eitaa logo
آستان وصال ( اشعار آئینی؛ مقتل، آموزش مداحی)
2.8هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
10 ویدیو
48 فایل
👈 آدرس اینترنتی سایت جامع آستان وصال https://www.astanevesal.ir/ 👈 برای بهرمندی بهتر و بیشتر از قسمت های 18 گانه سایت اصلی آستان وصال و حجم بسیار بالای مطالب سایت؛ لطفا همزمان با این کانال به سایت اصلی آستان وصال هم مراجعه نمائید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیث امروز: در محضر اهل بیت علیهم السلام « قرآن ناطق »👆👆 ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کـارش میـان معــرکه بـالا گـرفتـه بود شـمشیـر را به شیـوه مـولا گـرفتـه بـود تنـهـا مـیـان مـردم بیعت فـروش شـهر انبـوه کیـنه ، دور و برش را گرفته بـود دلـواپـس غـریبـی امـروز خـود نـبـود تـنـها دلـش بـخـاطـر فـردا گـرفـته بـود دیدی که از ارادت دیـرینه ی حـسیـن یک کـوفه زخم در بدنش جا گرفته بود بـا سنگ، پای بیعت او مُهـر میـزدنـد بـاور نکرد، از همه امـضا گـرفـته بـود این شهر خواب بود و ندانست قدر او هـرشب بـرای مـردمش احـیا گرفته بود جرمش چه بود؟ نسبت نزدیک با علی آن شعـله ها بـرای هـمیـن پـاگرفته بود ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش شعر و قواعد شعری؛ جلسه چهارم : قالب های شعر، بخش اول
⬅️ بعد از آشنایی با ردیف و قافیه و جایگاه، نقش و ویژگی های هریک در شعر فارسی، در این بخش با انواع قالبهای شعر فارسی و مشخصات هریک آشنا می‌شویم ❇️ مقدمه : منظور از قالب یک شعر، شکل آرایش مصرع ها و نظام قافیه آرایی آن است. شعر به مفهوم عام خود نه در تعریف می‌گنجد و نه در قالب، ولی شاعران و مخاطبان آنها، به مرور زمان به تفاهم هایی رسیده اند و شکلهایی خاص را در مصراع بندی و قافیه آرایی شعر به رسمیت شناخته اند. به این ترتیب در طول تاریخ، چند قالب پدید آمده و؛ شاعران کهن ما کمتر از محدوده این قالبها خارج شده اند. فقط در قرن اخیر، یک تحوّل جهش وار داشته ایم که اصول حاکم بر قالبهای شعر را تا حدّ زیادی دستخوش تغییر کرده است قالب شعرچیست: قالب شعر به شکل شعر گفته می‌شود که بر دو نوع است: 1️⃣ شکل ظاهری : شکل ظاهری قالب شعر شامل چیز است الف) وزن یا بی ‌وزنی، ب)تساوی مصرع‌ها و یا کوتاهی و بلندی آن ها، ج) قافیه‌ها « البته در صورتی که قافیه‌ای وجود داشته باشد » د) صداها و حرکات ظاهری کلمه. به عبارت دیگر دو اصل ۱ـ قافیه آرائی وزن شعر، عوامل اصلی تعیین کننده قالب اشعار می‌باشد. در واقع می‌توان گفت قالب در شعر کلاسیک فارسی، شکل ظاهری است که قافیه و وزن به شعر می‌بخشد. طول هر مصرع، چیدمان هجاهای هر مصرع، تعداد ابیات، آرایش مصرع‌ها، قافیه آرایی آنها و حتی عاطفه انتقالی شاعر به خواننده دیگر عوامل تعیین کننده قالب ظاهری شعر محسوب می‌شود 2️⃣ شکل درونی (یا شکل ذهنی) : در شعر سپید و شعر نوی فارسی، عنصر دیگری وجود دارد با عنوان شکل درونی (شکل ذهنی). شکل ذهنی عبارت از محیطی است که شعر در آن حرکت می‌کند و پیش می‌رود و اشیاء و احساس‌ها را با خود پیش می‌برد. شکل ذهنی به یک شعر یا یکپارچگی می‌دهد یا آن را از وحدت و استحکام درمی‌آورد. با توجه به آنچه گذشت شاید بتوانیم قالب اشعار را به سه نوع کلی الف) قالبهای کلاسیک ب) قالب شعر نو ج) قالب شعر سپید. تقسیم کنیم عوامل تعیین قالب یک شعر ❇️ الف ـ قافیه آرایی، قافیه آرایی چیست؟ به محل قرارگیری قافیه ها در یک شعر، قافیه آرایی آن شعر گفته می‌شود. که اولین و مهم ترین راه تشخیص قالب های شعری می باشد. برای مثال قالب مثنوی دارای قافیه های مشترک در انتهای هر مصرع است و قافیه هر بیت ممکن است با قافیه دیگر ابیات تفاوت داشته باشد. لیکن در یک غزل یا قصیده، قافیه در پایان مصرع اول بیت اول و تمامی مصرع های دوم کل ابیات آورده می‌شود. ❇️ ب ـ نوشتار اصلی؛ وزن شعر: به نجوه و شکل چیدمان هجاهای هر مصرع در یک شعر، وزن آن شعر می‌گویند. هجاها در زبان فارسی به سه دسته کوتاه، بلند و کشیده تقسیم می‌شوند. حال اگر در دو مصرع اولا تعداد هجاها با هم برابر باشند، آن دو مصرع هم وزن نامیده می‌شوند. ( هجای کشیده را می‌توان با یک هجای کوتاه + یک هجای بلند معادل گرفت. تذکر : یک حرف را هجای کوتاه ، دو حرف را هجای بلند و سه و چهار حرف و را هجای کشیده گویند، باز این چه شورش است که در خلق عالم است باز این چه نوحه وچه عزا و چه ماتم است همانطور که در بیت بالا دیدید هر مصرع از این بیت دارای چهار هجای کشیده، چهار هجای بلند و پنج هجای کوتاه می‌باشد. ( بحث اوزان شعری و تقطیع آن بحث کاملا تخصصی و مشروحی است که بعدا به آن می‌پردازیم ) ✳️ نکته: همانطور که در بالا مشاهده کردید کلمه تو هجای کوتاه محسوب شد و اینگونه (ت ) نوشته شد، دلیل آن است که در قانون وزن شعر کلمات آنگونه که تلفظ می شوند محسوب می‌شوند لذا کلماتی مثل : ( تو ، به ، که ، خوار ) بصورت ( تُ ، بِ ، کِ ، خار ) محسوب شده و بر همین اساس هجای آن تعیین می‌گردد. ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
با کدام آبـرویی، روز شمارش باشیم عصرها منـتـظر صبح بهارش باشیم کــاروان سحـرش بهـر هـمه جـا دارد تا که جا هست، چرا گرد وغبارش باشیم؟ سال ها منتظر سیصد واندی مرد است آن قـدر خـوب نبودیم که یارش باشیم گـیـرم امـروز بـه مـا اذن مـلاقـات دهـد روی آن هست که راهی دیارش باشیم؟ بـــارهــا در پــی کـار دل مــا راه افــتـــاد یادمان رفت ولی درپی کـارش باشیم ما چرا؟ خوب ترین ها به فدای قدمش حیف او نیست که ما میثم دارش باشیم؟! هـر دم آمـد خـبر رفـتـن مـا را بـبـریـد به گـمانم که بـنا نیست کـنارش باشیم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❇️ بررسی و نقد شعر 👇👇👇 بیت زیر سروده اصلی شاعر محترم است اما با توجه به وجود ایراد یا ضعف محتوایی و معنایی در مصرع اول بیت؛ پیشنهاد می‌کنیم به منظور رفع ایراد موجود و همچنین انتقال بهتر معنای شعر بیت اصلاح شده که در متن شعر آمده را جایگزین بیت زیر کنید؛ وجود کلمه اگر در ابتدای شعر به معنی شک و تردید است و صحیح نیست شیعه به ظهور و رجعت حضرت شک ندارد!!! اگـر آمـد خـبـر رفـتـن مـا را بـبـریـد به گـمانم که بـنا نیست کـنارش باشیم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹 یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة 🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه امروز: در محضر کلام الله مجید👆👆 ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیث امروز: در محضر اهل بیت علیهم السلام « قرآن ناطق »👆👆 ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣ حرکت حضرت علی علیه السلام برای جنگ صفّین علیه معاویه لعنت الله علیه در سال ۳۶ هجری قمری مسعودی، به روایت دیگری در چهارم رجب سال ۳۶ هجری قمری ذکر شده است ابو ریحان بیرونی 2️⃣ ورود مسلم بن عقیل علیه السلام به کوفه : پس از ارسال دعوتنامه های متعدد از کوفه برای سیدالشهداعلیه السلام ؛ امام پسر عموی خود مسلم بن عقیل را به عنوان سفیر خویش راهی کوفه کرد؛ که مسلم در ۱۵رمضان سال ۶۰ هجری قمری از مکه خارج و در ۵ شوال وارد کوفه شده و شروع به بیعت گرفتن از مردم برای حضرت کردند _ص۷۷فرهادمیرزا؛ قمقام ص ۲۸۲ ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
بـیـن کُـفـار شــدم حـافـظ ایـمـان خـودم همه رفـتند و منم بر سر پیـمان خودم گوشۀ خلوت خود روضه به پا داشته‌ام شـده‌ام گـریـه‌کـن شام غـریـبان خودم خـسته و تـشـنه لبم کـوفـه نـدارد مردی از غریبی شده‌ام دست به دامان خودم تـرسـی از مــرگ نــدارم اگر اذنـم بدهـد کوفه را فـتح کنم با دم طـوفان خودم هـمـۀ غـصـــه‌ام از آمـدن قـافـلـه اسـت ترسم از غربت مولاست نه از جان خودم بس‌که دلـواپس زخـمی شدن او هستم رفــتــه از خـاطـر من زخم فراوان خودم خـیـــزرانــی که بــرای لـب او ســاخـته‌انـد کاش می‌شد بخورد بر لب و دندان خودم گفتـه بودم که بیا، حال به جبران خـطـا می‌دهم جان خودم را سر ایمان خودم ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آهـنگ سـفـر کـرد بــه فـرمـــان حـسـیـن در کـوچۀ کـوفه شد غـزل‌خوان حسین وقتی که حماسه را به خــون امضا کرد می‌گفت: که جان من به قـربان حـسین غلامرضا شکوهی پنجم شوال سالروز ورود حضرت مسلم به کوفه ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام ما به حسین و سفـیر عـطـشانش که در اطاعت جانان، گذشت از جانش به آن غریب‌ترین سربه‌دار وادی عشق به مسلم بن عـقیل و دو نـور چشمانش به عزم شب شکن و همّت علی‌وارش به صبر و قوّت قلب و شکـوهِ ایمانش میان معرکه، چون کوه محکم و نستوه ستاده در بَرِ اهـریـمنان به کف جانش تمام شهر پُر از دشمن است و می‌بارد نــفــاق و فـتـنـه ز بارو و بـام و ایـوانـش در آستان مُحرّم، به خاک و خون غلتید منای کـوفـه بـبـیـنـید و عـید قـربانـش طـلایـــه‌دار بــزرگ قــیــــام عــــاشــــورا فـدای نهضت سرخِ حسین شد، جانش ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(32) بعد از آشنایی با مباحث تئوری از این جلسه بیشتر وارد مباحث عملی می‌شویم تا گام مؤثرتری را برای پیشرفت برداریم. اولین و مهم ترین چیزی که هر مداح باید با آن آشنا شده و با تمرین­ های مداوم بر آن تسلط پیدا کند مباحث مربوط به صدا سازی و راه‌های حفظ صوت است. در واقع شاید بتوان گفت این علم پیش نیاز مداحی و خوانندگی می‌باشد. ✅ صدا سازی چیست؟ صدا سازی به مجموعۀ روش ­هایی گفته می‌شود که باعث تقویت صدا و افزایش قابلیت­ های دستگاه تکلم ( شش ها، نای، حنجره و تارهای صوتی، دهان، زبان؛ لب ها) شود. به عبارت صحیح تر یعنی مداح بتواند از تمامی بازه­ های صوتی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند. بنابراین صداسازی یعنی علمی که آگاهی شما را نسبت به بدنتان بعنوان یک ساز نشانه می‌گیرد. و به این مساله می‌پردازد که چطور بتوانیم از امکانات صوتی بدنمان بطور صحیح و طبیعی استفاده کنیم؛ یعنی بیاموزیم که چطور می‌توانیم در هنگام مداحی بدون اینکه خم و راست شده یا چهره یمان کبود و رگهای گردنمان بیرون بزند به تمامی و بالاترین قابلیت های صوتی لازم دست پیدا کنیم. سه تذکر بسیار مهم و حیاتی: در همین ابتدی بحث لازم است سه نکتۀ ای که عمل به آن می‌تواند عامل پیشرفت و عدم توجه به آن باعث درجا زدن و عقب ماندگی شما خواهد شد را یاد آور شویم ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal
(33) سه تذکر بسیار مهم و حیاتی: در همین ابتدی بحث لازم است سه نکتۀ ای که عمل به آن می‌تواند عامل پیشرفت و عدم توجه به آن باعث درجا زدن و عقب ماندگی شما خواهد شد را یاد آور شویم. 1️⃣ باید بدانیم که حفظ کردن این مطالب بدون اینکه با تمرین مداوم و روزانه بر آنها مسلط شده و به آنها عمل کنیم هیچ کمکی به پیشرفت ما نخواهد کرد؛ به عبارت دیگر نداشتن تمرین مستمر و عمل نکردن به این مباحث مثل این می‌ماند که شما برای دردمان درد خود به پزشک مراجعه کرده و داروهای تجویز شدۀ او را نیز خریداری می‌کنید اما آنها را مصرف نمی‌کنید تا بهبود یابید!!! دانستن اینکه هر کدام از این داروها چه خواص و تأثیری دارد هیچ کمکی به بهبودی شما نخواهد کرد بلکه مصرف درست و صحیح آن مطابق نظر پزشک ( نه خود سرانه) شما را بهبود خواهد بخشید!!! 2️⃣ نکتۀ مهم بعدی اینکه این مباحث دارو نیست که با تزریق آنها به بدنتان به اهداف خود دست یابید؛ بلکه تنها راه رسیدن به نتیجۀ مطلوب تمرین روزانه و مستمر و عمل کردن به تک تک توصیه‌ها است و بس!!! 3️⃣ برخلاف آنچه در بیام عوام و حتی بعضی از کلاس های آموزشی مطرح است صوت و لحن دو مقولۀ مجزای از هم؛ اما مکمل همدیگر است و هر کدام از این دو علم ( صوت + لحن) دارای مباحث علمی مستقل و همچنین تمرینات مجزا می‌باشد؛ که مباحث و تمرینات صدا سازی مربوط به صوت و مباحث نغمات و دستگاه‌های موسیقی مربوط به لحن است. در واقع می‌توان گفت مباحث صدا سازی پیش نیاز ورود به علم لحن است که لازم است به آن توجه ویژه شود. اما قبل از اینکه وارد مبحث اصلی شویم لازم است با توجه به مطالب و اصطلاحات این درس ابتدا با بعضی از اصطلاخات آشنا شده و سپس به بحث اصلی بپردازیم. صوت: در تعریف کلیِ صوت پدیده‌ای در طبیعت است که انسان با گوش خود احساس نموده و یا اصطلاحاً می‌شنود؛ مثلاً ارتعاش و لرزش اجسام مادی مانند سیم‌های یک ساز سه تار، موجب پیدایش امواج صوتی می‌شود. اما در مبحث آموزشی ما صوت به معنی بانگ و آواز و صدایی است که از به ارتعاش در آمدن تارهای صوتی به وسیلۀ جریان هوا ایجاد می‌شود. ضمناً در مباحث آموزشی صوت ما با دو مقولۀ مستقل به نام « ویژگی‌های صوتی » و « توانائی‌های صوتی » مواجه هستیم که تمرینات صوتی در راستای تقویت و ارتقاء توانائی‌های صوتی است. طول موج و فرکانس: از آن جا که صوت به صورت موجی حرکت می‌کند، دارای طول موج بوده و اندازه طول موج تعیین کننده زیر یا بم بودن صدا می‌باشد. تعداد طول موج در واحد زمان را فرکانس می‌نامند. ارتفاع صوت: منظور همان قدرت و طنین صدا و صوت است که آن را با واحدی به نام بسامد اندازه گیری می‌کنند و نباید آن را با ولوم صوت اشتباه گرفت. در واقع با طی کردن صدا به صورت پله وار از حالت بم به حالت زیر ارتفاع صوت افزایش می‌یابد. ✅ شدت یا ولوم صوت: منظور همان توان و حجم خروجی صدا است که حداکثر تا هجده پرده صوتی تولید می‌شود و با واحدی به نام دسی بل سنجیده می‌شود. ✅ طنین و زنگ: عامل اصلی رزنانس است که به صدا تن زیبا و مواج و درخشان می‌دهد. طنین صدا عامل مهمی در زیبایی آن است. ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹282
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تـنهـا نه کـسـی تـو را هـمـاورد نـبـود یک مـردِ نـبـرد، یـار و هـم‌درد نـبـود آن شـب که زنـی کـرد حـمـایت از تو در کوفه به حقّ حق که یک مرد نبود احد ده بزرگی ********************** پـیـغـمـبـر درد بـود و هـم‌درد نـداشـت از کـوفه به‌جز خاطره‌ای سرد نداشت می‌گـفـت: خـدایـا که بگـوید به حـسین این شهر هزارکوچه، یک مرد نداشت محمد علی جوشایی ********************* در شـهـر دلی، به شـوق پـرواز نـبود بــا حــنــجــرهٔ بــاغ، هــم‌آواز نــبــود آورد کـبــوتــری پـیــام از گـل ســرخ افـسـوس کـه یک پـنـجـرهٔ بـاز نــبـود میثم مومنی نژاد ********************* در شـهـر نـمـانـده اهل دردی جـز تـو در جـادۀ عـشـق، رهـنـوردی جـز تـو در کـوفـه؛ اگـرچه لاف مـردی بـزنـد ای طـوعه نـمانـده است مردی جز تو سید مهدی حسینی ✅ لطفا شما هم مُبلّغ و منتشر کننده این کانال خوب و پر محتوا بوده و در ثواب آن سهیم شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇 لینک کانال در ایتا https://eitaa.com/astanevesal آدرس اینترنتی سایت آستان وصال ( جامع ترین سایت علوم مداحی کشور ) https://www.astanevesal.ir/ 🌹🌹یا ربَّ الحُسَین بِحَقِّ الحُسَین اِشفِ صَدرِ الحُسَین بِظُهورِ الحُجَّة🌹🌹