و مقصود، ورود حضرت به نجف با کاروانی متشکل از هفت هواپیما و مشابه آن، است که حضرت را اسکورت و همراهی میکنند.
▪️به هر حال، برای حفظ امنیت امام عصر، محور مقاومت شیعی، تدابیری اتخاذ خواهند نمود که محل ورود و استقرار وی، مخفی خواهد ماند:
▪️«لا يعلم في أيّها هو حين ينزل في ظهر الكوفة»[2]
▪️پینوشت:
1. عیاشی، التفسیر، ج۱، ص۱۰۳.
2. حویزی، تفسیر نورالثقلین، ج۱، ص۲۰۶.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @ASRZOHUR110
▪️آیتالله خامنه ای: اسرائیل از غیظ نرسیدن به «نیل تا فرات» خواهد مُرد.
▪️جمله طلایی، تک عبارت، مُستند قرآنی، بشارتی دیگر.
🆔 @ASRZOHUR110
✅ آزادی فلسطین:
▪️دکترین قرآنی در «سوره اسراء»،
▪️وعده الهی در «سوره روم»،
▪️تکمیل تلاش «پیامبر» در سپاه اسامه،
▪️پیشگویی «امام علی» بر اخراج یهود فاسد،
▪️نماز فتح قدس به دست مبارک «حضرت ولیعصر» ارواحنا فداء.
➖➖➖➖➖➖
🆔 @AsrZohur110
هدایت شده از عصر ظهور | ASRZOHUR
هرگاه جنگ محور مقاومت شیعی ایران، حزب الله با اسرائیل، شروع شود، مرحله بعد، #ظهور امام عصر خواهد بود انشاءالله
🆔 @ASRZOHUR110
هدایت شده از عصر ظهور | ASRZOHUR
⭕️ آخرین مرحله قبل ظهور
✍️ مصطفی امیری
🔹هرگاه جنگ محور مقاومت شیعی ایران، حزب الله با اسرائیل، شروع شود، مرحله بعد، #ظهور امام عصر خواهد بود ان شاء الله
🔸مستند حدیثی: آخرین مرحله قبل سفیانی، حضور «مارقه الروم» در فلسطین برای دفاع از یهود اسرائیل است که وارد جنگ با محور شیعی شده است.
🔹بنابراین باید حوادثی همچون: خسف دمشق، هرج الروم، حمله ترکها به سوریه، مارقه الروم رخ بدهد آنگاه حکومت سفیانی بر شام و سپس ظهور.
🔸نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
✅ برای آگاهی بیشتر: کتاب «خاورمیانهعصرظهور»، فصل «ایران» و «فلسطین».
🆔 @ASRZOHUR110
audio_2023-10-09.ogg
4.01M
▪️آینده جنگ در فلسطین؟
▪️مصطفی امیری
۱۴۰۲/۰۷/۱۷
🆔 @ASRZOHUR110
هدایت شده از عصر ظهور | ASRZOHUR
⭕️ زمان «دقیق» جنگ مقاومت شیعی (ایران، حزبالله لبنان) با اسرائیل:
▪️بعد هرجالروم و قبل از سفیانی
✍️ مصطفی امیری
✅ تحلیل سیاسی:
🔹دوسال قبل، کارشناسان سیاسی، بیان کردند: تحلیل ها نشان میدهد وقوع جنگ میان محور مقاومت و اسرائیل حتمی بوده و تنها زمان آن محل سوال تحلیلگران است و به همین دلیل نیز ایران سعی دارد تا حد امکان جغرافیای سوریه و لبنان را به تسلیحات ضدهوایی مجهز سازد تا ابتکار عمل را از هواگردهای ارتش یهود سلب نماید.
🔸مطلب دیگر این که نگارنده بر این باور است که نتیجه مذاکرات هستهای ایران و ۴+۱ تنها زمان وقوع این درگیری بزرگ را تغییر میدهد.
✅ تحلیل حدیثی:
🔹خوب این مساله حداقل بیش از 5سال است که با توجه به کُدهای حدیثی، توسط «آیندهپژوهان مهدوی» پیشبینی شده بود.
🔸اکنون زمان وقوع جنگ فراگیر با اسرائیل، مجددا بیان میشود: بعد #هرج_الروم.
🔹زیرا از یک سو باید حامیان اسرائیل ضعیف شده باشند و از سوی دیگر، با حضور سفیانی دیگر نمیتوان به مرزهای فلسطین نزدیک شد. بنابراین در فاصله بین این دو رخداد (بعد هرج الروم و قبل تسلط سفیانی)، اسرائیل به مرز فروپاشی خواهد رسید اما آزادی نهایی قدس بعد از ظهور خواهد بود.
🔸البته #مارقة_الروم (همپیمان غربی) یهودیان نیز در این جنگ در دفاع از اسرائیل حضور خواهد داشت. لازم به ذکر است «مارقۀ الروم»، آخرین نشانه فتنه شام قبل از ظهور و آخرین علامت قبل از خروج سفیانی است و به منزله ورود بخشی از غربیها (آمریکا) برای اثرگذاری در صحنه تحولات فتنه شام با حضور نظامی در منطقه رمله (بیتالمقدس) فلسطین است.
🔹مساله فلسطین و مسجد الاقصی، قضیه قرآنی «آینده تاریخ» متجلی در سوره اسراء و وعده تخلفناپذیر الهی مبنی بر مجازات نهایی جبهه باطل است و در درجه اول مساله دینی است و نه موضوع صرفا سیاسی.
🔸البته سالها است تکرار میشود: مرحله «سیوف» و تقابل نظامی با مثلث «غربی، عبری، عربی» مدتها شروع شده است. تا اینکه زمان جنگ سرنوشتساز فراگیر محور مقاومت شیعی با اسرائیل و حامیان غربی (مارقهٔ الروم)، بعد «هرج الروم» رخ بدهد.
🔹بنابراین جنگ فراگیر بعد هرج الروم است اما تقابل نظامی محدود (مرحله سیوف) در جغرافیای مقاومت قبل از جنگ فراگیر با اسرائیل، حتما رخ خواهد داد و پاسخ ایران با عنوان عملیات «آتش مشرق» نیز کوبندهتر خواهد بود.
✅ برای آگاهی بیشتر:
🔸رمز گشایی از بازیگران داخلی و بین المللی جنگ سوریه قبل ظهور:
http://rajanews.com/node/315059
🔹نابودی اسرائیل قبل یا بعد از ظهور:
http://mshrgh.ir/1075156
✅در کتاب «خاورمیانه عصر ظهور»، مستندات حدیثی زمان جنگ محور مقاومت شیعی با رژیم اسرائیل بیان شده است:
https://bookroom.ir/book/95489
➖➖➖➖➖➖
🆔@AsrZohur110
audio_2023-10-11.ogg
6.94M
▪️زمان «دقیق» جنگ فراگیر مقاومت شیعی «ایران، حزبالله لبنان» با «اسرائیل و مارقۀ الروم»
▪️مصطفی امیری
۱۴۰۲/۰۷/۱۹
🆔 @ASRZOHUR110